De mijne heeft dat ook en volgens mij hebben ze het allemaal. Gewoon niet op letten en het apparaat lekker gaan gebruiken. Je gaat toch niet de hele dag met je neus op alle hoeken van het scherm liggen om te kijken of het overal wel helemaal egaal is.quote:vranqz schreef op maandag 02 juni 2008 @ 21:27:
Waar ik me nu wel erg aan stoor zijn twee balken aan beide zijkanten van het scherm van ongeveer 1cm breed die een gele gloed geven. Voor zover ik weet had mijn vorige iMac dit niet.
Ben ik gewoon te kritisch voor dit scherm?! Of heb ik gewoon veel pech met twee mindere modellen?
[iMac 2G] Discussies en Ervaringen Deel 2
Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 last
Nieuw TopicIk zal eens goed opletten met de 4e iMac die ik binnenkort krijgquote:vranqz schreef op maandag 02 juni 2008 @ 21:27:
Mijn eerste iMac had zo'n duidelijke gradient dat ik hem omgeruild heb. Sinds donderdag de tweede binnen, en de gradient is wel aanwezig, maar zo minimaal dat er mee te leven is.
Waar ik me nu wel erg aan stoor zijn twee balken aan beide zijkanten van het scherm van ongeveer 1cm breed die een gele gloed geven. Voor zover ik weet had mijn vorige iMac dit niet.
Ben ik gewoon te kritisch voor dit scherm?! Of heb ik gewoon veel pech met twee mindere modellen?
Overigens, in de pixeltest met wit op mijn 3e kan ik me niet herinneren zoiets te hebben gezien. Dus denk niet dat ze het allemaal hebben.
Jerommeke.nl wijzigde dit bericht 02-06-2008 22:12 (9%)
Hoi :)
Ik heb tot nu toe een stuk of vijf 24" iMacs gezien en twee thuis ontvangen: ze hadden stuk voor stuk last van die helderheidsverschillen en de daarbij horende kleurverschillen. De vraag is of je je er druk om moet maken zoals Exirion terecht aanhaalt. Voor sommigen zal het geen probleem zijn, voor anderen wel. Voor mij was het een probleem en om het je eerlijk te zeggen verwacht ik voor zo'n bak geld ook domweg iets goeds, niet iets wat wel okay is.
Als je je monitor wilt testen, dan kun je van deze site gebruik maken: http://www.lagom.nl/lcd-test/all_tests.php Het enige probleem is dat je je browser niet fullscreen krijgt onder OS X. De meeste tests boeien niet en het is vrij genadeloos, maar het kan je helpen om eens goed te kijken
Inmiddels ben ik overgestapt op een Dell monitor, maar ook de nieuwe 24" schermen van Dell hadden last van kleurverschillen. Nu werk ik op een 27" variant en die is domweg goed, dus het kan wel
Als je je monitor wilt testen, dan kun je van deze site gebruik maken: http://www.lagom.nl/lcd-test/all_tests.php Het enige probleem is dat je je browser niet fullscreen krijgt onder OS X. De meeste tests boeien niet en het is vrij genadeloos, maar het kan je helpen om eens goed te kijken
Inmiddels ben ik overgestapt op een Dell monitor, maar ook de nieuwe 24" schermen van Dell hadden last van kleurverschillen. Nu werk ik op een 27" variant en die is domweg goed, dus het kan wel
neographikal wijzigde dit bericht 02-06-2008 22:23 (12%)
Maar in wat voor mate heeft die van jou gele banden aan de zijkanten? Valt het je gelijk op wanneer je bijvoorbeeld apple.com in safari over de gehele breedte zet!? Of moet je er echt naar op zoek!? Wanneer alle modellen dit hebben ga ik het apparaat zeker lekker gebruiken, maar je zou toch gek zijn als je een mindere houdt terwijl er betere zijn!?quote:Exirion schreef op maandag 02 juni 2008 @ 21:37:
[...]
De mijne heeft dat ook en volgens mij hebben ze het allemaal. Gewoon niet op letten en het apparaat lekker gaan gebruiken. Je gaat toch niet de hele dag met je neus op alle hoeken van het scherm liggen om te kijken of het overal wel helemaal egaal is.
whoei
Werkt bij mij niet. Mijn Dock is vaak buggy als mijn Mac uit Sleep gekomen is. De eerste paar keer Sleep gaat goed, maar daarna ineens doet mijn Dock raar. Killall lost het probleem ook niet op.quote:tmarkus schreef op maandag 02 juni 2008 @ 08:24:
[...]
Ik heb hier ook nog sporadisch last van, maar een stukje minder sinds 10.5.2 / graphics update. Ook loopt ie soms vast bij het spelen van een grafisch intensief spel, maar het is zeer moeilijk te reproduceren. Ik ben benieuwd of deze problemen ook bij jou voorkomen. Ikzelf heb een 24" model.
Het probleem met je Dock kun je oplossen door 'killall Dock' in je terminal uit te voeren. Je Dock wordt dan opnieuw gestart en de problemen zijn weg.
Reg. datum: 14 juli 2004
Reg. datum: 14 juli 2004
Ik heb een probleem met m'n nieuwe iMac (begin 2008). Het is namelijk zo dat het scherm niet helder meer is.
Het is net als of de backlight niet meer volledig aan gaat. Als je je mac ff niet gebruikt, schakelt ie altijd die backlight gedeeletijk uit voor dat de screensaver aangaat, maar nu blijft ie daar dus op hangen.
Iemand een oplossing, of misschien een manier om dit te resetten?
Helderheid stond helemaal uit
...
Het is net als of de backlight niet meer volledig aan gaat. Als je je mac ff niet gebruikt, schakelt ie altijd die backlight gedeeletijk uit voor dat de screensaver aangaat, maar nu blijft ie daar dus op hangen.
Iemand een oplossing, of misschien een manier om dit te resetten?
Helderheid stond helemaal uit
ronwiel wijzigde dit bericht 04-06-2008 15:49 (5%)
Ik heb sinds kort een 20" iMac van Juni 2008 (verleden week woensdag in Tsjechie gebouwd
) alleen heb ik nu een probleempje. Heb vandaag een Mini-dvi naar VGA adapter gekocht om mijn LCD TV aan mijn iMac te hangen, alleen krijg ik de resolutie van de TV niet op 1366x768 (native)
Die resolutie staat gewoon niet in het rijtje erbij, ik sta nu te draaien op 1024x768, op zich prima beeld. Maar wil eigenlijk gewoon 1366x768 hebben.
Weet iemand een oplossing?
Die resolutie staat gewoon niet in het rijtje erbij, ik sta nu te draaien op 1024x768, op zich prima beeld. Maar wil eigenlijk gewoon 1366x768 hebben.
Wat is HD-TV? Lees het op LCD-info.nl
Synchrone weergave uitzetten? Via Systeem voorkeuren > Beeldschermen.
carfreak02 wijzigde dit bericht 04-06-2008 18:29 (40%)
Reg. datum: 20 januari 2004
Wat voor televisie is het? Ik weet bijvoorbeeld van Philips dat zij een aantal typen HD-ready schermen hebben die via de vga-input niet boven de 1024x768 uitkomen. Dat is een van de redenen dat ik geen philips scherm hebquote:S2801 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 16:19:
Ik heb sinds kort een 20" iMac van Juni 2008 (verleden week woensdag in Tsjechie gebouwd) alleen heb ik nu een probleempje. Heb vandaag een Mini-dvi naar VGA adapter gekocht om mijn LCD TV aan mijn iMac te hangen, alleen krijg ik de resolutie van de TV niet op 1366x768 (native)
Staat uit.quote:carfreak02 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 18:29:
Synchrone weergave uitzetten? Via Systeem voorkeuren > Beeldschermen.
Het gaat om de Samsung LE26M51B. Via windows kon ik wel altijd gewoon 1360x768 selecteren, dus de TV kan het aan.quote:
EDIT: Na een reboot doet hij het wel.
Kom ik meteen op een volgens probleem, hoe kan ik Front Row op mijn TV krijgen? Full-screen video afspelen met VLC lukt me nu wel, alleen ik kan in Front-Row nergens een optie vinden om het weer te geven op me TV..
S2801 wijzigde dit bericht 04-06-2008 19:40 (22%)
Dan moet je je TV als hoofdmonitor zetten.
Dus weer Systeemvoorkeuren > Beeldschermen en dan de menubalk slepen naar de andere monitor.
Dus weer Systeemvoorkeuren > Beeldschermen en dan de menubalk slepen naar de andere monitor.
Weer wat geleerd. Bedankt! 
Probleempje, ik heb mijn HP 2408h via de mini-dvi-->dvi-->hdmi aangesloten, maar het beeld lijkt een beetje wazig wanneer ik deze vergelijk met de imac monitor. ik heb een 24" model. de resolutie en Hz zijn goed ingesteld. ook blijkt de pixel pitch van beide schermen gelijk te zijn.
heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? andere mensen met hetzelfde probleem?
met wazig bedoel ik..een heel klein verschil, maar genoeg dat je ogen zich moeten corrigeren.

heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? andere mensen met hetzelfde probleem?
met wazig bedoel ik..een heel klein verschil, maar genoeg dat je ogen zich moeten corrigeren.
lama
MadMark wijzigde dit bericht 22-06-2008 17:49 (113%)
Apple's policy gaat uit van minimaal 5 dode/bright pixels. Als jij een manier weet om dat te omzeilen hoor ik het graagquote:MadMark schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 07:52:
[...]
Voor de gene met het zelfde probleem. Ik heb even contact gehad met een technicus en kan het scherm zonder problemen laten vervangenGeen gezeur.
Ik zit eraan te denken een iMac aan te schaffen en wel het 24'' model. Echter staat op de site dat de disk space (harde schijf) is uit te breiden tot maximaal 1 TB. Nu vraag ik mij af of dat inhoudt dat de hardeschijf vervangen dient te worden, of dat je er een harde schijf bij kunt plaatsen (wat natuurlijk via USB altijd kan, maar ik bedoel echt fysiek in de iMac zelf).
PSN: Sluuz
Reg. datum: 09 juli 2005
Reg. datum: 09 juli 2005
De harde schijf moet hiervoor vervangen worden. Je kunt het ook zelf doen, maar dat is nogal veel werk, aangezien je dan je halve iMac uit elkaar moet halen. Er zijn op internet tutorials en filmpjes te vinden hoe je dat moet doen.quote:Sluuz schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 17:02:
Ik zit eraan te denken een iMac aan te schaffen en wel het 24'' model. Echter staat op de site dat de disk space (harde schijf) is uit te breiden tot maximaal 1 TB. Nu vraag ik mij af of dat inhoudt dat de hardeschijf vervangen dient te worden, of dat je er een harde schijf bij kunt plaatsen (wat natuurlijk via USB altijd kan, maar ik bedoel echt fysiek in de iMac zelf).
Reg. datum: 08 augustus 2007
Reg. datum: 08 augustus 2007
Zo eindelijk! Ik heb mijn Imac 24" eindelijk binnen hahaha wooot
, ik ben zo verschrikkelijk blij ... net een klein kind
30 Zit nu een berichtje te typen. Zo eerst maar eens de troep opruimen lol. Dat wordt laat naar bed gaan 's nachts.... hmm morgen alleen wel vroeg op om te gaan werken...
Wat zal ik nou eerst doen... keuzes keuzes 
Reg. datum: 30 maart 2007
Reg. datum: 30 maart 2007
Ik ben er over aan het twijfelen of ik een iMac 24inch ga kopen. Lijkt me perfect ding alleen heb ik op verschillende forums gelezen dat het scherm van deze 24inch slecht is?
Ik ga hem o.a. gebruiken voor webdesign (Photoshop). Is het scherm goed om goed te kunnen Photoshoppen zonder dat de kleuren er totaal anders uitzien dan op een ander scherm?
Ik ga hem o.a. gebruiken voor webdesign (Photoshop). Is het scherm goed om goed te kunnen Photoshoppen zonder dat de kleuren er totaal anders uitzien dan op een ander scherm?
Er zijn vooral klachten over de verdeling van het licht van de backlight. Naar rechts toe loopt de helderheid een heel klein beetje af. Bij normaal gebruik is dit niet echt merkbaar en verder is de kwaliteit van het scherm prima. Kleurweergave en contrast zijn gewoon goed, ook voor foto'squote:NickZ schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 18:05:
Reg. datum: 19 september 2007
Reg. datum: 19 september 2007
Ik had bij de aankoop van mn iMac 2 dode sub-pixels en "bleeding backlight".
Ben gister naar de Technische Dienst van iCenter in Uitgeest geweest.
En heb vandaag alweer een nieuw scherm erin
Top service daaro.
Bleeding backlight heb ik nog steeds een beetje last van, wel minder.
Maar ze vertelde me daar dat de nieuwe iMac met opzet mindere schermen hebben gekregen.
Zodat fotografen voor een Mac Pro i.c.m Cinema Display gaan.
Top service daaro.
Maar ze vertelde me daar dat de nieuwe iMac met opzet mindere schermen hebben gekregen.
Jij hebt geluk. Ben na problemen met scherm iMac twee weken kwijt geweest en heb nu nieuw moederbord. 1 nadeel is dat ik nu wel geen geluid meer heb. Enkel via bluetooth gaat het nog. heb ik geluk dat mijn vader op zijn iMac een USB audio adapter heeft waardoor ik tijdelijk toch geluid heb met behulp van mijn oude boxen.quote:mbliek schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 19:14:
Ik had bij de aankoop van mn iMac 2 dode sub-pixels en "bleeding backlight".
Top service daaro.
Moet morgen bellen om te zien wanneer hij weer binnen mag. Zullen zien wanneer ik hem het minst lang moet missen. Na al deze troubles heb ik maar alvast AppleCare aangeschaft zodoende dat ik in het vervolg ook kan bellen als er weer iets fout loopt.
Ik ben al een hele tijd op zoek naar de tv reclamen van de nieuwe iMac, vond hem erg vet. Heb ook van een hoop andere producten de ads staan, gewoon leuk om nog eens te bekijken. Nou kan ik die van de iMac alleen niet meer vinden in .mov, alleen op YouTube heb ik hem gevonden, maar dat is natuurlijk crappy kwaliteit. Iemand die hem toevallig heeft liggen?
iMac 24" 2.8GHz // 2GB RAM // 320GB // HD 2600PRO // iPhone 16GB Black
Zojuist mijn 24" imac mogen ontvangen. Uiteraard direct uitgepakt, geplaatst en aangezet. Ook ik voelde me meteen als een klein kind in een speelpaleis,
Helaas viel mij, direct na het bezoeken van GoT, ook op dat er bij een witte pagina een duidelijk verloop is te zien van wit naar flink gebroken wit (bijna nicotine geel) wat van links naar rechts loopt.
Pro Warehouse meteen even een mailtje gestuurd, beniewd wat zij hier mee doen.
Overigens wil ik deze wel even een schouderklopje geven voor de snelle verzending, het pakket inclusief upgrades (wireless desktop, 2 -> 4GB, 320 -> 500GB) stond dezelfde dag nog klaar voor verzending.
Helaas viel mij, direct na het bezoeken van GoT, ook op dat er bij een witte pagina een duidelijk verloop is te zien van wit naar flink gebroken wit (bijna nicotine geel) wat van links naar rechts loopt.
Pro Warehouse meteen even een mailtje gestuurd, beniewd wat zij hier mee doen.
Overigens wil ik deze wel even een schouderklopje geven voor de snelle verzending, het pakket inclusief upgrades (wireless desktop, 2 -> 4GB, 320 -> 500GB) stond dezelfde dag nog klaar voor verzending.
Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 last
Dit topic is gesloten.