quote:
CaptainM schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 15:06:
Heb je daarvoor de backplate van de passieve koeling van het moederbord moeten verwijderen? Ik zie op de site van Zalman dat ie alleen core 2 duo processors op alle snelheden ondersteund. Hij moet dus een core 2 quad Q9450 gaan koelen. Is ie daarvoor sterk genoeg? Ook als ik aan t OC'en ga?
Heeft er iemand ook de Scythe Infinty icm dit moederbord?
Ja de backplate zal je dan moeten verwijderen maar dat moet voor de Mugen volgens mij ook (al heb ik daar totaal geen last van gehad, want de DS5 heeft geen backplate

)...
Zelf heb ik een X3360 (Q9550), die nog wat warmer wordt dan de Q9450 en mijn temps zijn keurig.
Zelf heb ik een fancontroller (een Zalman) en in Idle draai ik die bijna helemaal dicht (je hoort hem dan niet meer). Onder heavy load (wat ik met een game nog nooit heb kunnen bereiken) laat ik de fan meestal op 40% draaien.
Wat betreft temps is het een ander verhaal. De BIOS geeft namelijk iets compleet anders aan als Coretemp doet. De BIOS zegt IDLE ongeveer 20-30 graden (toen het in mijn kamer 26 graden was, werd de CPU IDLE 30 graden). LOAD ongeveer 40-50 graden dus dat is keurig aangenomen dat de FAN maar op 40% draait.
Coretemp geeft altijd 45-50 graden aan voor alle cores, of het nu IDLE of LOAD betreft altijd geeft CT 45-50 graden aan...
Realtemp geeft 30-40 graden IDLE (FAN SPEED 15%), LOAD 40-50 (FAN SPEED 40%)
Voorlopig denk ik dat Realtemp er het dichst bij zit...
De Zalman 9700LED is absoluut goed genoeg voor alle CPU's die er nu te krijgen zijn. Wel gebruik ik Arctic Silver 5 maar dat zou niet heel veel uit moeten maken. Ik kan je trouwens wel een fancontroller aanraden (ik zelf heb 6 FANS, inc. CPU FAN), en ik moet zeggen het werkt fantastisch. Mijn controller is de Zalman ZM-MFC1 Plus Zwart. Werkt perfect...
Kalten wijzigde dit bericht 18-05-2008 14:54 (3%)