Hoofdcategorieën
Topicacties

UPC Digital TV - Deel 5

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 27 28 29 30 last

Reageer Nieuw Topic
HuT HuT HuT all the way!!!!
Reg. datum: 11 augustus 2003

Geen idee. Het apparaat begon gister al wel met updaten dus ik neem aan dat er dan de laatste software inzit.

Reg. datum: 28 oktober 2001

quote:
tweakernick schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 12:17:
[...]

Over het algemeen levert scalen vanaf de bron betere beeldresultaat op dan scalen in de tv.
Dat ligt helemaal aan de tv die je hebt.

Als je bijv. een 1024x768 HD-ready plasma hebt, dan wil ik helemaal niet dat de mediabox
SDTV op gaat scalen naar 720p. Je krijgt dan namelijk;

576i > 1280x720 > 1024x768.

Er worden beeldlijnen bijverzonnen, en vervolgens worden er weer bepaalde lijnen weggegooid. Hier kunnen ook "goede" beeldlijnen (originele beeldlijnen) tussenzitten.
Veel beter is dus om gewoon de tv zelf het scale werk te laten doen:

576i > 1024x768.

Er hoeft nu maar één keer gescaled te worden, en er hoeft niets weggegooid te worden.

Scalen bij de bron kan in bepaalde gevallen dus een extra onnodige conversie slag opleveren, de
tv moet immers uiteindelijk alles nogmaals scalen naar de native resolutie van het scherm zelf.

Apple wijzigde dit bericht 03-05-2008 02:03 (11%)

Opteron146@2,7 | DFI NF4 Ultra-D | 2GB Kingston | XFX 8800GTX | Compaq P1220 22" CRT | full specs

Reg. datum: 15 oktober 2003

1024x768? Wat is dat voor vage resolutie. Dat is geen HD...
stiekum toch CivicRider

quote:
tweakernick schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 11:48:
1024x768? Wat is dat voor vage resolutie. Dat is geen HD...
Helaas een native resolutie van heel veel plasma tv's. En jawel, HD ready, want minstens 720 beeldlijnen :)

Een navigatiesysteem met vrouwenstem maakt zichzelf in één klap volslagen ongeloofwaardig

Le Mans LMP2 winner 2008

Nou, 720p ziet er werkelijk verschrikkelijk mooi uit op een plasma 1024x768. Heb er zelf ervaring mee. Of het nou via UPC (HDTV) gaat of via een andere HD-bron.

Menig LCD-TV's hebben overigens 1366x768, dus theoretisch gezien net zo ruk. Maar ook daarop ziet 720p beeldmateriaal er zeer mooi uit.

Mijn conclusie: Niet teveel blind staren op die resoluties, want in de praktijk is er niks op aan te merken.
On my Suzuki
Reg. datum: 24 juni 2003

Mijn ouders hebben vandaag ook een UPC digitale TV dinges met DVR gekregen, en het werkt allemaal best aardig. Het enige probleem is nog dat de TV 4:3 is, en een hoop zenders zoals RTL4 in breedbeeld worden uitgezonden, waardoor er aan de zijkanten een stukje wegvalt. Is hier een oplossing voor? Met analoog komen er gewoon zwarte balkjes boven en onder.

*edit*
Ja ik moest 'm dus blijkbaar instellen op "Scherm (plat)" ipv "4:3".

Hazuki wijzigde dit bericht 05-05-2008 15:35 (10%)

Koekie?

Parttime Nerd 8-)

Speel eens met het beeldformaat (Menu->Instellingen->TV-Instellingen)...

Reg. datum: 19 september 2006

Ik heb een vraagje over het aansluiten van de Mediabox met DVR op een receiver... Ik heb dat nu geregeld dmv tulpstekkertjes, maar er zit ook een 'digital audio out' op de Mediabox. Ik was in de veronderstelling dat dit een optical was... maar dit blijkt toch niet het geval te zijn... ik heb al ooit ergens gelezen dat er ook zoiets bestaat als digitale coax?
Mijn receiver heeft een aantal optical inputs, maar ook 1 digitale coax.... Wat voor kabel kan ik dan het beste gebruiken om de Mediabox aan te sluiten?

Ik vind het beeld niet superscherp overigens... waarschijnlijk ligt het aan het inkomende signaal... Heb al een Hirschmann scartkabel en Hischmann coaxkabel gekocht... Is het mogelijk om het signaal nog meer te verbeteren? Ik heb ook wel van die inpandige coaxdozen gezien voor in de muur van Hirschmann. Kan ik de sterkte van het signaal nu eigenlijk meten of moet daar apart een monteur voor langskomen?

Acties: [view][quote]

Door: dion_b
Moderator PMG/VB/OH
say Baah
Reg. datum: 19 september 2000

Zoek eens op "SPDIF"...

Verder mbt scherpte, lees de topicstart van dit topic nog eens door, en dan vooral mbt wat er gebeurt als je binnenkomend signaal slecht is. Juist ja, blokjes. Heb je blokjes, dan moet je tussen DTV box en muur kijken. Heb je willekeurig welke andere beeldprobleem, dan moet je tussen box en TV kijken. Heb je wel de juiste breedbeeldinstelling gekozen (4:3, 16:9 (anamorf) of plat (letterboxed)) :?

De hardheidsclausule inroepen bij de stafachtige afdelingen...

Het beeld is inderdaad een beetje blokkerig, maar als ik verder van de TV zit dan valt dit wel weer mee. Het kan ook zijn dat ik teveel eisend ben... Heb niet echt een referentiekader hoe digitale TV er uit zou moeten zien wat betreft beeldkwaliteit.

Ik heb dus al tussen mediabox en muur een nieuwe coax van Hirschmann aangeschaft en tussen mediabox en TV een nieuwe scart van Hirschmann. Aan die kabels kan het eigenlijk niet meer liggen zou ik denken... Breedbeeldinstelling staat op 'plat'. Neem aan dat dat de goede is toch? 4:3 zag er sowieso niet uit...
quote:
Uiteraard is het ook mogelijk dat je UPC Mediabox defect is, of dat het signaal dat de woning binnenkomt (via de wandcontactdoos in de woonkamer, of het abonnee overnamepunt in de meterkast) niet goed is. In de laatste twee gevallen dient het probleem kosteloos door UPC te worden opgelost.
Dus als ik zeker weet dat het niet aan de kabels ligt kan ik een monteur laten komen die gaat kijken op welke manier het signaal dan beter en dan kost het niks? Dat is dan toch wel netjes :)

Oja zal eens iets over SPDIF gaan zoeken wat betreft de benodigde kabel voor het digitale geluid.

DON'T PANIC
Reg. datum: 23 juni 2000

Een vraag: hoe lang duurt het gemiddeld voor je alles in huis hebt als je UPC digital neemt? Moet je dan denken aan een week of weken?

Het moet wel binnen een week lukken... Ik had begin maart gebeld en gezegd dat het per 1 april in zou moeten gaan omdat ik dan mn nieuwe woning had. Dat zetten ze dan in een opmerkingenveld... alleen is er dan geen trigger bij UPC als het 1 april is... Dus zo rond 20 april eens gebeld en het zou gelijk geregeld worden. Binnen 3 of 4 dagen had ik alles in huis :)

Moderator PMG/VB/OH
say Baah

Of ga naar een UPC shop, neem daar een DTV-set mee en sluit het dezelfde dag nog aan :)

In je profiel staat dat je in Nijmegen woont. Gewoon even naar de Takenhofplein, daar is zo'n shop, dan kun je het vandaag nog werkend hebben :z

DON'T PANIC
Reg. datum: 23 juni 2000

't TH-plein is idd niet ver van me vandaan, maar mooi dat 't dus wel snel gaat (en dus niet 3-4 weken wachten ofzo). Moet nog wel even wachten voor m'n TV binnen is, zal ik er dan eens langshuppelen voor een mooi hdmi ding :)
Reg. datum: 18 september 2000

Begrijp ik het nu goed dat als je Royaal met HD neemt (18 euro pm) ook Film1 HD en Sport1 HD kunt bekijken? Of moet je daarvoor een extra abbo. afsluiten?

Misschien dat iemand met Royaal HD dit kan beantwoorden?

\o/

Moderator PMG/VB/OH
say Baah

quote:
Dr. Quipers schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 10:48:
Het beeld is inderdaad een beetje blokkerig, maar als ik verder van de TV zit dan valt dit wel weer mee. Het kan ook zijn dat ik teveel eisend ben... Heb niet echt een referentiekader hoe digitale TV er uit zou moeten zien wat betreft beeldkwaliteit.
Tja, maak vooral onderscheid tussen compressieartefacten (vlakken van de goede kleur) en packetloss-artefacten (blokken van random kleur in het beeld). Compressieartefacten zitten gewoon in het bronsignaal, packetloss komt door de kabels.
quote:
Ik heb dus al tussen mediabox en muur een nieuwe coax van Hirschmann aangeschaft en tussen mediabox en TV een nieuwe scart van Hirschmann. Aan die kabels kan het eigenlijk niet meer liggen zou ik denken... Breedbeeldinstelling staat op 'plat'. Neem aan dat dat de goede is toch? 4:3 zag er sowieso niet uit...
Letterboxed is nou niet bepaald optimaal voor de meeste TVs (eigenlijk alleen bij 4:3 beamers interessant). 16:9 is vrijwel zeker de juiste instelling - maar goed, aangezien je niet meldt welke TV je hebt kunnen we daar niet zeker in zijn :o
quote:
[...]

Dus als ik zeker weet dat het niet aan de kabels ligt kan ik een monteur laten komen die gaat kijken op welke manier het signaal dan beter en dan kost het niks? Dat is dan toch wel netjes :)
Niet netjes, dat is een bedrijf gewoon verplicht. Jij betaalt voor goed signaal. Zij moeten dat leveren. Als het signaal niet goed binnenkomt is dat hun verantwoordelijkheid en zij de kosten ook voor het bedrijf. Omgekeerd, als het signaal wel goed binnenkomt, voldoen zij al aan hun verplichtingen en hebben ze op jouw verzoek nodeloos een monteur gestuurd - dan is het ook geheel terecht dat ze je daarvoor laten betalen.

HuT HuT HuT all the way!!!!
Reg. datum: 11 augustus 2003

Misschien een wat off-topic vraagje...
Mijn ouders hebben zo'n totaalpakket (telefonie-internet-tv) waarbij de goedkoopste gratis is. Het is me niet helemaal duidelijk of dit maar voor 1 jaar geld of altijd zo blijft.

quote:
dion_b schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 15:31:
[...]

Letterboxed is nou niet bepaald optimaal voor de meeste TVs (eigenlijk alleen bij 4:3 beamers interessant). 16:9 is vrijwel zeker de juiste instelling - maar goed, aangezien je niet meldt welke TV je hebt kunnen we daar niet zeker in zijn :o
Het gaat om een nieuwe Bravia 40D3500... zal straks thuis toch eens kijken naar 16:9 dan :o

Wat betreft dat 3 voor 2 abonnement... dat heb ik ook en is volgens mij voor een jaar en wordt automatisch verlengd... weet alleen niet of er ook een opzegtermijn van bijvoorbeeld 3 maanden geldt.

Frak!
Reg. datum: 01 maart 2001

quote:
maniacshouse schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 15:53:
Misschien een wat off-topic vraagje...
Mijn ouders hebben zo'n totaalpakket (telefonie-internet-tv) waarbij de goedkoopste gratis is. Het is me niet helemaal duidelijk of dit maar voor 1 jaar geld of altijd zo blijft.
Dat blijft zo. Van upc.nl:
quote:
V: Hoe lang is het goedkoopste product gratis?
A: Binnen het UPC Op Maat Pakket blijft het goedkoopste product altijd gratis. Vanaf de start van uw pakket is de looptijd van het contract één (1) jaar, daarna vindt een automatische verlenging plaats.
quote:
weet alleen niet of er ook een opzegtermijn van bijvoorbeeld 3 maanden geldt.
De contractsperiode is eerste instantie 1 jaar, zoals hierboven ook word uitgelegd, daarna is het maandelijks opzegbaar.

Bergen wijzigde dit bericht 07-05-2008 16:17 (41%)

Parttime Nerd 8-)

quote:
Quantor schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 15:22:
Begrijp ik het nu goed dat als je Royaal met HD neemt (18 euro pm) ook Film1 HD en Sport1 HD kunt bekijken? Of moet je daarvoor een extra abbo. afsluiten?

Misschien dat iemand met Royaal HD dit kan beantwoorden?
Royaal HD is exclusief Film1&Sport1.

jawatdan
Reg. datum: 21 juni 2005

Hmm wat vreemd...wilde Digitale TV Starter aanvragen, kreeg ik bij de postcode check de melding dat 't op mijn adres niet beschikbaar was (Rotterdam-Noord). Eventjes een postcode + huisnummer van iemand hier uit de straat gegoogled en die kon 't wel aanvragen. Vervolgens maar naar UPC gebeld, die me vertelden dat ik 't op mijn adres ook gewoon kon ontvangen. Vaagheid....nja ik krijg iig binnen nu en 2 weken die mediabox enzo :)

Boe.

Reg. datum: 03 mei 2008

quote:
Dr. Quipers schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 10:48:

[...]

Oja zal eens iets over SPDIF gaan zoeken wat betreft de benodigde kabel voor het digitale geluid.
Ben ook van plan digitale televisie aan te schaffen voor m'n nieuwe plasma. Welke kabels worden meegeleverd door UPC en is het dan uberhaupt van te voren al verstandig om scart en coax kabels van (bv) Hirschmann te kopen en die aan te sluiten i.p.v. meegeleverde kabels? M.a.w. zijn de kabels van UPC van voldoende kwaliteit?

Reg. datum: 15 oktober 2003

Je nieuwe plasma? Misschien wil je dan liever een HDMI interface gebruiken ipv scart :)
Reg. datum: 01 maart 2004

Dan moet ie wel een HD decoder bij UPC huren. De standaard mediaboxen zijn enkel uitgerust met Scart. Overigens is dat prima te doen hoor. Ik heb de gewone mediabox DVR ( icm met een Hirschmann Scart kabel ) in afwachting van m'n HD DVR, en het levert prima beeld op, helemaal bij de 10 Nederlandse hoofdkanalen. Die hebben namelijk een goede bitrate.

AMD 64 X2 4200@2.7Ghz | Asus A8N-SLi | 2048MB Corsair TwinX | XFX 8800GTX | 400GB Seagate Barracuda | Samsung 204b 20.1inch | G5+G15

Reg. datum: 03 mei 2008

quote:
uploader26 schreef op zondag 11 mei 2008 @ 23:53:
Dan moet ie wel een HD decoder bij UPC huren. De standaard mediaboxen zijn enkel uitgerust met Scart. Overigens is dat prima te doen hoor. Ik heb de gewone mediabox DVR ( icm met een Hirschmann Scart kabel ) in afwachting van m'n HD DVR, en het levert prima beeld op, helemaal bij de 10 Nederlandse hoofdkanalen. Die hebben namelijk een goede bitrate.
Ik ga idd in eerste instantie voor het basispakket. Daarop zit geen hdmi aansluiting had ik al begrepen. Maar, je geeft aan dat de standaard kabels 'prima zijn te doen', maar vervolgens heb je hem wel met een Hirschmann Scart kabel aangesloten? M.a.w. toch liever de Hirschmann Scart kabel ipv de meegeleverde?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 27 28 29 30 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: