Hoofdcategorieën
Topicacties

Playstation 3 als media center - deel 2

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 08 juli 2003

quote:
Shiver23 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 23:08:
Slichtly off-topic. Wil ik zojuist mijn Blu-ray van Tiesto - Elements of Life afspelen, krijg ik SD-beeld. PS3 aangesloten via component. Wat zullen we nu beleven? ICT aangezet? Wat een teleurstelling, daar koop ik toch geen Blu-ray voor. :'(
Wel leuk dat de DTS-MA gedownscaled wordt naar DTS. Klinkt ook meer dan prima.
quote:
For the system to output copyright-protected Blu-ray Discs at a resolution of 1080p, you must use an HDMI cable to connect the system to a device that is compatible with the HDCP(High-bandwidth Digital Content Protection)standard.
http://manuals.playstatio.../current/video/video.html

Waarschijnlijk krijg je daardoor de SD versie van de film/BD te zien.

PS3 (60 nu 320GB) PSN: Bierbeer || Online: [Warhawk stats] [Lego Star Wars] [GTA4] [Calling all Cars] [Motorstorm] || @me !

Wat sta je nou te kijken!
Reg. datum: 17 januari 2001

quote:
Frank J. schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 23:27:
[...]

[...]

http://manuals.playstatio.../current/video/video.html

Waarschijnlijk krijg je daardoor de SD versie van de film/BD te zien.
Bedankt voor de link maar ik heb oa Planet Earth en Ratatouille op Blu-ray en die doen het prima op 1080i, dus daar zit het hem niet in. Heb echt het idee dat ze iets vern**kt hebben op de disc. Hij is pas sinds vandaag (gisteren) te koop, dus er zal nog niet veel over bekend zijn, maar ik hoop dat er nog iets aan te doen valt (omruilaktie oid).

"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."//PSN: Shiver23.

ondertitel duh
Reg. datum: 06 september 2003

Ok, heb dan nu mijn usb schijf onderverdeeld in meerdere fat32 partities van 30gb elk.

Nu heb ik er een paar hd films @ 1080p in .mp4 formaat op gezet. De schijf wordt keurig herkend, maar de .mp4 bestanden niet. Ik dacht dat de PS3 .mp4 bestanden meteen herkende?

Of moet ik dit omzetten naar andere formaten?

Edit; de .mp4 bestanden zijn elk 3.90 a 3.95 gb. Dus aan het 4gb limiet kan dit niet liggen neem ik aan.

PcManiaxx wijzigde dit bericht 12-04-2008 12:03 (14%)

Asus P5E-X38 - E6750 @ 3.8ghz - Crucial Ballistix PC8500 2gb - Jetway 8800GT 750/1200- Enermax Galaxy 1000W - 2x Raptor 10K 150GB RAID-0 + 2x Hitachi Deskstar 500gb 16mb - Audigy X-Fi Elite Pro - Samsung 226BW 2ms - Vista Home Premium X86

Reg. datum: 02 december 2007

quote:
Shiver23 schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 00:07:
[...]

Bedankt voor de link maar ik heb oa Planet Earth en Ratatouille op Blu-ray en die doen het prima op 1080i, dus daar zit het hem niet in. Heb echt het idee dat ze iets vern**kt hebben op de disc. Hij is pas sinds vandaag (gisteren) te koop, dus er zal nog niet veel over bekend zijn, maar ik hoop dat er nog iets aan te doen valt (omruilaktie oid).
1080i is ook geen 1080p hè..... :) manual spreekt over 1080p. ik zou zeggen gewoon een hdmi kabel aanhangen. zit je altijd goed. component is toch een mindere verbinding, sowieso.

btw, met de nieuwe firmware 2.30 wordt die DTS zooi niet gedownscaled. (15 april)

Marko1974 wijzigde dit bericht 12-04-2008 12:21 (6%)

quote:
Marko1974 schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 12:20:
[...]

1080i is ook geen 1080p hè..... :) manual spreekt over 1080p. ik zou zeggen gewoon een hdmi kabel aanhangen. zit je altijd goed. component is toch een mindere verbinding, sowieso.

btw, met de nieuwe firmware 2.30 wordt die DTS zooi niet gedownscaled. (15 april)
Ten eerste heeft mijn tv geen hdmi, ten tweede gaat het mij niet om 1080p. De blu-ray geeft sd beeld, itt alle andere films die ik heb. Dat is vreemd en ik probeer er achter te komen waarom dat is.
En ik mag hopen dat dts-ma via optisch in 2.3 ook dts wordt. :)

Shiver23 wijzigde dit bericht 12-04-2008 13:23 (5%)

"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."//PSN: Shiver23.

ondertitel duh

Niemand antwoord op mijn vraag?

Asus P5E-X38 - E6750 @ 3.8ghz - Crucial Ballistix PC8500 2gb - Jetway 8800GT 750/1200- Enermax Galaxy 1000W - 2x Raptor 10K 150GB RAID-0 + 2x Hitachi Deskstar 500gb 16mb - Audigy X-Fi Elite Pro - Samsung 226BW 2ms - Vista Home Premium X86

Jawel: Klik eens met [driehoekje] op je USB drive, kies dan voor alles weergeven. De PS3 laat standaard geen files zien buiten de eigen folderstructuur, best vervelend. Als je je films allemaal in een folder genaamd VIDEOS zet dan ziet de ps3 ze wel gelijk. Maar subfolders ziet deze dan weer niet dus het is handiger te werken met alles weergeven.
Best handig hoor zo'n externe schijf erbij maar het kan veel beter als sony zijn best even doet op de firmware.

www.pasajo.nl

Reg. datum: 29 juli 2005

quote:
SBanga1976 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 22:15:
Zojuist heb ik een Playstation3 aangeschaft. Alleen heb ik een probleem met het aansluiten van de Playstation op mijn receiver (Onkyo TX-SR 605). Ik gebruik hiervoor de HDMI aansluiting van PS3 -> Receiver (In) en dan via HDMI (Out) naar mijn televisie. Echter krijg ik geen beeld te zien en het geluid (bij het aanzetten van de playstation 3) hoor ik ook niet. Ben door alle instellingen geweest van de receiver maar kon dit niet aan de praat krijgen. Als ik de PS3 direct aansluit op de TV dan krijg ik wel beeld en geluid.

Dacht eerst dat het de kabel was. Heb daarom een DVD-speler met HDMI aangesloten op de receiver ipv de PS3. Deze had wel direct beeld en audio.

Wat kan hier aan de hand zijn?
Het zal misschien wel al opgelost zijn, maar de mogelijke oplossing kan zijn dat je bij het aanzetten van je PS3 de power knop wat langer ingedrukt moet houden zodat de PS3 zijn video-settings aanpast. Ik heb dezelfde receiver en die doet het perfect hoor :)

PSN id: NL_SToRM

wil dat zeggen dat wanneer ik vervolgens in het menu hdmi zou aanzetten hij dan ook geen beeld zal geven via hdmi. ik heb ook die onkyo en had als volgt aangesloten (nieuwe hdmi komt eraan):
ps3 -> hdmi > onkyo ->component -> pioneer = geen beeld
komt dit door de onkyo of door de ps3?

Digital Media Junkie

ondertitel duh

quote:
DinoPK schreef op zondag 13 april 2008 @ 11:24:
Jawel: Klik eens met [driehoekje] op je USB drive, kies dan voor alles weergeven. De PS3 laat standaard geen files zien buiten de eigen folderstructuur, best vervelend. Als je je films allemaal in een folder genaamd VIDEOS zet dan ziet de ps3 ze wel gelijk. Maar subfolders ziet deze dan weer niet dus het is handiger te werken met alles weergeven.
Best handig hoor zo'n externe schijf erbij maar het kan veel beter als sony zijn best even doet op de firmware.
Bedankt voor de tip. Helaas lukt het nog steeds niet. Zodra ik op alles weergeven druk zie je alleen een "recyclebin" map staan. Ik snap gewoon niet wat ik verkeerd doe.

Het gaat om een .mp4 bestand van 3.9gb groot. Ik heb wel ergens gelezen dat WMP11 geen .mp4 bestanden kan streamen. Daar zou je Tvserity of NeroMediaHome nodig voor moeten hebben.

Kan die bevestiging alleen nergens meer vinden.

Hmm als jij die mp4 opgeslagen hebt op de HDD zou hij deze dan toch echt weer moeten geven. Kijk je wel via de video optie? Video's kan je alleen afspelen vanuit video, muziek vanuit muziek etc.
Onder de 4 gig kan je gewoon op een fat32 HDD zetten (zoals je hebt), beste oplossing.

www.pasajo.nl

ondertitel duh

quote:
DinoPK schreef op zondag 13 april 2008 @ 12:42:
Hmm als jij die mp4 opgeslagen hebt op de HDD zou hij deze dan toch echt weer moeten geven. Kijk je wel via de video optie? Video's kan je alleen afspelen vanuit video, muziek vanuit muziek etc.
Onder de 4 gig kan je gewoon op een fat32 HDD zetten (zoals je hebt), beste oplossing.
Jup, dit heb ik ook gedaan. Helaas wil het maar niet lukken. Heb nog een paar andere .mp4 bestanden opgezet van elk 3.9gb, maar het wil maar niet lukken. Er staat maar 1 map en dat is gewoon Recyclebin. Wordt steeds vreemder 8)7

Reg. datum: 09 oktober 2006

@PcManiaxx

Wat als je ze renamed naar .mpg ?

PSN ID: DCFreak

ondertitel duh

quote:
DCFreak schreef op zondag 13 april 2008 @ 16:54:
@PcManiaxx

Wat als je ze renamed naar .mpg ?
Ik zal het eens proberen. Bedankt voor de tip. Zal het straks laten weten.

Toch wel vreemd hoor. Zou het misschien kunnen liggen aan het feit dat ik "teveel" partities heb aangemaakt? Elk partitie is nu 30gb.

Edit; geen effect, helaas.

PcManiaxx wijzigde dit bericht 13-04-2008 18:09 (3%)

Reg. datum: 09 oktober 2006

@PcManiaxx

Heel vreemd idd, het aantal partities is misschien van invloed ja. Zet anders op elke partitie een mp3 bestand met een andere naam, dan zie je snel genoeg wat de situatie is (er vanuit gaande dat mp3's wel herkend worden).

Overigens, waarom heb je allemaal kleine partities gemaakt?

DCFreak wijzigde dit bericht 13-04-2008 18:30 (11%)

PSN ID: DCFreak

letitrednO
Reg. datum: 15 juni 2003

quote:
Marko1974 schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 12:20:
component is toch een mindere verbinding, sowieso.
Is helemaal niet waar.
Component kan net zo mooi beeld geven als HDMI.

hmm, spekkies Laptop Soms een beetje een taalpurist.
Wil een herverdeling van Nederland op de Patat-/Frietgrens

ondertitel duh

quote:
DCFreak schreef op zondag 13 april 2008 @ 18:27:
@PcManiaxx

Heel vreemd idd, het aantal partities is misschien van invloed ja. Zet anders op elke partitie een mp3 bestand met een andere naam, dan zie je snel genoeg wat de situatie is (er vanuit gaande dat mp3's wel herkend worden).

Overigens, waarom heb je allemaal kleine partities gemaakt?
Ik kan niet fat32 formatteren zonder onder de 32gb te blijven. Ga je daaroverheen, kan je ook fat32 formatteren. En de schijf in 1x fat32 formatteren kan niet.

Verder begin ik hier *kuch* erg strontziek van te worden, dus ik heb het maar eens via een andere manier gedaan. Nero Media Home erop gezet, files geshared, laat een mooie lijst zien (ook .mp4.)

Nu komt het mooie; hij herkend al de .mp4 bestanden keurig, maar schijn bedriegt want het gaat met zo een gestotter en geschok dat het het kijken nauwelijks waard is.

Hele dag bezig en nog nergens :P

quote:
PcManiaxx schreef op zondag 13 april 2008 @ 20:32:
[...]

Ik kan niet fat32 formatteren zonder onder de 32gb te blijven. Ga je daaroverheen, kan je ook fat32 formatteren. En de schijf in 1x fat32 formatteren kan niet.

Verder begin ik hier *kuch* erg strontziek van te worden, dus ik heb het maar eens via een andere manier gedaan. Nero Media Home erop gezet, files geshared, laat een mooie lijst zien (ook .mp4.)

Nu komt het mooie; hij herkend al de .mp4 bestanden keurig, maar schijn bedriegt want het gaat met zo een gestotter en geschok dat het het kijken nauwelijks waard is.

Hele dag bezig en nog nergens :P
Een schijf 1x fat32 gaat prima, alleen niet standaard met windows. Download Swissknife bijvoorbeeld en probeer het hier mee. Verder snap ik niet zo goed of je nu aan het streamen bent, of dat je de bestanden rechtstreeks via de PS3 probeert af te spelen.

En het is een beetje slechte timing, maar de firmware 2.20 heeft wat problemen met het streamen van HD-materiaal. Volgende week komt 2.30 uit. Ik hoop/neem aan dat dit hier weer opgelost is.

Shiver23 wijzigde dit bericht 13-04-2008 21:29 (8%)

Reg. datum: 16 mei 2007

quote:
SToRM666 schreef op zondag 13 april 2008 @ 11:33:
[...]

Het zal misschien wel al opgelost zijn, maar de mogelijke oplossing kan zijn dat je bij het aanzetten van je PS3 de power knop wat langer ingedrukt moet houden zodat de PS3 zijn video-settings aanpast. Ik heb dezelfde receiver en die doet het perfect hoor :)
Bedankt. Het werkt.

Reg. datum: 29 september 2007

Beste mede-trotse-playstation bezitters, :)

Net zoals jullie wil ik ook alles uit die playstation halen wat erin zit.
Eerst even een idee van de configuratie met daarna de vraag :*)

Als eerst de playstation 60 gig _/-\o_ _/-\o_
Deze zit draadloos verbonden op een modemrouter (DV120AM) Gekregen bij vroegere (Versatel voetbal abbonement) zit 2 meter van de modem vandaan

Vervolgens een systeem windows Vista Ultimate (Core 2 duo met 2 gig en 256 videokaart met 500 sata2 schijf met 16 mb buffer ) die ook wireless is verbonden met DV120AM uitstekend signaal er zit 3 meter tussen.

Vervolgens heb ik de playstation op dmz mode gezet omdat de playstation toch geen windows based systeem is dus kan het geen kwaad ;)
playstation heeft vast ip
en pc heeft vast ip

In de modem zijn de juiste poorten geopend die nodig zijn om te kunnen streamen

Op mijn pc heb ik tversity de laatste versie draaien met de laatste ffdshow heb laatst ook Super geinstaleerd maar dit heeft tot nu toe nog geen meerwaarde gehad :(

Mijn probleem/ vraag is het volgende

Ik kan uitstekend divx bestanden streamen (helaas krijg ik niet de subs aan de gang)
wat heb ik geprobeerd om dit te kunnen realiseren
Ik heb eerder in deze topic volgende link gevonden maar dit heeft niet geholpen
----->http://forums.tversity.com/viewtopic.php?t=8063

en dit heb ik gevonden in het topic
always transcoden en use directshow uitvinken
Dit heeft ook niet geholpen

wat ik wel even wil opmerken is het volgende
als ik films wil bekijken via de playstation dan zie ik niet op mijn pc dat ffdschow aangaat als ik een filmpje bekijk op pc doet ie dat wel :?

Mijn volgende vraag is hoe kan ik vob bestanden streamen ??
of andere formaten (het liefst met ondertiteling)

Alvast bedankt voor alle hulp :)

BMW M POWER

Ik heb deze vraag ook al gesteld in het PS3 ervaringen topic, maar ik denk dat hij hier meer op zijn plaats is.
Ik heb een probleem op mijn ps3. Als ik een dvd afspeel dan lijkt het net alsof ik naar een zeer slechte divx zit te kijken. Allemaal artifacts en blokken. Beeld van een Blueray of een game is gewoon prima.
Ik heb al zitten spelen met de beeldscherm instellingen van de ps3, maar ik krijg het niet goed.
Heb hem van 1080i naar 720p gezet, upscaling aan en uit, maar dat hielp allemaal niet.
Zie ik iets over het hoofd?

[url]www.cbforum.nl[url]

Ten eerste wat voor tv heb je? full hd :?
ten 2e hoeveel verschillende dvd's heb je geprobeerd :?
heb je niet gewoon een slecht cam gebrand :?
hoe is de playstation verbonden met je tv component of hdmi :?

armeen wijzigde dit bericht 15-04-2008 13:14 (75%)

BMW M POWER

quote:
armeen schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 12:54:
Ten eerste wat voor tv heb je? full hd :?
ten 2e hoeveel verschillende dvd's heb je geprobeerd :?
heb je niet gewoon een slecht cam gebrand :?
hoe is de playstation verbonden met je tv component of hdmi :?
De tv is een Philips CRT hd scherm (philips 32pw9551). 720P moet hij aan kunnen. Dvd's zijn gekochte dvd's, orginele dus. PS3 is met HDMI verbonden met de tv.
Als ik de dvd's in mijn normale speler doe is het beeld prima.
Heb uiteindelijk 4 dvd's geprobeerd.

[url]www.cbforum.nl[url]

De tv is een Philips CRT hd scherm (philips 32pw9551). 720P moet hij aan kunnen. Dvd's zijn gekochte dvd's, orginele dus. PS3 is met HDMI verbonden met de tv.
Als ik de dvd's in mijn normale speler doe is het beeld prima.
Heb uiteindelijk 4 dvd's geprobeerd.

oke nu komt deel 2 van de vragen
heb je al een ander tv geprobeert :?
ik denk niet dat dit een oplossing is omdat blue ray en spellen het wel goed doen
en heb je de dvds al in een ander dvd speler of een andere playstation geprobeert :?
en welke firmware heb je draaien op je playstation :?

Beste mede-trotse-playstation bezitters,

Net zoals jullie wil ik ook alles uit die playstation halen wat erin zit.
Eerst even een idee van de configuratie met daarna de vraag

Als eerst de playstation 60 gig
Deze zit draadloos verbonden op een modemrouter (DV120AM) Gekregen bij vroegere (Versatel voetbal abbonement) zit 2 meter van de modem vandaan

Vervolgens een systeem windows Vista Ultimate (Core 2 duo met 2 gig en 256 videokaart met 500 sata2 schijf met 16 mb buffer ) die ook wireless is verbonden met DV120AM uitstekend signaal er zit 3 meter tussen.

Vervolgens heb ik de playstation op dmz mode gezet omdat de playstation toch geen windows based systeem is dus kan het geen kwaad
playstation heeft vast ip
en pc heeft vast ip

In de modem zijn de juiste poorten geopend die nodig zijn om te kunnen streamen

Op mijn pc heb ik tversity de laatste versie draaien met de laatste ffdshow heb laatst ook Super geinstaleerd maar dit heeft tot nu toe nog geen meerwaarde gehad

Mijn probleem/ vraag is het volgende

Ik kan uitstekend divx bestanden streamen (helaas krijg ik niet de subs aan de gang)
wat heb ik geprobeerd om dit te kunnen realiseren
Ik heb eerder in deze topic volgende link gevonden maar dit heeft niet geholpen
----->http://forums.tversity.com/viewtopic.php?t=8063

en dit heb ik gevonden in het topic
always transcoden en use directshow uitvinken
Dit heeft ook niet geholpen

wat ik wel even wil opmerken is het volgende
als ik films wil bekijken via de playstation dan zie ik niet op mijn pc dat ffdschow aangaat als ik een filmpje bekijk op pc doet ie dat wel

Mijn volgende vraag is hoe kan ik vob bestanden streamen ??
of andere formaten (het liefst met ondertiteling)

Alvast bedankt voor alle hulp

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: