Hoofdcategorieën
Topicacties

[2D] Post hier je 2d-stuff maar weer - part 12

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 28 29 30 31 last

Reageer Nieuw Topic
Je kunt gewoon met een distorded brush als gum gebruiken en over het @-tekentje gaan. Dan heb je zelf het effect gemaakt ;)
quote:
Rakkerzero schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 19:42:
Je kunt gewoon met een distorded brush als gum gebruiken en over het @-tekentje gaan. Dan heb je zelf het effect gemaakt ;)
ja dat weet ik, je moet hem wel eerst rasterizen neem ik aan ;) maar ik heb daar in de loop van de tijd zelf wat brushes voor gemaakt, gekreukeld papier werkt prima als basis ;) gewoon met de opacity van het gummetje spelen voor het beste resultaat :)

quote:
gerbenvandijk schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 19:44:
[...]

ja dat weet ik, je moet hem wel eerst rasterizen neem ik aan ;) maar ik heb daar in de loop van de tijd zelf wat brushes voor gemaakt, gekreukeld papier werkt prima als basis ;) gewoon met de opacity van het gummetje spelen voor het beste resultaat :)
Ja, als je enkel het @-teken losmaakt van de tekstlaag dan kun je de tekstlaag houden voor wat ie is en hoef je enkel maar de laag van het @-teken te rasterizen. Zo voorkom je kwaliteit verlies van je tekstlaag ;)

@ hieronder,
Kan ook ja.
Reg. datum: 16 januari 2005

je kunt toch ook met een mask wat er overheen brushen...? Dan hoef je hem ook niet te rasterizen.
from Planet Verbs

quote:
Leuk postertje!
De H in Holland lijkt een beetje op een K, misschien een beetje opknappen?
Zoals je zegt is dit nog niet ge-rasterized, dus die volgelopen 8 in het jaartal is geen foutje? Beetje apart, niet lelijk hoor, maar 't viel me op.. Wat mij verder opviel was dat de s van special iets te veel gespatieerd lijkt...
Tekstuele aanpassing: 24:00 naar 0:00 veranderen, of misschien zelfs voluit Midnight?
Of ga ik nou te ver? :9

Phat Winex
Reg. datum: 25 januari 2003

quote:
gerbenvandijk schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 16:23:
Weer eens eentje van mij. C&C graag, hij hoeft pas ergens in augustus te hangen dus ik kan nu nog aanpassen wat ik wil :)

[afbeelding]
*klikbaar voor groot

en ja, de datum klopt (nog) niet ;)
Okay ik zal even commentaar geven :)

Punt 1. De compositie. Het is een beetje en gekke mix geworden van een hoop dingen en verschillende stijlen. Je hebt getekende en fotografische bronnen door elkaar gebruikt en ik denk dat het plaatje overall sterker wordt als je het in één stijl houdt. Is het een feest met bands? Anders zou ik de gitaren weghalen, die hebben dan niks met het thema te maken of als het wel zo is zou ik er meer elementen in verwerken.
Bovendien heb je een aantal dingen een paar keer verwerkt, dat vind ik persoonlijk jammer, liever een beetje asymetrie maar dan wel net iets spannender plaatje. Knikker er dan een paar draaiorgelpijpen achter, en molens etc. Het is nu aardig, maar niet echt af of heel sterk. Er zit meer in

Punt 2. Ik ven het geheel erg donker, door de gradient die je er overheen hebt gelegd is het geheel behoorlijk donker geworden, terwijl je heel veel lichte kleuren hebt gebruikt ik zou dat juist benadrukken, en het vintage aspect benadrukken door er een gele laag overheen te leggen, dat versterkt het vintage gevoel. Maak er eventueel ook een oude 'fotorand' omheen

Punt 3. Als ik inzoom op je poster dan zien de tulpen er erg kartelig en geinterpoleerd uit.

4. Ik las aanvankelijk ook Kolland party. Dat font zou ik vervangen door een andere of de H zo bijwerken dat het geen K meer lijkt. En ik vind het font nu een beetje saai zo, de titel kan er nog veel meer uitknallen. Randje eromheen, klein beetje schaduw wat dingetjes eromheen die er de aandacht op vestigen.

Niet dat ik heel negatief ben trouwens, het ziet er al aardig uit, maar er kan wel meer uit gehaald worden. Zeker in het 'kneuterige retro thema aspect'. Ik hoop dat je er wat aan hebt. :)

[ I love rock & roll, throw another bottle at the DJ baby ]

@ madwurmz:
De H is aangepast, en ik heb ff de 8 bijgegumd ;) het zat zo al in het font, die H was me nog niet eens opgevallen :) 24:00 kan ik niet veranderen, zo moet het van de grote baas ;)

@ Sjoewe:

Over de compositie: Het zijn geen fotos en tekeningen, maar tekeneningen en een paar vectoren. Ik zal die vectoren nog iets proberen te "agen" dan zien ze er niet meer zo vlak uit. De gitaren en speakers moeten vooral benadrukken dat het een muzikaal feest is, letterlijk alle stijlen komen voorbij. Misschien nog wat meer erin stoppen? Ik zal eens gaan nadenken over de symmetrie, ik vind het zelf juist het sterke punt van dit soort plaatjes.

De donkerheid zal ik thuis op de Eizo eens bekijken :P Laptopschermpjes in de zon.. ;)
Damn die tulpen zijn zo wel crappy inderdaad :P ik zal de vector eens wat groter importeren in PS, dankuzeer! Ik heb net de titel wat benadrukt met een schaduwtje, hij kan er misschien nog wel wat meer uitkomen.

Goed, nu ga ik even feesten, op naar Zwolle ;)

Morgen zal ik alles aanpassen en nog eens hier posten. Merci!

Phat Winex
Reg. datum: 25 januari 2003

quote:
gerbenvandijk schreef op maandag 05 mei 2008 @ 09:24:
@ madwurmz:
De H is aangepast, en ik heb ff de 8 bijgegumd ;) het zat zo al in het font, die H was me nog niet eens opgevallen :) 24:00 kan ik niet veranderen, zo moet het van de grote baas ;)

@ Sjoewe:

Over de compositie: Het zijn geen fotos en tekeningen, maar tekeneningen en een paar vectoren. Ik zal die vectoren nog iets proberen te "agen" dan zien ze er niet meer zo vlak uit. De gitaren en speakers moeten vooral benadrukken dat het een muzikaal feest is, letterlijk alle stijlen komen voorbij. Misschien nog wat meer erin stoppen? Ik zal eens gaan nadenken over de symmetrie, ik vind het zelf juist het sterke punt van dit soort plaatjes.

De donkerheid zal ik thuis op de Eizo eens bekijken :P Laptopschermpjes in de zon.. ;)
Damn die tulpen zijn zo wel crappy inderdaad :P ik zal de vector eens wat groter importeren in PS, dankuzeer! Ik heb net de titel wat benadrukt met een schaduwtje, hij kan er misschien nog wel wat meer uitkomen.

Goed, nu ga ik even feesten, op naar Zwolle ;)

Morgen zal ik alles aanpassen en nog eens hier posten. Merci!
Ik zou er inderdaad nog meer instoppen, en nog veel meer 'Holland' zegmaar. Ik mis bijvoorbeeld de driekleur nog en oranje. Twee gespiegelde molens op de achtergrond, achter het stelletje en de tuplen bijvoorbeeld. Draaiorgel doormidden knippen en er midden achter spiegelen?

Mja over de asymetrie, ik heb hier nog wel een oud voorbeeldje van mezelf, al vaker gepost :')
Maar kijk naar de dollars edn de speelkaarten:
http://fc04.deviantart.com/fs20/i/2007/304/f/3/Wet_Nuns_album_cover_by_Sjoewe.jpg

Dat is opzich in de vorm symmetrisch, maar qua beeld niet. Dan heb je net iets spannender beeld. Zo bedoelde ik het :)

[ I love rock & roll, throw another bottle at the DJ baby ]

Huis, Tuin en Keuken Turk

@Denif, Dat heb je mooi gedaan!!
Welk font heb je gebruikt?
Daar was ik weer. Even wat werk voor een klant van me, ben benieuwd wat jullie er van vinden :)

http://www.dna-conference.eu/folder.pdf

Medewerker v/d Maand

Hier op mijn mac (jn Preview) zie ik geen tekst?
obey.. OBEY!
Reg. datum: 29 januari 2006

quote:
kaassouffle schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 14:41:
Hier op mijn mac (jn Preview) zie ik geen tekst?
Ik zie in mn Preview alleen letters opelkaar gedrukt..
Bravia Commercial o//
Reg. datum: 04 december 2003

quote:
gerbenvandijk schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 14:38:
Daar was ik weer. Even wat werk voor een klant van me, ben benieuwd wat jullie er van vinden :)

http://stevenp.nl/steven/tmp/Picture%202.png
..ziet er niet zo best uit :P
Alizée
Reg. datum: 15 januari 2001

Doet het prima hier op Windows XP, Firefox en Adobe plugin :P

Overigens, nette folder :)

Krusher wijzigde dit bericht 08-05-2008 15:52 (19%)

We should figure out what kinda deal this is. I mean, is it a-a gathering, a shindig or a hootenanny?

Reg. datum: 25 april 2005

Hier ook gewoon goed op windows xp met foxit

Reg. datum: 16 januari 2005

ik vind de folder nou niet echt bijzonder moet ik eerlijk zeggen...
heeft een beetje het uiterlijk van een standaard powerpoint of iets dergelijks...
quote:
gerbenvandijk schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 14:38:

Folder ziet er opzich wel goed uit. Tenminste de eerste pagina. Vanaf de tweede pagina wordt minder, omdat het er enorm saai uitziet en mij totaal niet uitnodigd om de tekst te gaan lezen. Wellicht 1 of meerdere illustraties of foto's toevoegen zou dit kunnen verhelpen. Mensen kijken graag plaatjes ;)
Reg. datum: 18 maart 2006

En is het misschien een idee op de tekst in twee kolommen te plaatsen, met redelijk wat witruimte, dat leest imho namelijk een stuk prettiger.

quote:
Tjeemp schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 16:16:
ik vind de folder nou niet echt bijzonder moet ik eerlijk zeggen...
heeft een beetje het uiterlijk van een standaard powerpoint of iets dergelijks...
Haha, overdrijven is ook een vak :P
De kritiek van de rest neem ik serieuzer, alleen wil ik wel ff een en ander verduidelijken. De folder is op A5 formaat, ik was gebonden aan het aantal pagina's en de hoeveelheid tekst ;) was een hoop gepruts e.e.a. allemaal passend te krijgen. Ik zal kijken of ik nog ergens ruimte kan maken voor wat plaatjes, maar het is geen prioriteit voor me, aangezien het een programmaboekje is voor mensen die wel wat tekst gewend zijn (juristen). Ik zal eens even gaan prutsen met 2 kolommen overal :) Merci!

@stevenp: gewoon de officiele adobe software gebruiken voor de mac. Een maat van me had dit ook, hij gebruikte een andere PDF plugin/reader (ben de naam kwijt)

Misschien ook leuk om te zien, de onderliggende site is ook van mijn hand, lekker simpel gehouden, maar ben toch wel een beetje benieuwd stiekem ;) www.dna-conference.eu

gerbenvandijk wijzigde dit bericht 10-05-2008 03:25 (17%)

RGGAAAAAAA!!!

quote:
Misschien ook leuk om te zien, de onderliggende site is ook van mijn hand, lekker simpel gehouden, maar ben toch wel een beetje benieuwd stiekem ;) www.dna-conference.eu
Ik vind de site duidelijk en goed navigeerbaar, maar ook saai.

Bovenaan de pagina gaat het nog wel, maar daaronder is het een brei van tekst op een egaal grijze achtergrond. Om het minder saai te maken zou ik de koppen (die nu hetzelfde zijn als de tekst, maar dan bold) accentueren met een mooi en groter sans-serif font. De tekst in de header kan je misschien beter maken met html/css in plaats van een plaatje. Klein detail: underlining in het hoofdmenu is blurry, dat kan strakker.

Daarnaast zeg je leuk "xHTML 1.0 and CSS 2.0 valid", terwijl het niet valid is. Ik zou dat sowieso gewoon weglaten, gros van de bezoekers heeft daar geen boodschap aan.

obey.. OBEY!

Opdrachtje voor school; Maak een logo voor een trein- of vliegtuigmaatschappij.

etvoila !
http://shrien.nl/vliegtuiglogo.png

Acties: [view][quote]

Door: RobIII
Moderator PRG/SEA/WEB
Papa van LucaIII en DanuIII

En dat logo moest full-color zijn? Dat is meestal nogal een kostenpost (hoewel dat voor sommigen niet kan jeuken :P ) en komt (bijvoorbeeld) in Fax communicatie (ja, dat wordt nog gebruikt) bagger door. Daarbij vind ik het nog erg leeg in het midden en weinigzeggend. Ja, ik zie wat landmassa's maar wat doen die witte strepen en die rooie vlakjes? Als ik het logo zo zie denk ik alleen maar; we brengen je maar naar tweederde van de mogelijke bestemmingen; de rest mag je zelf ontdekken. Kortom; ik mis een logische verklaring voor de elementen (laat staan die tacky spiegeling) en 'idee' of 'concept' erachter. Ik zie meer een 'ik heb alle hippe en trendy stijlen van de laatste jaren in een losse flodder' gegooid (spiegeling, 'glimmende bol', 'hippe lijntjes') en noem dat een logo :P

NOFI overigens, just my $0.02

RobIII wijzigde dit bericht 12-05-2008 00:29 (25%)

Misspelled? Impossible. I have an error-correcting modem.

Trotse papa van Luca en Danu! | Pick My Icon!

obey.. OBEY!

quote:
RobIII schreef op maandag 12 mei 2008 @ 00:23:
En dat logo moest full-color zijn? Dat is meestal nogal een kostenpost (hoewel dat voor sommigen niet kan jeuken :P ) en komt (bijvoorbeeld) in Fax communicatie (ja, dat wordt nog gebruikt) bagger door. Daarbij vind ik het nog erg leeg in het midden en weinigzeggend. Ja, ik zie wat landmassa's maar wat doen die witte strepen en die rooie vlakjes? Als ik het logo zo zie denk ik alleen maar; we brengen je maar naar tweederde van de mogelijke bestemmingen; de rest mag je zelf ontdekken. Kortom; ik mis een logische verklaring voor de elementen (laat staan die tacky spiegeling) en 'idee' of 'concept' erachter. Ik zie meer een 'ik heb alle hippe en trendy stijlen van de laatste jaren in een losse flodder' gegooid (spiegeling, 'glimmende bol', 'hippe lijntjes') en noem dat een logo :P

NOFI overigens, just my $0.02
Jeez..
Het was een klein huiswerk opdrachtje, er zaten weinig/geen eisen aan vast.
Ik vind 'm wel hip dus ik dacht ik post 'm even.

Acties: [view][quote]

Door: RobIII
Moderator PRG/SEA/WEB
Papa van LucaIII en DanuIII

Ik ken de opdracht en eisen niet; wat ik wou aangeven is dat de meeste logo's toch wel doordachter zijn en dat een logo ontwerpen (bijna?) een vak apart is. En, again NOFI, deze poging illustreert heel mooi hoe een ondoordacht en (in mijn ogen althans) fout logo er dus uit ziet.
To be clear; ik wil je echt niet afvallen of afzeiken, ik geef gewoon een mening waar je impliciet om vroeg door hier te posten ;)

RobIII wijzigde dit bericht 12-05-2008 00:45 (4%)

Misspelled? Impossible. I have an error-correcting modem.

Trotse papa van Luca en Danu! | Pick My Icon!

ik host images

Die witte lijnen en de rode vlakken zijn overigens een deel van een vliegtuig ;)
Jaja scherpe ogen :D
Verder ziet het er wel ok uit, maar ook ik vind dat er wat ontbreekt... nvm, zitten geen eisen aan vast dus dan is die toppo! :>

cc_tuner wijzigde dit bericht 12-05-2008 00:48 (41%)

plaatjes online? klikje doen dan, Image Hosting In Stijl. Images tot 3MB grootte!!

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 28 29 30 31 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: