Hoofdcategorieën
Topicacties

[PS3/360] GOTSent, MKV naar MP4 converter

Pagina: 1 2 3 4 ... 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 30 april 2008

Hoi Sentry23, heel mooi werk heb je gedaan met Gotsent. Mijn complimenten.
Maar ik zit nu al een tijdje te wachten op de release van april die vc1 (wmv) ondersteuning biedt.

Er zijn een hoop films in dit avc formaat die nog omgezet moeten worden.

Dus wilde eigenlijk weten wanneer kunnen we de nieuwe beta verwachten?
op de website staat nog steeds april.

lonely1 wijzigde dit bericht 02-05-2008 09:32 (5%)

Reg. datum: 06 september 2002

Omdat ik op een mac werk, gebruik ik GOTsent onder VMWare Fusion. Hier heb ik de optie om een netwerkshare aan te maken die verwijst naar een map op mijn mac, buiten de Virtual Machine. (Z)

Als ik echter de netwerkshare Z als source en output gebruik verdwijnt op het eind van de conversie het bestand. De video en audio worden netjes ge-extract maar op het eind van de conversie is de output map leeg. De output map wijzigen naar een schijf op de virtual machine (X) geeft hetzelfde resultaat.

Als ik de mkv file eerst naar de virtual machine kopieer, en dan de conversie 'lokaal' laat lopen werkt het perfect, echter is dit omslachtig omdat de schijven van mijn VM erg klein zijn (ik gebruik de VM énkel nog ism GOTSent)

In de debugfile staat niks speciaals, dit is de laatste lijn:

"C:\GOTSent\MP4Box\MP4Box.exe" -add "x:\movie.aac" -add "x:\movie.h264:fps=23.976" -name 2="****.264-GOTSent" "x:\****.mp4"

Nog een testje gedaan: Als ik de lokale schijf als bron neem en de share als output lukt het wél. dus

lokaal > lokaal: ok
lokaal > share: ok
share > share: nok
share > lokaal: nok

misschien kan dit je helpen een fix te vinden.

Ara`kin wijzigde dit bericht 01-05-2008 19:40 (11%)

...

De final van 0.23 zou binnen een paar minuten (tijdens het tikken van dit berichtje) geupload moeten zijn.
Te veel fixes om op te noemen, maar ik probeer het maar..

download
http://www.mediafire.com/?nsz3zitlutc

Audio selectie opties verbeterd (vooral voor split files zeer belangrijk)
Xvid encoding voor PS3 en 360 (kwaliteit veel beter dan mpeg2, maar toch een heel redelijke snelheid) (zit aleen in de huidige PS3 firmare een issue met ac3 audio die het stereo output i.p.v. 5.1)
H264 encoding (encoding opties aan te passen in de config file) voor mp4 en m2ts.
hardsubs voor h264, mp2 en xvid verbeterd. (opties ook in config aan te passen)
meta name tagging uit mp4 encoding gehaald i.v.m. enkele rare issues met sommige files.
VC1 mkv extraction naar vc1 en wmav2 stereo bestand via ac3filter (dus ook dolby encoding mogelijk). (auto-mux naar wmv werkt nog niet)
nieuwere ffmpeg i.v.m. issues op vista sp1.

Verder hoop ik van het weekeind nog wat meer naar Mac issues te kunnen kijken.

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Assault lan

Ik zou gekj zijn, probeer dit programam voor het eerst net.

Maar, ik selecteer een film, ik selecteer een output dir. Ik druk op de knop, hij doet even wat.. zegt dat hij klaar is, ik vind echter geen bestand in de output dir?

edit:

Wat op zich ook verklaard zou kunnen worden door te weinig ruimte op me hd >:)

Devian wijzigde dit bericht 02-05-2008 13:49 (75%)

Reg. datum: 04 oktober 2005

Ik heb dit programma net gedownload en gebruikt.. heb de laatste LOST aflevering omgezet van MKV naar MP4. MP4 kende hij niet dus heb ik hem hernoemd naar mpg maar zegt dat de data corrupt is... zelfde met avi.

Ik ben op dit moment de mpg aan het kopieren naar mijn PS3... misschien dat dat wel helpt? hij is pas op 40%

Ik zal het zo laten weten

quote:
LockTar schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 14:55:
Ik ben op dit moment de mpg aan het kopieren naar mijn PS3... misschien dat dat wel helpt? hij is pas op 40%

Ik zal het zo laten weten
Helaas werkt dit ook niet....
Hopelijk kan iemand binnenkort vertellen hoe het op te lossen is... Ik vond het al knap dat ik een Xvid bestandje kon afspelen op me PS3... heb mediaserver pas net 2 weken...

Xvid lukt trouwens wel draadloos... HD kwaliteit ook?? weet iemand dit?

VC1 extraction and WMA-pro to WMAv2 conversion , wat zijn de settings hiervoor in de config?

lonely: gewoon een VC1 mkv er in gooiien.
Ik maak nog wat extra om wmv er in te kunnen converteren (maar de bedoeling is dan ook de mux direct te doen)

locktar:Voor die mp4, die gaat raar doen als je hem mpeg noemt. Je kan wel een mux to vob proberen, of dat zo gaat.. Mediaplayer 11 als server ?

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Ok ik begrijp het maar ik krijg nog vaak de melding this avc is not playable with ps3/xbox360, ik dacht dus dat dat de vc1 type avc moest zijn. Verder encodeert ie deze wel maar gewoon naar mp4, niet afspeebaar natuurlijk.

lonely1 wijzigde dit bericht 02-05-2008 18:58 (6%)

quote:
Sentry23 schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 17:00:
locktar:Voor die mp4, die gaat raar doen als je hem mpeg noemt. Je kan wel een mux to vob proberen, of dat zo gaat.. Mediaplayer 11 als server ?
Sorry ik snap je niet helemaal. ik ben totale rookie in converten in video en audio streams hoor...
Dus sorry dat ik het nog een keer vraag. Ik heb een MKV. Die zou ik graag willen afspelen op mijn PS3. Kan dit met jou programmatje?
Ik dacht dat ik hem moest converten (gedaan)
en dan vervolgens avi of mpg van moest maken (gedaan)...

Dit is dus fout?

Wat sta je nou te kijken!
Reg. datum: 17 januari 2001

quote:
LockTar schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 20:14:
[...]

Sorry ik snap je niet helemaal. ik ben totale rookie in converten in video en audio streams hoor...
Dus sorry dat ik het nog een keer vraag. Ik heb een MKV. Die zou ik graag willen afspelen op mijn PS3. Kan dit met jou programmatje?
Ik dacht dat ik hem moest converten (gedaan)
en dan vervolgens avi of mpg van moest maken (gedaan)...

Dit is dus fout?
Ja, dat kan met dit programma. Je kunt een MP4 streamen, dus waarom wil je er een avi of mpg van maken?
Welk programma stream je mee? Met windows mediaplayer-extender? Die kan geen MP4 streamen. Hiervoor kun je het beste TVersity, Nero Mediahome of Twonky Media gebruiken. Die laatste twee zijn volgens mij niet gratis (Twonky 30 dagen trial), die eerste wel. In het media-center topic (Playstation 3 als media center - deel 2) staat het nodige hierover. Anders kun je de MP4 via een USB-stick of externe harde-schijf rechtstreeks op je PS3 bekijken.

"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."//PSN: Shiver23.

Ik ben helemaal niet zo goed met dit dus misschien is dit wel een domme vraag...

Als ik het bestand afspeel staat er bij Halli Mediasplitter Audio:undetermined

Is er een manier om makkelijk te zien wat voor audio er in een mkv container zit dus stereo, 4.1, 5.1... en kan je die dan ook porten naar een mp4? Volgens mij wordt alles nu naar stereo omgezet, maar ik meen mij te herinneren dat een xbox360 enkel stereo uit een mp4 kan lezen?

...

quote:
Ara`kin schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 12:25:
Ik ben helemaal niet zo goed met dit dus misschien is dit wel een domme vraag...

Als ik het bestand afspeel staat er bij Halli Mediasplitter Audio:undetermined

Is er een manier om makkelijk te zien wat voor audio er in een mkv container zit dus stereo, 4.1, 5.1... en kan je die dan ook porten naar een mp4? Volgens mij wordt alles nu naar stereo omgezet, maar ik meen mij te herinneren dat een xbox360 enkel stereo uit een mp4 kan lezen?
Ja dat klopt, Xbox360 kan geen 5.1 uit mp4 lezen. Het beste geluid krijg je als je het mkv bestand omzet naar wmv. Het is wel een langdurig proces maar op deze manier krijg je wel het beste geluid en beeld. In deze turorial staat stap voor stap uitgelegd hoe je het moet doen:

http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=639697

Ik raad je aan om films die je wilt bewaren om te zetten op deze manier, want het kan ongeveer tussen de 10 en 20 uur duren (zelfs langer). En series die je 1 keer kijkt kan je het beste met gotsent omzetten omdat het dan niet zo lang duurt.

En met dit progje kan je alle info uit je mkv bestand lezen die je nodig hebt.

http://mediainfo.sourceforge.net/nl

20 uur :o

Dat vond ik nu net zo handig aan GOTSent, het gaat snoeihard waardoor je meteen kan kijken _/-\o_ Dat wordt hopen op een update van de firmware van de 360 waardoor er wel 5.1 uit een mp4 kan gelezen worden vrees ik. Ik ga het alleszins wel eens uittesten maar zoals je zelf al zegt voor dagdagelijks gebruik (series) zal het te lang duren, ik vond re-encoden al lang duren.

...

quote:
Ara`kin schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 16:24:
20 uur :o

Dat vond ik nu net zo handig aan GOTSent, het gaat snoeihard waardoor je meteen kan kijken _/-\o_ Dat wordt hopen op een update van de firmware van de 360 waardoor er wel 5.1 uit een mp4 kan gelezen worden vrees ik. Ik ga het alleszins wel eens uittesten maar zoals je zelf al zegt voor dagdagelijks gebruik (series) zal het te lang duren, ik vond re-encoden al lang duren.
Je kan trouwens met GOTSent wel encoderen naar MPEG2 en dan kan je wel voor 5.1 output kiezen. Alleen de beeldkwaliteit schijnt dan iets minder te zijn. Ik zelf gebruik het eigenlijk nooit dus ik zou het niet weten. Probeer het uit zou ik zeggen. En als je encode naar MPEG2 dan kan je ook subs toevoegen.

Succes!

Reg. datum: 28 september 2007

quote:
King_Tech schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 21:08:
[...]

Je kan trouwens met GOTSent wel encoderen naar MPEG2 en dan kan je wel voor 5.1 output kiezen. Alleen de beeldkwaliteit schijnt dan iets minder te zijn. Ik zelf gebruik het eigenlijk nooit dus ik zou het niet weten. Probeer het uit zou ik zeggen. En als je encode naar MPEG2 dan kan je ook subs toevoegen.

Succes!
Ik had eragon gerecode naar mpeg en naar xvid om te kijken of er inderdaad veel verschil in zit. Na het bekijken van de test files zag ik geen verschil bij een afstand van 2-3 meter. Ik zag pas een verschil wanneer ik iets minder dan 1 meter van de tv zat. In sommige donkere scenes zag ik hele kleine blokjes + een soort flikkering in de schaduwen van bomen.

Conclusie:
Mpeg is zeer goed te doen, veel beter dan een dvd kijken. Duur recode test file van 2gb: 65min.

Xvid is beter, beter dan mpeg kleine blokjes en flikkering zijn niet te zien bij een afstand van 1 meter. Alleen jammer van de duur recode: 215min

quote:
lonely1 schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 18:54:
Ok ik begrijp het maar ik krijg nog vaak de melding this avc is not playable with ps3/xbox360, ik dacht dus dat dat de vc1 type avc moest zijn. Verder encodeert ie deze wel maar gewoon naar mp4, niet afspeebaar natuurlijk.
Ow.. op die manier. Dat krijg je als een een AVC/H264 bestand hoger is geencodeerd dan de max high profile level 4.1 (hoger decoding framebuffer gebruik). Dat is geen VC1 bestand.

quote:
King_Tech schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 21:08:
[...]

Succes!
Als laatste optie kan je natuurlijk wel een encode naar MP4 doen met 'pseudo-surround' door de Dolby Prologic II output te kiezen in AC3Filter. Je dynamisch berijk gaat wel naar beneden, maar je 5.1 versterker kan de losse kanalen wel weer decoderen, als deze op een Dolby mode staat.

quote:
Sentry23 schreef op maandag 05 mei 2008 @ 10:55:
[...]

Ow.. op die manier. Dat krijg je als een een AVC/H264 bestand hoger is geencodeerd dan de max high profile level 4.1 (hoger decoding framebuffer gebruik). Dat is geen VC1 bestand.
Oh is er dan een mogelijkheid om een hogere profile level dan 4.1 om te zetten naar 4.1?
H264 info doet dat volgens mij niet helemaal correct. Bij het afspelen op me xbox 360 krijg ik allemaal glitches en raar beeld te zien als ik het probeer af te spelen.

quote:
lonely1 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 10:12:
[...]

Oh is er dan een mogelijkheid om een hogere profile level dan 4.1 om te zetten naar 4.1?
H264 info doet dat volgens mij niet helemaal correct. Bij het afspelen op me xbox 360 krijg ik allemaal glitches en raar beeld te zien als ik het probeer af te spelen.
GOTSent doet ook precies hetzelfde (maar dan 'een beetje sneller') om dat level aan te passen.
Er wordt alleen in GOTSent ook van te voren gekeken of de file speelbaar is.

De enige manier om de file aan te passen is een recode naar l4.1 H264 te doen, die wel lang duurt.
(het is geen setting, maar echt de manier hoe het bestand geencode is.)

ook dat zit allemaal standaard in GOTSent.

Me OS X

Ten eerste, super dat er een programma als dit voor en door de community is gemaakt! Het maakt het leven een stuk gemakkelijker. :)

Ten tweede mijn vraag, en deze is vooral om even te controleren of ik het goed begrepen heb;
Ik heb diverse TS bestanden met daarin een VC-1 videostream en AC3 en LPCM audiostream. Hier kan ik nu in GOTsent dus eigenlijk nog niets mee?

Het is me overigens gelukt om de VC-1 en AC-3 stream uit de TS-bestanden te demuxen met tsMuxeR. Als ik het goed heb begrepen hoef ik nu alleen nog maar een manier te vinden om de AC-3 om te zetten naar WMA v2, en het geheel dan weer samen te voegen naar een WMV container.

Windows Media Encoder lijkt me hiervoor de beste tool, of ben ik nu ongelofelijk moeilijk bezig? :P

* Iemand nog suggesties?

Reg. datum: 26 juli 2007

Ben ik de enige die zn subs kwijt raakt als ik een mkv omzet?

Reg. datum: 28 september 2007

quote:
kbloem schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 17:17:
Ben ik de enige die zn subs kwijt raakt als ik een mkv omzet?
Daar had ik ook eerst last van. Toevallig kwam ik achter wanneer ik de mkv splitte bij een grote van 2250m, brandde gotsent de subs wel in een mpeg 8)7

Na een split van 2250m nooit meer last gehad :)

quote:
Tiger007 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 13:47:
[...]

Daar had ik ook eerst last van. Toevallig kwam ik achter wanneer ik de mkv splitte bij een grote van 2250m, brandde gotsent de subs wel in een mpeg 8)7

Na een split van 2250m nooit meer last gehad :)
Dat lag aan in bug in beta 12. Bij een split werden niet alle tracks meegenomen, en in de nieuwste versie zou dit goed moeten gaan. (i.i.g. in tests wel)

quote:
--MeAngry-- schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 16:32:
Ten eerste, super dat er een programma als dit voor en door de community is gemaakt! Het maakt het leven een stuk gemakkelijker. :)

Ten tweede mijn vraag, en deze is vooral om even te controleren of ik het goed begrepen heb;
Ik heb diverse TS bestanden met daarin een VC-1 videostream en AC3 en LPCM audiostream. Hier kan ik nu in GOTsent dus eigenlijk nog niets mee?

Het is me overigens gelukt om de VC-1 en AC-3 stream uit de TS-bestanden te demuxen met tsMuxeR. Als ik het goed heb begrepen hoef ik nu alleen nog maar een manier te vinden om de AC-3 om te zetten naar WMA v2, en het geheel dan weer samen te voegen naar een WMV container.

Windows Media Encoder lijkt me hiervoor de beste tool, of ben ik nu ongelofelijk moeilijk bezig? :P
TS doe ik eigenlijk niet veel mee, maar dit lijkt wel de juiste manier inderdaad.

AC3->wmav2 is trouwens zonder problemen met mencoder/ffmpeg te doen. (sommige AC3 bitrates kunnen wel eens problemen geven en dan moet je misschien een omweg maken door eerst naar wav te gaan via ac3tools o.i.d.)

Pagina: 1 2 3 4 ... 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: