Hoofdcategorieën
Topicacties

XS4ALL Only

Pagina: 1 2 3 4 ... 79 80 81 82 83 84 85 86 87 ... 126 127 128 129 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 15 februari 2007

Ik heb dan maar even een belletje gepleegd en uiteraard als antwoord dat xs4all only basic niet haalbaar is op mijn locatie. Op de vraag waarom Fast wel beschikbaar is kon geen antwoord gegeven worden. Ik ben het spoor helemaal kwijt en heb geen zin hier nog meer tijd in te gaan steken. Ik stap dus gewoon over op xs4all only lite en ik hoor het wel...

Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.

Reg. datum: 23 september 2003

Heb nu KPN Internetplusbellen en wilde overstappen naar XS4ALL start. Dit is goedkoper en ook nog sneller en van het bellen maken we toch nauwelijks gebruik (we worden weleens gebeld, maar verder doen we alles mobiel).

XS4ALL geeft nu aan dat ik eerst KPN moet opzeggen en als alles afgesloten is dat ik dan pas een nieuw abo kan aanschaffen. Dit betekent dat ik minimaal 3 weken zonder internet zal zitten.

Klopt dit? Iemand anders ervaringen met het overstappen van KPN IPB naar een andere provider?

Reg. datum: 07 december 2005

Brief gekregen waarin stond dat het huidige abonnement (Only lite) was opgezegd. Bellen met xs4all (2 minuten in de wacht) Uitleg: ze kunnen op onze locatie (ver van de centrale) geen 8mbit leveren, dus zijn we terug gezet naar Only Start met dezelfde snelheid (4/1). Ook minder abonnementskosten, dus er valt niks te klagen. Maar volgens mij was er toch tot 8mbit geen sprake van of het wel of niet mogelijk is?

Hierboven is mijn naam
Reg. datum: 02 mei 2003

quote:
maxtz0r schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 12:44:
Ik heb dan maar even een belletje gepleegd en uiteraard als antwoord dat xs4all only basic niet haalbaar is op mijn locatie. Op de vraag waarom Fast wel beschikbaar is kon geen antwoord gegeven worden. Ik ben het spoor helemaal kwijt en heb geen zin hier nog meer tijd in te gaan steken. Ik stap dus gewoon over op xs4all only lite en ik hoor het wel...
Heb hetzelfde gehad en gedaan. Echt raar, fast wel beschikbaar maar basic opeens niet meer...

Had wel zin in 8mbit en lagere prijs, dus ben alvast overgestapt naar lite. We horen of lezen misschien nog wel eens wat over deze rare situatie...

Ik heb niet zon snelle PC als jullie maar wel een bazooka voor mijn SNES.

Loading...
Reg. datum: 12 december 2000

quote:
maikel7 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 13:21:
Heb nu KPN Internetplusbellen en wilde overstappen naar XS4ALL start. Dit is goedkoper en ook nog sneller en van het bellen maken we toch nauwelijks gebruik (we worden weleens gebeld, maar verder doen we alles mobiel).

XS4ALL geeft nu aan dat ik eerst KPN moet opzeggen en als alles afgesloten is dat ik dan pas een nieuw abo kan aanschaffen. Dit betekent dat ik minimaal 3 weken zonder internet zal zitten.

Klopt dit? Iemand anders ervaringen met het overstappen van KPN IPB naar een andere provider?
Ik zit met precies hetzelfde

Xs4all zegt: eerst KPN opzeggen daarna meteen xs4all aanschaffen (betaal je een week dubbel)
KPN zegt: als je opzegt kan xs4all de lijn niet overnemen. Pas nadat opzegging afgerond is.

Daarna xs4all sales gebeld. Die gaf aan. Abo nemen bij xs4all, die informeren kpn, kpn zou mij dan vragen of het goed was dat xs4all alles zou overnemen.

Ik heb 1-4 xs4all abo genomen maar nog niks van kpn gehoord

Did you know "if" is the middle part of life. "Ja maar wie ben ik om aan mezelf te twijfelen"

quote:
drice schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 13:57:
[...]

Xs4all zegt: eerst KPN opzeggen daarna meteen xs4all aanschaffen (betaal je een week dubbel)
KPN zegt: als je opzegt kan xs4all de lijn niet overnemen. Pas nadat opzegging afgerond is.

Daarna xs4all sales gebeld. Die gaf aan. Abo nemen bij xs4all, die informeren kpn, kpn zou mij dan vragen of het goed was dat xs4all alles zou overnemen.

Bij mij kon XS4ALL geen nieuw abo in het systeem zetten zeiden ze vandaag, omdat ik nog bij KPN IPB zit. Kortom ik denk wat jij te horen hebt gekregen van KPN klopt: eerst moet KPN alles afgesloten hebben etc.. en dan pas kan je een elders een nieuw abo aanschaffen.

Gisteren zei een andere medewerker bij XS4ALL dat ik net als jou: Abo nemen bij xs4all, die informeren kpn, kpn zou mij dan vragen of het goed was dat xs4all alles zou overnemen. Maar toen ik zei dat doen we, lukte het hem ook niet wegens storing in het systeem. Kortom bij XS4all weten ze ook niet precies hoe het zit.

Ben benieuwd hoe het bij jou verloopt.

Beste mede XS4ALL gebruikers,

Ik heb 10 maart jongslede heb ik op XS4ALL de overstap gemaakt van adsl van KPN naar adsl Only van XS4ALL. Alleen gebeurd er al heel lang niks meer. Op 10 maart stond er al meteen
# 10-03-2008

Bevestigd
Onze netwerkpartner heeft bevestigd dat levering op uw locatie technisch mogelijk is.
# 10-03-2008

Verstuurd
Uw aanvraag is door XS4ALL verstuurd naar onze netwerkpartner.
# 10-03-2008

Bevestigingsbrief
XS4ALL heeft U een bevestigingsbrief van deze aanvraag verstuurd.
# 10-03-2008

Ingediend
Uw aanvraag voor ADSL is door XS4ALL ontvangen. Uw aanvraag wordt automatisch verstuurd naar onze netwerkpartner.

. Maar verder dan dat komt het niet. Ook op een e-mail wordt niet gereageerd. Doe ik dan soms iets fout of?

Alvast bedankt,

Sander Hendriksen

sanduhr wijzigde dit bericht 08-04-2008 17:20 (35%)

tijdens je overstap heb je kunnen lezen dat het 30 dagen kan duren voordat je van adsl kpn naar adsl only bent overgestapt. Dus waarschijnlijk zul je nog enkele dagen moeten wachten verwacht ik.

quote:
maxtz0r schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 17:27:
tijdens je overstap heb je kunnen lezen dat het 30 dagen kan duren voordat je van adsl kpn naar adsl only bent overgestapt. Dus waarschijnlijk zul je nog enkele dagen moeten wachten verwacht ik.
Dat klopt niet geloof ik. Ik heb ergens gelezen dat de overstap ongeveer 3 weken in beslag neemt en bij mij is er in bijna 4 weken helemaal niks veranderd aan de status....

NederCam.nl

Bij 2 abonnementen waar ik ben overgestapt naar Only (Ene ruim een jaar geleden, nu de andere) duurde het echt een volle maand.
1e 1 a 2 dagen veranderd de status snel, maar daarna niets meer in de status.
04-01-2007 aangevraagd, 05-02-2007 opgeleverd.
28-02-2008 aangevraagd, 31-03-2008 opgeleverd.
Zat toevallig 2x een weekend tussen :P

Waarom het zo lang moet duren? Geen idee, want volgens mij doen ze het opleveren ook pas echt op de laatste dag.

En, voordat daar verwarring over gaat bestaan, in die tijd heb je gewoon internet, behalve op de dag dat het echt opgeleverd wordt ben je een keer je verbinding ff kwijt.
Normaal gesproken niet meer dan een paar minuten.

Nakebod's Webcam Archive
Trying is the first step to failure.
GTA San Andreas Multiplayer

quote regelrecht van de site:
quote:
Overstap naar XS4ALL Only (stap 1 van 5)

Hier kunt u een aanvraag indienen om over te stappen op XS4ALL Only.

* De opleveringstermijn is 30 dagen vanaf het moment van aanvraag.

Reg. datum: 14 maart 2004

quote:
Sanduhr schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 17:44:
Dat klopt niet geloof ik. Ik heb ergens gelezen dat de overstap ongeveer 3 weken in beslag neemt en bij mij is er in bijna 4 weken helemaal niks veranderd aan de status....
Geduld is een schone zaak O-)

thecompany wijzigde dit bericht 08-04-2008 18:33 (63%)

Inspiron 9400: Intel Core Duo T2400 @ 1.83 ghz, 17 inch WXGA, 2048 MB Ram, 120 Gig HD, Nvidia Go 7900GS - Psp Slim en Lite - Ipod Classic 80 Gig - Nokia e71

Reg. datum: 09 maart 2005

quote:
hellboy123 schreef op maandag 07 april 2008 @ 10:02:
bij mij is er nog totaal niets veranderd, modem traint in op de oude snelheid. Modem al een paar keer gereset maar nog niets nieuws binnen. Zo lang het maar deze week gebeurt ben ik tevreden
Bij mij ook, met ADSL-only Basic.
Er staat gewoon nog 1.021 / 7.999 in mijn modem.
Speedtest geeft ietsje verhoging, maar niet constant.....

Moet je nog iets met je modem doen? Ik heb een paar keer gereset, niets helpt.... :'(

Reg. datum: 08 april 2008

Puur uit nieuwsgierigheid een vraagje:
Vanmiddag mezelf gemigreerd van 8 Mb naar 20Mb.
Alvast bedankt voor de goeie tips hier!
Het werkt als een trein, modem was binnen 5 minuten op de nieuwe snelheid en internet zelf een uurtje later.
Ik haal met usenet zo'n 1750 KB/s, speedtest geeft aan 2000 KB. Volgens mij allemaal wel goeie cijfers.

Nu de vraag:
VOOR de verhoging was dit het geval
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 6,0 / 12,5
SN Margin (Up/Down) [dB]: 13,0 / 13,5
Berekening gaf aan dat ik zo'n 900 meter van de centrale zit.

NA de verhoging is dit de situatie:
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 6,0 / 14,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 13,0 / 8,0
Nu geeft berekening aan dat ik ineens 1650 meter van de centrale zit.

Heeft iemand een verklaring hoe dit kan? Alvast bedankt.
Nogmaals, het is absoluut niet urgent, alles werkt naar behoren, ben puur benieuwd.

En wat een feest: DVD 5 binnen in 40 minuten. WOW!

Reg. datum: 09 februari 2003

quote:
dolfg schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 19:21:

Nu de vraag:
VOOR de verhoging was dit het geval
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 6,0 / 12,5
SN Margin (Up/Down) [dB]: 13,0 / 13,5
Berekening gaf aan dat ik zo'n 900 meter van de centrale zit.

NA de verhoging is dit de situatie:
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 6,0 / 14,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 13,0 / 8,0
Nu geeft berekening aan dat ik ineens 1650 meter van de centrale zit.

Heeft iemand een verklaring hoe dit kan? Alvast bedankt.
Die line Attenuation (Down) geeft een indicatie van hoever je van de centrale af zit, als je zit getal door 13.8 deelt krijg je de afstand tot de centrale ongeveer. Die waarde zou dus ongeveer hetzelfde moeten blijven lijkt mij.

De SN Margin geeft aan hoeveel marge er nog op de lijn zit. Deze waarde moet zo hoog mogelijk zijn. Bij 8 Mbit was deze waarde 13,5 en nu bij 20Mbit is het 8.0. Een prima waarde aangezien het minimum 6/7 dB is voor een werkende verbinding.

(De SN Margin gaat dus omlaag naarmate de snelheid hoger wordt. De maximale snelheid die je kan halen ligt dus niet alleen aan je "line Attenuation" of lengte van de lijn maar ook aan de kwaliteit (SN Marge is bij een bepaalde snelheid een indicatie daarvoor...)

quote:
drice schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 13:57:
[...]

Pas geleden bij kennissen het volgende; ze zaten bij pretium (rare club overigens) en om hun vaste nummer te behouden en toch op only + voip te komen, moesten we het volgende pad volgen:

Pretium -> KPN belbasis -> Dan xs4all only aanvragen -> telefonie migreren naar voip.

Ze zitten nu dus weer op kpn + xs4all only. Ik zou ze graag meteen overzetten op voip en kpn eraf halen, maar dat zien ze nog niet zo te zitten omdat ze met de overgang van pretium naar kpn ook al flink wat kosten hebben moeten dokken, en ze zijn bang dat het kpn abonnement nu minimaal een jaar moet lopen om er zonder extra kosten vanaf te stappen. Iemand daar nog iets over te zeggen?

Online opbrengst van m'n zonnepanelen: http://solar.reinieren.net

The Third Jellyfish

quote:
Mistraller schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 23:08:
[...]

Ze zitten nu dus weer op kpn + xs4all only. Ik zou ze graag meteen overzetten op voip en kpn eraf halen, maar dat zien ze nog niet zo te zitten omdat ze met de overgang van pretium naar kpn ook al flink wat kosten hebben moeten dokken, en ze zijn bang dat het kpn abonnement nu minimaal een jaar moet lopen om er zonder extra kosten vanaf te stappen. Iemand daar nog iets over te zeggen?
Simpel:
quote: KPN.com
Vragen over opzeggen?
Neem voor meer informatie over het opzeggen van je KPN-abonnement contact op met de medewerkers van onze Klantenservice via 0900-0244 (¤ 0,10 /min). Dit kan elke dag van 8:00 tot en met 22:00 uur.

In dit telefoongesprek krijg je informatie over de opzegprocedure en de eventule resterende looptijd van je contract. De meeste abonnementen van KPN hebben een contractduur van 1 jaar.
----

Over Xs4all Only:
Voor het eerst een tegenvaller met Xs4all gehad:
Aangezien mijn ouders nog adsl-basic van Xs4all op een tweede lijn hadden (erfenis van kantoor aan huis) met een slapend bel-budget abonnement kwam ik op het idee om ze over te zetten naar Xs4all Only zodat daarna het bel-budget abo opgezegd kon worden. Begin maart aangevraagd.
Vandaag blijkt Only opgeleverd te zijn. In verband met de snelheidsverhoginge van 1 april kwam ik toen al op het idee om voor hen ook gelijk te downgraden naar adsl-start, dus ik gelijk downgrade aangevraagd. Grappig genoeg vermelde de 'abonnementen-kiezer' dat basic niet leverbaar was op de locatie... Waarom meldden ze dit dan niet bij de aanvraag van Only :?
Maar goed ik voor adsl-start kiezen. Uurtje later (18:00) belt m'n vader met 'adsl doet het niet meer...' dus ik ga er gelijk van uit dat ze ermee bezig zijn op dat moment. Vervolgens belt hij na 21:00 weer van 'nou het werkt nog steeds niet'. Ik aan de telefoon alle settings doorlopen, modem reset, PPP verbinding opnieuw ingesteld, maar er is zelfs geen line sync (statuslichtje van DSL is uit).
Hopelijk hebben ze dit morgen gefixt, anders zou het erg jammer zijn dat een schijnbare naadloze overstap toch is misgelopen... Of zou de meteen aangevraagde downgrade ermee te maken hebben?

Specs - Word ook orgaandonor! Klik hier! Waarom niet? - free.LekkereKwal.com utils mirror

Wazzaaaaap enzo

quote:
Fidai schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 21:53:
[...]

Die line Attenuation (Down) geeft een indicatie van hoever je van de centrale af zit, als je zit getal door 13.8 deelt krijg je de afstand tot de centrale ongeveer. Die waarde zou dus ongeveer hetzelfde moeten blijven lijkt mij.
Kort vraagje hierover, mijn router is nederlandstalig :/
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 19,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 15,0 / 31,5
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 9,5 / 8,0

SN margin lijkt me duidelijk maar die attenuation, is dat uitgangsvermogen of signaalverzwakking?
Met die tool paar pagina's terug kwam ik met 31db aardig op mijn afstand (2100 vs 1751 volgens postcode check). Ook mijn SN margin lijkt me netjes. Nu komt de grap, volgens alle tests en tabellen zou ik 12-14mbit 'kunnen' halen, helaas is niets minder waar dan dat hij vanmiddag (wederom) opnieuw intrainde op inmiddels 1.029 / 8.104.

Ben nu in de laatste stappen van mijn hosting aan te vragen, eenmaal dat op de rit toch maar weer achter mijn continue dalende snelheid (toen ik 20mbit kreeg zat ik regelmatig nog op 12) aan, gezien ik geen andere routers meer heb kan ik het ook niet meer met een andere router testen.

SinergyX wijzigde dit bericht 08-04-2008 23:51 (12%)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

You catch me? No you wont
Reg. datum: 26 september 2005

quote:
SinergyX schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 23:50:
[...]
SN margin lijkt me duidelijk maar die attenuation, is dat uitgangsvermogen of signaalverzwakking?
attenuation = Signaalverzwakking
quote:
Lekkere Kwal
[...]
Only zodat daarna het bel-budget abo opgezegd kon worden. Begin maart aangevraagd.
Vandaag blijkt Only opgeleverd te zijn. In verband met de snelheidsverhoginge van 1 april kwam ik toen al op het idee om voor hen ook gelijk te downgraden naar adsl-start, dus ik gelijk downgrade aangevraagd. Grappig genoeg vermelde de 'abonnementen-kiezer' dat basic niet leverbaar was op de locatie... Waarom meldden ze dit dan niet bij de aanvraag van Only :?
Omdat de Basic abbonement met de snelheidsverhoging is omgezet naar adsl2+ ipv adsl1. Hiervoor was de basic max. 8mbit, dus adsl1 nog. Als je centrale nog adsl1 is wordt je automatisch lager gezet. Ik ben van basic 8mbit naar light 8mbit gezet automatisch omdat de centrale niet adsl2+ is.

The Third Jellyfish

quote:
wontcachme schreef op woensdag 09 april 2008 @ 00:04:
Omdat de Basic abbonement met de snelheidsverhoging is omgezet naar adsl2+ ipv adsl1. Hiervoor was de basic max. 8mbit, dus adsl1 nog. Als je centrale nog adsl1 is wordt je automatisch lager gezet. Ik ben van basic 8mbit naar light 8mbit gezet automatisch omdat de centrale niet adsl2+ is.
Precies, een downgrade naar light dus. Mijn ouders kregen echter geen downgrade naar light, de brief meldde dat er niks zou veranderen. Of komt de downgrade pas na oplevering? Ben wel benieuwd hoe het dan gaat nu ik vlak na oplevering een downgrade naar start heb aangevraagd :P die wijziging is overigens wel doorgevoerd volgens de statuspagina.

Specs - Word ook orgaandonor! Klik hier! Waarom niet? - free.LekkereKwal.com utils mirror

Reg. datum: 16 december 2004

quote:
Mistraller schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 23:08:
[...]

Pas geleden bij kennissen het volgende; ze zaten bij pretium (rare club overigens) en om hun vaste nummer te behouden en toch op only + voip te komen, moesten we het volgende pad volgen:

Pretium -> KPN belbasis -> Dan xs4all only aanvragen -> telefonie migreren naar voip.

Bij ons ook het geval. Die pretium zijn niets anders dan stelletje boeven, maar goed, het gaat nu even over KPN en Xs4all. Heb jij al gebeld? Wij hebben ook sinds kort weer telefonie van KPN, en nu willen we misschien overstappen naar Telfort internet, maar komen er dan extra kosten bij KPN voor het afzeggen. Zodra je het weet, kan je hier een berichtje achter laten? Ik zal kijken of ik vanavond, of morgen ochtend misschien even kan bellen.

Reg. datum: 09 maart 2005

bondje33 hier nog even.

Gisteren poste ik hier dat ik nog geen verhoging van de snelheid bemerkte, terwijl ik al een week geleden zo'n brief kreeg met aankondiging. Wat blijkt nou?
Ik ga naar het linkje wat hier ook gegeven wordt, ik kies voor xs4all-basic 20/1 ipv 8/1, binnen 5 minuten valt mijn verbinding weg, hooguit 3 minuten, en daarna staat er ineens keurig aangegeven in mijn modem : (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.029 / 14.478 .... :9 ipv 1024 / 8100
Nog wel geen 20 mb, maar goed, ik zit ook met een verlengsnoer van 20 mtr, een losliggend telefoon-stopcontact en een afstand van 1163 tot de centrale: Asd-O Amsterdam-Oost Kamerlingh Onneslaan 1 1097DE Amsterdam-Centrum
(volgens een andere test 996 mtr)

Dus gewoon even je nieuwe snelheid aangeven....hier: http://oms.xs4all.nl/adsl/wijzigen/
En het is zo gepiept. Had ik ook niet 22 minuten voor Jan l*l aan de telefoon hoeven zitten wachten op de helpdesk, en twee mailtjes sturen waar die f*cking :( verhoging nou blijft....
Was niet nodig geweest als ik eerder dit topic had gelezen. _/-\o_

quote:
maikel7 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 15:53:
[...]

Bij mij kon XS4ALL geen nieuw abo in het systeem zetten zeiden ze vandaag, omdat ik nog bij KPN IPB zit. Kortom ik denk wat jij te horen hebt gekregen van KPN klopt: eerst moet KPN alles afgesloten hebben etc.. en dan pas kan je een elders een nieuw abo aanschaffen.

Gisteren zei een andere medewerker bij XS4ALL dat ik net als jou: Abo nemen bij xs4all, die informeren kpn, kpn zou mij dan vragen of het goed was dat xs4all alles zou overnemen. Maar toen ik zei dat doen we, lukte het hem ook niet wegens storing in het systeem. Kortom bij XS4all weten ze ook niet precies hoe het zit.

Ben benieuwd hoe het bij jou verloopt.
Heb gisteren telefonisch KPN IPB opgezegd. Binnen 10 dagen moet ik per post de bevestiging krijgen van de opzegging en dan heb ik nog 7 dagen om de opzegging te annuleren. Kortom na die 17 dagen kan ik me aanmelden bij XS4ALL, dus zal wel een tijdje zonder internet zitten :'(

Toch apart dat het allemaal zo lang moet duren, volgens mij zijn het een paar drukken op de knop, maar goed....zo gaat het in dit land

quote:
maikel7 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 10:31:
[...]

Heb gisteren telefonisch KPN IPB opgezegd. Binnen 10 dagen moet ik per post de bevestiging krijgen van de opzegging en dan heb ik nog 7 dagen om de opzegging te annuleren. Kortom na die 17 dagen kan ik me aanmelden bij XS4ALL, dus zal wel een tijdje zonder internet zitten :'(

Toch apart dat het allemaal zo lang moet duren, volgens mij zijn het een paar drukken op de knop, maar goed....zo gaat het in dit land
Het zou best heel makkelijk kunnen maar ik denk dat die 7 dagen wettelijk verplicht is? en er zullen vast nog wel een aantal procedures zijn waardoor het niet zo makkelijk kan.

Reg. datum: 08 april 2008

Fidai bedankt voor je heldere uitleg!

Pagina: 1 2 3 4 ... 79 80 81 82 83 84 85 86 87 ... 126 127 128 129 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: