Hoofdcategorieën
Topicacties

[Flash] Het Creative Zen ervaringentopic

Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 12 mei 2008

quote:
Taarmen schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 20:06:
[...]

Dit is precies waar ik vanochtend op de fiets aan zat te denken, naar mijn weten bestaat dit nog niet. Maar het zal een uit gelezen kans voor creative en last.fm zijn om samen zoiets te ontwikkelen. Hou het eerst een half jaartje voor creative als uniek verkoop argument, maak het daarna open source en je zal zien dat andere bedrijven het zo op zouden pakken.
(aardig offtopic opmerking maar kon het niet laten)
Dit kun je doen met zenses.

Waar het op neer komt is dat het programma eerst nadat hij is geinstalleerd kijkt naar wat je allemaal hebt geluisterd, en dan elke keer dat je het programma weer laat checken kijkt wat er verandert is en dat dan doorstuurt naar last.fm. Wel zorgen dat de spam protection niet word gealarmeerd.

Reg. datum: 24 mei 2005

Heb zojuist de nieuwe Creative Zen gekocht en moet toegeven dat ik me nu al lichtelijk begin te ergeren aan het overbrengen van video. Als ik zelfs op mijn Nokia telefoon gewoon een MP4 erop kan knallen zonder problemen, waarom moet mijn Creative dan perse een MP4 bestand weer omzetten naar WMV..

Heb 'm nog maar letterlijk 3 uurtjes, dus het kan zijn dat ik het allemaal nog effe onder de knie moet krijgen, maar op deze manier kan natuurlijk iedere speler zeggen dat ze bijvoorbeeld Divx ondersteunen. Eerst converten, wat echt té fokking lang duurt met die Creative Explorer, en dan pas 'ondersteunt' ie het.

Acties: [view][quote]

Door: RoD
Moderator PMD / FP ProMod
Reg. datum: 14 september 2004

Het apparaat ondersteunt ook gewoon Divx. Alleen dus niet met de .mp4 container. Gelukkig wordt de vrij veel voorkomende .avi container wel gewoon ondersteund. Waarom jij de Divx-ondersteuning in twijfel trekt door het noemen van een niet ondersteund containerformaat is me niet helemaal duidelijk. Het zou natuurlijk mooi zijn als de .mp4 container ook ondersteund werd, maar de Zen doet het al vrij aardig qua codecsupport. Je hoeft het dus ook niet per se naar wmv te coderen. Persoonlijk vind ik dat een beetje onzin, als je het bestand (doorgaans) alleen maar hoeft te transcoden naar .avi.

Verder, als het converten je te lang duurt kun je ook een andere converter proberen.

Reg. datum: 08 februari 2007

Divx hoeft -mits het een .avi is- niet geconverteerd te worden, dat kan gewoon direct op je zen gegooid worden, mits de resolutie van de betreffende video niet hoger is dan 320x240. En dat is waar het probleem zit, want veel video's hebben een hogere resolutie, waardoor conversie vrijwel altijd nodig is. Deze beperkingen staan op de website van Creative overigens keurig aangegeven bij de specificaties.

Er zijn echter veel alternatieve conversieprogramma's die het klusje veel sneller kunnen klaren dan de meegeleverde converter, zoals Any Video Converter. Gewoon als profiel .wmv of .avi kiezen met als resolutie 320x240 en dan kan hij, als het goed is, na de conversie meteen overgebracht worden naar de Zen.

edit: oeps te laat :X
Reg. datum: 24 mei 2005

Bij nader inzien valt het allemaal wel mee. De Creative Explorer laten converteren is gewoon tijd van je eigen leven stelen, maar met de IMToo MP4 convertor (die ook een Creative Zen optie heeft) gaat het allemaal vele malen sneller.

Die KW Ringmeister
Reg. datum: 28 mei 2000

Na een aardige tijd op internet vele modellen en specs vergeleken te hebben ben ik bij een Mediamarkt de paar interessante spelers in het echt gaan bekijken. De ZEN bleek idd toch de meest interessante. Ik wilde een speler van minimaal 4 of liever 8 GB. Maar dankzij de mogelijkheid voor SD-kaartjes leek me de 4 GB versie al genoeg, en die heb ik daarna ook besteld. Ik heb er bij voorbaat meteen een silicon-skin bij besteld, leek me wel zo veilig met gebruik onderweg.

Van de week binnengekregen, woei! :D Het is idd een prachtig klein ding. Ik heb gewoon volgens de quick-start eerst de software geinstalleerd, en daarna de ZEN met bijgeleverd USB-kabeltje aangesloten. Op de ZEN en zowel op beeld gebeurde eerst niks, maar toen ik hem na 20 mins of zo (ben intussen wat anders gaan doen) weer los trok en er nogmaals aanplugde, toen deed hij het wel. Zal eerste beetje opladen nodig gehad hebben.

Met de meegeleverde software zal ik zelf weinig doen. Ik kon er mee instellen dat hij de ZEN ook als portable USB-schijf zou zien in Windows verkenner, wat het kopieren van mediabestanden natuurlijk erg vergemakkelijkt. Binnen 2,5 uur was hij al opgeladen dus dat viel mee, en ben ik er mee gaan spelen.

Wat ik her en der al gelezen heb over de toch wat lastige onlogische bediening, heb ik zelf totaal geen moeite mee gehad. Ik weet nou paar dagen later intussen zo'n beetje alle menu-opties en waar wat zit, zonder dat ik 1x in de handleiding gekeken heb.

De eerste indruk is nog beter dan ik verwachtte :D De beeldkwaliteit is simpelweg subliem voor zo'n klein schermpje. De meegeleverde filmpjes zien er ook haarscherp en helder uit. De meegeleverde muziek heb ik nauwelijks naar geluisterd :P En de eerste eigen MP3's die ik er op geluisterd heb waren op een eigen 4 GB SDHC kaartje gezet. Dat werkte ook meteen als een trein!

De radio-functie, daarbij wist ik niet dat de koptelefoon als antenne zou dienen, maar ik vind het geniaal bedacht :D De radiokwaliteit van de sterke zenders is gewoon glashelder, zonder ruis of kraak. De ontvangstgevoeligheid ligt bij zo'n ding natuurlijk nooit optimaal, en dus begrijpelijk als de zwakkere zenders al snel storend kunnen klinken. Ik vind het een leuke ingebouwde mogelijkheid, maar voor mij niet het belangrijkste.

Toen heb ik de ZEN vanuit de software 'geformatteerd', leeggemaakt, want al die meegeleverde dingen hoef ik verder niet te hebben. Toen ben ik als eerste gaan kijken hoe ik er een volledige speelfilm op kon krijgen, en hoe de omzet-software zou werken. Ik heb een XViD gepakt, 1:21u, 5.1 geluid, 1,4 GB groot. Het heeft een flinke tijd nodig gehad om te verkleinenen en recoden. Hij heeft er blijkbaar een WMV van gemaakt, wat ik raar vind aangezien hij ook prima AVI pakt. Maargoed, LB. Echter, toen ik die door de meegeleverde software omgezet had wilde ik die via verkenner naar de ZEN kopieren, toen ik de melding kreeg dat de film mogelijk buiten de specs zou vallen en misschien niet afgespeeld kon worden, of ik wilde doorgaan :? Huh? Ja ik heb hem toen gewoon maar gekopieerd, en kijken wat er gebeurt. Nou, zo vreemd als die melding was, speelde de ZEN hem gewoon perfect af. Echt geweldige beeld en geluidskwaliteit zelfs! Verkleind naar 320x176 is niet veel, maar het kijkt prima. Geluid netjes gedownsampled van 5.1 naar stereo.

Foto's en filmpjes vanaf m'n digitale camera (Canon Powershot S3 IS), SD-kaartje rechtstreeks in de ZEN steken, en uitlezen maar. Wat me erg meeviel is dat hij zonder moeite de volle 6 Megapixel foto's van 2816x2112 verkleinde en meteen kon laten zien. Alleen bladeren duurde wat langer dan met kleine foto's, maar da's logisch. De filmpjes... helaas, enige van de 5 opname mogelijkheden die de ZEN wilde afspelen was de laagste stand, 320x240@15fps. 640x480 was te groot (begrijpelijk), maar ook 320x240@30 fps gaf hij aan als te hoge bitrate. Nou ben ik er wel intussen achter dat de framerate niet per definitie te hoge bitrate hoeft te betekenen. Filmpjes met 320x240 en 30 fps kunnen wel afgespeeld worden, maar blijkbaar met een max van 1000 kbit datarate.

Ik ben wel 1x iets vreemds tegengekomen. Ik was in een MP3 aan het spoelen, en ineens deed de ZEN helemaal niets meer :? Geluid stopte, en reageerde op geen enkele toets meer. Beeld bleef wel aan en alleen de helderheid reageerde nog op toetsaanslagen. Maar heel de ZEN was ook niet meer uit te zetten! Ook aan de PC hangen bracht geen verandering en de PC zag hem ook niet meer. M'n ZEN was gecrashed :+

Ik heb hem toen gereset met een paperclip, en dat werkte wel meteen, gelukkig! Na wat onderzoek bleek de betreffende MP3 blijkbaar niet helemaal lekker te zijn. Nadat ik die MP3 via WAV opnieuw naar MP3 gecodeerd heb en terug naar de ZEN gekopieerd had, kon hij hem wel probleemloos afspelen.

Lol, wat een lap tekst is het geworden :P was ik eigenlijk niet van plan. Maar nou ik dit toch heb zal ik op de FP bij de reviews hier ook gelijk een review van maken :)

Edit van een uurtje of zo later :P :

Mijn verder uitgewerkte review op de T.Net FP :)
productreview: Creative Zen 4GB Zwart review door Knightwolf

Where does a Jackal bite a Wolf ? | Opel Vectra 2.5i V6 Pearl | Pontiac Firebird TransAM 5.7 V8
Eurlings en $p¤¤, doorspoelen en weg er mee | Loooove going sideways!

Prima review d:)b Ik heb hem er in de TS bijgezet :)

Meneer de P.
Reg. datum: 19 april 2005

Vandaag ook mijn Zen binnen gekregen: Mooi apparaatje!! Ik vroeg me af of iemand hier ervaring heeft met een video-encoder die Zen compatible filmpjes maakt en Multi-core compatible is. Alle tooltjes die ik gebruik blijven op 25% capaciteit van mijn processor (Q6600) draaien, dus volgens mij wordt er steeds maar 1 core gebruikt. Alvast bedankt!!

Advienne que pourra..

Reg. datum: 28 november 2004

Als je het tooltje meerdere keren kunt starten, dan laat je toch 4 video's tegelijk converteren? Ik doe dat altijd, met RazorLame+LAME, CueSplitter, MP3Gain, etc... gewoon 4 albums (of in jouw geval, video's) tegelijk laten afhandelen. Of 3, en met één core nog lekker je eigen ding doen. Tadaa :)

Bewezen diensten in het verleden garanderen geen consideratie in de toekomst.

Reg. datum: 08 juni 2008

Deze week een aanbieding

2gb + kaartje 4gb dus geheugen zen is 2gb en een SD van 4gb erbij

even duur als 4gb

is deze beter te kopen of de 4gb toch sneller dan dat de data van de sd kaart gelezen moet worden ?
Ik las hier dat het soms lastig was om een film of mp3 op de SD kaart op te zoeken

En sorry voor mij n onduidelijk heid :D

repelsteeltje20 wijzigde dit bericht 08-06-2008 22:42 (33%)

Ik snap eigenlijk niet wat je nu probeert te vragen. Als je er een gratis 2GB kaartje bijkrijgt, dan is dat toch simpelweg de beste keuze? Dan lijkt mij de snelheid van het aflezen van de data van de SD-kaart niet echt ter zake doen. Sowieso denk ik niet dat dit een beperkende factor is bij het afspelen van content op je SD-kaart. Alleen bij het overplaatsen van files van de pc naar de speler zelf. En dan is het nog maar de vraag of het iets scheelt.

Die KW Ringmeister
Reg. datum: 28 mei 2000

Ik lees het anders, of dat komt omdat hij na jou z'n post geedit had :P

ZEN 2 GB + kaartje 4 GB, in feite dus 6 GB
of
ZEN 4 GB zonder kaartje

even duur.

Ik zou voor de ZEN 4 GB gaan zonder kaartje. Ik weet niet wat voor soort kaartje erbij geleverd wordt, maar 2 GB in de ZEN zelf is gewoon erg weinig, en wil je hem een beetje gaan gebruiken moet je dus altijd van een kaartje gebruikmaken... niet handig.

Liever nog een ZEN 16 of 32 GB maar daarvan liggen de prijzen nog gewoon idioot hoog. Dan kun je beter een 8+ GB SD-kaartje nemen. Maar 4 GB intern lijkt me voor welke speler dan ook eigenlijk wel het minimum tegenwoordig. Zeker als er zoals op de ZEN video's afgespeeld kunnen worden.

Where does a Jackal bite a Wolf ? | Opel Vectra 2.5i V6 Pearl | Pontiac Firebird TransAM 5.7 V8
Eurlings en $p¤¤, doorspoelen en weg er mee | Loooove going sideways!

Het hangt er een beetje vanaf wat je luister- en kijkgedrag is. Als je series kijkt op je Zen en wat muziek luistert... en het niet erg vindt om er elke dag wat nieuws op te zetten, dan kan 4GB best genoeg zijn. Ik denk daarom dat er best een markt blijft voor dit soort kleine (en goedkope) opslagcapaciteiten.

Reg. datum: 07 juni 2005

ik wil deze speler ook gaan kopen voor mijn broertje de 8gb maar wat ik nog niet weet (en lastig terug op te zoeken is omdat ik niet weet welke zoektermen ik moet gebruiken)

Kan ik hierop een film kijken met ondertiteling (afgezien van het scherm formaat)

ondersteund die een film met sub als film.avi en film.srt op de speler zet ?

quote:
wd200 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 17:27:
Kan ik hierop een film kijken met ondertiteling (afgezien van het scherm formaat)
Ja.
quote:
ondersteund die een film met sub als film.avi en film.srt op de speler zet ?
Nee.

De truc is om de ondertitelingen in je videobestandje in te bakken. Zie: Video coderen voor je PMD: Tips en trucs

bedankt..
ja subje inbakken gaat lukken :)

wd200 wijzigde dit bericht 10-06-2008 17:35 (9%)

mijn broertje heeft inmiddels deze zen dus.

Om te tussen aangesloten op mijn eigen computer ging allemaal prima zonder extra software.
als ik hem nu aan de laptop hangt hoor je in XP achter elkaar zo tuut-tuut geluidje en verder herkent die de zen niet.

De aller eerste keer herkende die de zen wel en heeft die de driver geinstalleerd en nu doet die niks meer als je hem aansluit..

zodra ik hem in mijn eigen computer stop doet die het wel..
iemand enig idee wat dit kan zijn ?

//edit

werkt weer

oplossing was zen driver verwijderen (onder apparaat beheer) en opnieuw connecten.

wd200 wijzigde dit bericht 14-06-2008 00:37 (10%)

kort vraagje...ik heb het hier nog niet direct gelezen.

Ik heb een sd kaartje van 4 gb voor de zen, deze zit in de zen wordt herkend.

Alleen hoe kan ik er nu media opzetten via de pc.

Ik heb namelijk geen aparte cardreader.
Kan dit door hem op removable disk te zetten ofzo?

het makkelijkste is even een cardreadertje scoren voor 10 euro

Gewoon als je je kaart in je zen hebt zitten moet je even je zen opstarten, dan naar het menu van de sd-kaart gaan en dan op 'removable disk' klikken. Dan fungeert de zen zelf als cardreader.

Vraagje hier.

Als ik verschillende nummer in een map gooi en die map kopieer nop de zen had ik verwacht dat die van die map een playlist aan maakt maar helaas.

Is dit mogelijk om simpel te doen met de computer zoals itunes het doet ?

Thnx het is inmiddels gelukt...

Ik vind het alleen wel jammer...je moet elke keer naar je removable disk gaan om muziek af te spelen van die removable disk.

De muziek die op je SD kaartje staat wordt niet direct aan de huidige albums ./ artiesten etc toegevoegd.

Dat vind ik wel een gemis moet ik zeggen.

quote:
wd200 schreef op zondag 15 juni 2008 @ 16:50:
Vraagje hier.

Als ik verschillende nummer in een map gooi en die map kopieer nop de zen had ik verwacht dat die van die map een playlist aan maakt maar helaas.

Is dit mogelijk om simpel te doen met de computer zoals itunes het doet ?
Muziekbestanden op het interne geheugen worden ingedeeld via ID3-tags en niet met mappen. Deze tags zijn te veranderen met een programma als Windows Media Player 11.
quote:
Wii4all schreef op zondag 15 juni 2008 @ 16:55:
Thnx het is inmiddels gelukt...

Ik vind het alleen wel jammer...je moet elke keer naar je removable disk gaan om muziek af te spelen van die removable disk.

De muziek die op je SD kaartje staat wordt niet direct aan de huidige albums ./ artiesten etc toegevoegd.

Dat vind ik wel een gemis moet ik zeggen.
Jup dat vinden velen hier, en om dit probleem een beetje te omzeilen doen de meesten al hun muziek gewoon op het interne geheugen, en alle video's op de sd-kaart.

Woembah wijzigde dit bericht 15-06-2008 17:12 (74%)

Reg. datum: 15 juni 2008

het lijkt mij een mooie speler, (mijn vader heeft hem ook(2gb)). Nu wil ik er ook een kopen, de 8gb versie. 8)

Maar kan je hem opladen met de Unicharger USB Travel Charger (AC/Auto) van Bol.com?????
en hoe goed is de clear case?

ik koop hem sowieso, maar deze extra's wil ik er ook wel bij (mits ze werken ;) )

quote:
Woembah schreef op zondag 15 juni 2008 @ 17:09:
[...]

Muziekbestanden op het interne geheugen worden ingedeeld via ID3-tags en niet met mappen. Deze tags zijn te veranderen met een programma als Windows Media Player 11.
dat is dan wel weer vet irritant WM11 draait hier om adminitratieve redenen niet..
kan de creative software die er bij zit dat niet ?

Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: