Reg. datum: 24 februari 2005
[Apple TV] Discussietopic deel 1
Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 last
Nieuw TopicReg. datum: 24 februari 2005
Stel ik download een mkv file (x264 encode) en ik wil die bekijken via mijn Apple TV. Normaal gesproken gebruik ik VisualHub voor een re-encode voor Apple TV. Dit duurt zelfs op een standard setting behoorlijk lang en bovendien is een re-encode toch weer kwaliteitsverlies. Is het niet mogelijk om op een of andere manier die container te verwisselen?
Ik meen me te herinneren dat er voor Windows wel een programma was dat in een paar minuutjes klaar was terwijl ik steeds 2 uur bezig ben met een re-encode voor 1 file.
powered by
Apple MacBook Pro 15,4" (Intel Core 2 Duo 2,33 GHz - 2GB RAM - ATI Mobility Radeon X1600 256MB - 160GB HDD)
Zal even zoeken op macupdate
100% No Soul Guaranteed
-edit-
Bedoel je iets als http://www.macupdate.com/info.php/id/24872/mkvtools ?
tAnk wijzigde dit bericht 17-05-2008 14:40 (45%)
powered by
Apple MacBook Pro 15,4" (Intel Core 2 Duo 2,33 GHz - 2GB RAM - ATI Mobility Radeon X1600 256MB - 160GB HDD)
En gevonden: http://www.macupdate.com/info.php/id/27326/videodrive
lowfi wijzigde dit bericht 17-05-2008 14:52 (22%)
100% No Soul Guaranteed
Container omzetten van MKV naar iTunes/QuickTime duurt maar 2 minuutjes op mijn MacBook Pro. Hoe dan ook moet ik ze schijnbaar voor Apple TV toch nog converteren. Dit kan iTunes zelf maar kan zo te zien ook meteen in VideoDrive.
tAnk wijzigde dit bericht 17-05-2008 16:07 (144%)
powered by
Reg. datum: 23 mei 2005
Als ik in de winkel (via de us scheelt veel euro's) een appletv koop kan ik die met behulp van een usb stick (die ik op een intel mac met 10.4 maar tegenwoordig ook op een standaard pc kan maken) extra software op een apple tv installeren
Hierdoor kan ik handmatig files via afp of ssh naar de appletv uploaden zodat ik die bijvoorbeeld met saphire kan afspelen en catalogiseren (het is ook mogelijk om afp sharen van andere mac's in het netwerk op de appletv te mounten, deze files zijn ook afspeelbaar). Op deze manier kan ik ook perian installeren. De usb poort op de appletv, kan ik die ook gebruiken om de schijfruimte van de appletv uit te breiden, waardoor ik nog meer video's/mp3's op de apple tv zelf kan plaatsen?
Met behulp van de ssh access zou ik in theorie ook een torrent downloader zoals bijvoorbeeld torrentflux kunnen installeren (weet iemand of het mogelijk is op de developer tools op een apple tv te installeren, zodat ik macports kan gebruiken om bepaalde open source programma's te compileren).
Is het van belang dat er een bepaalde firmware/software versie op de apple tv geinstalleerd is, of is de mogelijkheid tot uitbreiden/aanpassen van de software op de appletv altijd mogelijk?
b2xtreme wijzigde dit bericht 18-05-2008 21:20 (7%)
iMac G5 - 768 MB RAM - 160 GB HD, iBook G4 12" coming soon.....
Reg. datum: 04 december 2005
Met films gaat dit vaak wel goed (zowel downloads als DVD's), maar met tv-series dus niet. Mn apple tv staat op 1080i, en heb een hd-ready tv. Verbaasde me er sowieso al over dat ik nergens zoals in quicktime of iTunes gewoon het beeld uit kan kan rekken via een knopje, maar krijg het hier maar niet voor elkaar.
Iemand die hier misschien ervaring mee heeft en me uit kan leggen wat ik hier verkeerd doe?
100% No Soul Guaranteed
Nu heb ik hem nog niet in mijn handen gehad en daarom even de volgende vraag. Kan je met de Apple Remote de AppleTV net als andere macs "uit" zetten? Zoja, wat zou er gebruiken als je daarna de stroom van het apparaat afhaalt? Of nog anders .. wat gebeurt er als ik gewoon in 1 keer de stroom van AppleTV afhaal. Start hij daarna gewoon weer op? (even daar gelaten of dit gezond is)
Stroom er bruut uitrukken = opstarten in een soort recovery mode (paar schermen door en hij werkt weer) -> is bij mij een keer per ongeluk gebeurd dus weet niet of dit standaard is
Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!
Reg. datum: 16 maart 2002
Volgens mij gaat hij helemaal niet uit. Zelfs niet eens standby. Hij geeft alleen geen geluid en beeld meer.quote:Spyro_the_Dragon schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 13:25:
remote button "play" voor 6 seconden ingedrukt houden = uit
Misschien dat iemand van de AppleTV eigenaars dit voor mij zou willen testen? Bvd.quote:sander_dr schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 15:36:
[...]
Volgens mij gaat hij helemaal niet uit. Zelfs niet eens standby. Hij geeft alleen geen geluid en beeld meer.
Reg. datum: 15 maart 2007
Lijkt me voor eventueel inbouwen ook wel belangrijk om te weten dat hij behoorlijk warm wordt en ook blijft in de zogenaamde stand by stand.
(ja ik ben een eigenaar :-))
Hoedje wijzigde dit bericht 21-05-2008 20:55 (7%)
...and become an accountant now. But I'm no good at math and besides the dollar is down. I want to scream I love you from the top of my lungs. But I'm afraid that someone else will hear me... You can only blame your problems on the world for so long.
...and become an accountant now. But I'm no good at math and besides the dollar is down. I want to scream I love you from the top of my lungs. But I'm afraid that someone else will hear me... You can only blame your problems on the world for so long.
Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 last
Dit topic is gesloten.