Hoofdcategorieën
Topicacties

HTC Touch/P3450 Elf (MDA Touch) - Deel 6

Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 last

Nieuw Topic
Boe! Schrik!!!:S
Reg. datum: 04 januari 2004

quote:
-Tim- schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 23:16:
Net terug van potje voetballen, telefoon stuk. Waarschijnlijk iemand op gaan staan, helaas...

[afbeelding]

Het touch gedeelte werkt nog geloof ik, maar ben ik niet geheel zeker van. Nu kan ik op ebay een los LCD scherm kopen en die er zelf in proberen te zetten, of hem ter reperatie aanbieden bij T-mobile. Als de prijsopgave van de reparatie te hoog uitvalt is het dan waard om zelf het scherm te vervangen of is dit onbegonnen werk?
-Tim-,

En natuurlijk de rest van alle lezers, deze informatie geldt voor de meeste mensen!

Dit gaat onder val en stoot schade vallen, waarmee je complete garantie dus komt te vervallen.
Een truk om te zorgen dat de warrenty seal op het apparaat goed blijft is door ze los de fohnen. Lekker lang met de fohn er op, van een niet al-te-dichtbijde afstand. Als het goed is, kan je direct de stikker er met een pincet afhalen. Let op dat je de stikker niet beschadigt, grootte namen in de wereld zijn bezig met een SEAL, netzoals in de doos van de touch, waar de 1gb kaart zit. Normaal zie je niets, zodra hij los is blijven er plak resten blijven op de verpakking zitten (die schuimrubber laag, onder de telefoon)

Als je hebt opgelet, zag je alleen een 'plakker' zitten voor de 1gb geheugenkaart. Nadat je het kaartje er uit hebt gehaald zal je VOID zien staan.

Ik ben bang, dat dit soort zegels ook IN de telefoon zitten. Niet getreurt, met een fohn en veel geduld (eventueel, voor een kleine zegel) een vergroot glas en je hebt hem direct los. Ga nou niet eigenwijs doen door 2 minuten de fohn er op te zetten en de zegel er vanaf te trekken, maar geef de stikker de kans. Vaak laat de stikker van vanzelf los. (ja, zo slecht zijn ze!)

Evenals zit er een 'water' dictector in de PDA. Waar je de pen in schuift, als je goed kijkt zit daar nu een groene stikker, zodra er water bij komt (nee, niet bij 2 druppels regen) word hij rood, vergeet dan je garantie maar (De water dictector zit ook in de ipod touch en de iphone!)

Succes!

Overigens kan je over garantie vragen mij altijd even een mailtje sturen of een berichtje sturen, x aantal jaren als service medewerker gewerkt dus kan je altijd wel helpen!

Toppe wijzigde dit bericht 10-05-2008 15:20 (6%)

Intel Core2Duo E6750, 2gb DDR2 geheugen, +1tb HDD. Nokia 6110 Navigator. Apple iPod Touch 8gb + Bose In Ear. HTC Touch + 1gb MicroSD, Canon EOS350D + 4gb CF Ultra II, Soliger BlueLine UV Filter + Kata DC433 TAS

in line of sight
Reg. datum: 14 juni 1999

Even korte vraag. Ik heb Home Customizer geinstalleerd op mijn Touch, maar deze is eigenlijk bedoeld voor de Engelse versie. Aangezien ik de Nederlandse versie heb gaat dit niet werken. Is een Nederlandse versie beschikbaar ergens? Ik ben deze niet tegengekomen.

** Apple Cinema Display 20" | Apple MacBook Pro C2D | Sony DSLR A200 | www.flickr.com/robertdoeleman **

De diversiteit aan applicaties voor windows mobile is enorm, na wat gespeeld te hebben en vanalles geprobeerd te hebben is het (toch wel kleine) interne geheugen van mijn Touch vol. Spijtig genoeg maakt dit het toestel erg traag. Ik zou graag een hard reset willen doen om mijn Touch terug te maken hoe ik hem gekocht heb. Maar om te voorkomen dat ik dadelijk weer hezelfde probleem krijg zoek ik tips:
- Hoe zorg ik ervoor dat wanneer ik een applicatie installeer er zo weinig mogelijk op het interne geheugen en zoveel mogelijk op de microSD wordt geschreven? Zijn hier eventueel tweaks voor?
- Hoe voer ik een hard reset uit? Zijn er tips die jullie kunnen geven?
- Ik zou graag mijn smsjes behouden, hoe maak ik een backup? Is het mogelijk om smsjes automatisch op de microSD te laten opslaan?

Een tweak die ik zeker ga doorvoeren als ik de reset heb gedaan is de Temp van PIE op mijn microSD kaart laten opslaan. Die Temp wordt nl. snel erg groot en zorde bij mij al eerder voor opslagtekort en een traag toestel tot gevolg.

Alvast bedankt voor de tips.

- Decarlo

Decarlo,

Applicaties kan je installeren, ik schrijf altijd mijn .cab direct naar het extern geheugen, voor de rest krijg je (volgens mij) altijd een locatie om hem te installeren.

Je SMS'jes kan je bewaren, dit doe je alsvolgt: Start-> Berichten-> SMS/MMS-> Menu -> Naar SIM-kaart kopiëren

Een harde rest doe je alsvolgt:

Hou de 2 telefoon knoppen ingerukt (De meest linker en de meest rechter knop) en druk met je stylus aan de onderkant de rest button in. (Rechts van de USB connector. Hou deze combinatie ingedrukt en je PDA reset zich zelf helemaal.

Intel Core2Duo E6750, 2gb DDR2 geheugen, +1tb HDD. Nokia 6110 Navigator. Apple iPod Touch 8gb + Bose In Ear. HTC Touch + 1gb MicroSD, Canon EOS350D + 4gb CF Ultra II, Soliger BlueLine UV Filter + Kata DC433 TAS

O+
Reg. datum: 18 december 2005

Het beste kan je een nieuwe ROM erin flashen, als je dat aan durft :) Levert veel meer programmageheugen op waardoor je Touch veel sneller wordt, zie topicstart :)

Bedankt voor het snelle antwoord!
Applicaties op de SD card installeren doe ik op net dezelfde manier, maar toch lijken ze altijd (een beetje) intern geheugen te bezetten. Ik vraag me af of dat niet anders kan?
Die smsjes kunnen onmogelijk allemaal op mijn sim-kaart (heeft maar plaats voor 50stuks dacht ik) en het zijn er +-550 (vraag me niet waarom ik ze wil houden, ben zelf niet heel zeker :P).
Ik ga een zoeken of ik ze nergens terug kan vinden en een kopietje kan nemen op de PC.

Ik ben niet erg happig om een nieuwe ROM te flashen, zoiets doe ik enkel als ik het gevoel heb dat ik weet waar ik mee bezig ben. Dat is nu niet het geval en daarom laat ik het voorlopig liever zo, toch bedankt voor het advies!

- Decarlo

edit:
Ik vond dit:
http://forum.xda-develope...&highlight=pim+backup
PIM Backup, het maakt backup's van al je persoonlijke data (sms, call log, takenlijst, ...) en restored ze. Het kan handig zijn voor mensen met hetzelfde probleem.
Als ik het geprobeerd heb laat ik weten hoe het ging.

Decarlo wijzigde dit bericht 11-05-2008 14:55 (18%)

Decarlo,

Ik heb voor de grap eens even mijn mappen zichtbaar gemaakt, en netzoals bij de normale windows is er een hele Windows map. Jammer genoeg kan ik niet zo 1 2 3 de smsjes vinden.

Wel een SMS backup tool: http://handheld.softpedia...ct-SMS-Backup-33310.shtml]

Zou je dus even op je PDA moeten zetten en dan resetten. Later er weer opzetten en dan een import doen, zo behoud je alle smsjes.

Ik heb er nog één gevonden. Daar heb ik zelf niet heel veel over gelezen: http://www.windowsfordevices.com/news/NS3234226040.html

Succes!

Reg. datum: 06 september 2006

http://www.htc.com/us/support.aspx

Wat is eigenlijk het verschil tussen de 7 Touch phones op bovenstaande link? Bij sommige staan updates, bij anderen niet. :S

En waarom staan er geen updates voor de Touch Dual?

quote:
Toppe schreef op zondag 11 mei 2008 @ 14:57:
Decarlo,

Ik heb voor de grap eens even mijn mappen zichtbaar gemaakt, en netzoals bij de normale windows is er een hele Windows map. Jammer genoeg kan ik niet zo 1 2 3 de smsjes vinden.

Wel een SMS backup tool: http://handheld.softpedia...ct-SMS-Backup-33310.shtml]

Zou je dus even op je PDA moeten zetten en dan resetten. Later er weer opzetten en dan een import doen, zo behoud je alle smsjes.

Ik heb er nog één gevonden. Daar heb ik zelf niet heel veel over gelezen: http://www.windowsfordevices.com/news/NS3234226040.html

Succes!
Bedankt voor het opzoeken, zien er ook goede tools uit!
quote:
Decarlo schreef op zondag 11 mei 2008 @ 14:29:
...
Ik vond dit:
http://forum.xda-develope...&highlight=pim+backup
PIM Backup, het maakt backup's van al je persoonlijke data (sms, call log, takenlijst, ...) en restored ze. Het kan handig zijn voor mensen met hetzelfde probleem.
Als ik het geprobeerd heb laat ik weten hoe het ging.
Ik heb dus de PIM backup getest en moet zeggen dat het erg vlot ging, de reset is gedaan en al mijn contacten, smsjes, taken, afspraken staan mooi terug op hun plaats zonder dat ik het toestel ook maar aansloot op de PC. Achteraf Synchroniseren ging zonder fouten, maar contacten en afspraken staan nu dubbel op het aparaat. Dit is echter makkelijk weg te filteren denk ik.

- Decarlo

Decarlo wijzigde dit bericht 11-05-2008 16:25 (19%)

Ik heb een Touch met Windows Mobile 6.1
Die maakt dus mooie soort "chat-gesprekken" van je smsjes.
Alles staat dus onder-elkaar in deze vorm:
quote:
Me 22:10 : Alles goed?
PersoonX 22:12 : Ja met jou
Me 22:14 : Nog wat te vertellen
Is het nou nog wel mogelijk om 1 smsje te verwijderen?
Als je nu delete doet(rechtermuis zegmaar) verwijder je de hele discussie.

Iemand een idee? Is nogal vervelend!

Reg. datum: 15 november 2005

quote:
dennus2006 schreef op zondag 11 mei 2008 @ 22:56:
Ik heb een Touch met Windows Mobile 6.1
Die maakt dus mooie soort "chat-gesprekken" van je smsjes.
Alles staat dus onder-elkaar in deze vorm:

[...]

Is het nou nog wel mogelijk om 1 smsje te verwijderen?
Als je nu delete doet(rechtermuis zegmaar) verwijder je de hele discussie.

Iemand een idee? Is nogal vervelend!
Dit kan, klik de naam van de afzender aan dan komt er de mogenlijkheid om te bellen/smsen ect. ga dan terug naar het bericht. Nu is het bericht blauw en kan je rechts onder in het menu, delete selecteren en word alleen het blauwe smsje gedelete.

Thanks Taarmen.

Ik ben er nu ook achter dat je door de "pijltjes" te gebruiken gewoon omhoog kan lopen in je smsjes.
En dan worden ze ook blauw:D

Reg. datum: 10 oktober 2006

Windows Based Mobiles & PDA's Beleid dus niet de bedoeling ;)
En werk die wel lekker op de htc touch?

DaannO wijzigde dit bericht 12-05-2008 18:25 (50%)

in line of sight

Oke, ik zit in de shit. Heb wat progjes en styles geinstalleerd, maar blijkbaar is er iets fout gegaan. Mijn schermpje springt bij elke aanraking op stand-by en komt weer op na een seconden of 30. Nu kan ik niks meer doen, niet resetten en ook geen hardreset. Hoe kan ik toch de touch resetten op wat voor een manier dan ook. Data verlies maakt niet uit.
Serieus dit is behoorlijk klote..!

Hmm... lijkt te resetten nu ... pff..

RD wijzigde dit bericht 12-05-2008 20:16 (4%)

** Apple Cinema Display 20" | Apple MacBook Pro C2D | Sony DSLR A200 | www.flickr.com/robertdoeleman **

Heb ik laatst ook gehad, het leek wel of hij ipv na 30 sec uit te vallen dan pas aansprong en ipv bij een aanraking op te helderen uitviel...
Ik heb hem toen in de stekker gestoken en dan deed hij het goed tot ik hem weer unplugde. Dan maar weer ingeplugd en bij de settings de delay van scherm uitvallen aangepast, opgeslagen en het leek weer in orde...

Hopelijk helpt het.

Niet geraakt is altijd mis.
Reg. datum: 16 januari 2006

quote:
RD schreef op maandag 12 mei 2008 @ 20:12:
Oke, ik zit in de shit. Heb wat progjes en styles geinstalleerd, maar blijkbaar is er iets fout gegaan. Mijn schermpje springt bij elke aanraking op stand-by en komt weer op na een seconden of 30. Nu kan ik niks meer doen, niet resetten en ook geen hardreset. Hoe kan ik toch de touch resetten op wat voor een manier dan ook. Data verlies maakt niet uit.
Serieus dit is behoorlijk klote..!

Hmm... lijkt te resetten nu ... pff..
Had ik laatst ook. Zeer vreemde bug oid :S Maar zoals decarlo al zegt, als het goed is blijft het scherm wel gewoon werken wanneer je hem aan je usb hangt, dus dan is resetten ook mogelijk. Verder schijn je ook nog altijd te kunnen resetten door de twee telefoonknoppen en de resetknop rechts van je usb connector in te drukken.
Verder iemand die de oorzaak van dit probleem kent? Als dit me weer overkomt maar dan ergens waar ik geen usb heb, ben ik de lul :'(
Reg. datum: 06 september 2006

Voor een hard-reset heb je je scherm toch niet nodig? Alleen de bel- en ophangknop en de resetknop aan de zijkant.

Reg. datum: 13 mei 2008

quote:
Liebaart schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 09:56:Daarna komt er een Verbindingsinstelling bericht. "De netwerkaanbieder staat niet in de databank" en ik wordt doorgestuurd naar het scherm Verbindingen. En dan plots, weer dat Verbindingsinstelling bericht !!! Net hetzelfde als voorheen.
Ik wordt dus weer naar het scherm Verbindingen gevoerd en daar blijkt toch wel dat Base Web er netjes tussen staat zeker !!
Heeft er nog niemand een oplossing voor dit probleem? Bij het opstarten waarschuwt WM6 over de netwerkaanbieder, die (ondanks de waarschuwing) wel degelijk in de lijst staat en terwijl alle online functies werken...

O+
Reg. datum: 18 december 2005

quote:
michail8 schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 08:41:
Voor een hard-reset heb je je scherm toch niet nodig? Alleen de bel- en ophangknop en de resetknop aan de zijkant.
Ja, belknoppen inhouden en dan de resetknop indrukken :)

in line of sight

Ik had hier laatst een koele iphone skin voor PCMkeyboard. Nu moest ik gister mijn touch resetten en ben dus ook de skin kwijt. Tevens gedelete van de laptop, dom! Goed nu kan ik precies deze niet meer vinden. Via PCMKeyboard website kan ik diegene niet vinden, was van Nederlandse makelij. Ik weet dat ik hem uit een van de touch topics heb gehaald, maar welke? WIe heeft een idee.....

LAMA, als je over de duivel spreekt vind je hem....!!

Hmm, toch net niet de juiste gevonden, iemand wel?

RD wijzigde dit bericht 13-05-2008 17:07 (11%)

Reg. datum: 19 augustus 2007

@RD dat is wel heel veel onnuttig herposten :p. zoek je pocketCM ?

Bestaat er eigenlijk een "Barcode reader" progje voor de HTC?
Ben al een beetje aan het zoeken geweest, maar kan nog niets vinden.
Wie helpt me verder?

Niet geraakt is altijd mis.
Reg. datum: 16 januari 2006

quote:
vuurvreter1963 schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 22:36:
Wie helpt me verder?
http://www.freewarepocketpc.net/ppc-tag-barcode.html
Reg. datum: 04 juli 2006

quote:
Wie helpt me verder?
Dat gaat niet zonder meer werken. Volgens mij heeft de Touch geen infrarood...

Reg. datum: 12 november 2007

quote:
Wie helpt me verder?
Wat is hier eigenlijk het idee van?

Waarom zou je barcodes willen lezen met je mobiel?

Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: