Compact Flash kaartjes als stille IDE harddisk gebruiken. Gebruik kortingscoupon "ship4free" voor gratis verzenden. Mijn nieuwe site: Knoopcel batterij .nl
Tot je op een laptop zit, dan houdt het numeriek keyboard ook op...quote:SinergyX schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 16:57:
Zo kan ik nu blind en enorm rap met het numeriek gedeelte werken in bv excel, waar een ander (zelfs 10 vinger) naar zijn 1t/m0 boven de qwerty zit te gapen.
Ikzelf type 1234567890 gewoon blind, gaat niet veel langzamer dan gewoon tekst. Is ook veel handiger, want voor dat numerieke keyboard moet je je hand bewegen, net als voor je muis.
Daarentegen zijn er ook genoeg ICT-ers die niet fatsoenlijk blind kunnen typen, en dat is toch wel wat ernstiger dan een kantoorpersoon! Jammer ook dat werkgevers hier vrijwel niet naar kijken, terwijl het toch wel degelijk veel verschil kan maken in de productie van zo iemand.
Hoeveel mensen zijn er nu nog die vi kennen? Ikzelf gebruik het, en dat bevalt prima, nooit zoeken naar pijltjestoetsen, maar gewoon met hjkl wb G en nog veel meer snelcodes editen. En ooit ga ik het grote vi-boek wat ik al jaren in de kast heb staan doorlezen voor nog meer leuke dingen
Compact Flash kaartjes als stille IDE harddisk gebruiken. Gebruik kortingscoupon "ship4free" voor gratis verzenden. Mijn nieuwe site: Knoopcel batterij .nl
Daar heb je inderdaad gelijk inquote:RemcoDelft schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 17:02:
[...]
Tot je op een laptop zit, dan houdt het numeriek keyboard ook op...
Ikzelf type 1234567890 gewoon blind, gaat niet veel langzamer dan gewoon tekst. Is ook veel handiger, want voor dat numerieke keyboard moet je je hand bewegen, net als voor je muis.
Het gaat dan meer om puur numbercrunching, lijst invoeren van bedragen of data, of bijvoorbeeld inboeken van stukken in een financieel pakket (Exact etc).
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
I refer to my previous statement. Code schrijven is niet hetgeen wat tijd kost; code bedenken kost tijd.quote:RemcoDelft schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 17:02:
Daarentegen zijn er ook genoeg ICT-ers die niet fatsoenlijk blind kunnen typen, en dat is toch wel wat ernstiger dan een kantoorpersoon! Jammer ook dat werkgevers hier vrijwel niet naar kijken, terwijl het toch wel degelijk veel verschil kan maken in de productie van zo iemand.
Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?
Reg. datum: 17 november 2001
Reg. datum: 17 november 2001
Daarintegen als je minder hoeft te denken ten tijde van het schrijven betekent het wel dat je meer tijd over houdt qua denkproces voor je code. Iets wat zowel de effecientie maar ook het gemak ten goede komt. Ik (als niet coder) zie dan ook niet in waarom mensen die wel zoveel achter een klavier zitten van zichzelf uit al geen typcursus doen.quote:Confusion schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 17:24:
[...]
I refer to my previous statement. Code schrijven is niet hetgeen wat tijd kost; code bedenken kost tijd.
Ik ben zelf .NET programmeur en werk in Visual Studio met de CodeRush plugin, en daar lijkt het me haast niet te doen als je niet naar het scherm blijft kijken, omdat hij op basis van de eerste letter en CTRL-spatie voorspelt wat je nodig hebt, of zelfs de complete syntax afmaakt bij een EventHandler. Je kunt op die manier direct een fout zien en op backspace drukken en de juiste method/class pakken.quote:Confusion schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 17:24:
[...]
I refer to my previous statement. Code schrijven is niet hetgeen wat tijd kost; code bedenken kost tijd.
Als je dus typt als je naar het toetsenbord kijkt, en steeds bij elke voorspelling naar het scherm zou moeten kijken werkt veel trager.
Er komt inderdaad nadenken bij kijken, maar ook veel code is routinewerk.
Net als het schrijven van SQL queries, dat is ook routinewerk vooral als je de databasetabellen uit je hoofd kent. Inner join dit inner join dat..
Reg. datum: 26 september 2000
Reg. datum: 26 september 2000
Toch vind ik het in de IT redelijk essentieel. Overal in de IT moet gecommuniceerd/gedocumenteerd worden.quote:n4m3l355 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 13:58:
[...]
Misschien dat het sommige mensen gewoon niet interesseerd? Ik bedoel hiermee te zeggen er zijn zat functies zowel hoog als laag waar typen niet noodzakelijk is en dat men hooguit een mailtje of verslagje verwerkt met de computer. Tevens zijn dit ook de types die je echt niet wilt forceren om te leren typen overigens ...
Als HR medewerker kun je toch ook niet mensenschuw zijn?
De ergenis is zo af en toe groot als ik chat met een tante of meekijk met een collega, ik typ blind met slechts 2 vingers maar haal op http://www.typingtest.com tussen de 350 en 400 aanslagen per minuut.
Reg. datum: 09 november 2005
Reg. datum: 09 november 2005
Ik ben ook informaticus, en heb na toch wel 16 jaar ervaring op een ramplank in de loop van de jaren een eigen stijl van tikken ontwikkeld.
Allereerst typ ik met 6 vingers. de ring middel wijs en duim op de linkerhand, en de wijs en middelvinger op de rechterhand. Hoewel het helemaal niet logisch klinkt werkt deze methode voor mij perfect. De meest gebruikte letters zitten namelijk toch aan de linkerhand, en de meeste functies aan de rechterkant.
Omdat ik dan toch een automatiseerder ben, is het namelijk ook heel erg handig dat je diverse functie toetsen gebruikt. De Shift, Control, Alt en Super toets bedien ik dan ook met de pink, terwijl ik de Backspace, enter, insert en delete me de rechter pink en ringvinger bedien.
Sterker nog, heel veel van de bediening onder Windows doe ik gewoon met het toetsenbord.
Allereerst typ ik met 6 vingers. de ring middel wijs en duim op de linkerhand, en de wijs en middelvinger op de rechterhand. Hoewel het helemaal niet logisch klinkt werkt deze methode voor mij perfect. De meest gebruikte letters zitten namelijk toch aan de linkerhand, en de meeste functies aan de rechterkant.
Omdat ik dan toch een automatiseerder ben, is het namelijk ook heel erg handig dat je diverse functie toetsen gebruikt. De Shift, Control, Alt en Super toets bedien ik dan ook met de pink, terwijl ik de Backspace, enter, insert en delete me de rechter pink en ringvinger bedien.
Sterker nog, heel veel van de bediening onder Windows doe ik gewoon met het toetsenbord.