quote:
Tije schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 20:06:
Ik ga over een week naar de VS en wil wellicht een iPhone kopen, maar ik hoor nu wat verhalen dat ik het beter niet kan doen.
De apple iPhone schijnt binnenkort toch echt naar NL te komen met de nieuwe software, dit heb ik via via gehoord van een betrouwbare bron.
Nou prima, die nieuwe software zal dan ook komen voor de 1st. gen iPhones, maar hoe makkelijk zal het gaan om dit ook op een gehackte iPhone te draaien?
Ik twijfel gewoon behoorlijk of het wel verstandig is om er nu één te kopen of dat het handiger is om te wachten op de release in NL.
Hopelijk kunnen jullie mn twijfels wegnemen.
9 tot 13 juni is de Apple WWDC in San Francisco.
De verwachting is dat daar de 2.0 firmware en de 2e generatie iPhone aan de wereld gepresenteerd gaan worden...
Dus ergens in de weken na die data ligt de opvolger van de huidige iPhone in de Amerikaanse Apple stores.
Voordat we dat ding in Nederland hebben zijn we minstens een jaar verder, al was het alleen maar omdat een iPhone in Nederland pas op de markt komt als de providers allemaal hun branded firmware klaarhebben, iets wat heel wat gaat worden omdat Apple als enige fabrikant een deel van de winst van de operator wil hebben.
Dit is leuk leesvoer:
http://www.wired.com/gadg.../magazine/16-02/ff_iphone
Lastig verhaal dus.
Als je waarde hecht aan UMTS, een camera met meer megapixels, en een hoger 1337heids gehalte, moet je zorgen dat je ergens eind juni in de US bent, of iemand dat ding mee laten nemen.
Zo niet, gewoon nu lekker een 1nd generation iPhone kopen en hem zelf unlocken.