Hoofdcategorieën
Topicacties

Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is voorbereid

Pagina: 1 2 3 4 ... 151 152 153 154 155 156 157 158 159 ... 191 192 193 194 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 06 maart 2007

quote:
kanariepiet schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 20:02:
[...]

Als je de 780G kwijt wil, hint, hint, hint ;)
Ja, ik ben wel van België...

Maar zoals het er nu uitziet, ben ik van plan deze setup te verkopen, de reden heeft vandermark al aangehaald eigenlijk.

Ik heb die HA eens uitgevogeld.

- 720p bestanden kunnen bijna altijd hardwarematig worden geaccellereerd. Echter bij sommige moet je iets veranderen; daarvoor moet het bestand ge-encodeerd zijn volgens High @ Level 4.1. Je kan mbv een klein tooltje de IDC_Changer alle films wijzigen naar 4.1.
Zie deze thread voor het tooltje: http://www.avsforum.com/a...d.php?t=972503&page=4 Daar post #101.
Ik kon mooi zien dat de CPU belasting echt naar 0-5% gaat. Met ffdshow zit die rond 20-30% voor een BE-2350.

- met 1080p bestanden is het anders omdat sommige encodes meer dan 5 ref frames hebben en daarmee kan de powerdvd decoder niet meer overweg. Je kan dit enkel oplossen door te re-encoden en dat is dus de bedoeling niet hé :-s
Dus @stefimke, probeer eens dat tooltje op je 1080p materiaal, verander naar 4.1 en check eens met WMP11.

- DXVA werkt niet in Vista MCE.. groot raadsel want het werkt wel in WMP11, geen idee waarom dat is, maar dat is al een ferm nadeel.

- Ondertitels + DXVA = nogo (zoals vandermark al zei), vobsub wil niet werken, ik krijg een zwart scherm hier. En een film zonder ondertitels is zoals patatten zonder zout voor mij..

=> De situatie voor mij is nu Vista MCE + FFDSHOW decodering + Media Control plugin. Daarmee werken subs in mediacenter, je kan ze zelfs syncen mbv die plugin. Nadeel je hebt geen DXVA. De ideale situatie is dus als FFDshow DXVA zou ondersteunen, daar zou ik zelfs nog voor willen betalen..

Dusja, 780G hardware accelleration ja... maar wel met een paar ferme adders onder het gras voor ons tweakers..

@Muyz: wat leuk die zelfgemaakt htpc kast! Maar die waterkoeling was nu toch ni nodig hé :)

Justchill wijzigde dit bericht 09-05-2008 20:39 (3%)

Reg. datum: 11 februari 2000

quote:
Justchill schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 20:34:
[...]

@Muyz: wat leuk die zelfgemaakt htpc kast! Maar die waterkoeling was nu toch ni nodig hé :)
Nou, om eerlijk te zijn wel. De kast staat onder de trap en met luchtkoeling maakte de boel zoveel herrie dat we 'm in de slaapkamer hoorden. Met waterkoeling is ie heerlijk stil :)
Reg. datum: 25 augustus 2003

quote:
Volgens mij is die niet geschikt voor HD-films: geen hardwarematige acceleratie en een proc die niet sterk genoeg is om dat zelf te doen. Daarnaast zit er geen HDMI of optische geluidsuitgang op. Leuk als zuinig internet/office-pctje, maar niet als HTPC. Ik denk dat je voor dat geld beter zelf iets inelkaar kunt zetten. Met een Windowslicentie ben je waarschijnlijk iets duurder uit, met Linux niet.

Reg. datum: 28 januari 2004

hé guys,.. mijn HTPC zit ondertussen ook in elkaar op basis van de GA-MA78GM-S2H samen met een BE2400 cpu,.. alles in een zwarte Antec fusion ingebouwd.

Nu merk ik wel iets vreemd op .... mijn 2de core verbruikt hier constant zo'n 20 a 30% cpu-activiteit ... ook nu tijdens gewoon internetten ... zelfs in idle waarbij de cpu mooi terug geclocked wordt naar 1000Mhz. ... mp naar 5x dus.
Er is momenteel géén enkel programma aan het werken ....de PC is wel wifi verbonden.

In de taskmanager zie ik niets speciaals ... iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn ?

:: GigaByte P35C-DS3R :: Q6600 ::.Corsair 2x 2Gb CM2X2048-6400C5 :: Sapphire HD3870 :: X-Fi Xtreme Gamer :: Watercooled --> homepage :: Corsair 520HX psu ::

Reg. datum: 31 december 2006

Welk besturingsprogramma? ik weet bij vista moet je eerst weer extra klikken voordat je alle processen te zien krijgt waarmee het systeem bezig is, anders alleen processen van gebruiker?
En dan moet je toch kunnen zien waarmee het systeem bezig is, en anders zou er bij niet gebruikte processen 99% moeten schommelen.

Reg. datum: 28 januari 2004

Ik gebruik XP ..
en dat is het hem nu juist ... de niet actieve processen bedragen zo'n 98 a 99% op dat moment.
Die éne cpu blijft gewoon bezig met iets,... te zien in speedfan en in de taskmanager ... vreemd.

:: GigaByte P35C-DS3R :: Q6600 ::.Corsair 2x 2Gb CM2X2048-6400C5 :: Sapphire HD3870 :: X-Fi Xtreme Gamer :: Watercooled --> homepage :: Corsair 520HX psu ::

Reg. datum: 12 augustus 2007

Na het lezen van de nieuwste hardware.info ga ik toch voor een Phenom processor ipv een Athlon 64 op een GA-MA78GM-S2H.
De phenom ondersteunt HyperTransport 3.0 en de Athlon 64 heeft 1.1.
Voor de post-processing (met o.a. hardwarematige de-interlacing, handig bij TV kijken of 1080i materiaal) heb je die 3.0 nodig vanwege de hogere snelheid met het geheugen.

Prijstechnisch is een triplecore wel intressant.

Kan iemand mij zeggen hoe de Scythe Ninja Mini CPU cooler op de GA-MA78GM-S2H aangesloten wordt. De fan heeft een 3 pins aansluiting en het moederbord een 4 pins aansluiting.

Zeg maar Meik...

quote:
Dirkmans schreef op zondag 11 mei 2008 @ 13:16:
Voor de post-processing (met o.a. hardwarematige de-interlacing, handig bij TV kijken of 1080i materiaal) heb je die 3.0 nodig vanwege de hogere snelheid met het geheugen.
Mijn Athlon 5200+ trekt het anders allemaal best hoor. Ik heb eea ingesteld in ffdshow om de beeldkwaliteit in DVBviewer te verbeteren en dat kost idd wel wat cpu power (50-60%) maar niets dat ie niet aan kan. Op zich wel weer leuk: HDTV kost maar 15-20%. Maar dat ziet er standaard ook een stuk beter uit. SDTV moet ik echt een beetje denoisen, deinterlacen en sharpenen. Maar dan ziet het er ook bijna net zo strak uit als een HDTV. Het heeft iets minder detail natuurlijk, maar het ziet er iig wel lekker crispy uit. Wel zie je dan best wel wat verschil tussen 'goede' en 'slechte' zenders. Ned1,2,3, BBC enzo zien er allemaal puik uit. Bij anderen heb ik iets meer smearing enzo (alleen van dichtbij). Maar goed, ik ben erg kritisch. En die HD zenders zien er zó lekker uit...jammer dat Hustler niet in HD is... ;)

A fool with a tool is still a fool, it just makes disaster faster...

Reg. datum: 22 september 2003

quote:
Dirkmans schreef op zondag 11 mei 2008 @ 13:16:
Na het lezen van de nieuwste hardware.info ga ik toch voor een Phenom processor ipv een Athlon 64 op een GA-MA78GM-S2H.
De phenom ondersteunt HyperTransport 3.0 en de Athlon 64 heeft 1.1.

Prijstechnisch is een triplecore wel intressant.

Kan iemand mij zeggen hoe de Scythe Ninja Mini CPU cooler op de GA-MA78GM-S2H aangesloten wordt. De fan heeft een 3 pins aansluiting en het moederbord een 4 pins aansluiting.
De Phenom is een goede keus...hardware acceleratie via de onboard videokaart werkt in de meeste gevallen niet dus dan is het lekker als je een snelle cpu hebt...en een Phenom draait al het HD materiaal prima.
stroomverbruik valt reuze mee want met Cool and Quiet schakelt hij ook het voltage terug en draait hij zuiniger dan mijn oude X2 4600+
Ik heb zelf ook een Schythe Ninja Mini en de fan kun je gewoon aansluiten op de 4 pinnen van het moederbord geen probleem.(alleen de snelheid kan niet door het moederbord worden geregeld daarvoor heb je een 4pins aansluiting nodig)

quote:
Muyz schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 16:01:
[...]
Edit: de voeding die erin komt is een Seasonic S12-430. Zie hier een review en plaatjes.
Voor de Omaura case raad ik toch eerder een modulaire voeding aan.
Ik heb er een ANTEC Neo HE 430 in steken.

quote:
Mantis schreef op zondag 11 mei 2008 @ 14:27:
[...]

Voor de Omaura case raad ik toch eerder een modulaire voeding aan.
Ik heb er een ANTEC Neo HE 430 in steken.
Waarom raad je dat aan? Waarom zou de Seasonic niet goed zijn? Begrijp me niet verkeerd: ik ben geinteresseerd in je argumenten. Ze moeten wel zwaarwegend genoeg zijn om een aanschaf van een andere voeding te rechtvaardigen :)
Wel het gaat puur om ruimte. Met een modulaire voeding bevestig je alleen de powerkabels die je nodig hebt. Nu heb ik nog wat plek over aan de linkerkoeler. Ik denk dat je met een gewone voeding een groot deel van je airflow kwijt bent aan die kant. Ik was alleszins blij dat ik voor zo'n voeding gekozen heb. Heb spijtig genoeg geen pics van de binnenkant.

Fire Walk With Me
Reg. datum: 18 april 2002

quote:
Justchill schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 20:40:
Geen nood, ik heb het zelfde HA probleem, dus ik zal meezoeken naar de oplossing.
Hi... sorry voor de late response.. ben even van de wereld geweest, griep, bijholteontsteking.. not amusing.
quote:
stap 1:
- juiste codecs (powerdvd 8.0 ultra / haali / ffdshow) en dat is genoeg! Hiermee speel je alles af.
Heb ik zojuist allemaal met default settings geinstalleerd (behalve dat ik het hw acc. vinkje bij PowerDVD heb gezet)
quote:
- controleren als de hardware accelleratie werkt; hoe doe jij dat? Heb jij mkv's (sample is goed, volledige film = beter) die 100% zeker kunnen versneld worden door de 780G? (nzb = thx)
Kijken naar de CPU-load, als deze <10% zit bij een HD mkv is het meestal wel HW accelerated
quote:
- Hoe kan je weten welke codecs windows media player gebruikt?
=> We moeten er het fijne van weten, ik heb de vraag al gesteld op avsforum.
Geen idee...
quote:
- Je DVD probleem; ja je moet daar iets in je registry zetten op "gallery" ipv "play" en dan lukt het, idd google er eens voor. Je DVD's staan dan onder tv + films.. Echter geen nood als dat niet werkt, want ik zie net dat het bij mij ook niet werkt >:)
Werkt hier dus niet...
quote:
Daarom is er volgend alternatief: http://www.samsaffron.com/MCE_Video_Browser_1_1_5_0.msi de videobrowser. Die speelt dus ook map .TS DVD's af. 't is een beetje zoals MyMovies maar dan beter.
Gedownload, zal het eens bekijken. Bedankt voor de tip!
quote:
Justchill schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 00:57:
Stefimke: probeer eens deze sample: http://files.filefront.co.../;10021753;/fileinfo.html

Deze speelt vlot af in windows media player 11 (22% cpu load @be-2350)
Met Media Player Classic Home Cinema 1.1.0.2:
Met HW-accelaration ~2% CPU load (EVR)
Zonder HW-accelaration ~40% CPU load (VMR)

stefimke wijzigde dit bericht 11-05-2008 21:06 (11%)

quote:
- Hoe kan je weten welke codecs windows media player gebruikt?
=> We moeten er het fijne van weten, ik heb de vraag al gesteld op avsforum.
Als je een iets aan het afspelen bent kan je een connect remotegraph doen, en dan de stream kiezen.
Hierop toont GraphEdit dan volledig hoe het geluid/beeld wordt doorgevoerd, welke filters het gebruikt etc...

http://www.digital-digest...ftware_graphedit_141.html

Zeg maar Meik...

quote:
Mantis schreef op zondag 11 mei 2008 @ 17:49:
Wel het gaat puur om ruimte. Met een modulaire voeding bevestig je alleen de powerkabels die je nodig hebt.
Je moet alleen opletten met een modulaire voeding in ondiepe kasten. Normaal gesproken komt er één (dikke) kabelboom de PSU uit die op zich nog wel redelijk flexibel is en dus relatief makkelijk om te buigen is. Ook is het een bundel, dus je hebt een relatief klein oppervlak. Met een modulaire PSU heb je meerdere connectoren naast elkaar en de connector steekt soms nog een klein stukje uit. Met bv een kast als de GD02 van Silverstone kom je dan al gauw in de problemen met je HD...

Dit dus als algemene noot voor mensen die een modulaire voeding willen kopen: kijk hoe alles in de kast zit en ook of je dan plek genoeg hebt voor zoiets.

Reg. datum: 23 februari 2004

quote:
mphilipp schreef op zondag 11 mei 2008 @ 21:23:
[...]

Je moet alleen opletten met een modulaire voeding in ondiepe kasten. Normaal gesproken komt er één (dikke) kabelboom de PSU uit die op zich nog wel redelijk flexibel is en dus relatief makkelijk om te buigen is. Ook is het een bundel, dus je hebt een relatief klein oppervlak. Met een modulaire PSU heb je meerdere connectoren naast elkaar en de connector steekt soms nog een klein stukje uit. Met bv een kast als de GD02 van Silverstone kom je dan al gauw in de problemen met je HD...

Dit dus als algemene noot voor mensen die een modulaire voeding willen kopen: kijk hoe alles in de kast zit en ook of je dan plek genoeg hebt voor zoiets.
Alleen opletten of zeg je dat het sowieso onmogelijk is? Ik heb mijn Silverstone GD02 namelijk net binnen en ik had zelf dus juist een modulaire Corsair voeding (HX520) in gedachte juist vanwege dat kabelargument. Ik heb het er ook met de plaatselijke computerwinkel (waar ik nogal eens spullen haal) over gehad en die kwam ook met datzelfde argument. Ik heb daarbij plaatjes van die kast laten zien overigens.

Vista ..... het ziet er mooi uit hoor, maar zelfs op een gloednieuwe pc werkt voor geen meter. Wanneer maken ze het nu eens eindelijk af zodat het werkt ?

Zeg maar Meik...

quote:
D-e-n schreef op zondag 11 mei 2008 @ 22:38:
[...]
Alleen opletten of zeg je dat het sowieso onmogelijk is? Ik heb mijn Silverstone GD02 namelijk net binnen en ik had zelf dus juist een modulaire Corsair voeding (HX520) in gedachte juist vanwege dat kabelargument. Ik heb het er ook met de plaatselijke computerwinkel (waar ik nogal eens spullen haal) over gehad en die kwam ook met datzelfde argument. Ik heb daarbij plaatjes van die kast laten zien overigens.
Nou...ik wilde ook ooit die GD02 hebben, maar kwam er via een review achter dat de Bluray speler te diep was voor deze kast. Hij komt dan tegen de cpu koeler aan. Je moet dan een heeeel laag koelertje hebben wil het goed gaan passen (een Scythe Shuriken kwam ie nét nog tegenaan dacht ik). Ik zag toen foto's van iemand die 'm had ingebouwd en daar zag ik dat de SATA connector (zo'n hoekding) strak tegen de voeding aan zat. Een modulaire voeding had volgens mij dan best wel voor problemen kunnen zorgen. Het hangt er vanaf welke connectors je gaat gebruiken denk ik, en of de HD nog op een andere plek kan.

Maar ruimte is al heel gauw een probleem. Ik heb een CW02 en vond al dat mijn HD nét iets te strak tegen mijn mobo powerconnector zat. Gelukkig kon ie nog 1 plek naar links. Hij zat niet in de weg, maar 'duwde' tegen de connector aan. En dan heb ik het over een f*&#ing huge kast...en een mATX mobo...go figure... ;)

quote:
mphilipp schreef op zondag 11 mei 2008 @ 22:50:
[...]

Nou...ik wilde ook ooit die GD02 hebben, maar kwam er via een review achter dat de Bluray speler te diep was voor deze kast. Hij komt dan tegen de cpu koeler aan. Je moet dan een heeeel laag koelertje hebben wil het goed gaan passen (een Scythe Shuriken kwam ie nét nog tegenaan dacht ik). Ik zag toen foto's van iemand die 'm had ingebouwd en daar zag ik dat de SATA connector (zo'n hoekding) strak tegen de voeding aan zat. Een modulaire voeding had volgens mij dan best wel voor problemen kunnen zorgen. Het hangt er vanaf welke connectors je gaat gebruiken denk ik, en of de HD nog op een andere plek kan.

Maar ruimte is al heel gauw een probleem. Ik heb een CW02 en vond al dat mijn HD nét iets te strak tegen mijn mobo powerconnector zat. Gelukkig kon ie nog 1 plek naar links. Hij zat niet in de weg, maar 'duwde' tegen de connector aan. En dan heb ik het over een f*&#ing huge kast...en een mATX mobo...go figure... ;)
Ik stop er maar één HD in en een standaard dvd-brander dus ik kan "de gok" wel wagen denk ik. Ik koppel alles wel even terug naar die winkel, om eventuele problemen voor te zijn.

Vista ..... het ziet er mooi uit hoor, maar zelfs op een gloednieuwe pc werkt voor geen meter. Wanneer maken ze het nu eens eindelijk af zodat het werkt ?

quote:
D-e-n schreef op zondag 11 mei 2008 @ 23:46:
[...]

Ik stop er maar één HD in en een standaard dvd-brander dus ik kan "de gok" wel wagen denk ik. Ik koppel alles wel even terug naar die winkel, om eventuele problemen voor te zijn.
...en ik ga rustig kijken hoe m'n Seasonic past in de kast. Voorlopig nog ff geen modulaire voeding :)

quote:
Muyz schreef op maandag 12 mei 2008 @ 00:00:
[...]

...en ik ga rustig kijken hoe m'n Seasonic past in de kast. Voorlopig nog ff geen modulaire voeding :)
Anders kunnen we altijd nog voedingen ruilen ;)

Black Edition
Reg. datum: 08 november 2005

Ik heb nu ook eindelijk mijn HTPC draaien met het bekende Gigabyte 780G moederbord, 5000+ BE en 4GB geheugen. Ik vroeg me af of jullie chipset ook al zo warm wordt? Mijne wordt minimaal 81 graden in een Antec Fusion waar de airflow al zeg ik het zelf perfect is met wel slechts één fan op low.

Poison Ivy 182: Intel C2Q 9450 - 2GB OCZ PC12800 - 1 x 32GB Raptor, 1 x 1TB F1- Asus P5Q3 - Club3D HD4870X2 - Antec P182

Reg. datum: 01 mei 2006

quote:
mphilipp schreef op zondag 11 mei 2008 @ 22:50:
[...]

Ik heb een GD02 gehad (verkocht aan een mede tweaker) en een Blu-ray is langer dan een gewone dvd speler en gaat dus bijna voor de helft over de Scythe Shuriken heen vallen met ong. een 0.5mm speling tussen beiden! Lang leven de warmte :X

En volgens mij had ik genoeg ruimte tussen de HDD en voeding (Seasonic SII 430) en iemand op het AVS forum heeft er een modulaire voeding in en dit paste net!

gdvrdmme, zag m`n wederhelft er het nut niet van een mediacenter in en nu zegt ze dat het toch wel makkelijk was 8)7 |:( :? :X
Heb ik net m`n kast verkocht, naja de inhoud heb ik nog, hmm idee, idee, idee Antec 2400 veel voor weinig >:), Seasonic SII 380, 2* Nexus @ 7V en frontje dvd modden >:)

f#cking computers, vind het weer te leuk en gelukkig ben ik nooit makkelijk over te halen O-)

Reg. datum: 31 december 2006

quote:
bokkow schreef op maandag 12 mei 2008 @ 01:16:
Ik heb nu ook eindelijk mijn HTPC draaien met het bekende Gigabyte 780G moederbord, 5000+ BE en 4GB geheugen. Ik vroeg me af of jullie chipset ook al zo warm wordt? Mijne wordt minimaal 81 graden in een Antec Fusion waar de airflow al zeg ik het zelf perfect is met wel slechts één fan op low.
Hier istie ook 81 graden continue hoor, hij kan wel aardig wat hebben hoor met die passieve koeling, ik heb overigens alle fans op low staan.

Zeg maar Meik...

quote:
Justchill schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 20:34:
Maar zoals het er nu uitziet, ben ik van plan deze setup te verkopen, de reden heeft vandermark al aangehaald eigenlijk.
En wat ga je dan kopen? En wat ga je daar dan precies op vooruit? Ik begrijp dit niet zo goed. Dat gedoe met die accelleratie was allang bekend en ligt meer aan het fout coderen van de film dan dat het aan die chipset ligt. Dan verkoop je dit bord, en koop je iets anders. Dan zit je in hetzelfde schuitje denk ik dan. Er is nl helemaal niets wat wél alles accellereert. IK heb precies om die reden een Athlon 5200+ erop geprikt, zodat ie niet meteen stikt als er een 'foute' film tussen zit. Ook kun je kijken of je wat selectiever kunt zijn in het downloaden. Er zijn floeperds die films op de juiste manier coderen.

Dus welk probleem je precies gaat oplossen met een andere setup ontgaat me eigenlijk.

Pagina: 1 2 3 4 ... 151 152 153 154 155 156 157 158 159 ... 191 192 193 194 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: