quote:
bramberk15 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 15:31:
@Wiene
Je koopt toch een tv vanwege het beeld dat ie produceert. Niet vanwege het design, lijkt me. Het speelt wel mee, maar is duidelijk ondergeschikt. Laat ik het illustreren met een auto-voorbeeldje.
Je hebt twee auto's waaruit je kunt kiezen:
-1 mooie auto qua design, maar met een 1.4 benzinemotor van 80 pk
-1 onopvallende, wat minder mooie auto met een 3.6 V8 met 400 pk
Welke kies je als je er vanuit mag gaan dat prijzen en verbruik gelijk zijn en je dus enkel een beslissing moet nemen over de prestaties icm het design. Ik zou duidelijk optie twee kiezen, aangezien je een auto koopt om in te rijden, en niet om er vanaf de buitenkant naar te kijken hoe mooi dat ie wel niet is. Zelfde principe is van toepassing op tv's, wat mij betreft.
Nou om eerlijk te zijn speelt bij mij design wel een grote rol. Een tv is vrij groot en design is zeker een issue. In je auto geval zou ik beide niet kopen. Maar als die mooie auto een iets zwaardere motor had gehad was ik zeker voor die gegaan.
Bij een telefoon kijk je toch ook niet alleen naar de specs maar ook naar het design. Design is juist hetgene waar je mee kunt patsen vind ik. Als ik mijn telefoon aan iemand laat zien zal 9 van de 10 het een worst wezen of hij 5 megapixel etc etc heeft.
Die auto zal ook niemand merken of er een lichte motor in ligt als hij voor de deur staat.
Ben het met je eens dat het beeld van een tv zeker heel belangrijk is maar het is niet zo dat de samsung een waardeloos beeld heeft, integendeel.
Maar had eigenlijk al besloten dat het de 42pz80 werd, ben alleen nog aan het wachten op de wehkamp reactie...heb vandaag gereageerd op de eerste reactie omdat ik eigenlijk al een antwoord gehad had moeten hebben.
Edit: De reviews van de tv's volg ik op de voet en heb ze gelezen. De reviews gaan ook puur om het beeld en dan zou ik zeker voor plasma gaan. Alleen het design.

wiene wijzigde dit bericht 30-05-2008 15:42 (4%)