Hoofdcategorieën
Topicacties

[HDD] Cowon iAudio HDD MP3 spelers ervaringentopic

Pagina: 1 2 3 4 ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 last

Nieuw Topic

Acties: [view]

Door: RoD
Moderator PMD / FP ProMod
Reg. datum: 14 september 2004

Ben benieuwd wat dat ding moet gaan kosten, aangezien je met een dergelijke videospeler toch wel meer dan -laten we zeggen- 8GB wilt. 2x16GB kost al zo'n 200 euro, dus dat tikt nogal aan, als je ook nog een schep geld voor de speler zelf neer moet tellen. Ik vrees dat Cowon hier ietsje te snel mee is. Puur en alleen op SDHC-geheugen afgaan vind ik op dit moment een stapje te ver. Ik had er liever een flinke hdd in gezien. Zal lastig concurreren worden met de Archos AV700.

Wel vind ik het idee heel aardig. 2 SDHC slots en deze hopelijk samen laten werken. Het is goed dat ze hier mee doorgaan. Bij de D2 vond ik het al een succes, dat SDHC-slot. Dit zou best eens populair kunnen worden, helaas denk ik dat nu niet het juiste moment is.

Rollin' out like a rug
Reg. datum: 10 januari 2007

Iemand release-date en/of prijs van dit nieuwe stukje speelgoed dat eigelijk in het 'flash' topic thuishoort en niet in het 'hdd' topic

Canon 450D + Sigma 18-50 /2.8 + 430EXII + Omnibounce, Macbook Pro late 2008 - 4GB - 320GB 7200/min - Remote, Nokia N82 Black, Logitech Z5400

Reg. datum: 02 november 2006

Verkeerde topic

Vihaio wijzigde dit bericht 06-01-2008 16:14 (150%)

Cnet heeft een review van de A3 gefabriceerd.
Samenvatting:
quote:
The good: The Cowon A3 portable video player (PVP) offers outstanding audio and video format support; a sharp, colorful screen; the most attractive Cowon user interface we've seen; built-in video output; video and audio recording capabilities; and superb audio quality.

The bad: The Cowon A3 is cursed with a clumsy joystick interface; a highly reflective screen; no support for DRM-protected media; and archaic music sorting. It's also a little on the chubby side.

The bottom line: The Cowon A3 portable video player is a fantastic value when judged on the merits of its file support and integrated video-recording capabilities. If you've got nimble fingers and an eclectic assortment of audio and video formats, the Cowon A3 should be at the top of your list.
Ik had al niet het idee dat de bediening erg prettig was met het joystickje.. Cnet bevestigd dat dus. Verder een goede concurrent voor de Archos-spelers.

Reg. datum: 01 februari 2008

Even een vraagje:

Ik wil graag via ebay de cowon a3 kopen uit amerika. (http://cgi.ebay.nl/Cowon-...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem)

Nu heb ik wel vaker wat besteld uit het buitenland en laten verzenden als gift. Nooit belasting hoeven betalen.

Nu vraag ik mij af hoe dat nu precies zit. Ik heb al gezocht door de verschillende topics maar ik wil graag zeker weten hoe het zit. Een voorbeeld:

Ik bestel de mp3speler voor $429 (389 mp3 40,- verzenden) dit is ongeveer 290 euro. Ik laat hem verzenden als gift.

Wat zijn dat mogelijkheden die kunnen gebeuren?
Voor zover ik weet:

- Ontvang het pakket gewoon zonder verder belasting te betalen.
- Hij wordt eruit gepikt en ik moet toch belasting en importkosten betalen:

Ze gaan denk ik uit van het bedrag dat op het pakket is geschreven??? Dan moet ik voor zover ik het goed heb:

(265 euro (mp3speler) + 0,19 *265 (btw)) + (0,095 * mp3 en BTW (importkosten mp3 spullen)) = 345 euro

Klopt dit?
En zijn er nog andere mogelijkheden om te proberen geen BTW en importkosten te betalen? Lager bedrag op de doos?

Alvast bedankt!
Misterqx

Tsja, je hebt de kans dat de douane je pakje eruit pikt, en je hebt kans dat de douane je pakje zonder problemen door laat gaan. Dat is afwachten. Voor wat algemene informatie kun je eens Importkosten, douanekosten en BTW bij kopen via eBay doorlezen. Dit topic is er in ieder geval niet voor bedoelt.

Reg. datum: 15 augustus 2000

Mijn ervaring is dat wanneer je iets uit Amerika laat komen je veel meer kans op invoerkosten hebt dan wanneer je iets uit Azië laat komen.

Gamertag => Macer NL / Nikon D300 / Imac 24" / Iphone 3G 16GB

review van de A3
Beetje dezelfde conclusie als de andere reviews: de speler ziet er niet erg mooi uit en de knopjes zijn onhandig, maar de rest is wel heel goed.

Reg. datum: 09 augustus 2006

Jammer dat de cowon tov de archos 605 geen wifi heeft. Dan zou je toch de 605 moeten halen. Maar ik denk toch dat ik de cowon haal, vanwege de prijs,

Voor de archos heb je al voor de zelfde features (dus de dock) 100 euro extra en dan nog de plugin om te internetten.

Dan kom je met je 30 gig 605 al gauw bij de 450 euro...

En niet te vergeten dat de cowon al die codecs al heeft..

Maar goed, jammer dat er niet ff 1 uitkomt die beide features heeft :)
Maar volgens dat filmpje is de beeldkwaliteit van de archos wel wat slechter dan de cowon.

Intel E6600@3,5 - Asus P5N32-E SLI PLUS - OCZ 2x1GB Platinium 800mhz - MSI 7900 GTO@GTX

Reg. datum: 22 september 2000

quote:
misterqx schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 18:11:
- Hij wordt eruit gepikt en ik moet toch belasting en importkosten betalen:
Laatste keer dat ik iets uit de VS bestelde heeft TNT de "aanslag" + 8,50 kosten opgelegd, bij de postbode betalen. kijk hier maar eens hoe dat tegenwoordig gaat.

Reg. datum: 18 juni 2004

Ik heb nu bijna 2 jaar een X5L 30gb, en de batterij begint nu kuren te vertonen. Ik laad m op, en de batterij loopt gigantisch snel leeg. VB: vannacht totaal opgeladen, vanochtend tijdens het fietsen binnen 30minuten leeg... Nu mijn vraag, zo ver ik weet zit er 2 jaar garantie op de speler, maar van de batterij weet ik het niet?

Asus F3Sc: C2D T7100 - 4GB DDR2 - GeForce Go 8400M - 160GB - Samsung 206bw 20". HTC Touch Diamond

Please, call me Joe
Reg. datum: 15 april 2004

quote:
hellboy123 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 16:09:
Ik heb nu bijna 2 jaar een X5L 30gb, en de batterij begint nu kuren te vertonen. Ik laad m op, en de batterij loopt gigantisch snel leeg. VB: vannacht totaal opgeladen, vanochtend tijdens het fietsen binnen 30minuten leeg... Nu mijn vraag, zo ver ik weet zit er 2 jaar garantie op de speler, maar van de batterij weet ik het niet?
Ik heb twee weken geleden precies het zelfde probleem gehad, ik had hem gekocht in juli 2006. Ik had nog garantie (gekocht bij de mediamarkt), maar de mevrouw aan de servicebalie deed wel moeilijk, ze dacht dat de accu verwijderbaar was en dus geen onderdeel v/d speler is. Ik hoop dat de mijne kosteloos gemaakt wordt.

Specs
Do you think I've got 'cunt' written on my forehead?

quote:
Huig schreef op maandag 18 februari 2008 @ 23:42:
[...]

Ik heb twee weken geleden precies het zelfde probleem gehad, ik had hem gekocht in juli 2006. Ik had nog garantie (gekocht bij de mediamarkt), maar de mevrouw aan de servicebalie deed wel moeilijk, ze dacht dat de accu verwijderbaar was en dus geen onderdeel v/d speler is. Ik hoop dat de mijne kosteloos gemaakt wordt.
Ik heb even een mailtje gestuurd @ (www.cowon.nl) en kreeg dit terug:
quote:
Bedankt voor uw reactie.

de accu valt niet meer onder de garantievoorwaarden aangezien accu’s altijd afnemen na twee jaar, ook te denken aan mobiele telefoons en dergelijke.

We kunnen de accu uiteraard ten alle tijden voor u vervangen,

U kunt hiervoor een reparatienummer aanvragen.

Voor dergelijke reparaties hanteren wij de volgende prijsopgave:

Printplaat X5 incl. accu: 33.00 euro
Accu X5L: 05.00 euro
Arbeidskosten: 22.00 euro

Totaalbedrag: 60.00 euro incl.

Graag vernemen we van u of u akkoord gaat met bovenstaande totaalkosten.

Alvast bedankt.
Dat is dus 60 euro, en dan ook nog verzendkosten. Twijfels twijfels...

Asus F3Sc: C2D T7100 - 4GB DDR2 - GeForce Go 8400M - 160GB - Samsung 206bw 20". HTC Touch Diamond

Weer een review van de A3
quote:
Pros

* Best TV-Out on a PMP
* Great Sound Quality
* Crisp LCD
* Solid Build Quality
* Codec Support

Cons

* Weak HD output
* Limited H.264 Support
* Not a User Friendly Interface
* Inaccurate Joystick
* Occasional GUI Lag

Please, call me Joe

quote:
hellboy123 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 16:21:
[...]

Ik heb even een mailtje gestuurd @ (www.cowon.nl) en kreeg dit terug:

[...]

Dat is dus 60 euro, en dan ook nog verzendkosten. Twijfels twijfels...
Ai dat is wel balen, ik ben best bereid om er 60 euro voor te betalen, het enige waardige alternatief voor mij op dit moment vind ik de Q5, maar ik weet al dat ik niet alle functies van dat ding ga gebruiken. Ik wacht ondertussen wel op een bercht van de media markt en hoop dat ik m'n speler weer snel terug krijg. Als vervanging moest ik terug naar m'n 6 jaar oude iRiver met 256 MB. Een prima ding, maar 2 cd's erop en hij is vol :'(

Specs

quote:
Huig schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 22:22:
[...]

Ai dat is wel balen, ik ben best bereid om er 60 euro voor te betalen, het enige waardige alternatief voor mij op dit moment vind ik de Q5, maar ik weet al dat ik niet alle functies van dat ding ga gebruiken. Ik wacht ondertussen wel op een bercht van de media markt en hoop dat ik m'n speler weer snel terug krijg. Als vervanging moest ik terug naar m'n 6 jaar oude iRiver met 256 MB. Een prima ding, maar 2 cd's erop en hij is vol :'(
Ik heb nog een iRiver ihp-120 liggen, uitstekend ding. De lak is grotendeels weggesleten maar de batterij doet het naar bijna 5 jaar nog steeds alsof ie net nieuw is. Vandaar dat ik zit te twijfelen of ik mijn x5 wel laat repareren. Enerzijds vind ik 60euro voor alleen een batterij veel geld, anderzijds heb ik aardig wat plezier gehad van mn x5l.

N/A
Reg. datum: 25 september 2000

Volgens mij kun je als je een beetje handig bent de batterij van de X5(L) ook wel zelf vervangen. Ik dacht dat een of andere batterij voor een sony-ericsson telefoon er in past.

Zie bijvoorbeeld hier: http://iaudiophile.net/forums/showthread.php?t=10538

404

Niet aan cowon versturen om te repareren. Is gewoon te duur en duurt lang. Je kan idd via iaudiophile links vinden, waaronder de mijne, waar je het beste een accu kunt halen en hoe je het erin wil solderen. Het is niet moeilijk het solderen, alleen moet je wel een beetje voorzichtig omgaan met de dunne draadjes van je x5.

Jammer dat ik hier geen links kan zetten van de sites waar ik mijn accu heb gekocht, maar ik garandeer je 15+ afspeel uren na de verwisseling.. Dus zoek gewoon mijn post op bij iaudiohpile

Intel E6600@3,5 - Asus P5N32-E SLI PLUS - OCZ 2x1GB Platinium 800mhz - MSI 7900 GTO@GTX

Please, call me Joe

Kun je vertellen hoe je op dat forum heet? Ik kan niets vinden onder de naam FikkieHo (ben trouwens niet geregistreerd daar), en heb niet zo veel tijd om ff 36 pagina's door te bladeren.

Heb vandaag tevens een brief gehad van de mediamarkt, heeft die muts niet geluisterd achter de balie, en heb ik een prijsopgave gekregen voor het vervangen van de casing, er wordt met geen woord gerept over de accu. Morgen maar even langs :X

Specs

http://iaudiophile.net/fo...d.php?t=10538&page=32
Hier begint mijn post met de link, en je moet gewoon de instructies volgen van de eerste pagina;s..

daar heet ik fikkie :P

FikkieHo wijzigde dit bericht 04-03-2008 17:37 (7%)

Do or do not, there is no try

Had laatst m'n X5 binnengedaan om ook de batterij te laten vervangen en de micro (kapot),
krijg ik telefoon dat het niet meer te maken valt en ik een nieuwe mag komen uitkiezen :o

Eigenlijk wil ik dit helemaal niet, ik ben een audiofiel, de x5 was perfect, maar tmoet toch gebeuren,
daarom aan het twijfelen tussen A3 30 of 60 gig en de iAudio 7 16 gig.

Pro A3: losless flac encoding (neem piano, vocals en soms concerten op met condensatormics enz), 10 gig erbij
contra A3: veel groter (past nimeer in broekzak), mindere batterijduur (probleem op verre reizen)

Pro 7: véél langere batterijduur
contra 7: 4 gig minder (probleem want X5 20 gig stond nu al net niet vol), max line in recording wma 128 kbps 8)7

Hebben jullie mss nog aanbevelingen?

The last adventures of...
Reg. datum: 28 juni 2001

Mijn afstandsbediening is het aan het opgeven, er zit ergens een breuk in de kabel. Mijn vraag is dus of iemand nog een fatsoenlijk werkende afstandsbediening heeft liggen voor een M3/X5.
Die zou ik wel voor een schappelijk prijsje willen overkopen.

Bang the head that doesn't bang

Please, call me Joe

quote:
FikkieHo schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 17:37:
http://iaudiophile.net/fo...d.php?t=10538&page=32
Hier begint mijn post met de link, en je moet gewoon de instructies volgen van de eerste pagina;s..

daar heet ik fikkie :P
Dankjewel voor de link. Die onthoud ik voor wanneer de nieuwe accu ermee ophoud. Gelukkig had ik nog garantie, alleen 15 euro betalen voor het onderzoeken wat het kost om de casing te vervangen (da's 63nogwat). Best veel geld nog, ik ben vet zuinig geweest op m'n X5, maar hij ziet er echt niet meer uit. Maar ach het gaat niet om het uiterlijk, maar wat eruit komt :Y)

Specs

Weet iemand waar ik mijn m3l kan laten repareren? De aansluiting van de mini-jack is losgeraakt, zonde!

Aangezien gisteravond mijn TWEEDE X5l gejat is *&#^*$ :( :( :( :( ga ik deze maar repareren...

The last adventures of...
Reg. datum: 28 juni 2001

http://www.tu-and-tu.com/technische-support.aspx

Daar heb ik 2 jaar terug mijn M3 laten fixen (die het afgezien van de afstandsbediening helemaal goed doet :))

Bang the head that doesn't bang

Pagina: 1 2 3 4 ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: