Hoofdcategorieën
Topicacties

Xs4all 15 jaar

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 26 september 2006

Wat een schandalige actie van Xs4all mbt tot de bestaande leden, een gratis t-shirt of VoIP telefoon

Ik heb ze zojuist onderstaande bericht gestuurd ter publicatie op hun opinie weblog te vinden op:

https://www.xs4all.nl/opinie/

------------------------------------

Dit artikel heeft klanttevredenheid als thema en betreft XS4all

De recente ontwikkelingen bij Xs4all zijn zorgwekkend te noemen. Overal waar je de naam Xs4all tegenkwam in het verleden kwam je de termen betrouwbaarheid en erg tevreden klanten tegen.

Deze twee zaken zijn danig tanende. De betrouwbaarheid is de laatste dagen aardig op de proef gesteld. Overal waar je de internetstoring van KPN tegenkwam werd een grote kritiek geuit op onder andere Xs4all als provider. Daar waar vroeger een goede servicedesk hoog stond aangeschreven wordt deze nu flink bekritiseerd op diverse opinie sites vanwege de slechte bereikbaarheid.

De voortgang van de storing die zich bij KPN voordeed moest gevolgd worden op bijvoorbeeld tweakers.net waar veel gebruikers reageerden op de voortgang van hun instabiele verbinding. De website van KPN was blanco, hier was niets te vinden over de storing. Op de site van Xs4all stond zeer sumiere informatie en werd de voortgang slechts mondjesmaat ge-updated.

Een tweede punt die de klanttevredenheid op de proef stelt is de 15 jaars viering zoals die ingeluidt is. Vroeger hoorde je nooit iets van Xs4all in de media als het op reclame aankwam, tegenwoordig vertonen ze Tele2 stuipen waarbij ze nu, als klap op de vuurpijl, adverteren met het gratis verstrekken van een Wii. Op de site zag ik dit nieuws verschijnen tot mijn grote verontwaardiging en afschuw. Ik zat toch bij een kwaliteitsprovider en geen hippe snelle club zoals Tele2 of Alice of noem maar een willekeurige andere op.

De bestaande abonnees moesten de brievenbus in de gaten houden. Vol spanning klopte mijn hart...
Vandaag viel er iets op de deurmat, een 15 jaarsviering folder en een brief waarin excuses wordt aangeboden voor de storing van de afgelopen dagen. Dat laatste vond ik een actie die ik als Xs4all waardig wil betitelen.

Maar nu de folder: De kortingsactie bestaat uit het kopen van een aantal producten tegen korting bij diverse merkleveranciers. Even shoppen op tweakers in de pricewatch levert vaak een vergelijkbare of zelfs lagere prijs op. Verder kan er gekozen worden voor een gratis T-shirt of VoIP telefoon. Naar mijn mening staat dit in schril contrast tot de Wii die nieuwe leden krijgen en is er maar een conclusie mogelijk uit dit verhaal. Het is voor Xs4all belangrijker om nieuwe leden te krijgen dan bestaande leden tevreden te houden. Nee klanttevredenheid bereik je naar mijn mening op een heel andere manier. (Een voorbeeld zou kunnen zijn om voor bestaande abonnees een contractverlenging tegen een Wii aan te bieden, per slot van rekening komt dit op hetzelfde neer als nieuw abonnee worden.)

Ik ben reeds vele jaren lid van Xs4all maar deze achteruitgang betwijfel ik of dat nog lang het geval zal zijn.

------------------------------------

Benieuwd of en hoe ze reageren

Reg. datum: 03 januari 2008

Tsja, XSaAll hoort nu een keer ook tot de KPN-kliek. Een gelijksoortig verhaal zou ik kunnen schrijven over Telfort, waar ik jarenlang een tevreden klant was. KPN gooide roet in het eten en in september en oktober worden mijn laatste twee Telfort-contracten overgezet naar T-Mobile. Ik voel met de ouwe-trouwe-XS4Allers mee...

http://www.miloweb.nl/ <--- Alice-klantnummer inside

Reg. datum: 08 augustus 2001

Ik heb nog een provider die mij opbelt :), maar Xs4all staat bij mij voor duur en te veel service voor oude opa'tjes die er niet zoveel van kunnen.

Heeft wat met AH cassieres, en vrouwen met een vriend. Tjah! | Hier spreekt het Gelders Volksleger, de gewapende arm van de beweging Groot Gelderhand, die streeft naar een vrij en onafhankelijk Gelderland...

Woei, paarse naam!

quote:
roystas schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 20:35:
Ik ben reeds vele jaren lid van Xs4all maar deze achteruitgang betwijfel ik of dat nog lang het geval zal zijn.
Onder het motto, bij gebrek aan beter.

Een ISP-ISP migratie levert helaas, uit grote ervaring uit de praktijk, een bijzonder langlopende irriterende zaak met KPN op. Iedereen staat klaar, KPN lijkt het ergens weer flink te verknappen.. en weer een maandje extra zonder internet.

De kabel hier is van echt bizarre flut kwaliteit. De kabelboer in kwestie is gedateerd, slecht en totaal niet meer van deze dag.

Tja, ik lig er niet zo wakker van, die hele 15 jaar actie. Telefoonproviders doen dit al sinds jaar en dag, so be it. Daar het zover de enige provider is die zelfs schriftelijk hun excuus aanbieden.. hopelijk gaat er ergens daar boven in een lampje branden en moet KPN eens eindelijk een flinke rottrap onder hun luie kont krijgen en eens een kwaliteitnetwerk neer gaan zetten. Het zielige 'wij lopen voorop qua technologie' verhaaltje op papier klinkt leuk.. maar wie van onze 20mbit abbonnees haalt nu daadwerkelijk de 2mb/s? En providers maar de slechte flutkwaliteit van KPN proberen te verkopen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX

Frak!
Reg. datum: 01 maart 2001

quote:
Overal waar je de internetstoring van KPN tegenkwam werd een grote kritiek geuit op onder andere Xs4all als provider. Daar waar vroeger een goede servicedesk hoog stond aangeschreven wordt deze nu flink bekritiseerd op diverse opinie sites vanwege de slechte bereikbaarheid.
Maar is dit nu tijdelijk vanwege de grote storing? Of liet de bereikbaarheid daarvoor ook al te wensen over? Een bedrijf waar weinig problemen zijn, en waar alles duidelijk is naar de klant toe, heeft automatisch korte of geen wachtrijen. Aan de gemiddelde lengte van de wachtrij kun je aflezen hoe goed een bedrijf het doet.

Het mooiste is, de code die op mijn brief stond is al gebruikt!!!!
Direct mijn vader gebeld, die ook bij xs4all is.
Zelfde verhaal, de code is al gebruikt. Hebben jullie daar ook last van?

Telefonisch waren ze (wederom) niet bereikbaar, kreeg bandje dat ze wisten dat er een storing was, en daar bleef het bij...tuut tuut tuut. Frappant is dat buiten de HD alle andere afdelingen ook op dit nr te bellen zijn. (sales etc). Dus die zijn ook direct onbenaderbaar.

Ik vind het erg naief van xs4all dat ze zo;n code plaatsen bij de NAW gegevens, dat is vragen om dit soort effecten.
Al bijna 13 jaar ben ik abonnee, maar na een aantal akkefietjes de afgelopen maanden ben ik erg aan het twijfelen geslagen.

Ben het er ook mee eens dat ze voor bestaande klanten wel wat meer mogen doen, leuk zo'n t-shirt, maar kom op zeg. (Dan heb ik liever een WII met korting ofzo)

Groet,
Hans

Sigur Ros FTW
Reg. datum: 13 oktober 2000

Mijn code is ook al in gebruik en in het XS4All ONLY topic waren er ook al een hoop klachten. I

k ben laatst overgestapt van xs4all naar multikabel voor triple play. Ik heb toen wel pack gehouden. Ik wilde Newszilla niet kwijt en mijn IPV6 tunnel. Nu werkt de IPV6 tunnel niet naar buiten xs4all ipspace. Waarom niet? Newszilla is nog steeds gecapped ook al log ik in. Ik betaal er 10 euro per maand voor waar ik dus eigenlijk alleen mijn e-mail adres en mijn voip nummers voor gebruik. Dat is eigenlijk een hele slechte prijs ervoor.

CCSP/CCIP/CCIE #21235
Vroeger was alles beter en kon je uit de sloot drinken...
vroeger ging je dood op je 40e

bikkelpower

Wat een verwend hollands gedrag zeg, getver. Ze bieden je een cadeautje aan, en als er dan niet iets goed mee gaat omdat je geen Wii krijgt, meteen klagen.

Getver.. Laat eerst eens duidelijk worden waar die storing eigenlijk over ging, en ga niet staan zieken over cadeautjes..
\/\/ Revenge of the Nerd
Reg. datum: 29 januari 2002

quote:
simon schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 10:43:
Wat een verwend hollands gedrag zeg, getver. Ze bieden je een cadeautje aan, en als er dan niet iets goed mee gaat omdat je geen Wii krijgt, meteen klagen.

Getver.. Laat eerst eens duidelijk worden waar die storing eigenlijk over ging, en ga niet staan zieken over cadeautjes..
Dat je de essentie van de klacht niet snapt, betekend niet dat ik (wij) een klein kind ben. :/

Ik hoef geen cadeau. Het gaat om de waardering van je vaste klanten, juist bij een bedrijf met de geschiedenis als xs4all. Xs4all krijgt de laatste paar jaren al wel meer klachten over hun ideologie en of ze die wel vast houden. Bij die ideologie horen de oude klanten. Deze actie is een mooi voorbeeld van het afdwalen van de ideologie en wordt daarom door velen gebruikt om de mopperen.

Als ik snel Internet wil kan ik voor de helft van de prijs bij een concurrent terecht. Ik ben ook met een idealistisch idee meer dan 11 jaar lid van xs4all.

Tukk wijzigde dit bericht 17-05-2008 11:17 (11%)

Reg. datum: 29 oktober 2002

quote:
simon schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 10:43:
De hele actie slaat nergens op. Je kunt kiezen tussen een viop telefoon en een t-shirt. Aangezien de t-shirt maar tot maat XL gaat valt er weinig te kiezen. Daarnaast bieden ze zogenaamde actiekortingen op diverse produkten die in de praktijk geen kortingen blijken te zijn. Vaak zijn deze zonder de korting via xs4all elders goedkoper te krijgen .

Sterker nog het is zelfs zo dat een aantal produkten voor niet xs4all klanten bij dezelfde aanbieder even duur of zelfs goedkoper is.

De actie lijkt naar mijn mening nu dus niets meer dan een ordinaire reclame campagne van een aantal producenten te zijn en helemaal niet bedoeld om bestaande klanten een voordeel geven.

Join WhatPulse
Reg. datum: 29 december 2000

Voor de mensen waarvan de code al in gebruik was, volgens mij hebben ze dat weer gefixed. Gisteravond kreeg ik dezelfde error, vandaag deed de code het gewoon ;).
bikkelpower

quote:
Tukk schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 11:03:
[...]

Dat je de essentie van de klacht niet snapt, betekend niet dat ik (wij) een klein kind ben. :/

Ik hoef geen cadeau. Het gaat om de waardering van je vaste klanten, juist bij een bedrijf met de geschiedenis als xs4all. Xs4all krijgt de laatste paar jaren al wel meer klachten over hun ideologie en of ze die wel vast houden. Bij die ideologie horen de oude klanten. Deze actie is een mooi voorbeeld van het afdwalen van de ideologie en wordt daarom door velen gebruikt om de mopperen.

Als ik snel Internet wil kan ik voor de helft van de prijs bij een concurrent terecht. Ik ben ook met een idealistisch idee meer dan 11 jaar lid van xs4all.
ik zeg niet dat je een klein kind bent, maar ik zeg wel dat jullie klagen om iets wat je gratis krijgt...

je betaalt toch ook niet voor de cadeaus?
Leerkracht in opleiding
Reg. datum: 12 januari 2007

quote:
simon schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 11:29:
[...]

ik zeg niet dat je een klein kind bent, maar ik zeg wel dat jullie klagen om iets wat je gratis krijgt...

je betaalt toch ook niet voor de cadeaus?
Iemand die net lid wordt krijgt een gratis cadeau en betaald evenveel voor dezelfde service. Waarom zou je als bestaande klant niet iets krijgen?

Is het omdat het bedrijf nieuwe klanten wil krijgen en ze er maar achteloos vanuit gaan dat mensen die eenmaal bij ze aangesloten zijn blijven?

Zo zijn wij jarenlang lid geweest van de Veronica gids thuis. Nieuwe abonnees kregen van alles als ze nu lid werden. Klanten die al lid waren kregen niks-noppes-nadas. Uiteindelijk hebben we maar een andere gids genomen uit principe: bestaande klanten laten zich eigenlijk gewoon belazeren. Het beste dat je kunt doen is gewoon elk jaar een andere krant nemen en het welkomsgeschenk innen :P

Schooljaar 2008/2009: LIO stage combinatiegroep 7/8...Bijna afgestudeerd meester!! Scriptie: Doorgaande leerlijn ICT(-E)
't leven 'begint' bijna: uit huis, ergens in Nederland gaan wonen, baan zoeken, etc. -> eng :(

bikkelpower

Das toch logisch? Dat zijn lokkertjes om klanten te krijgen.. Het is geen verplichte service ofzo die cadeaus, het zijn niet voor niets cadeaus, je hebt ook nergens recht op, het is een gift, een kleine. Waarschijnlijk vooral een PR campagne. 't is jammer dat je geen Wii krijgt, maar goed, het is niet je recht.. Ik vind dat maar een rare houding, dat verwachten en claimen van presentjes..
YARR!
Reg. datum: 23 juni 2002

Ze hadden ook gewoon iedereen een taart van een paar euro kunnen sturen. Niks geen keuze, gewoon iedereen een taart. Het gaat toch om het gebaar? Nu geven ze je wat keuze, is het nog niet goed.

Als ze de bestaande leden een Wii hadden gegeven, en de nieuwe leden een nieuwe auto, zijn er ook mensen die weer gaan zitten zeiken. Echt een typisch geval van een gegeven paard...

Dit is echt weer van dat typische zeikerige, krenterige, Nederlandse gedrag. Als je het er niet mee eens bent dan hoepel je toch lekker op? Veel succes met het zoeken van een provider die wel al z'n leden een Wii geven bij het zoveel-jarig jubileum. Wees eens tevreden met wat je hebt, wordt je leven een stuk prettiger door.

Leerkracht in opleiding

quote:
simon schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 11:48:
Das toch logisch? Dat zijn lokkertjes om klanten te krijgen.. Het is geen verplichte service ofzo die cadeaus, het zijn niet voor niets cadeaus, je hebt ook nergens recht op, het is een gift, een kleine. Waarschijnlijk vooral een PR campagne. 't is jammer dat je geen Wii krijgt, maar goed, het is niet je recht.. Ik vind dat maar een rare houding, dat verwachten en claimen van presentjes..
Bedenk wel dat de huidige leden deze cadeau's indirect betalen en er niks extra's voor terug krijgen...

Schooljaar 2008/2009: LIO stage combinatiegroep 7/8...Bijna afgestudeerd meester!! Scriptie: Doorgaande leerlijn ICT(-E)
't leven 'begint' bijna: uit huis, ergens in Nederland gaan wonen, baan zoeken, etc. -> eng :(

bikkelpower

Tsja, de huidige leden betalen ook indirect de reclame kosten, kosten voor de kerstboom op 't kantoor, etc.. dat doet nog geen afbreuk aan wat ik vind. Dit ziet men gewoon als een koste, dan maar iets minder winst dit jaar, maar maybe daardoor halen ze meer klanten, en dus toch meer winst.. maar dat geeft je er nog geen recht op.
Sigur Ros FTW
Reg. datum: 13 oktober 2000

Je moet het zien alsof je een feest geeft je goede vriende krijgen een koekje en met mensen die net komen kijken een 5 gangen diner.

CCSP/CCIP/CCIE #21235
Vroeger was alles beter en kon je uit de sloot drinken...
vroeger ging je dood op je 40e

bikkelpower

Maar xs4all is een bedrijf, en heeft klanten, geen vrienden. Je analogie moet wel kloppen.
Leerkracht in opleiding

quote:
simon schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 11:57:
Tsja, de huidige leden betalen ook indirect de reclame kosten, kosten voor de kerstboom op 't kantoor, etc.. dat doet nog geen afbreuk aan wat ik vind. Dit ziet men gewoon als een koste, dan maar iets minder winst dit jaar, maar maybe daardoor halen ze meer klanten, en dus toch meer winst.. maar dat geeft je er nog geen recht op.
Uit principe vind ik het onzinnig om te betalen zodat nieuwe leden bij wijze van een computer krijgen, terwijl ze per maand verder evenveel betalen voor dezelfde service.

Waarom zou ik een trouwe klant blijven van een bedrijf als er genoeg alternatieven zijn? IMHO hoort loyaliteit beloond te worden.

Vergelijking:
jij werkt een aantal jaren bij een bedrijf en verdient ¤ 2000,- per maand. Vervolgens komt Klaas (zelfde opleiding) ook bij jullie werken en die krijgt een gratis laptop van de baas + hetzelfde salaris als jij. Wil jij zeggen dat dat eerlijk is?

edit:
Die laptop is dus om Klaas bij het bedrijf te krijgen en te houden, blijkbaar ben jij voor de baas wel misbaar?

Dwars wijzigde dit bericht 17-05-2008 12:03 (6%)

Reg. datum: 28 november 2004

quote:
roystas schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 20:35:
Wat een schandalige actie van Xs4all mbt tot de bestaande leden, een gratis t-shirt of VoIP telefoon

Ik heb ze zojuist onderstaande bericht gestuurd ter publicatie op hun opinie weblog te vinden op:

https://www.xs4all.nl/opinie/

De bestaande abonnees moesten de brievenbus in de gaten houden. Vol spanning klopte mijn hart...
Vandaag viel er iets op de deurmat, een 15 jaarsviering folder en een brief waarin excuses wordt aangeboden voor de storing van de afgelopen dagen. Dat laatste vond ik een actie die ik als Xs4all waardig wil betitelen.

Maar nu de folder: De kortingsactie bestaat uit het kopen van een aantal producten tegen korting bij diverse merkleveranciers. Even shoppen op tweakers in de pricewatch levert vaak een vergelijkbare of zelfs lagere prijs op. Verder kan er gekozen worden voor een gratis T-shirt of VoIP telefoon. Naar mijn mening staat dit in schril contrast tot de Wii die nieuwe leden krijgen en is er maar een conclusie mogelijk uit dit verhaal. Het is voor Xs4all belangrijker om nieuwe leden te krijgen dan bestaande leden tevreden te houden. Nee klanttevredenheid bereik je naar mijn mening op een heel andere manier. (Een voorbeeld zou kunnen zijn om voor bestaande abonnees een contractverlenging tegen een Wii aan te bieden, per slot van rekening komt dit op hetzelfde neer als nieuw abonnee worden.)
Hier ben ik het wel mee eens, ik wil niet zeuren of mieren neuken maar als XS4ALL klant, mag en kan je meer verwachten dan bij een andere ISP want daar betaal je gewoon weg voor (meer dan ergens anders). Nou is er uiteraard een klein verschil tussen hoge verwachtingen, en een gratis Nintendo Wii krijgen. Maar als bij ons in het datacenter er door een fout van ons een klant zonder internet komt te zitten dan versturen wij ook brieven met de oorzaak, oplossing e.d en een cadeautje (usb stick, portable dvd speler e.d). Nu denk ik dat de combinatie van 3 dingen er voor zorgt dat er mensen nog steeds ontevreden zijn.
1: slechte bereikbaarheid wat al enige maandan aan de gang is.
2: 3 dagen onbereikbaar zijn (waar je wel voor betaald uiteraard.)
3: 15 jarige bestaan
Als ik deze dingen bij elkaar optel dan is er meer nodig dan alleen een T-shirt om me tevreden te stellen.
Ik hoef geen Wii (ik snap dat het erg duur is e.d, en uit eindelijk wordt het toch betaald door je zelf).
Maar ik wil een brief waarin staat, onze klanten zijn de laatste tijd erg ontevreden. Dit en dit gaan we eraan doen. Vanmij part meer mensen op de helpdesk, en 7 dagen per week bereikbaar. En dan nog met zoiets als blijk van waardering dat u nog vertrouwen heeft in xs4all sturen wij bij een verlenging van het contract van een jaar een gratis Wii op.
Dat zou ik netjes vinden.

Be a man! (Russel Peters).

Reg. datum: 29 oktober 2002

quote:
weebl schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 11:48:
Ze hadden ook gewoon iedereen een taart van een paar euro kunnen sturen. Niks geen keuze, gewoon iedereen een taart. Het gaat toch om het gebaar? Nu geven ze je wat keuze, is het nog niet goed.
Dan had ik liever die taart van een paar euro gehad.

In de folder staat: Als klant van XS4ALL hebt u een ruime keuze in cadeaus.

Jij vindt dus de keuze tussen een voip telefoon en een t-shirt die slechts in enkele maten verkrijgbaar is en waarbij OP=OP geldt een ruime keuze in cadeaus? Bij een ruime keuze in cadeaus stel ik mij toch wel iets anders voor.

Reg. datum: 30 december 2001

quote:
Denniswerf schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 12:01:
[...]
Waarom zou ik een trouwe klant blijven van een bedrijf als er genoeg alternatieven zijn? IMHO hoort loyaliteit beloond te worden.
Die alternatieven zijn trouwens meestal ook goedkoper, dus waar betalen we voor?
Betere service, betrouwbaarheid, extra online diensten, ideologie?

Juist omdat XS4ALL wat duurder is, verwachten de klanten ook meer. Het helpt dan niet als het internet uitvalt en mijn buurman met een goedkoper abbo nog wel kan internetten

Calvin&Hobbes wijzigde dit bericht 17-05-2008 12:18 (18%)

Reg. datum: 26 september 2006

quote:
Tukk schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 11:03:
[...]

Je slaat de spijker op z'n kop

Reg. datum: 01 juni 2001

quote:
Denniswerf schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 12:01:
[...]

Uit principe vind ik het onzinnig om te betalen zodat nieuwe leden bij wijze van een computer krijgen, terwijl ze per maand verder evenveel betalen voor dezelfde service.
Dan wordt het eens hoog tijd dat je de nodige clue moet gaan ontwikkelen aangezien je werkelijk geen flauw benul hebt hoe dingen werken. Jij neemt als klant een x aantal diensten af van een bedrijf. Die diensten kosten een x bedrag die jij netjes betaald. Punt.

Dat het bedrijf in dat bedrag dingen als kosten voor de service, de gemaakte onkosten (je moet de auto's, de monteurs, de werknemers en al die zaken meer kunnen betalen) en een x percentage voor winst. Ja, dat wist je nog niet he? Bedrijven willen ook nog winst maken. Dat alles tezamen levert een zekere geldpot op bij het bedrijf. Uit die geldpot worden allerlei zaken bekostigd die ik al eerder aanhaalde maar ook dingen als de items die ze bij acties zoals deze weggeven.

Ik hoor je namelijk niet zeiken over het feit dat ze relatiegeschenken weggeven die jij betaald hebt zogenaamd, of dat ze de posters in de bushokjes zomaar weggeven aan mensen en noem maar op.
quote:
Je bent geen trouwe klant, je bent gewoon een zeikerd die niet weet, begrijpt en wenst te begrijpen hoe bedrijven hun prijzen maken. Dan zijn er al snel geen enkele alternatieven meer aangezien ze dit bij alle bedrijven doen, overal ter wereld.
quote:
jij werkt een aantal jaren bij een bedrijf en verdient ¤ 2000,- per maand. Vervolgens komt Klaas (zelfde opleiding) ook bij jullie werken en die krijgt een gratis laptop van de baas + hetzelfde salaris als jij. Wil jij zeggen dat dat eerlijk is?
Goh, Klaas (alleenstaand) komt bij de dokter met plasproblemen en heeft een simpele blaasontsteking. Piet (vader van een jong gezin) komt bij de dokter met dezelfde problemen, heeft prostaatkanker en overlijdt. Is dat eerlijk? Nee, zo is het leven: oneerlijk.

Buiten dat: als er een werknemer bij het bedrijf komt die zaken als een laptop van de zaak krijgt kan dat ook gewoon te maken hebben met het feit dat de werkzaamheden die de werknemer moet gaan doen dat vereisen. Ook diverse andere zaken spelen een rol, zeker bij het bepalen van het salaris. Kan ook gewoon zijn dat die persoon beter heeft onderhandeld dan jij. Een nogal uitermate slecht voorbeeld.

@ topic start: misschien dat enige verdieping in de dsl wereld je goed zou doen. In de brief staan een fiks aantal zaken die te maken hebben met het feit dat je er weinig vanaf weet. XS4ALL is net als diverse andere ISP's afnemer van het KPN netwerk. KPN is in deze de netwerkbeheerder (naast ISP) die als taak heeft het netwerk te beheren. Dat hebben ze ook gedaan en kennelijk is er toen iets gruwelijks misgegaan met als gevolg een landelijk storing van enkele dagen. Daarvoor mag je KPN boos aan gaan kijken en niet al die ISP's die hun uiterste best hebben gedaan.

Waar je KPN ook erg boos voor aan mag kijken is de informatieverstrekking. KPN is ontzettend slecht in het updaten van hun tickets en het verstrekken van ook maar enige informatie. Dat wat ze verstrekken is summier, zegt weinig en het is iets wat te laat is. Het is niet raar dat ze dagen later pas met informatie aankomen die al lang bekend is omdat je dit via een andere weg hebt gehoord. De ISP's krijgen de informatie m.b.t. de storing van KPN zelf en als die al niet zo goed is in informatievoorziening zitten zij daar ook mee opgescheept. Als KPN niks verteld kun je ook niet zo erg veel vertellen aan je klanten, iets wat veel ISP's wel naar hun klanten hebben uitgedragen. Geluk bij een ongeluk is de zaak op televisie geweest in ieder journaal. Dat heeft er voor gezorgd dat klanten al heel wat meer begrip voor de zaak hadden en ook beter weten dat de fout bij KPN ligt en nergens anders. Uit je bericht op te maken is dat echter niet bij jou bekend geweest.

Het nadeel was dat ten tijde van de storing men bij XS4ALL ook met een telefonie storing te kampen had aan hu eigen telefooncentrale. Buiten dat zijn er ook nog van die idioten die om de haverklap staan te bellen naar de helpdesk of hun verbinding al up is en dat het allemaal wel zo erg lang duurt. Dat geeft bij vrijwel ieder bedrijf een dermate grote overbelasting op de telefooncentrale dat het niet zo raar is dat men moeilijk of niet bereikbaar is. Mensen hebben zelf niet door dat zij de veroorzakers zijn van het feit dat het bedrijf moeilijk bereikbaar is. Zie het als bellen met oud en nieuw om mensen gelukkig nieuw jaar te wensen. Dat is ook een flinke klapper op de capaciteit van de diverse netwerken en dan is het ook moeilijk om er door te komen. Puur en alleen omdat we massaal gaan bellen en sms'en. Vervelend is het allemaal wel maar om daar nou XS4ALL boos voor aan te gaan kijken...

Men maakt weer eens een hetze van dingen terwijl dat echt nergens voor nodig is. Veel gedoe om niets, er is weinig aan de hand. Als het je om de storing gaat mail dan KPN plat want het is hun netwerk en zij beheren dat, niemand anders. Wat betreft de actie...zo werkt het bedrijfsleven wereldwijd, nogal raar om daar nu zo'n ophef over te maken.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: