Amd x2 4400 @ 2.65 |ASUS 32-MRP| 2 GB OCZ | X1900XT CF @ 660/840 | 3x maxtor HD (400gb) |
PC gaming uiteindelijk toch dood?
Pagina: 1 2 3 4 ... 34 35 36 37 38 39 40 41 42 ... 54 55 56 57 last
Reageer Nieuw TopicNeem een UT of een COD, dat kun je echt niet fatsoenlijk besturen met een "6-axis" of whatever. Zulke games worden gespeeld met een muis en keyboard. En ach, wat is 1080P (90% van de consolegames is niet eens native 1080P *proest*)? Mijn Eizo S2431W gaat nog hoger dan dat!
Laat de flames maar komen jongens
Janssen wijzigde dit bericht 11-04-2008 15:31 (3%)
Asus P5B Deluxe | Q6600@3600 | 4GB PC6400 Corsair XMS2 | EVGA 9800GX2 | Eizo S2431W
Reg. datum: 01 december 2002
Fair enough. Ik kijk even rond op de gemiddelde computerwinkel waar een non-tweaker misschien heen zou gaan om goed advies te krijgen voor een nieuwe PC en wat zie ik daar? Vrij veel PCs die toch wel als gaming systemen gebruikt kunnen worden. MyCom bijvoorbeeld heeft er al 1 van minder dan 600 euro die een snelle dual-core processor en een 8400GS heeft - daarmee speel je makkelijk Crysis in medium detail (wat er overigens nog altijd beter uit ziet dan wat er verder ook op PC of console te spelen valt), laat staan minder veeleisende games (alles dus).quote:alvi schreef op donderdag 10 april 2008 @ 19:58:
Je mag nog gaan pricewatchen tot je een ons weegt, dat is niet iets wat de grote massa zal doen. Dergelijke manier van pc's samenstellen vind je alleen bij een erg kleine niche (tweakers). Geen enkel normaal gezin zal op die manier een pc kopen. Zeker niet nu je in elke supermarkt bij manier van spreken naast het brood een pc kan meenemen.
En van consoles worden er natuurlijk evenveel verkocht als PC's. Oh nee, toch 'net' iets minder. Het is inderdaad een klein deel wat een echt goede gaming PC zal hebben, maar zelfs als dat maar 3-5% is, dan is dat nog relatief (in vergelijking met console platforms) een gigantische markt.quote:De markt is dus echt maar zo groot als het aantal 'enthousiast pc user'. Terwijl bij consoles elk verkocht exemplaar een potentiele game koper wordt.
Oh? Ik heb meer klachten over vastlopende games, haperende games, beschadigde DVDs en dode hardware ontvangen via mijn vrienden die op hun Xbox 360 games spelen dan diegenen die op hun PC spelen - en van die laatsten ken ik er dan nog eens meer ook. Het is zeker niet meer zo dat als je een console game koopt dat je die ook zeker weten goed gaat draaien... kijk maar naar Oblivion op de X360, The Orange Box of bij momenten Assassin's Creed op de PS3. Bij een PC kan je dan je hardware overclocken, upgraden, drivers updaten of settings omlaag zetten - met je console zit je er maar mooi - permanent - mee opgescheept.quote:Daarnaast koop je en pc en ben je nog eens niet zeker wat er wel en niet goed op gaat draaien, want het hangt van zovele dingen af. Gemakkelijk? Gebruiksvriendelijk? My ass.
...
Console= game kopen, klaar. (en dan ontspannen)
Gezien jouw lijst van 'goede' games die je hierboven had geplaatst en het feit dat jij blijkbaar geen goede aankomende PC games ziet... denk ik eerder dat de genres waar de gemiddelde PC gamer meer naartoe trekt jou gewoon niet liggen en dus in de 'extreme nerd games' categorie vallen. Als ik kijk naar toekomstige titels op de console dan is dat weer precies het tegenovergestelde van jouw beeld: ik zie enkel games die ook op PC gaan uitkomen, waarschijnlijk in superieure vorm (net zoals Assassin's Creed, Mass Effect, Gears of War, BioShock, enz.) en allerlei games in genres die vast leuk zijn voor heel veel mensen, maar mij eerlijk gezegd niet zo aanspreken.quote:Zoveel 'echte pc' games zijn er niet (meer) hoor. Behalve dan die extreme nerd games, of waarvoor je licht autistisch moet zijn om ze te willen spelen. Verouderde concepten, prut rpg telkens... Mensen willen ontspanning en PLEZIER als ze gamen (like duh)
Even kijkend naar 2008 zie ik op RTS front alleen al Codename Panzers: Cold War, Demigod, Empire: Total War, Heroes of Might & Magic Kingdoms, Sins of a Solar Empire expansion pack, Red Alert 3, Starcraft 2 & Worldshift op de planning staan. Dat zijn dan nog eens enkel de high-profile titels die sowieso wel aan gaan slaan. En we hebben het dan enkel over strategy en dus niet eens al die andere coole titels die nog komen zoals Deus Ex 3, Crysis 2, X3: Terran Conflict, Totems, Tiberium, Half Life 2: Episode 3, S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky, Dragon Age, Mafia 2, Thief 4, enz...
Dit is natuurlijk een kwestie van wat voor soort games je leuk vindt. Dat speelt uiteraard voor een groot deel mee met de keuze of je een spel op PC of console wilt spelen, of dat je je geld eerder uitgeeft aan een nieuwe console game dan een PC game. De veronderstelling dat 'ontspanning' en 'plezier' hetzelfde betekend voor iedereen is natuurlijk belachelijk.
Waarom heb je Vista nodig om met de console game ervaring mee te gaan op de PC? Als PC gamer heb je Vista helemaal nergens voor nodig - en kom nou niet met DirectX 10, want qua performance (in huidige games) is het slechter en qua graphics scheelt het vrijwel niets met DX9 versies. Je hebt ook geen vista-exclusive titels (behalve twee hele slechte Microsoft games genaamd Halo 2 en ... ach die andere ben ik zelfs alweer vergeten), dus daar hoef je het ook niet voor te doen.quote:En dan nog iets, als ik mee wil met de console game ervaring op de pc. (dus ook games als AC, bioshock, mass effect, enz ... spelen) dan moet ik eerst vista kopen (110 euro), dan een 8800/9600 gpu. En dan ben ik weer bezig met tweaken, prutsen, installeren, pc open, geld uitgeven...
Wow, ben jij even stoer! Wat heeft de resolutie van je monitor te maken met de resolutie waarin een game gerendered wordt?quote:Janssen schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 12:27:
Consoles zijn leuk voor jan met de pet die af en toe zonder gedoe een spelletje wil spelen, en geilt op kreten als "HD", "6-Axis" en "Next-Gen". Serieuze gamers spelen echter nog steeds op een deftige pc.
Neem een UT of een COD, dat kun je echt niet fatsoenlijk besturen met een "6-axis" of whatever. Zulke games worden gespeeld met een muis en keyboard. En ach, wat is 1080P (90% van de consolegames is niet eens native 1080P *proest*)? Mijn Eizo S2431W gaat nog hoger dan dat!
Dat zal een 'jan met de pet' als ik wel niet begrijpen. Hoogmoed komt voor de val toch?
Shiver23 wijzigde dit bericht 11-04-2008 12:56 (5%)
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."//PSN: Shiver23.
Vreemd. 80% van de CoD4 spelers doet dat namelijk op de consolequote:Janssen schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 12:27:
Zulke games worden gespeeld met een muis en keyboard.
Wel jammer dat ik dus niet onder de serieuze gamer valt, ondanks mijn 140 uur CoD4 online gameplay en 30 originele Xbox 360 games.
PWM wijzigde dit bericht 11-04-2008 13:09 (22%)
XBOX 360 Gamertag NES/GameBoy/SNES/Gamecube/DS Lite/Wii Xbox/Xbox 360 PS1
Reg. datum: 01 oktober 2001
Spelletjes...
Bij de consoles is er een 'revolutie' gaande nu juist niet de über next gen consoles met hun betere graphics en hogere resolutie als warme broodjes over de toonbank gaan maar in tegendeel. de Nintendo Wii verkoopt als een tierelier en massa's mensen kopen handhelds als de Nintendo DS en de Sony PSP.
De eigenaren van 'Deftige PC's', PS3,s en X-boxen zijn de oude generatie gamers. Niks mis mee en de games zijn nog steeds geweldig maar de markt is opgeschoven naar de casual pa, ma, vrouwen markt die veel groter en lucratiever is.
Vroeger toen ik ik nog de wereld spelletjes kocht waren de genres voornamelijk adventures, rollenspellen, wargames en flightsims. Ik was/ben helemaal into flightsims en wargames. Maar helaas. Vroeger verkochten games als Falcon 4 an Janes Longbow karrevrachten nieuwe super PC's terwijl je tegenwoordig moeite moet doen om ergens nog een joystick te kopen.
Tegenwoordig moet ik het doen met mijn backlibrary classic flightsims en koop ik moderne wargames van internet only publishers. FPSen waren nooit echt mijn ding maar de markt is nu toch wel overvol met die dingen. Ik was al klaar na Quake I. Is er nu echt nog zoveel toegevoegd in het genre dat er iedere maand een nieuwe FPS uit kan komen? Daar is toch geen markt voor?
Games zullen worden gemaakt daar waar er de grootste markt voor is. De revolutie in PC gaming zal waarschijnlijk uit de simpele flash / online gaming komen. De Deftige PC's en de 'next gen' consoles voeren een achterhoede gevecht waarvan de uitkomst er al lang niet meer toe doet.
Kijk trouwens voor de aardigheid eens hoeveel game development studios op de fles gaan de laatste tijd.
De ironie is dat de jan-met-de-petten over het algemeen wél gewoon hun games kopen, in plaats van de echte gamers die hun spullen downloaden (want ze hadden het anders toch niet gekochtquote:Janssen schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 12:27:
Consoles zijn leuk voor jan met de pet die af en toe zonder gedoe een spelletje wil spelen, en geilt op kreten als "HD", "6-Axis" en "Next-Gen". Serieuze gamers spelen echter nog steeds op een deftige pc.
En dat is meteen de reden van dit topic (ongehinderd even lekker generaliseren!): De jan-met-de-pet kóópt een console spel gewoon (en ja, je kan modden, maar hoe groot is dat aandeel nou _werkelijk_?) terwijl de "die-hard-1337-pc-gamer-die-uren-met-de-config-rommelt" zijn spellen liever niet koopt. In elk geval is het risico van piraterij bij consoles vele malen kleiner.
Dat kan men niet, of kan jij dat niet? Ik blijf het fantastisch vinden dat het gebrek aan "talent" om met een controller te kunnen spelen altijd wordt afgewenteld, zo van "jamaar je kan shooters heul niet met een controller spelen!" Ga dat die duizenden Halo, GoW en CoD spelers op Xbox Live en het PSnetwork maar eens vertellen. Vermeld er dan meteen bij dat zij geen echte gamers zijn trouwens.quote:Neem een UT of een COD, dat kun je echt niet fatsoenlijk besturen met een "6-axis" of whatever. Zulke games worden gespeeld met een muis en keyboard. En ach, wat is 1080P (90% van de consolegames is niet eens native 1080P *proest*)? Mijn Eizo S2431W gaat nog hoger dan dat!
En dan niet aankomen dat er grotere hitboxes/aimbots gebruikt worden. Want als dat nou écht zo'n groot aandeel in de gameplay zou hebben, dan zou jij het dus ook makkelijk met een controller kunnen spelen
Opvallend wel dat de pcshootersnobs hier ook meestal degenen zijn met hun specs in hun signature.
Die mit Tranen säen, werden mit Freuden ernten. Sie gehen hin und weinen, und tragen edlen Samen, und kommen mit Freuden und bringen ihre Garben - Psalm CXXVI 5,6 | last.FM
Tel de illegale joopies mee en je zit vast ergens op 50/50.quote:PWM schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 13:02:
[...]
Vreemd. 80% van de CoD4 spelers doet dat namelijk op de console
Wel jammer dat ik dus niet onder de serieuze gamer valt, ondanks mijn 140 uur CoD4 online gameplay en 30 originele Xbox 360 games.
80% van de gamers is waarschijnlijk ook geen "serieuse gamer"
Speel wel eens cod4 op de 360 tegen elkaar, moet zeggen dat ik er wel handiger in ben geworden. Gaat vrij goed zelf. Maar de manier van spelen op de pc is heel anders, meer realtische. Movement gaat ook een stuk makkelijk, als je op de 360 iemand tegen komt die je alleen in je ooghoeken ziet, ben je dood want je kan niet snel genoeg draaien.
evilpin0 wijzigde dit bericht 11-04-2008 13:29 (27%)
Amd x2 4400 @ 2.65 |ASUS 32-MRP| 2 GB OCZ | X1900XT CF @ 660/840 | 3x maxtor HD (400gb) |
Vreemd. Als de discussie gaat dat PC gaming ten onder gaat aan kopieen, dan is het niet waar.quote:evilpin0 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 13:27:
[...]
Tel de illegale joopies mee en je zit vast ergens op 50/50.
Als je dan zegt dat meer mensen het spel op de console spelen, dan word er weer gezegd dat iedereen op de PC kopieert
Meer realisme op de PC?quote:evilpin0 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 13:27:
Speel wel eens cod4 op de 360 tegen elkaar, moet zeggen dat ik er wel handiger in ben geworden. Gaat vrij goed zelf. Maar de manier van spelen op de pc is heel anders, meer realtische. Movement gaat ook een stuk makkelijk, als je op de 360 iemand tegen komt die je alleen in je ooghoeken ziet, ben je dood want je kan niet snel genoeg draaien.
180 graden draaien in 0,001 seconde is niet realistisch. Vanuit de draai met je Sniper rifle iemand een headshot geven op 300 meter afstand ook niet.
Als games met muis en toetsenbord 1 ding niet is, is het realistisch. Juist om de zo geprezen snelheid van muis en toetsenbord, zorgt het voor een zeer onrealistsche situatie. De console klopt wat dat betreft beter, omdat mikken gewoon wat lastiger is.
Overigens kan je op de 360 (en ongetwijfeld ook de PS3) de movement 3x sneller zetten dan out-of-the-box. Dan is het mikken wel weer moeilijker, zoals het hoort dus.
PWM wijzigde dit bericht 11-04-2008 13:39 (58%)
Weet niet hoe je tot die conslusie komt met die quote van mij.
Tsja,
Ik speel al lang op de pc natuurlijk en als ik dit zo lees komt het gewoon over als een console fan boy post (geen flame).
Ik kan mij zelf misschien in +- 0,3 sec omdraaien (torso) , nu ben ik ook in aanzienlijk betere conditie dan een gemiddeld persoon. Hoe snel zou een getrainde commando zich kunnen omdraaien?
Als hij zich dan omdraait omdat hij wat in zijn ooghoek ziet mikt die lijkt mij op gevoel, iets wat ik je met muis ook kan creëren, het aim gevoel. Hoezo denk je dat er zoveel uber leet fps spelers op de pc zijn?
Je hebt meestal wel een punt in je post maar nu vindt ik het vrij klinkklare onzin.
Alleen al het om je heen kijk aspect, in het echt kijk je voordurend om je heen, de console shooters zijn zo gemaakt dat je alleen vooruit en een beetje naar links en recht hoef te kijken. Heb zoveel pc shooters gespeelt als bv AA, BF2 ect ect met veel grote gebieden waar je echt aan het “scannen” bent voor de vijand. Maar met een slakken tempo om je heen kijken is dus is realtische naar jouw mening.
evilpin0 wijzigde dit bericht 11-04-2008 13:45 (86%)
Volgens mij zet ik het ook redelijk algemeen neer.quote:evilpin0 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 13:33:
Dat denk jij.
Weet niet hoe je tot die conslusie komt met die quote van mij.
Er staan zeer veel posts in het topic over dit onderwerp, waarin mensen bij hoog en laag beweren dat het prima gaat met PC verkopen, en cijfers niet kloppen.
Mijn CoD4 draait net zo snel om als ik dat kan. Als jij dat te traag vind, dan staat of de 360 instelling niet goed, of je bent superman.quote:evilpin0 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 13:33:
Dat denk jij.
Je hebt meestal wel een punt in je post maar nu vindt ik het vrij klinkklare onzin.
Alleen al het om je heen kijk aspect, in het echt kijk je voordurend om je heen, de console shooters zijn zo gemaakt dat je alleen vooruit en een beetje naar links en recht hoef te kijken. Heb zoveel pc shooters gespeelt als bv AA, BF2 ect ect met veel grote gebieden waar je echt aan het “scannen” bent voor de vijand. Maar met een slakken tempo om je heen kijken is dus is realtische naar jouw mening.
Ik heb thuis een redelijke wapen kast, zowel dubbelloops hagel, als kogelgeweren met scope. Ik weet prima hoe het bewegen en mikken gaat, aangezien ik dat zeer regelmatig doe. Ook de meest ervaren Commando/Navy Seal/SAS man mikt nooit zo snel als je op de PC kan doen met je muis.
Maar goed, we verzanden weer in een Console vs PC verhaal (waar ik zelf aan meerwerk), en dat is de bedoeling niet.
PWM wijzigde dit bericht 11-04-2008 13:52 (5%)
quote:evilpin0 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 13:33:
Maar met een slakken tempo om je heen kijken is dus is realtische naar jouw mening.
"In het echt" weegt je wapen natuurlijk een pak meer dan een muisje. Alleen al een eenvoudig handvuurwapen kan makkelijk naar de 1 tot 1,5 kilo gaan met een vol magazijn. Zie jij daar maar eens bliksemsnel mee te draaien en dan ook nog iets te raken ter groote van een kokosnoot op een afstand van 25 meter wat ook nog eens druk beweegt. En het gaat er eerder om dat je de situatie overleefd dan dat je zoveel mogelijk "kills" haalt natuurlijk. Dus in die zin is het langzamere bewegen realistischer dan dat adhd-snel.
TroonStaal wijzigde dit bericht 11-04-2008 13:56 (4%)
Die mit Tranen säen, werden mit Freuden ernten. Sie gehen hin und weinen, und tragen edlen Samen, und kommen mit Freuden und bringen ihre Garben - Psalm CXXVI 5,6 | last.FM
Reg. datum: 12 maart 2008
Je vergeet bij je berekening nog enkele heel belangrijke zaken.quote:Droniac schreef op donderdag 10 april 2008 @ 16:48:
702 euro - nog vrij ruim onder die 750 euro en dus minder dan de helft van wat je aangeeft als benodigt voor een gaming PC. Terwijl dit toch een high-end rig is die werkelijk alles in high detail en hoge resolutie af kan spelen met veel betere beeldkwaliteit dan eender welke console. Je kan het veel goedkoper doen (vooral qua kast, harde schijf, voeding en videokaart) maar dit is dan ook echt een goede gaming PC.
Er moet een OS op (lees : Windows) om de gekende games te kunnen spelen.
Dat OS moet je kopen, installeren, juiste drivers erbij en dan de boel vaak nog wat finetunen.
Absoluut niet voor de doorsnee user wegegelegd en veel te ingewikkeld in vergelijk met het aanzetten van een console en er een game cd of dvd in te gooien...
Tot voor enkele jaren had PC gaming enorme voordelen. Vooral de online mogelijkheden waren een enorm pluspunt. Maar tegenwoordig kan elke console online om tegen users anywhere te spelen en hebben consoles vaak meer bruikbare power onboard dan de meest dure pc.
Een muis 3cm naar links bewegen of een geweer 180 graden draaien mwja wat zou er sneller zijn. Realistische vergelijkingquote:PWM schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 13:48:
[...]
Mijn CoD4 draait net zo snel om als ik dat kan. Als jij dat te traag vind, dan staat of de 360 instelling niet goed, of je bent superman.
Ik heb thuis een redelijke wapen kast, zowel dubbelloops hagel, als kogelgeweren met scope. Ik weet prima hoe het bewegen en mikken gaat, aangezien ik dat zeer regelmatig doe. Ook de meest ervaren Commando/Navy Seal/SAS man mikt nooit zo snel als je op de PC kan doen met je muis.
Zet je je sens op uber hoog in cod4 dan ga je geheid over je doelwit heen. Mikken is niet eens zo slecht op een console mits de afstand niet te groot is.
Als je op de pc een doelwit ziet lopen gooi je muis een aantal cm in de juiste richting en opgevoel kom je dan precies op ze hoofd uit.
Op de 360 moet je je stick ineen richting duwen en loslaten als die over ze hoofd gaat, daardoor (lijkt mij) kun je nooit een perfect aim gevoel ervoor krijgen.
Ik speel nog redelijk wat cod4 op de 360 met vrienden en dat is mijn persoonlijk ervaring.
Kijk als je dan gaat vergelijking op realisme wat ik helemaal niet wil doen eigenlijk, zou ik zeggen dat de muis aanzienlijk realistischer mikt want een commanda/navy seal/sas mannetje gooit ook op gevoel ze loop direct naar zijn doelwit.
@]TroonStaal
Hou de loop gebogen naar beneden en beweeg hem diagonaal omhoog terwijl je je torso draait en je lichaamsgewicht meehelpt het geweer te draaien. Ik weet zeker dat je max snel kan omdraaien met een geweer mits je goede techniek gebruikt, vechten (ook met wapens) is puur techniek (en inzicht)
evilpin0 wijzigde dit bericht 11-04-2008 14:03 (9%)
Over de topic-vraag of pc gaming echt dood gaat heb ik wel een soort van mening. Ik denk dat de game markt groter en groter wordt - mensen zoeken erg graag een ontvluchtend moment van de stressvolle realiteit om eens harstikke leuk een spel te spelen. De biljoenen markt gaat die cashkoe niet meer uit handen geven en gaming an sich gaat nergens heen. Nu is PC gaming natuurlijk gelinked aan de toekomst van een PC; en nou juist daar denk ik dat PC gaming een andere kant op gaat, alas niet zal uitsterven. PC's zijn nu heel centraal - 1 user versus 1 pc. Ik denk dat veel bedrijven doorhebben dat PC's steeds krachtiger worden en meer als 'portals gaan dienen' voor meerdere clients. Daar zit in mijn mening het geld en de toekomst voor het pc platform. Dat een centrale hub naar verscheidenen schermen informatie stuur, zodat meerdere users volledig onafhankelijke taken kunnen uitvoeren op een zeer krachtige machine in de meterkast.
PC gaming zal hierbij denk ik niet doodgaan - maar evolueren. Ik denk dat de echt krachtige / prachtige games zich meer naar een stand-alone console gebied verplaatsen; waarmee in die tijd consoles een stuk meer (netwerk)functionaliteit bieden dan dat ze nu doen. Ik denk dat ze juist meer op pc's gaan lijken, dat zie je nu al. Mods, software, patches, homebrew linux - het begint daar juist op te komen. Maar ik denk dat de pc de bak blijft als workstation en games daar richting achtergrond verdwijnen. Photoshop, tekstverwerking, surfen, privé dingen (onderschat 'die' dingen niet).
Ook begrijp ik niet dat veel mensen hier zo naïef zijn te denken dat als consoles eenmaal de dominerende game stations zijn, en daar stevenen ze hard op af, dat juist daar de illegale spelmarkt zich op zal gaan richten; make no mistake. Dat vermijd je niet en die illusie hebben spelmakers ook niet, althans niet de intelligente / succesvolle. Ik denk dus dat 'computers' een meer de-gecentraliseerd systeem worden en 'consoles' het entertainment en streaming platform voor de toekomst worden.
En weet je wat - either way zitten wij in de huidige tijd en zullen we het wel zien. Veruit de meeste zullen gewoon meegaan met de flow, lekker hun leven lijden en hun eigen keuzes maken op het gebied van consoles en pc's. Zolang ze er maar plezier in hebben
An eye for an eye and the whole world goes blind - System
Zolang mensen zekerheid willen hebben van de beste grafische games, zonder lags. bieden concoles een uitkomst.
wij tweakers weten precies wat we nodig hebben om games te spelen op de pc, en op welke hardware we moeten letten.
voor de normale game leeks, van tegenwoordig is dat allemaal geheimtaal. een console is makkelijk en duidelijk, geen onhandige instalaties, en zekerheid dat het werkt.
mja ik houd het gewoon bij pc gaming, aangezien daar veel meer voor te krijgen valt, zeker in mijn
intresse gaming, waarbij grafische kwaliteit op de laatste plaats komen, de gameplay komt bij mij voorop.
ben volgens mij lid van teambvd, RC5-72 rulezzz
Je hebt het nu puur over de torso, maar het is het hele lichaam wat op de PC zo snel moet reageren. Als ik in het echte leven zo snel draai (met 20 kilo bepakking op mijn rug), dan liggen mijn knieschijven 5 meter verderop.quote:
Gevoel is iets anders. Voor de 1 voelt iets goed aan, voor de ander is dat weer wat anders. De eerste SAS-er die zijn geweer op gevoel opgooit is trouwens dood of ontslagen.
Call of Duty is natuurlijk ook niet gebouwd om het realisme, dus wat dat betreft gaat het tock ook wel een beetje mank.
PWM wijzigde dit bericht 11-04-2008 14:12 (10%)
Beter een snelle minder accurate reactie dan een te langzame reactie zouden ze waarschijnlijk tegen deze sas persoon hebben gezegt. Oefening baart kunst (techniek is dus kunst)quote:PWM schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 14:10:
[...]
Je hebt het nu puur over de torso, maar het is het hele lichaam wat op de PC zo snel moet reageren. Als ik in het echte leven zo snel draai (met 20 kilo bepakking op mijn rug), dan liggen mijn knieschijven 5 meter verderop.
Gevoel is iets anders. Voor de 1 voelt iets goed aan, voor de ander is dat weer wat anders. De eerste SAS-er die zijn geweer op gevoel opgooit is trouwens dood of ontslagen.
Call of Duty is natuurlijk ook niet gebouwd om het realisme, dus wat dat betreft gaat het tock ook wel een beetje mank.
Ik wil niet bijdehand doen maar je moet een simultaan een stap zetten met je voet, instappen (kan ook achteruit) heet dat.
Ik doe een aantal jaren vechtsport en de meeste mensen die het een stuk langer dan mij doen snappen niet eens de techniek achter een perfecte stomp die denken dat je alleen met je shouder en torso slaat maar je gebruikt je hele lichaam om een goede stomp te maken inclusief je voet.
Beter gezegd veel mensen weten niet eens de optimale ademhaling techniek tijdens extreem intensieve inspanning.
Offtopic.
AA heeft wat dat betreft een vrij realtische richt systeem.
Reg. datum: 01 december 2002
Als je de rest van mijn reactie ook even had gelezen dan wist je dat ik dat helemaal niet over het hoofd heb gezien. Kijk er nog maar eens goed naar, vooral direct onder dat stukje wat jij quote. Misschien vind je daar nog iets magisch.quote:SYNC4489 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 13:59:
[...]
Je vergeet bij je berekening nog enkele heel belangrijke zaken.
Er moet een OS op (lees : Windows) om de gekende games te kunnen spelen.
Programma's installeren is iets wat de doorsnee gebruiker tegenwoordig ook kan, het is dan ook enkel het op "Ja" en "Volgende" drukken en verder wijst het zichzelf wel. Drivers zitten bij de producten meegeleverd - ja het is handig om de nieuwste drivers te hebben, maar niet per se vereist (ik speel nu ook met verouderde drivers en heb geen problemen). Finetunen zie ik niet in waarom dat (voor een normale gebruiker/casual gamer) nodig zou zijn, wat wil je dan zo nodig finetunen? Game settings aanpassen is (meestal) niet eens nodig, aangezien deze in (de meeste) moderne games standaard al ingesteld worden aan de hand van jouw PC. Ok, dankzij het installeren is het iets ingewikkelder, maar aan de andere kant is een toetsenbord/muis weer vertrouwder voor een beginnende gamer dan een controller - (bijna) iedereen heeft immers weleens met een PC of typmachine gewerkt, maar vrij weinig hebben dat ook met een X360/PS3 controller.quote:Dat OS moet je kopen, installeren, juiste drivers erbij en dan de boel vaak nog wat finetunen.
True - tot op zekere hoogte. Online functionaliteit is immers nog altijd uitgebreider op de PC, met name dankzij gratis programma's als Steam en Xfire die bovendien perfect geschikt zijn voor beginnende gebruikers (makkelijk vrienden in games opzoeken, built-in voice support, automatisch patches voor al je games downloaden, enz). Alhoewel dat natuurlijk ook weer het nadeel heeft dat omdat je er veel meer mee kan, het dus ook gelijk een stuk ingewikkelder en minder uniform is.quote:Tot voor enkele jaren had PC gaming enorme voordelen. Vooral de online mogelijkheden waren een enorm pluspunt. Maar tegenwoordig kan elke console online om tegen users anywhere te spelen en hebben consoles vaak meer bruikbare power onboard dan de meest dure pc.
De laatste zin klopt uiteraard van geen kant, maar daar had ik al eerder over gereageerd dus dat kan je ook zo hierboven ergens teruglezen.
Met die uitzondering dat je geen keuze van hardware en OS hebt, want dat is voor je bepaald. Je offert wat vrijheid op zodat gamesproducenten geen moelijke code moeten kloppen. Daar staat tegenover dat je zelf niet hoeft te rommelen met instellingen.
Pick your poison
Auredium - Arcane Frost Mage
Hier ben ik het wel mee eens. Ik zie de twee overigens steeds dichter naar elkaar toe groeien. MEt de komst van mediacenters komt de pc weer terug in de huiskamer. Beide gaan steeds mer op elkaar lijken en het zou me niet verbazen als ze uiteindelijk met elkaar compatibel worden. De Sony's en Microsoften van deze wereld zouden uiteindelijk wel eens heel erg op de Compaqs en Dells kunnen gaan lijken.quote:Auredium schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 16:33:
Console = PC
Alea iacta est
Reg. datum: 20 oktober 2001
P4 2.8Ghz 800mhz , MSI 875P mobo , 2x 512DDR400 corsair , 9800 xt , Soundblaster 5.1 , Maxtor 80gb 7200rpm , Pioneer dvd 120 , Plextor fikker
TheZeroorez wijzigde dit bericht 11-04-2008 19:59 (90%)
PSN ID: Vanholm - PS3 Games: !Fifa 09!, GTA4, Beijing 2008, RB6: Vegas 2, F1:CE, Def Jam Icon, R: Fall of Men, Lair, Assassin's Creed. Hattrick team: Rapid Brugge (841915)
Dan mis je het punt van een console he, console is gemaakt om in de huiskamer te spelen. Hoe wil je gaan zitten met een muis in je huiskamer? Heb je wel een bureau voor nodig (of een ander soort installatie).quote:rhermans schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 19:01:
mijn redenatie ... zodra box of gelijken muis + toets toestaan is het einde van pc een stuk dichter bij ... tot die tijd zal het niet snel gaan ...
Trouwens, nadeleel van een PC is dat je games moet instaleren? Hoezo is dat een nadeel, je zet de setup aan en je gaat naar de wc of je browsed wat. Als je dat niet lukt ben je echt "durrrrrrrrrrrr....". Sowieso wordt er veel te veel gezeken over mensen die computers slopen. Ik ken niemand van onder de 30 (groot deel van pc gamers dus) die niet weten hoe ze met een pc moeten omgaan.
Maar ja, de pc game industrie zal wel veranderen. Veel meer downloaden (legaal + goedkoper) van steam of andere dingen. Indie games worden populairder. Ik zie niet hoe pc gaming uit zal sterven, hoogstens krijgen de consoles eerdere releases (zoals nu al gebeurt).
TheZeroorez wijzigde dit bericht 11-04-2008 20:00 (35%)
AMD3500+ / X1900XT / A8N-E / 1024MBKingstone / 300GB Sata HDD.
Pagina: 1 2 3 4 ... 34 35 36 37 38 39 40 41 42 ... 54 55 56 57 last