Hoofdcategorieën
Topicacties

Panasonic Plasma 8, 80, 85, 800 en 850 serie

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 01 maart 2004

Dat zit er volgens mij ook, en heeft een aparte benaming, maar daar kan ik ff zo snel niet op komen :9 .

Toch mooi dat "onze" TV als winnaar uit de bus kwam hier op T.net :) .

AMD 64 X2 4200@2.7Ghz | Asus A8N-SLi | 2048MB Corsair TwinX | XFX 8800GTX | 400GB Seagate Barracuda | Samsung 204b 20.1inch | G5+G15

Reg. datum: 16 april 2007

@Wiene

Je koopt toch een tv vanwege het beeld dat ie produceert. Niet vanwege het design, lijkt me. Het speelt wel mee, maar is duidelijk ondergeschikt. Laat ik het illustreren met een auto-voorbeeldje.

Je hebt twee auto's waaruit je kunt kiezen:
-1 mooie auto qua design, maar met een 1.4 benzinemotor van 80 pk
-1 onopvallende, wat minder mooie auto met een 3.6 V8 met 400 pk

Welke kies je als je er vanuit mag gaan dat prijzen en verbruik gelijk zijn en je dus enkel een beslissing moet nemen over de prestaties icm het design. Ik zou duidelijk optie twee kiezen, aangezien je een auto koopt om in te rijden, en niet om er vanaf de buitenkant naar te kijken hoe mooi dat ie wel niet is. Zelfde principe is van toepassing op tv's, wat mij betreft.

Ze lopen beide op een andere brandstof, dus die vergelijking gaat niet op. :P

Sowieso schrijf je zo!
Reg. datum: 19 februari 2001

@wiene:
* Conclusie
Nu blijven er twee 100Hz-televisies over: de Samsung 40A656 en de Panasonic 42PZ85. Sterke punten van de eerstgenoemde televisie zijn het osd met zijn uitgebreide kalibratiefuncties, de goede prestaties in de interlaced sd-videotest en het lage stroomverbruik. De nadelen zijn de matige prestaties in de backlight bleedingtest, de relatief kleine kijkhoek en de matige zwartwaarde.

De Panasonic kan juist wel prachtig vol zwart weergeven en de kleuren zijn over het algemeen veel aantrekkelijker. Ook al kan het paneel minder nauwkeurig gekalibreerd worden, toch zijn de kleuren zeer accuraat. Het stroomverbruik valt erg mee, zeker als je je bedenkt dat de even grote JVC-televisie in deze serie meer verbruikte. De prestaties met interlaced sd-beelden zijn iets minder dan de Samsung 40A656, maar de scènes die het verschil maken zijn op een hand te tellen en de verschillen onderling zijn klein. Het osd is wat beperkt, maar ook zonder al die gedetailleerde beeldaanpassingen hebben we het scherm tot een bevredigend niveau kunnen kalibreren. Hoewel de Panasonic interlaced sd-beelden net iets minder mooi weergaf dan de Samsung, is dit voor dvd-films makkelijk op te lossen door een speler met progressive scan te kopen. We roepen de Panasonic 42PZ85 dan ook uit tot winnaar van het middensegment van onze reviewserie.

Great Minds think alike!
I was born like this, i had no choice. I was born with the gift of a golden voice.
On Ken Rockwell's desktop, the Trash Icon is really a link to NG

quote:
bramberk15 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 15:31:
@Wiene

Je koopt toch een tv vanwege het beeld dat ie produceert. Niet vanwege het design, lijkt me. Het speelt wel mee, maar is duidelijk ondergeschikt. Laat ik het illustreren met een auto-voorbeeldje.

Je hebt twee auto's waaruit je kunt kiezen:
-1 mooie auto qua design, maar met een 1.4 benzinemotor van 80 pk
-1 onopvallende, wat minder mooie auto met een 3.6 V8 met 400 pk

Welke kies je als je er vanuit mag gaan dat prijzen en verbruik gelijk zijn en je dus enkel een beslissing moet nemen over de prestaties icm het design. Ik zou duidelijk optie twee kiezen, aangezien je een auto koopt om in te rijden, en niet om er vanaf de buitenkant naar te kijken hoe mooi dat ie wel niet is. Zelfde principe is van toepassing op tv's, wat mij betreft.
Nou om eerlijk te zijn speelt bij mij design wel een grote rol. Een tv is vrij groot en design is zeker een issue. In je auto geval zou ik beide niet kopen. Maar als die mooie auto een iets zwaardere motor had gehad was ik zeker voor die gegaan.

Bij een telefoon kijk je toch ook niet alleen naar de specs maar ook naar het design. Design is juist hetgene waar je mee kunt patsen vind ik. Als ik mijn telefoon aan iemand laat zien zal 9 van de 10 het een worst wezen of hij 5 megapixel etc etc heeft.

Die auto zal ook niemand merken of er een lichte motor in ligt als hij voor de deur staat.

Ben het met je eens dat het beeld van een tv zeker heel belangrijk is maar het is niet zo dat de samsung een waardeloos beeld heeft, integendeel.

Maar had eigenlijk al besloten dat het de 42pz80 werd, ben alleen nog aan het wachten op de wehkamp reactie...heb vandaag gereageerd op de eerste reactie omdat ik eigenlijk al een antwoord gehad had moeten hebben.

Edit: De reviews van de tv's volg ik op de voet en heb ze gelezen. De reviews gaan ook puur om het beeld en dan zou ik zeker voor plasma gaan. Alleen het design. :|

wiene wijzigde dit bericht 30-05-2008 15:42 (4%)

Tja, als het jou echt wat uitmaakt wat anderen van jouw auto vinden en van jouw telefoon vinden, dan begrijp ik je redenering. Maar uiteindelijk ben je gewoon veel geld aan het uitgeven en voor dat geld wil je gewoon het hoogt haalbare persoonlijke gebruiksgenot vinden lijkt me toch. Maar goed, iedereen is anders natuurlijk ;)

www.digitalracing.nl

Sowieso schrijf je zo!
Reg. datum: 19 februari 2001

Als design een issue is zou je voor de hdready lg 42pg6000 kunnen gaan...

Great Minds think alike!
I was born like this, i had no choice. I was born with the gift of a golden voice.
On Ken Rockwell's desktop, the Trash Icon is really a link to NG

Reg. datum: 27 mei 2008

Design van een tv is leuk maar zeker niet het belangrijkste. Jij zit er toch 2 uur films op te kijken en uren op te gamen? Niet je visite die 2 uur wat koffie komt drinken en vervolgens weer vertrekt.

Het gaat op de eerste plaats om de beeldkwaliteit, dat het dan een leuk design heeft is mooi meegenomen.

Het design moet niet verschrikkelijk zijn en wel een beetje bij je woonkamer passen natuurlijk maargoed, you get my point ;)

Boeit me echt niet wat andere van het design van me tv vinden, als ik hem aanzet dan is het toch in één klap weer mondjes open en: oohhhhhwaaahhwwwwww :D

Als je dan een gruwelijk vet design hebt en brakke beeldkwaliteit is het weer blij maken met een dooie mus zeg maar ;)

Save water, drink beer!

quote:
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 16:04:
Tja, als het jou echt wat uitmaakt wat anderen van jouw auto vinden en van jouw telefoon vinden, dan begrijp ik je redenering. Maar uiteindelijk ben je gewoon veel geld aan het uitgeven en voor dat geld wil je gewoon het hoogt haalbare persoonlijke gebruiksgenot vinden lijkt me toch. Maar goed, iedereen is anders natuurlijk ;)
Dat klopt, maar een mooi design is ook een genot toch? Een mooie vriendin vind ik ook belangrijk. Een lelijk meisje kan nog zo leuk zijn, daar val ik gewoon niet op.

Maar goed, het wordt toch de PZ80, het is ook niet dat hij super lelijk is of zo. Maar er zijn mooiere tv's.

MSc EM
Reg. datum: 22 augustus 2001

Koop een pio.

Het design speelt zeker een rol maar ik zou er niet minder om gaan slapen, laat staan een mindere TV te gaan kopen. Want waar koop je de TV in eerste instantie voor? Niet voor het design maar voor het beeld.

Chevy454 wijzigde dit bericht 30-05-2008 16:54 (89%)

B + BSc + MSc automotive engineering. Engineering and develop the impossible!

Reg. datum: 24 maart 2008

Zojuist mijn PZ80 binnen gekregen van Redcoon, tot mijn schrik zit er een heel irritant gezoem in mijn Pana, het is niet 1 van de fans , lijkt meer op een transistor ofzo.
Het zit aan de rechterkant, verdomme, wat baal ik hier van :( :(

MSc EM

quote:
Cornholio01 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 16:54:
Zojuist mijn PZ80 binnen gekregen van Redcoon, tot mijn schrik zit er een heel irritant gezoem in mijn Pana, het is niet 1 van de fans , lijkt meer op een transistor ofzo.
Het zit aan de rechterkant, verdomme, wat baal ik hier van :( :(
Ben benieuwd hoe de garantie afhandeliing bij jou gaat zijn. Zeker omdat ik ook bij redcoon wil gaan kopen :X.

quote:
Chevy454 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 16:56:
[...]

Ben benieuwd hoe de garantie afhandeliing bij jou gaat zijn. Zeker omdat ik ook bij redcoon wil gaan kopen :X.
Pfoe, ik weet al wat het is , ik heb even de complete achterkant eraf gehaald (je bent tweaker of niet >:) ) en nu is het gezoem weg. Het is de rechterkant van de achterplaat die rammelt, even een paar schroefjes aan die kant een kwartslag los draaien en heerlijk stil is ie :9
Probleem opgelost, verder wel een plaatje van een toestel. O+

Cornholio01 wijzigde dit bericht 30-05-2008 17:45 (8%)

Reg. datum: 18 december 2005

quote:
Chevy454 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 16:56:
[...]

Advies: Koop daar nou niet want dat krijg je een buitenlands model ipv een NL model. Dat scheelt je dus garantie aan huis

quote:
supercop7373 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 17:38:
[...]

Advies: Koop daar nou niet want dat krijg je een buitenlands model ipv een NL model. Dat scheelt je dus garantie aan huis
Yep, ik heb een Italiano . :+

MSc EM

quote:
Heb ik sowieso al niet, woon in BE ;)

Reg. datum: 25 januari 2000

quote:
wiene schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 14:40:
40A656
- Laag en dynamisch contrast (weinig detail zwart)
Ik blijf het erg vreemd vinden dat de review op de FP spreekt van matige zwartweergave van de LE40A656, terwijl zowat elke andere review die ik lees over de A656 juist expliciet de zwartweergave en ook detailweergave in het zwart prijst als een sterk punt :?

Trustedreviews:
quote:
Also enjoying a substantial improvement over many Samsung LCDs of the past is the LE40A656's black level response. For starters, the automatic contrast system is far more subtle than any Samsung has delivered before, so that you aren't distracted by obvious brightness ‘jumps'. And, furthermore, the screen can deliver much deeper, richer blacks than the vast majority of its current rivals.
HDTVorg:
quote:
Worthy of almost as much praise is the black level performance the LE40A656 manages to produce. Although ultimately the graduated detail across dark scenes cannot quite match the best plasmas, the gap has narrowed and the level of deep rich blacks this screen produces places it amongst the best that LCD can offer.
Ok, hij mist misschien het laatste beetje detail in zwarte gebieden tov plasma, maar overall is het nog steeds een sterk punt.

Ik twijfel daarom ook nog steeds tussen de PZ85 en de A656. Zou ook die Hongaarse review wel willen lezen, maar kan er echt geen kaas van maken. Mijn Hongaars is een beetje roestig... ;)

I'm sorry, did I just blow your head apart? | Tachyon Wiki | Specs

Reg. datum: 01 januari 2001

quote:
[...]

Hoe weet je wanneer het om een NL model gaat of niet? Of moet je dat van te voren gewoon vragen / is het alleen bij redcoon zo? In ieder geval bij wasmachines geven ze aan of het om een NL of EU model gaat.

lun wijzigde dit bericht 30-05-2008 20:54 (9%)

Reg. datum: 31 maart 2008

Als er wat is met je tv komt redcoon dat ding ophalen, lijkt me toch ook wel goed geregeld.

Reg. datum: 18 december 2005

quote:
Cylon schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 21:20:
Als er wat is met je tv komt redcoon dat ding ophalen, lijkt me toch ook wel goed geregeld.
Weet je dat zeker?

dikke belg
Reg. datum: 17 februari 2003

Welke webshop die ook in BE levert is aan te raden? :)
Ik wil namelijk echt wel bij een webshop gaan bestellen, voor de prijsverschillen ;)

To-do list: PS3, 24" LCD monitor

quote:
lun schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 20:53:
[...]

Hoe weet je wanneer het om een NL model gaat of niet? Of moet je dat van te voren gewoon vragen / is het alleen bij redcoon zo? In ieder geval bij wasmachines geven ze aan of het om een NL of EU model gaat.
Ik neem aan dat je dat gewoon kan opvragen bij elke webshop, ik wist het ook niet zeker (had wel een vermoeden) maar het boeit mij eigenlijk ook niet.Als je er een in de winkel koopt kan ie ook met een defect gelevert worden dus de risico's zijn hetzefde . (nihil dus)
Ik zag toevallig aan de bijgeleverde papierwinkel dat het een Italiaans model was al zat er ook een nederlandse gebruiksaanwijzing bij.Het beeld is er niet minder mooi om, 1080P op de PS3 is echt een feest ! :+ :+ *O*

Reg. datum: 20 oktober 2004

quote:
Cylon schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 21:20:
Dat is dus helemaal niet goed geregeld. Als mijn Panasonic kapot gaat, komt er een monteur aan huis om m te repareren. Pas als dat niet lukt, wordt die meegenomen en krijg ik een vervangend toestel.

Heb vroeger s een crt gekocht bij wehkamp en dat ding ging binnen 3 weken kapot. Tuurlijk op vrijdagavond, dus kon niet eerder bellen dan maandag. Kwamen ze m dinsdag tussen 0900 en 1300 halen, kostte me een snipperdag.
Van het kastje afmonteren, 2 steile trappen omlaag.
Geen vervangend toestel......ik was m ruim 3 weken kwijt! (toen had ik nog maar 1 tv!)
Komen ze m brengen tussen 0900 en 1300, weer een snipperdag, 2 steile trappen omhoog sjouwen.

Dus reparatieservice aan huis is goed, ophalen ter reparatie is niet fijn.

Panasonic TH50PV50; xbox360 met hd-dvd; ps3; shuttle-achtige pc met 3 vensters met neon; iPhone 3G

quote:
Ferry34 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 23:51:
[...]

Dat is dus helemaal niet goed geregeld. Als mijn Panasonic kapot gaat, komt er een monteur aan huis om m te repareren. Pas als dat niet lukt, wordt die meegenomen en krijg ik een vervangend toestel.

Heb vroeger s een crt gekocht bij wehkamp en dat ding ging binnen 3 weken kapot. Tuurlijk op vrijdagavond, dus kon niet eerder bellen dan maandag. Kwamen ze m dinsdag tussen 0900 en 1300 halen, kostte me een snipperdag.
Van het kastje afmonteren, 2 steile trappen omlaag.
Geen vervangend toestel......ik was m ruim 3 weken kwijt! (toen had ik nog maar 1 tv!)
Komen ze m brengen tussen 0900 en 1300, weer een snipperdag, 2 steile trappen omhoog sjouwen.

Dus reparatieservice aan huis is goed, ophalen ter reparatie is niet fijn.
Dit is toch logisch, en correct ook. :)
Als je bij een webshop besteld dan weet je wat de voor en nadelen zijn.

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: