Reg. datum: 09 januari 2000
[XBMC] Ervaringen met XBMC - Deel XI
Pagina: 1 2 3 4 ... 68 69 70 71 72 73 74 75 76 ... 103 104 105 106 last
Nieuw TopicReg. datum: 09 januari 2000
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6
Zet jezelf op de kaart met TweakerMaps
Op zich is die oplossing van Berties wel praktisch. Zou nog mooier zijn als de volgorde van files die xbmc checkt voor musicart verandert kon worden. volgens mij kijkt ie eerst naar foldernaam.tbn, dan folder.jpg, dan embedded in mp3file. Als ik daar nou artist.jpg tussen kon frommelen dan hoef ik op de NAS verder niets aan te passen.
Last.FM | Last.FM sidebar | God's Audioplayer & Mediacenter
Iemand een G11/G15 pootje polssteun JPAC-interface te koop? PM Me plz!
Last.FM | Last.FM sidebar | God's Audioplayer & Mediacenter
Reg. datum: 14 november 2007
Reg. datum: 08 november 2005
Aangezien het XOT Framework op dit moment aardig stabiel is zijn de meeste aanpassingen die nodig zijn om kanalen werkend te houden enkel en alleen maar aanpassingen aan de individuele kanalen. Het heeft dan weinig zin om een nieuwe versie van het hele XOT Framework te releasen.
De aftgelopen weken is het al een aantal keren voorgekomen dat ik een los kanaal heb gereleased op de XOT Googlecode pagina. Niet iedereen kijkt hier echter op als er iets niet werkt. Daarom heb ik in XOT een Channel Auto Updater gebouwd. Deze is te vinden in het context menu in het kanalen overzicht. De updater geeft een overzicht van alle kanalen die op de GoogleCode pagina zijn gelabeld als AutoUpdate. Met 1 click kan het kanaal worden bijgewerkt!
Hier de complete changelog van XOT-Uzg.v3.1.0:
Changelog v3.1.0 - 2008-05-07 (Needs at least XBMC revision R10008)
- Added: Auto Channel Updater
- Changed: update now has a verbose option to also show a message if no update was available
- Fixed: www.uitzendinggemist.nl introduced a SecurityCode to obtain the mediaurl. For now it is fixed by loading an extra page that holds that code.
- Fixed: Regex for results in NOS Zoeken fine-tuned
- Fixed: Dumpert.nl MediaUrlRegex
- Fixed: Pagecontrols where showing for channel description labels
- Added: Official SBS6.nl channel. The previous one now has PCZapper in it's name and description
- Added: NET5 from www.net5.nl
- Added: Veronicatv.nl
- Fixed: Cosmetic changes to contextmenu
- Added: self.defaultPlayer option to channels
- Changed: Prevent addition of duplicate items in Mainlist
- Added: more debugging info if an AttributeError occurs after importing libraries. This should give more information on what went wrong.
- Fixed: on some XBox systems the timeout of on Open action would occur immediately due to a problem with the threading.join() method. (Thanks to Arnova [tweakers.net])
- Fixed: Caching of thumb would not return the default self.NoImage if an exception occured.
- Changed: GuiController now ignores exceptions that occur when non essential controls are missing from the skin file (like the channelinfo controls and rating controls).
- Fixed: Contextmenu had disappeared in some channels
- Fixed: RTL XML Layout changed
- Verwijder altijd eerst de oude versies ipv. deze te overschrijven LET OP: backup je settings.xml want daarin staan je favourites!.
- Als plugin: copieer de inhoud van de zip/7z naar de XBMC\Plugin\Video folder. Je moet daarna XOT toevoegen als Source in het Video scherm. Dat gaat via het contextmenu. Meer info op de XBMC wiki.
- Als script: kopieer de inhoud van de zip/7z naar de XBMC\Scripts folder.
De versie is te downloaden op mijn eigen site: http://www.rieter.net/uitzendinggemist of op de googlecode pagina: http://code.google.com/p/xot-uzg/downloads/list
Dan nog even een bedankje voor alle donateurs die een kleine (of wat grotere) donatie hebben gedaan! De teller staat inmiddels op een dusdanig bedrag dat er in ieder geval een tweede xbox gaat komen in ons nieuwe huisje
XOT-Uzg.v3 (voorheen Uitzendinggemist): recente versie 3.2.0b2. Voor XOT-Uzg.v3 is minimaal een XBMC nodig met SVN revision R14889.
Iemand een idee hoe ik dit gemakkelijk kan doen? (Mac OS X)quote:Puck schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 15:54:
EDIT: eens kijken of ik in een simpele handeling alle playlists kan verwijderen (gebruik ik toch niet!). Wil eigenlijk gewoon alle extra rommel weg (.txt bestanden e.d.)
Reg. datum: 06 september 2001
Thanxquote:GroteBozewolf schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 23:58:
Zo, nog even voordat ik ga verhuizen een nieuwe versie van XOT-Uzg! Deze versie met nummer 3.1.0 heeft een aantal nieuwe kanalen (NET5, SBS6 (officieel), Veronica)) en een heuze kanalen updater!
Sleep werkt naar behoren en alles is met de Apple remote te bedienen!
Je kan in Terminal.app dit gebruiken om alle *.m3u files weg te gooien:quote:Puck schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 00:36:
[...]
Iemand een idee hoe ik dit gemakkelijk kan doen? (Mac OS X)
find [MP3_FOLDER] -name '*.m3u' -exec rm {} \;Waar [MP3_FOLDER] iets is als ~/Music/MP3.
Uiteraard kun je ook gewoon Spotlight gebruiken
zAo wijzigde dit bericht 08-05-2008 13:00 (53%)
PSN: zAo82
Spotlight kan ik dus niet gebruiken, want ik heb het hier over een normale XBMC welke dus op een xBox draait. Ik kan de schijf wel mounten als netwerk schijf met MacFuse/MacFusion, maar heb Spotlight hiermee (nog) niet aan de praat gekregen. Afijn, dat is natuurlijk een heel ander verhaal! Ik zal het eens via terminal proberen!quote:zAo schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 12:56:
Je kan in Terminal.app dit gebruiken om alle *.m3u files weg te gooien:
find [MP3_FOLDER] -name '*.m3u' -exec rm {} \;
Waar [MP3_FOLDER] iets is als ~/Music/MP3.
Uiteraard kun je ook gewoon Spotlight gebruiken
Puck wijzigde dit bericht 08-05-2008 17:31 (12%)
Reg. datum: 29 september 2004
Maar op de site van XBMC staat:quote:Ik wil ook Xbox Media Center op mijn XBOX!
Je XBOX moet "omgebouwd" zijn. Dat betekent dat er een chip in je XBOX wordt gezet waardoor je programma's kan gebruiken die niet gecertificeerd zijn door Microsoft (denk aan drivers die een waarschuwing geven dat Microsoft het nog niet goedgekeurd heeft en op eigen risico verder gaat).
Wanneer je je XBOX laat ombouwen vervalt je originele garantie van je XBOX. Het is echter wel zo dat een hoop "modders" je de garantie geven dat je weer een werkende XBOX terug krijgt mocht het fout gaan. Als je zelf goed op de hoogte bent van electronica, etc. dan kan je natuurlijk ook altijd nog zelf een chip inbouwen.
Is de eerste post verouderd geraakt, of zitten er nadelen/gevaren aan de softmods waardoor XBMC niet (goed) werkt?quote:XBMC requires a modded Xbox
Modded Xboxes come in two varieties:
* Modchips - ...bla bla...
* Softmods - ...bla bla...
ThinkPad wijzigde dit bericht 10-05-2008 11:17 (8%)
Beamer omgebouwd naar Xenon lamp |Dell Latitude X300 | P5N-MX, P4 3Ghz, 2048MB DDR2, Club3D 8600GT 256MB GDDR3
Reg. datum: 09 januari 2000
Softmode kan ook, geen enkel probleem. Denk dat het goed zou zijn de openingspost even aan te passen....robbydwquote:Bram V schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 11:15:
Ik wil een xbox kopen zodat ik ook XBMC kan draaien, maar is het nodig dat de xbox een chip heeft? In de eerste post staat van wel:
[...]
Maar op de site van XBMC staat:
[...]
Is de eerste post verouderd geraakt, of zitten er nadelen/gevaren aan de softmods waardoor XBMC niet (goed) werkt?
Weet iemand ook toevallig of je kan instellen dat die de lage kwaliteit streams bij RTLgemist afspeelt ipv hoge?
Hoge trek ik namelijk niet met deze verbinding
C2D E44400 ES @ 3.0Ghz || Gigabyte P35-DS3P|| 2 x Crucial Ballistixx PC8500 EPP || Sapphire HD3850 256MB
Dat kan niet worden ingesteld, maar wel door wat python code aan te passen. Als je op de GoogleCode pagina van XOT een issue aan maakt met daarin het verzoek om de RTL streams via het contextmenu ook de low-bitrate versies te laten afspelen, dan zal ik het er in proberen te zetten na mijn verhuizing.quote:OcGuru schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 18:52:
geweldig script dat XOT-Uzg![]()
Weet iemand ook toevallig of je kan instellen dat die de lage kwaliteit streams bij RTLgemist afspeelt ipv hoge?
Hoge trek ik namelijk niet met deze verbindingDan gaat die om de 2min bufferen wat nogal irritand is.
Half uurtje werk, dus bij deze: Via de Channel-Auto-Update functie (XOT-Uzg.v3.1.0 is nodig) kan je een nieuwe versie van het RTL kanaal downloaden met selectie opties voor high/low bitrate streams!
GroteBozewolf wijzigde dit bericht 10-05-2008 23:11 (13%)
XOT-Uzg.v3 (voorheen Uitzendinggemist): recente versie 3.2.0b2. Voor XOT-Uzg.v3 is minimaal een XBMC nodig met SVN revision R14889.
Hier (http://code.google.com/p/xot-uzg/issues/detail?id=47) is er al een request issue voor aangemaakt voor XOT-Uzg. Ik heb er al als comment bij gezet dat ik dan alle TMF streams in 1 kanaal wil zetten, maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen.quote:sbuter schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 17:41:
Weet iemand of er een script bestaat voor www.gamekings.tv? Kan via google of de vorige topics niks vinden.
Softmod werkt eigenlijk alles hetzelfde, alleen moet je oppassen met teveel klooien met de xBox. Als er iets misgaat kan het zijn dat je xBox toch onbereikbaar wordt en als je een softmod hebt is het lastig er dan nog iets mee te doen. Ik zelf heb om deze reden er uiteindeijk toch een chip ingebouwd. Maar om even ontopic te blijven: het heeft verder geen gevolgen voor XBMC (behalve dan dat het toch wel fijn is om een grotere harddisk in je Mediacenter te hebben, wat enkel kan met bepaalde modchips).quote:Bram V schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 11:15:
Is de eerste post verouderd geraakt, of zitten er nadelen/gevaren aan de softmods waardoor XBMC niet (goed) werkt?
Als je niet meer aan bestanden kloot als XBMC eenmaal werkt, en je niet een keer iets op de verkeerde plek gaat zetten, gaat alles prima.
Thanxquote:GroteBozewolf schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 21:20:
[...]
Dat kan niet worden ingesteld, maar wel door wat python code aan te passen. Als je op de GoogleCode pagina van XOT een issue aan maakt met daarin het verzoek om de RTL streams via het contextmenu ook de low-bitrate versies te laten afspelen, dan zal ik het er in proberen te zetten na mijn verhuizing.
Half uurtje werk, dus bij deze: Via de Channel-Auto-Update functie (XOT-Uzg.v3.1.0 is nodig) kan je een nieuwe versie van het RTL kanaal downloaden met selectie opties voor high/low bitrate streams!
C2D E44400 ES @ 3.0Ghz || Gigabyte P35-DS3P|| 2 x Crucial Ballistixx PC8500 EPP || Sapphire HD3850 256MB
Pagina: 1 2 3 4 ... 68 69 70 71 72 73 74 75 76 ... 103 104 105 106 last
Dit topic is gesloten.