Ik heb nu die Toshiba EP30 aangesloten, en ik ben benieuwd hoe die upscaler precies werkt.
Als ik gewoon in dat menu aanklik, Picture---> Resolution Setting---> Up to 1080 p
dat betekend het dat de "upscaler" aanstaat?
Want ik zie niet echt daverend veel verschil tegenover mijn gewone dvd speler en de hd dvd speler als de upscaler aanstaat. Als je idd op dze manier de dvd's upscaled.
Dus doe ik iets fout of wat, want ik zie weinig verschil
(heb een full hd samsung le37)
Dat de HD-DVD speler een normale DVD kan upscalen is leuk, maar het zal nooit beter worden dan DVD.
Dat de HD-DVD speler het beeld realtime omhoog krikt naar 1920x1080 blijft de bron toch DVD formaat. Upscalen heeft dus niet zo veel zin.
Vergelijk het met een plaatje van 800x600. Vergoot die 2 keer, wordt ie 1600x1200, maar de kwaliteit wordt 0,0 beter, de pixels worden enkel groter.
Een dakloze vrouw uitwonen, da's nooit grappig...
Ik ben tegen zinloos geweld, en als je me niet gelooft, sla ik je voor je bek..
Reg. datum: 30 maart 2002
Vergroot dat plaatje eens met Paint (de manier waarop je tv upscaled) en met Photoshop/Paint.net op de hoogste kwaliteit (meer in de richting waar een goede DVD speler upscaled).quote:RaZ schreef op maandag 07 april 2008 @ 20:00:
DVD is DVD.
Dat de HD-DVD speler een normale DVD kan upscalen is leuk, maar het zal nooit beter worden dan DVD.
Dat de HD-DVD speler het beeld realtime omhoog krikt naar 1920x1080 blijft de bron toch DVD formaat. Upscalen heeft dus niet zo veel zin.
Vergelijk het met een plaatje van 800x600. Vergoot die 2 keer, wordt ie 1600x1200, maar de kwaliteit wordt 0,0 beter, de pixels worden enkel groter.
om de vraag te beantwoorden: Ja met die optie staat upscaling aan.
"Want an Orange?"
- Nakor, Prince of the Blood
Sikklebell--Lvl 63 Mage--Trollbane
Ja, precies. Het vergroten gebeurt beter, maar verwacht geen wonderen.quote:M1lamb3r schreef op maandag 07 april 2008 @ 20:03:
[...]
Vergroot dat plaatje eens met Paint (de manier waarop je tv upscaled) en met Photoshop/Paint.net op de hoogste kwaliteit (meer in de richting waar een goede DVD speler upscaled).
om de vraag te beantwoorden: Ja met die optie staat upscaling aan.
Ach ja, als je een klein afstandje van je LCD-TV neemt dan is DVD kwaliteit best te doen toch, ik vind van wel in ieder geval.
Toshiba EP30-K HD DVD speler + 5 HD DVD's voor ¤ 99,95

En een tip voor de liefhebbers:
De Forbidden Planet (50th Anniversary Edition) Ultimate Collectors Edition HD DVD is bij Amazon nu te koop voor amper $26,99 ipv $59,92 (of ¤ 49,66 bij axelmusic.com).
Movies ▀ BBQ ▀ Opendeurdag ▀ HD DVD/BLU-RAY/7.1 DTS HD MASTER AUDIO
Daar ben ik het niet mee eens. De kwaliteit van scalers in TVs en projectoren is zelfs bij duurdere modellen vaak nog steeds erbarmelijk. Deze toestellen zien er prima uit zolang ze een 720p of 1080i/p signaal krijgen, maar als ze PAL resolutie te verwerken krijgen wordt het janken.quote:De betere LCD en plasma TV's kunnen zelf al heel goed schalen en verscherpen. Een hele goeie DVD-speler kan dat vaak wel overtreffen maar in het algemeen is upscalen een overgewaardeerde feature op DVD-spelers.
Veel goedkopere DVD-spelers hebben scalers die even goed zijn als die van TVs, en als je een beetje investeert in een redelijke DVD-speler (vanaf 200 euro), een HD-DVD speler of een PS3 dan doe je je SD DVD collectie een groot plezier.
Wat is een wonder? Mijn EP10 en PS3 scalen heel wat netter dan mijn Panasonic AX-200. Alles is net wat strakker. Het verschil is subtiel maar goed te zien hoor.quote:Ja, precies. Het vergroten gebeurt beter, maar verwacht geen wonderen.
Wat je niet moet verwachten is dat je DVDs eruit zullen zien alsof ze 720p zijn. Maar dat is ook vrij naïef, je kan geen data tevoorschijn toveren die er niet is
Dr. Strangelove wijzigde dit bericht 08-04-2008 00:04 (21%)
Intel Core 2 Duo E8400 @ 3,6 / Asus P5Q-E / 2 x 2GB PC6400 Cl6 / Sapphire HD4870 512MB / Samsung 640GB / Hitachi 250 GB / NEC ND-3800 / Asus 16x48x DVD / Arctic Freezer Pro 7
Thanx voor de tip:quote:En een tip voor de liefhebbers:
De Forbidden Planet (50th Anniversary Edition) Ultimate Collectors Edition HD DVD is bij Amazon nu te koop voor amper $26,99 ipv $59,92 (of ¤ 49,66 bij axelmusic.com).
code:
1
2
3
4
5
| Items: EUR 17,88
Shipping & Handling: EUR 4,29
Total Before Tax: EUR 22,17
Estimated Tax: EUR 0,00 |
Geen geld
And the beast reborn spread over the earth and its numbers grew legion. And they proclaimed the times and sacrificed crops unto the fire, with the cunning of foxes. And they built a new world in their own image as promised by the sacred words.
Reg. datum: 17 maart 2003
En gisterenavond nog maar even verder uitgebreid.
In totaal 24 titels aangeschaft bij ezydvd, amazon en bol.
Waaronder ook Heroes S1 :] hoop dat ze snel binnenkomen want ga morgen mn nieuwe tv halen.
Nu maar even rustig aan doen.
*Gepost door -d-:
www.dvdcrave.com (australie) - had veel koopjes, helaas zijn de meeste weg - nog steeds wel wat te vinden (<10 euro)
www.ezydvd.com (australie) - idem dito
www.deepdiscount.com (vs) - nog veel koopjes, in USD - dus voordeel van de lage dollar koers. Verzendkosten ook relatief laag (je betaald nl. niet per stuk maar per specifiek orderbedrag - zie website)
www.amazon.com (vs) - groot aanbod, prijzen kunnen verschillen per dag, dus hou 't goed in de gaten
www.amazon.de (dui) - veel <10 euro dvd's, slechts eenmalig verzendkosten - dus bij grote bestellingen erg voordelig. Wel Duitse covers, itt de Amerikaanse/Austr. sites
www.tower.com (vs) - Ook nog veel titels voor mooie prijzen, verzendkosten iets lager dan Amazon ($4.99 per disc, ze versturen per losse (HD) DVD).
www.bol.com (nl) - Veel Universals voor lage prijzen
www.frs.nl (nl) - Idem dito
www.play.com (uk/jersey) - Heeft nu een mooie 3 voor +/- 30 euro actie (incl vezenden). Zitten ook nieuwe releases zoals Atonement in
www.amazon.co.uk (uk) - Sinds dit weekend prijsverlaging, HD DVD's vanaf 6 pond.
Reg. datum: 04 november 2003
Wist ik veel dat ze ook nog een tweelingzus had... :p
Reg. datum: 23 juni 2003
Gaat niet gebeuren. Laserdisc was veel mooier dan VHS en had geen concurrentie. Er zijn ook exclusieve dingen verschenen op LD (veel concerten). Pas nadat de DVD kwam was dat de echte doodsklap voor LD. HD DVD en Blu-Ray zijn in principe hetzelfde: 7 kanaals multibit geluid en 1080p beeldkwaliteit. Alles wat nu uit is op HD DVD is of komt uiteindelijk ook op Blu-Ray. Investeren in HD DVD is nu goedkoop maar over 5 jaar krijg je er ook niks meer voor terug hoor.quote:The Eagle schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 23:25:
Beetje off-topic, maar vooruit: Ik vraag me oprecht af of de HD-DVD net zo'n status gaat krijgen als de Laserdisc uit de jaren 80 (/ 90 ?) Zou nog zomaar eens kunnen...any comments on that?
Reg. datum: 02 februari 2002
Edit: hmm inmiddels gewoon op kieskeurig te vinden http://www.kieskeurig.nl/...E0276C12572BF00332E43.htm
Zo te zien wordt het niet echt goedkoper dan 150 euro (en is het nog een paar dagen wachten).
Gianni Rombios wijzigde dit bericht 09-04-2008 23:14 (36%)
Reg. datum: 04 november 2003
Reg. datum: 22 december 2000
Laser Disc kreeg zn 'status' doordat het zn tijd eigenlijk ver vooruit was en veels 'teveel' bood voor wat consumenten gewend waren en niet inspeelde op juist de wensen van de markt van het 'opnemen' van televisiezendingen tegenover de aanschaf van voorbespeelde 'content'.....quote:The Eagle schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 23:25:
Beetje off-topic, maar vooruit: Ik vraag me oprecht af of de HD-DVD net zo'n status gaat krijgen als de Laserdisc uit de jaren 80 (/ 90 ?) Zou nog zomaar eens kunnen...any comments on that?
VHS werd vooral toegepast voor het opnemen en later afspelen... de verkoop van voorbespeelde banden speelde een kleine rol; vergelijkbaar met de markt van nu is dat eigenlijk omgedraaid .. het zelf 'opnemen' speelt een kleinere rol dan de 'voorbespeelde content'.. en in het geval van BR vs HD DVD gaven de uitgeverijen van deze voorbespeelde content zelfs de doorslag (specifiek warner)...
kwalitatief is er verder geen verschil tussen HD DVD en BR, terwijl de lichte functionaliteitsvoorsprong van HD DVD (PiP en online functionaliteiten) niet meer dan een jaar is... ik vermoed dat alle BR-discs die tegen December in de schappen liggen (het allesbepalende kerst-verkoopkwartaal) allemaal BR1.1 danwel BR2.0 zijn (wat overigens de belangrijkste reden is dat ik mensen eerder afraad nu een BR-speler te kopen dan een HD DVD-speler)
1 2 3 4 5 7 6 8 9 | To tame the savageness of man and make gentle the life of this world
Reg. datum: 06 november 2006
Xbox 360 0wner - DJ Gear : 2x Pioneer CDj-1000 MK2 - Dateq XTC - Technics Sl1210 mk2.
Ja, HD DVD kent geen regiocodering..quote:Krespo schreef op donderdag 10 april 2008 @ 10:37:
maybe stomme vraag (zal vast wel ) maar zijn de film die je b.v bij Amazon.com etc aangeschaft ook af te spelen op een NL HD-DVD speler ?
echter let wel op dat bv de normale DVD-speler (upscale) functionaliteit van HD DVD--spelers wel regiocodes kent en naar ik meen niet alle HD DVD spelere regiovrij te maken zijn (maar daarvoor moet je per model eventjes zoeken)
RM-rf wijzigde dit bericht 10-04-2008 10:47 (28%)
1 2 3 4 5 7 6 8 9 | To tame the savageness of man and make gentle the life of this world
Reg. datum: 22 december 2000
De XE1, de EP10 en volgens mij ook de E1 kunnen dmv een gemodificeerde firmware regiovrij worden gemaakt, de EP30 en EP35 niet.quote:RM-rf schreef op donderdag 10 april 2008 @ 10:45:
[...]
Ja, HD DVD kent geen regiocodering..
echter let wel op dat bv de normale DVD-speler (upscale) functionaliteit van HD DVD--spelers wel regiocodes kent en naar ik meen niet alle HD DVD spelere regiovrij te maken zijn (maar daarvoor moet je per model eventjes zoeken)
Great Minds think alike!
I was born like this, i had no choice. I was born with the gift of a golden voice.
On Ken Rockwell's desktop, the Trash Icon is really a link to NG
http://www.nl.bol.com/is-...te=MiniSites%2fmini_hddvdquote:mig29 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 11:20:
Hoe kun je bij bol.com in godsnaam een overzicht krijgen van alle HD-DVD titels?
Movies ▀ BBQ ▀ Opendeurdag ▀ HD DVD/BLU-RAY/7.1 DTS HD MASTER AUDIO
Great Minds think alike!
I was born like this, i had no choice. I was born with the gift of a golden voice.
On Ken Rockwell's desktop, the Trash Icon is really a link to NG