wil een Toyota Supra mkIV!!!!! (host is UP!) | "Security is just a state of mind" | Cinema 4D !
MacBook Pro!
Playstation 3 als media center - deel 2
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Nieuw TopicReg. datum: 04 oktober 2005
Ik weet niet of het hier aan ligt maar het kan wel... In je "network and sharingcenter" zie je de naam van je netwerk staan (bovenin onder dit computer die met groen draadje aan wereldbol is verbonden) en daar rechts van een knop "Customize". Dit opend een venster met daarin de mogelijkheid om een location te kiezen. Waarschijnlijk staat jou location op "public" network. probeer het eens te veranderen in "private" network. het lostte mijn probleem opquote:Ted8718 schreef op zondag 11 mei 2008 @ 23:27:
excuses voor de vroege post, het probleem is opgelost mbv TVersity, geen idee waarom hij het met media player niet deed maar ik kan m'n ding gaan doen.
Divide and conquer.
Reg. datum: 20 augustus 2002
Digital Media Junkie
In principe kun je in Windows Vista/XP gewoon in verkenner right-clicken op je externe schijf en dan formatteren. Wanneer je echter een grote harde schijf van meer dan 32(?) GB hebt, dan geeft deze alleen NTFS weer als mogelijke bestandsindeling. De truc is om het in Commandprompt te doen, en wel als volgt:
Start > Alle programma's > Bureau accessoires > Opdrachtprompt [rechtermuisknop: Als Administrator uitvoeren]
Stel dat je externe harddisk N: is, dan moet je het commando FORMAT N: /FS:FAT32 gebruiken.
De rest wijst zichzelf. Opdrachtprompt geeft eventueel zelf aan dat de schijf ontkoppeld moet worden van andere programma's en kan dit ook zelf forceren. Hij is nu bezig met Vista Ultimate 32Bit, maar ik ga er vanuit dat XP en andere Vista-versies hetzelfde werken.
Dit werkt niet, schijf is te groot voor FAT32 volgens opdrachtprompt. Vreemd dat hij er wel aan begint. Schijf is 'slechts' 120 GB
Positron wijzigde dit bericht 12-05-2008 23:29 (7%)
Kennis is macht, karakter is meer.
Dat is nou precies waar ik ook tegen aan loop. Ik heb een 1080p tv 95cm en een goede av-receiver met surround geluid.. uiteraard. Alles met HDMI aangesloten. Dus ik kijk nu heel graag 1080p films, liefst met ondertitels. Al is het engelse ondertiteling, vind ik vaak prettiger/makkelijker kijken maar dat is persoonlijk. Maar ik vind het in verhouding nog teveel gedoe om dit soort films te downloaden en afgespeeld te krijgen op de PS3. Tuurlijk ben ik ook bereid om goede titels op Blu-ray te kopen. Maar nog lang niet alle titels zijn beschikbaar idd.quote:HaseMike schreef op zondag 11 mei 2008 @ 08:26:
Eigenlijk zijn we het volledig eens, het blijkt dat je zelf tegen meer problemen aanloopt vanwege ondertitels en meer 1080p materiaal dan ik hier heb. Hopelijk wordt de ps3 nog meer mediamachine dan hij nu al is en kunnen we zonder transcoding in een volgende firmware.
Enne roomser dan de paus
Maar goed zolang Sony een aantal containers/codecs etc. niet ondersteund is dat ook een goede methode om dat downloaden tegen te gaan
MMPC S16T DVB-C Premium Zwart V2.0 OrigenAE S16T Zwart; Coolermaster 520W ATX Silent; Intel Core 2 Duo E8200 socket 775; 2048Mb PC6400 dual channel; Geforce 8600GT 512Mb met VGA, DVI/HDMI; Moederbord ASUS P5K-E Intel P35 chipset; 2x FloppyDTV DVB-C HDTV
Reg. datum: 23 augustus 2004
PS3 games: 19 and counting... PSN: Chrisboers Now playing: Burnout Paradise, Force Unleashed, GRiD
Probeer maar eens Swissknife. Wel onder XP doenquote:Positron schreef op maandag 12 mei 2008 @ 21:29:
Even een tip voor de mensen onder ons die hun externe schijf in FAT32 ingedeeld willen hebben: dit kan zonder gebruik van allerlei extra programma's. (Misschien iets voor de topicstart?)
In principe kun je in Windows Vista/XP gewoon in verkenner right-clicken op je externe schijf en dan formatteren. Wanneer je echter een grote harde schijf van meer dan 32(?) GB hebt, dan geeft deze alleen NTFS weer als mogelijke bestandsindeling. De truc is om het in Commandprompt te doen, en wel als volgt:
Start > Alle programma's > Bureau accessoires > Opdrachtprompt [rechtermuisknop: Als Administrator uitvoeren]
Stel dat je externe harddisk N: is, dan moet je het commando FORMAT N: /FS:FAT32 gebruiken.
De rest wijst zichzelf. Opdrachtprompt geeft eventueel zelf aan dat de schijf ontkoppeld moet worden van andere programma's en kan dit ook zelf forceren. Hij is nu bezig met Vista Ultimate 32Bit, maar ik ga er vanuit dat XP en andere Vista-versies hetzelfde werken.
Dit werkt niet, schijf is te groot voor FAT32 volgens opdrachtprompt. Vreemd dat hij er wel aan begint. Schijf is 'slechts' 120 GB
Asus P5E-X38 - E6750 @ 3.8ghz - Crucial Ballistix PC8500 2gb - Jetway 8800GT 750/1200- Enermax Galaxy 1000W - 2x Raptor 10K 150GB RAID-0 + 2x Hitachi Deskstar 500gb 16mb - Audigy X-Fi Elite Pro - Samsung 226BW 2ms - Vista Home Premium X86
Zoeken op Google, gaf bij mij als 2e hit: http://bluray.liesinc.net/quote:chrisboers schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 10:36:
Hoi allemaal. Ik kan me herinneren dat er een keer een link gepost is hier waar je kan controleren of een blu-ray uit de VS in europa afgespeeld kan worden. Kan iemand die link nog een keer posten? Ik ben hem kwijt, en kan hem ook hier niet vinden.
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! (host is UP!) | "Security is just a state of mind" | Cinema 4D !
MacBook Pro!
Codecs kosten geld en volgens mij is MKV nog altijd een vrij dubieus container formaat, dus ik denk dat er eerder andere redenen zijn om het niet allemaal te implementeren dan om downloaden tegen te gaan.quote:Maarten74 schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 09:03:
[...]
Maar goed zolang Sony een aantal containers/codecs etc. niet ondersteund is dat ook een goede methode om dat downloaden tegen te gaan
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."//PSN: Shiver23.
Reg. datum: 23 augustus 2004
Bedankt!
PS3 games: 19 and counting... PSN: Chrisboers Now playing: Burnout Paradise, Force Unleashed, GRiD
Mediatomb (http://mediatomb.cc/pages/userinterface#id2489307):quote:wimpie schreef op maandag 12 mei 2008 @ 16:57:
Hoe zit het eigenlijk met de mogelijkheid om afleveringen van uitzendinggemist.nl te kijken via de PS3, eventueel via tversity?
#External Link (URL)
An online stream or file, located somewhere on the web.
Allowed settings:
* Title
Title of the item as it will appear in the UI or as it will be presented to UPnP devices, this can be anything and does not have to be the actual file name.
* URL
The URL to the stream, for example http://www.deadlock.dhs.o...lock_Veteran.04.Uznik.mp3
* Protocol
Usually http-get will be fine, but you can specify settings for rtsp and other streaming protocols depending on the presentation of the online content.
* Class
UPnP class of the container, leave the default setting if you are unsure.
* Description
Free text describing the item, it may be shown on the UPnP device depending on its implementation and capabilities.
* Mimetype
This identifies the mime type of the media and is probably one of the most important fields - this will tell your device what kind of file it is dealing with.
Beter laat dan nooit.
De URL van een uitzending kan je gewoon plakken in Tversity. Heb ik nog nooit problemen mee gehad.quote:Frank-NL schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 11:03:
[...]
Mediatomb (http://mediatomb.cc/pages/userinterface#id2489307):
#External Link (URL)
An online stream or file, located somewhere on the web.
Allowed settings:
* Title
Title of the item as it will appear in the UI or as it will be presented to UPnP devices, this can be anything and does not have to be the actual file name.
* URL
The URL to the stream, for example http://www.deadlock.dhs.o...lock_Veteran.04.Uznik.mp3
* Protocol
Usually http-get will be fine, but you can specify settings for rtsp and other streaming protocols depending on the presentation of the online content.
* Class
UPnP class of the container, leave the default setting if you are unsure.
* Description
Free text describing the item, it may be shown on the UPnP device depending on its implementation and capabilities.
* Mimetype
This identifies the mime type of the media and is probably one of the most important fields - this will tell your device what kind of file it is dealing with.
Asus P5E-X38 - E6750 @ 3.8ghz - Crucial Ballistix PC8500 2gb - Jetway 8800GT 750/1200- Enermax Galaxy 1000W - 2x Raptor 10K 150GB RAID-0 + 2x Hitachi Deskstar 500gb 16mb - Audigy X-Fi Elite Pro - Samsung 226BW 2ms - Vista Home Premium X86
Reg. datum: 25 september 2006
http://boardsus.playstati...media&thread.id=92650
Kan het nou wel of niet? Ook in dit topic zag ik dat er nof relatief weinig over de Bluray/streaming capaciteiten van de PS3 gesproken wordt. Het zou leuk zijn als het kon; dan heb je voor betrekkelijk weinig geld een leuk media center.
Intel Q6700 @ 3.2Ghz | Scythe Infinity | ASUS Commando | 4G HyperX | ASUS 8800GTX | X-Fi Fatal1ty | Logitech Z-5500 | 2x WD Caviar SE16 500GB | Plextor 760A DVD | LG GGW-H20L Blu-ray rewriter | Enermax Liberty 620W | Antec P182 SE | Dell 2707WFP
Reg. datum: 31 mei 2007
Ik game (en kijk films) met veel plezier op mijn ps3. Op het moment heb ik het geluid nog gewoon over mijn tv (Toshiba 42x3000p) lopen, maar om de ervaring compleet te maken wil ik toch liever de audio uit betere, niet geintegreerde speakers hebben.
Door mijn huis-inrichting gaat dat ALTIJD een 2.1 set up worden.
Nu zit ik dus aardig in dubio. Ga ik voor een 2.1 home cinema-set voor rond de 700-800. Of ga ik voor een losse receiver, met twee speakers. Beide opties gaan me evenveel kosten ongeveer, alhoewel ik bij de home cinema wel een vervelend gevoel heb, omdat ik ook betaal voor een dvd/cd speler die ik eigenlijk helemaal niet nodig heb.
Om de beslissing te kunnen maken zijn er een paar dingen belangrijk, waar ik maar geen antwoord op kan vinden.
1. ) Kan ik de geluid via hdmi op mijn speakers krijgen. Iemand in de mediamarkt vertelde mij dat dat kon met receiver. Hij vertelde ook dat er dan maar 1 kabel naar tv ging!? Dus ps3 --> receiver --> tv, alles met hdmi kabel?
Als dit al kan, worden dan ook echt alle audio-types doorgegeven of alleen Dolby True HD etc.
2. ) Als ik met een 2.1 home cinema set werk en dus de ps3 via composiet aansluit op de receiver (die ook al voorzien is van dvd/cd speler), loopt dan alles goed sync en heeft dit prestaties die een losse reciever met qualiteits speakers een beetje benaderen, heeft iemand hier ervaring mee?
Dit zou ik ook graag wel willen weten.quote:albatross schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 19:11:
Ik sta op het punt een PS3 aan te schaffen; voornamelijk om HD content (BluRay) vanaf mijn PC te kunnen streamen naar de PS3. Ik heb er al redelijk veel over gelezen, maar de berichten spreken elkaar nogal tegen; bv.:
http://boardsus.playstati...media&thread.id=92650
Kan het nou wel of niet? Ook in dit topic zag ik dat er nof relatief weinig over de Bluray/streaming capaciteiten van de PS3 gesproken wordt. Het zou leuk zijn als het kon; dan heb je voor betrekkelijk weinig geld een leuk media center.
During our last camping trip, we came up with a new idea for the japanese. Having a bunch of guys pour coffee on a woman's face, and call it Bukkoffee.
Reg. datum: 02 augustus 2003
Ja je kan hd content streamen vanaf je pc naar de ps3, maar wel graag enige zelfwerkzaamheid. Het wat en hoe kan je in dit draadje slechts een pagina of 2,3 terug vinden.quote:albatross schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 19:11:
Ik sta op het punt een PS3 aan te schaffen; voornamelijk om HD content (BluRay) vanaf mijn PC te kunnen streamen naar de PS3. Ik heb er al redelijk veel over gelezen, maar de berichten spreken elkaar nogal tegen; bv.:
Reg. datum: 20 augustus 2002
ad 1: ja ik heb alles met 1 hdmi en hij geeft zowel audio als beeld perfect door, 1080 + HD audioquote:Steiger123 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 20:00:
1. ) Kan ik de geluid via hdmi op mijn speakers krijgen. Iemand in de mediamarkt vertelde mij dat dat kon met receiver. Hij vertelde ook dat er dan maar 1 kabel naar tv ging!? Dus ps3 --> receiver --> tv, alles met hdmi kabel?
Als dit al kan, worden dan ook echt alle audio-types doorgegeven of alleen Dolby True HD etc.
2. ) Als ik met een 2.1 home cinema set werk en dus de ps3 via composiet aansluit op de receiver (die ook al voorzien is van dvd/cd speler), loopt dan alles goed sync en heeft dit prestaties die een losse reciever met qualiteits speakers een beetje benaderen, heeft iemand hier ervaring mee?
ad 2: ja, voor mijn hdmi kabel ook gehad (2 dagen, was extra hdmi vergeten) maar beeld is echt veel en veel slechter
setup waar ik prima mee werk is: ps3 + receiver + plasma, speelt vob, m2ts en mpeg perfect af in HD resoluties van het netwerk dus ook 8gb en grotere files. (Lacie nas met mediaserver ingebouwd)
Digital Media Junkie
Schitterend
Maar ik wel hem ook als mediacenter gebruiken. Nu heb ik een mediacenter pc met een externe HD van 500Gb met een hoop dvd;s daarop.
Echter staan de dvd's in mappen met de vob files. Dit is zo ingesteld zodat vista MCE ze gewoon kan lezen. Echter kan de ps3 niet goed met vob's overweg.
De externe HD aansluiten op de PS3 is niet erg.
Maar hoe kan ik het beste de vob files afspelen op de PS3.
En als ik ze om moet zetten, welk programma is dan het beste?
Wel graag met subtitles en dts ingebakken.
Tijd van werken, tijd van rusten
Reg. datum: 02 maart 2008
http://www.whoehoe.nl | whoehoe | verdien geld online
Reg. datum: 15 januari 2006
Ben nu al een paar uur bezig met een tversity, maar werken doet het niet.. Ongelooflijk.
Ik heb meerdere sites bekeken die hier genoemd werden, tversity een aantal keer opnieuw geinstalleerd, ffdshow paar keer opnieuw geinstalleerd, maar toch hou ik problemen.
Dit probleem ligt voornamelijk bij de subtitles, tversity vertikt het om een film met subtitles naar m'n ps3 te sturen. Het lijkt er zelfs op dat heel ffdshow gewoon niet gebruikt wordt door tversity.
Als ik in windows mediaplayer een film aanklik, dan zie je onderaan 2 icoontjes van ffdshow verschijnen, en dan werkt de ondertiteling netjes in media player.
Maar als ik in tversity een film afspeel via m'n pc, dan zie je al geen ondertiteling, ook ffdshow staat niet in de taakbalk. Op m'n PS3 werkt ie dus ook niet.
Iemand enig idee of ik nog iets mis? in ffdshow is subtitle natuurlijk wel aangevinkt. Maar het lijkt er heel erg op de ffdshow niet wordt gebruikt, ik krijg bij veel films ook foutmeldingen zoals "datatype niet ondersteund".
Het is allemaal op vista64.
-edit-
tversity staat in de lijst met programma's die ffdshow mogen gebruiken.
Gamepie56 wijzigde dit bericht 18-05-2008 18:08 (3%)
Heb je in ffdshow, tversity wel opgenomen in het lijstje van applicaties wat ffdshow mag gebruiken?
PSN ID: DCFreak
jaquote:DCFreak schreef op zondag 18 mei 2008 @ 17:59:
@Gamepie56
Heb je in ffdshow, tversity wel opgenomen in het lijstje van applicaties wat ffdshow mag gebruiken?
Het interessante hiervan is dat het op een andere pc ook niet gelukt is.. zelfde problemen.. dus ergens zit nog iets fout, iets wat in de tutorials niet staat oid.
Gamepie56 wijzigde dit bericht 18-05-2008 18:06 (23%)
En volgens mij zijn alle tutorials gewoon prima, alleen verschilt jouw situatie wat van de tutorial situaties waardoor het allemaal niet werkt ;p
MacBook Pro!
Ze staan er wel in, hij streamt de film ook gewoon, maar niet de subtitle die in dezeflde map staat, met dezelfde naam.quote:scorpie schreef op zondag 18 mei 2008 @ 18:21:
Dat die executables niet in de firewall exceptionslist zouden staan zou er voor kunnen zorgen dat wanneer tversity eerst niet werkte, nu wel zou gaan werken, maar als ik het verhaal zo lees, begrijp ik dat tversity op zich prima streamt, alleen de subtitles niet, toch?
En volgens mij zijn alle tutorials gewoon prima, alleen verschilt jouw situatie wat van de tutorial situaties waardoor het allemaal niet werkt ;p
Ook een HD (avi) film pakt ie niet, datatype niet ondersteund, dus dat hele fdshow draait volgensmij niet.
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.