Hoofdcategorieën
Topicacties

[Virusscanners] Discussietopic deel 3

Pagina: 1 2 3 4 ... 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 14 augustus 2004

Nee dit is zeker niet normaal hoor. Ik gebruik Avira al jarenlang en deze melding kun je hooguit 1 keer tegenkomen, maar is zeker niet gebruikelijk.

Reg. datum: 16 maart 2004

Even een vraagje. Ik werk altijd zonder virusscanner. (surf op veilige sites en krijg geen mailspams)

1x in de 3-4 maanden installeer ik een scanner om te controlleren of ik nog steeds virusvrij ben.

Wat voor scanner is dan het meest ideaalst? Moet er dan 1 hebben die zeer goed scant en die bij verwijdering geen software- en registertroep achterlaat. De snelheid van de scanner maakt dan niks uit en het geheugengebruik ook niet. Gebruik xp en xp 64bit.

WD VelociRaptor 300gb 16mb // WD Raptor 76gb 16mb // 4x Maxtor DM10 300gb 16mb // 2x Seagate 320gb 16mb// 3x Samsung 500gb 16mb //

01000010 01101111 01110010
Reg. datum: 07 februari 2001

Waarom laat je de scanner niet gewoon staan en enable je alleen de on demand scanner? Dan hoef je bij jouw aanpak niet elke keer opnieuw te installeren en zat je toch altijd een up 2 date scanner paraat hebben voor het moment dat jij bepaalt te willen scannen.

Geen schaap.

Reg. datum: 30 maart 2002

quote:
objectief2 schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 21:15:
Nee dit is zeker niet normaal hoor. Ik gebruik Avira al jarenlang en deze melding kun je hooguit 1 keer tegenkomen, maar is zeker niet gebruikelijk.
Ik krijg ondertussen geen meldingen meer, maar dat is ook niet zo vreemd:
quote:
Due to the large number of people upgrading to version 8, the update servers are very busy, so some delays are expected.

The best time for updating is late at night/early morning German time, when the servers are less busy.

Cheers,

Steve
_O- amateuristisch gedoe...

Er komen dus in het geheel geen updates meer binnen hier...

Zelfde hier, update servers van avira zijn al dagen onbereikbaar.

edit : toevallig na deze post begint het boeltje weer te lopen 8)

KaMiKaZe wijzigde dit bericht 16-04-2008 17:08 (35%)

"Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift. That's why its called the present"

Soldier
Reg. datum: 22 februari 2005

Vandaag de update voor AVG binnen gehaald. Prepare for AVG 8.

Ben benieuwd wat voor nieuwigheid die met zich mee brengt.

Ik hoor van iedereen dat NOD32 zo lekker licht draait, maar bij mij niet hoor :( . Ik heb dat de scanner de hele tijd automatisch scant en daardoor 100% cpu zuigt. Enige idee wat ik verkeerd doe? (specs in sig)

Specs: Christian, Male, Happy - :)

Reg. datum: 15 oktober 2003

Ik heb precies dezelfde laptop als jij Aloys en hier heb ik nul CPU voor NOD32 terwijl ik dit bericht tik...
Ik krijg mijn cpu alleen op 0% wanneer ik de realtime scan uitzet, maar eigenlijk wil ik die juist wel aan.

Ik wil graag dat alleen nieuwe bestanden en aangepaste bestanden worden gecheckt. Dat moet kunnen volgens vele mensen op internet (alleen bij een nieuwe update gaat nod32 weer alles opnieuw scannen). Hoe krijg ik dat voor elkaar?

Specs: Christian, Male, Happy - :)

www.neome.tk

Gebruik al jaren AVAST FREE EDITION, dit omdat hij gratis is ( Duh ) en omdat hij niet zo zwaar is en er best goed uitziet. Vind AVG zo kleurtjes achtig...niet mijn ding. Verder best vaak updates, soms wel twee keer per dag. Doet eigenlijk vanalles automatisch, dat bevalt me wel. Draait op de achtergrond en je merkt het nooit. Totdat er een virus komt dan krijg je melding en alles is weer opgelost.

* Asus F3-Ka - AMD Turion 64 X2 TL-62 @ 2,1 Ghz - 3 GB RAM - HD2600 512MB - 250 GB 5400RPM * 500 GB WD My Book 7200RPM * MX518 * Xbox 360 + 40 Games * Philips HD-LCD 32'' * HTC Touch Dual * Olympus Mini-S * Mio 200 *

Reg. datum: 15 oktober 2003

quote:
Aloys schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 14:55:
Ik krijg mijn cpu alleen op 0% wanneer ik de realtime scan uitzet, maar eigenlijk wil ik die juist wel aan.

Ik wil graag dat alleen nieuwe bestanden en aangepaste bestanden worden gecheckt. Dat moet kunnen volgens vele mensen op internet (alleen bij een nieuwe update gaat nod32 weer alles opnieuw scannen). Hoe krijg ik dat voor elkaar?
Ik heb realtime scannen gewoon aanstaan. Dat opnieuw scannen herken ik niet...
Reg. datum: 23 juni 2001

Ik gebruik zelf McAfee (via Xs4All), maar zie dat het beter kan met bijv. de gratis AntiVir. Is het mogelijk om AntiVir erbij te installeren en af en toe te laten scannen en McAfee gewoon standaard te laten draaien? Is dit aan te raden? ... of krijg je vervelende conflicten oid?
Reg. datum: 30 september 2007

Ik heb meer dan eens van professionals te horen gekregen dat twee virusscanners (welke dan ook) op één systeem afgeraden wordt. Inderdaad zou dit tot conflicten kunnen leiden. Gewoon zorgen dat je één goede hebt, dat is gecombineerd met verstand gebruiken ruim voldoende.

Doorgaans gelden die conflicten niet voor meerdere antispywareprogramma's naast elkaar.

Reg. datum: 27 februari 2008

Hallo,

Ik heb net een nieuwe laptop, en zoek nog een goede antivirus.
Zelf ben ik altijd heel erg fan geweest van kaspersky, duidelijke interface, scant goed, je kan weer verder scannen ookal is de pc uitgeweest enzovoort. _/-\o_
Het enige nadeel van kaspersky is dat hij redelijk zwaar is en de download snelheid behoorlijk vertraagt. hij heeft er zelfs een keer voor gezorgd dat bittorrenten firefox helemaal geen internet meer kregen! :? dat doen we dus niet meer :P
Nou zoek ik eigenlijk een virusscanner met een duidelijke en goede virusscanner, geen firewall, het downloaden zeker niet vertraagt, en een beetje ligt is.
Geld speelt geen rol...

Kunnen jullie mij plz helpen?

Dell XPS 1530specs: T8300 | 3 GB | 320GB 5400 rpm | 1440*900 (lg)scherm | 6 Cells | 8600m GT | Wifi N-Doe mee aan Whatpulse! En help GoT aan de top!

www.neome.tk

Lees mijn post, 5 berichtjes terug eens.

Misschien wel leuk om voor dit topic een nieuwe POLL te maken zodat we kunnen zien welk virusprogramma het meest gebruikt wordt.

Ikzelf: Avast, gratis en goed.

* Asus F3-Ka - AMD Turion 64 X2 TL-62 @ 2,1 Ghz - 3 GB RAM - HD2600 512MB - 250 GB 5400RPM * 500 GB WD My Book 7200RPM * MX518 * Xbox 360 + 40 Games * Philips HD-LCD 32'' * HTC Touch Dual * Olympus Mini-S * Mio 200 *

Arc Nature

@Jardjee: Ik ben helemaal weg van G DATA's virusscanner. Heeft twee engines: kaspersky (100% zeker) en avg dacht ik. Vrij goedkoop, snel en komt als één van de beste (zo niet als beste) uit de tests. Vertraagd mijn systeem niet. Ik heb enkel de antivirus, dus niet die firewall suite.

98% of the population is asleep. The other 2% are staring around in complete amazement, abject terror, or both

Acties: [view][quote]

Door: F_J_K
Admin Softe Goederen
Front Verplichte Underscores

quote:
Hoebedoelje? Geef je wensen dan aan de mensen van Kaspersky, geef ze een paar miljoen en laat ze een versie maken die precies op jouw wensen aansluit. Of goedkoper: zet wat dedicated hardware op verschillende plaatsen in je netwerk. Maar dat bedoel je vast niet, anders speelt geld wel een rol ;)
quote:
Kunnen jullie mij plz helpen?
Er is in dit topic en in de rest van Beveiliging & Virussen al een heleboel over geroepen. Welke overweeg je (en waarom wel/niet)?

F_J_K wijzigde dit bericht 18-05-2008 09:42 (10%)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind'

quote:
F_J_K schreef op zondag 18 mei 2008 @ 09:19:
[...]

Hoebedoelje? Geef je wensen dan aan de mensen van Kaspersky, geef ze een paar miljoen en laat ze een versie maken die precies op jouw wensen aansluit. Of goedkoper: zet wat dedicated hardware op verschillende plaatsen in je netwerk. Maar dat bedoel je vast niet, anders speelt geld wel een rol ;)

[...]
Wie gaat er nou een miljoen betalen voor een virusscanner! ookal had ik het geld was het nog het laatste wat ik zou doen:P.( een van de laatste dan O-) )
maar eigenlijk betaal ik nooit voor een virusscanner, meestal leef ik eerst van de trial en anders van een key....

Dell XPS 1530specs: T8300 | 3 GB | 320GB 5400 rpm | 1440*900 (lg)scherm | 6 Cells | 8600m GT | Wifi N-Doe mee aan Whatpulse! En help GoT aan de top!

quote:
Crusader schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 23:29:
@Jardjee: Ik ben helemaal weg van G DATA's virusscanner. Heeft twee engines: kaspersky (100% zeker) en avg dacht ik. Vrij goedkoop, snel en komt als één van de beste (zo niet als beste) uit de tests. Vertraagd mijn systeem niet. Ik heb enkel de antivirus, dus niet die firewall suite.
Hmm, ik heb gdata dus geinstalleerd maar vista wou niet meer( normaal) opstarten.
Ik kon alleen nog in veilige modus.
Ik had dus bijna overwegen om maar een herinstal te doen tot ik me bedacht dat het misschien wel aan die nieuwe virusscanner lag. die kon ik nog verwidjeren uit veilige modus en gelukkig doet alles het nu.
Wel raar verhaal :?

Reg. datum: 10 maart 2004

Hallo,

ik heb een vraag over McAfee VirusScan Enterprise 8.5. Het systray icoontje is soms rood gekleurd rondom het schildje. Weet iemand waar dit voor dient?

http://img144.imageshack.us/img144/7528/mcafeegg8.jpg

Reg. datum: 23 september 2004

quote:
Chris_17 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 22:35:
Hallo,

ik heb een vraag over McAfee VirusScan Enterprise 8.5. Het systray icoontje is soms rood gekleurd rondom het schildje. Weet iemand waar dit voor dient?

[afbeelding]
heb hem ook net 3 dagen geinstalleerd maar volgens mij is dat als er een "Registeractie geblokkeerd" word.

Mooi wit is niet lelijk

Reg. datum: 12 januari 2002

Ben net om snelheidsredenen omgeschakeld van F-Secure naar Antivir. De gratis editie daarvan heeft geen POP3/IMAP ondersteuning. Voor mijn mail gebruik ik een Exchange server.

Mijn vraag is wat de toegevoegde waarde is van een aparte email-scanner? Zodra ik een bestand open dat als attachment egens bijzit, dan wordt dat bestand toch ook gewoon gescand? Iemand die hier verheldering kan brengen?
Net AVG 8 geprobeerd,maar deze vertraagt het systeem duidelijk heel erg.
Veel erger dan de vorige AVG die ik gebruikte.

Ik ben nu over op Avast.
Hiervoor had ik de betaalde mcAfee maar er zit een hoop in dat pakket dat ik gewoon niet gebruik en bij alles wat ik installeerde blokkeerde er wel iets.

Het gaat mij niet zo om het gratis zijn.. maar mcafee was me echt te groot geworden.
AVG beviel goed maar versie 8 dus niet.
Natuurlijk beveiliging is belangrijk,maar de laatste tijd betaal je steeds meer voor de ellende die een ander ( de virusmaker) veroorzaakt.

Ik hoop dat mijn keuze juist was.. ik kan mezelf moeilijk besmetten.
Bestaat er geen site net nep virussen waar wel de signature in zit zodat je kan zien of je antivirus proggie "aanslaat" ?
Voor mij moet een antivirus programma gewoon licht zijn,er hoeven geen onnodige toeters en bellen,firewalls en noem maar op in te zitten.

Wat vind de kenner beter,free antivir of avast ?

ben dyslectisch en kan hierdoor geen korte berichten schrijven en moeilijk de search gebruiken omdat ik de juiste keywords niet kan vinden.

Reg. datum: 13 september 2006

Antivir Premium 6 maanden gratis:

www.avira.com/vnu

is Engelandvaarder!
Reg. datum: 14 oktober 2006

quote:
Chris_17 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 22:35:
Hallo,

[afbeelding]
Dat is bij meestal als er een programma opstart uit de Temp-directory, uit een ingepakt archief. Soort van unauthorised access of zo, niet echt iets om je zorgen over te maken.

gambieter wijzigde dit bericht 25-05-2008 15:37 (3%)

Pagina: 1 2 3 4 ... 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: