Reg. datum: 11 februari 2000
Reg. datum: 11 februari 2000
Hij heeft 2 hybrid tuners aan boord. Dus 2 tuners die beide zowel met een analoog signaal als met een DVB-T signaal overweg kunnen.quote:Muyz schreef op maandag 05 mei 2008 @ 22:58:
Wat me niet helemaal duidelijk is, is het totaal aantal tuners op de HVR-2200: hoeveel analoge en hoeveel digitale tuners heeft de kaart?
Reg. datum: 08 januari 2005
In de omschrijving staat dat hij ook compatible is met HVR series. Ik zit erover te denken om de HVR 2200 te combineren met deze CI module. Weet iemand of je dan met 1 smartcard en de HVR (met 2 ingebouwde tuners), tegelijkertijd kan opnemen en kijken? Daarnaast twijfel ik nog of deze module ook DVB-C kan decoderen.
Gr
Chris
Reg. datum: 08 november 2004
Sorry, dit begrijp ik niet.quote:Only schreef op maandag 28 april 2008 @ 18:37:
Vergeet trouwens niet dat je een AMD Athlon 64 X2 4850E bestelt i.c.m. een Gigabyte GA-MA78GM-S2H dat je eerst een bios F3 nodig hebt die deze processor ondersteunt, standaard in bios F1 wordt deze als het goed is niet ondersteunt.
Kan je dit uitleggen??
Dank.
Reg. datum: 10 december 2006
Ik ben van plan om een HTPC in elkaar te zetten en ben ook benieuwd wat er hiermee bedoelt word.quote:edjes schreef op zondag 11 mei 2008 @ 12:03:
[...]
Sorry, dit begrijp ik niet.
Kan je dit uitleggen??
Dank.
Omdat er verder niemand op gereageerd heeft kan deze processor wel of niet op dit moederbord zonder enige moeilijk aanpassing
Tsunami bwa3000/AMD 64 3200+ @ 2300/512 cache/Kingston 3200 2x512 matched pair/Innovatek XXS + NV40/Gainward PowerPack 6800 GT GS/Tagan480/MSI k8n neo plat.
Reg. datum: 10 juni 2007
Er staat geen verdere uitleg met wat daarmee dan bedoeld wordt. Moeten we dit opvatten als 'het wordt altijd gedowngrade en kan dus niet op 1066 draaien', of als 'deze kan wel downgraden en de andere niet'.
Voor zover ik weet kan downgraden altijd wel, dus zou het dan de eerste optie zijn?
Ik weet in ieder geval wel dat je 1066 sowieso alleen krijgt met phenoms (AM2+ processors), voor de dual core's (AM2) ben je beperkt tot DDR2 800 met dit bordje. Misschien word dat er trouwens wel gewoon mee bedoeld, staat het niet toevallig achter al het DDR2 8500 1066 geheugen?quote:ThoffeGast schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 19:26:
Dat Kingston KHX8500D2K2 geheugen staat in de QVL list (link) van de GA-MA78GM-S2H, maar daar staat achter "downgrade to DDR2 800".
Er staat geen verdere uitleg met wat daarmee dan bedoeld wordt. Moeten we dit opvatten als 'het wordt altijd gedowngrade en kan dus niet op 1066 draaien', of als 'deze kan wel downgraden en de andere niet'.
Voor zover ik weet kan downgraden altijd wel, dus zou het dan de eerste optie zijn?
Edit: Zo te zien wel als ik in de link kijk, zal gewoon te maken hebben met AM2 / AM2+ CPU verhaal.
Only wijzigde dit bericht 13-05-2008 21:12 (6%)
http://alienware.com/prod...r18/hangar18_gallery.aspx
Alienware blijkt een D2Audio kaart met chip op mobo te gebruiken voor de digital amplifier. Wellicht unieke hardware en wordt mogelijk alleen aan producenten verkocht? Of weet iemand hier meer over?
nexxexium169 wijzigde dit bericht 16-05-2008 12:34 (28%)
Tsunami bwa3000/AMD 64 3200+ @ 2300/512 cache/Kingston 3200 2x512 matched pair/Innovatek XXS + NV40/Gainward PowerPack 6800 GT GS/Tagan480/MSI k8n neo plat.
Reg. datum: 04 december 2002
Nu heb ik een Logitech Cordless MediaBoard Pro PS3, een beetje een gek ding speciaal voor de Playstation 3 maar werkt op elk systeem met Bluetooth (NB: een BT-dongle zit er standaard niet bij, ik heb er apart eentje bijgekocht voor minder dan 10 euro). Het is licht, glimmend zwart en de ingebouwde touchpad werkt veel makkelijker dan het trackballetje van de Trust. Dankzij Bluetooth gaat de communicatie soepel en over een veel grotere afstand dan de Trust. Ik heb het voor iets minder dan 50 euro gekocht bij een webshop en zie het soms nog wel eens ergens staan, zelfs voor minder dan dat bedrag.
offtopic... ik neem aan dat dit minstens dagelijks was? even voor de beeldvormingquote:bartve schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 12:21:
Ik verwisselde het vaker van batterijen dan mezelf van schone onderbroek (!)
Reg. datum: 20 juni 2006
Beeldvorming, gadverquote:M-Opensource schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 14:40:
[...]
offtopic... ik neem aan dat dit minstens dagelijks was? even voor de beeldvorminghahaha
Asus P5KC - Q6600 GO @ 4.0 Ghz - 4GB OCZ 4-5-5 PC6400 - Sparkle 8800GT 745/1862/2000 - Seagate 320 GB 7200.10 - Samsung 225BW 22"
En weet iemand of er ook TV-tuners bestaan met Analoog én DVB-C support? Ik zag deze in de pricewatch, maar volgens mij is dat een foutje. Op de website van Pinnacle staat namelijk iets heel anders.
Zinu wijzigde dit bericht 27-05-2008 19:56 (54%)
720P rips trekt het systeem nog wel, 1080P rips vaker niet dan wel. Als je officiële blu-ray schijfjes hebt dan kun je gebruik maken van UDV, niet bij rips.
Ik heb mijn HTPC daarom geupgrade naar een Core2Duo 6750, 2 GB geheugen en dezelfde videokaart, nu loopt elke HD rip ook als een trein
MAIN - C2D E8400 | Scythe Ninja Plus | 4 GB DDR2 | HD4870 1024MB | 640 GB + 4x 500 GB RE3 | Sony GDM FW900 24" wide CRT + HTPC - C2D E6750 | 2 GB DDR2 | HD2400pro | 640GB | Samsung 50 inch Plasma
Reg. datum: 06 mei 2008
En om nou een 6750 erin te stoppen neemt dit niet een stuk meer energie?
Werkt deze tv-kaart wel met digitale tv? Hoe wordt zoiets aangesloten?
Reg. datum: 05 juni 2003
- Eerst heb je een TV kaart nodig met DVB-C (kabel), DVB-T (antenne), DVB-S (satelliet) of DVB-S2 (satelliet met HD-kwaliteit)
- Op die kaart moet je vervolgens een CI module aansluiten en die moet je vaak apart aanschaffen. De TV kaart moet dat ook ondersteunen. CI module is ~¤50 - ¤150.
- In die CI module moet vervolgens een CAM geplaatst worden (soort PCMCIA kaartje). Daar moet je de goede uitvoering hebben i.v.m decryptie. Sommige kunnen meerdere decrypties aan sommige maar een. Reken maar op zo'n ~ ¤100 en meer.
- In die CAM moet je vervolgens de smartcard(?) stoppen die je krijgt als je een PayTV abbo afsluit waarvoor je dus maandelijks betaalt.
Al met al zeer prijzig, enkele honderden euro's dus. Als je satelliet wil is het ook goed om te kijken wat voor Diseq ondersteuning er is als je daarom geeft. Daarmee kun je de schotel besturen.
Ook dingen als EPG(gids) moet je naar kijken als je die wil, of er meerdere tuners opzitten, HW decoding etc.
Ja deze cpu zal iets meer verstoken, maar deze cpu had ik over na een upgrade. Als alternatief kun je een E8300 erin zetten, die is een stukje zuiniger en heeft ook genoeg performance.quote:TheCrius schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 13:48:
Ben ook op zoek naar een goede configuratie voor een HTPC maar mijn budget is rond je 600 euro.
En om nou een 6750 erin te stoppen neemt dit niet een stuk meer energie?
Werkt deze tv-kaart wel met digitale tv? Hoe wordt zoiets aangesloten?
Overigens, als x264 rips kijken niet je doel is zal je met de aangerade cpu ook prima uit de voeten kunnen.
MAIN - C2D E8400 | Scythe Ninja Plus | 4 GB DDR2 | HD4870 1024MB | 640 GB + 4x 500 GB RE3 | Sony GDM FW900 24" wide CRT + HTPC - C2D E6750 | 2 GB DDR2 | HD2400pro | 640GB | Samsung 50 inch Plasma
Reg. datum: 17 maart 2008
Nog wat suggesties voor de systeemopzet: Zelf ben ik vrij lang op zoek geweest naar hardware met een goede prijs/kwaliteit verhouding. Zoals bekend zijn er zeer goede alternatieven aanwezig, maar vondt ik de technotrend budget reeks wel erg interessant. Ze leveren alle soorten dvb kaarten voor minder dan 6 tientjes daarnaast kost een CI module minder dan 15 euro. Al met al een prijs technisch aantrekkelijke reeks. waarmee het budget mogelijk nog beter ingezet kan worden.
Ze komen met afstandsbediening, infraroodontvanger en onderstersteunen minstens wat geboden wordt door de concurenten qua specs, epg, QAM, ruis, etc. Zo kom ik op de volgende kaarten met prijs (van dvbshop.net gehaald):
- Kabel: TT C-1501 (full HD) = 53 euro
- satelliet S ondersteuning (SD): TT S-1500 = 53 euro
- satelliet S2 ondersteuning (Full HD) TT S2-3200 = 77 euro
- digitale antenne: TT T-1500 (digitenne heeft geen HD) = 49 euro
Deze kaarten zijn zeer geschikt voor MythTV, mediaportal en ook voor windows media center. Maar met windows mediacenter heb ik ze zelf nog niet getest.
Opmerking: De C-1501 heeft kortgeleden de C-1500 vervangen. Drivers voor windows en dus ook mediaportal zijn gelijk meegeleverd. De driver voor Linux en dus MythTV (mythBuntu in mijn geval) zijn nog in experimentele fase en kunnen ieder moment gereed zijn.
Daarnaast kan ik melden dat de satelliet en kabel varianten perfect werken om te gebruiken met een multirec functie om meerdere zender via één kaart op te nemen.
vantimmeren wijzigde dit bericht 07-06-2008 17:20 (13%)
Reg. datum: 08 juni 2008
Ik ben ook bezig met het samenstellen van een HTPC voor in mijn nieuwe woning
Aangezien ik op dit moment nog helemaal geen pc in mijn nieuwe woning heb staan wil ik er tevens een potje op kunnen gamen. Het word zeg maar een soort All in One!
Deze wordt overigens aangesloten op een Panasonic Full HD plasma tv en een Denon versterker met KEF speakers (5.1)
Bovendien maak ik gebruik van digitale tv van Ziggo en wil dit volledig via mijn HTPC bekijken en opnemen
Misschien zijn wel meer mensen hier op zoek naar een "All in One"-oplossing en is dit misschien ook een idee voor een special
Maar goed...
Even van de BBG uitgaande zoals die er nu bij staat
- De gekozen processor lijkt mij goed genoeg om mee te gamen
- Het moederbord met 780G-chipset vervangen door de ATX-variant (GA-MA78G-DS3H)
- Cpu-koeler blijft vanzelfsprekend ook ongewijzigd
- Werkgeheugen upgraden naar 4 Gigabyte:
PC6400
Kingston HyperX Dual Channel 4096 MB, PC6400, 800 MHz, Cas 5, Kit Of 2
PC8500
Kingston HyperX Quad Channel 4096 MB, PC8500, 1066 MHz, Cas 5, Kit Of 4
Corsair Dominator 4096 MB, PC8500, 1066 MHz, Cas 5, Kit Of 2
Ik weet eerlijk gezegd niet wat beter is: een kit van 2 of een kit van 4?
- Tv-kaart wordt in mijn geval 2x een Digital Everywhere DVB-C FloppyDTV
- Hier komen ook nog eens 2 CAM-modules bij (Digital Everywhere CAM AlphaCrypt DVB-C)
- Videokaart:
Sparkle GeForce 8800GT Coolpipe 3 512 MB, PCI-e 16x
Sparkle GeForce 8800 GT Passive 1024 MB, PCI-e 16x
Prijsverschil is bijna ¤30,- tussen de 512 en de 1024 MB variant
Review:
http://firingsquad.com/ha...800_gt_super+_1gb_review/
Quote:
"While the concept of a 1GB GeForce 8800 GT looks good on paper, in practice with today’s latest games, the additional memory largely sits unused."
- Voor wat de geluidskaart betreft heb ik zelf gekozen voor een Asus Xonar D2X PCI-e
Deze kost echter ¤165,-! Maar zoals in de BBG aangegeven is de onboard voor de meeste
onder ons waarschijnlijk goed genoeg
- De netwerkcontroller zit ook gewoon onboard
- De harde schijf blijft ook ongewijzigd (neem er zelf echter 2)
- De Blu-ray-speler is perfect!
- Om een ATX moederbord te kunnen plaatsen heb ik gekozen voor een Thermaltake DH101 behuizing + Media Kit

Review:
http://benchmarkreviews.c...w&id=100&Itemid=1
- Voeding: Corsair VX450 450 Watt of een Be Quiet! Straight Power 450 Watt (80 Plus Rating)
- Afstandsbediening is bij de behuizing inbegrepen
- Toetsenbord: Logitech Keyboard DiNovo Edge, deze kost bijna ¤150,-
Voor ¤100,- minder heb je een Trust Wireless Media Center KB-2950
En tot zover mijn "voorlopige" HTPC
Ik zou je ook willen aanraden om te kijken naar 2 kits van 2 modules van 1 GB. Een kit van 2x 1GB wordt vaker verkocht en daar zit dus wat meer concurentie in de prijs. Zou best kunnen dat dit goedkoper is. Ik zou ook voor CAS 4 gaan.quote:Go_Fast schreef op zondag 08 juni 2008 @ 18:50:
- Werkgeheugen upgraden naar 4 Gigabyte:
PC6400
Kingston HyperX Dual Channel 4096 MB, PC6400, 800 MHz, Cas 5, Kit Of 2
PC8500
Kingston HyperX Quad Channel 4096 MB, PC8500, 1066 MHz, Cas 5, Kit Of 4
Corsair Dominator 4096 MB, PC8500, 1066 MHz, Cas 5, Kit Of 2
Ik weet eerlijk gezegd niet wat beter is: een kit van 2 of een kit van 4?
Waarom een nVidia kaart op dit moederbord? Die 780G chipset ondersteund hybrid crossfire, waardoor je onboard videochip mee kan doen in het zware werk. Een klein beetje "gratis" perfomance dus. En als je toch een nVidia kaart koopt dan kan je net zo goed voor een ander moederbord gaan. Er zijn genoeg andere (wellicht goedkopere) moederborden die dan net zo geschikt zijn.quote:Go_Fast schreef op zondag 08 juni 2008 @ 18:50:
- Videokaart:
Sparkle GeForce 8800GT Coolpipe 3 512 MB, PCI-e 16x
Sparkle GeForce 8800 GT Passive 1024 MB, PCI-e 16x
Prijsverschil is bijna ¤30,- tussen de 512 en de 1024 MB variant
Review:
http://firingsquad.com/ha...800_gt_super+_1gb_review/
drZymo wijzigde dit bericht 09-06-2008 09:01 (3%)
"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."
Ik zou ook zeker gaan voor CAS4 geheugen, dit heeft toch zeker wel voordelen tov van CAS5 en het liefst dan wel 4-4-4-12 (zoals HyperX heeft) kits van 2x2GB zijn volgens mij net zo betaalbaar dus ik zou hiervoor gaan (als de prijs idd ongeveer gelijk is) met 4 bankjes in dual channel is de kans op een error oid toch weer iets groter + het word warmer + alles is bezet je kan er later niet nog wat bijplaatsen.quote:drZymo schreef op maandag 09 juni 2008 @ 08:59:
[...]
Ik zou je ook willen aanraden om te kijken naar 2 kits van 2 modules van 1 GB. Een kit van 2x 1GB wordt vaker verkocht en daar zit dus wat meer concurentie in de prijs. Zou best kunnen dat dit goedkoper is. Ik zou ook voor CAS 4 gaan.
[...]
Waarom een nVidia kaart op dit moederbord? Die 780G chipset ondersteund hybrid crossfire, waardoor je onboard videochip mee kan doen in het zware werk. Een klein beetje "gratis" perfomance dus. En als je toch een nVidia kaart koopt dan kan je net zo goed voor een ander moederbord gaan. Er zijn genoeg andere (wellicht goedkopere) moederborden die dan net zo geschikt zijn.
Maar de keuze voor de videokaart begrijp ik ook totaal niet
Verder geil ik op je systeem als je het klaar hebt haha
bovendien ben ik erg benieuwt of je die dual floppydtv fatsoenlijk aant werken krijgt met ziggo, ik zou dit zelf ook graag willen!
StraightOn.NL wijzigde dit bericht 09-06-2008 11:48 (6%)
http://www.kleinelaptops.nl/--------------http://www.kleinelaptops.nl/---------------http://www.kleinelaptops.nl/
Want? Met een lagere CAS merk je NIETS. Het is nauwlijks sneller.quote:StraightOn.NL schreef op maandag 09 juni 2008 @ 11:44:
[...]
Ik zou ook zeker gaan voor CAS4 geheugen, dit heeft toch zeker wel voordelen tov van CAS5 en het liefst dan wel 4-4-4-12 (zoals HyperX heeft) kits van 2x2GB zijn volgens mij net zo betaalbaar dus ik zou hiervoor gaan (als de prijs idd ongeveer gelijk is) met 4 bankjes in dual channel is de kans op een error oid toch weer iets groter + het word warmer + alles is bezet je kan er later niet nog wat bijplaatsen.
Alleen onder de HD3650 word hybrid crossfire ondersteund.quote:Maar de keuze voor de videokaart begrijp ik ook totaal nietAls je dus al een apparte videokaart in je htpc wilt, zou ik gaan voor een Ati HD3870, net zo duur, presteerd net zo goed (al dan niet beter, zeker in combinatie met dit moederbord...of het met een HD3870 ook hybrid crossfire ondersteund betwijfel ik maar dat weet ik niet zeker) en heeft Universele Video Decoder aan boord waardoor je processor veel minder word belast bij het afspelen van HD materiaal en alle andere formats, bovendien is het op deze manier mogelijk om gebruik te maken van adaptieve anti-aliasing als ik me niet vergis (wat alleen maar nog positiever is voor je beeldkwaliteit)
quote:Verder geil ik op je systeem als je het klaar hebt hahaDenon met KEF is hmmmmmmmmmmmmmmm
bovendien ben ik erg benieuwt of je die dual floppydtv fatsoenlijk aant werken krijgt met ziggo, ik zou dit zelf ook graag willen!
Lagere CAS is zeker wel "sneller" want het schakelt gewoon weg 1 cyclus rapper, ik heb hier 2 identieke P35 systemen staan, een met 4GB Corsair XMS 4-4-4-15 en een met 4GB Kingston HyperX 4-4-4-12quote:Reinman schreef op maandag 09 juni 2008 @ 12:08:
[...]
Want? Met een lagere CAS merk je NIETS. Het is nauwlijks sneller.
Zelfs dat verschil is merkbaar in benchmarks...real life verschil in performance weet ik zo niet...en wat is je definitie van "merkbaar verschil"
CAS4 of CAS5 geeft je niet ineens 10fps meer in crysis/cod4 nee...als je dat merkbaar vindt. Maar op een systeem van wat ik zo schat ruim ¤1250 ga je toch niet 8 euro (38,50 voor CAS5 en 46 voor CAS4 2GB) besparen om CAS5 geheugen erin te stoppen...
die 8 euro verschil vind ik het "nauwelijks sneller zijn" wel degelijk waard
read/write verschil voor CAS4 / 5 kan toch zo'n 5% zijn, bovendien is het een media/htpc systeem en ik neem aan dat hij ook graag encoded wil opnemen (dus in xvid of x264 oid) en dat is toch wel aardig memory intensief en dan scheelt het toch weer die 5% in tijd.
Bovendien is CAS4 vaak net wat makkelijker te klokken (gezien je de timings altijd nog losser kunt stellen) maar ik neem dat maximum overclock niet het idee achter dit systeem is
en inderdaad het is alleen de 3650 onder hybrid crossfire werkt...maar goed...powerplay van Ati werkt nog altijd in het voordeel tov Nvidia...het idle vermoge is een stuk lager, en het is wel lekker dat je htpc in idle niet ook als een kachel werkt
StraightOn.NL wijzigde dit bericht 10-06-2008 17:33 (10%)
http://www.kleinelaptops.nl/--------------http://www.kleinelaptops.nl/---------------http://www.kleinelaptops.nl/