Hoofdcategorieën
Topicacties

Het TomTom Navigator 6 & 7 Topic | Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 ... 27 28 29 30 31 32 33 34 35 ... 51 52 53 54 last

Reageer Nieuw Topic
Arwen / Kayne

Kijk eens in je voices-folder. Daar zou moeten een collected.ini staan.
Delete die eens, dan zoekt hij opnieuw in je voices-folder welke stemmen erin staan.

Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6
Zet jezelf op de kaart met TweakerMaps

Reg. datum: 18 juli 2006

Vanuit het HTC Touch Cruise Deel 3 topic, kwam ik hier terecht.

Afgelopen weekend heb ik Tom Tom 6 op mijn HTC Touch Cruise geinstalleerd, TT werkt, echter bij het uitzetten van mijn telefoon of na het uitvoeren van een soft-reset, start TT automatisch op. Dat is niet echt de bedoeling, temeer omdat TT vooral bedoeld is voor zo nu en dan gebruik.

In het cruise topic werd al gesproken over het verwijderen van de 2577 folder (staat ook in dit topic wel ergens vermeld), echter na het verwijderen van de betreffende folder krijg ik telkens de juridische kennisgeving en de melding 'geen kaarten gevonden'. Daarna werd er gesproken over 'bluetooth uitzetten' alvorens de folder te verwijderen, ook dit had verder geen effect.

Een andere optie was het bestand 'autorun.exe' verwijderen en vervangen door een leeg autorun.exe bestand (een txt bestand hernoemen naar autorun.exe), dan krijg ik echter een foutmelding bij iedere keer dat ik de telefoon aanzet / reset.

Ook opnieuw installeren heeft geen effect gehad..

Wie kan mij verder helpen?

Reg. datum: 12 oktober 2007

quote:
cyberdj schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 09:03:
..Afgelopen weekend heb ik Tom Tom 6 op mijn HTC Touch Cruise geinstalleerd, TT werkt, echter bij het uitzetten van mijn telefoon of na het uitvoeren van een soft-reset, start TT automatisch op......
Eigenlijk is het heel simpel. Nadat TomTom juist werkt hoef je alleen maar de autorun.exe weg te gooien of te hernoemen naar autorun.txt (of autorun.uit of............)
Je had dus bijna de goede oplossing.

Reg. datum: 18 juli 2006

quote:
rjhilbrink schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 11:06:
[...]

Eigenlijk is het heel simpel. Nadat TomTom juist werkt hoef je alleen maar de autorun.exe weg te gooien of te hernoemen naar autorun.txt (of autorun.uit of............)
Je had dus bijna de goede oplossing.
Ook dat heb ik gedaan.. Nadat ik echter het Autorun.exe bestand hernoem naar iets anders, krijg ik daarna na het opstarten de melding 'geen kaarten gevonden'.

Ook heb ik geprobeerd om TT op te starten (met autorun.exe gewoon in de folder 2577) en dan terwijl TT loopt het bestand hernoemen naar autorun.xxxxxx. Wanneer ik dan weer naar de selecteer kaart optie ga (instellingen) krijg ik de melding geen kaarten gevonden. TT sluit af en start weer op met de melding 'geen kaarten gevonden'.

frustrerend zo langzamerhand... Koop / gebruik je een legale versie, werkt het nog niet :(

Reg. datum: 26 november 1999

Ik heb Tomtom Navigator 6 draaien op mijn HTC Touch Cruise. Navigatie werkt prima. Eén van de handigste features vind ik het navigeren van/naar een contactpersoon, omdat ik die adressen allemaal via Exchange heb opgeslagen.
Nou komt het lastige puntje: aangezien ik mijn telefoon voor werk en prive gebruik, zijn de contactpersonen in Exchange gemixt. Zowel prive als werk contacten zitten op één hoop. In Outlook kan ik onderscheid maken door deze contacten in een categorie in te delen en vervolgens met behulp van een filter op de categorie alleen de werk contacten of alleen de prive contacten weergeven.

In TomTom kan ik geen manier vinden om een dergelijk filter toe te passen. Het gevolg is dat de lijst met contactpersonen extra lang is, waarbij ik een groot deel van de adressen _nooit_ zal gebruiken in TomTom.

Weet iemand of er een manier is om een dergelijk filter toch toe te passen in TomTom?

Reg. datum: 19 januari 2008

Zoekfunctie gebruiken.

doesn't share food!
Reg. datum: 17 januari 2002

TomTom biedt nieuwe kaarten ter download
Met ingang van vandaag biedt TomTom nieuw kaartmateriaal aan voor alle navigatiesystemen van het Nederlandse bedrijf. TomTom brengt de kaarten uit onder versienummer 8.05 voor GO x30-eigenaren en 7.20 voor alle andere devices. Het materiaal is gebaseerd op de januari-release (2008.1) van kaartleverancier Tele Atlas.

Net als bij de vorige update is het kaartmateriaal ook nu alleen te koop via een rechtstreekse download. De kaarten zijn dus niet op DVD, CD of SD te bestellen of beschikbaar in de winkel. Installatie van het kaartmateriaal kan op eenvoudige wijze via TomTom HOME.

8.05-kaarten
De map-update voor de nog gloednieuwe GO x30-serie is te gebruiken als vervanging van de versie 8.00-kaart die standaard op de devices staat en deze ondersteunt vanzelfsprekend alle nieuwe functies van NavCore 8 als IQ Routes en de Rijbaanassistent. TomTom hanteert hierbij een 'Laatste kaart garantie'; verschijnen er binnen 30 dagen na aankoop van een apparaat nieuwe kaarten, dan kun je die gratis downloaden. En aangezien de GO x30 pas sinds kort beschikbaar is, zal iedere bezitter van zo'n systeem de update kostenloos kunnen binnenhalen.

7.20-kaarten
Voor devices die gebruikmaken van NavCore 7 (alle systemen behalve de GO x30) brengt TomTom nieuwe 7.20-kaarten uit. Deze beschikken niet over de nieuwe functies en zijn ook een stuk goedkoper dan de maps voor versie 8. Mocht in de toekomst NavCore 8 ook beschikbaar komen voor andere TomTom-apparaten, dan dienen daar dus andere kaarten voor te worden aangeschaft. TomTom heeft de komst van NavCore 8 voor niet-GO x30 echter nog op geen enkele wijze bevestigd...
Dat werd wel eens tijd. Volgens mij is de laatste versie v6.75 van 1e kwartaal 2007.
Op de downloadsite van TomTom staat vooralsnog alleen v6.75 voor Navigator 6.

[edit]
Voor de GO modellen is v7.20 al wel beschikbaar.
quote:
Kaart van West-Europa v7.20
Het is de hoogste tijd om je kaart van West-Europa te vernieuwen nu we 30.000 kilometer aan extra wegennetdekking en bijna 15.000 nieuwe NP’s aanbieden. Deze gedetailleerde kaart biedt volledige dekking van Groot-Brittannië, Ierland, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Liechtenstein, Frankrijk, Monaco, Italië, San Marino, Vaticaanstad, Spanje, Portugal, Andorra, België, Nederland, Luxemburg, Zweden, Denemarken, Noorwegen, Finland en de Canarische Eilanden. Dekking stratennetwerk: 99%

Pinobigbird wijzigde dit bericht 06-05-2008 15:40 (14%)

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.

Reg. datum: 10 oktober 2003

quote:
Pinobigbird schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 15:33:
TomTom biedt nieuwe kaarten ter download

[...]

Dat werd wel eens tijd. Volgens mij is de laatste versie v6.75 van 1e kwartaal 2007.
Op de downloadsite van TomTom staat vooralsnog alleen v6.75.
Deze kaarten zijn voor NAVCORE 7 of 8. TomTom Navigator zit nog steeds op NAVCORE 6 en deze kaarten zijn hierom dan ook niet bruikbaar voor PDA's.

X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$Toppunt van ironie: postnr 28183390$H+H*
"Eén van de doelstellingen van de nieuwe layout is om informatie overzichtelijker te presenteren."

doesn't share food!

quote:
The Zep Man schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 15:38:
[...]
Deze kaarten zijn voor NAVCORE 7 of 8. TomTom Navigator zit nog steeds op NAVCORE 6 en deze kaarten zijn hierom dan ook niet bruikbaar voor PDA's.
Ik zie het, zie mijn edit.
Toch jammer, er staat in het nieuwsbericht "en 7.20 voor alle andere devices.".

Ik vraag me af of TomTom dan wel (binnenkort) met nieuwe kaarten komt voor Navigator 6 :? . Ik hoop het wel.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.

Arwen / Kayne

Ik vrees ervoor. Je gaat gewoon moeten wachten tot TT zin heeft om een Navigator uit te brengen op basis van Navcore 7 :/

Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6

doesn't share food!

Dat valt inderdaad nog te bezien.
Een niet al te hoopgevend antwoord van TomTom Customer Support:
[...]
In regard to your inquiry we are not making any new development in Navigator 6. The latest map will be available for Navigator 7 when and if it is released.
[...]
"and if" }:|

Arwen / Kayne

Tja, het is wel begrijpelijk, hoeveel winst maken ze op de PNA's en hoeveel legale versies staan er geinstalleerd op PDA's?
Heb ik dat al niet een keer gezegd in dit topic? :P

doesn't share food!

Toch een sprankje hoop. Met de nieuwe HTC Touch Diamond (verwachte leveringsdatum: 18 juni) wordt misschien Navigator 7 meegeleverd.
„Wir statten den O2 Xda diamond mit TomTom Navigator 7 aus."

-- Lutz Schüler, Geschäftsführer Marketing und Sales bei O2 Germany
Edit:
TomTom Navigator 7 wordt ingebakken in de ROM van de Diamond, en is dus niet meer als losse exe:
TomTom NAVIGATOR 7 - confirmed
Autor: Dawid Gatti Dzień: 2008-05-07 Godzina: 18:21:09.
TomTom has confirmed to me that HTC Daimond will be sold already installed NAVIGATOR 7

Since there is a very large percentage of piracy NAVIGATOR 6, the company TomTom has decided to resign from the sale of the programme for cooperation with companies producing pocketpc's. The situation is so severe that not even the existence of a file exe NAVIGATOR 7. The program is permanently embedded in ROM system, it is not even able to obtain a program to the review.

Pinobigbird wijzigde dit bericht 08-05-2008 10:27 (52%)

Arwen / Kayne

En hoelang denken ze dat het zal duren voordat ze die er bij xda-developers uithalen? :P

Langs 1 kant jammer dat het zo loopt, want nu veroorzaken ze zelf nog meer piraterij. Mensen die een TyTTn (1/2) of gelijkaardig duur toestel gekocht hebben, gaan echt geen nieuw toestel kopen enkel omdat ze dan TT7 kunnen hebben...

Reg. datum: 12 augustus 2000

nog een link naar het nederlandse artikel; http://allaboutphones.nl/forum/viewtopic.php?f=2&t=2592

Specs - Dell 2407WFP - Thermaltake Soprano - Tagan 480(U22) - AMD X2 Manchester 4200+ @ 2600 - DFI Nforce4 Ultra-D - 2 GB RAM (Corsair Twinx1024 XLPT) - GF88000GTS 320meg - 2x 160GB RAID0 - NEC3500

Reg. datum: 19 mei 2003

Ik heb een hele rits stemmen welke ik op de Go van mijn vader heb gehad, gekopieerd naar de Voices map op mijn storage card. Wat ik ook probeer TomTom Navigator wil die stemmen maar niet zien. (ja, collected.ini is al verwijderd (en daarna door TomTom opnieuw aangemaakt))
Iemand enig idee wat er mis zou kunnen zijn?

Xbox Live Gamertag: UltraSubX

Reg. datum: 13 april 2008

Misschien ene gekke vraag maar als ik de kaart: "Western Europe" installeer is het daarna overbodig om ook nog eens Benelux , Frankrijk etc. erop te zetten? Deze zitten standaard al verwerkt in Western europe, of zie ik dit verkeerd?

Reg. datum: 28 januari 2004

quote:
mcman schreef op maandag 12 mei 2008 @ 20:32:
Misschien ene gekke vraag maar als ik de kaart: "Western Europe" installeer is het daarna overbodig om ook nog eens Benelux , Frankrijk etc. erop te zetten? Deze zitten standaard al verwerkt in Western europe, of zie ik dit verkeerd?
Zie je goed :)

If you do something, do it good.

Reg. datum: 13 april 2008

quote:
Dank! Scheelt een hoop ruimte op me geheugenkaartje.

Vond 4 gig voor alleen TomTom aardig wat. 1 gig voor west europa is meer dan genoeg, als ik naar Tsjechie oid ga installeer ik het wel. Bedankt!

Reg. datum: 16 augustus 2001

Volgens Modaco komt TT7 voor PocketPC er binnenkort aan!!!!
http://www.modaco.com/con...coming-to-pocket-pc-soon/

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Vidi, Vici, Veni

quote:
mcman schreef op maandag 12 mei 2008 @ 22:03:
[...]

Dank! Scheelt een hoop ruimte op me geheugenkaartje.

Vond 4 gig voor alleen TomTom aardig wat. 1 gig voor west europa is meer dan genoeg, als ik naar Tsjechie oid ga installeer ik het wel. Bedankt!
Zeker niet overbodig imo... Ik gebruik zelf over het algemeen de "plus-kaarten"...

Zijn een stuk sneller dan de hele europakaart in één keer...

www.carina-avensisclub.nl

Reg. datum: 23 mei 2008

*weg*

Lees het beleid van dit forum nog eens door ...

pven wijzigde dit bericht 25-05-2008 15:22 (89%)

Reg. datum: 19 maart 2005

Ik ben erg benieuwd of en wanneer er nieuwe kaarten uit zullen komen die draaien op de Windows Mobile/symbian versie van Tomtom.
Bij mijn weten is v675 de laatste (voor europa in ieder geval) en die is toch al bijna 1,5 jaar oud.
Vind het persoonlijk een slechte zaak dat tomtom zo lang op zich laat wachten met nieuwe kaarten voor Tomtom Navigator 6.

Heb enige tijd geleden gebeld met Tomtom, daar konden ze me niet vertellen of er uberhaupt nieuwe kaarten uitkomen voor de genoemde platformen. Dit lijkt me raar: volgens mij is dit een behoorlijk groot marktaandeel wat Tomtom nu links laat liggen. Een half jaar geleden heb ik een Symbian-based toestel gekocht, waarbij ik ervan uit ging dat er regelmatig nieuwe Tomtom-mappen voor dit systeem beschikbaar zouden komen. Nu voel ik me een beetje bekocht!

Iemand meer info over nieuwe kaarten? Of misschien nieuws over een mogelijke Tomtom versie 7 voor de WM/symbian based toestellen zodat ook wij de nieuwere kaarten (die dus al wel bestaan!) kunnen draaien?

PS heb al gezocht op dit forum, niets concreets gevonden.. Misschien dat er inmiddels meer info is (of misschien heb ik iets gemist)?
PS2 TT 7 staat al in de planning voor PPC systemen.. How about the symbian-based ones?

tbenschop2 wijzigde dit bericht 25-05-2008 18:05 (10%)

Reg. datum: 11 februari 2002

Ik ben aan t proberen CheckPOInt 6 te intstalleren, maar het lijkt niet te werken met Tom Tom 6.
Heeft iemand het werkend op zijn PDA

ik heb: htc p4350, WM6.1, TomTom6.030

in de tussentijd gebruik in PoiEdit, maar checkPOInt lijkt heel mooi omdat ie bijv. bij traject controles je gemmiddelde snelheid weergeeft.

Reg. datum: 27 mei 2008

Klein vraagje:

Heb het al gevraagd op het andere forum van de HTC Touch maar daar kwam er niks uit.
Ik heb een bluetooth gps muisje van Qtrek (de K-44). Nu probeer ik verbinding te maken met tomtom en dat werkt niet. Heb tien minuten geleden verbinding gehad met telefoon en tomtom werkte allemaal perfect. Tomtom uit en nog een keer proberen en het werkt nu niet meer.
Iemand misschien een oplossing?

Pagina: 1 2 3 4 ... 27 28 29 30 31 32 33 34 35 ... 51 52 53 54 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: