Hoofdcategorieën
Topicacties

[iPod classic] Discussies en ervaringen Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 27 november 2003

Ik ben toch al niet zo'n fan van Apple... en nu had ik pas mijn iPod ge-update en na een aantal dagen weigert mijn iPod Classic 80GB aan te gaan.

Beetje jammer! Als de reset niet werkt, dan is Apple's oplossing: laat de batterij leeglopen

Fantastisch... Not! Nu kan ik dus nog 24 uur wachten voordat ik weet of ie weer aan wilt... *fingers crossed* Harde schijf spint wel continu nu, dus hopelijk is die iPod snel leeg!

Geen idee of dit met de laatste update te maken heeft, maar voorheen had ik geen problemen, beetje zonde dat ik hem toch dan ge-update heb! (tja, altijd even wachten of er bugs of iets zijn)

Vanuit Californië
Reg. datum: 07 augustus 2001

quote:
xahmol schreef op maandag 05 mei 2008 @ 22:37:
Enige wat je echt niet moet doen is nepspul, want daarmee kun je een strafblad krijgen. En een strafblad kan je carrière redelijk onmogelijk maken (in mijn functie zou het redelijk einde oefening zijn bij elke volgende sollicitatie, antecedentenonderzoek is standaard).
Volgens mij valt dit wel mee als je het niet allemaal meesjouwt om door te verkopen. Als alle nepartikelen tot een strafblad zouden leiden kon niemand meer op vakantie. :+ Volgens mij heeft iedereen die naar een ver land is geweest wel eens (allicht perongeluk) een nepversie van een merk polo, tas of shirt gekocht. Soms kun je het nauwelijks zien.

Mijn (soms USA) schrijfsels: www.incoffeewetrust.com

Reg. datum: 30 november 2000

quote:
xahmol schreef op maandag 05 mei 2008 @ 22:37:
Enige wat je echt niet moet doen is nepspul, want daarmee kun je een strafblad krijgen. En een strafblad kan je carrière redelijk onmogelijk maken (in mijn functie zou het redelijk einde oefening zijn bij elke volgende sollicitatie, antecedentenonderzoek is standaard).
Maar je weet toch dat ze iets van 4 nepartiekelen gedogen. DVD's of shirtjes om het even, heb je meer bij je dan wordt allen in beslag genomen en krijg je een boete.
Reg. datum: 06 januari 2007

quote:
frusciflea schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 15:51:
Ik ben toch al niet zo'n fan van Apple... en nu had ik pas mijn iPod ge-update en na een aantal dagen weigert mijn iPod Classic 80GB aan te gaan.

Beetje jammer! Als de reset niet werkt, dan is Apple's oplossing: laat de batterij leeglopen

Fantastisch... Not! Nu kan ik dus nog 24 uur wachten voordat ik weet of ie weer aan wilt... *fingers crossed* Harde schijf spint wel continu nu, dus hopelijk is die iPod snel leeg!

Geen idee of dit met de laatste update te maken heeft, maar voorheen had ik geen problemen, beetje zonde dat ik hem toch dan ge-update heb! (tja, altijd even wachten of er bugs of iets zijn)
Zoiets heb ik ook een keer gehad. Dan ging mijn iPod uit met een enorme klik door de hardeschijf, weer aan, weer uit en ga zo maar door. Uiteindelijk was ie toch een keertje gewoon uitgebleven zonder de batterij leeg te laten lopen. Echt heel vaag, maar mijn iPod doet het gelukkig nog.
quote:
Dequal schreef op maandag 05 mei 2008 @ 20:43:
Iemand al nieuws van de nieuwe firmware 1.1.2?
Zie mijn post een aantal posts hierboven. Ik heb m zelf al geinstalleerd en hij doet het nog gewoon. Ik heb nog niet iets slechts gemerkt, maar ik heb m ook nog niet zo vaak aangehad sinds die update.

Student architectuur
Reg. datum: 29 januari 2008

Gisteren nieuwe firmware geïnstalleerd en ik heb vandaag ook de eerste keer gehad dat mijn iPod blokkeerde en ik de Menu en selecteerknop moest blijven induwen. Of het nu toeval is of aan die update ligt, weet ik niet, maar bon...

Op andere fora heb ik gelezen dat de Coverflow sneller zou moeten gaan, maar daarvan heb ik niet echt iets gemerkt.

MAG3 | Games & Multimedia Community | Nieuws - Previews - Reviews - Coverages - Wedstrijden | Stay tuned for... NEXT 08!

DPC team ziggo-gebruikers.nl

Heb 1.1.2 nu runnen, merk geen enkel verschil ten goede of slechte.

Oh, en wat dat wachten tot de batterij op is betreft: erg irri inderdaad, been there, overigens bij al mijn vorige iPods, dus das niet typisch iets van de nieuwe firmware. Heb iig niet het idee dat het vaker voorkomt nu, komt gelukkig niet veel voor.

Wanneer niet gewoon een aan/uit knop op die iPod..... heb ook nog wel eens ruzie om die iPod uit te krijgen en uit te houden.

Specs hoofd PC F@H: ziggo-gebruikers.nl0xahmol

Reg. datum: 24 februari 2001

quote:
Jane17 schreef op woensdag 30 april 2008 @ 13:39:
Mijn computer is vandaag kapot gegaan, en mijn ipod is normaal daar op aan gesloten. Heb ik nu een probleem met mijn films en nummer op mijn ipod als ik hem op een andere pc wil gaan 'beheren'?
Probeer eens een applicatie als Yamipod voor het terug halen van je muziek/films naar je PC.

KooZ - Level70 Prot warrior, and proud of it !

holds the answer!

Is er eigenlijk iemand die coverflow serieus gebruikt?

zelf was dit het eerste dat ik uit de menu's liet halen... Als ik een cd wil opzetten, 1 van de honderden, dan wil ik die gewoon meteen vinden, niet langs een batterijslurpende overdreven grafische show...

Zelf vind ik de zoekfunctie nog niet zo overzichtelijk eigenlijk...
Als ik bvb james holden intik, dan verschijnen zijn albums en als je er dan op klikt, krijg je soms een nummer van bvb Moby te horen... doesn't make sense :s

Iemand enig idee hoe die search nu echt goed werkt of kent iemand een geillustreerde guide? Want het is wss poepsimpel, maar ik denk toch niet dat ik iets verkeerd doe

@ MUSBACK.BLOGSPOT.COM

Reg. datum: 02 april 2006

quote:
musback schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 17:58:
Is er eigenlijk iemand die coverflow serieus gebruikt?

zelf was dit het eerste dat ik uit de menu's liet halen... Als ik een cd wil opzetten, 1 van de honderden, dan wil ik die gewoon meteen vinden, niet langs een batterijslurpende overdreven grafische show...

Zelf vind ik de zoekfunctie nog niet zo overzichtelijk eigenlijk...
Als ik bvb james holden intik, dan verschijnen zijn albums en als je er dan op klikt, krijg je soms een nummer van bvb Moby te horen... doesn't make sense :s

Iemand enig idee hoe die search nu echt goed werkt of kent iemand een geillustreerde guide? Want het is wss poepsimpel, maar ik denk toch niet dat ik iets verkeerd doe
Coverflow is leuk om te laten zien aan je vrienden maar zelfs dan weiger ik het te doen, werkt veel te traag :/ En wat search betreft, klik je wel het goede aan? Je kan aan de icoontjes zien wat het resultaat is, zanger is een zanger, een muzieknoot is een nummer en een album een album. Bij mij werkt dit gewoon goed.

Reg. datum: 28 november 2004

Hoi :)

Ik heb een half jaar een Creative ZEN 4GB in gebruik. Het is een mooie speler, maar hij heeft een paar nadelen.

1. 4GB is te klein. Ik merk dat ik gewoon een muziekstuk wil kiezen, en ik erger me eraan als het niet toevallig erop is geshuffled.
2. Het inladen van muziek is erg traag. 4GB volladen kost 45 minuten.
3. Geen sync van ratings, playcounts, etc...
4. Winamp kan de ZEN niet goed behandelen; soms hangt de ZEN, of flipt WinAmp.

Ik heb de iPod altijd vermeden vanwege twee dingen:
1. iTunes. Dit was in mijn ogen altijd een baggerprogramma, maar de laatste versies zijn zo te zien zeer goed, al zij het wel wat traag in het gebruik van de GUI. Ik heb het hier geïnstalleerd, en hoewel het denk ik niet mijn favoriete mediaspeler gaat worden vanwege het formaat en de trage GUI, heb ik er geen aversie meer tegen. (In elk geval, niet tegen 7.6.)
2. De "Apple is heilig, en iedereen aapt Apple maar na"-instelling van veel mensen, maar deze is gelukkig de laatste tijd sterk aan het afnemen.

Gezien WinAmp tegenwoordig de iPod zeer goed ondersteunt met behulp van ml_ipod, een plugin die ondertussen erg volwassen is geworden, is er een voor mij zeer mooie beheeroptie bijgekomen, aangezien WinAmp nog steeds de speler van mijn keuze is. (Ik vind het in elk geval erg prettig dat de bibliotheekindeling van iTunes gelijk is aan die van WinAmp.)

Kort gezegd: ik heb een classic 80GB besteld, die morgen zou moeten binnenkomen, als aanvulling op de ZEN, die ik exclusief als MP3-speler voor tijdens het fitness ga gebruiken. Over de Classic heb ik wel nog een paar vraagjes.

1. Op het moment heb ik 2500 perfect getagde MP3's. Verzamelalbums zijn getagged met een album artist zijnde "Various". De ZEN geeft verzamelalbums goed weer. MediaPlayer ook, en WinAmp ook. Na het importeren van de muziek wordt alles ook correct in iTunes weergegeven, ook in de CoverFlow. (Die ik overigens niet handig vind, maar ok.) Mag ik ervan uitgaan dat het ook goed zal gaan op de iPod? Zo ja, zou ik een vinkje moeten zetten bij "Compilation", in de ID3-Tags? Omdat alles nu al goed gaat, lijkt me dat niet nodig. (Is "Compilation" een Apple-only tag? Ik ben die nog niet eerder tegengekomen.)

2.Moet Gapless playback zijn aangevinkt? Winamp speelt een live-CD al gapless af, en de iAudio D2 die ik had deed dat ook. Wederom, is Gapless Playback een Apple-only tag?

3. Vraagje over iTunes. Winamp heeft een lijst met stukken die op dit moment aan het spelen zijn, of op het punt staan gespeeld te worden, de zogenaamde playlist editor. Heef iTunes dit ook? Dit mis ik eigenlijk best serieus.

4. Laatste vraag: de keyboard shortkeys van iTunes lijken niet globaal te werken zoals die van WinAmp. Klopt dat, en kan dat aangepast worden?

Bij voorbaat dank voor het beantwoorden van de vragen :)

edit: Ja, ik weet dat een flashgebaseerde speler betrouwbaarder zal zijn dan een met een harde schijf. Ik wil echter graag een speler met minstens 64GB aan opslag (omdat dat het volume is dat ik aan muziek heb als ik klaar ben met rippen), en die zijn met flashgeheugen niet te krijgen voor deze prijs, en tevens moeten dan vaak nog vage oplossingen als niet in de bibliotheek geïntegreerde SD-kaartjes worden gebruikt. Als dit apparaat hier een jaar of 2-3 mee gaat koop ik tegen die tijd wel een nieuw apparaat met 64-128GB aan flash :)

Katsunami wijzigde dit bericht 10-05-2008 01:20 (8%)

Bewezen diensten in het verleden garanderen geen consideratie in de toekomst.

Tweaker in Dublin

quote:
Katsunami schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 01:02:
2. De "Apple is heilig, en iedereen aapt Apple maar na"-instelling van veel mensen, maar deze is gelukkig de laatste tijd sterk aan het afnemen.
Non argument, als de iPod voor jouw de juiste keuze is dan maakt het toch niet uit hoe mensen denken over Apple.
quote:
1. Op het moment heb ik 2500 perfect getagde MP3's. Verzamelalbums zijn getagged met een album artist zijnde "Various". De ZEN geeft verzamelalbums goed weer. MediaPlayer ook, en WinAmp ook. Na het importeren van de muziek wordt alles ook correct in iTunes weergegeven, ook in de CoverFlow. (Die ik overigens niet handig vind, maar ok.) Mag ik ervan uitgaan dat het ook goed zal gaan op de iPod? Zo ja, zou ik een vinkje moeten zetten bij "Compilation", in de ID3-Tags? Omdat alles nu al goed gaat, lijkt me dat niet nodig. (Is "Compilation" een Apple-only tag? Ik ben die nog niet eerder tegengekomen.)
iTunes heeft 2 velden, Artiest en Album Artiest. Neem bijvoorbeeld een album van Aphex Twin, 26 Mixes for Cash.
In het artiest veld heb ik daar de artiest staan die het nummer heeft geschreven.
In het album artiest veld staat Aphex Twin.
Als ik Compilatie niet aan vink, dan staat iedere nummer onder artiest.
Als je Various gebruikt als artiest, dan staan ze allemaal onder Various maar dat is eigenlijk niet correct.
quote:
2.Moet Gapless playback zijn aangevinkt? Winamp speelt een live-CD al gapless af, en de iAudio D2 die ik had deed dat ook. Wederom, is Gapless Playback een Apple-only tag?
De classic speelt volgens mij altijd Gapless ook al is het niet aan gezet in iTunes. Maar kwaad kan het volgens mij niet.
quote:
3. Vraagje over iTunes. Winamp heeft een lijst met stukken die op dit moment aan het spelen zijn, of op het punt staan gespeeld te worden, de zogenaamde playlist editor. Heef iTunes dit ook? Dit mis ik eigenlijk best serieus.
Party Shuffle komt volgens mij het dichtst in de buurt. Deze speelt random muziek af van je hele collectie of van een playlist.
Zelf heb ik album shuffle aan staan, dus 1 hele cd wordt afgespeeld dan random een andere. Ik selecteer alleen dan een genre.
quote:
4. Laatste vraag: de keyboard shortkeys van iTunes lijken niet globaal te werken zoals die van WinAmp. Klopt dat, en kan dat aangepast worden?
Gebruik geen windows, maar zullen vast wel tooltjes / instellingen voor zijn.
quote:
Bij voorbaat dank voor het beantwoorden van de vragen :)
Graag gedaan :)
quote:
edit: Ja, ik weet dat een flashgebaseerde speler betrouwbaarder zal zijn dan een met een harde schijf. Ik wil echter graag een speler met minstens 64GB aan opslag (omdat dat het volume is dat ik aan muziek heb als ik klaar ben met rippen), en die zijn met flashgeheugen niet te krijgen voor deze prijs, en tevens moeten dan vaak nog vage oplossingen als niet in de bibliotheek geïntegreerde SD-kaartjes worden gebruikt. Als dit apparaat hier een jaar of 2-3 mee gaat koop ik tegen die tijd wel een nieuw apparaat met 64-128GB aan flash :)
Ik heb zelf een generatie 5,5 - 80GB. Nog nooit echt problemen mee gehad.
2 keer een vastloper dat met midden knop + menu indrukken weer opgelost is. En gebruik hem elke dag nu voor meer dan een jaar.

F1Time C3-G12 (Willem Gerritsen)

Student architectuur

Vraagje: ik heb eergisteren een album geripped en heb het op mijn iPod gezet. Maar nu zit ik met een probleem, na x-aantal seconden/minuten verspringt het liedje naar het volgende (enkel bij dat album) zodat een liedje nooit volledig afspeelt en dat is wel irritant.

Enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?

MAG3 | Games & Multimedia Community | Nieuws - Previews - Reviews - Coverages - Wedstrijden | Stay tuned for... NEXT 08!

quote:
The_DoubleU schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 10:37:
Non argument, als de iPod voor jouw de juiste keuze is dan maakt het toch niet uit hoe mensen denken over Apple.
Eigenlijk is dat ook wel zo, maar ik leerde Apple eigenlijk pas goed kennen in de 2001-2004 iPod-hausse, waarin sommige mensen een extremistische "I use Apple, or die"-instelling hanteerden en ik wilde daarmee niet geassocieerd worden. En andere MP3-spelers vond ik niet goed genoeg en goede oordopjes te duur :P Daarom heb ik jarenlang geen MP3-speler gehad hoewel ik er eigenlijk een wilde hebben :P Misschien enigszins stupide, maar OK. Wat dat betreft kan ik nogal koppig zijn. De hoofdreden om eigenlijk nooit een iPod te kopen was iTunes, wat destijds in mijn ogen zwaar crap was. Versie 7.6.2 lijkt wel in orde te zijn al zij het wat langzaam :)

Vanaf 2006 heb ik echter verscheidene MP3-spelers en oordopjes gehad. Die laatste is eindelijk gesettled (Shure SE210, moge die snel terugkomen van een garantieclaim...) en als MP3-speler ben ik uitgekomen bij de Classic omdat hij biedt wat ik hebben wil. Eerlijk gezegd, als ik een ZEN had gehad met 80GB flash, dan had ik de Classic niet gekocht :) Het punt is puur dat het de goedkoopste MP3-speler is met dergelijke hoeveelheden opslag.
quote:
iTunes heeft 2 velden, Artiest en Album Artiest. Neem bijvoorbeeld een album van Aphex Twin, 26 Mixes for Cash.
In het artiest veld heb ik daar de artiest staan die het nummer heeft geschreven.
In het album artiest veld staat Aphex Twin.
Als ik Compilatie niet aan vink, dan staat iedere nummer onder artiest.
Als je Various gebruikt als artiest, dan staan ze allemaal onder Various maar dat is eigenlijk niet correct
Ik weet hoe het werkt, maar dat is niet wat ik bedoel. De ZEN, en alle programma's die ik gebruik, geven verzamelalbums al goed weer. Niet dat het héél lastig is om effe in iTunes de betreffende albums te selecteren en de tag aan te zetten, maar OK.

Volgens mij doe je het niet helemaal correct, als ik dat mag zeggen.

Degene die het nummer heeft geschreven, is de Composer.
De uitvoerende artiest hoort in het veld Artist te staan.
Album Artist wordt gebruikt dan bij verzamel-CD's op Various gezet (of welke andere waarde dan ook, als het maar ingevuld is.)

Ik heb het zo ingedeeld, als voorbeeld:

Album: Celtic Spirits 1
Artist: <de zanger/band per stuk>
Album Artist: Various
Composer: Leeg

Album: Classical Hits by Beethoven
Artist: <uitvoerende orkest>
Album Artist: Various
Composer: Beethoven

Album: Adiemus I
Artist: Adiemus
Album Artist: Karl Jenkins (de oprichter van Adiemus)
Composer: Leeg

Dit werkt goed in alle programma's en in de ZEN :)
quote:
De classic speelt volgens mij altijd Gapless ook al is het niet aan gezet in iTunes. Maar kwaad kan het volgens mij niet.
Ik zal het wel even proberen.
quote:
Party Shuffle komt volgens mij het dichtst in de buurt. Deze speelt random muziek af van je hele collectie of van een playlist.
Zelf heb ik album shuffle aan staan, dus 1 hele cd wordt afgespeeld dan random een andere. Ik selecteer alleen dan een genre.
Dat is niet wat ik bedoel. Zie de screenshot :)

http://members.home.nl/katsunami/dr/winamp.jpg

Het gaat hier om de afspeellijst aan de rechterkant, boven de albumart. Heeft iTunes dit ook?
quote:
Gebruik geen windows, maar zullen vast wel tooltjes / instellingen voor zijn.
Ach ja, indien mogelijk beheer ik de iPod toch met Winamp, omdat ik daarmee ook normaal muziek luister en gewoon al 10 jaar ofzo aan dat programma hang. iTunes staat er dan alleen maar op om dingen te taggen die Winamp niet kan (volgens mij) zoals compilations, en om de firmware te updaten.

Bedankt voor het beantwoorden. Ik heb de iPod binnen. Ik ga er eens wat muziek op fietsen en luisteren met mijn (tijdelijke) CX300 :)

Edit: Ik heb hier een USB-hub liggen om dingen in te steken zoals een USB-stick of mijn monitorcalibrator. De ontvanger van de muis zit er permanent in. Kan iemand mij vertellen waarom mijn hele bak spontaan eruit klapt en reboot zodra ik de iPod erop aansluit? De computer sluit niet af, of geeft geen blue screen, hij klapt eruit alsof de stroom uit- en aan gaat.

Als de iPod op zijn eigen USB-poort wordt aangesloten werkt het echter wel goed... vage zooi.

Katsunami wijzigde dit bericht 10-05-2008 22:34 (15%)

Student architectuur

Je bedoelt zo'n quick playlist of zo? Je kan gemakkelijk in iTunes je eigen playlist maken en iTunes synchroniseert die automatisch naar je iPod

Volgens mij is het nog niet helemaal duidelijk :P

Op de screenshot hierboven zie je rechts welke muziekstukken Winamp op dit moment aan het afspelen is. Ik weet wel hoe playlists werken (;)), maar ik had graag een stukje venster waar ik muziek in kan gooien waarna de muziek die speelt ook naast de library wordt weergeven, zoals hierboven :) iTunes heeft dat volgens mij niet.

Tevens, op de ZEN kon ik een selectie samenstellen, bijvoorbeeld door een genre te kiezen, en dan op "Add" te drukken, en zo voor meerdere onderdelen. Ook kon ik door een paar keer op de Center-knop te drukken een overzicht krijgen van alle muziek in de huidige selectie of playlist. Heeft de iPod deze beide functies niet? Ik kan slechts één album of één genre kiezen om te spelen en dan begint hij direct; ik kan er geen additionele muziek/genres/albums meer aan toevoegen. (Niet kunnen vinden in elk geval; misschien kijk ik eroverheen.)

Als laatste: de eerste keer heb ik een sync gedaan met Winamp, wat volgens Winamp goed ging. Alle muziek, cover art, en al zat ook inderdada in de iPod, maar als ik een muziekstuk selecteerde om te spelen, gebeurde er niks... en na 10 seconden rebootte het ding vanzelf. (Gaat goed hier...) Ik heb maar eens gerestored met iTunes, en wat losse stukken erop gezet. Nu nog maar weer eens syncen met Winamp.

Katsunami wijzigde dit bericht 10-05-2008 17:00 (25%)

Tweaker in Dublin

@Katsunami
Over de Tags. Bij verzamel CD's heb je gelijk dan is de album artiest Various de juiste keuze.
Om het voorbeeld van Aphex Twin nog eens te nemen. De CD bevat remixes gemaakt door Aphex Twin. Dus album artiest is Aphex Twin, maar Artiest is degene die het nummer gemaakt heeft waar een remix van gemaakt is. In dit soort situaties zet ik altijd compilatie aan.
Album: 26 mixes for cash
Artist: NIN
Album Artist: Aphex Twin
Composer: Trent Reznor

Over je USB hub trekt die wel genoeg stroom?

Screenshot kan ik niet zien, dus geen idee wat je bedoelt.
Wel is het mogelijk om een on-the-go playlist te maken op je iPod. Je moet de middelste knop ingedrukt houden en een nummer, album, artiest wordt toegevoegd.

Als ik na Genre ga dan heb ik All en de verschillende genres.
Dan All en de verschillende artiesten
Dan All en de verschillende albums van die artiest
Als je dat niet hebt lijkt me dat het syncen via winamp niet goed gaat.

Gebruik iTunes voor syncen en Winamp voor het afspelen op je PC. Best of both worlds.

F1Time C3-G12 (Willem Gerritsen)

quote:
The_DoubleU schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 20:00:
@Katsunami
Over de Tags. Bij verzamel CD's heb je gelijk dan is de album artiest Various de juiste keuze.
Om het voorbeeld van Aphex Twin nog eens te nemen. De CD bevat remixes gemaakt door Aphex Twin. Dus album artiest is Aphex Twin, maar Artiest is degene die het nummer gemaakt heeft waar een remix van gemaakt is. In dit soort situaties zet ik altijd compilatie aan.
Album: 26 mixes for cash
Artist: NIN
Album Artist: Aphex Twin
Composer: Trent Reznor
Ah, ik begrijp het :) Album Artist is dan ingevuld, dan zou het goed moeten werken. Hier werkt coverflow correct, geen dubbele albums. "Compilation" is alleen maar nodig om een album in het menu "Compilations" te krijgen zo te zien. Ach ja, als het maar werkt zoals je het prettig vindt :)
quote:
Over je USB hub trekt die wel genoeg stroom?
Ja, dat is in orde. Mijn complete Lide30 scanner heeft jarenlang op een USB-poort gehangen. Dat ding had niet eens een adapter. Ik wijt het rebootprobleem van de computer aan de hub, want het werkt wel als de iPod direct wordt aangesloten.

Het rebootprobleem van de iPod zelf na de eerste sync vind ik erg vaag. Hij speelde geen muziek, maar rebootte na ongeveer 10 seconden na de selectie van een nummer :/ Ik heb in iTunes een restore gedaan en geresynched met WinAmp, en nu werkt het wel goed.
quote:
Screenshot kan ik niet zien, dus geen idee wat je bedoelt.
Ik ga mijn webhost eens mailen. De ene helft van de wereld kan mijn screenshots en foto's niet zien en de andere helft wel. Vage zooi.

Kom op, iemand moet hier toch wel de Winamp playlist editor kennen? :P
quote:
Wel is het mogelijk om een on-the-go playlist te maken op je iPod. Je moet de middelste knop ingedrukt houden en een nummer, album, artiest wordt toegevoegd.
Ik had het al gevonden, bedankt voor de bevestiging. De ZEN heeft een "standaard" On-the-Go :P Alles wat je selecteert komt er automatisch in. Even de centerknop vasthouden hier dus :)
quote:
Gebruik iTunes voor syncen en Winamp voor het afspelen op je PC. Best of both worlds.
Dat synct de playcount en ratings niet goed, en dat is iets dat ik juist wel graag wil, en miste op de ZEN.

ookwel Bas

Nee, iTunes heeft geen Active Playlist. Hij speelt af wat je in je scherm open hebt staan. Dus als ik zoek naar een bepaalde artiest, in de zoekresultaten de bovenste aanklik, gaat hij automatisch de rest in de zoekresultaten ook afspelen. De extra laag van een active playlist zit er niet in.

OK, dank je wel. Ik blijf nog even doorprutsen met ml_ipod onder Winamp :)

Het lijkt goed te werken, maar gisteren had ik plotseling het "0 songs, 0 artists"-probleem, ondanks dat Winamp alles gewoon kon zien. De fix op de site van ml_ipod werkte niet, dus heb ik het ding hersteld met iTunes. Even in de gaten houden; misschien kan ik een ml_ipod-bug rapporteren.

Syncen gaat overigens vrij snel, met 12-14 MB/s :)

Katsunami wijzigde dit bericht 11-05-2008 14:51 (6%)

Gare zooi. ml_ipod 3.05 maakt de database van de iPod (1.1.2) corrupt, dus dit gebruiken is geen optie. Het heeft wel gewerkt met versie 1.1.1.

Wat me is opgevallen, is dat indien ml_ipod werkt, Coverflow er goed uitziet. Albums met meerdere artiesten worden goed weergegeven als "Album Artist" op "Various" (of wat dan ook) is ingesteld. Voor iTunes is dat niet genoeg: Coverflow op de iPod is nog steeds een puinzooi. Coverflow in iTunes ziet er echter WEL goed uit. Welke mafketel bedenkt overigens dat Coverflow op artiest gesorteerd moet zijn? Je bent toch op zoek naar een ALBUM?! Als gewoon alle muziek met dezelfde waarde in de Album Tag gepakt zou worden met een sortering op Album, dan zou het altijd werken. Kan dat niet zo ingesteld worden ergens?

Ik ga maar eens testen met pmp_ipod, WinAmps eigen plugin. Met die types heb ik echter ook ervaring... de Creative plugin laat de ZEN vastlopen en het gebruikt achterlijk veel geheugen.

We zien wel waar we uiteindelijk op uitkomen :P

ookwel Bas

Ik meen dat pmp_ipod vrij goed bijblijft met nieuwe firmware versies, waardoor databasecorruptie minder zou moeten optreden, zeker de moeite waard ;)

pmp_ipod ondersteunt dingen die ik wel wil hebben niet, zoals smart playlists, en hij synct ratings ook niet, zo te zien.

Ik heb die iPod niet alléén gekocht voor de grote opslagruimte. Winamp claimde dat MTP-apparaten ook dingen als playcount, rating, en last played attributen konden synchroniseren. Mijn ZEN heeft die mogelijkheden, maar Winamp synct het niet. (En de Creative software is een nog groter gedrocht dan iTunes ooit is geweest.) Ik vrees dat ik op iTunes ga uitkomen voor het syncen, maar gelukkig is het tegenwoordig werkbaar :)

Katsunami wijzigde dit bericht 11-05-2008 20:39 (10%)

Reg. datum: 16 december 2004

iemand hier al de Orb client geprobeert? ik heb hem geinstalleerd en het werkt perfect. lekker elk beschikbaar radiostation luisteren dat een stream op internet beschikbaar heeft. *luisterd naar 538 op het schoolnetwerk* :9

Reg. datum: 20 mei 2004

Ik gebruik m'n iPod Classic nu al enige tijd zonder al teveel problemen. Het enige waar ik me nogal aan stoor is de tijd dat het scherm verlicht blijft. Ik weet dat dat heel makkelijk in te stellen is, standaard staat dat op 10 seconden. Ik zet hem continu op 5 seconden, maar die instellingen worden niet opgeslagen. Als ik hem later namelijk weer aanzet staat dat namelijk gewoon weer op 10 seconden. Is dit normaal? En zijn hier oplossingen voor?
Het is niet zo'n groot probleem, maar soms is het wel storend. Vooral als je 's avonds in bed nog even wat muziek luistert, wat ik af en toe wel doe.

Case modding in okay..
Reg. datum: 24 juli 2000

quote:
Niek1616 schreef op maandag 05 mei 2008 @ 22:13:
[...]

Ook mooi om je moeder het risico te laten lopen. :)

Zelf meenemen is denk ik wel te doen bij mp3 spelers aangezien de meeste binnen de 175 euro vallen denk ik niet dat de Douane daar moeilijk over doet. Mocht ze toch een boete krijgen heb je in ieder geval binnenkort moederdag om het weer goed te maken. :+
Tis prima gelukt vanuit Las Vegas naar Chicago -> Londen -> NL, ik kan vanaf nu ook meepraten.
Ik heb hier een Classic 160gb.
quote:
Brasher schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 00:00:
Ik gebruik m'n iPod Classic nu al enige tijd zonder al teveel problemen. Het enige waar ik me nogal aan stoor is de tijd dat het scherm verlicht blijft. Ik weet dat dat heel makkelijk in te stellen is, standaard staat dat op 10 seconden. Ik zet hem continu op 5 seconden, maar die instellingen worden niet opgeslagen. Als ik hem later namelijk weer aanzet staat dat namelijk gewoon weer op 10 seconden. Is dit normaal? En zijn hier oplossingen voor?
Het is niet zo'n groot probleem, maar soms is het wel storend. Vooral als je 's avonds in bed nog even wat muziek luistert, wat ik af en toe wel doe.
Pas je op dat je niet inslaap valt en je zelf keelt? ;)

blup wijzigde dit bericht 17-05-2008 04:13 (40%)

Canon EOS-400D / Canon 18-55mm Kitlens

Pagina: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: