De hartelijke groeten van mij!
[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 11
Pagina: 1 2 3 4 ... 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... 39 40 41 42 last
Nieuw TopicReg. datum: 26 augustus 2004
Is het het echt waard? waaraan merk je voornamelijk dat het sneller is ? En, het is een 2.5 inch disk?
Mavado Communicatie - www.mavado.nl
Ja je merkt het echt hoor! Het is dan ook wel een van de snellere schijven op de markt (specifiek de 200, of de 100gb versie van deze schijf, heeft iets te maken met de datadichtheid ofzo geloof ik). Je merkt het vooral aan het openen van programma's die nog niet geopend zijn. Merkbaar sneller starten van programma's dus! Lijkt me ultiem, 4gb + een 7200rpm;16mbcache hd!quote:Qoriox schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 10:41:
Hmm, ik twijfelde zelf of ik moest upgraden, heb nu een macbook met 160 gb 5400rpm. Heb in plaats van een nieuwe hd 4gb geheugen gekocht.
Is het het echt waard? waaraan merk je voornamelijk dat het sneller is ? En, het is een 2.5 inch disk?
Overigens heb ik deze (klik) schijf gekocht. Past perfect zonder gekkigheid. Met een paar minuten zit hij erin!
De hartelijke groeten van mij!
Je kunt net zo goed een MacBook in NL kopen. Wanneer je iemand een MacBook mee laat nemen moet je bijvoorbeeld nog BTW en invoerrechten laten betalen. De totaalprijs van je MacBook uit Amerika wordt hiermee ongeveer gelijk aan de prijs van een MacBook in NL.quote:duncanvdlinden schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 18:47:
Ik ben van plan iemand een macbook uit amerika mee te laten nemen, zijn er nog bepaalde zaken naast de layout + stekker die anders zijn aan de amerikaanse macbook?
Ik weet dat macosx meertalig is, maar kan een amerikaanse versie ook nederlands geinstaleerd worden?
Je kunt natuurlijk ook degene die je MacBook meeneemt door het "niets-aan-te-geven-poortje" laten lopen op het vliegveld maar die persoon riskeert dan een flinke boete. Ik zou dat zelf niet voor iemand anders doen en ik zou dat ook niet van iemand anders vragen.
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Reg. datum: 20 augustus 2006
die maat van mij die 'm voor mij heeft meegenomen, neemt er vrij regelmatig 1 mee voor iemand en heeft nooit iets hoeven betalen. Natuurlijk moet je dan geen pech hebben, maar 't heeft mij totaal 450 euro uitgespaard op een macbook met 4gb + wat extra zooi....quote:argro schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 14:23:
[...]
Je kunt net zo goed een MacBook in NL kopen. Wanneer je iemand een MacBook mee laat nemen moet je bijvoorbeeld nog BTW en invoerrechten laten betalen. De totaalprijs van je MacBook uit Amerika wordt hiermee ongeveer gelijk aan de prijs van een MacBook in NL.
Je kunt natuurlijk ook degene die je MacBook meeneemt door het "niets-aan-te-geven-poortje" laten lopen op het vliegveld maar die persoon riskeert dan een flinke boete. Ik zou dat zelf niet voor iemand anders doen en ik zou dat ook niet van iemand anders vragen.
Canon - Eizo - Elinchrom - www.evertdoorn.nl & www.evertdoorn.nl/blog
Je kunt natuurlijk geluk hebben maar ik zou dat risico niet nemen, zeker niet voor iemand anders. Wanneer je met zo'n laptop in je tas door het "niets-aan-te-geven-poortje" loopt ben je gewoon strafbaar, in feite is het zelfs smokkel. Wees je er dus van bewust dat er risico's aan zitten en dat het strafbaar is.quote:gratis_vodka schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 15:01:
[...]
die maat van mij die 'm voor mij heeft meegenomen, neemt er vrij regelmatig 1 mee voor iemand en heeft nooit iets hoeven betalen. Natuurlijk moet je dan geen pech hebben, maar 't heeft mij totaal 450 euro uitgespaard op een macbook met 4gb + wat extra zooi....
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
WS: E6600, Asus P5B Dlx, 2x 1gb OCZ 4-4-4-15 , x1950GT, 2x WD3200AAKS (raid 0) + 1x WD3200KS, Pioneer dvr108, Dell 2005FPW 20,1", Lian-Li V1200B | Server: 2400+, 512mb, 2x160gb 8mb, | Laptop: Apple Macbook, 2,4ghz, 2gb, 160gb, OSX 10.5.4
Cross your fingers and pray for winter.. I'll be there, painting the town your favorite colour!
hoi jongens
SATA-I, maar sata II schijven werken natuurlijk prima ze zijn backwards compatible. De doorvoersnelheid van SATA-II wordt nog door geen een enkele schijf gehaald. Dus Sata-I voldoet prima in een laptop van 13,3" omdat daar altijd maar 1 schijf in past.quote:yuan_lee86 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 14:36:
nu jullie toch over harddisk praten, ondersteunt de Macbook ook SATA-II ?
It is possible that we live in a world that has more than the usual 1 time + 3 space dimensions of everyday experience. Indeed, one way to explain the peculiar properties of gravity is that the universe extends in 4+n dimensional space.
SATA-II biedt wel meer voordelen dan enkel de doorvoersnelheid. Zo ook NCQ, hotswapping en meer.quote:_Diesel_ schreef op zondag 25 mei 2008 @ 13:32:
[...]
SATA-I, maar sata II schijven werken natuurlijk prima ze zijn backwards compatible. De doorvoersnelheid van SATA-II wordt nog door geen een enkele schijf gehaald. Dus Sata-I voldoet prima in een laptop van 13,3" omdat daar altijd maar 1 schijf in past.
2*2Ghz, 2GB, 20 centimeter.
Als ik de Wikipedia pagina zo bekijk heeft een SATA AHCI controller ook ondersteuning voor NCQ en hotswapping. Mijn Macbook 1,1 herkent in ieder geval ook dat interne schijf NCQ ondersteunt. Of het daadwerkelijk ook wordt gebruikt weet ik niet.quote:Geqxon schreef op zondag 25 mei 2008 @ 15:35:
[...]
SATA-II biedt wel meer voordelen dan enkel de doorvoersnelheid. Zo ook NCQ, hotswapping en meer.
tweak_dude wijzigde dit bericht 25-05-2008 16:07 (4%)
Reg. datum: 20 augustus 2006
http://azerty.nl/producte...ata-3-0gb-s-g-force-.htmlquote:_Diesel_ schreef op zondag 25 mei 2008 @ 13:32:
[...]
... De doorvoersnelheid van SATA-II wordt nog door geen een enkele schijf gehaald. Dus Sata-I voldoet prima in een laptop van 13,3" omdat daar altijd maar 1 schijf in past.
dus deze schijf bestaat niet? maar het is goed te weten dat de macbook sata I heeft
gisteren nog ff getimed hoe lang mn macbook aan kan staan op de batterij: 6u45m !!!(beeldscherm aan). Dank u Coolbook
Dat de schijf die snelheid van de standaard ondersteunt wil niet zeggen dat die ook wordt gehaaldquote:yuan_lee86 schreef op zondag 25 mei 2008 @ 16:19:
[...]
http://azerty.nl/producte...ata-3-0gb-s-g-force-.html
dus deze schijf bestaat niet? maar het is goed te weten dat de macbook sata I heeft
gisteren nog ff getimed hoe lang mn macbook aan kan staan op de batterij: 6u45m !!!(beeldscherm aan). Dank u Coolbook
Men zou net zo goed een standaard met maximum van 10000 MB/s kunnen specificeren. Niet dat je er wat aan hebt, maar het staat leuk
Reg. datum: 14 mei 2007
Macbook CD - Ipod Mini G4
Ik neem hem overal mee naar toe waarvoor die bedoelt isquote:Nitai schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 11:34:
[...]
Rhodium, ik heb m'n Powerbook, Macbook en ook Macbook Pro allemaal met een sleeve (Tucano Second Skin). Geen van ze heeft ooit problemen gehad met de hd. Weet je zeker dat het hierdoor komt? Zijn er vaste plekken waar je je Macbook neerzet? etc. Het moet aan iets anders liggen als je schijven elke keer sneuvelen.
Klopt, wordt nog steeds niet goed ondersteund.quote:MaxMadu schreef op zondag 25 mei 2008 @ 20:22:
Ik weet niet of deze vraag off-topic is, maar ik denk dat ik net als iedereen enorme problemen heb om filmpjes op webpagina's goed af te spelen. Ik gebruik sinds ik mn mac heb flip4mac als browser plugin, maar deze kan niet doorspoelen.. Dit is zo verschrikkelijk irritant, ik heb me helemaal rotgezocht maar nog steeds geen vervanger gevonden die a la windows gewoon normaal een filmpje op een site kan openen EN doorspoelen. Iemand een suggestie?
Sowieso gaat het afspelen van uitzendinggemist veel minder goed op de Mac dan op de PC....
True.. True.. Maar is er een oplossing voor?quote:-elw00d schreef op zondag 25 mei 2008 @ 22:30:
[...]
Klopt, wordt nog steeds niet goed ondersteund.
Sowieso gaat het afspelen van uitzendinggemist veel minder goed op de Mac dan op de PC....
Miss WMP for Mac installeren?
MBB 2.0Ghz 2.0Gb | Presonus FireBox | Yamaha S80 | Nikon D40x - Sigma 18-200
Reg. datum: 09 oktober 2004
Niet geschikt dacht ik zo, kijk eens in de startpostquote:Xaveer schreef op zondag 25 mei 2008 @ 20:49:
[...]
Dit is dan wel geschikt geheugen neem ik aan? Zo ja, dan ga ik voor dit geheugen.
Reg. datum: 01 juni 2002
Ik zet de afleveringen aan, meteen op pauze, wacht totdat ze helemaal gebufferd zijn en sla ze dan op op mijn harde schijf. Afspelen in welk programma je maar wil en verder geen problemen..quote:J0sTJos schreef op zondag 25 mei 2008 @ 23:35:
[...]
True.. True.. Maar is er een oplossing voor?
Miss WMP for Mac installeren?
Laptop: Apple MacBook Wit, 2.2 Ghz 120 GB Phone: SE W910i Camera: Fuji F30
Hoe gaat dat opslaan dan? Kan nergens vinden waar je zo'n aflevering kan downloaden..quote:Verbal_Kint schreef op maandag 26 mei 2008 @ 08:18:
[...]
Ik zet de afleveringen aan, meteen op pauze, wacht totdat ze helemaal gebufferd zijn en sla ze dan op op mijn harde schijf. Afspelen in welk programma je maar wil en verder geen problemen..
Reg. datum: 01 juni 2002

Laptop: Apple MacBook Wit, 2.2 Ghz 120 GB Phone: SE W910i Camera: Fuji F30
I see.. Thanks!quote:Verbal_Kint schreef op maandag 26 mei 2008 @ 14:00:
Ik weet niet precies hoe ik alles heb ingesteld, maar als ik ga afspelen laat ik het hele bestand bufferen (balkje wordt donkergrijs). Een klikbaar voorbeeld van hoe het er bij mij uitziet..
[afbeelding]
Wel grote bestanden!
Pagina: 1 2 3 4 ... 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... 39 40 41 42 last
Dit topic is gesloten.