Hoofdcategorieën
Topicacties

Vista SP1 NL beschikbaar bij Microsoft (hiep hoi)*

Pagina: 1 2 3 4 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 13 januari 2008

heb catalyst 8.3, misschien eens verwijderen en opnieuw installeren maar ik vermoed dat het probleem aan het service pack te wijten is.

Moooooh!

quote:
Boumon schreef op woensdag 16 april 2008 @ 19:49:
Heb net vista SP1 via updates geinstalleerd en nu kan ik met m'n 22 inch scherm geen hogere resolutie dan 1024*768 meer nemen. Kan het dat m'n scherm niet meer compatibel is met vista door het Service Pack ?
Ik kan ook niet via catalyst hem naar een hogere resolutie forcen :/
Is dat alleen na een hibernate of altijd?

.

Boumon wijzigde dit bericht 09-05-2008 16:17 (99%)

Reg. datum: 17 januari 2001

quote:
DyStiC schreef op woensdag 16 april 2008 @ 18:41:
[...]

Kun je de bestandsnamen misschien ff posten O-)
Ook al heb ik Vista gewoon legaal, een DVD met de volledige install waar SP1 in is geïntegreerd is altijd handig bij een herinstall.
nl_windows_vista_with_service_pack_1_x64_dvd_x14-29635.iso
nl_windows_vista_n_with_service_pack_1_x64_dvd_x14-55340.iso
zou alleen niet weten, hoe je hier aan wilt komen O-) je kan daar zo maar niet aanklikken, en downloaden

Modbreak:
Post die link dan ook gewoon niet, beetje flauw namelijk.
Of was de topicwarning nog niet duidelijk genoeg? :)

alt-92 wijzigde dit bericht 16-04-2008 20:32 (18%)

quote:
hetnet schreef op woensdag 16 april 2008 @ 20:29:
[...]

nl_windows_vista_with_service_pack_1_x64_dvd_x14-29635.iso
nl_windows_vista_n_with_service_pack_1_x64_dvd_x14-55340.iso
zou alleen niet weten, hoe je hier aan wilt komen O-) je kan daar zo maar niet aanklikken, en downloaden

[mbr]Post die link dan ook gewoon niet, beetje flauw namelijk.[/]
Okee jeheb gelijk :( stom van me

.

Boumon wijzigde dit bericht 09-05-2008 16:17 (100%)

The Godfather

Kan niet iemand de images
Modbreak:
Lezen is moeilijk blijkbaar?

alt-92 wijzigde dit bericht 16-04-2008 20:36 (64%)

Yesterday is History, Today is a Gift, Tomorrow is a Mystery

The Godfather

quote:
button4ever schreef op woensdag 16 april 2008 @ 20:35:
Kan niet iemand de images [modbreak]
Lezen is moeilijk blijkbaar?[/]
Wat nou moeilijk... iemand vraagt om de bestandsnamen. Ik vraag of iemand hem niet kan seeden of uploaden. Is toch hele andere vraag? En ik heb zelf een LEGALE key dus is niks illegaals aan, voordat je daar weer over begint te zeiken...

Yesterday is History, Today is a Gift, Tomorrow is a Mystery

ye olde farte
Reg. datum: 16 maart 2000

quote:
button4ever schreef op woensdag 16 april 2008 @ 20:38:
[...]

Wat nou moeilijk... iemand vraagt om de bestandsnamen.
Nee, je vraagt of iemand ze wil seeden en/of uploaden.

Dat is maar op één manier te interpreteren, namelijk het aanzetten tot illegaal verspreiden van copyrighted software.

Check je mail.
Reg. datum: 30 juli 2000

quote:
sewer schreef op woensdag 16 april 2008 @ 17:29:
[...]

Ze staan er al, heb ze gisteravond allemaal van MSDN geplukt (6 dvd's, 32 en 64 bits versie van de 'gewone' versies, business en enterprise).
wat moet je met al die versie's :?
I'm a Coach 4 All

quote:
button4ever schreef op woensdag 16 april 2008 @ 20:38:
[...]

Wat nou moeilijk... iemand vraagt om de bestandsnamen. Ik vraag of iemand hem niet kan seeden of uploaden. Is toch hele andere vraag? En ik heb zelf een LEGALE key dus is niks illegaals aan, voordat je daar weer over begint te zeiken...
Dat is niet legaal, in de topicwarning staat zelfs (net als op de MS site bij zo goed als alle downloads): Het Microsoft Downloadcentrum is de enige bron die is gemachtigd om een gelicentieerd exemplaar van Windows Vista Service Pack 1 (SP1) als download aan te bieden.

8)7
Moooooh!

quote:
Boumon schreef op woensdag 16 april 2008 @ 20:16:
altijd maar nu wordt het nog vager, ik verwijder de ati software en de resolutie springt weer juist. Ik herstart en installeer catalyst 8.3 opnieuw en resolutie springt weer naar 1024*768 als max resolutie. Ik vrees dat ik het dus zonder videodrivers zal moeten doen tot er een oplossing komt. Kaart is hd2600 xt en OS vista buisiness btw. Ofwel vista SP verwijderen dan maar.
Als je een non-OEM versie hebt kun je aankloppen bij MS voor gratis ondersteuning bij SP1-gerelateerde problemen: http://jetzemellema.blogs...g-bij-sp1-voor-vista.html

Voor OEM moet je in principe bij je leverancier zijn dus bij Dell, HP of Azerty. :)

quote:
Coach4All schreef op woensdag 16 april 2008 @ 20:44:
[...]

Dat is niet legaal, in de topicwarning staat zelfs (net als op de MS site bij zo goed als alle downloads): Het Microsoft Downloadcentrum is de enige bron die is gemachtigd om een gelicentieerd exemplaar van Windows Vista Service Pack 1 (SP1) als download aan te bieden.

8)7
gaat hier niet over service-pack1 Lezen is zo moeilijk gaat hier over een dvd met service-pack1 erin.
dat schijnt moeilijk te maken te zijn........ en moeilijk te downloaden.
Volgende week kan je ze overal downloaden :P en geen eene mens, waar dan ook, kan daar wat aan veranderen. zelfs microsoft niet.

ye olde farte
Reg. datum: 16 maart 2000

quote:
hetnet schreef op woensdag 16 april 2008 @ 21:01:

Volgende week kan je ze overal downloaden :P en geen eene mens, waar dan ook, kan daar wat aan veranderen. zelfs microsoft niet.
Hoe en waar je het vind kan me/ons niet schelen maar dat gaan we niet op/via het forum lopen regelen.
Modbreak:
Daar zijn de regels op dit forum duidelijk genoeg over:
Licentie- of copyrightschendingen

Hoe je aan je software, muziek, foto's, films, Canal+-uitzendingen en dergelijke zaken komt moet je zelf weten, we willen echter niet dat je Gathering of Tweakers.net hier op welke manier dan ook in betrekt. Buiten dat het ons problemen gaat opleveren bij de diverse controlerende instanties willen we vooral / voornamelijk niet dat GoT uitgroeit tot een uitwisselboard voor van alles en nog wat. Het volgende willen wij dan ook niet op Gathering of Tweakers zien:

* Warez, cracks NO-CD patches en dergelijke.
* MP3s/DivX'jes en dergelijke met copyrighted inhoud (incl. subtitles).
* CD-covers.
* Fotorapportages.
* (Ster) reclames.
* GSM-Flashers.
* Hulp bij bovenstaande zaken hoef je niet te verwachten, ernaar vragen is net zo goed not-done.
Duidelijk? Mooi,dan hoeven we het daar ook niet meer over te hebben.

alt-92 wijzigde dit bericht 16-04-2008 21:23 (5%)

Reg. datum: 08 februari 2008

Ik heb vandaag Vista SP1 ook geïnstalleerd. Eerste indruk: verschrikkelijk traag!
Ik heb gelezen dat dit komt omdat Vista alles opnieuw moet indexeren, maar is het dan echt ZO traag in het begin?
Als ik een kader over mijn bureaublad schuif, dan hapert hij. Sites laden gaat ook al traag. Resolutie moest ik aanpassen, ...

Ik hoop dat dit echt normaal is, want voor de install vloog mijn laptop ...

Simple user
Reg. datum: 13 oktober 2000

Hier geen probleem, na de installatie was alles zoals het was, maar dan zijn bepaalde dingen wat sneller.

Ik zou eens kijken naar je videokaart drivers.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Moooooh!

quote:
Atrox schreef op woensdag 16 april 2008 @ 21:51:
Ik heb vandaag Vista SP1 ook geïnstalleerd. Eerste indruk: verschrikkelijk traag!
Ik heb gelezen dat dit komt omdat Vista alles opnieuw moet indexeren, maar is het dan echt ZO traag in het begin?
Als ik een kader over mijn bureaublad schuif, dan hapert hij. Sites laden gaat ook al traag. Resolutie moest ik aanpassen, ...

Nee, dat is niet normaal. Die te verwachten traagheid waar wel over wordt gesproken heeft te maken met Superfetch. Deze functie 'leert' welke applicaties je vaak start en zorgt dat ze snelle opstarten, zodra jij besluit om op het icoontje te klikken. Dus zodra Vista is geladen gaat hij alvast Outlook en IE in het geheugen laden, want hij weet dat jij die zometeen wilt gebruiken.

Na de installatie van SP1 is de cache van Superfetch leeg dus de eerste dagen zullen die apps minder snel starten, totdat Superfetch het opnieuw weer geleerd heeft.

Dit is dus iets compleet anders dan wat jij nu ervaart. :)
Reg. datum: 08 februari 2008

Ik heb ondertussen een systeemherstel gedaan en als is terug zoals daarvoor. Ik heb de indruk dat hij nog altijd iets trager is, maar dat komt mss door het systeemherstel.

In het weekend ga ik mss een clean install doen van Vista en dan onmiddelijk SP1 erop zetten ...

Reg. datum: 26 maart 2000

quote:
Atrox schreef op woensdag 16 april 2008 @ 21:51:

Ik gok dat je de drivers van je videokaart even opnieuw moet installeren.
Een der antidigibeet
Reg. datum: 04 juni 2005

Jawel, hij staat erop.

Gisteravond even nieuw install gedaan en de downloadlink in kader gepakt en na de verse install van Vista was het servicepack in 38 minuten gereed (was bij SP1 RC 45 minuten).

Ik klop af want ik ben nog geen enkel probleem tegengekomen. Machine start nu wel gewoon lekker vlot op en sluit vooral vlot af.

Ik heb nog geen games erop staan, dus daar bericht ik je later over, maar het geheugengebruik is nagenoeg hetzelfde gebleven en de programma's die er al opstaan werken ook gewoon.
PS: Mijn games werkten ook met SP1 RC1 dus nu ook vermoed ik.

Ook geen grove fouten in de eventviewer.

De truuk is om het servicepack na de eerste herstart direct te installeren, waarom?
Omdat Windows Vista pas na de derde herstart zijn superfetcher gaat gebruiken. SP1 heeft er 2 nodig en 1+2=3, dus zit je meteen goed en hoef je niet met superfetcher te rommelen hetgeen mij in het verleden slecht bevallen is. Gewoon met rust laten, Vista regelt dat zelf prima.

Ook kan jullie probleem ontstaan door een 3th party defragmenter. De enigste stand-alone defragmenter is een defragmenter die in VSS-compatible modi defragmenteerd of anders de Windows defrag zelf pakken, maak het jezelf niet te moeilijk.

Ja, Vista is na mijn idee merkbaar responsiver. Alleen wilde CCC niet automatisch starten en wilde mijn displaydriver zich niet installeren, dus dan maar de ATi map in apparaatbeheer handmatig geïnstalleerd en dat ging goed.
Aero werkt dus 3D ook :)

Het is 's-nachts kouder dan buiten

Reg. datum: 16 november 2006

Joepie de poepie, SP1 geinstalleerd en gelijk al een ernstig probleem. Ik kan via VPN niet meer mijn SQL Server benaderen op de Vista SP 1 machine. Krijg ik de melding "Login failed for user ''. The user is not associated with a trusted SQL Server connection."
Het leukste is dat in SP1 juist een hotfix is opgenomen die dit probleem zou moeten oplossen, maar bij mij is het dus juist andersom.
Schijnt al een paar maanden een bekend probleem te zijn, maar ja Microsoft he? Ik word hier zo moe van!

One Lemming to rule them all!

Gister heb ik ook SP1 geïnstalleerd op mijn x64 installatie van Home Premium.

Echter ben ik wel tegen wat problemen aangelopen tot nu toe. Dat is dat bij de eerste reboot van de installatie het afsluit-scherm bleef 'hangen' (deed na 45min nog niets :P), waardoor ik dus een handmatige reboot moest doen daar. Hier heb ik echter wel vaker problemen mee en wist ik dus.

Na het installeren van het service pack heb ik nog grove fouten meegemaakt met MSN Messenger 7.5. Waarschijnlijk komt het dan door de combinatie Kaspersky Anti Virus 7 en MSN Messenger 7.5, maar hier ben ik niet zeker van. Hiervoor heb ik 8.5 geïnstalleerd, echter heb ik hier diezelfde fout ook al een keer mee gehad.

De fout is dat LSASS.exe op een onverwacht moment wordt afgesloten en dat de computer dan binnen de minuut opnieuw wordt opgestart.

Dit is overgeens geen probleem-meld, want daar kom ik zelf wel uit, maar eerder een ervaring

Naast deze bevindingen ben ik eigenlijk best wel tevreden met SP1 tot nu toe. Het werkt inderdaad een stuk responsiever en ik merk ook dat onder andere Firefox wel iets sneller opstart.

And remember, Respect is Everything !

Reg. datum: 17 december 2005

quote:
Haaglander schreef op woensdag 16 april 2008 @ 12:04:
[...]

- Start sneller op (enige seconden) ... met de patch van vorige week dinsdag (die ook voor future Vista SP1 bestemd was) een totale tijdwinst van ca. 8 seconden (was 30 seconden, nu 22)
- Netwerkverbindiing is nu zeer snel gereed
- PC kan direct na verschijnen van het bureaublad gebruikt worden ..... voorheen kon ik een kleine minuut wachten voordat allerlei achtergrondprocessen uitgewerkt waren.
- Het voelt allemaal meer 'responsive' aan.
Toevoeging:
- De PC sluit aanmerkelijk sneller af.

Reg. datum: 16 september 2006

Ik lees hier dat op MSDN al images taan incl. SP1.

Is het ook de bedoeling dat deze beschikbaar worden gesteld voor het grote publiek? Zo ja, wanneer?
My QR-Code
Reg. datum: 06 september 2001

quote:
J-Media schreef op donderdag 17 april 2008 @ 10:48:
Ik lees hier dat op MSDN al images taan incl. SP1.

Is het ook de bedoeling dat deze beschikbaar worden gesteld voor het grote publiek? Zo ja, wanneer?
Natuurlijk niet. Alleen als je het gekocht heb, zou je misschien (let op: misschien) tegen kostprijs de media bij Microsoft kunnen bestellen, maar daar twijfel ik aan.

Pagina: 1 2 3 4 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: