Hoofdcategorieën
Topicacties

Telfort Internet ervaringen topic - Deel 7

Pagina: 1 2 3 4 ... 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 15 juli 2005

Zelfde problemen hier.

Met exact zelfde instellingen, oa code en ssid enz... werkte het bij KPN IPB wel.
Het draadloosmodem van Telfort valt steeds uit (2x per dag, ook op de lanpoorten, geen toegang meer tot modem moest hem eerst uitzetten).
Heb uiteindelijk de wifi functie van het modem maar uit gezet en een losse zender
achter het modem gehangen.
Die losse zender heeft ook weer precies dezelfde instellingen, code en ssid en kanaal enz enz.
En het draait weer als een zonnetje, net als toen ik IPB had.
Wat ik nog wel voor elkaar gekregen heb met de helpdesk is dat ik een nieuwe draadloos modem kreeg. En tot mijn stomme verbazing ging het daar netzo fout bij als bij het eerste modem.
Nu krijg ik het niet meer voorelkaar om mijn gekochte draadloos telfort modem om te ruilen
voor het standaard gratis bruikleen modem. Dus weg 70 euro...... erg jammer.
quote:
stefimke schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 08:09:
Heeft iemand icm met het wireless modem/router-ding van Zyxel ook vaak wireless connectie-problemen?

Op m'n wireless XP laptop staat om de haverklap een geel ballonnetje rechtsonder "Verbinding met netwerk ......" wat ver volgens mij op duidt dat de verbinding is weggevallen en weer gevonden is.

M'n Canon Pixma 5200R wireless printer die voorheen perfect werkte op een Linksys wireless modem/router krijg ik met geen mogelijkheid aan de praat via de Zyxel.

M'n Macbook is ontzettend vaak het wireless signaal kwijt, en 9 van de 10 keer bij het handmatig reconnecten treedt er dan een "connection timeout" op.

Zyxel is standaard ingesteld, alleen heb ik WPA-PSK aan staan. Geen hidden SSID, geen MAC filtering, dynamische IP toekenning.

Reg. datum: 15 oktober 2006

quote:
tafmaf schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 07:09:
[...]

Nee dan doet je modem het helemaal niet.
Dus zelfs geen instabiele lijn.
Klopt, net een ISDN modem geprobeerd maar dat werkt niet. Dit is de aansluiting:

Volgens de aansluiting ISDN Punt NT1
http://xs226.xs.to/xs226/08162/15042008305.jpg.xs.jpg

Daaronder hangt nog deze kast, geen idee wat het is maar het draad komt daar uit (naar de stekkerdoos):
http://xs226.xs.to/xs226/08162/15042008_001_707.jpg.xs.jpg

Plaatjes zijn klikbaar.

iPhone 3G v2.1 8GB black // iPod Classic 80GB Black //

Reg. datum: 05 november 2002

quote:
kaajee schreef op maandag 14 april 2008 @ 10:14:
Ik heb een Telfort 20mbit abo. Volgens hun postcode check kan ik op maximaal 17mbit rekenen. Ik zit volgens bbned op 1628meter van de centrale. En krijg dus slechts 11mbit binnen........(Up wel gewoon 1mbit btw)
Ik heb het modem (speedtouch 780) al versch. malen opnieuw aangesloten om hem evt. opnieuw te laten intrainen, mocht niet baten. Ook andere modems (Zyxel 2602 basismodem); nooit meer dan 11mbit.
Telfort (helpdesk) zelf ziet ook dat er maximaal 12 naartoe gaat.......en kan hier niets aan doen, 'zeggen ze'................

Moet ik me hier gewoon bij neerleggen of zijn er nog mogelijkheden?
Repeat: Moet ik me hier gewoon bij neerleggen of zijn er nog mogelijkheden?

O ja, de afstand van het modem tot het ISRA punt is ongeveer 1,5meter........

Anyone?

* Potjiekos *
Reg. datum: 06 november 2001

quote:
Koekiee schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 02:21:
Ik heb misschien de oorzaak van mijn onstabiele verbinding gevonden. Ik zie dat we een POTS modem hebben maar als ik naar het ISRA punt kijk staat er ISDN op. Dus blijkbaar een ISDN aansluiting, nu woon ik hier pas sinds paar maanden (studentenhuis) dus ik weet er het zekere niet van. Maar is het mogelijk dat een POTS modem op een ISDN aansluitpunt werkt?
Heb je NT1 er nog tussen zitten? Die moet er zo ie zo tussen uit.
Waarschijnlijk zal in de centrale de boel wel omgezet zijn.

There are 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't

Reg. datum: 12 februari 2001

Wij willen ook overstappen naar Telfort. Nu hebben we een 6 Mbit ADSL 1 (ISDN) aansluiting connected by kpn. Ik twijfel echter een beetje of het de moeite is. We halen nu wel de volle snelheid maar de SNR is vrij laag: 9 db downstream. De attenuation is echter weer goed: 15,5. De ouput power is 11,5 maar ik heb nog niet kunnen vinden of dat wat uitmaakt. Kan ik hier een hogere snelheid verwachten of blijft het op een vergelijkbare snelheid hangen?

Reg. datum: 25 maart 2005

quote:
stefimke schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 08:09:
Heeft iemand icm met het wireless modem/router-ding van Zyxel ook vaak wireless connectie-problemen?

Op m'n wireless XP laptop staat om de haverklap een geel ballonnetje rechtsonder "Verbinding met netwerk ......" wat ver volgens mij op duidt dat de verbinding is weggevallen en weer gevonden is.

M'n Canon Pixma 5200R wireless printer die voorheen perfect werkte op een Linksys wireless modem/router krijg ik met geen mogelijkheid aan de praat via de Zyxel.

M'n Macbook is ontzettend vaak het wireless signaal kwijt, en 9 van de 10 keer bij het handmatig reconnecten treedt er dan een "connection timeout" op.

Zyxel is standaard ingesteld, alleen heb ik WPA-PSK aan staan. Geen hidden SSID, geen MAC filtering, dynamische IP toekenning.
Zoals al eerder aangekaart in dit topic. Het wireless deel van de Zyxel is nou niet bepaald zijn sterkste kant. Wellicht ook eens even proberen met een lichtere of geen beveliging. Zonder WPA-PSK dus.
Wat ook kan helpen is een driver update van je wireless kaartjes.
Last resort: Wireless op de zyxel uitschakelen en de Linksys er weer aan hangen met de modemfunctie uit en ingesteld als accespoint (DHCP uit).
Zonde van het geld dat je extra betaald hebt voor de Zyxel, maar waarschijnlijk beter resultaat.

Fire Walk With Me
Reg. datum: 18 april 2002

quote:
Masimo schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 10:37:
Zoals al eerder aangekaart in dit topic. Het wireless deel van de Zyxel is nou niet bepaald zijn sterkste kant. Wellicht ook eens even proberen met een lichtere of geen beveliging. Zonder WPA-PSK dus.
Wat ook kan helpen is een driver update van je wireless kaartjes.
Last resort: Wireless op de zyxel uitschakelen en de Linksys er weer aan hangen met de modemfunctie uit en ingesteld als accespoint (DHCP uit).
Zonde van het geld dat je extra betaald hebt voor de Zyxel, maar waarschijnlijk beter resultaat.
Qua drivers ben ik helemaal up-to-date dus dat kan 't niet zijn. Ik ben op zich wel blij met de wireless range van de Zyxel, die is een stuk groter dan die van de Linksys.

Ik ga eens van WPA-PSK naar WEP overstappen. Wellicht dat het dan wat stabieler is.

Reg. datum: 23 oktober 2007

Ik heb mijn modem op ongeveer 5 meter afstand van het aansluitpunt in de meterkast aangesloten. Zou het veel uitmaken als ik die afstand verklein tot een halve meter ofzo? Ik haal nu al wel 1720kbs.

prettig gestoord
Reg. datum: 08 juni 2001

quote:
Crim schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 11:06:
Ik heb mijn modem op ongeveer 5 meter afstand van het aansluitpunt in de meterkast aangesloten. Zou het veel uitmaken als ik die afstand verklein tot een halve meter ofzo? Ik haal nu al wel 1720kbs.
Wat let je om er even een draadje van 50 cm tussen te hangen en te testen? :)

Reg. datum: 23 oktober 2007

quote:
Wat let je om er even een draadje van 50 cm tussen te hangen en te testen? :)
Is een mogelijkheid :P

Reg. datum: 21 februari 2001

quote:
eX0duS schreef op maandag 14 april 2008 @ 20:11:
Voor een tweetal bedrijven, was ik op zoek naar een goedkope, maar snelle verbinding (de verbinding is niet van bedrijfsbelang, is alleen om met het hele gezin op te kunnen internetten).
Lukt het je dan een zakelijke aanvraag te doen bij telfort? Ik had gevraagd of ze dat deden, en het antwoord was toen(half jaartje terug) nog nee.
quote:
Momenteel hebben deze mensen nog ADSl van fibernet/fiberworld, maar omdat deze failliet waren, zal hun verbinding niet lang blijven bestaan.
Volgens mij zijn ze niet failliet. Het hosting bedrijf wat vroeger deel maakte van fiberworld ging failliet, en dit leverde door gedeelde netwerken wat problemen bij fiberworld op. Voor zover ik weet is er met fiberworld (nog) niks aan de hand.
quote:
Maar omdat het mij gewoon het beste lijkt om met een schone lei te beginnen, en omdat hun internet van allebei toch niet goed werkt, wilde ik er dus een lijn langs maken.

Orange gebeld, die zeiden dat dit niet kon.
Toen Telfort gebeld, die zeiden toen dat dit gratis was en dat er dan een monteur komt die het tweede aderpaar gaat aansluiten, maar klopt dit verhaal nou wel?
Ook zeiden ze dat het niks extra kost, omdat Telfort van KPN is en Orange niet.
Bij een vriend van mij is hierdoor de aanvraag afgeketst. Er was in dat huis(redelijk nieuwbouw) nooit een KPN aansluiting geweest. Natuurlijk ligt het koper er wel, maar is dat niet fysiek gekoppeld in de centrale/wijkkast of waar dan ook. Daardoor werd de aanvraag geannuleerd door telfort. Let dus op. Telfort sluit niet per definitie zomaar nieuwe lijnen aan.

Reg. datum: 15 april 2008

Heb sinds 11 april Telfort 20mbs Internet. Maar mijn max is nu 4mbs down en 1mbs up. Andere adsl kon ik nog gebruiken tot 26 april. Het lampje op de zyxel modem is oranje. Alles doet het maar ik vond de snelheid te laag had telfort al opgebeld en had mijn modem aan het is/ra punt gehangen. Maar Telfort (medewerker) zei dat ik max 4mbs kon krijgen op mijn lijn. Dit vind ik gek, omdat een kennis van mij 6 huizen verderop woont gewoon 16mbs ontvangt.
De afstand naar centrale is ongeveer 1392 meter, volgens bbned. Had eerst Internet van (KPN) zonnet, werd versatel werd tele2. Maar tele2 bood geen 20mbs aan op mijn postcode. Dus ben ik maar overgestapt op Telfort.
Heb zo'n dsl test gedaan met modem.
noise margin upstream: 6 db
output power downstream: 18 db
attenuation upstream: 15 db
tone 0- 31: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 32- 63: bb bb bb cc cc cc cb cb bb aa a9 98 76 50 00 00
noise margin downstream: 17 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 30 db

Weet niet wat de waarden betekenen. Weet iemand misschien wat mijn probleem is?

blijft baggeren
Reg. datum: 22 juni 2006

het is zeker geen 1392 meter maar joost mag weten waarom je hierop maar 4 mbit kan halen qua download snelheid. het kan zeker kloppen dat je buren wel 16 mbit kunnen halen aangezien dat ook normaal is met een afstand van zo'n 2 km

Windows Vista: nutteloos en overbodig.
Officiële Telfort forum

Reg. datum: 25 mei 2003

Momenteel heb ik een abonnement bij @Home en ik overweeg een overstap naar Telfort. Volgens de berekening van BBned bedraagt de afstand tot aan de centrale circa 1937m; waar de uitkomst van Speedtest een afstand aangeeft van 1738m.

Is een overstap naar Telfort, gegeven deze afstanden, raadzaam? Heeft iemand ervaringen met de snelheden/stabiliteit die gehaald kan worden voor deze afstand?

Alvast bedankt!

Reg. datum: 30 mei 2005

beste,

heb sinds vandaag internet van telfort,

nu snap ik al die getallen niet is mijn verbinding nou ok of is het langzaam vergeleken met die van andere

DSL Mode: ADSL2PLUS

DSL Up 15683 kbps / 1128 kbps

noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 10 db
tone 0- 31: 00 00 00 0c cd de ee ee fe ee ef fe ed dd bb 95
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 25 db

De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1111 meter (volgens BBnet)

ik zou het op prijs stellen als iemand mij hiermee kan helpen

Nokia Conecting People

Alles is anders dan het lijkt!

@Jewie
Ik zit zelf op zo'n 2,5km en haal een snelheid van 14,5Mbit. Modem trainde eerst in op 16Mbit, maar dit zakte geleidelijk naar 14,5Mbit. Heb vandaag bijna een uptime van 1000 uur op de lijn zo uit het hoofd. Dus stabiel ja, en een leuke snelheid! :)

Heb het nog even na gekeken:
System Uptime: 954:45:54
DSL 14455 kbps / 1154 kbps

Hurricane wijzigde dit bericht 15-04-2008 13:52 (14%)

Shuttle || Natuurfocus || Nikon D50 || Nikkor 18-70mm f3.5-4.5G ED-IF AF-S DX || Nikkor 70-300mm f/4.5-5.6G AF-S VR || Nikor 50mm f/1.8D AF || Tamron SP AF 90mm F2.8 Macro

quote:
Koekiee schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 09:42:
[...]

Klopt, net een ISDN modem geprobeerd maar dat werkt niet. Dit is de aansluiting:

Volgens de aansluiting ISDN Punt NT1
[afbeelding]

Daaronder hangt nog deze kast, geen idee wat het is maar het draad komt daar uit (naar de stekkerdoos):
[afbeelding]

Plaatjes zijn klikbaar.
Kan je eens een betere foto maken van de onderste foto? En als het kan ook even van de binnenkant. Het lijkt dat op een kastje (Met relais) wat vroeger tussen de isra en verschillende telefoons gezet werd zodat als er 1 telefoon werd opgepakt je met de andere telefoons niet kon meeluisteren.

Shuttle || Natuurfocus || Nikon D50 || Nikkor 18-70mm f3.5-4.5G ED-IF AF-S DX || Nikkor 70-300mm f/4.5-5.6G AF-S VR || Nikor 50mm f/1.8D AF || Tamron SP AF 90mm F2.8 Macro

Reg. datum: 25 mei 2003

quote:
Hurricane schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 13:48:
@Jewie
Ik zit zelf op zo'n 2,5km en haal een snelheid van 14,5Mbit. Modem trainde eerst in op 16Mbit, maar dit zakte geleidelijk naar 14,5Mbit. Heb vandaag bijna een uptime van 1000 uur op de lijn zo uit het hoofd. Dus stabiel ja, en een leuke snelheid! :)

Heb het nog even na gekeken:
System Uptime: 954:45:54
DSL 14455 kbps / 1154 kbps
Dit zijn mooie snelheden. Echter, volgens de test van BBned is mijn centrale een ADSL1-centrale en volgens de snelheidstest van Telfort zou ik 8Mb als max kunnen halen. Zit jij dan toevallig op een ADSL2-centrale.

quote:
Jewie schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 14:03:
[...]

Dit zijn mooie snelheden. Echter, volgens de test van BBned is mijn centrale een ADSL1-centrale en volgens de snelheidstest van Telfort zou ik 8Mb als max kunnen halen. Zit jij dan toevallig op een ADSL2-centrale.
Yup ik zit op een Adsl2+ kaart in de centrale.

* Potjiekos *
Reg. datum: 06 november 2001

Mensen die problemen hebben met het wegvallen van de draadloze verbinding...
Energiebeheer aanpassen kan in veel gevallen de oplossing zijn.

There are 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't

marcel
Reg. datum: 06 februari 2001

quote:
Crim schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 11:06:
sommige mensen zijn ook nooit tevreden |:(

blijft baggeren
Reg. datum: 22 juni 2006

quote:
Snoes schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 15:53:
[...]

sommige mensen zijn ook nooit tevreden |:(
Valt ook gewoon nauwelijks tevreden te zijn met de snelheden van adsl. Het is gewoon ronduit kut als ik het zo maar even mag zeggen. Dat ze maar mogen opschieten met vdsl en glasvezel want hier kan niemand meer iets mee.

Windows Vista: nutteloos en overbodig.
Officiële Telfort forum

Reg. datum: 14 november 2003

quote:
thedude0 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 15:59:
[...]

Valt ook gewoon nauwelijks tevreden te zijn met de snelheden van adsl. Het is gewoon ronduit kut als ik het zo maar even mag zeggen. Dat ze maar mogen opschieten met vdsl en glasvezel want hier kan niemand meer iets mee.
Jij doet zeker 20Mbit continue door je DSL lijn heen trappen?.. maak dat de kat wijs ;)

www.rijschool-him.nl

Reg. datum: 25 april 2006

Ik zat gisteren even 10 minuten zonder telefoon en vandaag weer, maar dan een uur. En bellen en downloaden tegelijk gaat ook nog steeds niet lekker :O

Reg. datum: 01 juni 2001

quote:
lmax schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 11:56:
[...]

Lukt het je dan een zakelijke aanvraag te doen bij telfort? Ik had gevraagd of ze dat deden, en het antwoord was toen(half jaartje terug) nog nee.

[...]

Volgens mij zijn ze niet failliet. Het hosting bedrijf wat vroeger deel maakte van fiberworld ging failliet, en dit leverde door gedeelde netwerken wat problemen bij fiberworld op. Voor zover ik weet is er met fiberworld (nog) niks aan de hand.

[...]

Bij een vriend van mij is hierdoor de aanvraag afgeketst. Er was in dat huis(redelijk nieuwbouw) nooit een KPN aansluiting geweest. Natuurlijk ligt het koper er wel, maar is dat niet fysiek gekoppeld in de centrale/wijkkast of waar dan ook. Daardoor werd de aanvraag geannuleerd door telfort. Let dus op. Telfort sluit niet per definitie zomaar nieuwe lijnen aan.
Ok bedankt, ik zal ze gewoon nogmaals bellen en dan vraag ik meteen de verbinding aan voor beide.
Zakelijk hoeft niet, want het mag natuurlijk allemaal weer niks kosten, en Telfort is goedkoop.
Kan ook een andere provider kiezen, maar omdat Telfort niks kost en Orange al gelijk zei dat het niet ging, probeer ik het maar eens bij Telfort.

Drive it like you stole it.

Pagina: 1 2 3 4 ... 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: