Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 8
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Nieuw Topic
staat echt in deze thread: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1283078/0

Clearaudio performance
Is dit wat? of zijn er china leukere sets te koop?
Koifarm wijzigde dit bericht 28-05-2008 21:38 (8%)
Reg. datum: 14 juni 2007
Ja ,dit is zeker wat ! Clearaudio maakt zeer goede draaitafels maar kijk ook eens naar Project die maakt ook uitstekende draaitafels met een zeer goede prijs/kwaliteitsverhoudingquote:
"Bonken op de muur helpt niet, een goedgericht nekschot wel" - Sjaak Bral
voodooless wijzigde dit bericht 29-05-2008 09:46 (4%)
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Gaat het weer ruziën worden, zullen wij als mods er onze conclusies aan moeten verbinden.
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Tuberolling voor een Yaqin 5881a is geslaagd met deze vintage eindbuis...
Mis trouwens wel deze buis in de TS
Klik
silitek wijzigde dit bericht 05-06-2008 22:35 (17%)
Tubes....It's what make music music! Canon EOS 450D+Ansmann C450 grip/ EF-S 18-55mm IS/ EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM
Anyway..ik heb contact met een aantal mensen via de mail en kom tot de conclusie dat we inderdaad moeten gaan samenwerken aan de TS. Door het bijv. o.a. een wiki-achtige structuur te geven en deels te linken naar website waar je grote foto's e.d achter kunt laten.
Overigens heb ik mijn amp ietswat in de kreukels liggen. De meest rechter buis vonk (soort van bliksem schichten). Ookwel overslag genoemd. Anyway..de buis is niet kaduuk anders zouden niet alle vier de buizen dit euvel vertonen als ik de buis in meest rechte positie zet.
maar goed..ik wil graag het probleem verhelpen..
A bargain is something you don't need at a price you can't resist
Heeft er hier iemand toevallig ervaring met de Jolida JD502BRC? Zitten 6550 buizen in. Ik denk dat dit in combinatie met de MHZS 88E (die ik binnenkort zou moeten krijgen) en mijn Infinity boxen en mooie set zou opleveren... Of vergis ik me hierin?
www.matramurena.com
Ik heb nog niet echt de tijd gehad om hem in te spelen. Maar het eerste half uur dat hij gedraait heeft klonk het al geweldig. Ben er totaal te vreden mee. Enige wat jammer is dat de trafo blokken een beetje scheef op de behuizing staan, maar dat fix ik nog wel een keer.
Hij stuurt nu nog mijn mordaunt short 902i's aan, maar aan het eind van de vakantie worden die vervangen door de mordaunt short mezzo 2. Zal binnenkort een paar echte foto's sturen.
En de e-bay afhandeling ging perfect. 165 euro voor de versterker en 120 euro verzendkosten met verzekering (priority mail).
Reg. datum: 02 mei 2008
Ik heb een spannende avond morgen. Ga bij Mattijs (Machmat) luisteren naar zijn gemodificeerde MHZS CD88. Hij heeft diverse zaken aangepakt. Natuurlijk de zaken uit de mod tread van Koifarm. Daarnaast heeft ie andere buizen ingebouwd en de voeding verbeterd. Ben beniewd.
Wat een amp is die FU13. Heerlijk.
Veel plezier hier weer heren (en dames indien van toepassing)
Reg. datum: 17 mei 2007
Dat lijkt mij een koopje! Die zilver metallic kappen dat heeft wel wat...een echte glam-rock versterker?quote:kippy schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 23:56:
En de e-bay afhandeling ging perfect. 165 euro voor de versterker en 120 euro verzendkosten met verzekering (priority mail).
In het echt heeft het iets minder bling bling uiterlijk. Ik vind em in het echt er zeer elegant uit zien. Ook al weegt het ding een ton, ben wel benieuwd of de midlaag frequentie band nog iets strakker wordt als de buizen wat meer ingespeeld zijn. En anders moet ik even gaan meten, heb alle apperatuur er voor staan alleen heb ik geen verstand van buizen electronica. Maar daarvoor kan ik altijd nog op jullie terug vallen.quote:operatingeskimo schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 08:48:
[...]
Dat lijkt mij een koopje! Die zilver metallic kappen dat heeft wel wat...een echte glam-rock versterker?
Wat heb je aan apparatuur?
Ik ben net een bruel en kjaer spectrum analyser rjiker
Als mensen een gratis host zoeken om plaatjes van Chinese HiFi hardware op te slaan moeten ze het maar even zeggen.
Waarom is de kwaliteit van tuners zo belabberd trouwens?
quote:Boudewijn schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 10:01:
offtopic:
Wat heb je aan apparatuur?
Ik ben net een bruel en kjaer spectrum analyser rjiker
Heb een fatsoendelijke multimeter en een tectronix 250Ms digitale scoop met een goede philips 1:10/100 probe.
Spectrum analyser zou helemaal relaxt zijn maar dat heb ik binnen mijn hobby en vak niet zo vaak nodig. En voor het meten aan audio apperatuur is een regelbare sinus met een scoop meestal wel genoeg om troep op het signaal te zien en te kunnen vinden.
Jullie nog bepaalde ervaringen hiervan mee gekregen?
M.vr.g Klipschie
Waarom hij dat deed weet ik trouwens niet, mischien dat het iets te maken heeft met die grote uitval?
Free shipping is meestal onzin. Want de amp die ik gekocht heb stond ook free shipping bij (behalven nederland en nog een paar landen) en dan moet je air mail laten versturen. En ja voor 12 euro meer heb je priority mail dus dan is de keuze makkelijk.quote:Boudewijn schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 14:08:
Apple bestaat nog, maar heeft vorige weken wel fors lopen te stunten met free shipping.
Waarom hij dat deed weet ik trouwens niet, mischien dat het iets te maken heeft met die grote uitval?
Alleen 25quid insurance, maar normaal kost het iets van 100quid aan shipping (zonder insurance).
Dit gaat dan wel op ground mail, maar dat vind ik prima.
In dit geval geen onzin
Boudewijn wijzigde dit bericht 06-06-2008 14:17 (22%)
Reg. datum: 29 maart 2001
Met andere woorden overtreffen die versterkers mijn huidige versterker?
De Dussun wordt (vaag) vergeleken met een Mark Levison Red Rose t.w.v. van 3000,- maar, presteert hij ook echt als een Mark Levison aangezien er in de start post van deel 7 wordt beweerd dat die Dussun DS99 nogal hard en schel klinkt. Vraag me dus af wat jullie als reference gebruiken. Het antwoord zal voor mij een hoop verhelderen en mogelijk ook de stap nemen om een versterker te importeren.
EDIT
Mijn huidige versterker/receiver is een Cambridge Audio 540R. En ben me o.a. aan het orienteren op een 740A/840A versterker van Cambridge en evt. dus een versterker uit China.
et36s wijzigde dit bericht 06-06-2008 20:24 (11%)
Intel E8400 | 4GB DDRII | Gigabyte DS3R rev 2.1 | Radeon 3850 | Asus Xonar D2 | Antec | Enermax 425W MODU | WD Raptor 10000 RPM S-ATA | WD GP 500GB | NEC ND4570 DVD-RW | Logitech UltraX / MX518
@Koifarm: Je hebt al voldoende voorstellen gehad over platenspelers. Maar om toch een beetje aan de aziatische kant van de plas te blijven en in de categorie: Goedkoop maar wel goed: Probeer in je luistersessies met spelers eens een Denon element mee te nemen. Vooral de DL-110 en DL-160 zijn aan te raden. Het zijn wel niet de meest liniare, zijdezachte, gevlochten bij maanlicht elementen, maar ze matchen qua sound enorm goed bij buizenversterkers. Op de duitsche E-bay voor een habbekrats te verkrijgen. Als je wilt mag je wel bij mij komen luisteren, ik woon niet zo ver van je vandaan geloof ik (regio Meppel) en heb hier een Project 9 draaitafel met dit element erin.
Killer wijzigde dit bericht 06-06-2008 19:57 (3%)
I've not lost my mind! It's backed up on disc somewhere.
ik heb ook interesse naar de G&W TW-2008X. Echter een ding vind ik vreemd. Als voorbeeld geef ik aan een foto van de Classic 6.10 integrated transistor amplifier

Zoals je ziet worden er, net zoals de musical fidelity A1, gebruikt gemaakt van 'stangetjes' voor de inputschakelaar en volumepotmeter om de signaalweg zo kort mogelijk te houden. De stangetjes zijn rechtstreeks verbonden met een schakelaar op de printplaat. Net zoals bij de densen beat B100:

Nu de foto van de TW2008-X:

Meer (chinese) info is vinden via http://www.chifiaudio.com...ForumID=7&TopicID=134
Maar je ziet, geen stangetjes voor de inputschakelaar en de volumepoter! Er worden enkel kabels gebruikt.
Mijn vraag is nu. Wat is in de basis een beter ontwerp????
ps..de voeding van de TW2008X is overigens wel een stuk beter dan de voeding van de classic. Dat moge helder zijn.
bronco.b wijzigde dit bericht 07-06-2008 01:25 (9%)
A bargain is something you don't need at a price you can't resist
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.