Reg. datum: 07 december 2004
Macbook Pro 15" - 2.5Ghz - 4GB DDR2 - 320 GB 7200RPM HDD - G-Force 8600GT 512MB
Forum » Telecommunicatie » Non-Windows Based Mobiles & PDA's » Nokia N82 - Deel 2
Dit zat volgens mij ook al in de vorige versie....quote:SimD schreef op woensdag 09 april 2008 @ 19:05:
Ik heb overigens een bug ontdekt in de nieuwe firmware.
Wanneer je een sms typt, en je draait het scherm als het woord nog niet af is (dus hij is nog underlined) dan wist hij het woord. Best wel vervelend soms!
Macbook Pro 15" - 2.5Ghz - 4GB DDR2 - 320 GB 7200RPM HDD - G-Force 8600GT 512MB
Eindelijk gelukt.... Maar als je NSU voor de 2e keer opstart gewoon op "next" blijven duwen, negeer "vreemde" berichten of opdrachten zoals accu eruithalen etc. eindelijkquote:Pafi1990 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 03:04:
heb de oplossing voor windows vista gebruikers gevonden ik kwam dit tegen op http://www.then82blog.com/ :
If you're using Windows Vista and the "Windows Host Service Layer" (or similar, I don't know the exact name) crashes during Update, don't worry, just kill Software Updater in Windows Taskmanager (But don't disconnect your N82!) and try it again. Now NSU should recognize your phone and it will offer you to retry the update. Now it should work, at the beginning it shows an estimated duration of about 15 Minutes, but my N82 was updated after about 5 Minutes.
heb zet zelf geprobeerd en het werkt!!
Welke versie is dat precies?quote:roma0803 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 17:11:
Nieuwe Nokia PC Suite is te downloaden via de Nokia site. Mooi, hij synchroniseert nu eindelijk ook bookmarks! Verder kun je je foon agenda in PC Suite lezen en is er grafisch e.e.a. veranderd.
Ik heb niet zon snelle PC als jullie maar wel een bazooka voor mijn SNES.
Kom, even een paar posts teruglezen om het antwoord te vinden.quote:sjnielsje schreef op woensdag 09 april 2008 @ 19:05:
Firmware update lukt niet. Windows vista geeft nu foutmelding: Nokia Service Layer Host Process werkt niet meer..... Iemand een idee hoe ik dit probleem kan takkelen?
Blijkt op de NL site nog niet te staan, wel op de Europese site. Ook in de NL versie.quote:Kev0 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 19:24:
[...]
Welke versie is dat precies?
Ik zit ook te kijken maar kan nergens een nieuwere versie vinden dan die ik al weken erop heb staan..
roma0803 wijzigde dit bericht 09-04-2008 19:33 (36%)
When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
Klopt ik heb hier ook last van... Dit is mij alleen met de nieuwe software opgevallen...quote:SimD schreef op woensdag 09 april 2008 @ 19:05:
Ik heb overigens een bug ontdekt in de nieuwe firmware.
Wanneer je een sms typt, en je draait het scherm als het woord nog niet af is (dus hij is nog underlined) dan wist hij het woord. Best wel vervelend soms!
Overigens nog geen andere problemen ontdekt.
Het menu structuur lijkt idd sneller te werken zoals hierboven ook is beschreven.
Nederlandse Website gewijd aan de N82 http://www.n82.nl
Ja het is ook geen ramp of zo, een snel wis functie is ook lekkerquote:F-O-C-U-Z schreef op woensdag 09 april 2008 @ 19:32:
[...]
Klopt ik heb hier ook last van... Dit is mij alleen met de nieuwe software opgevallen...
Maar goed met een dergelijk foutje is nog wel te leven dacht ik zo.
I'm staying. I'm finishing my coffee. Enjoying my coffee.
Ik had meer gehoopt maar eigenlijk niet verwacht. Geotagging en Nokia Maps was al mogelijk zonder de update. Enige is dat ze er nu in zitten. Flash Lite 3 is leuk en is de enige "extra" die we hebben mogen ontvangen. Bugs oplossen valt in mijn ogen niet onder extra's.quote:SimD schreef op woensdag 09 april 2008 @ 21:05:
[...]
Ja het is ook geen ramp of zo, een snel wis functie is ook lekkerMaar het viel mij ook ineens op!
Hierboven werd gezegd dat dit ook al in de vorige versies zat, maar dat is mij nooit opgevallen.
Tot nu toe vind ik de update een beetje flauw, ik had er persoonlijk meer van verwacht. Het is niet zo pittig als van te voren werd vernomen of werd vermeld in de media. Zoals Nokia Maps 2 en Geotagging.
Nederlandse Website gewijd aan de N82 http://www.n82.nl
Mij lukt het nog niet... krijg ook de foutmelding... dan sluit ik hem dus geforceerd af en dan moet ik nog een keer opstarten? Dan zoekt hij mijn telefoon (maar die staat dan al uit vanwege de 1e keer...) en gebeurt er helemaal nietsquote:sjnielsje schreef op woensdag 09 april 2008 @ 19:23:
[...]
Eindelijk gelukt.... Maar als je NSU voor de 2e keer opstart gewoon op "next" blijven duwen, negeer "vreemde" berichten of opdrachten zoals accu eruithalen etc. eindelijk
Wel batterij etc. eruit halen. Precies doen wat er van je gevraagd word...quote:SiemBrouwer schreef op woensdag 09 april 2008 @ 22:49:
[...]
Mij lukt het nog niet... krijg ook de foutmelding... dan sluit ik hem dus geforceerd af en dan moet ik nog een keer opstarten? Dan zoekt hij mijn telefoon (maar die staat dan al uit vanwege de 1e keer...) en gebeurt er helemaal niets
wat doe ik fout?
Eventjes teruglezen jonges...quote:--------------------------------------------------------------------------------
Geplaatst op woensdag 09 april 2008 03:04
Acties:
--------------------------------------------------------------------------------
Door: Pafi1990
Bekijk myReact van Pafi1990Bekijk de gallery van Pafi1990Berichten: 19
Reg. datum: 14 januari 2008
--------------------------------------------------------------------------------
heb de oplossing voor windows vista gebruikers gevonden ik kwam dit tegen op http://www.then82blog.com/ :
If you're using Windows Vista and the "Windows Host Service Layer" (or similar, I don't know the exact name) crashes during Update, don't worry, just kill Software Updater in Windows Taskmanager (But don't disconnect your N82!) and try it again. Now NSU should recognize your phone and it will offer you to retry the update. Now it should work, at the beginning it shows an estimated duration of about 15 Minutes, but my N82 was updated after about 5 Minutes.
heb zet zelf geprobeerd en het werkt!!
Na 3x lezen begreep ik wat je bedoelt: heb je je kaartje wel netjes ge-eject in Windows nadat je je muziek erop hebt gezet?quote:Pafi1990 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 00:04:
weet niet of het een bug is of niet maar heb sins 2 dagen een 8 GB kaartje van scandisk alleen nu wouw ik mijn muziek er op zetten maar een aantal nummer ziet mijn telefoon niet maar ze staan wel op me geheugenkaart en als ik dan vernieuwen doe blijft hij zoeken naar muziek
Als je niet zeker weet of jou met of zonder w geschreven moet worden, gebruik dan je
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]
Ben ook wel erg benieuwd..quote:firefighter2 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 10:57:
iemand enig idee wanneer de n82 black leverbaar is???
Canon Powershot S2IS - Nokia N95 8GB
Dan heb je dus nog alle tijd om rustig af te wachten.....quote:SmithNL schreef op donderdag 10 april 2008 @ 08:08:
[...]
Ben ook wel erg benieuwd..
Hier lees is zowel Q3 als April.. terwijl op newmobile dit staat: "binnen enkele weken verscheept worden".. Dus wat is het nou!
Wil graag een N82, maar dan wel een zwarte.. Kan tot augustus wachten met het maken van een keus dus..
Ik meende te hebben gelezen ergens dat nieuwe features idd nog een firmware moeten wachten, maar dat Nokia eerst prioriteit gaf aan maximale stabiliteit en optimalisatie van de aanwezige features. Omdat Geotagging en Flash in grote getale aangevraagd werd, en het past bij de huidige standaard, hebben ze deze features wel als nieuwe toegevoegd.quote:F-O-C-U-Z schreef op woensdag 09 april 2008 @ 22:39:
Ik had meer gehoopt maar eigenlijk niet verwacht. Geotagging en Nokia Maps was al mogelijk zonder de update. Enige is dat ze er nu in zitten. Flash Lite 3 is leuk en is de enige "extra" die we hebben mogen ontvangen. Bugs oplossen valt in mijn ogen niet onder extra's.
Maar goed. het wil natuurlijk niet zeggen dat dit de laatste update is die Nokia heeft uitgebracht. Mogelijk dat een volgende meer te bieden heeft. Aan de andere kant wist ik niet dat bovengenoemde features er aan zaten te komen. Het toestel vond ik toen al goed genoeg om aan te schaffen. Al met al ben ik heel blij dat Nokia updates uitbrengt en dat er verbeteringen worden toegepast...
roma0803 wijzigde dit bericht 10-04-2008 09:09 (59%)
When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
Ik vermoed dat het komt door je internetverbinding; of je hebt een verkeerd toegangspunt (Orange internet?) of je hebt de proxy nog aan staan (en daar kan Maps niet mee overweg).quote:fwenk570 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 22:23:
Ik heb een probleem met het (her)activeren van de navigatie van Nokia Maps. Iemand een suggestie? Situatie is als volgt:
Ik heb mijn N82 gekregen bij een nieuw Hi abonnement. Omdat mijn Orange abonnement nog een week doorliep, heb ik de telefoon (en Nokia Maps) eerst met mijn Orange simkaart gebruikt. Toen ik de simkaart gewisseld had, bleek dat ik de gratis-3- maanden-navigatie van Nokia Maps opnieuw moest activeren. Maar wat ik ook doe, het lukt niet. De telefoon geeft steeds aan " Nieuwe simkaart gevonden. Licentie overhevelen?" (o.i.d.), maar wel accesspoint ik ook kies, hij geeft steeds hierna de melding "Verbinding mislukt, probeer het later nog een keer". Ik wil toch graag die 3 maanden gebruiken. Iemand een idee?
Ik heb de mijne nog niet geupdate omdat ik hem heb uitgeleend; maar heb toch al een vraag over de geotagging. Wordt hiervoor ook gewoon Location Tagger gebruikt (welke we zelf ook al konden downloaden van betalabs)?quote:F-O-C-U-Z schreef op woensdag 09 april 2008 @ 22:39:
[...]
Ik had meer gehoopt maar eigenlijk niet verwacht. Geotagging en Nokia Maps was al mogelijk zonder de update. Enige is dat ze er nu in zitten.
[...]
Vertel iemand waar hij de oplossing op zijn vraag kan vinden en hij is weer eventjes tevreden.
Leer hem hoe hij zelf kan zoeken en hij is de rest van zijn leven tevreden!
Nee, deze functie zit nu helemaal geïntegreerd in de camera applicatie. Ik heb de beta Location Tagger eerst gedeinstalleerd voordat ik de update heb gedraaid. Dit om te voorkomen dat er conflicten ontstaan of functies dubbel draaien.quote:robertwebbe schreef op donderdag 10 april 2008 @ 10:32:
[...]
Ik heb de mijne nog niet geupdate omdat ik hem heb uitgeleend; maar heb toch al een vraag over de geotagging. Wordt hiervoor ook gewoon Location Tagger gebruikt (welke we zelf ook al konden downloaden van betalabs)?
Is dit dezelfde betaversie als je nu kunt downloaden of is dit een final version? Dit is te zien bij About, degene van betalabs is 1.0 Beta 2.
roma0803 wijzigde dit bericht 10-04-2008 12:08 (6%)
Thanks. Ik heb je instructies opgevolgd, maar helaas geen succes. Het schermpje 'bezig' blijft wel langer in beeld staan overigens, maar uiteindelijk resulteert het in de melding 'Verbinding mislukt'.quote:robertwebbe schreef op donderdag 10 april 2008 @ 10:32:
[...]
Ik vermoed dat het komt door je internetverbinding; of je hebt een verkeerd toegangspunt (Orange internet?) of je hebt de proxy nog aan staan (en daar kan Maps niet mee overweg).
Bij Hi moet je het toegangspunt portalmmm.nl gebruiken, zonder proxy. Om dit te controleren doe je het volgende:
Menu > Instrumenten > Instellingen > Verbinding > Toegangspunten
Eén van de profielen moet een internetprofiel zijn.
Daar moet minimaal de volgende informatie in staan:
Naam toegangspunt: portalmmm.nl
Gebruikersnaam: {leeg laten}
Vraag om wachtwoord: nee
Wachtwoord: {leeg laten}
Verificatie: Normaal
Ga ook naar Opties > Geavanceerde instellingen
Proxyserveradres: Geen
Proxypoortnummer: 0
bij de Nokia maps 2.0 zit een FAQ document waarin al deze vragen worden beantwoord;quote:fwenk570 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 22:23:
Ik heb een probleem met het (her)activeren van de navigatie van Nokia Maps. Iemand een suggestie? Situatie is als volgt:
Ik heb mijn N82 gekregen bij een nieuw Hi abonnement. Omdat mijn Orange abonnement nog een week doorliep, heb ik de telefoon (en Nokia Maps) eerst met mijn Orange simkaart gebruikt. Toen ik de simkaart gewisseld had, bleek dat ik de gratis-3- maanden-navigatie van Nokia Maps opnieuw moest activeren. Maar wat ik ook doe, het lukt niet. De telefoon geeft steeds aan " Nieuwe simkaart gevonden. Licentie overhevelen?" (o.i.d.), maar wel accesspoint ik ook kies, hij geeft steeds hierna de melding "Verbinding mislukt, probeer het later nog een keer". Ik wil toch graag die 3 maanden gebruiken. Iemand een idee?
Kun je erin knijpen?
Waarschijnlijk ook iets met de geheugen kaart. Hij kan hem denk ik niet goed benaderen, waardoor je telefoon vast loopt. Oplossing is om de geheugen kaart te formatteren (na data backuppen) en vervolgens de data weer terug te zetten. Mocht het probleem blijven probeer dan om alleen 1 muzieksong op je geheugenkaartje te zetten. Wellicht een probleem met een bepaald bestand op de memkaart.quote:Basjuuh schreef op donderdag 10 april 2008 @ 13:14:
Heb een probleempje. Elke keer als ik mijn muziekspeler open, loopt m'n tel vast... iemand die hier al meer ervaring mee heeft of een oplossing.. Heb haast dus vergeef het me als het nog niet in het topic gemeld is, heb nog niet gezocht.
Bedankt
Canon 400D, EF 10-22 3.5-4.5, EF 24-105 4.0L, EF 70-300 IS 4.0-5.6, Expodisk, paracetamol
Ja mijn 2GB geheugenkaart van NOKIA heeft het ook begeven naar de Firmware updatequote:Tutti-frutti schreef op donderdag 10 april 2008 @ 13:26:
[...]
Waarschijnlijk ook iets met de geheugen kaart. Hij kan hem denk ik niet goed benaderen, waardoor je telefoon vast loopt. Oplossing is om de geheugen kaart te formatteren (na data backuppen) en vervolgens de data weer terug te zetten. Mocht het probleem blijven probeer dan om alleen 1 muzieksong op je geheugenkaartje te zetten. Wellicht een probleem met een bepaald bestand op de memkaart.
Als jij een branded (dus vodafone logo'tjes/menu) hebt, dan kan je inderdaad niet updaten met de fabrikant firmware. De firmware op je N82 is namelijk customized door vodafone, en pas als daar een update voor beschikbaar is kan je hem updaten. Tenzij je tegen de regels in wil en garantie wil verliezen door er een normale firmware op te zetten. Maar daar is dit forum niet voor bedoeldquote:CMK schreef op donderdag 10 april 2008 @ 13:33:
Onder XP (desktop) en ook onder Vista (laptop) krijg ik geen N82 firmware update via de Nokia Software Updater. Alles geprobeerd en volgens de FAQ van Nokia.
Nu is mijn vraag: mijn N82 heeft een Vodafone abonnement. Zou het kunnen dat de update niet lukt omdat de provider dat heeft geblokkeerd?
Heb je hem niet met een cardreader van een pc/laptop kunnen formatteren ? Beetje vreemd als hij echt kapot is door een firmware update.quote:Albert020 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 13:33:
[...]
Ja mijn 2GB geheugenkaart van NOKIA heeft het ook begeven naar de Firmware update
Heb nu een 8GB besteld van SanDisk, deze krijg ik als het goed is vanmiddag.
Ik laat mijn bevinden wel even weten.......
Tutti-frutti wijzigde dit bericht 10-04-2008 13:40 (22%)
Ik gebruik nog de huidige versie van Nokia Maps, en daar werkt het net even anders. Maar weet je wat nou zo vreemd is? Ik heb het weer eens een keer geprobeerd op de manier die ik al 100x heb geprobeerd, en nu werkt het wel! Vreemd, maar bedankt iig!quote:brutalbasterd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 13:23:
[...]
bij de Nokia maps 2.0 zit een FAQ document waarin al deze vragen worden beantwoord;
5. What happens if I change my SIM card?
In case you change your SIM card, you can regain your navigation license....
http://nds1.nokia.com/NOK...s_2/Maps_2.0_beta_FAQ.pdf
Pagina: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... 66 67 68 69 last
Dit topic is gesloten.