Hoofdcategorieën
Topicacties

TweakDSL ervaringen topic - Deel 26

Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 ... 65 66 67 68 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 01 juni 2001

Meer mensen last van trage mail ?

Reg. datum: 16 mei 2006

quote:
do3000 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 18:37:
Meer mensen last van trage mail ?
Yep, mail komt hier ook binnen met enkele uren vertaging.

Reg. datum: 12 maart 2000

quote:
Heineken schreef op maandag 07 april 2008 @ 13:05:
TeleByte neemt whitelabel internetdiensten af van Cambrium/Tweak, vandaar ook een 'technisch zusjes',
Je neemt vaste telefonie van KPN af, dus je bent een 'technisch zusje' van KPN, en je neemt mobiele telefonie af van T-mobile, dus je bent ook nog een 'technisch zusje' van T-mobile, en erger dan dat: je bent ook een 'technische joint-venture' van T-Online en KPN.

Right. 8)7

Misschien is het al eens ter sprake gekomen, maar ehh....heeft Tweak (of Cambrium...je krijgt dezelfde mensen aan de telefoon) ook een ander telefoonnummer, of kom je altijd uit op de helpdesk?!

'k heb nu al meer dan een half jaar dezelfde klachten en keer op keer krijg ik dezelfde antwoorden.....per saldo schiet ik er weinig tot niets mee op en ik voel mij ook zeker NIET serieus genomen. Elke keer geeft de meneer/mevrouw aan de telefoon aan dat de klachten bij de 2e lijn worden neergelegd en no way dat je die mensen aan de telefoon krijgt. Ook schijnt de sales/directie etc niet telefonisch bereikbaar te zijn.....

'k heb nog nooit zoiets meegemaakt...... :( Wat heb ik een spijt dat ik bij mijn vorige ISP ben weggegaan.....

Ja ik weet het..'k had gewoon al veel eerder een klachtenbrief moeten schrijven, maar 'k denk dat ik dat nu toch maar ga doen

TheVMaster wijzigde dit bericht 09-04-2008 10:03 (38%)

U.N.C.L.E.
Reg. datum: 03 augustus 2001

Eeehm ja behoorlijk wat ellende als je het leest. Is alleen XSALL dan een goede provider..... (wel duur)....

Tyan Tiger MPX Dual Athlon 2000+, Adaptec 29320R 2x Cheetah 15K HostRaid

Reg. datum: 26 augustus 2002

Toch wel slechte ervaring. Ik woonde in Beverwijk had een verduiveld aanbod 16-24 dacht ik kreeg met newsgroups ongeveer 1.89 mb/sec binnen. Toen ging ik verhuizen naar Amstelveen. Toen ging een hoop fout, normaal bij de helpdesk altijd deskundige antwoorden nu leken het wel een stel uitzendkrachten. Kreeg bij verschillende mensen verkeerde antwoorden en ook fout data van aansluiting. Ook van KPN hoorde ik dat er slecht contact was mbt mijn migratie. 3 weken zonder internet, volgens de medewerker zou dit niet zo lang duren, kreeg verkeerde data door.

Nu krijg ik maar 256 kb/sec door ik zit zo'n 4 km vd centrale en denk op kabel over te stappel helaas loopt mijn abonnemen t nog een jaar. Kan ik geld terug vragen of is het bad luck dat ik nu hier woon ??

Imac, PS3, HP Pavillion

Reg. datum: 12 oktober 2007

Zijn er meer mensen die problemen hebben met het benaderen van xs4all?

Ik kan vanaf het tweak netwerk (tiscali) niet meer bij een xs4all gebruiker,
dezelfde xs4all gebruiker kan niet meer bij mijn server komen, echter vanaf netwerk van bijv pcextreme kan ik bij beide komen.
Maar vanaf andere servers (kloth.net) lijkt een trace op de verkeerde plek uit te komen.

Ik heb al een TweakDSk abonnement van 8mbit en stap over naar een ander abonnement van TweakDSL. Stap dus over naar 12/24mbit en betaal in 2 termijnen 500 euries. Kreeg te horen dat ik per 1 mei over zou gaan, maar vandaag 9 april al het pakket binnen gekregen met de mededeling dat ik per 10 april over wordt gezet. Dat is snel, morgen dus al. Er stond ook in de brief die erbij zat van: let op, voorafgaand aan donderdag 10 april 2008 zal een KPN monteur bij u langskomen om een nieuwe lijn te installeren. Om de oplevering van uw DSL aansluiting zonder problemen te laten verlopen is het belangrijk dat de KPN monteur de volgende zaken vóór vertrek op orde heeft:
- Er dient een wandcontactdoos geplaatst te worden
- Als de monteur de lijn gereed gemaakt heeft, zal geen kiestoon op de lijn staan ivm het DSL signaal.
Echter voorafgaand kan dus niet meer omdat ik vandaag pas het pakket heb binnen gerkregen en geen KPN monteur is langs geweest. Ben benieuwd of die dan morgen komt of anders bel ik maar ff zelf.

Zijn er nog zaken waar ik op moet letten?
Wat bedoelen ze met een nieuwe lijn? Ik heb toch al een ADSL lijn?

Core 2 Duo E8400 | Asus P5E | 4096Mb DDR2, 800 | Asus EN9600GT | WD raptor 74 en 150GB | Samsung T166 500GB | Plextor PX-760SA | Samsung DVD speler | SB X-Fi Elite Pro | Canon PIXMA MP800 | Philips 180P2B TFT | Linksys WRT150N | Zyxel 2602H

quote:
OgWok schreef op woensdag 09 april 2008 @ 20:16:
Eeehm ja behoorlijk wat ellende als het het leest. Is alleen XSALL dan een goede provider..... (wel duur)....
En administratief een ramp :X

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

U.N.C.L.E.
Reg. datum: 03 augustus 2001

quote:
Arno schreef op woensdag 09 april 2008 @ 23:06:
[...]
En administratief een ramp :X
Er zijn dus geen behoorlijke/goede providers meer in Nederland............. helaas.

Tyan Tiger MPX Dual Athlon 2000+, Adaptec 29320R 2x Cheetah 15K HostRaid

Reg. datum: 07 september 2006

quote:
OgWok schreef op donderdag 10 april 2008 @ 09:05:
[...]

Er zijn dus geen behoorlijke/goede providers meer in Nederland............. helaas.
Klopt helaas wel ja.. Als je eenmaal een probleem hebt, sta je er alleen voor.

Hit Me!

Arc Nature

quote:
Pinjataaa schreef op donderdag 10 april 2008 @ 09:09:
[...]

Klopt helaas wel ja.. Als je eenmaal een probleem hebt, sta je er alleen voor.
Tenzij je er voor wilt betalen en een zakelijk abonnement hebt met een afgesproken SLA.
Dan staat er binnen 4 uur een monteur op plaats delict.

98% of the population is asleep. The other 2% are staring around in complete amazement, abject terror, or both

Chiuso per ferie
Reg. datum: 17 juni 2002

quote:
Crusader schreef op donderdag 10 april 2008 @ 12:47:
[...]

Tenzij je er voor wilt betalen en een zakelijk abonnement hebt met een afgesproken SLA.
Dan staat er binnen 4 uur een monteur op plaats delict.
Precies. Iedereen wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en daar hoort ook een bepaald serviceniveau bij. Dat betekent niet dat je foutieve informatie mag krijgen, maar wel dat een probleem nou eenmaal niet binnen twee dagen is opgelost. Als dat wel noodzakelijk is kun je beter een business abonnement afsluiten. Dat geldt voor alle ISP's.

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Ondertussen is internet een voorziening die net zo belangrijk is al gas, stroom en water. In de 2e kamer zijn er dan ook wetsvoorstellen ingedient die overstappen e.d. moeten verspoedigen en klanten binnen know time geholpen moeten worden.

Dat een verbinding bij de 1 20 euro kost, en bij de andere 80 mag qua service/storing niets meer uitmaken. Die tarieven mag je onderscheiden in aanvullende diensten (web, mail, ftp, documentatie, goedkope helpdesk nummer, gratis modem, en NIET in de basis; de lijn en daarbij horende verplichting van je leverancier.

je neemt een abo af en je mag verwachten dat storingen binnen enkele uren worden verholpen. Tenslotte laat de nuon je ook niet een week zonder stroom zitten als je meterkast er uit ligt.

Nijl wijzigde dit bericht 10-04-2008 21:57 (14%)

You are NIJL-ed!

quote:
Nijl schreef op donderdag 10 april 2008 @ 21:55:
Ondertussen is internet een voorziening die net zo belangrijk is al gas, stroom en water.
Nee.
quote:
In de 2e kamer zijn er dan ook wetsvoorstellen ingedient die overstappen e.d. moeten verspoedigen
Nee.
quote:
en klanten binnen know time geholpen moeten worden.
Nee.

En met dat is de basis onder je uitspraken, hoe belachelijk ook, verdwenen. Want als je denkt dat je voor 20 euro hetzelfde niveau van service kunt verwachten als voor een DSL-lijn van 2000 euro (ex. BTW) per maand heb je echt iets gemist.

Er is geen wet die overstappen regelt, er is geen wet die service-termijnen vastlegt en internet is geen primaire infrastructuur voor consumenten en van leverplicht is al helemaal geen sprake.

quote:
burne schreef op donderdag 10 april 2008 @ 22:08:
[...]

Nee.

[...]

Nee.

[...]

Nee.

En met dat is de basis onder je uitspraken, hoe belachelijk ook, verdwenen. Want als je denkt dat je voor 20 euro hetzelfde niveau van service kunt verwachten als voor een DSL-lijn van 2000 euro (ex. BTW) per maand heb je echt iets gemist.

Er is geen wet die overstappen regelt, er is geen wet die service-termijnen vastlegt en internet is geen primaire infrastructuur voor consumenten en van leverplicht is al helemaal geen sprake.
klein beetje extra info dan!
in feb is een voorstel ingedient die eind dit jaar rond moet zijn.
http://www.nu.nl/news/142...e_aanbieder_internet.html

vorig jaar heeft de opta al maatregelen voorgesteld die de providers verplichten meer zorg te dragen voor de verbindingen.
http://www.nu.nl/news/104...nbieders_aanscherpen.html

en het is wel een basisbehoefte!
nieuws: EU wil internetgebruik opkrikken

Maar misschien heb ik het wel mis hoor; tis voor mij nu al heel laat..

Nijl wijzigde dit bericht 10-04-2008 23:06 (12%)

You are NIJL-ed!

quote:
burne schreef op donderdag 10 april 2008 @ 22:08:
[...]

Nee.

[...]

Nee.

[...]

Nee.

Al is het officieel niet zo, vandaag de dag is internet net zo 'normaal' als gas-water-licht, maar helaas denken de ISP's daar vaak nog anders over. :+

'k denk zeker dat we naar een structuur toe zouden moeten gaan waarbij het inderdaad vrij normaal is dat als je een storing hebt dat dit serieus genoment wordt en dat die storing dan ook binnen afzienbare tijd (lees: maximaal 1 dag als het technisch mogelijk is) opgelost is.

En die grote prijsverschillen tussen consumentenverbindingen en zakelijke? Zit voor zover ik het weet ook voor een groot gedeelte in de overboeking, hogere upload etc.
Reg. datum: 14 november 2003

quote:
Dj Neo Ziggy schreef op maandag 07 april 2008 @ 17:03:
[...]

Ik heb toen echt wel de algemene voorwaarden gelezen
http://www.tweakdsl.nl/ds...enTweak_before_061201.pdf
en daar stond dat niet in.
Tevens ben ik nooit op de hoogte gebracht van een eventuele nieuwe algemene voorwaarden, laat staat dan ik daar voor getekend hebt.
Heya Martijn inmiddels.. ook vertrokken bij TweakDSL ? ;).. Ik zou dat wbt. de afsluitkosten goed controleren in de voorwaarden die op het moment van aangaan van het contract geldig waren. Ik had wel afsluitkosten (ook voor getekend).. eik niets anders dan gewoon aansluitkosten...maar dan achteraf.

Waar ga je heen trouwens ?

www.rijschool-him.nl

quote:
Nijl schreef op donderdag 10 april 2008 @ 23:02:
in feb is een voorstel ingedient die eind dit jaar rond moet zijn.
'De PvdA-bewindsman denkt dat door deze "zelfregulering" een wettelijke aanpak niet nodig is.'

Ofwel: er gaat geen wet komen.
quote:
vorig jaar heeft de opta al maatregelen voorgesteld die de providers verplichten meer zorg te dragen voor de verbindingen.
Gelezen? Gaat over spam- en virusfilteren en voorlichten van klanten over hoe ze hun PC virusvrij houden. Totaal ander onderwerp dus.
quote:
en het is wel een basisbehoefte!
Artikel uit 2002 over meer bandbreedte en subsidies voor internet in scholen en ziekenhuizen.
quote:
TheVMaster schreef op donderdag 10 april 2008 @ 23:02:
dat die storing dan ook binnen afzienbare tijd (lees: maximaal 1 dag als het technisch mogelijk is) opgelost is.
Sinds wanneer bepaalt 'technisch haalbaar' wat er in de winkel ligt? Technisch is het haalbaar jou 400Gbit/s te leveren. Waarom heb je het niet? Omdat het economisch gezien niet haalbaar is. Die apparatuur kost honderdduizenden euro's en jouw 2 tientjes in de maand maken het onmogelijk zo'n investering in minder dan 26.250 jaar terug te verdienen. En jouw DSL gaat nooit binnen een dag gerepareerd worden omdat er dan 3 man voor je op pad moeten, en die afspraken worden nu op efficiency geplanned. Iedere monteur krijgt een route. Moet 'ie nu op stel en sprong voor jou naar een centrale, dan rijdt 'ie niet-optimale routes, moeten er dus meer monteurs beschikbaar zijn, en dus stijgt de kostprijs voor de ISP. En dan stijgt de prijs of gaat de ISP failliet. Voor 2 tientjes moet je 3 keer op je beurt wachten. En dat is maximaal 6 werkdagen. Plus de tijd die de ISP nodig heeft om de telco aan te sturen.
quote:
En die grote prijsverschillen tussen consumentenverbindingen en zakelijke? Zit voor zover ik het weet ook voor een groot gedeelte in de overboeking, hogere upload etc.
Zakelijke klanten gebruiken aanzienlijk minder dataverkeer dan particuleren. Geen bittorrent, geen usenet. En als je voor 7.5 per maand terabytes aan nieuws mag downloaden kun je zelf ook wel bedenken dat dataverkeer geen grote kostenpost is. De fysieke verbinding gaat over dezelfde infrastructuur, dus kost evenveel. De grootste kostenpost bij storingsoplossing aan de telco-kant is toch echt die ploeg van eigen monteurs en de kosten van hun KPN-tegenhangers die iedere dag voor zakelijke klanten op pad gaat. Ongeveer een een kwart van die mensen is bezig met zakelijke verbindingen, en driekwart met consumentenverbindingen. Dat terwijl de verhouding zakelijk:consument 1:50 is. Dat verschil tussen 2% en 25% is wat vooral meetelt in het verschil in prijs. (even voor de context: ik roep niet zo maar wat. ik heb bij elkaar vijf jaar bij tweakdsl en bbned gewerkt..)

quote:
burne schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 02:15:
[...]

'De PvdA-bewindsman denkt dat door deze "zelfregulering" een wettelijke aanpak niet nodig is.'

Ofwel: er gaat geen wet komen.

[...]

Gelezen? Gaat over spam- en virusfilteren en voorlichten van klanten over hoe ze hun PC virusvrij houden. Totaal ander onderwerp dus.

[...]

Artikel uit 2002 over meer bandbreedte en subsidies voor internet in scholen en ziekenhuizen.

[...]

Sinds wanneer bepaalt 'technisch haalbaar' wat er in de winkel ligt? Technisch is het haalbaar jou 400Gbit/s te leveren. Waarom heb je het niet? Omdat het economisch gezien niet haalbaar is. Die apparatuur kost honderdduizenden euro's en jouw 2 tientjes in de maand maken het onmogelijk zo'n investering in minder dan 26.250 jaar terug te verdienen. En jouw DSL gaat nooit binnen een dag gerepareerd worden omdat er dan 3 man voor je op pad moeten, en die afspraken worden nu op efficiency geplanned. Iedere monteur krijgt een route. Moet 'ie nu op stel en sprong voor jou naar een centrale, dan rijdt 'ie niet-optimale routes, moeten er dus meer monteurs beschikbaar zijn, en dus stijgt de kostprijs voor de ISP. En dan stijgt de prijs of gaat de ISP failliet. Voor 2 tientjes moet je 3 keer op je beurt wachten. En dat is maximaal 6 werkdagen. Plus de tijd die de ISP nodig heeft om de telco aan te sturen.

[...]

Zakelijke klanten gebruiken aanzienlijk minder dataverkeer dan particuleren. Geen bittorrent, geen usenet. En als je voor 7.5 per maand terabytes aan nieuws mag downloaden kun je zelf ook wel bedenken dat dataverkeer geen grote kostenpost is. De fysieke verbinding gaat over dezelfde infrastructuur, dus kost evenveel. De grootste kostenpost bij storingsoplossing aan de telco-kant is toch echt die ploeg van eigen monteurs en de kosten van hun KPN-tegenhangers die iedere dag voor zakelijke klanten op pad gaat. Ongeveer een een kwart van die mensen is bezig met zakelijke verbindingen, en driekwart met consumentenverbindingen. Dat terwijl de verhouding zakelijk:consument 1:50 is. Dat verschil tussen 2% en 25% is wat vooral meetelt in het verschil in prijs. (even voor de context: ik roep niet zo maar wat. ik heb bij elkaar vijf jaar bij tweakdsl en bbned gewerkt..)
ok, is me duidelijk nu :) _/-\o_

You are NIJL-ed!

Waar is dat knopje voor?

Op m'n mailtje over dubbel betalen over april na 2,5 dag netjes mailtje dat ze 'n creditfactuur gaan maken voor stukje dubbel betaald deze maand ivm upgrade/overstap naar 10-for-2 actie.

Hadden ze binnen week geregeld van TIS6->10-for-2 terwijl inderdaad gezegd was dat het per 1e van volgende maand zou gaan (vast voor ex-BBned'ers?) En modem ook al bezorgd voor 't zover was.

Geen tussentijdse info per post/mail gehad, en mailwisseling is niet 200% super. Maar als ik zeker de huidige super actieprijs, kwaliteit (ook van binaries) en drie minimale (korte) dhcpstorinkjes afgelopen jaar bekijk een goeie provider.

Verbeterpuntje zou ook 'n automatisch opt-in mailinglisjt voor storingen/gepland onderhoud zijn, en snelheidscheck op postcode.

SonyA300 | 'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet' | Xfire

ik heb ook plannen om over te gaan van m'n 8:1 tweakdsl naar 12-24:1 voor 2 jaar 500

vind het raar dat ze de formulieren niet aanpassen....

mooi om te lezen dat men in een aantal gevallen sneller opleverd.
en relatief weinig gezeik...

in het begin had ik ontzettend gezeik met m'n zytel HW2602 HW die niet met een torrent routering overweg kon ,, nu heb ik usenet en geen gezeik meer
na 3 modem;s 1001 beta's firms etc....

niet gehindert door enige vorm van inzicht

Reg. datum: 30 april 2003

Op dit moment weer geen resolv van buitenlandse DNS adressen :(

TWEAKDSL fix die stinkende servers is een keer!

Reg. datum: 08 november 2005

Je bent niet de enige. Al twee uur lang problemen jammer genoeg.

There are 10 types of people in the world. Those who understand binary, and those who don't.

Reg. datum: 30 april 2003

Ik heb nu al maanden last van falende DNS servers, wegvallende verbindingen, of helemaal geen verbinding.

Iedere keer als je belt:
Meneer we kunnen niets vinden, onze systemen geven aan dat de verbinding online is...

Als je Linesync hebt betekent nog niet dat je ook internet hebt, maar dat snappen ze daar schijnbaar niet.

Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 ... 65 66 67 68 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: