Read error: 54 (Connection reset by peer). One day I will find that peer and reset his connection.
Dat valt mee. De FUP van Vodafone houdt in dat je dataverbruik niet met regelmaat hoger mag zijn dan 10 x (!) het gemiddelde verbruik van alle andere abonneesquote:fetcher schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 14:19:
Leuk bericht van Vodafone, ze vergeten alleen te melden wat voor invloed tv kijken middels HSDPA heeft op je data bandbreedte verbruik, iets met een Fair use policy....
Read error: 54 (Connection reset by peer). One day I will find that peer and reset his connection.
Ik zou zeggen let eens op je batterij bij 3(.5)G gebruik....quote:Yohan schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 22:55:
[...]
Dat is wel heel interessant. De meeste toestellen (waaronder mijn nieuwe N78) hebben gewoon HSDPA aan boord. Tenzij iemand de argumenten van Vodafone uit dit artikel (zowel lagere prijs als meer mogelijkheden) kan weerleggen, denk ik dat DVB-H een onaantrekkelijk alternatief is.
En dan mag die faire use policy nog we zo ruim zijn; dezelfde voorwaarden gelden bij KPN/Hi en geloof mij maar er zijn echt wel klanten die daar overheen gaan... zelfs zónder dit soort fratsen van tv kijken.
:)
Bij dat abonement van Vodafone, als je dat onbeperkt TV abo erbij neemt van 7,50 E dan hoef je verder toch niks meer bij te betalen?quote:Yohan schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 15:55:
[...]
Dat valt mee. De FUP van Vodafone houdt in dat je dataverbruik niet met regelmaat hoger mag zijn dan 10 x (!) het gemiddelde verbruik van alle andere abonnees
Valt me op dat bij Vodafone wel Ned2 te kijken is!
The Champ wijzigde dit bericht 30-05-2008 22:14 (6%)
The "real" Champ will always be The Champ
Volgens mij heb je 'Zorgeloos Internet Blox' (á ¤ 9,50) nodig + 'TV & Video' (á ¤ 7,50). 'TV & Video' kun je de eerste maand gratis proberen en kan maandelijks opgezegd worden.quote:The Champ schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 22:12:
[...]
Bij dat abonement van Vodafone, als je dat onbeperkt TV abo erbij neemt van 7,50 E dan hoef je verder toch niks meer bij te betalen?
Als je incidenteel gebruik van maakt van mobiele tv dan kun je kiezen voor alleen 'Zorgeloos Internet Blox'. Je betaalt dan ¤ 0,05 per minuut. Als je minder dan 150 minuten per maand kijkt is dat voordeliger.
Je betaalt als je beide abonnementen neemt ¤ 17,00 p/m. Dat is duurder dan KPN Mobiele TV, maar je hebt er wel een snelle internetverbinding bij.
Volgensmij klopt dit niet , lees maar eens goed via onderstaande link.quote:Yohan schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 23:07:
[...]
Volgens mij heb je 'Zorgeloos Internet Blox' (á ¤ 9,50) nodig + 'TV & Video' (á ¤ 7,50). 'TV & Video' kun je de eerste maand gratis proberen en kan maandelijks opgezegd worden.
Als je incidenteel gebruik van maakt van mobiele tv dan kun je kiezen voor alleen 'Zorgeloos Internet Blox'. Je betaalt dan ¤ 0,05 per minuut. Als je minder dan 150 minuten per maand kijkt is dat voordeliger.
Je betaalt als je beide abonnementen neemt ¤ 17,00 p/m. Dat is duurder dan KPN Mobiele TV, maar je hebt er wel een snelle internetverbinding bij.
http://www.vodafone.nl/pr...obile_tv_en_video/kosten/
Yohan wijzigde dit bericht 31-05-2008 19:00 (78%)
je hebt inderdaad alleen een TV & Video abonnement nodig:
Bij het bekijken van tv of video's op Vodafone live! zijn de datakosten van de tv-stream of videodownload bij de prijs inbegrepen. Dit geldt zowel voor de prijs van een eenmalige tv-stream of videodownload als voor de prijs van een abonnement.
groet,
Bas
Vodafone Web Relations
Iets meer stroomverbruik is dus kennelijk het enige nadeel van Vodafone TV t.o.v. KPN Mobiele TV.quote:Yohan schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 22:55:
Dat is wel heel interessant. De meeste toestellen (waaronder mijn nieuwe N78) hebben gewoon HSDPA aan boord. Tenzij iemand de argumenten van Vodafone uit dit artikel (zowel lagere prijs als meer mogelijkheden) kan weerleggen, denk ik dat DVB-H een onaantrekkelijk alternatief is.
Ik heb nu twee toestellen voor me liggen, een Samsung P960 met KPN DVB-H en een Nokia N82 met Vodafone internet TV.quote:Yohan schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 11:12:
Thanks voor de opheldering! Dan blijf ik hierbij:
[...]
Iets meer stroomverbruik is dus kennelijk het enige nadeel van Vodafone TV t.o.v. KPN Mobiele TV.
De bitrate van KPN ligt aanzienlijk hoger want het beeld is veel scherper en vloeiender. Bij KPN kun je de ondertiteling prima lezen terwijl bij Vodafone het amper leesbaar is.
Dit zijn overigens de 14 kanalen van Vodafone (met TV abonnement):
NED1
NED2
NED3
RTL4
SBS6
RTL Z
National Geographic Channel
Discovery
CNN
Eurosport
Cartoon Network
Fashion TV
MTV Shorts
Chilli Channel
Daarnaast biedt Vodafone ook nog uitzending gemist. Let wel, dit noemt Vodafone video en het kijken hiervan zit niet in de TV bundel maar wordt apart per video (meestal 0,50) in rekening gebracht.
De bediening is ook nog enorm verschillend. Bij Vodafone gaat het via de Vodafone live site. Iedere keer dat even TV wilt kijken moet je dus de browser opstarten, door de live portal surfen naar TV en het juiste kanaal en dan wordt de mediaspeler opgestart. Als je wilt zappen moet je de mediaspeler stoppen en weer intenettend naar het volgende kanaal. Echt snel gaat dat niet. Zie hier demo filmpje: http://nl.youtube.com/watch?v=dFt8MIUA57I.
Bij KPN zit er 1 knop waarmee je de TV opstart en na enige seconden initialiseren verschijnt het TV beeld al. Zappen doe net je zoals thuis met de afstandsbediening, met de pijltjes omhoog en omlaag. Het zappen duurt een paar seconden maar dat is niet echt irritant.
Al met al, er zit meer verschil in dan alleen de gebruiksduur. KPN TV is naar mijn mening echt een technisch geavanceerder product dan Vodafone web TV.
robertwebbe wijzigde dit bericht 03-06-2008 16:20 (9%)
Wil je voor mij komen werken? http://nl.youtube.com/watch?v=0Ijzuu1Qopo
Huidige bitrate van Vodafone is 115 kilobit/sec.quote:Yohan schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 15:57:
Interessant. Jammer dat er nog zo weinig toestellen zijn uitgerust met DVB-H. Hopelijk schroeft Vodafone de bitrate wat omhoog van hun tv-dienst, zodat ze ook op het gebied van beeldkwaliteit concurrent van KPN worden.
Reg. datum: 01 augustus 2004
Zoiezo vind ik het belachelijk dat je voor die 10 euro gewoon niet zelf 10 zenders samen kunt stellen. Ik zou bijvoorbeeld België 1 willen, of National Geographic ofzo.
W00fer wijzigde dit bericht 03-06-2008 21:08 (5%)
op Ned 2 uitgezonden en die ontvang je niet bij KPN!
Niet zo slim!
echt niet te geloven inderdaad! Ik hou lekker mijn Lenco 7" TV-tje in de buurt (werkt op 12V, 220V en penlites) - niet zo klein maar ach.quote:The Champ schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 21:30:
En ze komen nu net voor het EK met dat mobiele TV abbonement, maar dat EK wordt volgens mij
Niet zo slim!
Mini IC2 media server | Mini Work Station | iBook | g3 iMac voor de leuk | Dreambox
Er is nu nog zo weinig animo voor dit onderwerp, waarom nu al versnipperen? Ik zou hier even mee wachten totdat dit onderwerp echt een groot succes begint te worden. Al deze info is nog steeds on topic toch?quote:Yohan schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 22:31:
Is het een idee om een apart topic te maken over de diverse mogelijkheden voor TV op GSM's? Met in de startpost een overzicht van de diensten die op dit moment beschikbaar zijn, info over de diverse technieken en hun respectievelijke voor- en nadelen?
quote:W00fer schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 21:08:
Dat Nederland 2 niet te kijken is via KPN Mobiele TV, is gewoon schandalig.
Zoiezo vind ik het belachelijk dat je voor die 10 euro gewoon niet zelf 10 zenders samen kunt stellen. Ik zou bijvoorbeeld België 1 willen, of National Geographic ofzo.
Ik meende toch ergens vernomen te hebben dat Ned 2 nog op 5 juni toegevoegd zou worden. En ergens anders las ik dat dat niet het geval zou zijn. De reden hiervoor is dat Ned 2 zo'n zender is met lange, diepgaandere onderwerpen. Mobiele gebruikers hebben daar meestal geen tijd voor en daarom zouden ze dat kanaal niet opnemen.quote:The Champ schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 21:30:
En ze komen nu net voor het EK met dat mobiele TV abbonement, maar dat EK wordt volgens mij op Ned 2 uitgezonden en die ontvang je niet bij KPN! Niet zo slim!
Wat betreft sport, ik denk niet dat ze die kans voorbij laten gaan. KPN heeft juist alles op alles gezet om voor de grote sportevenementen klaar te zijn. Volgens mij komt sport op het premium sportkanaal.
En wat betreft het samenstellen van je eigen kanalenpakket; het is een broadcast netwerk. Dat houdt in dat iedereen dezelfde kanalen te zien krijgt. Ze gaan niet voor iedereen een ander netwerk aanleggen. Wat jij bedoelt is via IP, daar zou je per gebruiker een apart pakket kunnen maken. Ik denk niet dat eigen kanaalkeuze er voorlopig in zal zitten, kijk maar naar de UPC's en Ziggo's van deze wereld, die doen dat nu ook niet. De businesscase is dan gewoon niet rond te krijgen. Je zult het moeten doen met een basispakket en wellicht enkele optionele premiums.
Maar we laten we het product nou niet meteen de grond in boren en KPN even gemakkelijk veroordelen alvorens de offficiele launch is geweest...
Sorry voor niet de vorige post gedit te hebben, het is al laat, zat even niet op te letten...
Edit1: Ik vind net nog een leuk filmpje over dit MobielTV van KPN zelf: http://www.kpn.com/web/show/id=556733.
Edit2: En ik heb ook nog een filmpje gemaakt van de Samsung P960TV:
http://nl.youtube.com/watch?v=SpoefD1zx74.
Edit3: En ook nog een filmje van dat MobielTV van KPN ook nog prima werkt met 120 km/u:
http://nl.youtube.com/watch?v=QfiHu8ocyeg.
Edit4:Vandaag heb ik ook nog even gespeeld met een stereo bluetooth (A2DP) headset op de Samsung P960. Als je dan zo'n wifi headset opzet dan hoor je pas hoe goed de kwaliteit is van DVB-H. Bij Vodafone hoor je een nogal schraal, zwaar gecomprimeerd geluid. Bij KPN is het echt super kwaliteit. Bij de muziekzenders heb je ook nog een prima bass. Toen ik dat hoorde heb ik de Nokia BH-604 DJ headset ook nog getest en dat was de ultieme mobiele TV beleving!
Edit5: Ik heb nog wat foto's gemaakt van de Samsung P960TV en de LG KB620 Elbrus: http://www.flickr.com/photos/robertwebbe/sets/72157604952003619/
robertwebbe wijzigde dit bericht 05-06-2008 15:02 (62%)
Heb het opgezocht, komt op Ned1quote:The Champ schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 21:30:
En ze komen nu net voor het EK met dat mobiele TV abbonement, maar dat EK wordt volgens mij
De bitrate lijkt inderdaad te laag te zijn om lekker tv te kunnen kijken.quote:robertwebbe schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 14:59:
[...] een Nokia N82 met Vodafone internet TV.
[...] Zie hier demo filmpje: http://nl.youtube.com/watch?v=dFt8MIUA57I.
[...]
Misschien weet Bas (VodafoneWR) of er verbetering te verwachten valt?
Ik vind de toestellen die nu verkrijgbaar zijn met DVB-H niet mooi, dus ben toch op Vodafone aangewezen.
Emercequote:KPN Mobile TV begint officieel donderdag met een bescheiden pakket Nederlandse zenders. De uitzendingen zijn overigens al in de lucht. Emerce constateert op een meegegeven testtoestel gebrekkige ontvangst in Intercity-treinen. Zelfs met uitgetrokken antenne komt regelmatig de mededeling 'onvoldoende ontvangst'. Daarbuiten is de ontvangst overigens stabiel.
[T-Mobile Sony-Ericsson K850i] [T- Mobile MDA Pro] [Orange SPV M500]
Ongetwijfeld blijven er situaties en plekken waar het minder goed werkt, het is immers een radio netwerk. Als je net onder een stroomafnemer zit heb je een aardige verstoring. Daarnaast worden er nog meer zendmasten geactiveerd waardoor het bereik zal verbeteren. En ik heb inmiddels ook nog een testritje gemaakt met de Samsung P960TV (KPN) en daarnaast de Nokia N82 (Vodafone). De Vodafone TV viel vaker uit dan KPN TV. Maar het blijft appels en peren vergelijken als je naar de techniek kijkt. Als je naar de belevenis weer kijkt niet, je wil immers zo goed mogelijk beeld.quote:robert-630 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 19:31:
[...]
Emerce constateert op een meegegeven testtoestel gebrekkige ontvangst in Intercity-treinen. Zelfs met uitgetrokken antenne komt regelmatig de mededeling 'onvoldoende ontvangst'.
De Nokia N96 wordt eind zomer verwacht.quote:Yohan schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 18:58:
[...]
De bitrate lijkt inderdaad te laag te zijn om lekker tv te kunnen kijken.
Misschien weet Bas (VodafoneWR) of er verbetering te verwachten valt?
Ik vind de toestellen die nu verkrijgbaar zijn met DVB-H niet mooi, dus ben toch op Vodafone aangewezen.
robertwebbe wijzigde dit bericht 05-06-2008 20:48 (50%)
Reg. datum: 19 september 2001
van Kpn. Ik moet zeggen dat ik niet had gedacht dat het zo scherp en goed te zien zou
zijn op een mobiele telefoon. Werkt hier (in Nijmegen) super zowel binnen als buiten.
Met dit toestel heb je nog als voordeel dat als je gebeld wordt er gewoon videostream
opgenomen wordt zodat je verder kunt kijken waar je gebleven was. Het is nog wachten
op een videorec optie voor dit toestel. Toestel is verder een normaal degelijk toestel
met niet al teveel toeters en bellen. Ik kan het de mensen die er de digitale tv ontvangst
gratis bij krijgen dan ook van harte aanbevelen!
Reg. datum: 13 november 2006
***Wrong***
Na geklooi met het toestel belde ik de helpdesk maar die wist er nog zo weinig van dat ik terug naar de winkel ben gegaan... Wat blijkt. Het toestel werkt alleen (of iig: de televisie mogelijkheid) als je ook een abonnement hebt bij KPN. Dus als je het toestel hebt terwijl je abonnement nog niet over gezet is dan heb je pech maar kan je er niets mee. Meteen het contract dus maar laten ontbinden en alles laten annuleren... Dus eigenlijk is het aanbod alleen interessant voor mensen wiens contract deze zomer afloopt of die net een nieuwe abonnement gaan aanschaffen..Slecht geregeld vind ik.
wed-tips Go Portland Trailblazers!