Hoofdcategorieën
Topicacties

Conceptronic CFULLHDMA allesspeler ervaringstopic

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 46 47 48 49 last

Nieuw Topic
quote:
bastichelaar schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 16:24:
Jij releast de beta's? Is die firmware een linux systeem dat je kunt mounten of iets dergelijks?
wat wil je dan proberen? de CFULLHDMA emuleren? Dat gaat echt niet lukken ..

broncode staat op de Conceptronic site, de firmware zorgt ervoor dat functionaliteiten toegevoegd worden, bugs opgelost en maakt dus deel uit van het complete systeem.

Making things to work great in your livingroom!

Reg. datum: 28 mei 2008

Ik ben binnenkort ook toe aan een nieuwe mediaplayer. Maak tot nu toe gebruik van een freecom mediaplayer 35. Deze speelt echter maar in beperkte mate HD-content af.

Wat mij aanspreekt is de enorme activiteit in dit forum met betrekking tot de CFULLHDMA.
Dit lijkt een garantie dat de nu al aanwezige funktionaliteit van deze player alleen maar zal groeien.

Reg. datum: 02 maart 2007

[quote]zeroday schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 19:39:
[...]

Zonder extra informatie omtrend de wijze waarop je MKV probeert af te spelen blijf je een roepende in de woestijn. 'beta' testen vergt wel een klein beetje van jezelf .. In ieder geval de hoeveelheid informatie die je verstrekt om andere beta testers mee te kunnen laten kijken met jouw probleem.

Een probleem is echter pas een probleem als het door meerder mensen gereproduceerd kan worden.

De films in mkv format heb ik gewoon gedownload, zo ziet er eruit bv: "Planet.Earth.EP11.Ocean.Deep.2006.720p.HDDVD.x264-ESiR.mkv"
Op mijn iMac speel ik het met vlc speler. Dus deze film zit op mijn externe schijf die ik direct koppel aan de CFULLHDMA, dan ik ga naar my media--video en probeer gewoon af te spelen net als alle andere films die op de schijf zitten, that's it. hoe moet het anders? Trowens ik heb inmiddels Conceptronic e-mail gestuurd en ze hebben mij de laatste firmware toegestuurd: v1.09.08
hielp ook niet.

quote:
bongo825 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 20:36:
[quote]zeroday schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 19:39:
[...]

Zonder extra informatie omtrend de wijze waarop je MKV probeert af te spelen blijf je een roepende in de woestijn. 'beta' testen vergt wel een klein beetje van jezelf .. In ieder geval de hoeveelheid informatie die je verstrekt om andere beta testers mee te kunnen laten kijken met jouw probleem.

Een probleem is echter pas een probleem als het door meerder mensen gereproduceerd kan worden.

De films in mkv format heb ik gewoon gedownload, zo ziet er eruit bv: "Planet.Earth.EP11.Ocean.Deep.2006.720p.HDDVD.x264-ESiR.mkv"
Op mijn iMac speel ik het met vlc speler. Dus deze film zit op mijn externe schijf die ik direct koppel aan de CFULLHDMA, dan ik ga naar my media--video en probeer gewoon af te spelen net als alle andere films die op de schijf zitten, that's it. hoe moet het anders? Trowens ik heb inmiddels Conceptronic e-mail gestuurd en ze hebben mij de laatste firmware toegestuurd: v1.09.08
hielp ook niet.
Planet earth is een bekend probleem. die laat een zwart scherm zien. (geldt voor nog een paar planet earth's .. (Misschien geeft het lezen van de thread hier je nog wat meer tips).

Dus enige conclusie die ik nu kan trekken: de MKV's die je hebt zijn net die paar MKV's die niet het beeld geven wat eigenlijk wel zou moeten. Een bug die opgelost wordt. Voor jou geldt nu dus om andere content te proberen ..

Achter de schermen is men bezig om die mooie film (ik heb hem op M2TS formaat via de CFULLHDMA aan het draaien (smul) werkende te krijgen. Er zijn meer 'bronnen' van Planet Earth trouwens die wel draaien ;-)

quote:
loneranger56 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 20:25:
Ik ben binnenkort ook toe aan een nieuwe mediaplayer. Maak tot nu toe gebruik van een freecom mediaplayer 35. Deze speelt echter maar in beperkte mate HD-content af.

Wat mij aanspreekt is de enorme activiteit in dit forum met betrekking tot de CFULLHDMA.
Dit lijkt een garantie dat de nu al aanwezige funktionaliteit van deze player alleen maar zal groeien.
maar ook ik ga op vakantie hoor ;-)

Reg. datum: 07 mei 2005

Ik probeerde vandaag stiekem via ftp met de cfullhdma te connecten.
Ik wil nl mijn hdd koppelen aan de cfullhdma ipv aan de pc.
En nieuwe films via ftp naar de hdd overzetten.
Hdd aan de media player gekoppeld werkt beter dan over het netwerk een film afspelen.
Gisteren speelde hij bv geen geluid af toen de hdd aan de pc was gekoppeld.
Ik heb de hdd toen aan de media player gekoppeld en had toen geen problemen.

Eerst een ping gedaan. Hij geeft uiteraard een reply terug.
Maar bij ftp vraagt ie om een userid. En hier eindigt dus het verhaal.

Reg. datum: 07 maart 2004

quote:
zeroday schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 06:54:
[...]

Update: DTS / AC3 WAV bestanden worden niet ondersteund. Of het ondersteunbaar wordt is nog maar de vraag
:( Bummer. Dan ga ik dus nog even wachten om een CFULLHDMA aan te schaffen. Want dit zou voor mij toch wel een van de belangrijkste overwegingen gweest zijn. Mijn Yamaha RX-V2700 receiver kan al via het netwerk MP3/WAV bestanden afspelen, maar lust ook geen DTS/AC3 gecodeerde WAVs. Waarom dit zo lastig is, is mij volstrekt onduidelijk. Heb mijn hele collectie CDs al op een netwerkschijf staan, wil hetzelfde doen voor al mijn surround CDs/DVDs...

Reg. datum: 24 juli 2003

Inderdaad jammer... Het enige wat de CFULLHDMA moet doen is de wav file zonder ook maar 1 bitje te veranderen naar de s/pdif uitgang streamen.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of het apparaat wel 44k1 sampling op de s/pdif uitgang kan maken en dat hij niet de beruchte Creative kwaal heeft, dat alles geresampled wordt naar 48kHz...?

joopv wijzigde dit bericht 28-05-2008 23:39 (43%)

Let the Zen flow. Shit a leak!

quote:
We zien namelijk erg veel 'release' DVD's waar bepaalde functionaliteiten 'brak' zijn.
Vandaar ook dat we eerst kijken hoe de DVD speelt op default afspelers, want een PowerDVD stapt wellicht te makkelijk over bepaalde issues heen omdat ze afzonderlijk makkelijk selecteerbaar zijn.
Het is niet alleen PowerDVD die het wel allemaal lust.
TVedia was wat ik voorheen gebruikte en die software werkte 100% samen met mijn Xcard (dus toch een soort hardware oplossing). Daar was switchen tussen audio en sub streams met de AB terwijl je in de film zat nooit een probleem. Dat moet op de CFULLHDMA dus ook kunnen. Dan maar wellicht de 'regels' wat losser interpreteren en gewoon forceren zoals de CFULLHDMA het wilt. Je kan niet stellen omdat bepaalde DVD's niet nauwkeurig genoeg een zekere standaard volgen het dan maar ok is dat het niet goed werkt met de CFULLHDMA (als dat de reden al zou zijn). Het streven moet te allen tijde zijn dat alles werkt, ongeacht wie het op wat voor manier dan ook verklooit.

Besides, CFULLHDMA bepaalt toch zeker welke stream er gespeeld wordt, toch niet een of andere rare bit... ;)

Ik ga je anders wel gewoon swampen met DVD's die slecht subs/audio switchen en ik ga er al mijn retails voor bekijken... is dat 'slechte ISO' ook geen excuus meer :D

(ja, dit wordt een beetje mijn heilige graaltje, net als dat sorteren van files en dirs ;))

Q6600, GA-X38T-DQ6, 2GB OCZ PL. DDR3, 8800GTS 512 Alpha Dog, 7.8TB, 24"Dell + G7 + G15, Specs

Reg. datum: 26 oktober 2007

Nog net effe de laatste beta getest en hetgeen er staat is inderdaad gefixt :p subs zonder extra tekens enzo,...

Maar hetgeen me wel opviel, misschien komt het door mijn vermoeidheid ik weet het niet, maar ik vond het beeld er meer korreliger overkomen dan versie 1.09.03.06, vooral bij mkv bestanden, of ligt dat nu aan mij .... scherpte-graad is precies opgetrokken

quote:
djbase schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 00:28:
Nog net effe de laatste beta getest en hetgeen er staat is inderdaad gefixt :p subs zonder extra tekens enzo,...

Maar hetgeen me wel opviel, misschien komt het door mijn vermoeidheid ik weet het niet, maar ik vond het beeld er meer korreliger overkomen dan versie 1.09.03.06, vooral bij mkv bestanden, of ligt dat nu aan mij .... scherpte-graad is precies opgetrokken
daar is echt niets aan gewijzigd. Enige wat toegevoegd is, is P24, op 1080P niveau
en daar heb ik van beta testers nog geen feedback op gekregen. Dus ik denk dat het in je verbeelding ligt ;-)

trouwens de korreligheid kan ook echt per film verschillend. Is erg goed te zien wanneer je veel HD trailers bekijkt..

quote:
joopv schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 23:36:
Inderdaad jammer... Het enige wat de CFULLHDMA moet doen is de wav file zonder ook maar 1 bitje te veranderen naar de s/pdif uitgang streamen.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of het apparaat wel 44k1 sampling op de s/pdif uitgang kan maken en dat hij niet de beruchte Creative kwaal heeft, dat alles geresampled wordt naar 48kHz...?
Ik heb gisteren dit feature pas opgepakt en in m'n lijst verwerkt, dus er wordt nog naar gekeken of dit mogelijk is.

mijn lijst is dan ook wat groter dan wat er hier al langs is gekomen ;-)

quote:
qtekker schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 21:57:
Ik probeerde vandaag stiekem via ftp met de cfullhdma te connecten.
Ik wil nl mijn hdd koppelen aan de cfullhdma ipv aan de pc.
En nieuwe films via ftp naar de hdd overzetten.
Hdd aan de media player gekoppeld werkt beter dan over het netwerk een film afspelen.
Gisteren speelde hij bv geen geluid af toen de hdd aan de pc was gekoppeld.
Ik heb de hdd toen aan de media player gekoppeld en had toen geen problemen.

Eerst een ping gedaan. Hij geeft uiteraard een reply terug.
Maar bij ftp vraagt ie om een userid. En hier eindigt dus het verhaal.
hoe wil je dit voor elkaar krijgen? d'r draait niet eens een ftp server .. dus hoe je dan een userid gevraagd krijgt?. Snap ook de koppeling niet echt hoe je dat wil doen. FTP is geen directe netwerk verbinding, Gebruik je alleen voor het opslaan van bestanden. Wordt niet gebruikt voor het streamen van bestanden ..

er zijn 3 manieren op bestanden van een HDD op je HDMA te krijgen: UPnP A/V, SMB (Samba) en NFS

quote:
sig69 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 08:55:
[...]
Bug(?):
• Inloggegevens samba client en live365 worden niet bewaard als het apparaat uit is geweest.
quote:
zeroday schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 06:53:
[...]
dat is een feature .. Maar daar komt een vervolg op.
Zet het volume er ook maar bij, wordt ook niet onthouden. Misschien niet zo heel belangrijk, maar het begint me nu al te storen.
quote:
sig69 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 08:47:
[...]

Zet het volume er ook maar bij, wordt ook niet onthouden. Misschien niet zo heel belangrijk, maar het begint me nu al te storen.
Dat is geen feature, maar een gevonden bug. Dank.
Zal gefixed worden in een latere firmware release. Kan wellicht niet meer mee met een volgende beta release. (ISO bug zit in de laatste beta er ook nog in)

Reg. datum: 26 oktober 2007

quote:
zeroday schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 06:46:
[...]

daar is echt niets aan gewijzigd. Enige wat toegevoegd is, is P24, op 1080P niveau
en daar heb ik van beta testers nog geen feedback op gekregen. Dus ik denk dat het in je verbeelding ligt ;-)

trouwens de korreligheid kan ook echt per film verschillend. Is erg goed te zien wanneer je veel HD trailers bekijkt..
Idd sterek afhankelijk per film, maar ik heb ook nog dezelfde getest, of te wel had ik ervoor mijn brightness/contrast ofzo aangepast en dat die settings gereset zijn met de uptdate.

Men tv kan geen 1080p aan :( wel 1080i, dus die P24 kan ik niet testen, heet die P24 iets te maken met die nieuwe samsung tv's en lg scarlet tv's waar ze reclame maken met "1080 24p Real Movie" ?
Of kan deze functie getest worden op elke 1080p tv ?

Kan iemand mij meer vertellen over 24p?
Wat ik ervan gelezen heb is dat films op 24Hz worden opgenomen. Blueray spelers kunnen 24Hz afspelen en als je tv dat ondersteunt zou het beeld vloeiender moeten overkomen dan bij 50Hz.
Als de cfullhdma 24p kan afspelen, dan kan ik toch het beste kiezen voor 24p?
Mijn tv ondersteunt 1080p 24Hz.

quote:
qtekker schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 10:04:
Kan iemand mij meer vertellen over 24p?
Wat ik ervan gelezen heb is dat films op 24Hz worden opgenomen. Blueray spelers kunnen 24Hz afspelen en als je tv dat ondersteunt zou het beeld vloeiender moeten overkomen dan bij 50Hz.
Als de cfullhdma 24p kan afspelen, dan kan ik toch het beste kiezen voor 24p?
Mijn tv ondersteunt 1080p 24Hz.
Inderdaad, ik stop het er niet voor niets in ;-)

quote:
OK, bedankt. Ik ga het de komende dagen uittesten en ik hoop verschil te kunnen constateren tussen 24Hz en 50Hz! Dat zou een toegevoegde waarde aan de cfullhdma geven.
quote:
er zijn 3 manieren op bestanden van een HDD op je HDMA te krijgen: UPnP A/V, SMB (Samba) en NFS
Kun je dan beschrijven hoe ik een bestand op de interne hdd van mijn pc kan overzetten naar de usb hdd die gekoppeld is aan de cfullhdma?

quote:
qtekker schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 10:35:
Kun je dan beschrijven hoe ik een bestand op de interne hdd van mijn pc kan overzetten naar de usb hdd die gekoppeld is aan de cfullhdma?
Ja: de usb hdd aan je computer hangen. Geen andere mogelijkheid volgens mij. Zou wel een handige feature zijn overigens.
quote:
Enige manier is om hem los te koppelen van je CFULLHDMA en aan te sluiten op je PC om de data te kopieren

wat jij wil is wellicht een mogelijkheid dat de USB HDD gemount wordt op de CFULLHDMA en dat dan de CFULLHDMA als een soort van Share / PC achtig iets gaat opereren, dit zou in theorie kunnen echter er zijn teveel onzekere en onstabiele factoren en daardoor wordt het niet ondersteund.

Let the Zen flow. Shit a leak!

quote:
mijn lijst is dan ook wat groter dan wat er hier al langs is gekomen ;-)
Dit lezen de mensen dus graag ;-)
quote:
d'r draait niet eens een ftp server .. dus hoe je dan een userid gevraagd krijgt?
It's not a bug, it's an undocumented feature! :D Maare, zou het mogelijk zijn er een ftp server in te verwerken?
Ik bedoel niet alleen of het op de lijst van to-do kan komen, maar is het hardwarematig mogelijk?
quote:
wat jij wil is wellicht een mogelijkheid dat de USB HDD gemount wordt op de CFULLHDMA en dat dan de CFULLHDMA als een soort van Share / PC achtig iets gaat opereren, dit zou in theorie kunnen echter er zijn teveel onzekere en onstabiele factoren en daardoor wordt het niet ondersteund.
... zou wel een mooi sellingpoint zijn als ik dit zo lees...
quote:
Ik moet nog even verder testen, maar de ene keer werkt het volume met de AB veranderen wel, de andere keer niet... Zou iets te maken kunnen hebben met of de output op Raw staat voor DD of PCM...
quote:
(ISO bug zit in de laatste beta er ook nog in)
Dan kan ik helaas nog geen verdere beta's testen daar ik continu ISO's gebruik :'(
quote:
Hmm... je bent dus niet alleen beta-tester, maar ook de (een van de?) programmeur? _/-\o_

Q6600, GA-X38T-DQ6, 2GB OCZ PL. DDR3, 8800GTS 512 Alpha Dog, 7.8TB, 24"Dell + G7 + G15, Specs

Reg. datum: 02 maart 2007

quote:
zeroday schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 21:33:
[...]

Planet earth is een bekend probleem. die laat een zwart scherm zien. (geldt voor nog een paar planet earth's .. (Misschien geeft het lezen van de thread hier je nog wat meer tips).

Dus enige conclusie die ik nu kan trekken: de MKV's die je hebt zijn net die paar MKV's die niet het beeld geven wat eigenlijk wel zou moeten. Een bug die opgelost wordt. Voor jou geldt nu dus om andere content te proberen ..

Achter de schermen is men bezig om die mooie film (ik heb hem op M2TS formaat via de CFULLHDMA aan het draaien (smul) werkende te krijgen. Er zijn meer 'bronnen' van Planet Earth trouwens die wel draaien ;-)
Ik heb ook Pirates Of The Caribbeanen Lord of the rings geprobeerd werkt ook niet, en nogmaals bij gewone films geeft hij toch geen dts door, hij hoeft tocht niets te coderen? de films zijn al met dts audio? of begrijp ik iets niet? Ik ga nog een keer e-mailen naar conceptronic, en dan denk ik dat ik de apparaat terug stuurt naar de winkel want ik heb hem aangeschaft juist omdat hij mkv en dts zou ondersteunen,anders had ik al lang een Apple tv gekocht. in ieder geval bedankt voor de hulp.

quote:
bongo825 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 14:58:
[...]

Ik heb ook Pirates Of The Caribbeanen Lord of the rings geprobeerd werkt ook niet, en nogmaals bij gewone films geeft hij toch geen dts door, hij hoeft tocht niets te coderen? de films zijn al met dts audio? of begrijp ik iets niet? Ik ga nog een keer e-mailen naar conceptronic, en dan denk ik dat ik de apparaat terug stuurt naar de winkel want ik heb hem aangeschaft juist omdat hij mkv en dts zou ondersteunen,anders had ik al lang een Apple tv gekocht. in ieder geval bedankt voor de hulp.
Bongo,

je geeft echter weinig tot geen informatie over je 'setup'
wellicht kun je aangeven hoe je de cfulldhma binnen je audio/video setup hebt aangesloten

Een film kan 1 of meerdere 'audio-streams' bevatten deze streams zijn bijv. AC-3/DTS/Stereo etc..
en worden dan nagelijk de specificatie doorgeven naar een 'verderop' gelegen apparaat zoals TV of versterker.

DTS wordt zowel RAW als via PCM doorgegeven (setting via de audio setup menu)
AC3 wordt alleen RAW doorgegeven, er zit fout in de NL vertaling waarin ipv PCM AC3 vermeld staat ).
wanneer de film gewoon stereo heeft dan zal je de film via de Rode en Witte RCA jack aansluiting of via je TV kunnen beluisteren.

Wat extra informatie van mijn kant:

Ik heb thuis geen apparatuur (versterker, of een luidsprekerbox setje alah Logitec Z5500) zodat ik wel een videobestand met DTS kan afspelen, maar dan hoor ik geen geluid.

Het geluid kan NIET via de TV afgespeeld worden (want je TV heeft ook geen DTS decoder) en mijn versterker heeft geen optische DTS mogelijkheid. Met andere woorden: ik kan aansluiten op mijn CFULLHDMA wat ik wil, maar de DTS stream eindigt in het niets omdat er geen apparaat is die dat signaal snapt.

Sluit je nu een DTS versterker optisch aan de CFULLDHMA, of zo'n Logitec Z5500 setje, dan wordt het audio signaal opgepakt door het apparaat, en dan analyseert hij wat hij aangeboden krijgt.

Om DTS te decoderen heb je oa. licenties nodig en zonder een licentie kun je en mag je het signaal alleen doorgeven -> Passthrough, maar als jij dus geen apparatuur hebt die dat DTS signaal kan opvangen dan heb je dus geen geluid.

Wat zou je kunnen doen .......

je download
http://www.heartware.dk/AudioConverter.EXE

je installeert de gehele audiopack en je pakt je MKV bestand. Nu kan je je DTS signaal omzetten naar DD of bijv. naar Stereo .. Doet het pakket redelijk snel en zeer goed.

zet um meteen naar stereo om en hoppa daar is je film met geluid (niet surround, maar als je setup dat niet toelaat dan heb je daar toch niets aan)

Ik moet nog een vergelijkbaar apparaat zien die direct het DTS signaal decodeerd
zodat je geen versterker nodig hebt.

Ook een Apple TV spreekt geen DTS, ook die geeft het alleen 'passthrough' door.

je hebt dus een DTS decoder (versterker) nodig.

Misschien dat dit het wat duidelijker maakt?

quote:
Tijgert schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 14:20:

It's not a bug, it's an undocumented feature! :D Maare, zou het mogelijk zijn er een ftp server in te verwerken?
Ik bedoel niet alleen of het op de lijst van to-do kan komen, maar is het hardwarematig mogelijk?
Theoretisch wel
maar praktisch niet.
quote:
[...]
... zou wel een mooi sellingpoint zijn als ik dit zo lees...
ik zou zeggen: koop een CH3SNAS, gebruik deze als FTP server en je kan bij je data via UPnP AV, samba of NFS...
quote:
[...]
Dan kan ik helaas nog geen verdere beta's testen daar ik continu ISO's gebruik :'(
Ja, dat probleem is bekend ... ;-)
quote:
[...]
Hmm... je bent dus niet alleen beta-tester, maar ook de (een van de?) programmeur? _/-\o_
Nee. ;-)
Mensen die mijn site goed bekijken kunnen wel wat meer info vinden ;-)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 46 47 48 49 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: