Hoofdcategorieën
Topicacties

PC gaming uiteindelijk toch dood?

Pagina: 1 2 3 4 ... 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 09 oktober 2006

quote:
Mektheb schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:29:
[...]

blijkbaar lees je dan niet er 2x een 8800gt in zit en jammer dat me sig zo klein is anders kon ik me crosfire 3850 er ook bij zetten, zo beter ?( van me 2e pc )

Ontopic :

Iedereen ziet gewoon het met de Console's goed gaat of dit nu zoals hier nu de laatste paar pagina's een oorlog tussen Pc Faboys of Console Spelers

Iedereen heeft zo ze voorkeur maar of de pc gaming nou echt dood is ( waar het topic overgaat ) NEE nog niet ... maar denk over 5 jaar het anders is :)
Dure pc's :)

Anyhow, het hangt idd af waarvoor je nu fanboy bent. Ik vind persoon dat de meeste games beter op de pc gaan, en bij andere is een console wel weer handig.

Over 5 jaar kan van alles gebeuren. Kan zijn dat je dan alles online moet laten checken en dan gaan al die warez toestanden niet meer. Kan ook zijn dat de pc dan idd dood is voor games :). Kan ook dat kopieren op de consoles over 5 jaar even erg is als bij de pc.

Gewoon rustig afwachten en ondertss verder gamen op je favoriete pc/console :)

Ayzén
Reg. datum: 28 december 2006

quote:
Maldred schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:36:
[...]

Dure pc's :)

Anyhow, het hangt idd af waarvoor je nu fanboy bent. Ik vind persoon dat de meeste games beter op de pc gaan, en bij andere is een console wel weer handig.

Over 5 jaar kan van alles gebeuren. Kan zijn dat je dan alles online moet laten checken en dan gaan al die warez toestanden niet meer. Kan ook zijn dat de pc dan idd dood is voor games :). Kan ook dat kopieren op de consoles over 5 jaar even erg is als bij de pc.

Gewoon rustig afwachten en ondertss verder gamen op je favoriete pc/console :)
Precies, we weten allemaal niet wat er gaat gebeuren de technologie vliegt ons om de oren iedereen is nu blij met onze Full hd Hd ready spull terwijl ultra hd allang er is in japan etc

de mooie hele platte o-led schermpjes komen tevoorschijn , nieuwe consolo's staan allang op de planning, games worden mooier en beter zelfs films gaan meer op games liken

Kortom er is teveel ingang om te zeggen 1 nu echt dood gaat maar het kan allemaal maar nu nog niet

Q9550 3,6ghz / EVGA 780I / 8Gig OCZ / NX8800GT OC SLI / 2x 74,4Gig Raid0 / 2x 27" Ultrasharp 2709 / = Woot ? 1337

Reg. datum: 09 juni 2005

Nou, dan kan dit topic dicht en weer open over 5 jaar. :|

Wazzaaaaap enzo

quote:
Boeboe schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 15:43:
mooie argumentatie, je vaardigheid om een zinnige discussie te voeren is zo goed als nihil blijkbaar.

Maar goed...ik zal het je gunnen en ik zal reageren. Een MMO uitbrengen is momenteel een enorm riskante operatie. Kijk maar gewoon naar de hoeveelheid mmo's die uitgebracht worden en hoeveel er tevens de stekker moeten uittrekken. Echt winstgevend zijn er maar een paar. Die enkele gelukkigen zijn ook zwaar verminderd sinds de komst van WoW.
Momenteel kan ik maar op 2 mmo's komen die een groot succes zijn op dit moment: WoW en EVE online.
Als je beetje de laatste pagina's van dit topic had doorgelezen, het niveau van discussiëren heeft inmiddels een dusdanig laag punt bereikt dat ik me niet eens aan waag.

Groot mischien in jou 'straatje', gelukkig is de wereld iets groter dan jou achtertuin. We nemen een Maple story, City of Heroes, Cabal, Guildwars, niet te vergeten LineAge, opkomende Ages of Conan. Zoek voor de gein eens op hoeveel spelers Maple wereldwijd heeft.. en dan dacht je dat WoW er veel had?

Koppelend aan je straatje, Azie heeft enorm veel cybercafe's. Voor paar centjes kan je er de hele dag op een aardige state-of-the-art PC spelen met een lekkere internetlijn. Dat is er, en dat zal de komende jaren er zeker nog blijven. Daarom is PC gaming, met name online, nog steeds big business in azie.

Simpel de vraag beantwoorden of PC gaming dood gaat ja of nee is het hier allang niet meer, Console vs PC fanboys bashing ten top.

en nee.. ik ben geen PC fanboy. Ik speel beide, RTS/MMO op PC, Race/Fight op Console.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Reg. datum: 11 oktober 2007

quote:
SinergyX schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:53:
[...]

Simpel de vraag beantwoorden of PC gaming dood gaat ja of nee is het hier allang niet meer, Console vs PC fanboys bashing ten top.

en nee.. ik ben geen PC fanboy. Ik speel beide, RTS/MMO op PC, Race/Fight op Console.
Helemaal mee eens....maar was ook wel te verwachten. Uiteindelijk komen alle vragen die betrekking hebben op wat beter is uit op fanboy reacties.
Het is imo dus ook beter om deze discussie te laten voor wat het is en inderdaad te concluderen dat voor sommige games de PC geschikter is en voor andere de console (om het even welke). Oftewel PC gamen is niet dood en zal voorlopig nog wel niet sterven ook!

Reg. datum: 21 april 2008

quote:
Coolsnarf schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 17:00:
[...]

Helemaal mee eens....maar was ook wel te verwachten. Uiteindelijk komen alle vragen die betrekking hebben op wat beter is uit op fanboy reacties.
Het is imo dus ook beter om deze discussie te laten voor wat het is en inderdaad te concluderen dat voor sommige games de PC geschikter is en voor andere de console (om het even welke). Oftewel PC gamen is niet dood en zal voorlopig nog wel niet sterven ook!
+ 1 is nu mooi genoeg geweest met bashen,

Reg. datum: 09 juni 2005

Fanboy van:

Teamplay
Goede community ondersteuning
VOIP
Precieze besturing
Relaxe lichaamshouding bij gamen
Mooie grafics
Plug and play
Betaalbare hard- en software

PC 7(8)7 Console

Reg. datum: 02 november 2007

quote:
Marko1974 schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:12:
[...]

Zozo, jij trekt ff van leer! lol :)

PC gamen is enorm leuk: kutten met patches, kutten met drivers, kutten met direct x, kutten met crashes naar je desktop, kutten met windows. KUT dus :)

Enige voordeel van een PC is muis/keyboard in een FPS. Het verwdijnt toch tzt vanwege piraterij. Dat is op een 360 bijna minimaal en op de PS3 al helemaal niet aan de orde.

Zo, ff verder met Burnout Paradise nu :p (die overigens naar de PC komt LOL)
Het hele punt van een PC is dat je er naast games ook nog iets anders mee kunt, en als je daar niet goed mee om kan gaan (spyware, virii en andere troep) dan kan het kloppen dat je games het niet goed doen.
Daar verdient Apple ook groots mee, je creert een "eenheidsworst" aan hardware icm software en daar hebben mensen zelden problemen mee.
Als je het punt achter mijn vorige post begrijpt dan snap je dat het gedeelte van een pc dat echt dedicated aan games moet zijn even duur is als een console en echt niet slechter presteert.
Als je nu een nieuwe huistuinkeuken pc koopt en daar een kleine upgrade in zet dat speelt het prima games.

Als je de piraterij op de computer uit wilt roeien zal je toch echt iets moeten toepassen als usbsticks met zware encryptie om het spel te kunnen spelen/installen, want dvd's zijn daarvoor echt achterhaald. Professionele applicaties (zoals ProTools audio) passen dit soort technologie al toe, zit je stick er niet in, dan werkt het programma niet, en er is geen crack voor te verzinnen.

Heerlijk dat je de PC zo "kut" vind, jouw mening. Mijn mening is echter dat met constante crashes (zoals bij GTA) en slechte (gekoelde 360) hardware consoles altijd nog net een stapje kutter zijn.
Ik kan als ik een FPS koop tenminste online spelen zonder iets als xbox live te betalen, en heb ik verder geen last van een "red circle of death". Ik kan mijn games en mijn PC heerlijk modden (/Tweaken :P)

Trouwens, als iedere WoW addict (ja dat ben ik ook geweest) van WoW af stapt en iedere 1 a 2 maanden een nieuwe game koopt, dan is PC gaming in zijn totaliteit gered.

Natuurlijk moeten games het wel waard zijn om te kopen, niet zulke zielige dingen als een PS2 port van Iron Man naar de pc, dat is echt belachelijk.

PC gaming en console gaming hebben altijd naast elkaar bestaan, en dat zal ook altijd zo blijven.

donotwant wijzigde dit bericht 09-05-2008 17:39 (14%)

Reg. datum: 07 december 2004

quote:
Maldred schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:27:
[...]

Dat komt gewoon omdat een pc heel veel verschillende setups heeft. Iedereen heeft zijn pc wel weer iets anders. Is moeilijker om voor alles goed te laten draaien. Consoles hebben daar minder last van, vrijwel altijd dezelfde setup, alhoewel daar ook steeds meer variatie in gaat zitten (harde schijf of niet, dat soort digen).
Ja blabla, altijd hetzelde. Dat is misschien de REDEN. Heb ik daar als consument boodschap aan? Nee dus. Ik wil gamen, that's it.

Dit gezegd zijnde, als je een beetje voorzichtig omspringt met een windows installatie kom je echt geen problemen tegen. (heb heel wat pc games, maar nog bijna nooit een probleem ondervonden)

Echter is niet iedereen zo skillfull om een windows pc 'proper' te houden.

Enige wat soms gebeurt is dat oudere pc games (en vooral dan EA games) geen ondersteuning hebben voor breedbeeld (soms zelfs tot 2007)... Waar ben je dan mee bezig, vraag ik mij af, en dat is vaak een bron van frustratie. En het moeten gamen met de cd in de lade vind ik ook maar niets. Ik heb redelijk wat games geinstalleerd staan, en moet dus altijd de doosjes bij de hand houden. Je straft er alleen maar de gamers mee die hun games kopen, want zij die ze rippen hebben de cd toch niet nodig, en gekopieerd wordt het meestal toch. Daarom vond ik het een gigantische verademing om hitman 4 te spelen. Af en toe eens een opdrachtje proberen zonder de dvd te moeten zoeken. Een developer die het begrepen heeft.

Over het gebrek aan singleplayers ben ik het ook eens. MMO suckt, en de echte goede meeslepende singelplayer verdwijnt gewoon. Ik wil na een drukke dag m'n eigen ding doen, en niet met 1000'en andere pubers ergens op een server rondhangen. Gelukkig komt mafia 2 er aan, mass effect, en zijn er nog wel wat opties, maar helaas veel te weinig.

Alan Wake kijk ik ook erg naar uit. Een soort Stephen King verhaal... Hopelijk enorm sfeervol!! (en waarschijnlijk moet ik daarvoor wel een andere pc kopen, maar 10 keer liever voor zoiets dan voor crysis wat mij betreft).

De laatste weken heb ik terug wat plezier gevonden in pc gamen. Erg veel goede games a 10 - 20 euro, die er op m'n 7600GT nog prima uit zien. Dus echt duur is het in elk geval niet, en het staat garat voor uren gameplezier. (zelfs CoD4 ziet er op die gpu nog erg goed uit ad 1440*900, veel beter dan crysis op dezelfde setup)

Helaas help ik de game-industrie niet echt door m'n budget-shopping gedrag, maar dat is dan jammer. That's the way i game, en heel zelfden geef ik >30 euro uit voor een game. Bevalt me prima zo!

Nadat ik begin te werken (ben nog student) zal m'n ideale setup er echter zeker zo uitzien:
-mid-end pc
-ps3

Veel ps3 games komen namelijk nooit naar de pc, en ik ben een echte playstation gamer (en racegames speel ik ook liever op console). GT5, killzone, little big planet, heavy rain, noem maar op.

Prima betaalbaar en zo cover ik het volledige spectrum voor aanvaardbare bedragen. Alle 'exclusive' xbox games komen ook op de pc, dus dat is de moeite niet. (en voor die paar die exclusief blijven zal ik echt geen xbox aanschaffen, en voor halo3 al helemaal niet)

Niet om weer oude flames op te halen, maar ik vond dit een hele goede interview met Doug Lombardi van Valve over PC gaming, moest ik gewoon even posten.

Hij heeft het vooral over de verkeerde perceptie op PC gaming:

http://www.shacknews.com/featuredarticle.x?id=873

ossu!

Natuurlijk, zij slagen er in om lucht te verkopen via het PC platform. Dan zou ik er ook wel meer dan tevreden mee zijn :p
Reg. datum: 10 december 2002

Ik game al jaaaren op de pc, op niks anders. En je zal mij ook echt niet op een console zien spelen. Puur persoonlijk dit uiteraard. Ik heb gewoon veel meer met mijn pc dan met een console. Mede doordat ik gelijk na het gamen effe kan internetten, filmpje kijken, ontwerpen of wat dan ook. Ik kan dit ding gewoon voor veel meer dingen gebruiken. En veel problemen heb ik met het spelen van spellen eigenlijk ook totaal niet. Ik zorg gewoon voor een up-to-date driver verhaal, beetje goede hardware erin en daarna heb ik vrijwel nooit problemen met mijn spellen. En zoveel tijd gaat er niet inzitten met hiervoor te zorgen. Mits je een beetje weet wat je moet doen en waar te zoeken.

Meestal als een game aan het installen is, kijk ik gelijk voor de laatste goede patche(s), evt nocd crackie erbij. En zodra ie installed is patchen en crackie eroverheen.

Dat er mensen zijn die wel veel problemen hebben, komt toch vaak denk ik door niet weten wat precies te doen, of niet goed updaten van drivers etc, of niet goed gekeken of hun videokaart wel ge-support wordt ect. Ik hoop in ieder geval dat het de komende jaren nog lekker gamen blijft in PC wereld (in mijn geval dan uitsluitend FPS of third persons) want ik wil echt niet aan de console :X . Maar ik heb het vermoeden dat het zo'n vaart niet zal lopen in. Voorlopig zit het in ieder geval goed met vette games die nog moeten komen: Far Cry 2, Aliens: Colonial Marines, HL2 Episode 3, Dead Island, enzovoort ....

En er staan op dit moment nog iets van 12 games installed :+ .... Dus komt hier wel goed ...

ASUS A8N32 SLI DELUXE,AMDX2 4200+ @ 2.38,Zalman CNPS9500,OCZ Gamexstream 600W,GEFORCE XFX 9600GT XXX,1 WD RAPTOR 74GB,1 SEAGATE 320GB,4GB G.E.I.L. PC3200, LiteOn 52x CDRW,NEC 3520 DVDRW,ESI ESP1010, Aerogate 1

Christen Fundamentalist
Reg. datum: 22 januari 2000

^^ helemaal eensch.

Toch is het leuk om met een nintendo wii te spelen. Heb me er toch eens aan gewaagd ondanks dat ik een consolofoob ben en het is erg leuk. PC gamen met mijn dochter van 5 is teveel gevraagd en sowieso is multiplay op één PC iets dat voorbij is. Vroegâh speelde ik nog wel eens racespelletjes waarbij P1 met AWDX toetsen stuurde en P2 met de pijltjes. Maar da's echt >10 jaar geleden.

Verder is de besturing van de wii iets dat (nog) niet op een PC kan of iig niet mainstream is.

Mijn les na 2e bezoek Auschwitz: Haat heeft níets maar dan ook níets met liefde te maken. Het zijn géén twee zijden van dezelfde medaille.

Fulltime #whatpulsert

Ik snap niet waarom men altijd het idee heeft dat men moet kiezen tussen gamen op de console of op een PC. Ik vind het allebei prima, en uiteindelijk bepaald het spel of ik het zal spelen of niet: niet het platform waarop dit gebeurd.

Als je kijkt naar games die op beide platforms uitgebracht zijn, dan durf ik niet te zeggen of er overduidelijk één platform is waarop de games altijd beter zijn. Halo vind ik bijvoorbeeld net iets lekkerder spelen op de PC, omdat ik het gebruiken van een muis in een FPS gewend ben en ik er daardoor preciezer mee ben. Maar bijvoorbeeld Metal Gear Solid (2 en 3), die zou ik nooit op de PC kunnen spelen zonder controller.

Of de PC als gameplatform zal sterven? Nou, dat denk ik eigenlijk niet. Maar dat hangt uiteindelijk grotendeels van de fabrikanten af. Als die beslissen dat de PC niet winstgevend genoeg is i.v.m. piraterij, dan kan het zomaar zijn dat er nog maar weinig games op de PC worden uitgebracht. Ik verwacht niet dat het gebeurd, maar ik zou het onmogelijk uit kunnen sluiten.
loading...
Reg. datum: 12 april 2005

quote:
mac-rolec schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 13:17:
Niet om weer oude flames op te halen, maar ik vond dit een hele goede interview met Doug Lombardi van Valve over PC gaming, moest ik gewoon even posten.

Hij heeft het vooral over de verkeerde perceptie op PC gaming:

http://www.shacknews.com/featuredarticle.x?id=873
Gabe Newell beweert(geen wonder) min of meer hetzelfde.
quote:
"There have been a bunch of stories written recently, both in the gaming press and the mainstream business press, that PC gaming is dead,"said Gabe Newell during a small press event held yesterday at Valve's offices in Bellevue, Washington.

"Is there a crisis in [PC] gaming?" was the question Newell intended to answer. "You know, 'Piracy killed my game,' 'Console numbers are huge,' 'People don't want to play their PCs in the living room' - all these stories get written over and over again, and our view is that it's exactly the opposite. PC is where all the action is, and there's a perception problem."

Newel then pointed out that, according to Gartner Group data, there are over 260 million online PC gamers and that Steam alone has 15 million connected gamers, with 1.25 million peak connected gamers, and 191% year-over-year growth.

"This is a market that dwarfs the size of any of the proprietary closed platforms", Newell said. But where do all those 'PC is dying' reports come from? Newel explained that while worldwide retail PC game sales have been relatively flat since about 2001, PC online sales have continually grown. Problem is, online sales data is not tracked by major analysis firms such as the NPD Group. Same goes for online subscriptions, ad-supported free online games' revenue and microtransactions.

Valve expects their online sales to surpass their retail sales within the next three months.

"Genie is hoofdzakelijk een kwestie van wilskracht." What the Pulse?!Do not spec!!

Reg. datum: 05 november 2001

quote:
Marko1974 schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:12:
[...]

Zozo, jij trekt ff van leer! lol :)

PC gamen is enorm leuk: kutten met patches, kutten met drivers, kutten met direct x, kutten met crashes naar je desktop, kutten met windows. KUT dus :)

Enige voordeel van een PC is muis/keyboard in een FPS. Het verwdijnt toch tzt vanwege piraterij. Dat is op een 360 bijna minimaal en op de PS3 al helemaal niet aan de orde.

Zo, ff verder met Burnout Paradise nu :p (die overigens naar de PC komt LOL)
Als je de zaken een beetje goed aanpakt in plaats van zitten te prutsen, dan heb je dat zogenoemde kutten niet. Zo te horen klooi je maar wat aan en dan heeft de computer het plotseling gedaan. Ja, zo lust ik er ook nog wel eentje.
Kutten met patches: waarom? is installeren nu zo moeilijk?
Kutten met drivers: waarom? bij nieuwe even cleanen met drivercleaner en je kunt ze erop gooien. daarbij, als de drivers nog steeds werken hoef je ze eens niet te vervangen
Kutten met directX: waarom? als het goed is heb je de recentste versie al en daarnaast kun je via een simpele update de boel bijwerken. kind kan de was doen.
Kutten met crashes naar je desktop: mja, kan voorkomen, maar dat kan aan een aantal zaken liggen, zoals een proces op de achtergrond. trouwens, bij consoles komt dit ook voor.
Kutten met windows: waarom zou je. sommigen passen het wat aan, maar voor games hoef je er niks bijzonders mee te doen. windows draait wel.
Kortom, je betoog raakt kant noch wal.
Gamen op de pc is helemaal niet kut. Met een beetje onderhoud, zoals defragmenteren, schijfcontrole, etc, los je bijna elk probleem wel op en kun je zorgeloos gamen.
De pc heeft wel meer voordelen dan alleen tobo en muis.
Nogal een kortzichtige kijk heb je er op.
ossu!

Zijn betoog raakt kant noch wal? Grappig, want nu zeg je toch echt wel zelf dat je al die handelingen moet uitvoeren op een PC alvorens je kan beginnen gamen, itt een console waar je gewoon je schijfje insteekt en kan beginnen spelen. In die ene keer dat men console ooit gecrashed is (nou ja, behalve toen men xbox de geest gaf) was ik binnen 10 seconden weer aan het spelen ;)
Reg. datum: 05 november 2001

Ik zeg nergens dat het moet. Moeten is wel een erg groot woord.
Maar het is allemaal niet zo waardeloos als dat marko1974 wilt doen geloven en dus slaat zijn betoog kant noch wal ;)
Overigens, het enige wat wel verstandig is om te doen is defragmenteren voordat je gaat spelen. De rest, zoals drivers, etc is optioneel. Ligt eraan wat het spel eist en of je de boel nog moet bijwerken.
Ja, dat een console kwestie van schijf (en eerder waren het van die cartridges) erin proppen en gaan is nogal wiedes. Een console is puur een gamesmachine, terwijl de pc meer een manusje van alles is. Ik heb eerder met de SNES en PSX gespeeld en dat was inderdaad schijf of cartridge erin, knopje aanzetten, even wachten en spelen maar.

In Search of Sunrise wijzigde dit bericht 02-06-2008 23:09 (10%)

Reg. datum: 15 september 2007

Zelf heb ik een xbox360 en een goede pc (zie sig). Ik moet zeggen dat er voor beiden wat te zeggen valt. Als ik een shooter als UT3 of counter strike wil spelen doe ik dat op de pc, maar halo3 doe ik op de xbox. Beiden vind ik erg leuk en ik kan dan ook niet zeggen dat ik een van beiden achterwege laat. Hoewel.. Ik betrap mezelf erop dat ik meer achter de xbox zit dan achter de pc.

Waarom vraag je je dan af? De reden is simpel maar wel persoonlijk. Ik vind het spelen op de console "relaxter". Ik zit lekker ontspannen in een luie stoel voor een grote tv met een glaasje cola erbij lekker te schieten. Daar gaat het er niet om of ik win of verlies maar om de lol die ik heb. Ik raak er dan ook om zo te zeggen minder gefrustreerd van.

Achter de pc aan de andere kant zijn meer dingen te doen dan alleen gamen en als je een game speelt is de besturing vaak ook makkelijker. Denk maar aan het feit dat je voor de pc best een controller aan je usb poort kan hangen als je dat prettiger vind voor een bepaald spel. Maar in de praktijk speel je daar alleen maar de spellen die je achter de xbox niet goed kan spelen. Bovendien speel je achter de pc gespannener dan achter een console;

Even uitleggen: Stel je gaat een potje counter strike spelen op een online server. Allemaal leuk en aardig en het begint gezellig. Vroeg of laat naarmate het spel vordert zijn er altijd wel mensen die het spel verpesten door boos op elkaar te worden omdat de een niet uit kan staan dat hij verliest. Het resultaat is dat je er in meegesleept wordt en op een omgeven moment vind je het helemaal niet leuk meer. Bij de xbox heb je minder de neiginn om online te gaan omdat de spellen meer gefocused zijn op het spelen met meerdere mensen achter 1 tv, wat vaak heel gezellig is.

Echt een voorkeur heb ik dus niet, voor beiden is wat te zeggen. Ik denk ook niet dat pc-gaming doodgaat maar dat men ons dat laat denken zodat we allemaal overstappen. Binnenkort komt er (denk ik) een fusie tussen pc en console die de verschillen teniet doet. In bepaalde spellen levert een muis of controller namelijk geen voordeel boven het ander. Behalve bij shooters, maar zoals gezegd vertegenwoordigt dat maar een klein deel van de markt. Ik denk dus niet dat we ons druk hoeven te maken. Nou heb ik het alleen nog niet over piraterij gehad. Simpel: piraterij is op de pc sterker aanwezig, maar tegen welke kosten? Een pc up to date houden om een spel te kunnen spelen kost ook al geld en op de lange duur is dat meer dan dat je aan een console hoeft uit te geven. Het rekensommetje is simpel, ga maar rekenen. Het is dus maar wat je liever hebt, een dure pc met gratis spellen of een nog lang meegaande console met spellen waar een prijskaartje aan hangt.

Jouw keuze en einde discussie. Het is compleet zinloos om elkaar te proberen te overtuigen en dat is ook niet nodig. Het is belangrijk elkaar in elkaars waarde te laten.

XBOX360 Gamertag: El kaasje

houd van de zware metalen
Reg. datum: 06 juni 2006

Ik denk dat het voor de meeste wel eens best is om het artikel in de pc gameplay van deze maand te lezen. daar staat best wel een goeie samenvatting in over hoe het nu gesteld is met de pc. en ik denk dat het daar ook de vinger op de wond legt. let wel, het is geen bespreking van 1 paginaatje, maar ik dnek 6 of 8. hier is dus wel over nagedacht

edit

waarom ik erin geslaagd ben. ik zat in het OLC op onze school en daar hebben ze het niet zo graag dat ik op sites zoals deze zit (olc = open leercentrum= vergelijkbaar met gevangenis)

en pcgameplay vind je niet op het net. daarvoor moet je de papieren versie kopen. ik vind het zijn geld wel waard.

Fr!st! wijzigde dit bericht 03-06-2008 17:34 (31%)

ossu!

(hoe je erin slaagt om "denkt" consequent fout te spellen is me een raadsel)
In ieder geval, het zou handig zijn als je het artikel eens kan linken, want ik vind het niet echt terug.
Reg. datum: 25 september 2006

Toen de eerste auto op de markt kwam, reed daar alleen nog maar de techneut in, die er ook zelf aan kon sleutelen, en er behoorlijk veel van af wist. Naarmate deze gemotoriseerde 'viervoeter' gemeengoed werd, daalde daarmee ook de kennes van de gemiddelde automobilist. En tegenwoordig rijden mensen het ding eigenlijk nog alleen maar, zonder er ook maar iets vanaf te weten. Ik denk dat het met de PC niet anders is: in den beginne waren het vooral de geeks, die met PEEK en POKE hun systeem manipuleerde, en doorgaans doorgewinterde kenners waren. Maar nu vrijwel iedereen een PC in huis heeft, is ook het niveau van degeen die achter de computer zit -- de enkele tweaker uitgezonderd -- navenant gedaald.

De console markt heeft daar goed op ingesprongen. Net als de makers van mobiele telefoons, overigens. Ik noem zo'n mobieltje vaak "A dumb man's PC." Ik zie ze vaak genoeg zitten in de trein, de tieners: echt verstand van computers hebben ze niet, maar ze kunnen wel allemaal een telefoontje vasthouden (en er allemaal quasi-gewichtige dingen mee doen). Ik zie een console net zo, in weze. Het is vooral bedoeld voor mensen die geen verstand van computers hebben -- of liever gezegd, niet willen hebben. Dat ligt ook een beetje aan onze maatschappij: mensen willen 'instant gratification', en niet eerst moeilijk lopen doen met de laatste ForceWare/Catalyst drivers, OpenGL issues, etc. Tweakers vinden dat juist prachtig: lekker er een paar frame-pjes extra uitpersen, beetje stoeien met je AA-settings e.d. Heerlijk klooien met de perfecte koeling van je kast. Punt is alleen dat het gros dus geen tweaker is.

Maar het gros wil wel kunnen gamen, uiteraard. Vandaar: de console. Schijfje erin, en klikken maar! Als PC gamer in hart en nieren vind ik het een bedroevende ontwikkeling, uiteraard. Maar wel een die ik helaas begrijp. Maar de PC markt dood? Nee. Gaat ook niet snel gebeuren, denk ik. Sommige dingen, zoals First Person Shooters, gaan nou eenmaal beter met een muis en toetsenbord. Ik heb nou dus net een PS3 gekocht, als media center en Bluray speler. En zo'n hand-held consooltje ziet er best geinig uit; maar je zult toch bedreven moeten klikken om net zulke behendige sprongen en bewegingen te maken als met je muis + toetsenbord. Het spel dat ik erbij kreeg heb ik ook maar meteen meegegeven aan een vriend van mij.

Intel Q6700 @ 3.2Ghz | Scythe Infinity | ASUS Commando | 4G HyperX | ASUS 8800GTX | X-Fi Fatal1ty | Logitech Z-5500 | 2x WD Caviar SE16 500GB | Plextor 760A DVD | LG GGW-H20L Blu-ray rewriter | Enermax Liberty 620W | Antec P182 SE | Dell 2707WFP

Reg. datum: 08 oktober 2004

quote:
Boeboe schreef op maandag 02 juni 2008 @ 21:45:
Zijn betoog raakt kant noch wal? Grappig, want nu zeg je toch echt wel zelf dat je al die handelingen moet uitvoeren op een PC alvorens je kan beginnen gamen, itt een console waar je gewoon je schijfje insteekt en kan beginnen spelen. In die ene keer dat men console ooit gecrashed is (nou ja, behalve toen men xbox de geest gaf) was ik binnen 10 seconden weer aan het spelen ;)
Je moet helemaal niets tegenwoordig. De meeste games zijn na installatie gewoon te spelen en kennen zoiets als "default" instellingen, die aan de hand van je hardware bekijken wat het beste voor jouw pc is, hierdoor hoef je niet eens te kutten met je instellingen maar kan je ook gewoon meteen aan de slag. Ja je moet nog wel eerst installeren, maar bij de console komen installaties toch ook steeds meer tevoorschijn.
quote:
Boeboe schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 11:06:
(hoe je erin slaagt om "denkt" consequent fout te spellen is me een raadsel)
In ieder geval, het zou handig zijn als je het artikel eens kan linken, want ik vind het niet echt terug.
Misschien wel omdat het in het boek stond en niet op internet ;)

JanW wijzigde dit bericht 03-06-2008 12:45 (3%)

Reg. datum: 22 mei 2008

quote:
Frank76NL schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 17:31:
Fanboy van:

Teamplay <--- zowel Console als PC
Goede community ondersteuning <--- Dito
VOIP <-- PC biedt hier voordeel met ventrilo/teamspeak en ben je niet game gebonden.
Precieze besturing <-- precieze besturing bij wat precies?
Relaxe lichaamshouding bij gamen <--- Console kan wat krampachtig zijn met controller, waarbij toetsenbord+muis combi toch meer uitkomst biedt
Mooie grafics <-- COnsoles lopen in het begin voor maar na een jaartje lopen ze zwaar achter en zullen games op 30fps gecapped worden voor pro graphics, en dat wil je niet. Dus PC wint hier.
Plug and play <-- en jij zit op tweakers?
Betaalbare hard- en software <--- PC hardware is ook betaalbaar, maar dat ligt net aan je budget.

PC 7(8)7 Console

quote:
Fr!st! schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 10:55:
Ik dnek dat het voor de meeste wel eens best is om het artikel in de pc gameplay van deze maand te lezen. daar staat best wel een goeie samenvatting in over hoe het nu gesteld is met de pc. en ik dnek dat het daar ook de vinger op de wond legt. let wel, het is geen bespreking van 1 paginaatje, maar ik dnek 6 of 8. hier is dus wel over nagedacht
Inderdaad, dit is echt een steengoed artikel, raad het zeker aan om het te lezen. Het is niet alleen maar pro PC, omdat het een PC blad is, maar het geeft gewoon een goed beeld van hoe het ervoor staat. Het rekent vooral af met alle misvattingen die er bestaan.

Pagina: 1 2 3 4 ... 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: