Panasonic Plasma 8, 80, 85, 800 en 850 serie
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Nieuw Topic- Pioneer/Panasonic
- LCD/Plasma
- Grootte/Afstand
- FullHD/HDready
- Transport
- Aansluiten
- Burn In
- Interlacing
- Scaling
- Pixelmapping/Overscan
- Lipsync
- IFC
- Deepcolor
- HDMI 1.3
- Game Modus
- 24P
- ServiceMenu/HotelModus
- Analoog/Digitenne/Satteliet/Digitaal
Inmiddels staan ze er in, als iemand anders nog iets heeft, schroom niet!
|sWORDs| wijzigde dit bericht 23-05-2008 17:45 (46%)
Gigabyte EX58-UD5, Core i7 920@3.3GHz, G.Skill 3x2GB 1333, EVGA GTX260 Core216 (756/1620/2376), CM Stacker 830, Tagan TG530-U22, NEC 7200S, 5x500 GB RAID5 (500/220MB/s), Iiyama E1900S-B2, VISTA X64 SP1
Reg. datum: 16 februari 2004
Dat is zeker een scherpe prijs!!! Mag ik vragen waar je de Samsung decoder hebt bestelt, is namelijk ook zeer scherp...quote:Pietervs schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 14:30:
Mag geen reclame maken, maar de aanbieding die ik vanochtend gehaald heb is werkelijk helemaal tof!
Stukje "geschiedenis":
Ik was eigenlijk aan het kijken naar een Philips 37PFLnogiets. Toen kwam ik bij de Harense Smit in Uden. Daar stonden twee Panasonic plasma's, en hingen een Philips Aura (topmodel LCD) en de 42PFL9632 aan de muur... Toen ging ik dus om: het moest een plasma TV worden.
Dus kijken. Eisen: liefst 100 Hz, in ieder geval Full HD. Waarom? Omdat ik niet het idee wil hebben dat er TV's zijn die betere specificaties hebben voor nauwelijks meer geld (en dan bedoel ik max 200 euro verschil). Zodoende kwam ik uit op de Panasonic 42PZ85. Hij is wel groot, want ik zit op 3 meter er vanaf. Maar ja...
Gisteren naar de BCC. Actie, dus nu te koop voor een prijs van 1.799,- euro. Euh... meneer de verkoper, voor dat geld haal ik hem ook bij de slager op de hoek... Dus even verder. Scheer en Foppen: goede verkoper, sympathieke vent die niet met allerlei slappe verhalen aankwam. Liet me zien wat bij hun de inkoopprijs was (iets boven de 1450 euro) en vond dus dat hij de TV niet voor onder de 1.599,- aan kon bieden.
Gisterenavond enigszins teleurgesteld thuisgekomen. Vastbesloten om nog even te gaan kijken bij de firma Steenweg in Utrecht: die hebben een BTW-vrij actie, dus alles gaat ruim 19% vanaf. En ik wilde nog even naar de MediaMarkt, zit ten slotte toch in het centrum.
Vanmorgen:
Ik vanmorgen vroeg opgestaan (was toch zeker wel half 8). Steenweg gaat pas om 10.00 uur open. Ik dus richting stad om half 10. Aha, Raffhorst. Even naar binnen. Jawel, de PZ85 hebben wij. Prijs: 1.999,- euro. Zelfs niet meer de moeite genomen om de verkoper te wijzen op het feit dat het 2008 is, de wereld internet kent en een dergelijke prijs niet serieus genomen kan worden...
Dus richting Steenweg...
Prijs: 1.799,-, exclusief BTW-actie. Inclusief BTW-actie: 1.511,76 euro. Maar, zegt de verkoper: prijs klopt niet. Even nakijken. Komt hij 2 minuten later terug: prijs inclusief BTW-actie: 1.385,41 euro! Levertijd was misschien een probleem, want hij dacht niet dat ze op voorraad waren. Even nakijken. Hé, toch nog 2 op voorraad. Komt het uit als we de TV morgen komen brengen?
Meteen maar meebesteld:
- Vogel 6325
- Golden Note 2 meter HDMI kabel (volgens de verkoper niet zo goed als een Monster, maar aangezien deze kabel gebruikt wordt om digitale TV door te geven zal het kwaliteitsverschil niet merkbaar zijn, denk/hoop/verwacht ik)
- Monster HTS800 Powercenter
- Casema DTV pack (zo'n suf kaartje om in de Samsung DCB-H360 te stoppen zodat ik digitale TV kan ontvangen).
Totaalprijs: net geen 1.800 euro (de Samsung had ik al eerder besteld via internet voor 156 euro inclusief verzendkosten)!
1 slapeloos nachtje en dan kan ik mijn PZ85 (hoop ik) aan mijn muur bevestigen!
ik ben dus maar niet meer naar de MediaMarkt gegaan...
Veel plezier met je nieuwe TV ik moet nog even wachten op de PZ800
Reg. datum: 14 mei 2006
Misschien iets over het energieverbruik? Dat een volledig wit scherm meer verbruikt dan een zwart scherm en dat bij LCD het verbruik constant is? Of is dat meer iets voor in het LCD/Plasma discussie topic?quote:|sWORDs| schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 15:19:
Ik ben bezig met een lijstje veel gestelde vragen voor in de startpost voor het volgende deel. Iemand nog iets toe te voegen?
...
En misschien ook leuk om te vermelden dat in de HD-ready schermen geen fans aanwezig zijn en in de Full HD schermen wel
Specs - Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.
Feitelijk wel. En in principe willen ze dat je daar of 2 ribben of een testikel voor inlevert, maar ik kon het afkopen voor ik geloof een eurootje of 80.quote:Devster schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 15:01:
Gefeliciteerd met je mooie TV!
Troost je, met een HDMI kabel van 8,95 heb je ook perfect beeld...
En wat is die Monster Powercenter? Gewoon een heel duur verdeelblok met een spanningsbeveiliging?
Volgens de tekst: "Naast lichtnetfiltering beveiligt de HTS-800 de gehele audio/video set tegen bliksem en onverwachte stroompieken in het lichtnet". Bij mijn ouders gezien wat er gebeurt als de bliksem inslaat via de kabel (weg TV's, videorecorder), en dat kan met dit ding ook gefilterd worden.
http://www.lookenlisten.nl/artikel.asp?artid=1553
Met name het filter
Better days are coming... They are called SATURDAY and SUNDAY :)
Mazzeltje gehad: stond op Marktplaats een advertentie van een bedrijf in Nijkerk. Aangezien dat niet al te ver van Utrecht is vond ik het wel in orde om de gok te wagen. Moet zeggen dat de doos gescheurd was, het apparaat zelf vertoont ook een deuk waarvan ik het vermoeden heb dat Samsung die er niet vanuit de fabriek in stopt, maar hij werkt perfect. En aangezien hij in een kast staat zie je ook die deuk niet, dus zal het me een zorg zijn.quote:Marvie schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 15:46:
[...]
Dat is zeker een scherpe prijs!!! Mag ik vragen waar je de Samsung decoder hebt bestelt, is namelijk ook zeer scherp...
Veel plezier met je nieuwe TV ik moet nog even wachten op de PZ800
Overigens: de Harense Smit heeft diezelfde voor 199 euro:
http://www.harensesmit.nl/pages/producten/ (folder, pagina 4-5, linkerkant.) Geen idee of daar nog verzendkosten bij komen trouwens.
Modern heeft ze voor 199,95 volgens Kieskeurig.
Dus ze worden onderhand wel wat goedkoper!
Heb het ding retour gedaan, ondanks mooie testen, werd het geluid van de installatie er niet beter op, eerder slechter.quote:Pietervs schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 18:57:
[...]
Feitelijk wel. En in principe willen ze dat je daar of 2 ribben of een testikel voor inlevert, maar ik kon het afkopen voor ik geloof een eurootje of 80.![]()
Volgens de tekst: "Naast lichtnetfiltering beveiligt de HTS-800 de gehele audio/video set tegen bliksem en onverwachte stroompieken in het lichtnet". Bij mijn ouders gezien wat er gebeurt als de bliksem inslaat via de kabel (weg TV's, videorecorder), en dat kan met dit ding ook gefilterd worden.
Met name het filter
Lees goed de regeltjes door om in aanmerking te komen voor garantie, ingeval van bliksem inslag.
Door lussen verboden en alleen indien aangesloten op een geaard stopcontact, en die zie je niet veel in de huiskamer.
Groetjes Henk. www.harmony-forum.nl
Hmmm, die regeltjes krijg je natuurlijk niet als je in de winkel staat te praten met de verkoper...quote:kuyer schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 19:25:
[...]
Heb het ding retour gedaan, ondanks mooie testen, werd het geluid van de installatie er niet beter op, eerder slechter.
Lees goed de regeltjes door om in aanmerking te komen voor garantie, ingeval van bliksem inslag.
Door lussen verboden en alleen indien aangesloten op een geaard stopcontact, en die zie je niet veel in de huiskamer.
Doorlussen was ik zowiezo niet van plan. Maar ik heb inderdaad geen geaarde stopcontacten in de woonkamer, zelfs niet op het punt waar ik hem aan ga sluiten
Maar ik ga hem testen, baat het niet dan schaadt het ook niet, denk ik
Bedankt voor de tip!
De winkels hier (BCC, Block, Scheer&Foppen) hebben de 42PZ85 gewoon niet staan, wil em opzich wel int echt zien voor ik em bestel maar als ik ervoor naar utrecht moet is t ook raar. Afstelling in winkels is toch ruk. De 42PZ80 was bijna niet wit (gewoon grijs) en een LCD tv ernaast spierwit. En dat terwijl de wit/zwart waardes op plasma veel beter zijn zover ik hier bedrijp uit dit topic. Of dat winkelkijken dan zin heeft? ik denk t niet...
:: GigaByte P35C-DS3R :: Q6600 ::.Corsair 2x 2Gb CM2X2048-6400C5 :: Sapphire HD3870 :: X-Fi Xtreme Gamer :: Watercooled --> homepage :: Corsair 520HX psu ::
Reg. datum: 23 november 2007
Reg. datum: 18 februari 2004
Bedoel je een van deze ??quote:Xplod schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 23:46:
Weet er hier iemand met welke IR-code de afstandsbediening van de PX-80E werkt
TV Panasonic
Code : 0067
Code : 0138
Code : 0193
Code : 0391
Code : 0546
Code : 1680
Code : 1340
Code : 0883
Code : 0680
Code : 0586
Code : 0578
Code : 0397
Code : 0256
Reg. datum: 12 oktober 2000
slechte instellingen gewoon. Evt gewoon in de winkel vragen of je dat kan wijzigen.. Als dat niet mag, dan heb je inderdaad geen reet aan zo'n winkel.quote:Cartman! schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 09:30:
Maar het wit op plasma is toch niet grijs?! Het had echt niks met wit te maken, dat lijkt me niet de bedoeling toch?
StanTheMan wijzigde dit bericht 24-05-2008 11:07 (24%)
Asus P5B Dlx - C2D E6600@3,0Ghz - 4x1GB Kingston/Corsair RAM - Asus Radeon XT1950Pro - Hauppauge PVR500mce - WD Raptor 150GB - Maxtor Maxline III 300GB - MacBook Pro C2D 2,33
Dat zou kunnen ja.quote:McReal schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 10:00:
[...]
Bedoel je een van deze ??
TV Panasonic
Dat er meerdere IR-codes zijn die werken,.. dat wist ik ... ik vroeg me gewoon af welke de meest geschikte code is voor gebruik met een PX80-E.
Thx. in ieder geval McReal
Xplod wijzigde dit bericht 24-05-2008 12:03 (18%)
:: GigaByte P35C-DS3R :: Q6600 ::.Corsair 2x 2Gb CM2X2048-6400C5 :: Sapphire HD3870 :: X-Fi Xtreme Gamer :: Watercooled --> homepage :: Corsair 520HX psu ::
Reg. datum: 11 juni 2005
Zijn er mensen hier die de tv al hebben en in dezelfde situatie zitten? Ben erg benieuwd naar in de kwaliteit van het beeld in dit geval, maar tot nu toe nog maar in een paar winkels de PZ80/85 zien staan en iedere keer met 1080p invoer.
Mjah, wmb heb je hiermee je hele voordeel in pure marge accessoirers verspeeldquote:Pietervs schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 18:57:
[...]
Feitelijk wel. En in principe willen ze dat je daar of 2 ribben of een testikel voor inlevert, maar ik kon het afkopen voor ik geloof een eurootje of 80.![]()
Met name het filter
Lang*e*pe*nis*spe*ci*fi*ca*tie (de ~ (m.), ~ies):
Schreeuwerige specificatie die mensen makkelijk aanspreekt maar alles behalve bepalend is voor de kwaliteit.
Voorbeelden: Full HD, 1000Watt, 20Megapixels
En als het voor het inprogrammeren van de afstandsbediening van de Samsung DCB-H360 is heb je:quote:McReal schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 10:00:
[...]
Bedoel je een van deze ??
TV Panasonic
016
049
099
104
107
139
151
152
172
396
420
466
469
481
(typisch dat die trouwens allemaal 3 cijfers hebben. maar zal misschien aan het merk liggen?
Inderdaad. Aan de andere kant: als ik braaf de TV bij BCC had besteld had ik dus geen geld meer gehad voor de accessoiresquote:JvS schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 13:24:
[...]
Mjah, wmb heb je hiermee je hele voordeel in pure marge accessoirers verspeeld.
Nog even over die HDMI kabels:
ik word niet gehinderd door enige kennis van zaken als het op dergelijke kabels aankomt.
Maar ik heb met mijn scart-aansluitingen wel gemerkt dat een "cheapo" kabel wel degelijk een (veel) slechter beeld geeft dan een een duurdere. Dus ging ik er bij de HDMI kabels eigenlijk vanuit dat het daar hetzelfde zou zijn. Of maak ik hier een denkfout en is het net als bij netwerkbekabeling (CAT-5 = CAT-5, ongeacht of je merk X of merk Y pakt)?
Hierboven is al eens een link gegeven naar het 'hdmi 11 of 140 euro' topic. Het is een digitaal signaal, het maakt niet uit. (maar die discussie voor de gelovigen kan beter in dat andere topic
Lang*e*pe*nis*spe*ci*fi*ca*tie (de ~ (m.), ~ies):
Schreeuwerige specificatie die mensen makkelijk aanspreekt maar alles behalve bepalend is voor de kwaliteit.
Voorbeelden: Full HD, 1000Watt, 20Megapixels
Reg. datum: 12 mei 2008
Ik heb niet dezelfde situatie qua decoder. Ik denk dat er wat dat betreft ook geen verschillen zijn tussen de 80 en 85quote:Huneker schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 12:34:
Ben zelf ook zeer geintresseerd in de PZ80/85 (neig naar de 85 ivm de plaatsing van de derde HDMI bij de 80) en vind in meerdere reviews en nu ook in de fantastisch uitgebreide openingspost dat het deinterlacen van deze tv wat tegenvalt. Zelf wil ik de tv gaan gebruiken met digitale tv via de kabel welke op 1080i uit de decoder komt en dus door de tv moet worden omgezet naar 1080p.
Zijn er mensen hier die de tv al hebben en in dezelfde situatie zitten? Ben erg benieuwd naar in de kwaliteit van het beeld in dit geval, maar tot nu toe nog maar in een paar winkels de PZ80/85 zien staan en iedere keer met 1080p invoer.
Ik heb ook de overweging van 80/85 gehad en gekozen voor de 85. Redenen:
- design: ik ben niet zo'n iemand waarvoor design belangrijk is, zeker niet, maar die rand onder de 80 is echt lelijk en de klep rammelt in de folder al.
- aansluiting: 3e hdmi schuin achter, voor heb je er niets aan.
- geluid is iets beter, ik heb een goede installatie, maar die ga ik niet altijd aanzetten.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Reg. datum: 18 oktober 2004
"What I lack in constraints, I make up for in remorse"
Bijpassende set van Panasonic met Viera Link?quote:mthijz schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 14:43:
net sinds een maand de PZ80 in huis staan, nog steeds super tevreden. Helaas is mijn surround set net gesneuveld (vraag niet hoe...) en moet er dus een nieuwe komen (hoe vervelend). Beetje (erg) offtopic, maar iemand een goed idee?
Asus P5K-EPU, Core2Duo E6550, Corsair CMX2-2048C4, ASUS 8600GT 512MB, Western Digital 2x250GB RAID0
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.