Hoofdcategorieën
Topicacties

Telfort Internet ervaringen topic - Deel 7

Pagina: 1 2 3 4 ... 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 25 november 2004

quote:
Darkeye89 schreef op zondag 13 april 2008 @ 13:57:
[...]

DSL Up 3443 kbps / 644 kbps
noise margin upstream: 7 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 29 db
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 56 db

die waarden?

verder zit alles dicht op elkaar aangesloten, dus daar kan het volgens mij niet aan liggen, alleen is der wel een stukje met 2 dunne draadjes,(de kabel naar "lijn" van de spliter hoort dit?) heb daar verder geen verstand van.
Volgens de attenuation downstream zit je op 4 kilometer van de wijk-telefooncentrale verwijderd.
Volgens deze grafiek klopt de in de modem gemeten downloadsnelheid aardig.
ADSL2plus is op langere afstand veel gevoeliger dan ADSL1, verliest dan in verhouding meer signaal.
http://www.speedtest.nl/adsl/

een cassette bandje was genoeg

quote:
gjs schreef op zondag 13 april 2008 @ 09:46:
[...]

Het ip adres is dynamisch en is gekoppeld aan een mac adres, dus als je ander modem gebruikt dan krijg je zeker ook een ander ip adres.

Hoe het zit met behoud van ip adres na een modem reset zou ik ook wel willen weten.
Nou dat kan ik je haarfijn vertellen:
In mijn geval blijft het IP nummer na een modem reset hetzelfde. Meerdere malen uitgeprobeerd.
Het lijkt dus op een vast dynamisch ip nummer. :P

Het laatste nieuws van Montfoort vind je op de website van Radio Stad Montfoort: http://www.radiostadmontfoort.nl

quote:
jurma schreef op zondag 13 april 2008 @ 11:39:
Ik heb nu een Linksys SPA 3000. Mij is het nu een beetje onduidelijk waar ik sip/tel.telefoniedienst.nl moet ik vullen. Op google dan krijg ik mensen met tiscali (wat hetzelfde is in principe), maar daar krijg ik als antwoord het werkt. Daar heb ik niets aan ;).

Iemand hier ervaring mee?
Dat is vrij simpel. Stuur me maar een mailtje met je telnr, (of emailadres) dan bel/mail ik wel terug.
(Ik heb een Spa3102 en heb hetzelfde gedaan): fokke@webmaas.nl

quote:
Pieter.txt schreef op zondag 13 april 2008 @ 13:03:
Ik heb nu sinds enige tijd telefonie en internet van Telfort. Meestal werkt dit goed en met internet heb ik eigenlijk nooit problemen. Alleen de telefoonverbinding valt af en toe uit. De helpdesk heeft ons verteld dat de internetverbinding wel eens even weg kan vallen. De modem maakt dan automatisch opnieuw verbinding, maar de telefoonverbinding wordt dan niet automatisch opnieuw gestart. Het vreemde is dat dit ook gebeurt op dagen dat ik zelf zit te internetten en tegelijkertijd telefoneer. Even later blijkt de telefoonverbinding dan niet meer actief te zijn terwijl ik al die tijd gewoon het internet op kon.
Op zich is dit probleem eenvoudig op te lossen door de modem opnieuw op te starten, maar het vervelende is dat we niet gelijk merken dat de telefoonverbinding inactief is geworden en dus, zonder dat we het weten, lange tijd niet bereikbaar zijn.

Heeft iemand hier vergelijkbare ervaringen? En weet iemand wat de oorzaak en evt. de oplossing is voor dit probleem? Overigens is de modem die wij gebruiken een Zyxel P-2602R-D1A
Gebeurt min of meer geregeld!.
Moet je blijkbaar mee leren leven.

chunk is already free

quote:
Darkeye89 schreef op zondag 13 april 2008 @ 13:57:
[...]

DSL Up 3443 kbps / 644 kbps
noise margin upstream: 7 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 29 db
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 56 db

die waarden?

verder zit alles dicht op elkaar aangesloten, dus daar kan het volgens mij niet aan liggen, alleen is der wel een stukje met 2 dunne draadjes,(de kabel naar "lijn" van de spliter hoort dit?) heb daar verder geen verstand van.
Belangrijk uit deze waarden is de attenuation (demping). Hoe meer demping, hoe slechter de kwaliteit van het signaal is. Bij jou is het signaal 56dB verzwakt op het moment dat het bij jou aankomt.

De ideale demping in een telefoonlijn is 13,81dB per km. De vuistregel die je voor de afstand kan nemen is (demping in dB / 13,81). Zoals beuker123 al aangeeft komt jouw demping overeen met een afstand van ongeveer 4km.

Het kan dus zijn dat je 4km van de centrale zit. In dat geval is er weinig wat je kunt doen. Het maximum aan downloadsnelheid dat je dan kan verwachten is tussen de 3 en 4 Mbit/s.

Als je het idee hebt dat 4km wel erg lang is, zou het ook kunnen betekenen dat je lijn niet helemaal goed is. Ik zou echter niet weten wat voor proces je in gang zou kunnen zetten om dat te laten doormeten..

When all you have is a hammer, everything starts to look like the back of someone's skull...

Nikon, Canon & Apple power

In juni loopt m'n internet abbo bij Casema af en wil ik eindelijk eens overstappen want ik betaal ¤47,50 per maand en dat mag wel wat minder. Die ,gemiddeld 1150KByte, snelheid heb ik niet echt nodig. Rond de 700KByte is al voldoende voor mij maar een stap terug bij casema is meer dan 50% langzamer en nog steeds duurder dan Telfort.

Ik heb nu geen telefoon abbo bij KPN maar ik heb wel een tel aansluiting zitten. Kabel zit nog gemonteerd op de 4 pin plug aansluiting.

Hoe weet ik of deze aansluiting goed is om zo'n Telfort Internet bij te nemen?
Kan het zijn dat dit er zit maar ik toch geen aansluiting heb?
Reg. datum: 14 oktober 2006

Hmm, heel misschien willen we hier binnenkort overstappen van @Home Soms naar Telfort 20 Mbit/s.

Als ik echter de snelheidstest op Telfort uitvoer dan weet deze test mij te melden dat er bij ons ongeveer een snelheid mogelijk is die rond de 8 Mbit/s ligt. Ik vind dit vreemd, aangezien we hier hemelsbreed 213 meter van de centrale afwonen. Normaliter mag dat dus nooit zo'n daling gaan geven.

Of komt dat door het stukje wat in de TS staat.
Dat KPN dus onderscheid maakt in twee typen wijkcentrales (die van ADSL1 en ADSL2+), waardoor we dus automatisch op 8 Mbit/s worden gegooid?

Alles is anders dan het lijkt!

Waar woon je dan? Welke stad/dorp?

Shuttle || Natuurfocus || Nikon D50 || Nikkor 18-70mm f3.5-4.5G ED-IF AF-S DX || Nikkor 70-300mm f/4.5-5.6G AF-S VR || Nikor 50mm f/1.8D AF || Tamron SP AF 90mm F2.8 Macro

Extremistisch Tweakertje
Reg. datum: 26 juni 2004

Hmmz, volgens de postcodetest heb ik twee centrales binnen de kilometer (die daarna is ruim 3 km), maar toch is mijn attinuation 25 dB.
In die grafiek heb ik ook de waarden voor ~2 km, hoewel er dus geen centrale op die 2 km is.

Edit: Ook via die 'oude' database uit de TS krijgt ik "De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 782 meter.".
Er lijkt dus echt iets mis te zijn.

Kan ik hieruit concluderen dat mijn lijn slecht is? :?
Misschien moet ik maar eens een lijnmeting aanvragen anders :)

SH4D3H wijzigde dit bericht 13-04-2008 22:31 (20%)

:: X360 Gamertag: SH4D3H :: This line intentionally left blank. :: Specs ::

Reg. datum: 14 oktober 2006

quote:
Hurricane schreef op zondag 13 april 2008 @ 22:05:
Waar woon je dan? Welke stad/dorp?
Ik? Tubbergen. ;)

Reg. datum: 08 juli 2007

Hey dudes,

Weet iemand hoe ik mijn lijn nog beter kan afstellen? Volgens mijn berkening is de (kabel) afstand z'on 2,43 KM. Kan iemand mijn een toel doen uitrijken waar ik mee aan de slag kan? Ik wil graag tools hebben van de deze firma's
  • NETGEAR
  • SIEMENS (SX762)
  • THOMSON (SPEEDTOUCH)
Ik heb sinds kort de Siemens SX762 ;)

blijft baggeren
Reg. datum: 22 juni 2006

quote:
SH4D3H schreef op zondag 13 april 2008 @ 22:08:
Hmmz, volgens de postcodetest heb ik twee centrales binnen de kilometer (die daarna is ruim 3 km), maar toch is mijn attinuation 25 dB.
In die grafiek heb ik ook de waarden voor ~2 km, hoewel er dus geen centrale op die 2 km is.

Edit: Ook via die 'oude' database uit de TS krijgt ik "De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 782 meter.".
Er lijkt dus echt iets mis te zijn.

Kan ik hieruit concluderen dat mijn lijn slecht is? :?
Misschien moet ik maar eens een lijnmeting aanvragen anders :)
volgens de database is mijn lijn ook minder dan een kilometer lang terwijl het toch echt meer dan anderhalve kilometer is. enige wat ik kan concluderen is dat die postcode databases allemaal voor geen moer kloppen.

Windows Vista: nutteloos en overbodig.
Officiële Telfort forum

Reg. datum: 13 juli 2007

Postcode databases rekenen hemelsbreed. Daar geen enkele kabel 'hemelsbreed' van de centrale naar een wonig loopt, kan dit afwijken van de werkelijke kabellengte.

Alles is anders dan het lijkt!

quote:
Hier een link naar google maps met de locatie van de centrale in Tubbergen:
http://maps.google.nl/map...0.014505&t=h&z=16

Hurricane wijzigde dit bericht 14-04-2008 00:52 (3%)
Reden: Typo

Shuttle || Natuurfocus || Nikon D50 || Nikkor 18-70mm f3.5-4.5G ED-IF AF-S DX || Nikkor 70-300mm f/4.5-5.6G AF-S VR || Nikor 50mm f/1.8D AF || Tamron SP AF 90mm F2.8 Macro

chunk is already free

Boh gek! Internet lag er even 10sec uit, blijkbaar heeft Telfort 'm geupgradet :) Nu zit ik op:

DSL Up 11982 kbps / 1066 kbps

Nice nice. Morgen dan maar even m'n modem verplaatsen; als ik 'm direct aan het isra-punt hang heb ik 2dB minder demping. Hopelijk pers ik er nog een Mbitje uit... :)

When all you have is a hammer, everything starts to look like the back of someone's skull...

Extremistisch Tweakertje
Reg. datum: 26 juni 2004

quote:
thedude0 schreef op zondag 13 april 2008 @ 22:33:
[...]
volgens de database is mijn lijn ook minder dan een kilometer lang terwijl het toch echt meer dan anderhalve kilometer is.
Hoe weet je dat?
quote:
enige wat ik kan concluderen is dat die postcode databases allemaal voor geen moer kloppen.
Dus de werkelijke kabel die hemelsbreed 800mtr zou zijn hebben ze 1200mtr omgelegd? :+
Ook snugger dan...

:: X360 Gamertag: SH4D3H :: This line intentionally left blank. :: Specs ::

Reg. datum: 21 januari 2007

quote:
SH4D3H schreef op maandag 14 april 2008 @ 07:35:
Dus de werkelijke kabel die hemelsbreed 800mtr zou zijn hebben ze 1200mtr omgelegd? :+
Ook snugger dan...
Die kabels zijn aangelegd voordat ADSL bestond. Ze liggen meestal onder de voetpaden langs straaten.

Reg. datum: 05 november 2002

Ik heb een Telfort 20mbit abo. Volgens hun postcode check kan ik op maximaal 17mbit rekenen. Ik zit volgens bbned op 1628meter van de centrale. En krijg dus slechts 11mbit binnen........(Up wel gewoon 1mbit btw)
Ik heb het modem (speedtouch 780) al versch. malen opnieuw aangesloten om hem evt. opnieuw te laten intrainen, mocht niet baten. Ook andere modems (Zyxel 2602 basismodem); nooit meer dan 11mbit.
Telfort (helpdesk) zelf ziet ook dat er maximaal 12 naartoe gaat.......en kan hier niets aan doen, 'zeggen ze'................

Moet ik me hier gewoon bij neerleggen of zijn er nog mogelijkheden?

kaajee wijzigde dit bericht 14-04-2008 10:18 (5%)

Reg. datum: 26 februari 2004

quote:
kaajee schreef op maandag 14 april 2008 @ 10:14:
Ik heb een Telfort 20mbit abo. Volgens hun postcode check kan ik op maximaal 17mbit rekenen. Ik zit volgens bbned op 1628meter van de centrale. En krijg dus slechts 11mbit binnen........(Up wel gewoon 1mbit btw)
Ik heb het modem (speedtouch 780) al versch. malen opnieuw aangesloten om hem evt. opnieuw te laten intrainen, mocht niet baten. Ook andere modems (Zyxel 2602 basismodem); nooit meer dan 11mbit.
Telfort (helpdesk) zelf ziet ook dat er maximaal 12 naartoe gaat.......en kan hier niets aan doen, 'zeggen ze'................

Moet ik me hier gewoon bij neerleggen of zijn er nog mogelijkheden?
Is er wel ADSL2+ beschikbaar in jouw woonplaats? ADSL2+ gaat namelijk tot 24Mbit en ADSL2 maar tot 12Mbit. Op bbned kan je dat nagaan.

n1ck wijzigde dit bericht 14-04-2008 10:23 (3%)

Reg. datum: 03 februari 2008

quote:
Ray schreef op zondag 13 april 2008 @ 11:54:
nou maar even een update dan.

vewachte opleverdatum was dus 1/4 maar helaas niets. Bellen bellen etc en 30 euro lichter. Toen op 9/4 wist een dame mij te vertellen dat het 10/4 zou worden. Weer niets helaas. Dus op 11/4 weer gebeld en toen gebeurde het wonder :) ik kreeg zowaar iemand aan de telefoon die mij wist te vertellen dat er inderdaad problemen waren geweest met een paar opleveringen waaronder die van mij. Op dat moment knalde mijn vpn eruit en hoopvol liep ik naar de meterkast. Jawel xs4all lag eruit.

Tja daarna alleen nog maar lof (ontdanks de slechte start dan) Zyxel eraan, activatie pagina open en gaaaaaaaaannn

Modem traint in op 200002 / 1031 en ik haal op usenet constant 2000 kbs terwijl ik dan ook nog gewoon kan internetten zonder vertragingen.

Met de mailservers ben ik nog niet zo heel tevreden tov xs4all maar goed daar zal een stukje prijsverschil een oorzaak van zijn.

Al met al tot op heden een stabiele verbinden. De overstap was in 5 minuten geregeld (met 10 dagen vertraging dan) alleen jammer dat ik niet even tussendoor een kennisgeving kreeg van de vertraging.

nu alleen nog van xs4all afkomen .....
Wat een snelheid, Glasvezel? ....

quote:
n1ck schreef op maandag 14 april 2008 @ 10:20:
[...]

Is er wel ADSL2+ beschikbaar in jouw woonplaats? ADSL2+ gaat namelijk tot 24Mbit en ADSL2 maar tot 12Mbit. Op bbned kan je dat nagaan.
Jep! Beschikbaar:
quote:
ADSL is beschikbaar.
ADSL2+ is beschikbaar.
SDSL Bundeling is beschikbaar

Maak nu gebruik van de actie SDSL bundeling! Voor meer informatie verwijzen wij u graag naar uw leverancier / account manager.

Linesharing is beschikbaar.
Dit is een BBned locatie.

Centrale: Ledn-C
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1628 meter.

AMD :9
Reg. datum: 19 september 2003

quote:
Dit zegt helaas niks, is een BBned check. Even in het modem kijken, zie ook de TS.

quote:
Superseb schreef op maandag 14 april 2008 @ 10:32:
[...]

Dit zegt helaas niks, is een BBned check. Even in het modem kijken, zie ook de TS.
G.992.5 annex B. (ADSL2+ dus)
Vergat te zeggen dat het dus over ISDN is, ok mag dus ietsje lager zijn.........

Donde estan los conejos?
Reg. datum: 05 maart 2001

quote:
Alpha-sphere schreef op zondag 13 april 2008 @ 21:39:
In juni loopt m'n internet abbo bij Casema af en wil ik eindelijk eens overstappen want ik betaal ¤47,50 per maand en dat mag wel wat minder. Die ,gemiddeld 1150KByte, snelheid heb ik niet echt nodig. Rond de 700KByte is al voldoende voor mij maar een stap terug bij casema is meer dan 50% langzamer en nog steeds duurder dan Telfort.

Ik heb nu geen telefoon abbo bij KPN maar ik heb wel een tel aansluiting zitten. Kabel zit nog gemonteerd op de 4 pin plug aansluiting.

Hoe weet ik of deze aansluiting goed is om zo'n Telfort Internet bij te nemen?
Kan het zijn dat dit er zit maar ik toch geen aansluiting heb?
Je gaat precies dezelfde route volgen als ik heb gedaan. Je kunt gewoon internet aanvragen bij Telfort en bi je aanvraag melden dat je op dit moment geen lijn hebt.
In het ergste geval krijg je dezelfde ellende als ik (dat je DSL lampje niet brandt na oplevering volgens Telfort) en dan stuurt Telfort na 10 dagen een KPN monteur aan die alles voor je fixt.

Je zult alleen moeten kijken wanneer je Casema afloopt.

Succes!

You have just lost the game: http://www.losethegame.com/

Reg. datum: 06 augustus 2001

Ik heb Telfort voor mijn buurman aangevraagd. Alles gaat goed, modem is inmiddels binnen en hij heeft al internet. Maar dat klopt niet. Ik heb namelijk een mail gehad dat het de 25e april pas gaat werken.

Nu kreeg hij bij aanmelden ook een andere naam van een klant te zien (bij het activeren). Hij heeft op de knop geklikt dat het niet klopt, op een pagina zijn ordernummer e.d. ingevoerd en is vervolgens gaan bellen met Telfort en na 30 minuten vertelden de helpdeskmedewerkers dat hij een brief moest sturen?

Maar die brief sturen is toch niet nodig? Ik neem aan dat ze de nieuwe gegevens die hij bij het activeren heeft aangepast nog verwerken?

Pagina: 1 2 3 4 ... 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: