Hoofdcategorieën
Topicacties

Ervaringen met freeonline.nl

Pagina: 1 2 3 4 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 02 april 2008

Ik kwam freeonline.nl tegen, zij adverteren met een geilere dame dan Alice en zijn veel scherper aan de prijs, Iemand ervaringen met die club?

Abonnement Free Online ADSL
Kosten per maand ¤ 13.95 per maand
Administratiekosten ¤ 29,95 (Let op! tot 31 mei gratis)
Contract Geen vast jaar contract.
Snelheid De snelheid is altijd afhankelijk van de afstand tot de centrale en de kwaliteit van het koper.
Modem Keuze uit gratis 1 poorts ADSL2+ VoIP modem (of een andere met bijbetaling).
Sub-domein 1 eigen subdomein op het ISP domein. (<subdomein>.fol.nl)
E-mail accounts 1 account op uw eigen subdomein van het freeonline ISP domein (<naam>@<subdomein>.fol.nl)
E-mail forwards 1 forward op het ISP domain (<naam>@fol.nl) en 5 op het eigen subdomein (<naam>@<subdomein>.fol.nl)
Telefonie 1 VoIP account en spotgoedkoop bellen binnen Nederland.
Schijfruimte 1 GByte voor e-mail en homepage.
Data limiet Onbeperkt

Wat bedoelen ze met die snelheid? Gewoon wide open en we zien wel waar het schip strandt?
Reg. datum: 23 januari 2006

quote:
tygetjuh schreef op maandag 07 april 2008 @ 17:54:
Wat bedoelen ze met die snelheid? Gewoon wide open en we zien wel waar het schip strand?
Op www.freeonline.nl staat Max. 24 mbit dus het ligt er maar net aan hoever je van de centrale afzit denk ik. En dat is dan je snelheid lijkt me. Toch ziet het er allemaal best aantrekkelijk uit voor die prijs :)

Wat wel raar is dat je je na 31 mei 30 euro aan administratiekosten moet gaan betalen. En als je dan voor 1 à 2 maanden Free online internet neemt dan is het nog een redelijk duur grapje.

kapert wijzigde dit bericht 07-04-2008 18:00 (22%)

Reg. datum: 16 december 2004

Net ff hun website bekeken. Lijkt inderdaad erg goedkoop, ik zou ook meer informatie willen over dit provider. Als je geen KPN lijn hebt komt er wel 10 euro bij (p/m) maar dat geeft niet.

En er staat ook linesharing; dus als er 100 mensen in je buurt ook internet via freeonline.nl hebben, krijg je veel langzamere internet maar ik denk dat dat zal mee vallen, aangezien niet echt heel bekend zijn (neem ik aan?).

En minimum contract is 1 maand, dat is helemaal perfect, elk maand opzegbaar.

Reg. datum: 08 november 2005

Dat login scherm ziet er heel erg ala TweakDSL uit... zal wel via cambrium gaan. ;)

edit: Contactinformatie is ook exact hetzelfde en URL's zien er ook zo uit, 't klopt dus. >:)

Bram1337 wijzigde dit bericht 07-04-2008 18:01 (36%)

There are 10 types of people in the world. Those who understand binary, and those who don't.

Wazzaaaaap enzo

Warning: file_get_contents(http://xmlreq.cambrium.nl...usenumber=&format=ini) [function.file-get-contents]: failed to open stream: HTTP request failed! in /home/httpd/cbsites/com/requtils.php on line 75

Inderdaad, cambrium ;)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX

een prijsvechtertje van Cambrium? sneaky, tweakers toch de hoofdprijs te laten betalen en via een submerk dezelfde verbinding tegen een dumpprijs aanbieden.

C8H10N4O2 powered
Reg. datum: 26 juni 2004

Het is cambrium idd..zie de postcode check error, de check wordt op db gedaan.
quote:
Warning: file_get_contents(http://xmlreq.cambrium.nl...number=XXX&format=ini) [function.file-get-contents]: failed to open stream: HTTP request failed! in /home/httpd/cbsites/com/requtils.php on line 75

Gadgets FTW!

Het overstappen hebben ze dan wel weer lekker geregeld voor je maar niet heus :+ Je moet alles zelf regelen met je oude provider, reken maar op flink touwtrekken over lijnen die niet worden vrijgegeven of een signaal wat wel of niet erop moet staan.

Systeem | Renault Clio RS 172
Canon 40D | Tamron 17-50 F/2.8 | Canon 70-200 F/4.0 L USM | Metz 44AF-4 | Panasonic TZ3 | Nokia N82

quote:
Mr_gadget schreef op maandag 07 april 2008 @ 18:10:
Het is cambrium idd..zie de postcode check error, de check wordt op db gedaan.

[...]
Net werkte die wel, alleen duurde het 20 seconden.

There are 10 types of people in the world. Those who understand binary, and those who don't.

Arc Nature

Voor een dubbeltje op de eerste rang heeft z'n prijs natuurlijk.
Over een maand of twee staat dit topic vol klachten :)

98% of the population is asleep. The other 2% are staring around in complete amazement, abject terror, or both

Reg. datum: 14 november 2003

quote:
Crusader schreef op maandag 07 april 2008 @ 19:23:
Voor een dubbeltje op de eerste rang heeft z'n prijs natuurlijk.
Over een maand of twee staat dit topic vol klachten :)
Lijkt inderdaad erg op TweakDSL, zelfde CMS wordt er gebruikt, zitten ook in almere en doen news leveren via TweakNews.

www.rijschool-him.nl

Reg. datum: 26 november 2002

quote:
Chutney schreef op maandag 07 april 2008 @ 20:31:
[...]

Lijkt inderdaad erg op TweakDSL, zelfde CMS wordt er gebruikt, zitten ook in almere en doen news leveren via TweakNews.
Waar lees je dat ze news leveren via tweaknews?

quote:
4ngel schreef op maandag 07 april 2008 @ 20:38:
[...]

Waar lees je dat ze news leveren via tweaknews?
quote:
Wat zijn de server-adressen van Free Online?

Inkomende email-server: pop.freeonline.nl
Uitgaande email-server: smtp.freeonline.nl
SIP-server: sip.freeonline.nl
Webmail: http://webmail.freeonline.nl
Usenet-server: news.freeonline.nl

code:
1
2
3
4
tracert news.freeonline.nl
  5    20 ms    22 ms    23 ms  amsix-01.net.cambrium.nl [195.69.144.159]
  6    21 ms    22 ms    22 ms  fo1-asd.tc3.cambrium.net [82.197.196.78]
  7    20 ms    21 ms    22 ms  82.197.196.21

De naam Telebyte zie ik ook voorbij komen trouwens.

www.rijschool-him.nl

Reg. datum: 15 augustus 2002

Het is een onderdeel van Telebyte, en daarover is ook een topic:

Telebyte Ervaringen [deel 2]

Code IT
Reg. datum: 13 juni 2002

quote:
apsync schreef op maandag 07 april 2008 @ 17:57:
Net ff hun website bekeken. Lijkt inderdaad erg goedkoop, ik zou ook meer informatie willen over dit provider. Als je geen KPN lijn hebt komt er wel 10 euro bij (p/m) maar dat geeft niet.

En er staat ook linesharing; dus als er 100 mensen in je buurt ook internet via freeonline.nl hebben, krijg je veel langzamere internet maar ik denk dat dat zal mee vallen, aangezien niet echt heel bekend zijn (neem ik aan?).

En minimum contract is 1 maand, dat is helemaal perfect, elk maand opzegbaar.
Waar zie jij staan dat er 10 euro extra p/m bij komt? Anders is het imo nog niet echt voordelig (in vergelijking met Telfort Internet).

Reg. datum: 07 maart 2007

quote:
Waar zie jij staan dat er 10 euro extra p/m bij komt? Anders is het imo nog niet echt voordelig (in vergelijking met Telfort Internet).
Bij de voorwaarden staat :
quote:
Bij opzegging KPN telefonie wordt een toeslag van ¤ 10,- per maand in rekeninge gebracht
In vergelijking met Telfort is het duurder , maar er zijn natuurlijk zat mensen die een ADSL lijn hebben naast hun telefoon abonnement , bij de meeste ADSL aanbieders heb je nog gewoon een vaste lijn nodig.

Heerlijk Helder
Reg. datum: 09 november 1999

Ik ben wel benieuwd welk modem ze bij het abonnement leveren.
Ik neig er naartoe om een abonnement te nemen en te kijken wat het is, zeker omdat het per maand opzegbaar is en Alice me een te slechte kwaliteit lijkt te leveren.

"Hoe vol je leven ook is, voor bier is er altijd plaats".
Graast mee met DeePeeCee - M'n eigen DPCH! - Drink wel eens bier..

Reg. datum: 07 maart 2007

Zyxel 2602 wordt er geleverd volgens de helpdesk

Reg. datum: 23 november 2003

quote:
apsync schreef op maandag 07 april 2008 @ 17:57:
En er staat ook linesharing; dus als er 100 mensen in je buurt ook internet via freeonline.nl hebben, krijg je veel langzamere internet
*zucht* :z

Linesharing wil niets meer zeggen dan dat je de telefoonlijn gebruikt voor telefonie -en- DSL. Ga niet miepen over een overboekingsfactor, die is simpelweg niet merkbaar. ook niet als het 'druk' wordt.

Wat wellicht (fat chance?) wel een punt is, als iedereen in de buurt DSL neemt kan de snelheid/stabiliteit wellicht wel wat inzakken ivm. de overspraak van al die lijntjes.

Heerlijk Helder
Reg. datum: 09 november 1999

quote:
tvdoc schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 13:46:
Zyxel 2602 wordt er geleverd volgens de helpdesk
quote:
Goedendag,

De modems die wij leveren bij deze verbindingen zijn de zyxels 2602H en HW.

Met vriendelijke groet,
Uw helpdesk

//MK

"Hoe vol je leven ook is, voor bier is er altijd plaats".
Graast mee met DeePeeCee - M'n eigen DPCH! - Drink wel eens bier..

quote:
//MK = iemand die bij Tweak werkt... op deze manier worden de mailtjes bij TweakDSL ook onder"tekend" als in.. Freeonline = tweakdsl/cambrium ? ;p...

www.rijschool-him.nl

Tweak gaat "HARD TEGEN HARD" met BBned/Alice

Goedkoper deal
Geiler wijf

quote:
Goedendag,

De maximum snelheid op het newsplatform is 2 threads van 256KB/sec. We zijn nog bezig
om ook andere vormen hierop aan te maken.

Voor wat betreft de retentie die is 100+ dagen.

Met vriendelijke groet,
Uw helpdesk
fyi ;)

blijft baggeren
Reg. datum: 22 juni 2006

quote:
Free Online services sinds 1999
heb anders nog nooit van ze gehoord

Windows Vista: nutteloos en overbodig.
Officiële Telfort forum

Pagina: 1 2 3 4 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: