Hoofdcategorieën
Topicacties

Canon EOS 40D dSLR

Pagina: 1 2 3 4 ... 32 33 34 35 36 37 38 39 40 ... 63 64 65 66 last

Reageer Nieuw Topic
Iarwain Benadar

als ik dit topic goed lees is de cashback bij 40D+17-85 kit 200 euro; je mag de losse cashbacks dus bij elkaar optellen. Vind het verwarrend staan op de Canonsite en bij de webwinkels zie je tegenstrijdige verhalen.
Zou wel mooi zijn, dat maakt de meerprijs van de 17-85 erg gering (EUR250)

bombadil wijzigde dit bericht 20-04-2008 18:53 (65%)

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Reg. datum: 28 januari 2007

Klopt, bij de formulier van de cashback op de canon website kun je de 40D + kit selecteren. Heb ik ook gedaan :).

Zepto Znote 6625WD: 15.4" WSXGA+ 1680x1050 / Intel® 965PM Chipset / Intel C2Duo T7300 2,00Ghz 800Mhz 4MB / Nvidia Geforce 8600M GT 512MB / 2048MB DDR2 - 800MHZ / 100GB 7200 rpm HD / DVDRW-DL Slot-in

Proud Daddy of Iris!

quote:
At0miC schreef op maandag 21 april 2008 @ 07:24:
Klopt, bij de formulier van de cashback op de canon website kun je de 40D + kit selecteren. Heb ik ook gedaan :).
Wil je mij even een email sturen?
Ik heb even een vraagje. :X

05-01-2008 / 5:38 uur / 2730 gram - Nu met: Canon 40D - 17-85mm IS USM - Tokina 100mm 2.8 - Canon 70-210mm 3.5-4.5 USM - Canon 50mm 1.8 II - Grip BG-E2 - Lowepro Slingshot 200AW

Mika rules!

Ik vind nog steeds dat de 40D nogal onderbelichtte foto's produceert. Zie foto, genomen in vol zonlicht. Het histogram blijft erg leeg aan de rechtse kant voor alle kleuren. Ik had de custom functie 'highlight tone priority' aanstaan, weet niet of het daar aan ligt. Misschien ligt het wel aan mijn monitor (al is die een tijdje geleden eens gecalibreert met een Spyder ding). Wat vinden jullie? Ik heb de foto vanuit RAW geconverteert met default settings (en save for web gedaan, want anders gaat het kleurprofiel verloren).

http://212.238.216.189/Photo/IMG_0316.jpg
code:
1
2
3
4
5
6
1/2500s
f4.0
23mm
ISO200
flash did fire (invul flits op 1/2500 niet echt effectief he?)
17-55IS lensje

Powermac G5 casemod / PC specs / Macbook Pro 15.4", 2 GB mem, 7200rpm 100 GB HDD / iPhone US 8GB

Hooooooh

Vind m eerlijk gezegt wel meevallen.. Heb hier een Samsung 226BW ook gekalibreerd met een Spyder 2, maar vind het (persoonlijk) een nette foto

iStockphoto
Canon 40D + BG-E2N | Canon EF-S 10-22 | Sigma 17-70 | Canon EF 70-200 F2.8 IS | Canon EF 50mm F1.8 | Canon 430EX + Omnibounce | Stapeltje UV en Polarisatie filters

pratognist.

Hij is wel contrastrijk (best diepe zwarten), maar belichting lijkt spot on.
Reg. datum: 05 juli 2006

Ik vind het eigenlijk nog wel meevallen, het zou iets lichter kunnen maar het is niet onderbelicht. DSLR's proberen over het algemeen een belichting te kiezen met zo min mogelijk clipping, dus af en toe iets aan de donkere kant.

En je kan best flitsen op 1/2500e hoor, als je kamera het maar bij kan houden (high speed sync etc) maakt het niet veel uit of je op 1/60e of 1/6000e schiet qua flitsintensiteit, de flits zelf is nog altijd een stuk korter.

Canon 400D + BG-E3 | 18-55 kitlens | EFS 17-85 4-5.6 IS USM | Stapeltje filters, zonnekappen e.d.

@Zonoskar: HTP kun je uitzetten, want dat doet niks voor RAW. Ik vind de belichting idd iets aan de donkere kant; lichte huidskleur (de benen) in de volle zon ziet er toch echt wel veel verblindender uit dan dit.

Trouwens, je weet dat het kleurenprofiel niks uitmaakt (alles wordt als sRGB) in alle browsers behalve Safari? Dit is een puntje om rekening mee te houden met save for web (veel mensen klagen dat foto's opeens veel donkerder worden of rare kleuren krijgen met SFW).

Strijd mee tegen de wildgroei van Algemeen Onbeschaafd Nederlands(ch)!

quote:
Aham brahmasmi schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 13:57:
@Zonoskar: HTP kun je uitzetten, want dat doet niks voor RAW.
Volgens mij zijn de meningen daarover verdeeld; zie bijvoorbeeld deze review
quote:
It appears that Highlight Tone Priority affects both the RAW file and the JPEG file. I'm not quite sure what Canon are doing, but it appears to be more than just different processing of the RAW file into a JPEG. It may be some hardware related feature but until Canon tell us, it's hard to say just what's going on. Looking closely at images shot with Highlight Tone Priority turned on and off, there is an increase in the shadow noise if you look closely enough. However in situations which need highlight tone preservation, the increased detail in the highlights far more than makes up for any slight noise increase in the shadows.
En hier en dit verhaal van Rob Galbraith.

Canon 40D - Canon 17-40 f/4L - Canon 70-200 f/4L - Canon 50 1,8 II - Canon BG-E2N - pallet geheugenkaartjes - overige accessoires - MacBook Pro

Ja dat heb ik erover gelezen op het luminouslandscape forum, waar twee van jouw bronnen ook aangehaald worden. Overtuigend bewijs dat het echt iets doet heb ik nog niet gezien.

Ik vind het iig iets dat ik zeker niet de hele tijd aan wil hebben staan.

Mika rules!

Ik zit net de hands-on preview te lezen van DPreview. De 450D blijkt een contrast detect AF te hebben in live view dmv een custom functie. Volgens mij is het dus best mogelijk om dit in de 40D's firmware te bakken. Hopelijk doet Canon dit ook in een volgende update. Of ben ik de enige die dit handig lijkt?

Powermac G5 casemod / PC specs / Macbook Pro 15.4", 2 GB mem, 7200rpm 100 GB HDD / iPhone US 8GB

MF werkt nog beter met 10x zoom. ;)

Reg. datum: 30 juli 2003

quote:
StrijdT mee tegen de wildgroei van Algemeen Onbeschaafd Nederlands(ch)!

Te beginnen met jezelf.

Voorheen fooker
Reg. datum: 03 oktober 2001

quote:
Flits flits schreef op zondag 27 april 2008 @ 10:13:
[...]

StrijdT mee tegen de wildgroei van Algemeen Onbeschaafd Nederlands(ch)!

Te beginnen met jezelf.
Loop mee tegen de wildgroei van Algemeen Onbeschaafd Nederlands(ch). Klopt volgens mij aardig hoor, is maar net hoe je het opvat. Gebiedende wijs of dat andere :+
offtopic:
@Flits flits: Wat fooker zegt (gebiedende wijs krijgt geen stam+T).

Aham brahmasmi wijzigde dit bericht 28-04-2008 16:18 (14%)

Iarwain Benadar

Gisteren mijn 40d gehaald om de 350d te vervangen.

Wat me opvalt is dat het schermpje bij het weergeven van een gemaakte foto soms de heldere plekken (bijv een lamp) laat knipperen van wit naar zwart. Hoe komt dat, een defect?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

VVT-i

quote:
bombadil schreef op maandag 28 april 2008 @ 21:43:
Gisteren mijn 40d gehaald om de 350d te vervangen.

Wat me opvalt is dat het schermpje bij het weergeven van een gemaakte foto soms de heldere plekken (bijv een lamp) laat knipperen van wit naar zwart. Hoe komt dat, een defect?
Dat zelfde knipperen heb je vermoedelijk ook met je 350D ik heb dat ook regelmatig gehad. Dat is volgens mij om duidelijk aan te geven dat daar een overbelicht element zit.

Mol Schuddebeurs | Castrol | BP | It's more than just oil. It's liquid engineering.

Iarwain Benadar

quote:
M@rijn schreef op maandag 28 april 2008 @ 21:46:
[...]

Dat zelfde knipperen heb je vermoedelijk ook met je 350D ik heb dat ook regelmatig gehad. Dat is volgens mij om duidelijk aan te geven dat daar een overbelicht element zit.
not a bug maar een feature?
Kan dat ook uit?

Het minischerm op de 350 bekeek ik zelden. Bovendien maak ik meestal buitenfoto`s maar het weer nodigt daar momenteel niet toe uit.

gewoon Frederik

in je menu "overbelichting waarschuwing" uitschakelen ;) cam geeft idd aan welke delen overbelicht zijn, zie pagina 117 in de handleiding ;)

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Iarwain Benadar

Hmmm, ik hoor het al; bij deze de handleiding wel uit de verpakking halen :o . Niet echt mijn stijl.
Werking met de 430 ex loopt ook al anders.

AF is wel een forse stap vooruit.

Twijfel alleen nog over de grip; bij de 350 was die onmisbaar, nu gaat het misschien zonder..

quote:
bombadil schreef op maandag 28 april 2008 @ 22:06:
[...]

not a bug maar een feature?
Kan dat ook uit?
Dit is eigenlijk juist iets om aan te laten omdat het je informeert over verlies van informatie (doortekening) in je foto. Het geeft namelijk aan of er delen in de foto zijn die overbelicht (uitgebeten) zijn en dus compleet wit of helemaal verzadigd in bepaalde kleur zijn. Dit kun je ook aan het (RGB) histogram zien en het is een goede gewoonte om hiernaar te kijken bij elke foto waarbij er iets aan de lichtomstandigheden verandert.

Aham brahmasmi wijzigde dit bericht 28-04-2008 22:54 (6%)

:-D

quote:
bombadil schreef op maandag 28 april 2008 @ 22:29:
Hmmm, ik hoor het al; bij deze de handleiding wel uit de verpakking halen :o . Niet echt mijn stijl.
Werking met de 430 ex loopt ook al anders.

AF is wel een forse stap vooruit.

Twijfel alleen nog over de grip; bij de 350 was die onmisbaar, nu gaat het misschien zonder..
Na mijn upgrade van 350D+grip naar 40D heb ik ook getwijfeld over een grip voor de 40D. Uiteindelijk heb ik besloten om hem maar niet te kopen en het geld dat ik overhield in glaswerk te stoppen.
Misschien dat ik hem rond de kerst op mijn verlanglijstje zet, maar voorlopig houd de camera prima vast.

Canon 40D + grip | Canon 350D + grip | Sigma 1.4 TC | Canon 10-22 | Canon 50/1.8 | Canon 60/2.8 | Canon 85/1.8 | Sigma 18-200 | Sigma 100-300 | Sigma 50-500 | Canon Speedlite 430ex | Lowepro Fastpack 350

Hooooooh

Weet iemand hoe het zit met het matglas Ef-D? Is dit nou gewoon hetzelfde als standaard in de 40D zit alleen met als extra een grid erop?

Lees op veel sites dat ie bedoeld is voor lenzen van F5.6 of langzamer namelijk..

iStockphoto
Canon 40D + BG-E2N | Canon EF-S 10-22 | Sigma 17-70 | Canon EF 70-200 F2.8 IS | Canon EF 50mm F1.8 | Canon 430EX + Omnibounce | Stapeltje UV en Polarisatie filters

:-D

Ik heb het ef-d onlangs geinstalleerd. Ik heb het idee dat het iets meer licht doorlaat. In de camera moet je ook aangeven dat er een ander matglas in zit.

Volgens canon zit er op de lijntjes na geen verschil tussen de standaard (Ef-a) en het Ef-d plastic.

Ik krijg het glas er alleen niet goed uitgelijnd in, de focuspunten zitten iets scheef tov de lijntjes. Er zit geen speling in oid.

vandijk wijzigde dit bericht 29-04-2008 12:42 (15%)

Canon 40D + grip | Canon 350D + grip | Sigma 1.4 TC | Canon 10-22 | Canon 50/1.8 | Canon 60/2.8 | Canon 85/1.8 | Sigma 18-200 | Sigma 100-300 | Sigma 50-500 | Canon Speedlite 430ex | Lowepro Fastpack 350

ik heb ook een EF-D matglas zitten.
het mijne is er wel ingezet als ik de camera kocht bij konijn, dus ik kan niet vergelijken met het vorige matglas.
Ik gebruik het met een f2.8 en dat gaat echt lekker, zou niet weten waarom het enkel voor trage lenzen is.
Het is net bedoeld voor de personen die hun compositie op die manier wat makkelijker kunnen bepalen (regel van de gulden snede ofzo ? :+ ).. gewoon doen dus ;)

EOS 40D || 70-200 f2.8L IS USM || 580EXII

Pagina: 1 2 3 4 ... 32 33 34 35 36 37 38 39 40 ... 63 64 65 66 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: