Philips nieuwe 2008 LCD's 7600, 7400, 5000 en 3000 series
Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 80 81 82 83 last
Nieuw TopicBerichten: 243
Reg. datum: 07 november 2007
Ziet er nice uit. Raar dat de tv op de eerste foto rechts een power-led heeft, ik dacht dat de nieuwe lijn alleen in het midden een led heeft.
Hebben deze schermen nog last van extra vertraging icm online gamen met bv een xbox360 ?
ASUS A7SV - XBox360 (Private Guido) - Alfa 147
Ik hoorde vanochtend op het nieuws dat de philips televisie divisie kampt met tegenvallende verkopen
Iedereen zit natuurlijk te wachten op de nieuwe modellen.
Misschien dat Philips ze eerder wil introduceren (Just my thoughts)
@Vonfox: ze zouden sneller moeten zijn vanwege dat ze een veel snellere beeldopbouwprocessor zouden krijgen. Of dat voldoende is voor een gamer is , voor zover ik weet, nog niet bekend
Iedereen zit natuurlijk te wachten op de nieuwe modellen.
Misschien dat Philips ze eerder wil introduceren (Just my thoughts)
@Vonfox: ze zouden sneller moeten zijn vanwege dat ze een veel snellere beeldopbouwprocessor zouden krijgen. Of dat voldoende is voor een gamer is , voor zover ik weet, nog niet bekend
Reg. datum: 29 september 2007
De 7603 iig wel. 140ms zo te zien...quote:VonFoX schreef op zondag 13 april 2008 @ 17:54:
Hebben deze schermen nog last van extra vertraging icm online gamen met bv een xbox360 ?

De snelheid van de processor heeft niet altijd veel te maken met de lag. Beelden moeten hoe dan ook bewerkt worden met de snelheid waar ze mee binnenkomen - anders ga je frames droppen en dat doen ze niet*.quote:Indoubt schreef op maandag 14 april 2008 @ 11:13:
Het probleem zit hem in de filtertechnieken. Voor veel filters worden namelijk meerdere beelden opgeslagen om (bijvoorbeeld) tussenliggende informatie te bepalen. Verder hangt het af hoe slim de processing is opgezet. Als je bijvoorbeeld drie dingen wilt doen (contrast bijstellen, helderheid aanpassen en 'pixel plus' of zo) dan kun je dit lineair achter elkaar doen, door het eerste beeld helemaal in te lezen, dan helemaal door het eerste filter te halen, vervolgens helemaal door het tweede en als laatste helemaal door het derde. Dan loop je dus al 3 a 4 frames achter. Slimmer is om zoveel mogelijk bewerkingen tegelijk te doen (bijvoorbeeld helderheid/contrast kan heel goed samen) en zo veel mogelijk 'line-based' te filteren (en de output meteen doorsturen), waardoor het volgende filter al aan de slag kan zodra er steeds een enkele lijn binnen is**. In het voorbeeld ben je optimaal dus twee stappen aan het doen (helderheid/contrast, en daarnaast pixel plus) die beide maar 1 lijn hoeven te bufferen voor ze kunnen gaan processen. De lag is dan vrijwel nul.
De lag is dus vooral gerelateerd aan:
a) Hoeveel beelden gebufferd worden voor bepaalde filters
b) Hoe slim de filters zijn en hoe deze achter elkaar hangen.
(edit) Met die lag op de 7603 moet je uitkijken omdat dat met een laptop vergeleken wordt die ook lag kan hebben (dan is de lag op de 7603 dus eigenlijk groter). Voor de beste vergelijking moet je een (oud) CRT scherm gebruiken waarvan je zeker weet dat er geen (i.i.g. max 1 frame) lag is.
Op de foto is ook interessant dat je het volgende nummer (24.116) al kunt zien (alleen niet zo lang omdat het wat minder fel is). Dit is interessant omdat het er op lijkt dat geen tussenliggende nummers getoond worden en er dus een grote onzekerheid is in de lag. Hij zou tussen de 60 ms en 140 ms in liggen. Is de LCD hier wel zo ingesteld dat de lag minimaal zou moeten zijn (dus PC/game mode, zoveel mogelijk filters uit)?
(/edit)
* Afgezien van het 1080i/1080p verhaal van de huidige modellen natuurlijk
** Voor bepaalde filters heb je een aantal lijnen nodig, maar algemeen blijft gelden dat veel bewerkingen niet per se het hele beeld nodig hebben om al veel te kunnen doen.
_ep wijzigde dit bericht 14-04-2008 19:35 (15%)
Benieuwd waar ik mee bezig ben? http://www.elmerproductions.com/igor en http://www.genexis.eu
Reg. datum: 03 augustus 2005
Zijn de nieuwe LCD's zoals de 37PFL9603H met Aurea met gekleurde lijst of is dat maar 1 model (42PFL9903)?
Edit: ik zie op deze site dat er ook een type 37PFL9903H uitkomt. Alleen kan ik op google er niet veel over vinden.
Edit: ik zie op deze site dat er ook een type 37PFL9903H uitkomt. Alleen kan ik op google er niet veel over vinden.
Maradona10 wijzigde dit bericht 14-04-2008 21:02 (58%)
Hmmz. Die screen voorspelt niet veel goeds, hoewel de 9603 wel betere chips aan boord heeft natuurlijk.
Overigens lijkt de voornaamste vraag mij niet hoeveel de TV lagged met alle features aan maar of de game mode ditmaal de processing wel netjes bypassed waardoor je dus wellicht minder mooi beeld krijgt maar in ieder geval wel eerder beeld.
Overigens lijkt de voornaamste vraag mij niet hoeveel de TV lagged met alle features aan maar of de game mode ditmaal de processing wel netjes bypassed waardoor je dus wellicht minder mooi beeld krijgt maar in ieder geval wel eerder beeld.
Op een eerder duits gesproken filmpje wat ik eerder gepost heb is te zien dat de 9x03 modellen Ambilight Spectra 2 of 3 hebben. Idd meerdere kleuren aan een kant. Ik heb zelf ergens gelezen dat iedere LED nu individueel aangestuurd zou worden, maar dat begreep ik niet helemaal of dat daadwerkelijk zo is. Zou wel een vooruitgang zijn op de huidige segmenten zoals bij de Aurea gedaan is. (3 boven en onder)quote:Maradona10 schreef op maandag 14 april 2008 @ 19:57:
Zijn de nieuwe LCD's zoals de 37PFL9603H met Aurea met gekleurde lijst of is dat maar 1 model (42PFL9903)?
Ze hebben echter niet het active frame van de huidge aurea. Voor mij is het active frame soms net te veel van het goede, en dan staat de ambilight al op 0. Ik zit dus met smart op de 47PFL9703 te wachten om mijn Aurea evenuteel retour te sturen. De nieuw Aurea laat volgens de berichten nog een tijdje op zicht wachten...
Ik bedoelde ook zoals de 'oude' Aurea dat heeft, dus met het frame dat meekleurt. Dat heeft dus alleen het typenummer 9903? Maar jij vond het dus niet zo'n toegevoegde waarde dat aan de voorkant de frames ook van kleur veranderden?quote:pascalbulsing schreef op maandag 14 april 2008 @ 21:50:
[...]
Op een eerder duits gesproken filmpje wat ik eerder gepost heb is te zien dat de 9x03 modellen Ambilight Spectra 2 of 3 hebben. Idd meerdere kleuren aan een kant. Ik heb zelf ergens gelezen dat iedere LED nu individueel aangestuurd zou worden, maar dat begreep ik niet helemaal of dat daadwerkelijk zo is. Zou wel een vooruitgang zijn op de huidige segmenten zoals bij de Aurea gedaan is. (3 boven en onder)
Ze hebben echter niet het active frame van de huidge aurea. Voor mij is het active frame soms net te veel van het goede, en dan staat de ambilight al op 0. Ik zit dus met smart op de 47PFL9703 te wachten om mijn Aurea evenuteel retour te sturen. De nieuw Aurea laat volgens de berichten nog een tijdje op zicht wachten...
Dan ga ik denk ik ook voor de 37PFL9603. Eerst maar eens het verschil zien in de winkel.
Ook raar is dat alleen de 47PFL9603H DVB-C heeft.
Maradona10 wijzigde dit bericht 14-04-2008 22:05 (5%)
Reg. datum: 14 februari 2003
Reg. datum: 14 februari 2003
Dat DVB-C is hoogst waarschijnlijk alleen de nieuwe reeks, 9603 / 9703 en 9903 met de H als toevoeiging. Maar let-op hoogst waarschijnlijk zal deze geen ondersteuning in nederland hebben van de kabelaars. Je zult dus in het Ziggo gebied (en aanhangers) gebruik moeten maken van de alphacrypt module en hopen dat het allemaal vlekkeloos werkt en blijft werken en in het upc gebied hopen dat upc de meeste zenders van het basis pakket ongecodeerd blijft houden, anders is er voor upc helemaal nog geen mogelijkheid buiten hun decoders om.
Ja maar ik heb @home geen UPC. Bij Loewe schijnt dat goed te werken. Vandaar mijn vraag of alleen bij de 47PFL9603 er een DVB-C tuner in zit.quote:Calvin_Hobbes schreef op maandag 14 april 2008 @ 22:15:
Dat DVB-C is hoogst waarschijnlijk alleen de nieuwe reeks, 9603 / 9703 en 9903 met de H als toevoeiging. Maar let-op hoogst waarschijnlijk zal deze geen ondersteuning in nederland hebben van de kabelaars. Je zult dus in het Ziggo gebied (en aanhangers) gebruik moeten maken van de alphacrypt module en hopen dat het allemaal vlekkeloos werkt en blijft werken en in het upc gebied hopen dat upc de meeste zenders van het basis pakket ongecodeerd blijft houden, anders is er voor upc helemaal nog geen mogelijkheid buiten hun decoders om.
Reg. datum: 18 september 2004
de 9603/9703 en 9903 heeft geen DVB-C tuner in nederland. In de nederlandse PDF bestanden van philips staat duidelijk geschreven dat er sprake is van een DVB-T tuner. In de buitenlandse PDF bestanden staat er op de eerste pagina van DVB-C/T maar als je op de volgende pagina kijkt bij de specs staat er duidelijk dat er alleen een DVB-T tuner aanwezig is.quote:Calvin_Hobbes schreef op maandag 14 april 2008 @ 22:15:
47pfl9603 heeft geen dvb-c tuner.quote:Maradona10 schreef op maandag 14 april 2008 @ 22:26:
[...]
Ja maar ik heb @home geen UPC. Bij Loewe schijnt dat goed te werken. Vandaar mijn vraag of alleen bij de 47PFL9603 er een DVB-C tuner in zit.
Reg. datum: 14 april 2008
Reg. datum: 14 april 2008
Pretty off topic I know maarre gaat Philips de HTS 8100 ook opvolgen?
EDIT om 23.13 uur:
In juni schijnt de HTS 8140 voor 999,- op de markt te komen... specs onbekend
EDIT om 23.13 uur:
In juni schijnt de HTS 8140 voor 999,- op de markt te komen... specs onbekend
Stampei wijzigde dit bericht 14-04-2008 23:14 (42%)
De dvb-c tuner van de 9603H is toch alleen bruikbaar in Frankrijk?
Het active frame heeft zeer zeker een meerwaarde, maar soms is de lichtopbrengst iets te.quote:Maradona10 schreef op maandag 14 april 2008 @ 22:03:
[...]
Ik bedoelde ook zoals de 'oude' Aurea dat heeft, dus met het frame dat meekleurt. Dat heeft dus alleen het typenummer 9903? Maar jij vond het dus niet zo'n toegevoegde waarde dat aan de voorkant de frames ook van kleur veranderden?
Klein voorbeeld. Stel dat je een donkere scene kijk, dan blijft de rand te fel branden naar mijn zin. Ik zou liever gezien hebben dat de rand dan op die plekken geheel uitging o.i.d. Er blijft nu in verhouding met het beeld te veel restlicht branden.
Buiten dit is het echt een verademing om zo een Blu-ray filmpje te kijken.
Reg. datum: 18 april 2001
Reg. datum: 18 april 2001
Dat de lag toch zo (weer) zo hoog is is natuurlijk slecht nieuws. Alleen ik begrijp iets niet: als het eerste beeldje 24.032 toont en het tweede beeldje 24.116, dan betekend het dus dat het beeldscherm 1000 / (116 -32) = 12 frames/seconde toont?! Dat kan toch niet kloppen?quote:_ep schreef op maandag 14 april 2008 @ 19:29:
Op de foto is ook interessant dat je het volgende nummer (24.116) al kunt zien (alleen niet zo lang omdat het wat minder fel is).
Hou er rekening mee dat de 5x03 en de 7x03 op 'oude' techniek gebaseerd is. De nieuwe techniek moeten we nog zien. Volgens Vinzz zou op ieder punt van het welbekende lijstje (m.u.v. 1 punt) een oplossing zijn gevonden.quote:upje schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 09:34:
[...]
Dat de lag toch zo (weer) zo hoog is is natuurlijk slecht nieuws. Alleen ik begrijp iets niet: als het eerste beeldje 24.032 toont en het tweede beeldje 24.116, dan betekend het dus dat het beeldscherm 1000 / (116 -32) = 12 frames/seconde toont?! Dat kan toch niet kloppen?
En zou die 12 frames niet het interlace verhaal zijn van wat we nu ook hebben met de 1080P -> 1080i ->1080P. 2 x 12 is immers 24...
Ok, dankje. Maar ik kan eigenlijk nergens een officiele bron vinden dat ie uberhaupt in 37 inch komt.quote:pascalbulsing schreef op maandag 14 april 2008 @ 23:18:
[...]
Het active frame heeft zeer zeker een meerwaarde, maar soms is de lichtopbrengst iets te.
Klein voorbeeld. Stel dat je een donkere scene kijk, dan blijft de rand te fel branden naar mijn zin. Ik zou liever gezien hebben dat de rand dan op die plekken geheel uitging o.i.d. Er blijft nu in verhouding met het beeld te veel restlicht branden.
Buiten dit is het echt een verademing om zo een Blu-ray filmpje te kijken.
Op een enkele site staat wel dit: 37PFL9903H maar op Google vind ik er bijna niets over.
Ga zo eens Philips zelf bellen.
Reg. datum: 29 augustus 2005
Reg. datum: 29 augustus 2005
Ik denk dat dit toch wel een van de betere modellen is.quote:
Ik twijfel tussen deze en tussen de Samsung LE46A656. Maar dit model Philips is nog nergens te vinden in een winkel
Maar dit lijkt me een super apparaat
Al ? Je kan beter spreken van 'pas'quote:Harrie86 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 12:55:
In mei komen ze al op de markt.
Bij onze oosterburen zijn nagenoeg alle modellen al te bestellen (leverbaar weet ik niet helemaal).
Zie wel dat er wat 9603 modellen uitgeleverd zijn...
Vanmiddag in Eindhoven even bij de MM en Philips Shop langgegaan. Alleen een 32" 7603 hing er bij de Philips Shop, meer niet. Wel stond er een gebruikte Aurea voor 3299 te koop...
pascalbulsing wijzigde dit bericht 15-04-2008 16:13 (21%)
Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 80 81 82 83 last
Dit topic is gesloten.