Ik heb de laatste versie gedownload en die nam bij allebei de mkv's de subs eruit. Kan ik dit omzeilen? Het ging om mkv's van 8+GB. Moet ik die splitten in stukken van 2GB om ze mee te nemen in de conversie of kan ik het gewoon 1 bestand laten?quote:Sentry23 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 14:00:
[...]
Dat lag aan in bug in beta 12. Bij een split werden niet alle tracks meegenomen, en in de nieuwste versie zou dit goed moeten gaan. (i.i.g. in tests wel)
[PS3/360] GOTSent, MKV naar MP4 converter
Pagina: 1 2 3 4 ... 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 last
Reageer Nieuw TopicKan je een linkje opsturen, want ik wil graag oplossen als die subs verdwijnen, dat het wel goed werkt.quote:kbloem schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 15:05:
[...]
Ik heb de laatste versie gedownload en die nam bij allebei de mkv's de subs eruit. Kan ik dit omzeilen? Het ging om mkv's van 8+GB. Moet ik die splitten in stukken van 2GB om ze mee te nemen in de conversie of kan ik het gewoon 1 bestand laten?
Verder kan je wel zelf splitten (hoe groot hangt af van de destination).
En als je naar Xvid doet, dan splitst hij achteraf, en niet van te voren, dus kom je altijd wel goed uit met filesize en subs.
Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23
Reg. datum: 15 juli 2004
Reg. datum: 15 juli 2004
Dit probleem heb ik ook, de eerste twee 'converts' deden de subs het wel, echter bij de rest verdwenen ze gewoon. Blijkt dat er een fout in de MKV's zitten waardoor GOTSent de subs niet mee neemtquote:kbloem schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 15:05:
[...]
Ik heb de laatste versie gedownload en die nam bij allebei de mkv's de subs eruit. Kan ik dit omzeilen? Het ging om mkv's van 8+GB. Moet ik die splitten in stukken van 2GB om ze mee te nemen in de conversie of kan ik het gewoon 1 bestand laten?
'My name is Matto, but my friends call me 'Fang.' Come to think of it, my enemies call me 'Fang' too. Everybody calls me Fang!"--Matto "Fang" Rish
Wil je een nzb hebben?quote:Sentry23 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 17:17:
[...]
Kan je een linkje opsturen, want ik wil graag oplossen als die subs verdwijnen, dat het wel goed werkt.
Verder kan je wel zelf splitten (hoe groot hangt af van de destination).
En als je naar Xvid doet, dan splitst hij achteraf, en niet van te voren, dus kom je altijd wel goed uit met filesize en subs.
Wat ik trouwens vreemd vind is dat er in de NFO staat de de subs hardcoded zijn. Dan zouden ze toch niet mogen verdwijnen? Lijkt me dan toch een fout in de NFO en dat ze opgenomen zijn in de container toch?
Als ik deze sub dan extract uit de mkv kan ik ze dan ook weer toevoegen via GotSent? Moet ik dan alsnog de unicode aanpassen?
Reg. datum: 08 mei 2008
Reg. datum: 08 mei 2008
Ik gebruik nu AVIaddxSub om een AVI & SRT samen te voegen tot een .divx bestand in enkele minuten. Deze wordt netjes afgespeeld op de PS3 met ondertiteling.
Nu ben ik niet helemaal bekend op de hoogte met de karakter trekjes van MKV/MP4 maar is het niet mogelijk om een MKV/MP4 te muxen naar AVI (divx/xvid trekjes)? Zo kan sneller ondertiteling toegevoegd worden zonder te encoden.
GOTSent voor het eerst gebruikt vandaag, het converten werkt prima. Goeie vondst!
Nu ben ik niet helemaal bekend op de hoogte met de karakter trekjes van MKV/MP4 maar is het niet mogelijk om een MKV/MP4 te muxen naar AVI (divx/xvid trekjes)? Zo kan sneller ondertiteling toegevoegd worden zonder te encoden.
GOTSent voor het eerst gebruikt vandaag, het converten werkt prima. Goeie vondst!
Reg. datum: 10 oktober 2006
Heej,
ik ben nu Fight club aan het downloaden en ging vast even wat test uitvoeren op de sample zodat ik straks niet voor verassen sta. Het betreft deze:
Fight.Club.1999.DTH.1080p.AC3.x264.dxva-EuReKA
Container...........: Matroska
Video Encoder.......: x264
Video Aspect Ratio..: 2.40:1 (1920x800)
Audio Codec.........: AC3
Audio BitRate.......: 576 kbit/sec
Audio Channels......: 5.1 channels
Subtitles...........: Dutch + English
Source..............: D-THEATER
File Size...........: 8.7 GB (2x dvd5)
DXVA compliant......: Yes
Als ik gotsent open kan ik bij onder embed subs uit DUT en ENG selecteren ik klik deze vervolgens aan.... (Safe Sync, Mux to vob, 25FPS, staan NIET aangevinkt) ik klik vervolgens op conversion maar hij neemt de subs niet mee. Ik gebruik Final 0.23. Ik doe het nu anders, ik gebruikt MKVextract om de subs eruit te halen en dan deze vervolgens bij GoTsent neer te zetten. Kan dit ook sneller zodat ikzelf niet de subs uit de mkv hoef te extracten?
Alvast bedankt!
Wouter
ik ben nu Fight club aan het downloaden en ging vast even wat test uitvoeren op de sample zodat ik straks niet voor verassen sta. Het betreft deze:
Als ik gotsent open kan ik bij onder embed subs uit DUT en ENG selecteren ik klik deze vervolgens aan.... (Safe Sync, Mux to vob, 25FPS, staan NIET aangevinkt) ik klik vervolgens op conversion maar hij neemt de subs niet mee. Ik gebruik Final 0.23. Ik doe het nu anders, ik gebruikt MKVextract om de subs eruit te halen en dan deze vervolgens bij GoTsent neer te zetten. Kan dit ook sneller zodat ikzelf niet de subs uit de mkv hoef te extracten?
Alvast bedankt!
Wouter
Ik heb een video file met VC1 en ac3 audio in een mkv container.
Gotsent geeft geen audio en sub aan bij het laden van t bestand...
Verder heb ik een mkv met AAC LC-SBR 6ch Audio.
Gotsent geeft een error during audio extraction, temp files not deleted aan... Wanneer ik de aac omzet naar wav --> ac3 2.0 channel en weer mux naar een nieuw mkv dan doet gotsent het zonder problemen.
Dus het ligt echt aan de mkv met aac als audio waar ik eerst ook problemen mee heb gehad...
Enig idee waaraan deze problemen kunnen liggen??
Gotsent geeft een error during audio extraction, temp files not deleted aan... Wanneer ik de aac omzet naar wav --> ac3 2.0 channel en weer mux naar een nieuw mkv dan doet gotsent het zonder problemen.
Dus het ligt echt aan de mkv met aac als audio waar ik eerst ook problemen mee heb gehad...
Tiger007 wijzigde dit bericht 12-05-2008 14:58 (78%)
Reg. datum: 19 februari 2005
Reg. datum: 19 februari 2005
Ik vraag me af of er een manier is om de prioriteit van de processen in één keer te bepalen, normaal staan ze allemaal op 'lager dan normaal', terwijl ik de graag op een hogere prioriteit zou willen hebben, zodat het allemaal wat sneller zou gaan.
Is het intussen al mogelijk met GOTSent om ondertiteling toe te voegen, wordt hier nog aan gewerkt, of wat is de status?
Is het intussen al mogelijk met GOTSent om ondertiteling toe te voegen, wordt hier nog aan gewerkt, of wat is de status?
x Gotcha x wijzigde dit bericht 12-05-2008 02:50 (25%)
Reg. datum: 10 januari 2008
Reg. datum: 10 januari 2008
http://www.mastaline.com/...1033719&p=1#id1034470
Mischien is dit handig, dit werd mij doorgespeelt van me stiefbroer die daar dagelijks post.
Mischien is dit handig, dit werd mij doorgespeelt van me stiefbroer die daar dagelijks post.
Ja is best wel handig, helaas werkt het alleen met de AVI container icm divx/xvid codec. Gelukkig kan AVIAddXSubs sinds 4 dagen met AVI-2.0 omgaan, en kan je dus bestanden groter dan 4GB voorzien van soft-subs (zeer handig als je films in 1080p hebt).quote:DracoDrake schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 00:23:
http://www.mastaline.com/...1033719&p=1#id1034470
Het mooiste van alles is nog dat AVIAddXSubs iets hersteld aan de AVI container (die mkv2vob creëerd), waardoor de ac3 decoding bug (stereo downmixing) niet meer optreedt
* DCFreak is happy now
PSN ID: DCFreak
Ik zal in de nieuwe versie een prio optie toevoegen.quote:x Gotcha x schreef op maandag 12 mei 2008 @ 01:32:
Ik vraag me af of er een manier is om de prioriteit van de processen in één keer te bepalen, normaal staan ze allemaal op 'lager dan normaal', terwijl ik de graag op een hogere prioriteit zou willen hebben, zodat het allemaal wat sneller zou gaan.
Hard subs doen het verder meestal wel, al zijn er nog wat files met problemen. (zie boven)
Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23
wordt aan gewerkt.quote:Tiger007 schreef op zondag 11 mei 2008 @ 20:06:
Ik heb een video file met VC1 en ac3 audio in een mkv container.
AAC 5.1 en OGG 5.1 geven soms problemen. Hier wordt aan gewerkt.
VC1 met ac3 was ik nog niet tegen gekomen, dus ik ga eens kijken wat dat doet.
Is er behoeft aan softsubs in Divx ?quote:DCFreak schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 00:51:
[...]
Ja is best wel handig, helaas werkt het alleen met de AVI container icm divx/xvid codec. Gelukkig kan AVIAddXSubs sinds 4 dagen met AVI-2.0 omgaan, en kan je dus bestanden groter dan 4GB voorzien van soft-subs (zeer handig als je films in 1080p hebt).
Het mooiste van alles is nog dat AVIAddXSubs iets hersteld aan de AVI container (die mkv2vob creëerd), waardoor de ac3 decoding bug (stereo downmixing) niet meer optreedt
* DCFreak is happy now
Het is een kleine moeite voor me die toe te voegen, alleen aangezien de data toch al encoded wordt leek het me niet echt een nuttige optie.
Ik kijk een film graag zonder storende ondertiteling in het beeld, maar er zijn mensen in mijn omgeving die een vertaling wel prettig vinden. Om nu te voorkomen dat ik meerdere versies van een film moet bewaren (en encoden), is een versie waar je de subs aan of uit kan zetten wel handigquote:Sentry23 schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 10:08:
[...]
Is er behoeft aan softsubs in Divx ?
Het is een kleine moeite voor me die toe te voegen, alleen aangezien de data toch al encoded wordt leek het me niet echt een nuttige optie.
Verder vind ik het syncen van .srt met 1080p nogal lastig, waarschijnlijk omdat mijn pc een beetje te langzaam is. Het is irritant om een xvid te encoden met hard subs, om er dan achter te komen dat de sub 0,5 seconden uit sync is (na 24 uur encoden), alhoewel met hard subs er niet echt een reden meer is om XviD te gebruiken. Met soft subs is het syncen ook lastig, maar het muxen van de subs duurt maar enige minuten, dus kan ik in korte tijd veel meer testen.
Wat wel handig zou zijn is een parameter om de kwaliteit van de XviD te bepalen, in mkv2vob is het uiteindelijke resultaat van XviD slechter dan h264 en mpeg2. Daar staat tegenover dat de file vaak 20% kleiner is, maarja daar kijk ik geen 1080p voor
iemand ?quote:woutertje6 schreef op zondag 11 mei 2008 @ 13:33:
Heej,
Alvast bedankt!
Wouter
Ik ben met een sample aan het checken.quote:
voor Xvid:quote:DCFreak schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 11:01:
[...]
Ik kijk een film graag zonder storende ondertiteling in het beeld, maar er zijn mensen in mijn omgeving die een vertaling wel prettig vinden. Om nu te voorkomen dat ik meerdere versies van een film moet bewaren (en encoden), is een versie waar je de subs aan of uit kan zetten wel handig![]()
Verder vind ik het syncen van .srt met 1080p nogal lastig, waarschijnlijk omdat mijn pc een beetje te langzaam is. Het is irritant om een xvid te encoden met hard subs, om er dan achter te komen dat de sub 0,5 seconden uit sync is (na 24 uur encoden), alhoewel met hard subs er niet echt een reden meer is om XviD te gebruiken. Met soft subs is het syncen ook lastig, maar het muxen van de subs duurt maar enige minuten, dus kan ik in korte tijd veel meer testen.
Wat wel handig zou zijn is een parameter om de kwaliteit van de XviD te bepalen, in mkv2vob is het uiteindelijke resultaat van XviD slechter dan h264 en mpeg2. Daar staat tegenover dat de file vaak 20% kleiner is, maarja daar kijk ik geen 1080p voor
Ok, ik zal het in een update-je zetten. Is het voldoende als het hetzelfde werkt als de h264 encoding ?
(met de hand editen in de config.. lang niet iedereen heeft hier behoefte aan namelijk).
(ik stuur wel een test versie op). Al moet ik zeggen dat de Xvid kwaliteit bij GOTSent imho prima is (iets minder dan de bron) maar wel vaak een stuk kleiner is. (nadeel van single pass encoding is dat je de filegrootte zo lastig kan bepalen, en 2-pass duurt wel erg veel langer)
Voor subs moet ik nog wat verdere tests doen met de bitmap encoding.
Sentry23 wijzigde dit bericht 14-05-2008 17:09 (7%)
Ja, config file aanpassen is geen probleem natuurlijk, nu je dat zo zegt over die kwaliteit vraag ik mij af wat mkv2vob deed... single of multi pass, het encoden van een 8GB h264 naar xvid duurde ongeveer 32 uur (op een p4@2.4) en dat is erg lang. Voor mijn gevoel ging het een paar maanden geleden sneller (binnen 24 uur iig met hetzelfde bronbestand).quote:Sentry23 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 17:07:
[...]
voor Xvid:
Ok, ik zal het in een update-je zetten. Is het voldoende als het hetzelfde werkt als de h264 encoding ?
(met de hand editen in de config.. lang niet iedereen heeft hier behoefte aan namelijk).
(ik stuur wel een test versie op). Al moet ik zeggen dat de Xvid kwaliteit bij GOTSent imho prima is (iets minder dan de bron) maar wel vaak een stuk kleiner is. (nadeel van single pass encoding is dat je de filegrootte zo lastig kan bepalen, en 2-pass duurt wel erg veel langer)
Voor subs moet ik nog wat verdere tests doen met de bitmap encoding.
Ik vind de kwaliteit van XviD ook goed hoor, maar ten eerste ben ik een zeurpiet en ten tweede was de file kleiner, dus dan krijg je van die psychologische effecten van "dat moet dus slechter zijn" en dan hang ik bijna tegen de tv aan om de pixels te checken
Is het niet mogelijk om te kiezen tussen single en multi-pass encoding dmv het zetten van een flaggetje in de config?
Voor de subs gebruik ik nu AVIAddXsubs en dat werkt goed moet ik zeggen, dat programma heeft best wel veel opties om het naar de zin te maken (meerdere subs, positie bepaling, fonts&size etc).
Als je dat allemaal in GOTSent wil inbouwen ben je wel even bezig ben ik bang, het enige nadeel van xsubs is dat het wat low-res overkomt omdat de subs niet anti aliased zijn. Ik vraag mij af of hier verbetering mogelijk is omdat er 4 kleuren gebruikt kunnen worden, 1 voor background, 1 voor de letter en dan zou je nog 2 grijstinten kunnen gebruiken voor beperkte AA?
Dat is wel eenvoudig te doen, die multipass.quote:DCFreak schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 21:10:
[...]
Is het niet mogelijk om te kiezen tussen single en multi-pass encoding dmv het zetten van een flaggetje in de config?
....
Als je dat allemaal in GOTSent wil inbouwen ben je wel even bezig ben ik bang, het enige nadeel van xsubs is dat het wat low-res overkomt omdat de subs niet anti aliased zijn. Ik vraag mij af of hier verbetering mogelijk is omdat er 4 kleuren gebruikt kunnen worden, 1 voor background, 1 voor de letter en dan zou je nog 2 grijstinten kunnen gebruiken voor beperkte AA?
Wat betreft AA op fonts.. ik zal eens kijken.. met 2 grijstinten moet je wel een eind kunnen komen.
(Verder valt het reuze mee, als ik een stel externe tools gebruik voor de bitmap creation, de avi mux is er tenslotte al). Ik erger me nog steeds aan het feit dat die tools niet zelf de positie goed zetten, dus ik ga er nog wel naar kijken.
Die tools moeten ook rekening houden met vreemde gedragingen van andere apparaten die xsub ondersteunen, wat dat betreft is het makkelijker als je alleen met de ps3 te maken hebt (en misschien ooit de xbox360). Ik had dat AA verhaal ook voorgesteld aan de developer van AVIAddXSubs en volgens hem is er maar 1 kleur "over" (3 in gebruik voor letter,background en outline), dus wellicht kan je de tijd besparen om het te onderzoeken, tenzij dat verhaal weer niet klopt natuurlijk want ik zag helemaal geen outline, maar dat lag misschien aan het font dat ik gebruikte.quote:Sentry23 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 10:34:
[...]
Dat is wel eenvoudig te doen, die multipass.
Wat betreft AA op fonts.. ik zal eens kijken.. met 2 grijstinten moet je wel een eind kunnen komen.
(Verder valt het reuze mee, als ik een stel externe tools gebruik voor de bitmap creation, de avi mux is er tenslotte al). Ik erger me nog steeds aan het feit dat die tools niet zelf de positie goed zetten, dus ik ga er nog wel naar kijken.
We zullen zien..quote:DCFreak schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 21:31:
[...]
Die tools moeten ook rekening houden met vreemde gedragingen van andere apparaten die xsub ondersteunen, wat dat betreft is het makkelijker als je alleen met de ps3 te maken hebt (en misschien ooit de xbox360). Ik had dat AA verhaal ook voorgesteld aan de developer van AVIAddXSubs en volgens hem is er maar 1 kleur "over" (3 in gebruik voor letter,background en outline), dus wellicht kan je de tijd besparen om het te onderzoeken, tenzij dat verhaal weer niet klopt natuurlijk want ik zag helemaal geen outline, maar dat lag misschien aan het font dat ik gebruikte.
Ondertussen ben ik bezig om voor PS3 nog wel extra functionaliteit af te maken om WMV-HD eenvoudig om te zetten naar AVCHD formaat en voor MKV naar AVCHD met softsubs.
Dat is nog wat eenvoudiger en heeft ook mooiere subs.
AVCHD met softsubs werkt toch alleen als het van optische media wordt gelezen?quote:Sentry23 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 10:42:
[...]
We zullen zien..
Ondertussen ben ik bezig om voor PS3 nog wel extra functionaliteit af te maken om WMV-HD eenvoudig om te zetten naar AVCHD formaat en voor MKV naar AVCHD met softsubs.
Dat is nog wat eenvoudiger en heeft ook mooiere subs.
Reg. datum: 01 december 2007
Sentry23: Cool die ondersteuning van AVCHD softsubs. Ik merk in mijn omgeving dat mensen tot graag wat subs mee kunnen lezen. Zelf wil ik dat weer niet, en als ik hem dan een andere keer zou kijken dan kan ik ze uitzetten. Perfect. Met tsMuxerGui gaat dit overigens prima. Tenminste alleen als de verhouding van de source klopt. Anders last van groenebalk. Dus mis nog steeds het perfecte programma die dit goed kan uitvoeren.
Zou geweldig zijn als je dit voor elkaar krijgt. TOPPIE!!!
DCfreak: AVCHD met softsubs kan je ook prima afspelen op je ps3 als je op je root (externe hardeschijf) een map maakt met de naam: AVCHD Daarna moet je nog even een klein programma uitlaten voeren die de extensie aanpast zodat de ps3 het ziet als een AVCHD schijfje. Dus niet nodig om het te branden op optische schijf dan. Dat programma heet: "AVCHD me"
Zou geweldig zijn als je dit voor elkaar krijgt. TOPPIE!!!
DCfreak: AVCHD met softsubs kan je ook prima afspelen op je ps3 als je op je root (externe hardeschijf) een map maakt met de naam: AVCHD Daarna moet je nog even een klein programma uitlaten voeren die de extensie aanpast zodat de ps3 het ziet als een AVCHD schijfje. Dus niet nodig om het te branden op optische schijf dan. Dat programma heet: "AVCHD me"
Dit wist ik niet, maar ik gebruik geen externe hdd vanwege de fat32/4gb beperking. Een 1080p film moet dan altijd gesplit worden en dat vind ik..quote:pryme schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 10:58:
- knip -
DCfreak: Als je AVCHD gebruikt en je zorgt ervoor dat er een split zit voor de 4gb, dan zal dat gewoon afspelen. De bluray structuur zorgt ervoor dat hij die "losse" delen dan achterelkaar speelt. Net zoals dat met een DVD vob structuur gebeurt. tsMuxerGui zit ook zo'n split optie. Een andere optie om het idd op een optische schijf te branden. DVD9 of misschien een bluray schijf. Maar met kosten is dat weer niet zo efficient. :-) Moet wel zeggen de softsubs met AVCHD zijn top!
Pagina: 1 2 3 4 ... 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 last