Hoofdcategorieën
Topicacties

Gebruik je nog vintage audio apparatuur? Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 17 april 2008

Hoi,

Ik ben nieuw hier. Leuk om een plek tegen te komen waar men nog waarde hecht aan vintage spul.
Ik ben Li en ik verzamel oud spul en knutsel om het weer in origenele staat terug te krijgen.
Ik luister zelf naar een grotendeels jaren 70 set bestaande uit twee roselson laagkasten (4x 12") met daarop twee roselson mid/hoog kasten (4x 5"mid en 4x tweeter met katoendiafragma per kant). Als versterker ook van roselson 2 solidstate monobakken, een aura buizenvoorversterker, een B&O 4002 tangiaal draaitafel.en een helaas nieuw gemodificeerd buizen pickup voorversterker. en omdat de cd mij niet zoveel doet gewoon een sony.
Verders ben ik nu aan het klussen aan twee amcron dc 300a versterkers en een dynaco power 400.
Ik heb het geluk dat mijn vrouw dit allemaal goed vind (er zwerven ook nog 12 andere boxen door het huis omdat ik volledige setjes wil; samenstellen per periode.
Zo zoek ik nog een oude luxman voorversterker enz.
Jaja , moderne techniek heeft ons veel kosten bespaart maar weinig muziek gegeven.
groetjes,
Li

Ik rol
Reg. datum: 22 januari 2004

quote:
11ampere schreef op donderdag 17 april 2008 @ 10:56:
Hoi,

Ik ben nieuw hier. Leuk om een plek tegen te komen waar men nog waarde hecht aan vintage spul.
Ik ben Li en ik verzamel oud spul en knutsel om het weer in origenele staat terug te krijgen.
Ik luister zelf naar een grotendeels jaren 70 set bestaande uit twee roselson laagkasten (4x 12") met daarop twee roselson mid/hoog kasten (4x 5"mid en 4x tweeter met katoendiafragma per kant). Als versterker ook van roselson 2 solidstate monobakken, een aura buizenvoorversterker, een B&O 4002 tangiaal draaitafel.en een helaas nieuw gemodificeerd buizen pickup voorversterker. en omdat de cd mij niet zoveel doet gewoon een sony.
Verders ben ik nu aan het klussen aan twee amcron dc 300a versterkers en een dynaco power 400.
Ik heb het geluk dat mijn vrouw dit allemaal goed vind (er zwerven ook nog 12 andere boxen door het huis omdat ik volledige setjes wil; samenstellen per periode.
Zo zoek ik nog een oude luxman voorversterker enz.
Jaja , moderne techniek heeft ons veel kosten bespaart maar weinig muziek gegeven.
groetjes,
Li
Eigenlijk past hier maar één antwoord: PICS!! Klinkt erg leuk wat je hebt staan. Kun je er wat foto's van laten zien?
Reg. datum: 29 maart 2008

Hallo,

Ja,niet weg doen; heb zelf AllRibbon 6 gehad, die klomken al erg goed, wel veel laag, dat kan op den duur sorend zijn.
Maar je moet het natuurlijk helemaal zelf weten.
Draai nu met vintage IMF speakers(Engels); vind ze erg goed klinken, warm (maar niet te) en vol;
hoog en midden genoeg.

mvrgr,

Cube

Reg. datum: 29 maart 2008

quote:
matel schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 14:31:
Ik heb nog een paar Magnat All Ribbon 8 speakers staan van m'n vader. Ik schat dat ze 25-26 jaar oud zijn ongeveer. Is dat vintage genoeg? ;) Ze klinken in ieder geval nog steeds erg goed.
Hallo,Matel,

Niet weg doen,hoor(moet je uiteraard zelf weten), zelf heb ik All Ribbon 6 gehad, in '86>'90, die gaven al een mooi warm geluid; wel veel laag dus,hoewel dat soms ook teveel kan zijn, dan wordt het irritant.(hangt ook van de muzieksoort/opname waar je naar luister).
Maar All Ribbon 8 was weer een stapje hoger, ik heb die nooit beluisterd.
Meen dat die toen zo'n 1000 gulden per stuk kostten.
Kon ze laatst kopen op Marktplaats voor ¤ 200,-, maar heb toch IMF speakers gekocht(ook vintage), ben er dik tevreden mee.
Zijn niet eens zo groot, maar geven ook een warme sound, ook bij laag volume,toppie!

groet,

cube

Reg. datum: 06 januari 2001

Ik heb de oude buizenversterker van m'n pa onlangs in ere hersteld

http://www.classicsansui.net/images/Literature/Integrated%20Amplifiers/AU-777A/AU-777a.jpg.

Dat wil zeggen ik heb hem schoongemaakt, de lampjes vervangen (met fietslampjes ;) ) en de contacten gesprayed. Alles ziet er weer picobello uit, maar hij slaat door zodra ik mijn volume te hoog zet. Nou ben ik even te raden gegaan op een audiofielen forum en die raadden mij aan dat het absoluut de moeite is hem te laten repareren door een expert. Nou is mijn vraag: weet iemand in omgeving Den Haag een plek waar ik deze Sansui kan laten maken?

www.8thcontinent.nl - Travels Through Madagascar

`whoami`

Je kunt het eens bij radio twenthe of stoet en bruin vragen? :).

Wat noem je doorslaan?

Zoek een kamer in amsterdam. Weet je wat, dan hoor ik het graag. Tot 650E.

Reg. datum: 06 januari 2001

quote:
Boudewijn schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 16:14:
Je kunt het eens bij radio twenthe of stoet en bruin vragen? :).

Wat noem je doorslaan?
dat ie uitslaat bij te hard volume. Ik moet hem dan uit en weer aanzetten. Het is duidelijk een soort protectie maar die staat wat te gevoelig afgesteld; ding heeft meer meer power in huis.

Ik weet niet of stuut & bruin reparaties uitvoert?

www.8thcontinent.nl - Travels Through Madagascar

`whoami`

Nee, maar zij weten ongetwijfeld wel wie het wel doet :). En ze hebben er verstand van.

Reg. datum: 24 november 2005

Heb deze week een Yamaha B-1 op de kop getikt!

Naast mijn M-40 en C-2:
http://i199.photobucket.com/albums/aa182/annihilism/1.jpg

Foto's binnenwerk (geleent van andere site :P)
http://i199.photobucket.com/albums/aa182/annihilism/yam-b-117.jpg
http://i199.photobucket.com/albums/aa182/annihilism/yam-b-118.jpg

Echt een beest die versterker, de kenners weten wel wat voor apparaat het is :P.

http://www.thevintageknob.org/VFET/B1/B1.html

Voorkant ligt er bij mij nog even af omdat hij geserviced wordt.

Ben er echt superblij mee, ding is echt extreem zeldzaam en gewilt!

Reg. datum: 24 februari 2004

quote:
eRR_ schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 12:12:
Ik heb de oude buizenversterker van m'n pa onlangs in ere hersteld
Dat lijkt me geen buizenversterker, solid state is een transistorversterker, één van de eerste generaties zo te zien.
quote:
Dat wil zeggen ik heb hem schoongemaakt, de lampjes vervangen (met fietslampjes ;) ) en de contacten gesprayed. Alles ziet er weer picobello uit, maar hij slaat door zodra ik mijn volume te hoog zet. Nou ben ik even te raden gegaan op een audiofielen forum en die raadden mij aan dat het absoluut de moeite is hem te laten repareren door een expert. Nou is mijn vraag: weet iemand in omgeving Den Haag een plek waar ik deze Sansui kan laten maken?
Ik heb een Sansui au-7900, dat is denk ik ongeveer de opvolger, de top van de toenmalige standaardlijn. Die moet ook eens nagekeken en schoongemaakt, maar als ik daarmee aankom bij mijn plaatselijke audiosnobwinkel zijn ze vol lof over het apparaat, en het zijn hele echte snobs, maar hebben geen zin om eraan te werken. Volgens hen zijn ze na een jaar 30 of 35 wel ongeveer op, ze kunnen ze wel maken, maar dik kans dat ik dan een half jaar later weer op de stoep sta omdat iets anders het begeven heeft. Ze vinden het het geld niet waard en raden het af: Zelf doen of een hobbyist vinden en elke maand dat ie langer meegaat is bonus.

Een deskundige die daar inclusief BTW e.d. naar moet kijken moet snel 100e in rekening brengen, terwijl een nagekeken en gerepareerd exemplaar niet zo makkelijk veel meer opbrengt, ook omdat ze wel ongeveer op zijn. Misschien dat deze wel de moeite waard is of zodanig gebouwd is dat ie nog langer meekan, maar audiofiele fora vinden bijna alles de moeite van het repareren waard. Ze hebben eigenlijk ook wel gelijk, maar in de praktijk ligt het niet altijd zo dat het ook daadwerkelijk zinnig is. Voor de collectioneur misschien wel, maar voor degene die mooi oud spul gewoon wil gebruiken vaak niet.

Reg. datum: 09 maart 2003

quote:
Den Uitvreter schreef op zondag 18 mei 2008 @ 14:20:
Een deskundige die daar inclusief BTW e.d. naar moet kijken moet snel 100e in rekening brengen, terwijl een nagekeken en gerepareerd exemplaar niet zo makkelijk veel meer opbrengt,
Nou, bij een nagekeken en gerepareerd exemplaar weet je ongeveer wat je eraan hebt. Repareren tot de tweedehandswaarde loont dus. Er boven alleen als je aan het apparaat hecht, maar zelfs dan kan je bovenstaande nog als reden aanvoeren om er geld in te steken.
quote:
ook omdat ze wel ongeveer op zijn. Misschien dat deze wel de moeite waard is of zodanig gebouwd is dat ie nog langer meekan, maar audiofiele fora vinden bijna alles de moeite van het repareren waard. Ze hebben eigenlijk ook wel gelijk, maar in de praktijk ligt het niet altijd zo dat het ook daadwerkelijk zinnig is. Voor de collectioneur misschien wel, maar voor degene die mooi oud spul gewoon wil gebruiken vaak niet.
Daar ben ik het toch niet helemaal mee eens. Er zijn bepaalde slijtdelen die na x jaar gewoon vervangen dienen te worden. Elco's en tantaalcondensatoren zijn berucht. Er zijn onderdelen die slijten bij gebruik, zoals schakelaars en potmeters. Weerstanden, trafo's, bedrading, foliecondensatoren gaan doorgaans 2 of meer keer zo lang mee als alle andere onderdelen. Halgeleiders soms wel en soms niet. Kortom, opknappen loont eigenlijk altijd als het apparaat een handvol onderdelen en een of meer uur werk waard is. Als het opknappen goed gebeurt verdubbelt de levensduur soms zomaar.

mae-t.net wijzigde dit bericht 21-05-2008 03:40 (10%)

Maarten Bakker

quote:
mae-t.net schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 03:37:
[...]

Nou, bij een nagekeken en gerepareerd exemplaar weet je ongeveer wat je eraan hebt. Repareren tot de tweedehandswaarde loont dus. Er boven alleen als je aan het apparaat hecht, maar zelfs dan kan je bovenstaande nog als reden aanvoeren om er geld in te steken.

[...]

Daar ben ik het toch niet helemaal mee eens. Er zijn bepaalde slijtdelen die na x jaar gewoon vervangen dienen te worden. Elco's en tantaalcondensatoren zijn berucht. Er zijn onderdelen die slijten bij gebruik, zoals schakelaars en potmeters. Weerstanden, trafo's, bedrading, foliecondensatoren gaan doorgaans 2 of meer keer zo lang mee als alle andere onderdelen. Halgeleiders soms wel en soms niet. Kortom, opknappen loont eigenlijk altijd als het apparaat een handvol onderdelen en een of meer uur werk waard is. Als het opknappen goed gebeurt verdubbelt de levensduur soms zomaar.
Ik ben het met je eens, vind de opmerking dat 2ehands apparaten opknappen niet loont dan ook totale onzin...

Als je in de winkel een apparaat koopt (laten we zeggen een eindversterker van rond de 2000~ 3000 euro). Een 2ehandse Yamaha M40 ~ M80 speelt vele moderne eindversterkers in de prijsklasse van 2000 ~ 4000 euro er uit (zet hem maar eens naast een goeie marantz of rotel.... heb het zelf gestest en de yamaha kwam er in alle fronten het beste uit) terwijl een M80 (allerduurste) inclusief revisie (dan vervang je ook alle eindtorren in het allerergste geval) hooguit 750 euro kost. Veel mensen denken gewoon nog steeds dat duurder altijd beter is......

Er zijn inderdaad bepaalde dingen waarbij het misschien niet meer zo veel loont zoals bij een CD speler (de techniek heeft immers niet stilgestaan) (zelfs een cd speler kan 2ehands interessant zijn, nieuwe opamps of tentclock etc), maar bij apparaten zoals een eindversterker verandert er eigenlijk maar weinig door de jaren heen en is het jaar waaruit een apparaat komt lang niet zo van belang...

En je hoeft helemaal zelf niet technisch te zijn om zon apparaat te laten reviseren. Er zijn genoeg adressen die hem graag voor je nakijken en elco's, relais, wat dan ook voor je vervangen. Zolang je maar geen apparaten gaat kopen waar weinig onderdelen voor zijn (yamaha B-1 bijvoorbeeld) zit je meestal wel veilig. Ook op een revisie heb je garantie (bij een goede bedrijf) en heb je dus ook weer jarenlang plezier van het apparaat.

Bij voorversterkers, eindversterkers en geintegreerde versterkers kan het bijna altijd wel uit om 2ehands te kopen.... Verder wil ik niet zeggen dat 2ehands kopen beter is als nieuw iets kopen.. maar dat het niet uit kan om een oud apparaat te reviseren is dikke onzin.

P.S. als de lokale audiowinkel bang is dat je na een half jaar weer bij hun op de stoep staat omdat iets anders het begeven heeft betekend het gewoon dat je ze beter niet eens naar je apparaat kunt laten kijken....

Een goede reviseur kijkt alles (maar dan ook echt alles) na en meet alles door of het nog mee kan. En als een apparaat echt goed gereviseerd is dan gaat het net zo lang mee als een nieuw apparaat. Ik heb hier nog een C-2 staan die gereviseerd is en na 25 jaar is hij nog steeds zo goed als nieuw.

Annihilism wijzigde dit bericht 21-05-2008 13:41 (10%)

quote:
Annihilism schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 13:36:
[...]

Ik ben het met je eens, vind de opmerking dat 2ehands apparaten opknappen niet loont dan ook totale onzin...
Ik begin me af te vragen wie dat gezegd heeft...
quote:
Bij voorversterkers, eindversterkers en geintegreerde versterkers kan het bijna altijd wel uit om 2ehands te kopen.... Verder wil ik niet zeggen dat 2ehands kopen beter is als nieuw iets kopen.. maar dat het niet uit kan om een oud apparaat te reviseren is dikke onzin.
Als je nou even goed gelezen had je gemerkt dat ik denk dat ik de opvolger heb van het betreffende apparaat, en dat die winkel het niet raadzaam vond om dat ding na te laten kijken. Dat dat niet voor elke versterker geldt snap ik. Naarmate het meer high end is, is het sneller de moeite waard, en naarmate onderdelen moeilijker verkrijgbaar zijn, wordt het minder aantrekkelijk. Zij weten om wat voor versterker het gaat, zij kennen dat ding.
quote:
P.S. als de lokale audiowinkel bang is dat je na een half jaar weer bij hun op de stoep staat omdat iets anders het begeven heeft betekend het gewoon dat je ze beter niet eens naar je apparaat kunt laten kijken....
Ik ben daarvoor nog bij een andere, bescheidener winkel en reparateur langs geweest, met dezelfde vraag of ze die versterker konden nakijken en schoonmaken en de platenspeler konden repareren, en het antwoord was exact hetzelfde. Sansui au 7900 niet aan beginnen, Revox B795, altijd de moeite waard. Het zijn beide winkels die uitstekend bekend staan qua reparatie.
quote:
Een goede reviseur kijkt alles (maar dan ook echt alles) na en meet alles door of het nog mee kan. En als een apparaat echt goed gereviseerd is dan gaat het net zo lang mee als een nieuw apparaat. Ik heb hier nog een C-2 staan die gereviseerd is en na 25 jaar is hij nog steeds zo goed als nieuw.
Fijn voor je, maar ik had het niet over een C-2, ik heb het over een Sansui uit 1973 die helemaal gereviseerd in perfecte staat iets van 250 euro waard is. Dan heb ik geen reden om aan te nemen dat twee winkels onzin verkopen als ze zeggen dat laten reviseren niet zinnig is, waarschijnlijk weten zij wél hoe het zit met de verkrijgbaarheid van onderdelen voor dat type en de duurzaamheid.

quote:
Den Uitvreter schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 20:15:
[...]
Fijn voor je, maar ik had het niet over een C-2, ik heb het over een Sansui uit 1973 die helemaal gereviseerd in perfecte staat iets van 250 euro waard is. Dan heb ik geen reden om aan te nemen dat twee winkels onzin verkopen als ze zeggen dat laten reviseren niet zinnig is, waarschijnlijk weten zij wél hoe het zit met de verkrijgbaarheid van onderdelen voor dat type en de duurzaamheid.
Reparateurs hebben ook hun persoonlijke voorkeuren. Een apparaat uit 1973 dat nog steeds 250 euro waard is, is in principe de moeite waard, tenzij er echt heel erg vreemde onderdelen inzitten of de constructie dusdanig dat er extreem veel uren in gaan zitten. Problemen met onderdelen verwacht ik niet direct, tenzij er sprake is van een uitgefikte trafo of zwaar versleten schakelaars of potmeters die bovendien anders zijn dan in alle andere denkbare apparaten. Andere onderdelen zijn doorgaans wel te vervangen, behalve microcontrollers met maskerprogrammering, maar die zaten er in die jaren nog niet in.

Overigens: Natuurlijk zijn de lokale winkeliers vol lof, ze willen je straks ook graag wat verkopen en hebben door dat dat niet lukt als ze je oude trouwe apparaat gaan afzeiken.

mae-t.net wijzigde dit bericht 22-05-2008 01:55 (25%)

Maarten Bakker

www.audi-fan.nl

Die Sansui lijkt me idd geen buizenversterker :+ dan was je ook wel buizen tegen gekomen :P

Maar als die speaker is bij hoger volume " uitklapt" kan ook aan je speakers liggen? hoeveel Ohm is je versterker en heoveel Ohm je speakers? wellicht hebje slechte speakers met een slecht impedantie verloopt waardoor de versterker in de beveiliging knalt.
]HuT[ Pepperana
Reg. datum: 19 oktober 2005

Ik begin heel het audio gebeuren te ontdekken en zeer interessant te vinden!
Ook maar mijn bijdrage.
Een Akai versterker die mijn zus hier achtergelaten heeft. Simpel model.
http://xs227.xs.to/xs227/08214/akaifront334.jpg.xs.jpg
http://xs227.xs.to/xs227/08214/akaiopenzijzij929.jpg.xs.jpg

Platenspeler van mijn pa (staat nu stof te happen) of het wat is ik weet het niet. GARRARD SP25
Ik zou hem wel willen gaan gebruiken maar volgend mij heeft hij een geïntegreerde versterker?
http://xs227.xs.to/xs227/08214/platenspeler740.jpg.xs.jpg
http://xs227.xs.to/xs227/08214/platenspelerfront842.jpg.xs.jpg
http://xs227.xs.to/xs227/08214/platenspelerback323.jpg.xs.jpg

Vanmiddag eens naar de kringloop hier, kijken wat daar allemaal staat :+ .

E8400 @4Ghz | DFI X48 | Ram 4096MB | Raptors 74B Raid0 | 8800GTS 640mb | Alphacool Wtrcooling |

quote:
mae-t.net schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 01:43:
Reparateurs hebben ook hun persoonlijke voorkeuren.
Dat kan ik mij voorstellen, ik tref het dan dat de twee meest gerenommeerde reparateurs hier dezelfde voorkeur hebben. Prima, maar dat is dus ook iets waar eRR mee te maken kan krijgen.
quote:
Een apparaat uit 1973 dat nog steeds 250 euro waard is, is in principe de moeite waard, tenzij er echt heel erg vreemde onderdelen inzitten of de constructie dusdanig dat er extreem veel uren in gaan zitten. Problemen met onderdelen verwacht ik niet direct, tenzij er sprake is van een uitgefikte trafo of zwaar versleten schakelaars of potmeters die bovendien anders zijn dan in alle andere denkbare apparaten. Andere onderdelen zijn doorgaans wel te vervangen, behalve microcontrollers met maskerprogrammering, maar die zaten er in die jaren nog niet in.
"In principe", "doorgaans", "niet direct". Zij kennen het apparaat en hebben dagelijks met onderdelenleverantie te maken en zeggen dat het in principe een mooi apparaat is maar dat het doorgaans niet de moeite waard is om ze te laten servicen.
quote:
Overigens: Natuurlijk zijn de lokale winkeliers vol lof, ze willen je straks ook graag wat verkopen en hebben door dat dat niet lukt als ze je oude trouwe apparaat gaan afzeiken.
Ze hebben mijn boxen daar al eens afgezeken terwijl ik naar een versterker kwam kijken, en hun conclusie was dat ik eerst maar eens naar mijn stoppenkast moest kijken, dat ik mijn bijzondere CD-speler had verkloot door hem met het verkeerde spul schoon te maken en dat ik het beste voor 35 e een phonoversterker kon kopen. Het belang van die winkel is vooral dat ik vertrouwen in hun heb wanneer ik wat nieuws wil halen.

Winkels hebben hun belangen, maar forummers ook. Die hoeven niet met het apparaat te zeulen, de meest geschikte reparateur niet uit te zoeken en de rekening niet te betalen. Dan is het makkelijk roepen dat het de moeite waard is, in mijn ervaring moet die moeite dus niet onderschat worden.

Leuk om te zien dat er toch nog zoveel mensen zijn die vintage apparatuur meer weten te
waarderen dan die compacte rotzooi die er tegenwoordig word verkocht.

Even een overzicht van wat er bij mij in de woonkamer staat.

Ik ben al een tijdje in het bezit van een Philips MFB voorversterker type 22AH305 (de onderste op de foto). Deze heb ik toen voor ¤45 euro gekocht bij de locale electronica zaak.
Eergisteren heb ik de 22AH103 tuner (bovenste) en de 22AH06 MFB voorversterker (middelste) overgenomen van een kennis voor ¤25 (koopje).
http://www.doumacomputerservice.nl/fotos_audio_apparatuur/apparatuur_klein.JPG
Aan de 22AH305 hangen 2 actieve MFB luidsprekers type 22RH541 (zie de foto hieronder).
Die ik een tijd terug via Marktplaats gekocht heb voor ¤125. als je ziet hoe deze eruit zien was dit beslist niet te veel. Ze zijn echt nog in nieuwstaat.
Hier komt echt een subliem geluid uit, iets wat je echt niet uit een paar moderne boxjes van dit formaat haalt.
http://www.doumacomputerservice.nl/fotos_audio_apparatuur/speakers_klein.JPG

Via marktplaats heb ik een paar F9432 passieve speakers gekocht voor ¤20, die ik vanavond ga halen.
Helaas missen hiervan de frontjes.
http://www.doumacomputerservice.nl/fotos_audio_apparatuur/f9432.jpg
Er zitten helaas wel een paar deukjes in de membranen, maar vind ook maar eens een paar waar dit niet het geval is.
Deze speakers worden op de 22AH306 aangesloten om als surround speakers te fungeren.

Als de bankrekening het ooit toelaat komen er nog een paar MFB speakers bij (545 of 567) dan zullen de 541'ers als surround speakers gebruikt worden en de grote jongens als hoofd speakers.

quote:
Den Uitvreter schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 13:03:
[...]
Dat kan ik mij voorstellen, ik tref het dan dat de twee meest gerenommeerde reparateurs hier dezelfde voorkeur hebben. Prima, maar dat is dus ook iets waar eRR mee te maken kan krijgen.

[...]
"In principe", "doorgaans", "niet direct". Zij kennen het apparaat en hebben dagelijks met onderdelenleverantie te maken en zeggen dat het in principe een mooi apparaat is maar dat het doorgaans niet de moeite waard is om ze te laten servicen.

[...]
Winkels hebben hun belangen, maar forummers ook. Die hoeven niet met het apparaat te zeulen, de meest geschikte reparateur niet uit te zoeken en de rekening niet te betalen. Dan is het makkelijk roepen dat het de moeite waard is, in mijn ervaring moet die moeite dus niet onderschat worden.
Zeker, maar om het vanuit mijn positie uit te leggen: mijn wantrouwen is altijd gewekt als iemand zonder gedetailleerde motivatie roept dat het de moeite niet waard is, zoals de winkels waar jij bent geweest. Dat gebeurt met moderne apparatuur ook, waarbij vaak achteraf blijkt dat het nog wel meevalt. Nou verschillen wij natuurlijk ook in benaderingswijze omdat ik niet afhankelijk ben van reparateurs als er wat moet gebeuren, en het dus zelf per geval beoordeel. Jij moet afgaan op de blauwe ogen van de reparateur, dus logisch dat je je bij hem aansluit. Ik blijf er bij dat aan een apparaat van 250 euro nog best wel veel moet mankeren wil het niet de moeite waard zijn.

Overigens, hoe kom je erbij dat het in mijn belang zou zijn om te roepen dat het met jouw versterker wel mee zal vallen? Ik probeer slechts geheel belangeloos aan te geven dat er meer opties zijn.

Maarten Bakker

quote:
odouma schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 13:04:
Via marktplaats heb ik een paar F9432 passieve speakers gekocht voor ¤20, die ik vanavond ga halen. Helaas missen hiervan de frontjes.
[afbeelding]
Er zitten helaas wel een paar deukjes in de membranen, maar vind ook maar eens een paar waar dit niet het geval is.
Ik heb deze speakers ook staan, maar nog geen ruimte om ze op te stellen. Net zoals de jouwe zijn ze ook zonder frontjes en met kleine deukjes. Ook begint het fineer hier en daar los te laten. Ik ben benieuwd naar je ervaringen.

Maarten Bakker

www.audi-fan.nl

quote:
odouma schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 13:04:
Leuk om te zien dat er toch nog zoveel mensen zijn die vintage apparatuur meer weten te
waarderen dan die compacte rotzooi die er tegenwoordig word verkocht.
Rare vergelijking, echte audio liefhebbers kopen natuurlijk niet van die compacte midi setjes... ga eens kijken naar de wat meer echte High-end dan is er ERG veel mooi spul te koop... maja kost ook wat.

Oudste wat ik in de woonkamer heb staan is een Akai platenspeler, leeftijd onbekend maar zal 15-20 jaar oud zijn, en een setje Impulse transmisielijn speakers zijn bouwjaar 90-91 dus niet echt vintage.
quote:
Chaoss schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 13:49:
[...]
Rare vergelijking, echte audio liefhebbers kopen natuurlijk niet van die compacte midi setjes... ga eens kijken naar de wat meer echte High-end dan is er ERG veel mooi spul te koop... maja kost ook wat.
Daar heb je idd een punt, beetje een rare vergelijking. Maar het nieuwe High-end spul is voor mij niet te betalen, en voor velen met mij denk ik.

`whoami`

True, maar daarom koop je als je slim bent het oude high-end spul :).
Vintage dus. Zeker als je zelf een beetje handig bent kun je dat prima herstellen (indien nodig).

De Jos
Reg. datum: 28 september 2005

Mijn eerste mengpaneel: een inkel MX995... Jaaaren feestjes mee afgestruind.

http://img.audiofanzine.com/img/produits/audiofanet/thumb2/5/9/59949.jpg

Lifestyle71 wijzigde dit bericht 22-05-2008 19:47 (12%)

Had ik maar wat te neije... dan neijde ik d'r tôssenoët !

quote:
odouma schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 15:31:
[...]

Daar heb je idd een punt, beetje een rare vergelijking. Maar het nieuwe High-end spul is voor mij niet te betalen, en voor velen met mij denk ik.
Jup daarom koop ik altijd defect spul in de hoop dat ik hem repareerd :P.

Heb net nog ff een M50 gerepareerd, zat vol met losse contacten... zit ook nog een elco'tje in wat een beetje is gaan lekken, die ga ik ook nog even vervangen.

Voor 50 euro gekocht... dat is leuk aan je spul komen

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: