The artist formerly known as Devega -> \o/ | www.navalart.net | Pain is temporary, Glory is forever
[3D] Post je 3D stuff maar weer - part 39
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Nieuw TopicReg. datum: 10 juli 2006
Hier is hetzelfde model, maar nu met wat extra spul (klik voor grote versie 1600x1300):

DarthSjaak wijzigde dit bericht 09-04-2008 18:49 (30%)
http://www.vimeo.com/798022
Het tweede grote blender project...
Dit is het adres als het goed is, al lijkt de site nu down: http://peach.blender.org/
De eerste is ook al gratis, alleen mogen de vips er natuurlijk eerst in.
(en blender heeft idd wat probleempjes met de webserver, voornamlijk door het drukke verkeer door BBB.
Ik ben herkenbaar door het fruitige luchtje en een rode gloed.
@DarthSjaak:
Ziet er goed uit! Ik mis alleen de legologootjes
Verder is de reflectie misschien iets te hoog gezet?
(ik heb het idee dat dat het is tenminste, ben er niet helemaal zeker van)
Reg. datum: 29 oktober 2004
Mooi model!quote:DarthSjaak schreef op woensdag 09 april 2008 @ 18:41:
Het plaatje moest inderdaad lijken op een plaatje uit de bouwhandleiding. Er zitten wel een aantal verschillen tussen. Belangrijkste verschil is dat de "studs" in de legoboekjes altijd een zwarte zijkant hebben. En dat Vader hoofdje rechtsboven ontbreekt.
Hier is hetzelfde model, maar nu met wat extra spul (klik voor grote versie 1600x1300):
[afbeelding]
ik vind die reflectie juist wel wat toevoegen aan deze scene. ziet er warm en dor uit zo.
Now go away or I shall taunt you a second time!
Reg. datum: 10 juli 2006
Ik heb de reflectie bijna uitgezet en een hele hoop 'dirt' toegevoegd. Maar het had er inderdaad nog een stuk viezer uit mogen zien.
@Vince
Bedankt voor de complimenten. Ik hoor van meer mensen dat het er warm uitziet...zal grotendeels het oranje filter zijn wat er overheen ligt.
Reg. datum: 22 maart 2006
Sinds kort gebruik ik layers (toch wel makkelijk
Weet iemand hoe dit moet?
Het blijft een lijstje, hij sorteerd op de kolom waar je op klikt. Ik probeer het zoveel mogelijk te ontwijken dat je echt een vaste volgorde erin moet hebben maar je kan er een nummer voor zetten als index en dan sorteren op die kolom. Je kan ze in ieder geval niet handmatig op volgorde zetten.quote:dreamwalker schreef op donderdag 10 april 2008 @ 15:23:
Dit is echt te erg voor woorden heb weer eens een noob vraag.
Sinds kort gebruik ik layers (toch wel makkelijk) maar ik heb niet echt gelet op de volgorde van de layers. Nu wil ik dus bijv de onderste in de lijst naar boven krijgen maar het lukt niet.
Weet iemand hoe dit moet?
Bovendien heb je in programma's als AE veel meer controle over dingen die je wilt doen. Missschien in Max ook wel, maar dan zul je steeds testrenders moeten maken
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Je kan er idd ook veel complexere scenes mee maken omdat je in delen kan renderen en alles natijd in elkaar kan zetten met idd After Effects of andere programma's waarmee je nabewerkingen kan doen. Animaties worden bijvoorbeeld vaak gemaakt door apart de voorgrond, achtergrond en het middenstuk te renderen. De karakters ook, en aan het eind van de rit wordt alles over elkaar heen geplakt. Nog een bijkomend voordeel is dat je dan bv. heel makkelijk meer diepte kan krijgen door alleen de achterste laag te blurren (om maar een veelgebruikt voorbeeld te geven).
Dat is de link, compleet met tutorial
Wip 1:

Wip 2:

Zo even kijken of ik de propellors erop kan gooien en animaten; Iemand nog tips daarvoor? Animaten heb ik namelijk nog nooit gedaan in Maya
ravenger wijzigde dit bericht 13-04-2008 20:20 (8%)
Eve Online: Rai Ardose (corp: Centraal Justitieel Incasso Bureau) -=- "Compromise, conformity, assimilation, submission, Ignorance, hypocrisy, brutality, the elite - All of which are American Dreams"
Ik kan niet er niet achter komen welk proces dit veroorzaakt. Ik heb een xeon 3.0 met grote koelers er op die bij bepaalde temperatuur herrie gaan maken en nadat k een schone windows er op had gezet was m'n pc opeens stiller. Nu ik 3d max er op had gezet maakte die weer lawaai en nu k t er af heb gegooid is ie weer stil. (verschil s best wel heel erg groot) Gemerkt bij 3d max 2008 en 2009.
robin222 wijzigde dit bericht 13-04-2008 21:30 (3%)
Reg. datum: 17 januari 2006
Btw, misschen nog wel een leuk linkje voor de mensen die wel eens met blueprints werken. Het is een kleine tutorial met een DirectX materiaal bestandje erbij die ervoor zorgt dat je blueprints op maximale resolutie in je viewports te bekijken zijn. Heeft me enorm geholpen om een goede setup voor auto blueprints te maken.
Loderunner wijzigde dit bericht 13-04-2008 22:03 (52%)
Denk dat je eerst beter je huidige vormen kunt verbeteren en checkenquote:ravenger schreef op zondag 13 april 2008 @ 20:19:
Zo, ben vandaag even bezig met een WW2 fighter plane, een Messerschmitt Bf109Heb het lekker simpel gehouden, niet al te veel details, geen tijd daarvoor
Wip 1:
[afbeelding]
Wip 2:
[afbeelding]
Zo even kijken of ik de propellors erop kan gooien en animaten; Iemand nog tips daarvoor? Animaten heb ik namelijk nog nooit gedaan in MayaMisschien dat ik em ook nog texture als ik tijd over heb, maar dan moet ik ook nog ffkes uitzoeken hoe dat moet.
Tipje, voeg alleen detail als het ook daadwerkelijk veranderd. Je hebt zelf een geniaal voorbeeld gegeven eigelijk
Schuey wijzigde dit bericht 14-04-2008 12:31 (26%)
Thx for the tip. Het idee achter die extra edgeloops is meer dat ik dan wat uniformere polygonen krijg; Toegegeven, het is niet echt ideaal omdat je op het oog die vertices nooit goed op een mooie lijn krijgt. Ik heb de achtervleugel inmiddels wat opgepoetst en voornamelijk het gedeelte waar ie aan het vliegtuig vast zit en ik heb getracht zo min mogelijk triangles te gebruiken en dus voornamelijk quads.quote:Schuey schreef op maandag 14 april 2008 @ 12:27:
[...]
Denk dat je eerst beter je huidige vormen kunt verbeteren en checken(Als je dit smooth zul je een aantal probleempjes krijgen) Alhoewel ik de verleiding snap
Tipje, voeg alleen detail als het ook daadwerkelijk veranderd. Je hebt zelf een geniaal voorbeeld gegeven eigelijkLeg je 2 afbeeldingen eens over elkaar heen, je ziet dat ze bijna perfect over elkaar zullen passen, terwijl er in je 2e wip veel meer polygoontjes zitten. Maar het silhouet blijft nagenoeg hetzelfde. Ik zou dan eerder zeggen, ga terug naar een oudere versie, wip1, en zie wat je daar nog kunt verbeteren, zonder polygonen toe te voegen
Eve Online: Rai Ardose (corp: Centraal Justitieel Incasso Bureau) -=- "Compromise, conformity, assimilation, submission, Ignorance, hypocrisy, brutality, the elite - All of which are American Dreams"
Ok ik had al zo een vermoedenquote:ravenger schreef op maandag 14 april 2008 @ 19:36:
[...]
Thx for the tip. Het idee achter die extra edgeloops is meer dat ik dan wat uniformere polygonen krijg; Toegegeven, het is niet echt ideaal omdat je op het oog die vertices nooit goed op een mooie lijn krijgt. Ik heb de achtervleugel inmiddels wat opgepoetst en voornamelijk het gedeelte waar ie aan het vliegtuig vast zit en ik heb getracht zo min mogelijk triangles te gebruiken en dus voornamelijk quads.

Makkelijker om je vorm netjes te houden, en op grotere schaal scheelt het polygoontjes. In dit geval heeft de onderste mesh 8 polygoontjes meer
Schuey wijzigde dit bericht 14-04-2008 23:15 (9%)
http://elmar.nieser.net
moet nog voor een deel ingevult worden...
Http://elmar.nieser.net Mijn Portfolio.
Wil je in de startpost?quote:ElmarNieser schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 17:57:
Mijn nieuwe portfolio is eindelijk af!
http://elmar.nieser.net
moet nog voor een deel ingevult worden...
Nog een aanmerking, op het moment dat een filmpje speelt werken de knoppen van Home | Gallery | Contact niet. Dat verplicht de mensen om de hele filmpjes te zien, wat misschien deels goed is, maar dan zijn ze ook misschien te snel geneigd om de website af te sluiten. Ik zie liever dat je op elk moment terug naar de Gallery kunt en bijv. een skip knop voor het introfilmpje, daarmee dwing je de mensen wat minder. (desalnittemin zijn ze van prima kwaliteit hoor!
Pentium D930 @ 3,53Ghz | Gigabyte GA-8N-SLI | 2x Corsair 1GB DDR2 | 2x 300GB Seagate 7200.9 @ raid0 | 1x 500GB Samsung T166 | 1x 120GB Seagate 7200.7 | Asus N6800GT @ 425/1150 | Scythe Ninja | Dell 2007FP | Logitech MX400 | MS Natural Ergonomic 4000
Reg. datum: 04 juli 2002
Ik heb in Rhino het gordijn gemoduleerd, en daar ben ik wel tevreden over.
Maar voor het materiaal.. dat is lastiger.
Ik render in Vue.
En heb nu een transparante wit, met een weefpatroon als bumpmap, een kleine glans en een heel klein beetje reflectie.
Vind het niet tegenvallen, maar met renderen is er iets vreemds.
De zon of lichtbron produceert geen "lichtvlek"op de achterkant. Als je een laken beschijnt aan de voorkant, dan zie je aan de achterkant een "lichtvlek" .. Iemand suggesties?

Glass Eye Photography | Nu D70 enhanced | Quake Wars Server Lister
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.