Hoofdcategorieën
Topicacties

Playstation 3 als media center - deel 2

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 09 oktober 2006

quote:
HaseMike schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 09:55:
- knip -

De ps3 is een prima media center, ik heb zelfs mijn oude media center pc er voor weggedaan. Even kort : .mkv omzetten met mkv2vob en wmv films met wma pro, de audio naar stereo converteren en klaar is je ps3 fim, dvd films beter even op een rw-tje zetten voor menu's en ondertitels als je dat wilt.

Sinds kort kan je ook bluray formaat dvd's te vinden, erg makkelijk voor op een dvd5/9 te branden.
Zou die wma pro niet omgezet kunnen worden in ac3 en dan samen met die vc1 in een ps3 compatible container? Ik ben al een tijdje op zoek naar de tools om dit te kunnen doen, maar tot nu toe weinig software die streams kan exporteren uit de asf container. Het enige wat ik heb kunnen vinden is gdsmux (onderdeel van Haali media splitter) die wmv/asf kan omzetten naar mkv, maar als ik dit remux met tsMuxer is de vc1 stream niet playable/streamable op de ps3 :'(

PSN ID: DCFreak

Reg. datum: 07 mei 2008

quote:
HaseMike schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 09:55:
Gigabit netwerk is nergens voor nodig bij streamen van hd films. Zelfs met 16gb voor een hd film, en die zijn maar zeldzaam op usenet, is het niet nodig, want :

16gb voor 2 uur film = 8gb per uur = 2,2mb per seconde. Totaal geen probleem voor een 100mbit lan.

De meeste films zijn echter tussen de 4 en 10 gigabyte op het moment, de beeldkwaliteit daarvan is uitstekend te noemen zowel op mijn 42" hd lcd als op mijn 720p beamer. Bij een vergelijk van de serie "planet earth" op bluray of de wmv van 4,5gb zie ik geen verschil op beide beeldbrengers.

De ps3 is een prima media center, ik heb zelfs mijn oude media center pc er voor weggedaan. Even kort : .mkv omzetten met mkv2vob en wmv films met wma pro, de audio naar stereo converteren en klaar is je ps3 fim, dvd films beter even op een rw-tje zetten voor menu's en ondertitels als je dat wilt.

Sinds kort kan je ook bluray formaat dvd's te vinden, erg makkelijk voor op een dvd5/9 te branden.
Je berekening is niet helemaal juist. Je vergeet de bits en bytes.
16GB * 1024 = 16384 MB * 8 = 131072 MBit/2uur = 65536 MBit/uur : 3600 = 18,2 MBit/sec.

Ik had het in mijn post over een wireless LAN connectie en die is theoretisch 54 MBit/sec maar in de praktijk mag je blij zijn als je 24 MBit/sec haalt. En dat gaat dus niet werken als je HD films via wireless LAN gaat streamen. Bovendien is de bovenstaande berekening met 18.2 MBit/sec nog aan de lage kant. Speel maar eens een blu-ray disc af in je PS3 en vraag tijdens het afspelen de info op. Dan zie je dat er uitschieters zijn naar > 30MBit/sec. En dan is het helemaal duidelijk dat het wireless streamen van HD films via de g standaar niet gaat werken. De nieuwe n standaard zou wel moeten gaan lukken denk ik zo.
En uiteraard... een kabeltje is de beste oplossing dan heb je idd geen gigabit lan nodig.

Ik heb een en ander uitgebreid getest met een HD film (1080p). Die heb ik gestreamend via WLAN (g standaard) werkt dus niet. Horten en stoten niet naar te kijken. Hetzelfde bestand gecopieerd naar de harddisk in de PS3. En het afspelen gaat prima.

MMPC S16T DVB-C Premium Zwart V2.0 OrigenAE S16T Zwart; Coolermaster 520W ATX Silent; Intel Core 2 Duo E8200 socket 775; 2048Mb PC6400 dual channel; Geforce 8600GT 512Mb met VGA, DVI/HDMI; Moederbord ASUS P5K-E Intel P35 chipset; 2x FloppyDTV DVB-C HDTV

Reg. datum: 02 augustus 2003

quote:
DCFreak schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 10:43:Zou die wma pro niet omgezet kunnen worden in ac3 en dan samen met die vc1 in een ps3 compatible container? Ik ben al een tijdje op zoek naar de tools om dit te kunnen doen, maar tot nu toe weinig software die streams kan exporteren uit de asf container. Het enige wat ik heb kunnen vinden is gdsmux (onderdeel van Haali media splitter) die wmv/asf kan omzetten naar mkv, maar als ik dit remux met tsMuxer is de vc1 stream niet playable/streamable op de ps3 :'(
Daar ben ik ook een tijdje mee bezig geweest, en er is helaas bijster weinig over te vinden op internet. Ik had xvid4psp gebruikt om de audio naar ac3 te converteren maar de video en de nieuwe ac3 te muxen is mij niet gelukt. Wel kan je de video naar een x264 formaat omzetten en dan de ac3 audio erbij muxen. Maar ja dat duurt weer uren en uren.

De makkelijkste oplossing is geen wmv films meer downloaden want er is bijna altijd ook een mkv versie van te vinden. De planet earth reeks had ik al in wmv dus die heb ik maar naar stereo wmv omgezet, want de ps3 speelt wel de wmv + wmv 9.2 audio af.

Reg. datum: 21 december 2007

quote:
DCFreak schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 10:43:
[...]

Zou die wma pro niet omgezet kunnen worden in ac3 en dan samen met die vc1 in een ps3 compatible container? Ik ben al een tijdje op zoek naar de tools om dit te kunnen doen, maar tot nu toe weinig software die streams kan exporteren uit de asf container. Het enige wat ik heb kunnen vinden is gdsmux (onderdeel van Haali media splitter) die wmv/asf kan omzetten naar mkv, maar als ik dit remux met tsMuxer is de vc1 stream niet playable/streamable op de ps3 :'(
En heb je al geprobeerd om met mkv2vob (of een van de andere tooltjes) de mkv te transcoden naar een playable vob-file met ac3 geluid?

quote:
HaseMike schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 08:18:
[...]

Daar ben ik ook een tijdje mee bezig geweest, en er is helaas bijster weinig over te vinden op internet. Ik had xvid4psp gebruikt om de audio naar ac3 te converteren maar de video en de nieuwe ac3 te muxen is mij niet gelukt. Wel kan je de video naar een x264 formaat omzetten en dan de ac3 audio erbij muxen. Maar ja dat duurt weer uren en uren.

De makkelijkste oplossing is geen wmv films meer downloaden want er is bijna altijd ook een mkv versie van te vinden. De planet earth reeks had ik al in wmv dus die heb ik maar naar stereo wmv omgezet, want de ps3 speelt wel de wmv + wmv 9.2 audio af.
Weet niet hoe jullie er tegenaan kijken. Maar voor mij is de lol er even van af met het downloaden van HD films voor PS3. Het komt mij net iets te vaak voor dat er weer een codec gebruikt is die de PS3 niet ondersteund. En het omzetten duurt (vaak) uren, met zeker niet altijd het gewenste resultaat. Bijvoorbeeld dat je je 5.1 audio moet omzetten naar stereo. Vind ik zonde. Ik hoop maar dat er snel een firmware update komt waarin de ondersteuning van de codecs aanzienlijk uitgebreid wordt. Want verder werkt de PS3 als media center perfect. Heb ook begrepen dat er hardware gaat komen die het mogelijk maakt om tv-uitzendingen op te nemen... leuk vooruitzicht.

MMPC S16T DVB-C Premium Zwart V2.0 OrigenAE S16T Zwart; Coolermaster 520W ATX Silent; Intel Core 2 Duo E8200 socket 775; 2048Mb PC6400 dual channel; Geforce 8600GT 512Mb met VGA, DVI/HDMI; Moederbord ASUS P5K-E Intel P35 chipset; 2x FloppyDTV DVB-C HDTV

quote:
Maarten74 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 08:41:Weet niet hoe jullie er tegenaan kijken. Maar voor mij is de lol er even van af met het downloaden van HD films voor PS3. Het komt mij net iets te vaak voor dat er weer een codec gebruikt is die de PS3 niet ondersteund.
Zolang je .mkv's download en omzet met mkv2vob is het zo gebeurd. De mkv's die moeten worden getranscodeerd kan je beter door xvid4psp laten doen met de x264 turbo instelling, gaat aardig snel.

Ik heb zelfs mijn media center pc verkocht en vervangen door een ps3, omdat je met een pc weer tijden bezig bent met software onderhoud en vista problemen.

Paar voordelen ps3 t.o.v. een media pc :

* Betere beeldkwaliteit vooral bij dvd's
* Geen software onderhoud en boot erg snel
* stiller, bluray, goede afstandsbediening
* Relatief goedkoop, kleine kast

Het nadaal is dat je de films voor de ps3 moet aanpassen.

quote:
HaseMike schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 09:28:
[...]

Zolang je .mkv's download en omzet met mkv2vob is het zo gebeurd. De mkv's die moeten worden getranscodeerd kan je beter door xvid4psp laten doen met de x264 turbo instelling, gaat aardig snel.

Ik heb zelfs mijn media center pc verkocht en vervangen door een ps3, omdat je met een pc weer tijden bezig bent met software onderhoud en vista problemen.

Paar voordelen ps3 t.o.v. een media pc :

* Betere beeldkwaliteit vooral bij dvd's
* Geen software onderhoud en boot erg snel
* stiller, bluray, goede afstandsbediening
* Relatief goedkoop, kleine kast

Het nadaal is dat je de films voor de ps3 moet aanpassen.
Ok, zal die tool xvid4psp ook eens bekijken. Maar dacht dat deze tool alleen geschikt is voor PSP, blijkbaar werkt deze tool ook dus voor PS3?
Wat mij vooral ook nog interesseert hoe het jou lukt om films te streamen en dan forward/backward spoelen, ondertitels aan/uit zetten te gebruiken. Bij mij werkt dat niet. Kun je dat eens wat uitgebreider uitleggen hoe dit bij jou wel kan werken.

v.w.b. voordelen PS3 / media center heb je met name over de softwareproblemen wel gelijk denk ik. Denk wel dat er inmiddels goede media-centers zijn die stil zijn, ook blu-ray speler bevatten en je kan natuurlijk wel opnemen met een media-center-pc.
MAAR je bent wel veel duurder uit. Kijk maar eens op deze site http://www.media-center.nl/
met name de MCE-701 (dvd speler vervangen door blu-ray) lijkt mij een geweldig media-center. Maar... duur.. helaas...

Reg. datum: 09 oktober 2006

quote:
HaseMike schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 08:18:
[...]

- knip -
Ik was hier aan begonnen omdat ik graag ondertiteling wilde in hd films, maar niet de video wil re-encoden. Nu blijkt dat de meeste films waar ondertiteling al hard encoded in zit, in het wmv/asf formaat te zijn. Tevens wil ik ook dolby surround behouden, maar volgens mij werkt ac3 in wmv/asf container helemaal niet op de ps3. Ik heb namelijk met Solveig ASF Muxer een ac3 in een asf container kunnen muxen en dit speelt op de pc maar niet op de ps3.

Aldus tijd om andere containers te gaan proberen, ik heb nog MPEG-4 en AVI op mijn lijstje staan.
quote:
Frans60 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 08:35:
[...]

En heb je al geprobeerd om met mkv2vob (of een van de andere tooltjes) de mkv te transcoden naar een playable vob-file met ac3 geluid?
Dit is mij niet gelukt, ik denk dat die tools er vanuit gaan dat de video stream in H.264 of MPEG2 formaat zijn, niet VC-1 (ze gaan dus transcoden en ik wil muxen ivm de snelheid).

PSN ID: DCFreak

Reg. datum: 26 juli 2007

Even voor iedereen die geen geluid krijgt met WMVtjes. Download ze maar wel gewoon want het omzetten vraagt een paar handelingen en is in een kwartiertje gefixed op een Athlon X2 5600. Al met al gaat het ongeveer net zo snel als een dvdtje parren, uitpakken en branden.

Je moet windows media encoder downloaden. Deze is gratis voor de mensen met een legale windows versie en mensen met een illegale versie moeten maar even de nieuwsgroepen op of andere kanalen bewandelen.

Je kan met windows media encoder de wmv opsplitsen in audio en video en ook is het mogelijk om beide apart te extracten.

Je moet de audiostream uitpakken en als Codec windows media audio 9.2 meegeven. Daarna moet je met media encoder de externe audio stream samenvoegen met de videostream.

Als er behoefte is aan een handleiding dan kan ik die wel plaatsten. Ik heb hem zelf niet geschreven dus wil er ook niet mee pronken dus bij deze gaan alvast alle credits naar de schrijver.....

quote:
Maarten74 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 09:59:Ok, zal die tool xvid4psp ook eens bekijken. Maar dacht dat deze tool alleen geschikt is voor PSP, blijkbaar werkt deze tool ook dus voor PS3?
Wat mij vooral ook nog interesseert hoe het jou lukt om films te streamen en dan forward/backward spoelen, ondertitels aan/uit zetten te gebruiken. Bij mij werkt dat niet. Kun je dat eens wat uitgebreider uitleggen hoe dit bij jou wel kan werken.
Xvid4psp is een aardig uitgebreide tool voor transcoding naar diverse formaten en nog redelijk snel ook, de naam duid op alleen psp maar hij is voor van alles geschikt. Ik neem aan dat ook xvid4psp net zoals mkv2vob e.d. alleen GUI's zijn om tools als memcoder/ffmpeg/besweet en wat al niet meer aan te sturen.

Vooruit en achter gaat gewoon bij mij de 1,5 speed is vloeiend de 10 speed gaat in schokkende stappen. Ook "goto" werkt prima, soms moet je wel een seconde of 10 wachten tot het beeld weer begint."Dit allemaal met HD files, dvd's als vob of mpg gaan niet zo lekker en dan ook geen ondertitels e.d., dvd's gaan dus op een schijfje. Ik gebruik de volgende setup, verder geen speciale dingen voor gedaan :

- pc met twonky voor media streaming in een 100mbit lan netwerk en de ps3.

Wie weet is het interessant : De router is een w700v, daar hangt de pc aan in de kelder, in de woonkamer staat een wlan router die ik als switch geconfigureerd heb en daar hangt de ps3 aan.

@Kbloem : werkt prima maar is helaas wel stereo ipv 5.1..

Reg. datum: 04 december 2007

Kan er hier iemand een deftige uitleg of tutorial geven voor het afspelen van films met subtitles (.srt) via wmp. Het lukt me nog steeds niet en ik mis dit enorm.

PSNID: Oxl33y

Reg. datum: 09 juni 2005

Ik las net een opmerking dat de blu-ray drive van de PS3 soms te traag is voor films?

quote:
0xl33y schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 13:06:
Kan er hier iemand een deftige uitleg of tutorial geven voor het afspelen van films met subtitles (.srt) via wmp. Het lukt me nog steeds niet en ik mis dit enorm.
Gewoon zorgen dat je subs dezelfde naam hebben als het videobestand en dan bij invoegtoepassingen ondertitels aanzetten geloof ik. Je kan ook bij Google "no subs mediaplayer" intypen en dan staan daar genoeg vermeldingen.

@HaseMike Klopt, maar beter iets dan niets toch ;) ? Ik heb gelukkig een goede set die er nog wel iets van weet te maken. Ik irriteer me er niet aan in elk geval....

Wat sta je nou te kijken!
Reg. datum: 17 januari 2001

quote:
Frank76NL schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 13:07:
Ik las net een opmerking dat de blu-ray drive van de PS3 soms te traag is voor films?
Ultra-HD films? Geen idee waar je het vandaan hebt, maar volgens mij slaat het helemaal nergens op.

"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."//PSN: Shiver23.

Reg. datum: 09 juni 2005

quote:
Shiver23 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 13:18:
[...]

Ultra-HD films? Geen idee waar je het vandaan hebt, maar volgens mij slaat het helemaal nergens op.
Hier heb ik het vandaan:

MMaster23 in 'nieuws: Nieuw ontwerp Xbox 360 combineert mogelijk cpu en gpu'

quote:
Ik heb al heel wat films gezien op mn ps3 en nog helemaal niets gemerkt. Ik weet ook niet of dat de rede is dat er veel geinstalleerd moet worden. Het is ook niet onderbouwd wat ie zegt dus ik zet er dikke vraagtekens bij....

Supra Addict
Reg. datum: 22 augustus 2001

quote:
Wat een onzin zeg, ik lees alleen een hoop blablabla en weinig, zeg maar gerust geen onderbouwing / bronnen van het hele verhaal. Het grote verschil tussen films en games is dat games gecomprimeerde textures, en andere resources hebben. Zo'n Bluray film wordt gewoon vanaf disc gestreamed, en er is dan wel een chip voor nodig om het signaal te decoden, maar die is er echt meer dan capabel genoeg voor.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! (host is UP!) | "Security is just a state of mind" | Cinema 4D !
MacBook Pro!

Its just a matter of time...
Reg. datum: 26 februari 2005

(Ook maar even hier posten, past hier beter):

Ik had even een vraag over de Playstation 3. Ik hoop dat dit de goede plek ervoor is, maargoed daar komen we vanzelf achter.

Is het ook mogelijk om de PS3 om te toveren tot Render-bak? Voor mijn werk/opleiding moet er namelijk erg veel gerenderd worden (gebouwen/huizen etc.), en aangezien de Cell processor behoorlijk krachtig is. Kan dit via Linux op de PS3 of iets dergelijks? Overweging is dus: PS3 óf PC upgrade. Mocht het niet kunnen, zal ik toch maar even moeten wachten op de Q9450...

Alvast bedankt voor de antwoorden. _/-\o_

Wachtend op de Q9450...

Supra Addict

Ja, en nee, als je linux op de PS3 installeert en een linux client hebt voor je renderer, kun je prima gebruiken maken van 6 van de 7 SPU's, maar dan moet je renderer het dus wel ondersteunen.

Maar dit heeft verder vrij weinig met de PS3 als media center te maken ;)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! (host is UP!) | "Security is just a state of mind" | Cinema 4D !
MacBook Pro!

Wat sta je nou te kijken!
Reg. datum: 17 januari 2001

quote:
scorpie schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 13:28:
[...]

Wat een onzin zeg, ik lees alleen een hoop blablabla en weinig, zeg maar gerust geen onderbouwing / bronnen van het hele verhaal. Het grote verschil tussen films en games is dat games gecomprimeerde textures, en andere resources hebben. Zo'n Bluray film wordt gewoon vanaf disc gestreamed, en er is dan wel een chip voor nodig om het signaal te decoden, maar die is er echt meer dan capabel genoeg voor.
En toch +1 gemod :/

"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."//PSN: Shiver23.

quote:
DeathClock schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 13:31:
(Ook maar even hier posten, past hier beter):

Ik had even een vraag over de Playstation 3. Ik hoop dat dit de goede plek ervoor is, maargoed daar komen we vanzelf achter.

Is het ook mogelijk om de PS3 om te toveren tot Render-bak? Voor mijn werk/opleiding moet er namelijk erg veel gerenderd worden (gebouwen/huizen etc.), en aangezien de Cell processor behoorlijk krachtig is. Kan dit via Linux op de PS3 of iets dergelijks? Overweging is dus: PS3 óf PC upgrade. Mocht het niet kunnen, zal ik toch maar even moeten wachten op de Q9450...

Alvast bedankt voor de antwoorden. _/-\o_
Even als toevoeging, voor ¤400 kun je een pc behoorlijk upgraden vandaag de dag. En nog belangrijker, wil je je al die ellende en uitzoekwerk op de hals halen voor een project waaraan je waarschijnlijk toch al genoeg werk hebt?

Its just a matter of time...
Reg. datum: 26 februari 2005

quote:
kbloem schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 14:02:
[...]

Even als toevoeging, voor ¤400 kun je een pc behoorlijk upgraden vandaag de dag. En nog belangrijker, wil je je al die ellende en uitzoekwerk op de hals halen voor een project waaraan je waarschijnlijk toch al genoeg werk hebt?
Point taken :) eerst maar een upgrade dan, en nog even doorsparen voor een PS3. Bedankt!

Wachtend op de Q9450...

Reg. datum: 04 januari 2002

quote:
Maarten74 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 08:41:
[...]

Weet niet hoe jullie er tegenaan kijken. Maar voor mij is de lol er even van af met het downloaden van HD films voor PS3. Het komt mij net iets te vaak voor dat er weer een codec gebruikt is die de PS3 niet ondersteund. En het omzetten duurt (vaak) uren, met zeker niet altijd het gewenste resultaat. Bijvoorbeeld dat je je 5.1 audio moet omzetten naar stereo. Vind ik zonde. Ik hoop maar dat er snel een firmware update komt waarin de ondersteuning van de codecs aanzienlijk uitgebreid wordt. Want verder werkt de PS3 als media center perfect. Heb ook begrepen dat er hardware gaat komen die het mogelijk maakt om tv-uitzendingen op te nemen... leuk vooruitzicht.
Op zich ben ik het met je eens, maar het codec verhaal klopt niet helemaal. Ik merk dat eigenlijk alleen een oude divx codec niet werkt (versie 3.nogwat geloof ik) en de beruchte wm10 pro audiocodec. Verder is het met name de container ondersteuning, da's een kwestie van matroska (mkv) implementeren. De meeste codecs die in die mkv-hd-films gebruikt worden, worden gewoon ondersteunt door de PS3. Licentie technisch moet dat wel haalbaar zijn aangezien Matroska een GNU L-GPL licentie model heeft.

Supra Addict

quote:
scorpie in "Het kleine-mismoderatietopic deel VII"

Ik had hem al op 0 gemod, maar er waren al meerdere mensen die hem +1 hadden gegeven, dus dan maar via bovenstaande methode proberen.

MacBook Pro!

quote:
sopsop schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 14:30:
[...]

Op zich ben ik het met je eens, maar het codec verhaal klopt niet helemaal. Ik merk dat eigenlijk alleen een oude divx codec niet werkt (versie 3.nogwat geloof ik) en de beruchte wm10 pro audiocodec. Verder is het met name de container ondersteuning, da's een kwestie van matroska (mkv) implementeren. De meeste codecs die in die mkv-hd-films gebruikt worden, worden gewoon ondersteunt door de PS3. Licentie technisch moet dat wel haalbaar zijn aangezien Matroska een GNU L-GPL licentie model heeft.
Mee eens. Waarom zou het zo lang duren. Een codec met een update meesturen is toch niet zo'n probleem. Of zou Microsoft vanwege concurrentie de WM10 pro codec voor zichzelf houden totdat ze met een verbeterde wm11 codec komen?

Dit heb ik van de ubuntu forums.

1) type:
sudo apt-get install ffmpeg mkvtoolnix

2) download the file convertmkv.py which I attached to this post.
NOTE: I didn't write or try the script therefore you should use it at your very own risk
I took the script from this page:
http://www.larsen-b.com/Article/261.html

3) Put the mkv file in the directory in which you put convertmkv.py

4) Open terminal and "cd" to the directory in which you put convertmkv.py

5) type:
python convertmkv.py name_of_your_mkvfile

Het zou dan mogelijk moeten zijn om MKV's om te zetten naar avi en af te spelen. Zelf ben ik niet van de linux maar als dit feilloos werkt wil ik er nog wel aan beginnen. Heeft iemand dit toevallig getest? Ik hoor namelijk nog geluiden over lag terwijl je hd materiaal afspeeld onder linux.

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: