Hoofdcategorieën
Topicacties

[iMac 2G] Discussies en Ervaringen Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ... 39 40 41 42 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 13 juli 2006

Ik heb sinds een paar dagen mijn imac ontvangen, maar heb een probleem. Ik heb Logic Studio 8 geinstalleerd maar was tegen een probleem aangelopen en besloot hem te verwijderen en opnieuw te installeren. Maar blijkbaar heb ik meer weggehaald dan nodig was, want ik heb ook Compressor, Apple Qmaster en Apple Qadministrator verwijderd en deze kwamen niet terug na de nieuwe installatie :(

Wat kan ik doen? Moet ik nu mijn hele iMac weer opnieuw installeren met de bijgeleverde disc?
Reg. datum: 31 mei 2001

Ik zou apple even bellen, want je hebt gewoon support op Logic studio :P

Dus.....

Gadgetfetisjist
Reg. datum: 04 februari 2000

quote:
Mei schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 19:45:
Da's het jammere aan Macs (net zoals alle nieuwe leuke dingen)... In het begin is het gaaf en super en sweeeeeet. Na een tijdje raak je er aan gewend (verwend? :+ ) en is het jammergenoeg lang niet zo speciaal meer :P
Mwah, elke keer als ik van m'n werk thuis kom vind ik m'n iMac toch wel weer een verademing hoor :Y

31.05.58 - 30.09.08

quote:
Exirion schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 20:43:
[...]

Mwah, elke keer als ik van m'n werk thuis kom vind ik m'n iMac toch wel weer een verademing hoor :Y
Ik zit de laatste tijd bijna nergens anders meer achter de computer (op school hoeft het ook niet meer), dus bij mij valt dat wel tegen :P

Blijft natuurlijk nog steeds een heerlijk ding 8)
Het Ventje

Geen goede ervaringen....

Heb nu zo'n 3.06 GHz 24" geval met alle toeters en bellen eraan in bestelling.

De eerste had een groene pixel die maar aan bleef midden in het scherm.
De tweede had een mooie gradiënt in helderheid van het scherm van links naar rechts.

Wordt vervolgd :)

Hoi :)

31.05.58 - 30.09.08

Die gradients zijn (helaas...) bekend. Bij normaal gebruik merk je er eigenlijk niks van. (Heb het zelf ook)
quote:
Mei schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 22:15:
Die gradients zijn (helaas...) bekend. Bij normaal gebruik merk je er eigenlijk niks van.
Ik merkte het wel degelijk, met name bij schermen waarbij veel wit aanwezig was. Zelfs in mail.app (+-50% van het scherm benut) zag je al dat de helderheid verliep. Of je er last van hebt is voornamelijk afhankelijk van hoe kritisch je bent, maar merkbaar is het imo zeker.

Het is trouwens geen gradient (kleurenschakering), maar gewoon een verloop in helderheid. Van gradients had ik verder geen last :)

neographikal wijzigde dit bericht 22-05-2008 22:25 (13%)

Reg. datum: 08 augustus 2007

Ik heb sinds begin deze maand een 24" Imac in bestelling staan en mijn collega vertelde me dat ik zo'n twee tot drie weken moet wachten voordat deze, schijnbaar vanuit China, overkomt.

Eind deze maand of de eerste week van juni zal mijn nieuwe computer waarschijnlijk binnenkomen. Dit wordt ook tevens mijn eerste Mac: 3,06 Ghz, 2GB, 1TB, GF8800 GS en draadloos machtig muisje :*) Ik breid zelf wel het geheugen uit naar 4GB.

Vorig jaar zomer nog gekeken of het niet beter was om er een mee te nemen uit de V.S., maar daar heb ik vanaf gezien .. teveel gedoe. Ik hoop dat alles goed gaat, pixels e.d. Ik kan alvast niet wachten :P

Het Ventje

quote:
Mei schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 22:15:
Die gradients zijn (helaas...) bekend. Bij normaal gebruik merk je er eigenlijk niks van. (Heb het zelf ook)
Als ik mijn scherm op wit zette was het dermate ernstig dat ik een return wel op z'n plek vond. Als je een webpagina met als achtergrond wit had zag je het al duidelijk. :(

Het Ventje

quote:
MarcusAuyrelius schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 23:22:
Ik heb sinds begin deze maand een 24" Imac in bestelling staan en mijn collega vertelde me dat ik zo'n twee tot drie weken moet wachten voordat deze, schijnbaar vanuit China, overkomt.

Eind deze maand of de eerste week van juni zal mijn nieuwe computer waarschijnlijk binnenkomen. Dit wordt ook tevens mijn eerste Mac: 3,06 Ghz, 2GB, 1TB, GF8800 GS en draadloos machtig muisje :*) Ik breid zelf wel het geheugen uit naar 4GB.

Vorig jaar zomer nog gekeken of het niet beter was om er een mee te nemen uit de V.S., maar daar heb ik vanaf gezien .. teveel gedoe. Ik hoop dat alles goed gaat, pixels e.d. Ik kan alvast niet wachten :P
Ze komen uit Tsjechië!

Reg. datum: 02 september 2006

quote:
Sinds wanneer? Ik dacht dat Shanghai in China lag. Althans, gisteren wel.

Gadgetfetisjist

quote:
Jerommeke.nl schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 05:56:
Als ik mijn scherm op wit zette was het dermate ernstig dat ik een return wel op z'n plek vond. Als je een webpagina met als achtergrond wit had zag je het al duidelijk. :(
Alleen zo uit de doos getrokken getest? Of heb je 'm wel een tijdje aan gehad? Als ze net aan staan hebben ze er allemaal last van en na een tijdje is het nauwelijks nog een serieus probleem.

Het Ventje

quote:
Exirion schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 08:23:
[...]

Alleen zo uit de doos getrokken getest? Of heb je 'm wel een tijdje aan gehad? Als ze net aan staan hebben ze er allemaal last van en na een tijdje is het nauwelijks nog een serieus probleem.
Ja, net uit de doos getest. Evenals de eerste, die dit probleem uit de doos niet had. Een computer moet het bij mij meteen doen, niet dat ik 'm "eventjes in moet laten branden" of dat soort onzin.

Het Ventje

quote:
Blaffeh schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 07:44:
[...]

Sinds wanneer? Ik dacht dat Shanghai in China lag. Althans, gisteren wel.
Ik heb al 2 iMac's gehad en ze kwamen beiden bij Foxconn uit Tsjechië vandaan :)

Reg. datum: 02 september 2006

quote:
Jerommeke.nl schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 08:42:
[...]

Ik heb al 2 iMac's gehad en ze kwamen beiden bij Foxconn uit Tsjechië vandaan :)
Typisch, ik heb er ook 2 gehad, en beiden kwamen met het vliegtuig uit Shanghai.

31.05.58 - 30.09.08

quote:
neographikal schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 22:17:
[...]

Ik merkte het wel degelijk, met name bij schermen waarbij veel wit aanwezig was. Zelfs in mail.app (+-50% van het scherm benut) zag je al dat de helderheid verliep. Of je er last van hebt is voornamelijk afhankelijk van hoe kritisch je bent, maar merkbaar is het imo zeker.

Het is trouwens geen gradient (kleurenschakering), maar gewoon een verloop in helderheid. Van gradients had ik verder geen last :)
Gradient/helderheidsprobleem/whatever :P Ik ben iig flink kritisch, maar ondanks dat-ie er nu nog een beetje zit heb ik er in de praktijk geen last van. Nog geen andere iMacs van dit type gezien, dus kan er niet veel meer over oordelen...
Gadgetfetisjist

quote:
Jerommeke.nl schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 08:41:
Ja, net uit de doos getest. Evenals de eerste, die dit probleem uit de doos niet had. Een computer moet het bij mij meteen doen, niet dat ik 'm "eventjes in moet laten branden" of dat soort onzin.
Sja, elke monitor/TV moet even aanstaan om in volle glorie weer te geven. Elke keer weer, en da's niks nieuws.

- niks -

Iemand al echte benchmarks van de nieuwe 3.06 iMac en mooie GPU?
Ben wel benieuwd hoe die presteert met bijv. gaming.

- iPhone 3G / EOSje 5D MKII -

Reg. datum: 20 januari 2004

quote:
Tha BasZ schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 12:31:
Ik heb speciaal Windows geïnstalleerd om wat games te testen (nog niet echt van gekomen, maar goed ;)). Ik heb een 24" 2.8, 4gb ram en de 8800GS, dus de 3.06 zal nog wel iets beter zijn...

Heb het getest met Company of Heroes: Opposing Fronts en ik kan het gewoon vloeiend spelen of 1920x1200 met alle details op high/ultra. Het enige wat ik niet heb aangezet is AA.

Reg. datum: 04 maart 2004

quote:
Tha BasZ schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 12:31:
UT2004/Quake 4 loopt extreem soepel, alles op max ingesteld. Ga zondag nog even Prey en COD2 proberen. Prey is denk ik wel interessant. Ik zal mijn bevindingen nog wel posten.
Het Ventje

quote:
Exirion schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 10:00:
[...]

Sja, elke monitor/TV moet even aanstaan om in volle glorie weer te geven. Elke keer weer, en da's niks nieuws.
Dan was mijn eerste geval daarop een uitzondering. Gevalletje snel glorie. Ik heb ook een iMac 20" G5 en heb nog nooit last gehad van gradiënten.

Screw you guys, I'm going
Reg. datum: 21 februari 2006

quote:
neographikal schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 22:17:
[...]

De vorige serie iMacs had ik net als jij ook meerdere malen terug moeten sturen. Bij deze is het probleem weer maar nu neem ik er maar genoegen mee. Ik wist ditmaal dat de kans zeer groot is dat het nog niet opgelost is en voor de rest werkt de iMac goed (op de DVD brander na, die is erg langzaam en maakt veel lawaai).

Reg. datum: 08 augustus 2007

Ik vraag me af hoeveel winst Apple wel niet maakt op een 24" Imac.

Ik heb zojuist nog even bij de Amerikaanse Applestore gekeken en daar zou ik voor m'n configuratie ($2469 * 1,065 (VAT Florida))= $2629,485 moeten betalen. Met de huidige koers, grofweg (1/1,57)=0.6369, zou ik ¤1674,72. Dit is grofweg 3 euro meer dan wat ik ga betalen voor hetzelfde systeem. Dus aangezien Apple in Dollars natuurlijk ook al winst maakt.... Ik vraag me af of ze niet grofweg 40% - 50% marge maken.

31.05.58 - 30.09.08

quote:
MarcusAuyrelius schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 15:07:
Ik vraag me af hoeveel winst Apple wel niet maakt op een 24" Imac.

Ik heb zojuist nog even bij de Amerikaanse Applestore gekeken en daar zou ik voor m'n configuratie ($2469 * 1,065 (VAT Florida))= $2629,485 moeten betalen. Met de huidige koers, grofweg (1/1,57)=0.6369, zou ik ¤1674,72. Dit is grofweg 3 euro meer dan wat ik ga betalen voor hetzelfde systeem. Dus aangezien Apple in Dollars natuurlijk ook al winst maakt.... Ik vraag me af of ze niet grofweg 40% - 50% marge maken.
En hier hebben we weer zo'n specsgeile zeikerd... Sorry hoor, maar als je puur specs voor je geld wil, dan moet je als de duvel maken dat je hier uit APL wegkomt en een PC met Linux gaan kopen. Kost het minst, krijg je de meeste hardwarespecs voor terug.

Je koopt geen Mac om de specs, je koopt een Mac omdat-ie lekker werkt. Je betaalt voor het OS, je betaalt voor het design, je betaalt voor de kwaliteit van het materiaal. Misschien heeft Apple een dikke vette marge, maar so what? Je wil graag een Mac en je bent bereid het geld ervoor neer te leggen of je bent dat niet, maar dan moet je ook niet lopen zeuren, want tot nu toe heeft geen enkele andere fabrikant een dergelijk concept succesvol weten te maken.
Reg. datum: 27 augustus 2005

quote:
Mei schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 19:47:
[...]

En hier hebben we weer zo'n specsgeile zeikerd... Sorry hoor, maar als je puur specs voor je geld wil, dan moet je als de duvel maken dat je hier uit APL wegkomt en een PC met Linux gaan kopen. Kost het minst, krijg je de meeste hardwarespecs voor terug.

Je koopt geen Mac om de specs, je koopt een Mac omdat-ie lekker werkt. Je betaalt voor het OS, je betaalt voor het design, je betaalt voor de kwaliteit van het materiaal. Misschien heeft Apple een dikke vette marge, maar so what? Je wil graag een Mac en je bent bereid het geld ervoor neer te leggen of je bent dat niet, maar dan moet je ook niet lopen zeuren, want tot nu toe heeft geen enkele andere fabrikant een dergelijk concept succesvol weten te maken.
Juist !

.

Pagina: 1 2 3 4 ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ... 39 40 41 42 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: