Hoofdcategorieën
Topicacties

Media Portal alternatief voor Windows Media Center (Deel 2)

Pagina: 1 2 3 4 ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ... 82 83 84 85 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 27 augustus 2001

Ik krijg ineens de melding: unable to start timeshifting
No video/audio detected. Gisteren werkte alles nog gewoon. In TV server staan de opname apparaten gewoon erbij en op idle.

Ah het lag eraan dat ik nu een aparte disk gebruik voor timeshifting. De directory die ik had opgegeven bestond nog niet, die wordt dus niet gemaakt en dan kan hij niet timeshiften.

REDFISH wijzigde dit bericht 15-05-2008 15:50 (33%)

Ik krijg ineens een brief van casema dat het Ziggo gaat heten... (wat een *&^ naam!)

Ne ben ik bang dat alle settings weer totaal over de boeg zullen gaan....

Ik heb die brief ook vandaag gehad, alleen dan van @home :)

Nee die namen lekker duidelijk. Televisie Z1, Kabel Z3c ofzoiets. Lekker duidelijk ja. Heeft weer een hele marketing afdeling weken over gedaan om dat te bedenken.

Ik heb nog een vraag: omdat je nu geforceerd wordt TV server te gebruiken ben ik de optie kwijt om mijn televisieinput te croppen en ook bijvoorbeeld gebruik te maken van opname instellingen van mijn hauppage tuner.

Door het gemis aan crop heb ik nu dus enorme balken boven breedbeelduitzendingen. Door met de resolutie te pielen krijg ik dit ook niet goed(dat heb ik met 0.2.3 ook 3 dagen geprobeerd, het moet echt met crop). Hoe kan ik dit terugkrijgen?

Hrm onderhand begin ik een noob te lijken.

Nu ik mijn ati mpeg decoder gebruik kan ik gewoon croppen via een menu op de video zelf.

REDFISH wijzigde dit bericht 15-05-2008 17:23 (9%)

Reg. datum: 29 januari 2008

quote:
Operations schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 09:51:
Heb de nieuwe TVgemist plugin geinstalleerd, en hij ziet nu ook netjes SBSgemist staan. Maar kan er met de afstandsbediening niet heen, hij springt dan gewoon terug naar Nederland 1,2,3 gemist doe ik dan naar beneden kom ik bij RTLgemist doe ik dan weer naar beneden kom ik weer bij Nederland 1,2,3 gemist.

Heb de plugin al opnieuw geinstalleerd maar heb niks geholpen.
De ontwikkelaar van deze plugin heeft hierover wat geschreven op het mediaportal forum.
http://forum.team-mediaportal.com/264814-post226.html

Yup je moet in tvgemist_main.xml even de regel bij RTLgemist veranderen in een 4 ipv een 2 bij iets van ondown ofzo. Kijk maar even op het forum.

Ik heb toch nog wat problemen met de combi tvserver->client.

Ik heb toenstraks iets opgenomen en er kwam alleen maar ruis. Nu heb ik 2 programma's opgenomen en alleen het eerste programma had geluid. Ik heb voor single seat gekozen bij installatie, maar ik heb wel 2 tuner kaarten, maakt dat nog iets uit? En hoe zou ik de instelling eventueel kunnen veranderen?
Heb computer opnieuw moeten installeren en dus ook media portal (versie RC1 1.0).

Vraag 1:Nu wil ik mijn films weer op genre selecteren maar nu geeft hij wel de genres weer maar gebeurt er niets als ik er op klik?? Op Title werkt wel alles goed.

http://www.image-load.eu/out.php/i45134_MPGenres.jpg

Vraag 2: Mijn TV series (versie 2.0) krijg ik nu alle banners op 1 pagina en niet meer aan de zijkant als voorheen? Hoe kan ik dit aanpassen? Gebruik X-Face als skin.

http://www.image-load.eu/out.php/i45135_MPTVSeries.jpg

Alvast bedankt voor jullie hulp.

stevemuller wijzigde dit bericht 16-05-2008 10:51 (15%)

Specs:Vista Ultimate 64-bit | CM Stacker 830 Black + CM1250 watt | Striker Extreme | Intel QX6850 | 4GB Corsair 6400C4 | 2xRaptor WD740ADFD Raid0 | 6X 500GB | XFX 8800 GTX SLI | Logitech Z-5500, G9 + G15 | Archetype mousepad |

Reg. datum: 17 juni 2001

andere xml pakken in de skins map, die ene met de indeling die jij wilt... 3 indelingen zijn er. Vervolgens de juiste xml in de juiste map zetten.

quote:
Molybdenum schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 13:22:
[...]

top, maar ik heb nog steeds slecht beeld: paars en groen en vertikale lijnen.
een paar pagina's terug stelde ik al de vraag, maar kreeg geen respons:

wie heeft een oplossing of wie heeft een idee hoe of wat?
Uiteindelijk heb ik zelf de oplossing weten te vinden:

Wanneer ik naar een fragment op Uitzendinggemist.nl kijk, gewoon via de browser, dan had ik het probleem met de kleuren en de strepen niet. Nu kan je als je met de rechter muisknop op het videobeeld klikt tegenwoordig nog een berg instellingen veranderen (kies uit het context menu plugins>>options).

Ik heb hier onder het kopje 'advanced' nog wat instellingen veranderd:

bij video acceleration de video mixing renderer aangezet en op high quality gezet
videosmoothing aangezet
directx video acceleration aangezet

daarna weer eens via MediaPortal naar TvGemist gekeken en alles was oke. :)

Bekijk mijn foto's.

To boldly do what no one has..
Reg. datum: 09 januari 2001

Volgens mij heb ik nu twee versies van TVGemist. Ik zie bijv. SBS Gemist nog niet maar de nieuwe versie is wel geïnstalleerd.

Ik kan de plugin niet verwijderen, want dan geeft MP de melding dat je dat moet doen via de MPInstaller. Ehhh... hoe?! :?

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Start programma's, Team mediaportal, Mediaportal, Mediaportal skin + plugin installer, doh.

Let ook op dat je als je een oude versie gebruikt hebt de oude dll verwijdert, de installer kan dit niet, je krijgt dan vaak 2x tvgemist in het home menu.
quote:
Matthijs schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 16:33:
andere xml pakken in de skins map, die ene met de indeling die jij wilt... 3 indelingen zijn er. Vervolgens de juiste xml in de juiste map zetten.
Hoi Matthijs, bedankt voor je reactie. Ik heb de xml gevonden maar waar kan ik een andere vinden of moet ik deze zelf aanpassen?

Iemand nog een antwoord op mijn "genres" vraag?

stevemuller wijzigde dit bericht 17-05-2008 00:04 (16%)

Specs:Vista Ultimate 64-bit | CM Stacker 830 Black + CM1250 watt | Striker Extreme | Intel QX6850 | 4GB Corsair 6400C4 | 2xRaptor WD740ADFD Raid0 | 6X 500GB | XFX 8800 GTX SLI | Logitech Z-5500, G9 + G15 | Archetype mousepad |

damn,

die configuration tool start erg langzaam op en sluit niet meer uit zichzelf af. hoge cpu usage.
weet iemand of dit komt door de grote hoeveelheid mp3-muziek die ik heb laten indexeren? of is er mogelijk iets anders aan de hand?

ik gebruik v1 rc1.

Bekijk mijn foto's.

Reg. datum: 16 november 2001

Ik heb sinds deze week een Full HD scherm, welke ik nu gebruik icm Media Portal.

Ik heb echter nog één probleem met media portal, het beeld stottert soms.
Ik heb een Intel Q6600 (Quad core 2,4 GHZ) met 4GB ram + 512 MB videokaart voor mijn HTPC.

Indien ik gewoon een 700MB divX film afspeel dan stottert het beeld ook. om de 5 seconden spoelt hij een aantal mili seconden terug lijkt het.
Zodra ik de film open met Media Player Classic, dan gaat het perfect, en zodra ik MPC instel als default player gaat het ook goed. maar dat is niet echt handig omdat deze in een nieuw scherm opent. Wat kan ik hier aan doen? (ik heb trouwens Vista 64Bits)

Nog een ander vragje waar iemand me hopelijk mee kan helpen:
voorheen gebruikte ik Xbox Media Center. En ik heb meerdere HDD's met films.
In XBMC worden deze shares samen gevoerd tot één map.
In Media Portal krijgt elke share (map) zijn eigen ingang. Kan je in media portal ook de mappen samenvoegen tot één map?
_/-\o_

Reg. datum: 11 september 2002

EPG voor TVserver (Mediaportal RC 1.0)

REDFISH beschreef hier al de procedure om de programmagids te activeren voor Mediaportal 0.2.3, maar de uitleg voor de nieuwste Mediaportal RC 1.0.0.0, die gebruikt maakt van TVserver, ontbrak nog. Dus bij deze!

De methode van Redfish maakt gebruik van TVxb, waarbij de programmagegevens elke dag rechtstreeks gegrabt worden van de HTML-pagina's van www.tvgids.nl. Ik beschrijf hier een methode waarbij de gegevens opgehaald worden als XML-bestanden van de site assies.info.

Voordelen van deze methode: updaten van je EPG gaat veel sneller en de site tvgids.nl wordt veel minder belast. Nadeel: je bent afhankelijk van assies.info; als het grabben daar even niet lukt krijg jij ook geen EPG-gegevens.

Voordat je begint

Uitgangspunt voor deze uitleg is een draaiende Mediaportal RC 1.0, waarin de televisiekanalen al correct ingesteld zijn.

Stap 1: EPG Manager installeren
  • Download EPG Manager 1.1 van deze locatie.
  • Kopieer de bestanden uit de ZIP naar C:\Program Files\Team MediaPortal\MediaPortal\xmltv.
  • Start EPGmanager.vbs en wacht tot bestand tvguide.xml is gegenereerd (kan even duren).
Stap 2: TV Server instellen
  • Open TV-Server Configuration.
  • Ga naar Plugins en zet een vinkje voor XMLTV.
  • Onder Plugins, klik op XMLTV om het in te stellen. Dit scherm verschijnt:
http://www.schuiling.net/images/xmltvsettings.jpg
  • Vul in: a) het juiste pad naar tvguide.xml en b) vinkjes bij 'Import new tvguide.xml' en 'Delete old programs before import'.
  • Klik op 'Import', als dat lukt staat er achter 'Total channels imported' het aantal geimporteerde kanalen.
  • Ga naar de tweede tab 'Mappings', die ziet er zo uit:
http://www.schuiling.net/images/xmltvmappings.jpg
  • Klik op Load/Refresh.
  • Je ingestelde TV-kanalen verschijnen en automatisch worden de matches gevonden met de opgehaalde EPG-gegevens. De meeste kanalen worden automatisch juist gemapt, maar je kunt ook handmatig correcties aanbrengen.
  • Controleer de lijst, maak evt. correcties en (belangrijk) klik op Save.
  • Nu terug naar de eerste tab en klik opnieuw op 'Import'. Als alles goed is gegaan noemt hij nu ook een getal bij 'Total Programs Imported' en geeft hij op de onderste regel de melding 'tvguide.xml: File imported succesfully'.
Nu zou het moeten werken!

Automatisch dagelijks updaten
Voor een automatische update kun je bijvoorbeeld een taak invoeren in Windows Scheduled Tasks om het script EPGmanager.vbs elke nacht om 5:00 uur uit te laten voeren.

Reg. datum: 22 februari 2005

Ik heb nu de niewste versie van MP geinstalleerd. Ik heb een apparte TVserver. Als ik met de configuratie tool onder " manual control" op "start timeshift" klik krijg de melding Unknown error occured.

OS is 2003 x64 ik weet dat het niet onder steunt wordt ( wat ik overgens raar vind aangezien het tvSERVER heet).

Met google kom ik er toch achter dat best wat mensen het onder 2003 hebben draaien vandaar mijn vraag wat het nu kan zijn dat hij bij mij niet draait.

Uiteraard krijg ik de melding ook met een MP client.

\o/ \\o /o\ o// \o/
Reg. datum: 29 oktober 2000

quote:
Nelisj schreef op zondag 18 mei 2008 @ 14:37:
Ik heb nu de niewste versie van MP geinstalleerd. Ik heb een apparte TVserver. Als ik met de configuratie tool onder " manual control" op "start timeshift" klik krijg de melding Unknown error occured.

OS is 2003 x64 ik weet dat het niet onder steunt wordt ( wat ik overgens raar vind aangezien het tvSERVER heet).

Met google kom ik er toch achter dat best wat mensen het onder 2003 hebben draaien vandaar mijn vraag wat het nu kan zijn dat hij bij mij niet draait.

Uiteraard krijg ik de melding ook met een MP client.
uhhh ... glazenbol er bij gepakt en tis wat wazig.. we hebben denk toch meer info nodig over wat voor kaart enzo je hebt... drivers mowahh...

Bedankt voor de uitleg voor de assieinfo. Wat eigenlijk het mooiste zou zijn, is als iemand er gewoon een tvguide.xml van maakte elk uur ofzo, dan kon je die link gewoon opgeven, maar als dan half nederland die xml gaat gebruiken wordt het wel erg duur met internetverkeer. Maar toch snap ik het niet echt, men haalt nu ook al de xml bestanden op, dus blijkbaar is traffic geen issue.

Mijn handleiding werkt ook nog gewoon, je moet alleen een keer een channel.lst bestandje maken dat verwijst naar de xml met de programmagids, en dan werkt de rest hetzelfde zodra je de kanalen gemapt hebt.

Op zich heb ik geen problemen met het ophalen, dat gebeurt toch snachts als ik lig te pitten, maar misschien dat deze manier toch handig is als optie uit te proberen.

Misschien een stomme vraag, maar ik heb nu 2 harddisks, eentje voor MP en windows en eentje voor torrents. Die torrent harde schijf zit dag en nacht te rammelen, maar die MP schijf heeft vaak gewoon niks te doen. Kan ik die dan op spin-down laten gaan, of geeft dat problemen omdat het OS er ook op staat?

REDFISH wijzigde dit bericht 19-05-2008 01:14 (16%)

Reg. datum: 19 januari 2005

Is er al iets mogelijk wat betreft weergave van subtitles ism DXVA zoals dat bij Media Player Classic met de interne subtitle functie wel kan.

Als ik in de Mediaportal config subtitles aanzet gebeurt er niks.

Gigabyte P35 DS4 || Intel Core 2 Duo e8200 || GEIL/OCZ PC6400 4GB || ATI Radeon 4850 || 2x Samsung T166 500GB RAID 0 || Eizo S2431W + Eizo L550 + Panasonic TH-37PV45

Reg. datum: 11 september 2002

quote:
REDFISH schreef op maandag 19 mei 2008 @ 01:10:
Bedankt voor de uitleg voor de assieinfo. Wat eigenlijk het mooiste zou zijn, is als iemand er gewoon een tvguide.xml van maakte elk uur ofzo, dan kon je die link gewoon opgeven, maar als dan half nederland die xml gaat gebruiken wordt het wel erg duur met internetverkeer. Maar toch snap ik het niet echt, men haalt nu ook al de xml bestanden op, dus blijkbaar is traffic geen issue.
Dat heb ik me ook al af zitten vragen. Eén keer per dag updaten zou genoeg moeten zijn, vaker stelt tvgids.nl volgens mij toch geen nieuwe gegevens beschikbaar. Ik zal es rondkijken.

Reg. datum: 08 september 2003

Ik heb een irritante eigenschap in MP, alles wordt 2x geselecteerd als ik de afstandbediening gebruik.
Afstandbediening wordt aangestuurd door IRtrans.
Ik had de remote optie op de MCE-remote staan, dan werkt het voor de helft.
Selecteer ik de IRTrans (MCE-remote disabled), dan werken alle knoppen goed, alleen het reageerd alles dubbel op de knoppen. dus bijvoorbeeld: als ik naar beneden scrol in het menu in MP, dan scrolt het 2 posities ipv 1 positie. Selecteer ik een functie in MP, dan kom ik in een submenu van de desbetreffende optie.

Heefy iemand deze ervaring ook.? :?

Reg. datum: 20 september 2004

quote:
stevemuller schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 00:03:
[...]
Iemand nog een antwoord op mijn "genres" vraag?
Heb je aan elke film (MP Config, movie database) wel dat genre toegevoegd want anders is het logisch dat hij niks vind.

System Specs: Desktop HTPC

quote:
Molybdenum schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 19:05:
damn,

die configuration tool start erg langzaam op en sluit niet meer uit zichzelf af. hoge cpu usage.
weet iemand of dit komt door de grote hoeveelheid mp3-muziek die ik heb laten indexeren? of is er mogelijk iets anders aan de hand?

ik gebruik v1 rc1.
niemand?
;(

Bekijk mijn foto's.

The taste of real Beer!
Reg. datum: 10 januari 2001

quote:
Mooya schreef op zondag 18 mei 2008 @ 01:53:

Nog een ander vragje waar iemand me hopelijk mee kan helpen:
voorheen gebruikte ik Xbox Media Center. En ik heb meerdere HDD's met films.
In XBMC worden deze shares samen gevoerd tot één map.
In Media Portal krijgt elke share (map) zijn eigen ingang. Kan je in media portal ook de mappen samenvoegen tot één map?
_/-\o_
SWITCH VIEW -> op Title zetten ipv Shares :-)

AMD Tunderbird 1000 mhz (266 FSB AXIA), Asus A7v133, 256 mb pc133, Hercules Prophet mx2 ddv, Maxtor 20,4 gig 7200 rpm, Sblive 1024

Reg. datum: 19 januari 2005

quote:
The_nv40_man schreef op maandag 19 mei 2008 @ 21:49:
Is er al iets mogelijk wat betreft weergave van subtitles ism DXVA zoals dat bij Media Player Classic met de interne subtitle functie wel kan.

Als ik in de Mediaportal config subtitles aanzet gebeurt er niks.
niemand?
;(

Gigabyte P35 DS4 || Intel Core 2 Duo e8200 || GEIL/OCZ PC6400 4GB || ATI Radeon 4850 || 2x Samsung T166 500GB RAID 0 || Eizo S2431W + Eizo L550 + Panasonic TH-37PV45

Reg. datum: 22 december 2007

quote:
Kan je als je de flim kijkt wel via de info knop op je remote (in het geval van een windows remote) wel subtitles kiezen?

Zelf gebruik ik vobsub die ik als externe filter laad voor films. Speelt interne subs en srt files prima af.

Pagina: 1 2 3 4 ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ... 82 83 84 85 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: