Hoofdcategorieën
Topicacties

[Caiway] Caiway News+?

Pagina: 1 2 3 4 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 30 juli 2004

quote:
Corossi schreef op zondag 06 april 2008 @ 16:31:
Iemand die toevallig weet of je ook verbinding kan maken met de nieuwsserver als je níet op het Caiway netwerk zit? Ik heb zelf thuis wel een Caiway abbo, maar ik vraag me dit af voor als ik op de HU zit of ik dan ook verbinding kan maken.
nope, dat is niet mogelijk

Je kan eventueel thuis een VPN verbinding accepteren, door die te gebruiken zal het verkeer routeren via thuis.. (gateway / routing ?!)
Dat gaat echter niet vlot lijkt me zo...

Reg. datum: 04 april 2001

Ik ga me ook maar aanmelden denk ik, want mijn hitnews abbo loopt de 10e af, en die 100 dagen retentie is ook alleen maar op de tekstgroepen, want de binaries blijken maar 50 dagen te worden vastgehouden!

Weet iemand of je dat newsabbo na een tijdje weer kunt afzeggen?

Ik mis mijn 156!

quote:
LaTiNo schreef op maandag 07 april 2008 @ 09:04:
Weet iemand of je dat newsabbo na een tijdje weer kunt afzeggen?
Ik heb geen idee, maar dat ongetwijfeld wel :) bel anders even.. :)

Ik heb mij nu geabbonneerd en het loopt als een trein :)

server: news.caiway.nl/news.kabelfoon.nl/news.caiw.nl (alle drie verbinden voor 12 verbindingen!!!)
gebruikersnaam: %gebruikersnaam%@caiway.nl
wachtwoord: *********
Reg. datum: 12 februari 2008

Wat is je snelheid nu? Is deze al hoger?

Bij mij is deze nog niet hoger, ik heb een Ultra-abbo, en ik ga nog steeds met 1,5 - 2MB/sec
Reg. datum: 28 februari 2004

quote:
burrug schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 08:34:
Bij mij is deze nog niet hoger, ik heb een Ultra-abbo, en ik ga nog steeds met 1,5 - 2MB/sec
Vanochtend hier in IJsselstein een testje gedaan met 100MB vanaf BBNED en die kwam met 2,65MB/sec binnen.
Ik ben tevreden :z
Met newsleecher gaat-ie met 2,75MB/sec *O*

zoef40 wijzigde dit bericht 08-04-2008 13:13 (6%)

quote:
burrug schreef op maandag 07 april 2008 @ 16:31:
[...]

Ik heb geen idee, maar dat ongetwijfeld wel :) bel anders even.. :)

Ik heb mij nu geabbonneerd en het loopt als een trein :)

server: news.caiway.nl/news.kabelfoon.nl/news.caiw.nl (alle drie verbinden voor 12 verbindingen!!!)
gebruikersnaam: %gebruikersnaam%@caiway.nl
wachtwoord: *********
Ik heb me ook aangemeld en ga het vanavond eens even testen :)

Ik mis mijn 156!

Reg. datum: 15 maart 2001

En ik kon gisteren en vandaag maar niet op de nieuwsgroepen komen, dit is dus de reden. Vindt wel dat Caiway onvoldoende informatie hierover gestuurd heb. Ik vond het toevallig hier....
Weer 5 euro extra per maand is toch wel even een verhoging (gebruikte het hiervoor toch regelmatig tegen de oude prijs), misschien toch maar overwegen om een abonnement omlaag te gaan (van super naar premium) om de kosten hetzelfde te houden. Iets langer wachten om iets binnen te halen boeit me niet en ik denk dat ik bij gamen ook weinig verschil zal merken....

CQB 241

quote:
Walkman schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 15:13:
En ik kon gisteren en vandaag maar niet op de nieuwsgroepen komen, dit is dus de reden. Vindt wel dat Caiway onvoldoende informatie hierover gestuurd heb. Ik vond het toevallig hier....
Onvoldoende? Vziw is iedereen op de hoogte gesteld via een e-mail. Ik kan me ook herinneren, pin me er niet op vast, dat ik het nog op een stuk dode boom in de bus heb gekregen.

Website TweakU2, met Bio! Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! I'm Bored

quote:
TeeDee schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 15:32:
[...]

Onvoldoende? Vziw is iedereen op de hoogte gesteld via een e-mail. Ik kan me ook herinneren, pin me er niet op vast, dat ik het nog op een stuk dode boom in de bus heb gekregen.
De mail op m'n caiway adres lees ik niet meer door de grote hoeveelheden spam die daar op binnen komen (en ik weiger te betalen voor hun spam filter, aangezien alles eerst wel gefiltered werd en dat ze dat ineens hebben uitgezet, zie nu hetzelfde gebeuren met dit). Het blijft in ieder geval vreemd dat je voor een service die je al jaren gebruikt ineens moet betalen. Ik gebruik m'n connectie voornamelijk voor nieuwsgroepen, dus zie het als een stap terug....

CQB 241

Betalen voor hun spamfilter? Ik heb vziw premium en ik heb dat virusvrij / spamvrij geneuzel er gratis bij.

Website TweakU2, met Bio! Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! I'm Bored

...en volgens mij kan je heel eenvoudig het mail adres waar nieuws en facturen heen worden gestuurd wijzigen in Myway (of jouway)

En inderdaad is er geadresseerde post geweest waarin het stond vermeld.

Gisteren geprobeerd. Ik heb in newsleecher 3.8 de drie verbindingen aangemaakt met 4 connecties elk. Maar newsleecher connect elke keer maar EEN van de servers. Schakel ik de eerste uit die wel connect, dan connect de 2e wel, maar de 3e weer niet. Ik haal er niet meer dan 1MB/s mee met een Ultra-account. Dat lijkt me toch niet de bedoeling :|
Ik vind het zowieso raar dat je voor max-speed 3 servers moet invoeren?

Ligt dit aan newsleecher of aan een instelling in newsleecher? Iemand advies?

Ik mis mijn 156!

wat een crap!!!
Het ligt dus niet aan newsleecher. Ik haal met moeite de 2mb/s. En de retentie is ZEKER geen 50 dagen. De meeste dingen ouder dan 5 dagen komen incompleet binnen!!
Ben ik de enige met dit soort ervaringen or what?

Ik mis mijn 156!

quote:
LaTiNo schreef op zondag 13 april 2008 @ 16:16:
wat een crap!!!
Het ligt dus niet aan newsleecher. Ik haal met moeite de 2mb/s. En de retentie is ZEKER geen 50 dagen. De meeste dingen ouder dan 5 dagen komen incompleet binnen!!
Ik heb me nog niet ingeschreven voor de nieuwsserver sinds de change, maar voordat het betaald werd, was de retentie in ieder geval iets van een paar dagen, dus zou me niet verbazen als het niet beter geworden is....

Reg. datum: 30 juli 2004

quote:
LaTiNo schreef op zondag 13 april 2008 @ 16:16:
wat een crap!!!
geen last van.

heb volle snelheid en bestanden die iig tegen de 30 dagen aan zitten krijg ik compleet binnen

quote:
jointb2h schreef op maandag 14 april 2008 @ 16:23:
[...]

geen last van.

heb volle snelheid en bestanden die iig tegen de 30 dagen aan zitten krijg ik compleet binnen
is het ok als ik je een nzb toestuur om te kijken of jij die wel binnen krijgt?
Heb jij nou ook die drie servers toegevoegd met 4 connecties elk?
En wat is je downloadsnelheid?

Ik mis mijn 156!

het was geruime tijd 10 dagen retentie, nu vanaf 1 april dus, 70 en dat klopt ook.
Ik heb zonder problemen posts binnen gehaald van 69 dagen oud.

Ik snap er helemaal niets van, hoe kan het nou dat ik 3 van de 4 posts niet meer kan binnenhalen? (allemaal tot 30 dagen oud).

Ik mis mijn 156!

Ik heb de helpdesk gebeld, en die zijn het er ook mee eens dat 1000-1400kb/s wel heel langzaam is voor een ultra-abbo. Ik haalde easy 2600-2800kb met hitnews.eu. Dus het ligt niet aan de modem/verbinding/kabels/router etc. Ik moest een mail sturen met wat gegevens en dan zouden ze het gaan onderzoeken.

Zijn er anderen hier die een lage downloadsnelheid halen met de Caiway-servers?

Ik mis mijn 156!

boelkloedig
Reg. datum: 21 oktober 2001

quote:
LaTiNo schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 14:07:
Gisteren geprobeerd. Ik heb in newsleecher 3.8 de drie verbindingen aangemaakt met 4 connecties elk. Maar newsleecher connect elke keer maar EEN van de servers. Schakel ik de eerste uit die wel connect, dan connect de 2e wel, maar de 3e weer niet. Ik haal er niet meer dan 1MB/s mee met een Ultra-account. Dat lijkt me toch niet de bedoeling :|
Ik vind het zowieso raar dat je voor max-speed 3 servers moet invoeren?

Ligt dit aan newsleecher of aan een instelling in newsleecher? Iemand advies?
Waar haal jij vandaan dat je drie verbindingen zou moeten hebben?
Caiway gaat er van uit dat je maar één verbinding maakt.
Je kunt wegkomen met twee
C:\Users\Brahiewahiewa>nslookup news.caiway.nl. 62.45.45.45
Server:  ns2.kabelfoon.nl
Address:  62.45.45.45

Non-authoritative answer:
Name:    news.kabelfoon.nl
Addresses:  83.128.0.137
          83.128.0.136
Aliases:  news.caiway.nl
want die servers praten niet met elkaar.
Als je er drie invoert (welke drie?) dan kan ik me zo voorstellen dat de verbindingen van NewsLeecher elkaar in de weg zitten en dat je per saldo veel minder download per tijdseenheid

Exchange 4.0; Exchange 5.0; Exchange 5.5; Exchange 2000; Exchange 2003; Exchange 2007; Windows NT 3.1; Windows NT 3.51; Windows NT 4.0; Windows 2000; Windows 2003; Windows 2008; My brain is full. Can I go home now?

quote:
TeeDee schreef op woensdag 09 april 2008 @ 09:07:
Betalen voor hun spamfilter? Ik heb vziw premium en ik heb dat virusvrij / spamvrij geneuzel er gratis bij.
Spamfilter is gratis bij Caiway, immers moet er wel betaald worden voor een spamfilter op de extra emailaccounts...

quote:
Brahiewahiewa schreef op maandag 21 april 2008 @ 10:32:
[...]
Waar haal jij vandaan dat je drie verbindingen zou moeten hebben?
Zie hierboven bij de laatste post van 'Burrug'
quote:
Als je er drie invoert (welke drie?) dan kan ik me zo voorstellen dat de verbindingen van NewsLeecher elkaar in de weg zitten en dat je per saldo veel minder download per tijdseenheid
Ik heb er nu gewoon eentje (news.caiway.nl) en nog steeds traag

Ik mis mijn 156!

Reg. datum: 10 december 2003

quote:
LaTiNo schreef op maandag 21 april 2008 @ 09:55:
Ik heb de helpdesk gebeld, en die zijn het er ook mee eens dat 1000-1400kb/s wel heel langzaam is voor een ultra-abbo. Ik haalde easy 2600-2800kb met hitnews.eu. Dus het ligt niet aan de modem/verbinding/kabels/router etc. Ik moest een mail sturen met wat gegevens en dan zouden ze het gaan onderzoeken.

Zijn er anderen hier die een lage downloadsnelheid halen met de Caiway-servers?
Ik haal ook ongeveer die snelheden (max 1400 vaak) op de nieuwsgroepen ja. Stoort me niet echt, maar klopt eigenlijk niet, nee.

Pagina: 1 2 3 4 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: