Hoofdcategorieën
Topicacties

[Firefox] Wat vinden we ervan? Deel XI

Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 ... 52 53 54 55 last

Nieuw Topic
het gezonde tegengeluid
Reg. datum: 26 december 2003

quote:
HendrikN schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 11:12:
[...]

Ik krijg Foxmarks hier niet geinstalleerd op FF3rc1, bij de Add-ons blijft "Deze add-on zal worden geinstalleerd zodra Firefox opnieuw is gestart".
Bekend probleem. Dit is verholpen in RC2 (indien die er komt) of Fx 3.0.1 (4-6 weken na release Fx 3).

Reg. datum: 01 februari 2007

quote:
Palomar schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 11:35:
[...]

Wel de Beta-versie geinstalleerd die op hun site staat in het speciale Beta-gedeelte?
Jep :)

XBL: ViciousNL360

Reg. datum: 30 juli 2000

quote:
Smithers.83 schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 22:16:
[...]

Redelijk, maar komt te weinig voor om de release van Firefox 3 hiervoor uit te stellen. Maar deze bug blijkt niet de oorzaak te zijn. Kan niet zo snel vinden wat wel.
Niet? Oh,de layout van die voorbeeldsite lijkt anders wel veelop vi.nl.

Nouja ik hoop dat dit opgelost wordt, desnoods dat vi wat programmatisch oplost als dat niet teveel gedoe voor ze is. Dit is wel een beetje een showstopper, een site zo gerendert, een site die ik zeker wel 3x per dag bezoek.... :|
zoiet.s?

Pff, weet niet wat het is maar sinds een RC1 of een beta. weet even niet zo welke uit mn hoofd is het opstarten van FF zooo langzaam geworden. Echt opvallend gewoon. Daarna is het geen probleem maar de 1e x.. :X

If you're waiting for a sign... .this is it. . . Do it! It will be amazing. Porto

Voor mijn gevoel was de Beta4 sneller dan de RC1...

Hopelijk is het straks niet weer zo dat het steeds langzamer wordt....FF2 was gewoon niet meer vooruit te branden, terwijl FF1 nog lekker snel was :)

Microsoft Windows XP SP3, FF3
Reg. datum: 04 januari 2005

quote:
xost schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 17:59:
Voor mijn gevoel was de Beta4 sneller dan de RC1...

Hopelijk is het straks niet weer zo dat het steeds langzamer wordt....FF2 was gewoon niet meer vooruit te branden, terwijl FF1 nog lekker snel was :)
over snelheid gesproken:snelheid manueel verhogen met:

1) In the URL bar, type "about:config" (w/o quotation mark)

2) In the filter box, type "network.http.pipelining" and change the value to TRUE.

3) In the filter box, type "network.http.proxy.pipelining" and also change the value to TRUE.

4) In the filter box, type "network.http.pipelining.maxrequests" and change the value to a higher # (either 20 or 30).

5) Right-click anywhere and select NEW then INTEGER. Name it "nglayout.initialpaint.delay" and set its value to 0.

6) CLOSE FireFox and RESTART.

getest en werkt op ff 3.0rc1 heel veel sneller dan fasterfox

Firefox 3.0

Some of us are clowns
Reg. datum: 01 februari 2001

Ik draai momenteel Firefox 3 RC1 en ik moet zeggen dat dit een erg fijne browser is. Hij voelt lekker snel aan en de slimme adresbalk is een geweldige vinding.
Alle websites laden snel en correct behalve http://www.vi.nl. hier wordt de page niet volledig geladen.
Lijkt een Firefox 3 issue te zijn. Versie 2 doet het goed en op een andere pc laad versie 3 deze page ook niet. Nouja daarvoor hebben we als tijdelijk oplossing, de beste plugin die er bestaat. IETab.

Overigens mis ik ergens een optie om bijv snel in te stellen dat Firefox de default RSS reader is, heb er een lens naar gezocht. Op het einde maar via file associations gedaan, maar je zou zoiets toch in de instellingen van de browser zelf verwachten

Nou kom ik achter één zeer storend iets met Firefox 3 i.c.m Babylon Pro.
In alle programma's kan ik text selecteren en via een sneltoets deze laten vertalen of info opvragen via Babylon. Volgens mij doet Babylon dit via OCR. echter met Firefox 3 pakt hij een 80% van de woorden niet op. Heel vreemd omdat Babylon over het algemeen perfect doet met andere programma's. Dezelfde webpage openen in IE geeft met Babylon een perfect resultaat. Jammer want Babylon wil ik echt niet missen.

Acties: [view]

Door: TheZeroorez
Moderator Spielerij
Reg. datum: 09 september 2005

quote:
babybox schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 22:46:
[...]

over snelheid gesproken:snelheid manueel verhogen met:

1) In the URL bar, type "about:config" (w/o quotation mark)

2) In the filter box, type "network.http.pipelining" and change the value to TRUE.

3) In the filter box, type "network.http.proxy.pipelining" and also change the value to TRUE.

4) In the filter box, type "network.http.pipelining.maxrequests" and change the value to a higher # (either 20 or 30).

5) Right-click anywhere and select NEW then INTEGER. Name it "nglayout.initialpaint.delay" and set its value to 0.

6) CLOSE FireFox and RESTART.

getest en werkt op ff 3.0rc1 heel veel sneller dan fasterfox
Met pipelining gaat Firefox echt niet sneller starten hoor. 20 of 30 is trouwens een achterlijk hoog getal, 16 zou ook al meer dan genoeg moeten zijn.

Aan een traag renderende browser zal pipelining of cache trouwens ook niet veel veranderen, het zal enkel de data sneller downloaden cq beschikbaar hebben. Als een browser traag zou zijn met het renderen is het dat ook met pipelining aan.

TheZeroorez wijzigde dit bericht 25-05-2008 22:56 (11%)

Q.E.D.

Papa van Daniël! \o/
Reg. datum: 05 december 2002

quote:
GJ-tje schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 15:30:
Ik heb zelf overigens ook de install.rdf aangepast, en maxversion gezet op 3.0.* (zoals documentatie aangeeft) en werkt nog steeds niet... :(
Net als ExtendGoT, die doet het ook niet meer :(
Na MaxVersion op 4.0.0.* gezet te hebben lijkt ExtendGoT hier gewoon te werken hoor?

Is Gecko 1.9 er pas sinds RC1 ingekomen? Ik had eerder de 3.0 beta's gedraaid, en die draaiden re-de-lijk, maar RC1 is gewoon heerlijk vlot met renderen!
Zelfs even het "LJM" topic geopend, maar dat was binnen een paar seconden al gerenderd terwijl dat vroeger toch 10 / 20 seconden zou duren.

Ook nog geen rare bugs / quirks tegengekomen, waar de beta's er nog zat hadden (memory usage, proces dat blijft hangen, 'verdwenen' connectiviteit, etc)
One Lemming to rule them all!

Ik kan sinds de Fx3 RC1 niet meer inloggen op Gmail :S Wel via IE7, dus daar ligt het niet aan. Ik denk dat ik bij Fx3 final toch maar een hele versie installatie doe van Firefox, misschien iets te veel overschreven...

And remember, Respect is Everything !

Je kunt ook gewoon een nieuw profiel maken en daar standaard FF mee opstarten. Even firefox.exe opstarten met de commandline-optie -profilemanager.

Strijd mee tegen de wildgroei van Algemeen Onbeschaafd Nederlands(ch)!

100% atheïst
Reg. datum: 25 september 2005

Hebben meer mensen het 'probleem' dat de sneltoetsen niet altijd werken?
Neem bijvoorbeeld ctrl+w om tabbladen te sluiten, die doet bij mij soms helemaal niets. Als ik dan tienduizend keer in het venster klik, dan doet ie het pas weer.
Kan het te maken hebben met een soort beveiliging die voorkomt dat je per ongeluk een tabblad met een video wegklikt, want ik heb zo het idee dat het vooral voorkomt bij webpagina's met video.
Reg. datum: 20 februari 2000

quote:
Reef_91 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 15:54:
Hebben meer mensen het 'probleem' dat de sneltoetsen niet altijd werken?
Neem bijvoorbeeld ctrl+w om tabbladen te sluiten, die doet bij mij soms helemaal niets. Als ik dan tienduizend keer in het venster klik, dan doet ie het pas weer.
Kan het te maken hebben met een soort beveiliging die voorkomt dat je per ongeluk een tabblad met een video wegklikt, want ik heb zo het idee dat het vooral voorkomt bij webpagina's met video.
Volgens mij komt dat omdat een flash-object de 'focus' heeft binnen de webpagina. Enige wat dan idd helpt is om op de webpagina te klikken zodat de focus weer buiten het flash-object ligt.

Heb het idee dat dit een feature is en geen bug ;)
100% atheïst

Hmm, dat klinkt erg logisch, aangezien dat voorbeeld wat ik genoemd had met flash had te maken. Maar waarom zou zo'n object de focus moeten krijgen? Kan het niet zo zijn dat gewoon de hele pagina focus heeft en zo dat dus ctrl+w werkt.
Ik heb nul,nul verstand van webpagina's, dus zou wel leuk zijn als iemand mij dat kan uitleggen. :)

Komt omdat zo'n flash object ook 'gecontrolled' kan worden met het toetsenbord (druk maar een paar kee rop tab in youtube). En dus gaat alles wat je met het toetsenbord doet naar dat flash-filmpje en niet naar je browser.

Ik heb het ook even met Internet Explorer geprobeerd en daarbij lijkt het wel wat anders te gaan. Bijv. met TAB gaat ie wel eerst alles binnen youtube af, maar daarna gaat ie verder naar de gewone webpagina. Ook bijv. control + F blijft in IE gewoon werken en in FF niet. Zal er misschien ik mee te maken hebben dat de flash-plugin voor IE wat beter geïntegreerd is dan die voor FF.
100% atheïst

Okay, bedankt voor de uitleg. :)
Dat is idd de reden dat ik het me afvroeg; de sneltoetsen werken wel altijd in IE7.
Maargoed, er is mee te leven, ik vind FF veel lekkerder surfen dan IE. :9
:)

quote:
Palomar schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 17:29:
Zal er misschien ik mee te maken hebben dat de flash-plugin voor IE wat beter geïntegreerd is dan die voor FF.
:? Is dit een feit of een aanname?

quote:
Sebazzz schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 18:28:
[...]

:? Is dit een feit of een aanname?
aanname, vandaar dat er 'misschien' staat ;) Feit is wel dat het gedrag onder IE geïntegreerder lijkt, omdat bepaalde toetsencombi's dan wel gewoon werken ;)
Reg. datum: 28 mei 2008

quote:
Reef_91 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 18:09:
Okay, bedankt voor de uitleg. :)
Dat is idd de reden dat ik het me afvroeg; de sneltoetsen werken wel altijd in IE7.
Maargoed, er is mee te leven, ik vind FF veel lekkerder surfen dan IE. :9
... en het is veel sexier! ;)

Eat your brain?
Reg. datum: 23 december 2004

Nogal een vreemde bug in RC1. Ik heb in mn rightclick menu soms lege opties staan, of soms staat er helemaal niks meer en krijg ik boven en onderaan een pijltje. Addons: Adblock Plus + Filterset.G, Colorfultabs, Mouse Gestures, Tab Mix Plus.

Orbital speed: 24.077 km/s
Reg. datum: 04 september 2007

Ik heb soms een vaag iets met firefox. Gister weer, mijn zoontje had een paar keer achter elkaar de pc gereset. Ik ga uiteindelijk weer ff achter de pc, start ik firefox op, is ie helemaal clean, alle addons denken voor het 1st geactiveerd te zijn en mijn bladwijzers zijn gehalveerd in aantal... (gelukkig backed firefox die dingen zelf up, want had dat al een poosje niet meer gedaan). Hoe kan dit gebeuren?

Mijn profiel backup was ook niet meer echt up2date, dus ik moest ff clean beginnen. (geen ramp, maar wel irritant natuurlijk...) Is overigens gewoon firefox 20014
het gezonde tegengeluid

Klik hier om deel te nemen aan de wereldrecordpoging van meeste downloads op één dag (release Firefox 3).

Goed, na deze schaamteloze spam :P toch nog wat nuttige info: Firefox 3 RC 2 komt binnenkort.

blijft baggeren
Reg. datum: 22 juni 2006

Kan daar geen berichtje op de frontpage over geplaatst worden? Alle tweakers nederland laten invullen... lossen we meteen het imagoprobleem dat niemand hier firefox gebruikt op.

thedude0 wijzigde dit bericht 29-05-2008 16:58 (26%)
Reden: de belgen zijn verslagen.. ;)

Windows Vista: nutteloos en overbodig.
Officiële Telfort forum

Klinkt in het Russisch ook zo

Ik heb net een topic geopend in de HK hierover, maar idd, een FP bericht zou beter zijn...
het gezonde tegengeluid

quote:
thedude0 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 15:51:
Kan daar geen berichtje op de frontpage over geplaatst worden? Alle tweakers nederland laten invullen... lossen we meteen het imagoprobleem dat niemand hier firefox gebruikt op.
quote:
WHiZZi schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 16:25:
Ik heb net een topic geopend in de HK hierover, maar idd, een FP bericht zou beter zijn...
M'n submit heeft de FP gehaald O+ _/-\o_

Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 ... 52 53 54 55 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: