Reg. datum: 17 september 2002
Het verloop is wat lager ten opzichte van de markt, maar nog steeds rond de 15-20%.
Dat je al die tijd op 1 project hebt gezeten is jammer, maar zeker iets waar je zelf wat aan kan doen. Bij Accenture/ATS kun je veel voor elkaar krijgen als je zelf je stem maar laat horen.
Dat je al die tijd op 1 project hebt gezeten is jammer, maar zeker iets waar je zelf wat aan kan doen. Bij Accenture/ATS kun je veel voor elkaar krijgen als je zelf je stem maar laat horen.
Did you know "if" is the middle part of life. "Ja maar wie ben ik om aan mezelf te twijfelen"
Ik heb mijn stem emerdere malen laten horen, maar ATS is ATS en ze zullen niet zomaar van het geheel af wijken om het jou naar de zin te maken. Ik wilde minder technisch bezig zijn... dat kon niet binnen ATS... overstappen naar consultancy was onmogelijk.quote:drice schreef op donderdag 03 april 2008 @ 13:50:
Het verloop is wat lager ten opzichte van de markt, maar nog steeds rond de 15-20%.
Als alternatief bieden ze je hetzelfde werk aan voor een andere klant. Uiteindelijk heb ik mijn conclusie getrokken, en heb ik de eer aan mezelf gehouden.
Erg jammer dat jij die ervaring hebt, ik persoonlijk heb een totaal andere. Vanwege wisselende interesses en kennisgebieden ben ik al eens geswitched binnen ATS van technisch naar minder technisch werk. Ik heb geenzins de ervaring dat er niet naar me geluisterd werd op de momenten dat ik hier om vroeg.quote:911GT2 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 16:03:
[...]
Ik heb mijn stem emerdere malen laten horen, maar ATS is ATS en ze zullen niet zomaar van het geheel af wijken om het jou naar de zin te maken. Ik wilde minder technisch bezig zijn... dat kon niet binnen ATS... overstappen naar consultancy was onmogelijk.
Als alternatief bieden ze je hetzelfde werk aan voor een andere klant. Uiteindelijk heb ik mijn conclusie getrokken, en heb ik de eer aan mezelf gehouden.
Waarschijnlijk heeft het sterk te maken met de persoon die tegenover je zit en de betrokkenheid van ondermeer je mentor, maar ik geloof echt niet dat ik daarin meer 'geluk' heb gehad dan een willekeurig andere collega.
Nee juist niet ik had de beste coach die je je voor kon stellen. Alleen het probleem was dat er alleen maar project aan zaten te komen... maar dat ze er nooit echt waren...quote:Cyberneer schreef op donderdag 03 april 2008 @ 16:24:
[...]
Erg jammer dat jij die ervaring hebt, ik persoonlijk heb een totaal andere. Vanwege wisselende interesses en kennisgebieden ben ik al eens geswitched binnen ATS van technisch naar minder technisch werk. Ik heb geenzins de ervaring dat er niet naar me geluisterd werd op de momenten dat ik hier om vroeg.
Waarschijnlijk heeft het sterk te maken met de persoon die tegenover je zit en de betrokkenheid van ondermeer je mentor, maar ik geloof echt niet dat ik daarin meer 'geluk' heb gehad dan een willekeurig andere collega.
Veel beloftes...
Zo dit klinkt erg bekend!quote:911GT2 schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 09:51:
[...]
Nee juist niet ik had de beste coach die je je voor kon stellen. Alleen het probleem was dat er alleen maar project aan zaten te komen... maar dat ze er nooit echt waren...
Veel beloftes...
Reg. datum: 26 april 2006
Rrrright. Als het in het straatje past van Accenture dan willen ze best kijken of ze iets voor je kunnen vinden dat je graag wilt doen. Maar uiteindelijk gaat het om de centen en ga jij gewoon het project en rol doen wat Accenture voor je heeft uitgezocht. Vette pech voor jou als dat iets is wat je helemaal niet wilt.quote:Korakal schreef op donderdag 03 april 2008 @ 10:52:
[...]
Uiteraard zal de toewijzing tot een project in overleg gebeuren met de werknemer.
Accenture is daar trouwens niet de enige in: dit gebeurt bij alle consultancies.
Je mag best 'nee' zeggen hoor
Maar wie zwijgt stemt toe...
Als jij je promotiekansen en bonus als sneeuw voor de zon wilt zien verdwijnen dan moet je dat vooral doen. De gemiddelde SE houdt niet zo van mensen die niet doen wat hij/zij wil.quote:Korakal schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 12:39:
Je mag best 'nee' zeggen hoorMaar wie zwijgt stemt toe...
Als je goede argumenten hebt om een bepaalde rol niet te willen wordt er best geluisterd, maar als er op dat moment niets anders is en je op de bank dreigt te belanden is een 'nee' geen optie. En als de rates bij het ene project beter zijn dan bij jouw voorkeursproject of als het ene project gewoon strategisch gezien belangrijker is heb je gewoon pech.
Staffing is altijd een hot item. Ik denk dat het sterk verschilt tussen de cells.
Mijn ervaring met ATS is gelukkig erg goed. Ik zit op een lang lopend project en er werd gebeld of ik nog wel lekker op mijn plek zat. Dat soort kleine dingen maken het prettig. En ja ik heb het nog steeds naar mijn zin en kreeg toch voor de zekerheid nog een interessante rol onder ogen te zien. Okay, eigenbelang van ATS zat daar ook in, een nieuwe klant die meerdere mensen nodig had en ik had een daarbij passend profiel qua ervaring. Het idee was waarschijnlijk om zo goed mogelijk voor de dag te komen en daarmee op de langere termijn opdrachten binnen te halen.
Overigens ook toch weer andere dingen meegemaakt. Een oud-collega rolde van het project af, omdat hij niet met de dingen bezig was met de dingen die hij wilde. Maanden van tevoren aangegeven. Geen actie van zijn ATS manager. Rolt af, twee maanden op de bank en ging naar een ander bedrijf. Dat is dan echt heel erg jammer.
Ik weet niet of het inmiddels veranderd is, er ging in die cell/groep het e.e.a. niet helemaal soepel.
Ow 911GT2 succes bij je volgende job. Ik kan je geen DM sturen aangezien het bij jou uitstaat, anders wist je wie ik was
Mijn ervaring met ATS is gelukkig erg goed. Ik zit op een lang lopend project en er werd gebeld of ik nog wel lekker op mijn plek zat. Dat soort kleine dingen maken het prettig. En ja ik heb het nog steeds naar mijn zin en kreeg toch voor de zekerheid nog een interessante rol onder ogen te zien. Okay, eigenbelang van ATS zat daar ook in, een nieuwe klant die meerdere mensen nodig had en ik had een daarbij passend profiel qua ervaring. Het idee was waarschijnlijk om zo goed mogelijk voor de dag te komen en daarmee op de langere termijn opdrachten binnen te halen.
Overigens ook toch weer andere dingen meegemaakt. Een oud-collega rolde van het project af, omdat hij niet met de dingen bezig was met de dingen die hij wilde. Maanden van tevoren aangegeven. Geen actie van zijn ATS manager. Rolt af, twee maanden op de bank en ging naar een ander bedrijf. Dat is dan echt heel erg jammer.
Ik weet niet of het inmiddels veranderd is, er ging in die cell/groep het e.e.a. niet helemaal soepel.
Ow 911GT2 succes bij je volgende job. Ik kan je geen DM sturen aangezien het bij jou uitstaat, anders wist je wie ik was
| Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert |
Reg. datum: 13 april 2000
Reg. datum: 13 april 2000
Er zit wel een verschil met andere consultancy bedrijven in. Bij Accenture (Consulting) wordt er altijd op gelet dat er voor jou voldoende uitdaging / groei in een rol zit. Je moet nooit op een project zitten dat je met gemak kunt doen - daar heeft Accenture ook geen baat bij.quote:anarchitect713 schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 11:58:
[...]
Rrrright. Als het in het straatje past van Accenture dan willen ze best kijken of ze iets voor je kunnen vinden dat je graag wilt doen. Maar uiteindelijk gaat het om de centen en ga jij gewoon het project en rol doen wat Accenture voor je heeft uitgezocht. Vette pech voor jou als dat iets is wat je helemaal niet wilt.
Accenture is daar trouwens niet de enige in: dit gebeurt bij alle consultancies.
Maar, bij Consulting is afwijzen op andere aspecten (afstand e.d.) vaak geen optie. Je kunt snel carriere maken bij Accenture, maar daar wordt wel extra inzet voor verwacht. Als je 40 uur in de week gedetacheerd wilt zitten en verder niets, dan is Consulting de verkeerde keus. Als je bereid bent om hard te werken en altijd net dat beetje extra te geven, dan is Consulting de juiste keus, maar daar staat dan ook wel wat tegenover - het salaris dat je na 5-7 jaar als manager krijgt, zul je met zo weinig jaar werkervaring niet snel ergens anders verdienen.
Ik ben een van de vier SD-dames binnen Avanadequote:
Even een verlate reactie:
Sommige collega's zitten weleens voor projecten in het buitenland. Er wordt bij de toewijzing aan projecten zeker rekening gehouden met de individuele wensen. Zo zijn er natuurlijk ook genoeg medewerkers die helemaal niet in het buitenland willen werken vanwege een gezin. Als je het expliciet aangeeft, dan is er best wel een mogelijkheid. Misschien niet direct, maar mocht de gelegenheid zich voordoen, dan weet de scheduling afdeling wel wie ze kunnen vragen ...quote:Bedankt voor de toelichting, met name de uitgebreide reaktie van Canaria is erg waardevol. Zelf vind ik het inderdaad erg belangrijk vanwege mijn leergierigheid dat ik mij vrij moet kunnen bewegen over de verschillende expertise-domeinen, dus dat is zeker een goed punt wat je maakt.
Nog wat vragen over projecten in het buitenland. Avanade is een internationale organisatie met relatief al aardig wat vestigingen over de hele wereld.
1. Mocht je als niet programmeur/developer zeer geïnteresseerd zijn in opdrachten/projecten in het buitenland, hoe groot is de kans/hoevaak gebeurt het dat je dan ook daadwerkelijk naar het buitenland uitgezonden wordt? En hoelang duren deze projecten gemiddeld dan ongeveer? Mij lijkt het namelijk geweldig om in het buitenland te werken, maar misschien romantiseer ik dit beeld als ambitieuze single wel iets teveel.
Ik weet niet wie van mijn collega's graag in het buitenland zou willen werken. Zelf ben ik vorig jaar voor vijf weken naar het hoofdkantoor in Seattle geweest voor een training. Dat was een superervaring maar niet iedereen wordt naar zo'n training gestuurd.quote:2. Is het een zelden gebruikte optionele mogelijkheid of is elke Avanade medewerker die naar het buitenland wilde, ook al naar het buitenland geweest, ongeacht werkervaring?
Omdat Avanade NL nog niet zo lang bestaat, zijn de meeste mensen op dat niveau ooit elders begonnen. En omdat het bedrijf vooral het afgelopen jaar zo snel is gegroeid (van 80 naar 150 medewerkers in de anderhalf jaar dat ik er werk) zijn er ook meer senior medewerkers nodig dan dat er mensen doorgroeien. Maar het is wel de bedoeling dat mensen die als junior beginnen, doorgroeien naar teamlead, consultant en vervolgens architect. Ook is het mogelijk om af te buigen naar het PM-traject.quote:3. Zijn er veel Avanade medewerkers uiteindelijk doorgegroeit naar een Architecten/PL/Managers rol binnen de organisatie of worden dit soort expertise nivo's vooral extern aangetrokken?
Nadelen? Ehm, lastige vraagquote:Ik heb een goede indruk van Avanade, het klinkt soms te mooi om waar te zijn als ik het zo lees. Elk organisatiemodel kent zijn voor en nadelen. Aan die kleine, jonge, snelle, dynamische (platte?) organisatiecultuur zullen vast ook wel een aantal minder prettige aspecten kleven. Kan iemand mij
vertellen wat de nadelen zijn van dit organisatiemodel ten opzichte van een grote(re) loggere organisatie, zoals een Atos of Cap oid?
Ik heb nooit bij zo'n grote organisatie gewerkt. Het is natuurlijk zo dat Avanade van de voordelen van een grote organisatie profiteert dankzij 'moeder' Accenture. We werken veel samen met mensen van Accenture, onder andere op mijn huidige project bij Achmea.
Een nadeel wat ik kan bedenken is dat Avanade wel gebonden is aan Microsoft technologie. Zelf ervaar ik dat niet als een nadeel, maar bij een organisatie als Cap of Atos (of ATS) is er ook nog bijvoorbeeld Java, Unix en SAP, mocht je na een tijd iets heel anders willen zonder te moeten wisselen van werkgever.
En verder ... het is wellicht wat belangrijker om gedreven te zijn (ook dat ervaar ik niet als een nadeel) omdat de wegen nog nieuw zijn. Wat ik daarmee bedoel: bij sommige grote bedrijven ligt alles al vast en doorloop je een vrij standaard ontwikkeling van junior tot senior. Bij Avanade kan het gebeuren dat je als junior op een uitdagend project wordt gezet waar je echt de kans krijgt om iets moois te laten zien. In grote organisaties ben je een van de velen en zijn er minder kansen om je echt te onderscheiden.
Daarvoor moet je wel wat over hebben. Tijd, om naast je drukke project ook nog te studeren voor je MCPD certificaat, want van de tien verplichte trainingsdagen gebruik je er al twee voor een softskill training in Malaga of Duitsland. En tijd om dingen te doen als een technische blog bijhouden, artikelen lezen en zelf schrijven en de nieuwste ontwikkelingen op het vakgebied volgen.
Iemand die een kant en klaar, 9-17, package deal achtig 'YP' pad wil bewandelen als een van de vele junioren die precies hetzelfde doen, wetend dat je allemaal X jaar later precies dezelfde promotie krijgt tenzij je er écht niets van bakt, kan wellicht beter in een organisatie gaan werken waar dat al jarenlang op dezelfde bewezen en beproefde wijze gaat.
Oh en als je van bankzitten houdt, en dan bedoel ik niet moe en voldaan 's avonds, dan kun je ook beter niet bij Avanade gaan werken
Ik zag dat er ook een clubje avanadi (15 stuks) in Eindhoven geplaatst is. Weet iemand het fysieke adres? Zijn dat ontwikkelaars in-house op beheer klussen oid?
Hoe is zit het met het aantal opdrachten in het zuiden (ik zag achmea/interpolis, gemeente breda)?
Hoe zit het met soft skills opleidingen? (als je alle technische opleidingen al hebt MCPD, MCTS etc)
Hoe is zit het met het aantal opdrachten in het zuiden (ik zag achmea/interpolis, gemeente breda)?
Hoe zit het met soft skills opleidingen? (als je alle technische opleidingen al hebt MCPD, MCTS etc)
Bekijk ons cluster. Was ie maar van DPC_Crazycows, op die HIO staat ie behoorlijk stof te happen :(
Een paar tips trouwens voor mensen met de nieuwe HP laptops:
- Update de HP software, vingerafdrukherkenning werkt een stuk beter met een nieuwere versie in vergelijking met wat er wordt meegeleverd
- Je kan legaal en gratis InterVideo WinDVD downloaden van de HP site
Driver link voor nc6400: http://h20000.www2.hp.com...&swEnvOID=1093#166237
- De credential manager is bijzonder handig als je het goed opzet. Eén keer je Enterprise ID goed configureren en je hoeft het maar op één plek te wijzigen en je hoeft niet bij nieuwe Accenture subsites het ID overnieuw in te voeren, dat doet de software voor je. Plus dat je ook voor andere sites die het Enterprise ID gebruiken ze kan laten verwijzen naar de credential van je Enterprise ID.
Geen idee of het wel policy verantwoord is
- Update de HP software, vingerafdrukherkenning werkt een stuk beter met een nieuwere versie in vergelijking met wat er wordt meegeleverd
- Je kan legaal en gratis InterVideo WinDVD downloaden van de HP site
Driver link voor nc6400: http://h20000.www2.hp.com...&swEnvOID=1093#166237
- De credential manager is bijzonder handig als je het goed opzet. Eén keer je Enterprise ID goed configureren en je hoeft het maar op één plek te wijzigen en je hoeft niet bij nieuwe Accenture subsites het ID overnieuw in te voeren, dat doet de software voor je. Plus dat je ook voor andere sites die het Enterprise ID gebruiken ze kan laten verwijzen naar de credential van je Enterprise ID.
Geen idee of het wel policy verantwoord is
Motrax wijzigde dit bericht 11-04-2008 19:16 (12%)
| Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert |
Nee, dat is het niet.
Maar een handige tool is het zeker.
Nog een tip: kijk regelmatig op de software portal, daar kun je nieuwe versies van applicaties zoals bijv. MS Project ophalen.
Nog een tip: kijk regelmatig op de software portal, daar kun je nieuwe versies van applicaties zoals bijv. MS Project ophalen.
Avanade heeft in Januari een kantoor geopend in Eindhoven. Dit pand bevind zich op de High Tech Campus in Eindhoven (zuiden aan de A67) ik weet het exacte adres even niet zou ik op kunnen zoeken als je dit nodig hebt.quote:Chielos schreef op donderdag 10 april 2008 @ 21:45:
Ik zag dat er ook een clubje avanadi (15 stuks) in Eindhoven geplaatst is. Weet iemand het fysieke adres? Zijn dat ontwikkelaars in-house op beheer klussen oid?
De bedoeling van het kantoor eindhoven is vooral om als uitvalsbasis te dienen voor mensen uit het zuiden. Aangezien er steeds meer opdrachten in het zuiden komen is hiervoor gekozen om zo meer mensen uit het zuiden te kunnen werven die niet zo snel naar almere zouden komen.
Op kantoor eindhoven zitten dus geen in-house ontwikkelaars maar dit dient als uitvalsbasis voor mensen die in het zuiden normaal bij klanten in house zitten. Verder is Eindhoven geen volledig zelfstandig kantoor. het meeste wordt zover ik weet nog in Almere geregeld maar het is gewoon makkelijk dat je een plek hebt waar je eventueel kan vergaderen etc.
Er zijn al aardig wat opdrachten in het zuiden en dat aantal is nog steeds groeiende (volgens mij meer opdrachten als dat we mensen in het zuiden hebbenquote:Hoe is zit het met het aantal opdrachten in het zuiden (ik zag achmea/interpolis, gemeente breda)?
ik weet niet wat je onder "alle" technische opleidingen verstaat maar MCPD is eigenlijk iets wat je in je 1e 2 jaar moet afronden wat verplicht is voor elke SD'er. daarnaast zijn er verschillende andere technische trainingen op verschillende gebieden (bijvoorbeeld richting een microsoft product als sharepoint maar er zijn ook verschillende soft skill trainingen om je consultant skills te upgraden)quote:Hoe zit het met soft skills opleidingen? (als je alle technische opleidingen al hebt MCPD, MCTS etc)
mocht je nog wat meer willen weten kun je me ook een pm sturen
Mede ATS'er meldt 
Van dat kantoor van Avande in Eindhoven wist ik niet af. Vraag me dan wel af waarom ze niet voor Den Bosch hebben gekozen. Zit bijna net zo dicht bij de klanten als Eindhoven gok ik, en in Den Bosch moeten volgens mij nog best een aantal verdiepingen vrij zijn.
Of is wordt dan het parkeren ook daar het probleem dan?
Iemand die gepimpte bus vorige maand nog gezien? Knap staaltje inparkeren van die chauffeur
De vraag of ik klapvee wilde zijn (was toevallig voor cursus @Almere heb ik maar geweigerd
Van dat kantoor van Avande in Eindhoven wist ik niet af. Vraag me dan wel af waarom ze niet voor Den Bosch hebben gekozen. Zit bijna net zo dicht bij de klanten als Eindhoven gok ik, en in Den Bosch moeten volgens mij nog best een aantal verdiepingen vrij zijn.
Iemand die gepimpte bus vorige maand nog gezien? Knap staaltje inparkeren van die chauffeur
De vraag of ik klapvee wilde zijn (was toevallig voor cursus @Almere heb ik maar geweigerd
Wist ik veel dat ze ook nog een tweelingzus had... :p
Reg. datum: 07 januari 2002
Reg. datum: 07 januari 2002
Nog een mede ATS'er meldt
Er is bewust gekozen voor de high tech campus lijkt me. Naast Philips zitten daar potentiele nieuwe werknemers en de concullega's zitten er ook al
Er is bewust gekozen voor de high tech campus lijkt me. Naast Philips zitten daar potentiele nieuwe werknemers en de concullega's zitten er ook al
quote:The Eagle schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 01:39:
Mede ATS'er meldt
Iemand die gepimpte bus vorige maand nog gezien? Knap staaltje inparkeren van die chauffeur![]()
Reg. datum: 01 maart 2004
Zo, ook maar eens een post plaatsen aangezien ik vanaf 1 juni begin als junior consultant... ben heel erg benieuwd wat me te wachten staat, maar heb er wel veel zin in. Vooral heel benieuwd waar ik terecht kom en hoe laat ik dan doordeweeks thuis ben, maar ja, time will tell.
Omsk is een mooie stad, maar net iets te ver weg.
Waar ga je beginnen? Accenture, ATS, Avanade?quote:Bahviaan schreef op zondag 27 april 2008 @ 22:35:
Zo, ook maar eens een post plaatsen aangezien ik vanaf 1 juni begin als junior consultant... ben heel erg benieuwd wat me te wachten staat, maar heb er wel veel zin in. Vooral heel benieuwd waar ik terecht kom en hoe laat ik dan doordeweeks thuis ben, maar ja, time will tell.
Accenture, bij IFS Public Service. Heb niet echt een IT-achtergrond, dus ik hoop de eerste maanden veel te kunnen leren.quote:THE_CR0SS schreef op woensdag 30 april 2008 @ 23:48:
[...]
Waar ga je beginnen? Accenture, ATS, Avanade?
Omsk is een mooie stad, maar net iets te ver weg.
Juniors gingen bij ons testen of PMO doen...quote:Bahviaan schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 10:48:
[...]
Accenture, bij IFS Public Service. Heb niet echt een IT-achtergrond, dus ik hoop de eerste maanden veel te kunnen leren.
Dat zal ATS zijn, die krijgen eesrt een weekje testen voor hun kiezen iddquote:anarchitect713 schreef op zondag 04 mei 2008 @ 08:18:
[...]
Juniors gingen bij ons testen of PMO doen...
IFS public service...neigt richting government. Zou zomaar eens kunnen dat je bij een van de ministeries, belastingdienst of IND terecht komt. Leuke klussen though, al moet je wel tegen politiete spelletjes kunnen
Wist ik veel dat ze ook nog een tweelingzus had... :p
Niet alleen een weekje hoor...quote:The Eagle schreef op zondag 04 mei 2008 @ 15:26:
[...]
Dat zal ATS zijn, die krijgen eesrt een weekje testen voor hun kiezen idd
IFS public service...neigt richting government. Zou zomaar eens kunnen dat je bij een van de ministeries, belastingdienst of IND terecht komt. Leuke klussen though, al moet je wel tegen politiete spelletjes kunnen
Zonde dat jij (en anarchitect) die ervaring hebt. Misschien kan Bahviaan globaal zijn werkzaamheden na een weekje schetsen. Dat geeft dan denk ik een goed beeld van hoe de eerste we(e)k(en) er uitzien.quote:
Lezers merken dan snel genoeg of het beeld dat je neerzet persoonlijk of bedrijfsbreed is.