Hoofdcategorieën
Topicacties

[Multiplatform] Test Drive: Unlimited - Deel 8

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 07 december 2004

@MEN-O: thx

Ik begin er steeds meer in te komen (en zowat m'n weg door de game te vinden)

Het online gedeelte is me echter nog steeds niet super duidelijk :$

Ok, ik heb een online profiel, dus ik ga steeds in een online 'environment' spelen.
Nu is het toch zo dat er veel meer TMU spelers zijn dat wat ik kan zien op die map, en meer dan er uberhaupt plaats is op één eiland. Dus het lijkt me logisch dat er meerdere instances van de gamewereld draaien, met elk x aantal racers op?

Ga je dan echter telkens op dezelfde wereld als je opnieuw inlogt? Om een soort 'consistent environment' te creëren? Want als je telkens op een server inlogt, kan iemand inloggen en daar al z'n supercars lopen te verkopen, zodat je een overaanbod krijgt aan bvb enzo's. Op die manier creëer je toch een onbalans?

Het is ook zo dat je slechts in een bepaalde straal spelers op de map kan zien, dat had ik hierboven ergens gelezen dacht ik. Ik heb idd al een paar keer enkele 'real life' spelers zien voorbijkomen, wat de speelomgeving extra cool maakt natuurlijk, omdat je niet 'alleen' bent. Je kan zelf ook snel naar een andere locatie gaan door erop te klikken, dus als iedereen dat kan lijkt het me dat je af en toe wel verdwijnende of spawnende spelers zal te zien krijgen.

Als je een singleplayer challenge aanvat, wordt je 'afgezonderd' in een offline omgeving? Anders zou je iedereen z'n race kunnen bezigzien. En als je een online challenge aanvat, dan wordt je ook afgezonderd met het betrokken groepje van bvb acht speler? Zover ben ik nog niet.

Ik vraag me ook af of ik en die anderen in free roam mode dezelfde traffic hebben. Het kan toch niet zo zijn dat traffic serverside bepaald wordt voor heel het eiland, want bij een beetje lag of connectieproblemen is alle traffic f*cked. Indien het enkel op mijn pc gebeurt, ziet elke online speler dus een andere traffic? Verwarrend. Of er moet plaatselijk gesynchroniseerd worden.

Ik ga ook nog eens dit topic doorlezen, maar dat telt inmiddels heel wat pagina's dus dat duurt wel even.

edit: ow, UBERCOOLE game d:)b *O* _/-\o_

edit 2: hoe f*cking verslavend :s . Alweer half zes :( Anyway, ik hoop echt dat er ooit een TDU 2 komt. Een game van dat type heeft enorm veel potentieel. Het is duidelijk een nieuw en verfrissend concept, en alhoewel duidelijk een eerste poging, toch meteen erg geslaagd. Een TDU 2 zou veel verder kunnen gaan en een paar plooien gladstrijken. Eerst en vooral iets meer verkeer, en het toevoegen van pedestrians. Meer real life rijders zichtbaar op de map, enz enz... Echt samen op de map leven ipv een hybride singleplayer waarbij sommige cars echte gamers zijn. Zo bvb ook huizen kunnen afsnoepen van elkaar. (een huis dat bezet is kan je dus niet meer kopen)

De models zien er prachtig uit, zelfs op m'n 7600GT, dus dat is al goed :p (geen GT5 natuurlijk, maar goed genoeg.) Eindelijk een F430 bij elkaar gespaard, dus dan kan ie weer voor morgen :)

Eén ding moet trouwens echt wel anders: elke bot in een pickup of saaie sedan klinkt als één of ander opgefokt racemachien als ze langszij komen. Klinkt zwaar belachelijk soms :)

alvi wijzigde dit bericht 15-04-2008 05:43 (20%)

Ghost Rider

Die link op de vorige pagina naar de carpack is helaas dood :( iemand nog een nieuwe (ik zoek zelf ook ffe verder...)

Die pickups doe ik liever sowieso niet, irritante lui. volgens mij moet je wel alle missies/races doen die je tegenkomt anders kom je na een tijdje niet verder volgens mij

[Ghostrider]Zepto6224/EEE901
Workstation Q6600@3,2ghz 4G geil GF8800
Server Athlon64 3000+ 1,5Gig Win2003 4000gig hdd

Ghost Rider

kennelijk is het niet meer mogelijk om het US megapack aan teschaffen: http://forums.eu.atari.co...081&page=82&pp=30 nog een paar dagen dan is de EU te verkrijgen schijnt

[Ghostrider]Zepto6224/EEE901
Workstation Q6600@3,2ghz 4G geil GF8800
Server Athlon64 3000+ 1,5Gig Win2003 4000gig hdd

quote:
alvi schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 00:18:
@MEN-O: thx

Ik begin er steeds meer in te komen (en zowat m'n weg door de game te vinden)

Het online gedeelte is me echter nog steeds niet super duidelijk :$

Ok, ik heb een online profiel, dus ik ga steeds in een online 'environment' spelen.
Nu is het toch zo dat er veel meer TMU spelers zijn dat wat ik kan zien op die map, en meer dan er uberhaupt plaats is op één eiland. Dus het lijkt me logisch dat er meerdere instances van de gamewereld draaien, met elk x aantal racers op?
Dat klopt ook wel ongeveer. Dat merk je ook als je bijvoorbeeld met vrienden afspreekt op een bepaalde locatie. Op de kaart staan jullie dan allebei op dezelfde plek, maar jullie zien elkaar niet, maar wel zeven andere spelers.

Overigens kan je wel overspringen door op de TDU map op de speler te klikken met wie je graag samen wilt gaan touren. Helaas werkt dit soms niet altijd even goed.

Wat trouwens wel kan, is dat je een lock kan zetten op een bepaalde speler of meerdere spelers. Dan blijven jullie altijd bij elkaar rijden. Overigens kunnen nog wel andere spelers erbij verschijnen.

Wil je dat laatste ook voorkomen, dan kan je de sessie isoleren. Dan blijf je rijden met de mensen met wie je nu rond rijdt en daar kan verder niemand meer bijkomen. Nadeel hiervan is, dat als je per ongeluk de kaart opent of van de server wordt gegooid, dat je er nooit meer tussen kan komen, omdat je de spelers in een geïsoleerde sessie niet meer terug kan vinden op de kaart (is mijn ervaring).

Mocht het trouwens gebeuren dat de verbinding met de server wordt verbroken, dan krijg je een mededeling in het scherm en vervolgens ga je off-line verder. Met als gevolg dat er bots en politie in het spel komen, net zoals in een off-line profiel.
quote:
Ga je dan echter telkens op dezelfde wereld als je opnieuw inlogt? Om een soort 'consistent environment' te creëren? Want als je telkens op een server inlogt, kan iemand inloggen en daar al z'n supercars lopen te verkopen, zodat je een overaanbod krijgt aan bvb enzo's. Op die manier creëer je toch een onbalans?
Waarom zou je een onbalans creëeren? Misschien dat er wel veel worden aangeboden, maar in het spel zie ik nog genoeg mensen met andere auto's rijden.
quote:
Het is ook zo dat je slechts in een bepaalde straal spelers op de map kan zien, dat had ik hierboven ergens gelezen dacht ik. Ik heb idd al een paar keer enkele 'real life' spelers zien voorbijkomen, wat de speelomgeving extra cool maakt natuurlijk, omdat je niet 'alleen' bent. Je kan zelf ook snel naar een andere locatie gaan door erop te klikken, dus als iedereen dat kan lijkt het me dat je af en toe wel verdwijnende of spawnende spelers zal te zien krijgen.
Ook dat klopt. Je kan met maximaal 8 personen tegelijkertijd rondrijden, dus je ziet maximaal 7 andere spelers. Als je daar te ver van weg rijdt, dan verdwijnen ze van de kaart af. Niet dat je daar last van hebt overigens.
quote:
Als je een singleplayer challenge aanvat, wordt je 'afgezonderd' in een offline omgeving? Anders zou je iedereen z'n race kunnen bezigzien. En als je een online challenge aanvat, dan wordt je ook afgezonderd met het betrokken groepje van bvb acht speler? Zover ben ik nog niet.
Klopt ook. Single player races zijn altijd in een off-line omgeving. Multiplayer races met de maximaal 7 andere personen met wie je de race doet.
quote:
Ik vraag me ook af of ik en die anderen in free roam mode dezelfde traffic hebben. Het kan toch niet zo zijn dat traffic serverside bepaald wordt voor heel het eiland, want bij een beetje lag of connectieproblemen is alle traffic f*cked. Indien het enkel op mijn pc gebeurt, ziet elke online speler dus een andere traffic? Verwarrend. Of er moet plaatselijk gesynchroniseerd worden.
Volgens mij is dat laatste het geval maar dat weet ik niet zeker. Wat je wel eens ziet is, dat als je wordt ingehaald door een andere speler, dat het AI verkeer heel raar gaat reageren of zelfs verdwijnt. Volgens mij wordt het gewoon plaatselijk gesynchroniseerd.
quote:
Ik ga ook nog eens dit topic doorlezen, maar dat telt inmiddels heel wat pagina's dus dat duurt wel even.
Veel plezier :)

______
Reg. datum: 29 januari 2001

Ik heb die US carpack geïnstalleerd maar kan die auto's niet vinden :?
Staan ze bij nieuwe garages die je nog moet ontdekken? En zo ja, iemand een idee waar ik de nieuwe ferrari's kan vinden? :P
Tot nog toe heb ik alleen die Weismann gevonden.

Reg. datum: 14 april 2007

De autos staan gewoon in de al bestaande showrooms, er zijn maar een paar merken bij met een hele nieuwe showroom. Bijvoorbeeld Lexus.

In het carpack zitten vier nieuwe dealers.

Een Oahu Cars dealer op het zuidwestelijk deel van het eiland.
Een nieuwe British Independents dealer, ook op het zuidwestelijk deel van het eiland.
Een nieuwe US Muscles dealer ten noordoosten van de European Motorcycles dealer.
Een Lexus dealer ten westen van de European Motorcycles dealer.

De overige auto's zijn bij de bestaande dealers ondergebracht.

Bij beide Ferrari / Maserati dealers staat een nieuwe Ferrari. De overige Ferrari's zijn bij European Classic dealers ondergebracht.

De Wiesmann is geen carpack auto. Bij de German Independents dealer, waar de Wiesmann staat, moet je ook vier nieuwe auto's vinden (RUF's).

Jeroen O wijzigde dit bericht 15-04-2008 18:02 (25%)

Reg. datum: 06 januari 2007

quote:
Jeroen O schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 17:54:
In het carpack zitten vier nieuwe dealers.

Een Oahu Cars dealer op het zuidwestelijk deel van het eiland.
Een nieuwe British Independents dealer, ook op het zuidwestelijk deel van het eiland.
Een nieuwe US Muscles dealer ten noordoosten van de European Motorcycles dealer.
Een Lexus dealer ten westen van de European Motorcycles dealer.

De overige auto's zijn bij de bestaande dealers ondergebracht.

Bij beide Ferrari / Maserati dealers staat een nieuwe Ferrari. De overige Ferrari's zijn bij European Classic dealers ondergebracht.

De Wiesmann is geen carpack auto. Bij de German Independents dealer, waar de Wiesmann staat, moet je ook vier nieuwe auto's vinden (RUF's).
Het kan aan mij liggen hoor, maar die Lexusdealer zat er toch al lang? Het enige was dat ie niet toegankelijk was.

Dat klopt inderdaad. Ik bedoel ook eigenlijk dat ze geactiveerd zijn. :)

Dat geldt voor die andere 'nieuwe' dealers ook. Die zaten ook al in het spel, maar waren niet toegankelijk.

Tevens is net op het Atari Forum gepost dat het carpack officiëel is uitgekomen.

http://forums.eu.atari.com/showthread.php?t=81701

Linkje naar de verkoop pagina:

http://boutique.gamesplan...u=TDU&affilie=AtariUK

Overigens kan er voor de 'Europese versie' van het carpack alleen met credit card betaald worden. Op de Amerikaanse Atari site heb ik hem nog niet teruggezien. De prijs is 15 euro, dus het argument dat de Europese versie goedkoper is dat gaat dus ook niet op.

Jeroen O wijzigde dit bericht 15-04-2008 18:42 (65%)

Reg. datum: 11 augustus 2007

Toch weer geen 10 euro maar 10 pond :{

En geen PayPal!

Denzo wijzigde dit bericht 15-04-2008 18:47 (20%)

Gewoon wachten tot de amerikaanse versie weer online staat. Daar kan je wel met paypal betalen.

Reg. datum: 01 december 2006

Even een vraagje. Bij de patch werd beweerd dat de club races (voor die challenge) toen wel werkte. Werken ze ook?
Want dan ga ik binnekort even met 3 maten van me die halen, want dan ben ik Ace. Toch leuk weet je, tis niet belangrijk maar tis erg leuk :D
Ik heb het grootste vermoeden van niet, aangezien er online niemand ace is.

Het schijnt wel mogelijk te zijn, maar dan moet je met vier man op een netwerk gaan zitten en met z'n allen van dezelfde internetverbinding zitten. Dus dan zal je met 3 maten op 1 locatie bijeen moeten komen met PC's en dan schijnt het te kunnen.

Nou ja er zijn er enkelen ace. Maar de meeste zijn polen/ fransen / russen of wattan ook dus komt geen zinnig woord uit. Maar ik sprak er één, en jawel die sprak engels! Die had doorgespeeld op zn corrupted account. Maarja, juist iets wat best vet is, kan je niet halen. Slaat echt nergens op dat je max rank niet kan halen doordat t spel verneukt is.
Reg. datum: 17 augustus 2001

Alternatieve link om de carpack te kopen (UK site) is:
http://www.gamesplanet.co...ed---MegaPack-507-15.html

Kom ik verder mee dan met die andere link (krijg daar een Franse foutmelding bij het verwerken van de credit-card) maar ook die Engelse link loopt in een (Engelse) foutmelding. Zo te zien heeft Metaboli de boel niet op orde... *zucht* :'(
Reg. datum: 07 december 2004

Alweer twee uur aan een stuk gespeeld :s Blijft erg goed. En naarmate je meer gamet, ga je ook steeds meer de mogelijkheden en de features ontdekken.

Moet zeggen dat het in het begin toch wel redelijk overweldigend is. Massa's menu'tjes en rankings en stats, maar daar kom je vanzelf wel uit.

Dat getalletje linksonder de gps is het aantal online spelers dat ik in mijn buurt kan waarnemen, toch?
Als ik dan echter op de map ga kijken bij 'players', zie ik heel wat rode icoontjes, als ik er dan naar toe 'teleport', dan zijn er soms maar één of twee spelers op de weg. Kan je op die map ook spelers zien die wel online zijn maar gewoon in hun huis zitten? Zou verklaren waarom er zoveel verschil is.

En hoe of waar je kan tunen heb ik ook nog niet door. Heb nu een lambo, maar er lijkt geen enkele lambotuner op het eiland te zitten? (of moet je er echt langsrijden om het op de map als shortcut te zien?)

Reg. datum: 14 april 2007

Volgens mij moet je er langsgereden zijn om hem zichtbaar te maken. De Italian car dealer zit Zuid/Oost van het eiland, links naast een soort rivier volgens mij.

Reg. datum: 17 augustus 2001

Gisteravond met m'n credit-card in de aanslag 4 keer geprobeerd om die car-pack te kopen, maar telkens foutmeldingen. Bleek dat de belangstelling te laag was ingeschat.... |:( Later op de avond was het probleem blijkbaar al verholpen, maar inmiddels had ik de carpack vanaf Usenet al gedownload. Daar zat geen activatie-key bij, dus na het installeren, waar je die key moest ingeven, heb ik gecancelled. Dacht: dan heb ik die pack alvast en hoef ik later alleen nog de key maar te kopen.

Wat schetste mijn verbazing toen ik daarna nog ff offline ging spelen en gewoon de nieuwe dealers en alle nieuwe auto's van de carpack in-game te zien en te kunnen kopen? Car-pack-key alleen nodig om er mee online te kunnen spelen blijkbaar?

Anyway, vervolgens nog tot 01:00 uur vanacht (offline) zitten spelen om de nieuwe auto's te bekijken en te 'test driven'. :) Helaas ging vanochtend om 06:00 uur de wekker weer, en was ik toen niet zo blij. Maar ja, het is ook zo verslavend he! >:) Heb in ieder geval een Ferrari F40 aangeschaft. Wat een heerlijke wagen! :9~
quote:
Haay schreef op woensdag 16 april 2008 @ 11:00:
Gisteravond met m'n credit-card in de aanslag 4 keer geprobeerd om die car-pack te kopen, maar telkens foutmeldingen. Bleek dat de belangstelling te laag was ingeschat.... |:( Later op de avond was het probleem blijkbaar al verholpen, maar inmiddels had ik de carpack vanaf Usenet al gedownload. Daar zat geen activatie-key bij, dus na het installeren, waar je die key moest ingeven, heb ik gecancelled. Dacht: dan heb ik die pack alvast en hoef ik later alleen nog de key maar te kopen.

Wat schetste mijn verbazing toen ik daarna nog ff offline ging spelen en gewoon de nieuwe dealers en alle nieuwe auto's van de carpack in-game te zien en te kunnen kopen? Car-pack-key alleen nodig om er mee online te kunnen spelen blijkbaar?

Anyway, vervolgens nog tot 01:00 uur vanacht (offline) zitten spelen om de nieuwe auto's te bekijken en te 'test driven'. :) Helaas ging vanochtend om 06:00 uur de wekker weer, en was ik toen niet zo blij. Maar ja, het is ook zo verslavend he! >:) Heb in ieder geval een Ferrari F40 aangeschaft. Wat een heerlijke wagen! :9~
Ik zag hem gisteren ook ineens staan, en hij bleek zowaar te werken. Damn, de Charger Super bee.. Heerlijk.

Gister heb ik toch even lekker gecruised met een stel duitsers. Waren hele chille gozers, we begonnen de cruise met een ritje van een km of 45. Allemaal met RUFs, hun Rturbo ik een Rt12. Daarna gingen we over naar de Holden Concept, nou ja 3 van ons, die andere wilde niet in dat ding gezien worden. En daarna gingen we verschillende wagens rijden. En reed ik met de Testarossa.
Geen problemen met spawnen of niets. Geweldig weer, is een lange tijd geleden dat ik dat heb gedaan.
Dat maakt het spel weer super, en het was zo 24:00, ruim 3 uur gecruised met ze lol.

Ik ben nu ook langzaam aan het driften beetje aan het terugvogelen in de hardcore. Gaat steeds beter, daarnet beetje met de Charger gespeeld. Ging lekker, daarna overgestapt op de 612. Maarja, het is een tijdje wennen als je kijkt nar hoe ik toen speelde met me oude stuurtje. En nu met de 720 graden op G25 :D Zo ging het eerst: http://youtube.com/watch?v=9P7mmbEImzU
______
Reg. datum: 29 januari 2001

Nou heb ik hem maar eens gekocht :o

Alleen kom ik dus mooi niet online :{. Ligt de server er gewoon uit of gaat er iets fout? Ik heb een nieuwe account aangemaakt via de gamespy site zelf maar verbinden lukt niet en ik heb me router ook al helemaal opengegooid.
Iemand een idee om wat te proberen?

Reg. datum: 24 oktober 2004

Soms wilt de server gewoon niet. :)

Laatste paar dagen was het best lastig erop te komen. Vanmiddag lukte het me weer zonder troubles.

Desktop: Intel E6850, Asus P5K Premium, 4GB PC6400, X1900XT, X-Fi Platinum, Raptor 150GB, Samsung 226BW 22"
Laptop: Asus F3KA
Sound: Logitech Z-5500 + Sennheiser HD 555

Reg. datum: 14 maart 2007

Het is mij ook nog nooit gelukt om verbinding te maken..

Krijg altijd de melding "Failed to connect, please check your network status".
Ik gebruik een speedtouch516 en heb op het atari forum gekeken, maar daar staat dat je ~3000 poorten open moet zetten. Dit lijkt me niet helemaal de bedoeling ?!

Vergeet ik iets?

EDIT: Het is gelukt. TDU opnieuw geinstalleerd, online profiel gemaakt (werkte nu wel), daarna pas met het oude profiel het nieuwe overschreven en het werkt nog steeds.

hpt870 wijzigde dit bericht 23-05-2008 10:49 (21%)

Reg. datum: 25 oktober 2006

Wel de patch gedraaid ? Heb zelf dat ik wel kan connecten en spelen, alleen de multiplayer races kan ik niet doen, ik krijg altijd een "lobby inavailable".
Voorheen heeft dit wel gewerkt, alleen sinds ik TDU weer eens geinstalleerd heb niet meer.

Reg. datum: 14 maart 2007

TDU installeert direct versie 1.66a, deze is dus al gepatched.
OKe, ik heb dus een gamepsyid gemaakt. Ook heb ik mij geregistreerd op testdriveunlimited.com/community.

Als ik dan de accounts probeer te linken krijg ik "Your Gamespy profile is not registered in the TDU game"

hpt870 wijzigde dit bericht 18-04-2008 10:21 (65%)

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: