Hoofdcategorieën
Topicacties

[HDD] Microsoft Zune ervaringentopic- Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 ... 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 15 december 2006

quote:
the-spawn schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 17:32:
[...]

Heeft iemand de update al geinstalleerd? ervaring?
Ik weet niet hoe ik de mijne moet update, via de software zegt hij dat hij up-to-date is.
(versie 2.3)
Ik krijg hem ook niet op mijn zune, heb hetzelfde probleem als jij...

Niet geraakt is altijd mis.
Reg. datum: 16 januari 2006

quote:
kees89 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 18:00:
[...]

Ik krijg hem ook niet op mijn zune, heb hetzelfde probleem als jij...
En ik ook niet, misschien net zo'n soort probleem als met de Zune Card in andere landen dan de VS? Zal wel snel duidelijkheid over komen :)
Scope cleaned and mounted

Ik heb geen problemen gehad met updaten hoor. Misschien kan je gewoon de nieuwe software downloaden van de website, en dan handmatig installeren.

XNA 3.0 voor zune is er nu dan ook :D hier
Vanavond even proberen O-)

Hier staat een how-to.

quote:
HammerT schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 08:53:
Ik heb geen problemen gehad met updaten hoor. Misschien kan je gewoon de nieuwe software downloaden van de website, en dan handmatig installeren.
Jep, dat werkt :)
Voor de anderen, die kan je hier downloaden.
Reg. datum: 15 december 2006

quote:
-Tim- schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 12:38:
[...]

Dank je!

Reg. datum: 28 november 2004

Ik vind mijn Creative ZEN wel een leuke speler; heel goed geluid in combinatie met de Shure SE210 oordopjes, goed leesbaar scherm, en met ID3-tags gaat hij goed om. Een paar nadelen die hij heeft:

1. Ik dacht dat 4GB wel genoeg was. Dat blijkt echter niet zo te zijn. Hier krijg ik ongeveer 500-600 muziekstukken op in mijn gewenste kwaliteit (192-320 kBit VBR0 met LAME.) Met een gemiddelde lengte van 4 minuten per muziekstuk heb ik dus 2400 minuten muziek erop staan; ongeveer 40 uur. Ik luister 3-5 uur per dag (meestal OV en soms op het werk), en dan ben ik in 2 weken door de muziek heen. Er moet dan nieuwe muziek op.
2. Punt 1 is vrij vervelend, omdat het syncen niet prettig werkt. In MediaPlayer gaat het wel altijd goed, maar ik heb geen manier gevonden om volledige albums te syncen. WinAmp kan dit wel, maar die vreet een halve gig geheugen tijdens het autofillen. Tevens wil WinAmp de ZEN willekeurig laten hangen.
3. Syncen is traag. Het kost 3 kwartier om 4GB vol te zetten.
4. Het muziekstuk dat ik wil horen staat er nou nét niet op....
5. Wifi zou wel handig zijn om effe snel een album te syncen zonder de kabel te moeten gebruiken (maar is geen vereiste).
6. De ZEN heeft geen gapless playback (er zit een tik in van ~1sec), en de zune 2 nu zo te zien wel. Erg prettig voor, onder andere, Live CD's en muziek zoals die van Vangelis en Mike Oldfield :)

De enige twee spelers die aan mijn eisen voldoen zijn de iPod Classic 80GB en de Zune 80.

- 80GB, omdat ik verwacht na het rippen ~60-64 GB aan volledig getaggde muziek te hebben.

- Prijs ongeveer 200 euro (de Zune kan ik via eBay halen voor ~215 inclusief verzenden)

- Een iPod wil ik het liefst niet omdat ik te veel problemen met iTunes ben tegengekomen (conflicteert vooral met brandprogramma's). iTunes weglaten kan niet omdat je dan de iPod niet kunt updaten voor zover ik weet. Echter, als dit probleem is opgelost en iTunes tegenwoordig stabiel is, dan vind ik het wel nog het overwegen waard. Een groot nadeel van de iPod vind ik dat de producten teveel gehyped worden; daar heb ik een hekel aan. (Ik bedoel: sommige mensen bekijken zelfs geen andere producten meer zodra er een product met het Apple logo erop in de markt is. Dan is dat product automatisch "het beste".)

Het kan zijn dat de Zune 2 mijn nieuwe speler wordt als de reviews positief zijn. Het zou mooi zijn als zAlternate goed werkt (edit: het werkt dus niet zoals ik hoopte) met de Zune 2 zodat ik hem kan syncen met WinAmp. Dat programma vind ik toch nog steeds de beste bilbliotheek hebben. (En ik kan er niet zo goed vanaf blijven omdat ik het al sinds de vroege 2.x versies gebruik.)

Op het moment kan ik maar één nadeel aan de Zune 2 zien en dat is het gebrek aan een equalizer. De ZEN heeft een kleine bass-bump, precies voldoende om perfect te klinken met mijn Shure SE210, als de EQ uit staat. Als ik mijn Sennheiser CX300 gebruik (op dit moment, omdat dat de SE210 in repair/vervanging zijn vawege een defect aan de behuizing) staat de EQ op "Vocal" om de extreme bass van de CX300 af te vlakken, wat goed werkt.

Hoe is de bassweergave van de Zune, met een set vrij neutrale zoals de SE210? Dat is het enige dat ik natuurlijk niet kan bepalen door te lezen.

De ZEN houd ik er overigens wel bij, voor het geval ik lichte kleding draag in de zomer en de Zune te groot zou zijn.

Katsunami wijzigde dit bericht 09-05-2008 01:36 (10%)

Bewezen diensten in het verleden garanderen geen consideratie in de toekomst.

.: Dark Storm :.
Reg. datum: 01 januari 2002

quote:
-Tim- schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 12:38:
[...]

Ik heb vandaag ook de losse software gedownload, en idd dat werkt wel.
Komende tijd eens zien wat het voor moois brengt :)

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

quote:
HammerT schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 08:53:
True zo heb ik het ook gedaan.

Ik ben alleen het icon van zune marketplace kwijt? heeft iemand anders hier ook last van?

quote:
Riddler85 schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 12:37:
[...]

True zo heb ik het ook gedaan.

Ik ben alleen het icon van zune marketplace kwijt? heeft iemand anders hier ook last van?
Ja idd, was me niet eens opgevallen. Waarschijnlijk is het omdat de video's die nieuw op marketplace staan enkel voor US gebruikers zijn.
quote:
HammerT schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 19:08:
[...]

Ja idd, was me niet eens opgevallen. Waarschijnlijk is het omdat de video's die nieuw op marketplace staan enkel voor US gebruikers zijn.
Das balen want ik gebruikte marketplace om te zoeken naar nieuwe muziek =(

Reg. datum: 11 mei 2008

quote:
Riddler85 schreef op zondag 11 mei 2008 @ 13:04:
[...]

Das balen want ik gebruikte marketplace om te zoeken naar nieuwe muziek =(
Zet in je control panel je land- en taalinstelling naar de vs en viola.. marketplace is weer beschikbaar ;)
.
Spelletjes op de zune rocken trouwens hard. Alleen is het jammer dat iedere keer de zune reset als je stopt met spelen. Maar dat zal wel aan de beta fase liggen..

Reg. datum: 28 november 2004

quote:
Geen Zune voor mij. Ik vind het importeren via eBay van een dergelijk duur apparaat teveel risico. Aangezien de iPod Classic de enige is die rond het bedrag ligt dat ik voor een 80GB speler wil uitgeven, is het die geworden. (Zeker nu ml_iPod ook deze fatsoenlijk lijkt te ondersteunen en de Zune op geen enkele manier met Winamp werkt.) Jammer voor Microsoft, want het leek me hardwarematig een mooie speler.

Bewezen diensten in het verleden garanderen geen consideratie in de toekomst.

.: Dark Storm :.
Reg. datum: 01 januari 2002

Vandaag is me zusje thuis gekomen van een wereldreis :)
Daarbij heeft ze ook de US aangedaan, daar natuurlijk de nodige boodschappen laten doen voor mij :D

Zodoende ook de ZUNE CAR PACK V2 mee laten nemen.
Wat een ontzettend makkelijk en goed product!

Binnen 5 minuten werkend gekregen.
* Uitpakken
* Aansluiten in de auto
* Aansluiten van de Zune
* Zune update laten doen voor ACC
* Frequentie kiezen, vastzetten op Radio en op Knop1of Knop2 van de Remote
* Press Play, en there is the music!

Goede kwaliteit, alleen bij stilte, en een hoog volume (80% volume van radio) hoor je dat het FM band is.Een lichte ruis.
Maar dat is op andere freq misschien niet of minder hoorbaar.

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

quote:
kaperopdekust schreef op zondag 11 mei 2008 @ 14:14:
[...]

Zet in je control panel je land- en taalinstelling naar de vs en viola.. marketplace is weer beschikbaar ;)
.
Spelletjes op de zune rocken trouwens hard. Alleen is het jammer dat iedere keer de zune reset als je stopt met spelen. Maar dat zal wel aan de beta fase liggen..
Thx werkt =)
Nu maar hopen dat hij snel in europa uit komt en dat we van livemarketplace gebruik kunnen gaan maken :D

quote:
kaperopdekust schreef op zondag 11 mei 2008 @ 14:14:
[...]

.
Ja klopt het is eigenlijk nog niet voor het grote publiek, alleen voor ontwikkelaars.

Heeft iemand nog wat goede spelletjes ergens gevonden? :P

=]
Reg. datum: 14 februari 2004

quote:
the-spawn schreef op zondag 11 mei 2008 @ 20:48:
Vandaag is me zusje thuis gekomen van een wereldreis :)
Daarbij heeft ze ook de US aangedaan, daar natuurlijk de nodige boodschappen laten doen voor mij :D
Klein informatief vraagje uit nieuwsgierigheid, hoe zou jij dat aanpakken bij 'n defect met garantie enzo?

Vostro 1700 2048mb/160gb/7200rpm -> X-Fi Notebook PCI-Express -> Denon 1705 -> Dali 505's

Reg. datum: 06 maart 2006

Vandaag bij de download notifications :) http://www.microsoft.com/...531EF4&displaylang=en

Acties: [view][quote]

Door: RoD
Moderator PMD / FP ProMod
Reg. datum: 14 september 2004

Is er toevallig ook ergens een changelog beschikbaar? Ik kan hem er niet bij vinden.

Verder mag er een nieuw topic geopend worden. Degene die hier interesse voor heeft mag even een DM sturen. :)

Weet iemand hoe het kan dat zune niet wil bijhouden welke liedjes ik gelusiterd heb? Ik wil graag last.fm gebruiken en heb daar een tooltje voor gevonden, maar die gebruikt dus je zune play's.

Dit is hem btw:
http://zuse.googlecode.com

Ik heb dat zenses wel een geprobeert, maar dat is echt ruk imho ;)

quote:
HammerT schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 21:55:
Weet iemand hoe het kan dat zune niet wil bijhouden welke liedjes ik gelusiterd heb? Ik wil graag last.fm gebruiken en heb daar een tooltje voor gevonden, maar die gebruikt dus je zune play's.
Werkt je Zune social profile wel? Die moet je door middel van je land van herkomst te veranderen nog werkend zien te krijgen lijkt me.
=]
Reg. datum: 14 februari 2004

quote:
HammerT schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 21:55:

Dit is hem btw:
http://zuse.googlecode.com

Ik heb dat zenses wel een geprobeert, maar dat is echt ruk imho ;)
Maandagmdidag mijn Zune80 op Ebay besteld en ik was hier ook erg benieuwd naar! Het lijkt me sowieso dat je je Zune met de software moet syncen (a la de ipod scrobbler?) om 't aantal plays etc met je software te syncen. Hoe en óf dit programma exact die XML-feed onderschept weet ik niet maar ik ga het zeer zeker in de gaten houden.

Zenses gebruikt voor mijn Zen Vision:M (die is 'kwijt' inmiddels..) maar dat is drie keer niets inderdaad. :D

Vostro 1700 2048mb/160gb/7200rpm -> X-Fi Notebook PCI-Express -> Denon 1705 -> Dali 505's

Ik was van plan een ontzettend positief bericht te plaatsen over mijn Zune toen ik hem net een paar dagen had maar na een week moet ik vrees ik helaas concluderen dat mijn Zune is overleden :(.
Ik was hem een keer aan het opladen en ben toen helaas in slaap gevallen. Toen ik wakker werd gaf hij de melding dat de accu leeg was dus ik heb hem toen maar weer laten opladen.
Bij thuiskomst nog steeds accu leeg en als ik op play drukte zag ik wel het batterij logo met de bliksem schicht maar helaas, het is nu een paar dagen later nadat ik verschillende opladers heb geprobeerd, een Xbox360 hem heb laten opladen (zoals Microsoft bij dat soort gevallen als mogelijke oplossing adviseert), een Macbook, een PS3, mijn pc zonder iets op de andere USB poorten, hij blijft dood. (nee, hij is niet gevallen, niet nat geworden, wanneer hij niet aan mijn computer was aangesloten was hij in zijn hoesje)
Nu maar aan vrienden in Amerika vragen of ze mij kunnen helpen bij het retouren naar Microsoft maar ik vind het eigenlijk best slecht dat dit kan gebeuren binnen 1 week :(.

Wat niet wilt zeggen dat ik voor de rest ontevreden was over mijn Zune namelijk, een heerlijk apparaat, muziek klinkt erg goed eruit, mooi helder scherm (wordt helaas wel snel vies dus een doekje hadden ze er wel bij mogen geven ;) ).
De Zune software vind ik echt ontzettend prettig werken, gewoon in een map gooien en hij past het programma automatisch aan en synchroniseert het zodra de Zune is aangesloten.
Tot het overlijden van mijn Zune vond ik het echt een ideaal apparaat.

Decepticons 4ever!!!!

quote:
jorisandkaylas schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 11:15:
Ik was van plan een ontzettend positief bericht te plaatsen over mijn Zune toen ik hem net een paar dagen had maar na een week moet ik vrees ik helaas concluderen dat mijn Zune is overleden :(.
Ik was hem een keer aan het opladen en ben toen helaas in slaap gevallen. Toen ik wakker werd gaf hij de melding dat de accu leeg was dus ik heb hem toen maar weer laten opladen.
Bij thuiskomst nog steeds accu leeg en als ik op play drukte zag ik wel het batterij logo met de bliksem schicht maar helaas, het is nu een paar dagen later nadat ik verschillende opladers heb geprobeerd, een Xbox360 hem heb laten opladen (zoals Microsoft bij dat soort gevallen als mogelijke oplossing adviseert), een Macbook, een PS3, mijn pc zonder iets op de andere USB poorten, hij blijft dood. (nee, hij is niet gevallen, niet nat geworden, wanneer hij niet aan mijn computer was aangesloten was hij in zijn hoesje)
Nu maar aan vrienden in Amerika vragen of ze mij kunnen helpen bij het retouren naar Microsoft maar ik vind het eigenlijk best slecht dat dit kan gebeuren binnen 1 week :(.

Wat niet wilt zeggen dat ik voor de rest ontevreden was over mijn Zune namelijk, een heerlijk apparaat, muziek klinkt erg goed eruit, mooi helder scherm (wordt helaas wel snel vies dus een doekje hadden ze er wel bij mogen geven ;) ).
De Zune software vind ik echt ontzettend prettig werken, gewoon in een map gooien en hij past het programma automatisch aan en synchroniseert het zodra de Zune is aangesloten.
Tot het overlijden van mijn Zune vond ik het echt een ideaal apparaat.
probeer even je zune te resetten door de terug en de boven knop in te houden dit moet je ff een tijdje doen.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.
Systeem: http://tweakers.net/gallery/sys/3006 360 blog: http://www.360voice.com/tag/Razor79DT

Pagina: 1 2 3 4 ... 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: