Hoofdcategorieën
Topicacties

PC gaming uiteindelijk toch dood?

Pagina: 1 2 3 4 ... 31 32 33 34 35 36 37 38 39 ... 54 55 56 57 last

Reageer Nieuw Topic
Authenticating...
Reg. datum: 24 september 2001

quote:
bvk schreef op zondag 06 april 2008 @ 12:23:
<knip>
Reken op minimaal 800 á 1000 EUR was toch het verkeerde antwoord, dus vandaag wordt er een Xbox360 gehaald... Want daar kan je ook FFOW, CoD4 etc op spelen, maar voor heel wat minder geld!

Ik heb uiteraard gewaarschuwd voor de in mijn ogen mindere gameplay en graphics, maar dat mocht niet baten. Dus misschien is PC gaming inderdaad aan het doodgaan, niet vanwege de mogelijkheden en dergelijke, maar vanwege de prijs die nodig is om behoorlijk te kunnen gamen.

Ikzelf blijf lekker bij de PC, ik verdien goed ;)
Ach, dat valt best mee volgens mij. Een normale kantoorachtige pc heeft iedereen wel, voor documenten, internet, e-mail en dergelijke. Die kosten ook zo'n 400 euro, en die kun je volgens mij dus van de kosten van je game-pc aftrekken. Dan kost een game-pc nog maar 400-600 euro. Als je dat niet kunt betalen, is zowel console-gaming als pc-gaming toch te duur voor je.

Als pc-gaming al aan het dood gaan is, ligt dat m.i. puur aan de gebrekkige creativiteit en innovatie van de game-ontwikkelaars. Of denken ze echt dat spellen als Need for Speed 28 en FIFA 2034 iedere versie weer die 60 euro waard zijn? Blizzard (bijvoorbeeld) laat in ieder geval zien dat je, als je het goed doet, bakken met geld kunt verdienen op de pc.

Falcon, this is Blue Raven, the goose has nested. Repeat, the goose has nested.

Reg. datum: 27 september 2006

quote:
ph4ge schreef op zondag 06 april 2008 @ 15:45:
mja, de kosten voor die videokaarten wordt ook altijd hopeloos overdreven. ja, je kan het heel duur maken als je het wil, echter als je het wat slimmer doet is het helemaal niet zo'n groot probleem. mijn 8800GTS, bijna anderhalfjaar oud en destijds ruim 300 (vergelijkbaar met console) euro, draait ook alle huidige games (incl Crysis) goed. natuurlijk is het een dure grap, natuurlijk is een PC duurder dan een console, maar het wordt wel vaak enorm overdreven.
Het gaat bij PC gamen niet eens altijd om dekosten. Meer heel veelmensen weten er gewoon niet zoveel van. En bij pc's en zeker bij hardware is het gewoon een beetje door de bomen het bos niet meer kunnen zien. Zoveel versxchillende chipsets etc heb je. Ik zou je zo 123 het verschil ook niet tussen alles kunnen uitleggen.

Het voordeel van de console tegenover PC(waar dit topic nu helaas op uitdraait tijd voor een andere richting?) is geen gedoe met hardware!(IMO 1 van de redenen waarom ik ben overgestapt en de paar andere mensen die ik ken). Zoals ergens hierboven dat voorbeeld met CoD4, mensen hebben vaak niet echt weet van hun systeem. En ja tuurlijk staat het overal op internet maar dat maakt het voor veel mensen nog steeds niet makkelijk.

En ik vond die opmerking hierboven over battlefield heroes ook wel terecht. PC gaming veranderd idd, ik denk dat het veel meer online gaat worden nog meer want dat is het allergrootste pluspunt van de PC. En ze gaan nieuwe bussiness modellen toepassen ik ben benieuwd waar we over 5 en 10 jaar zijn :-)

Xdoos Gamertag: Postius

Ik ben nog steeds bezopen

Altijd weer dezelfde argumenten :)

Amd x2 4400 @ 2.65 |ASUS 32-MRP| 2 GB OCZ | X1900XT CF @ 660/840 | 3x maxtor HD (400gb) |

Passion for Christ

quote:
ph4ge schreef op maandag 07 april 2008 @ 00:49:

Installeren zie je ook al komen op de consoles. Daarnaast vind ik het geen ramp, je bent 1x 5 min kwijt (tijd waarin je gewoon gaat surfen ofzo) en daarna doe je het nooit meer. Je hoeft dan ook niet meer te pielen met schijfjes (ik crack altijd).

En om nou te zeggen dat op een console altijd alles gelijk werkt. Hoevaak ik wel niet hoor van xboxen die soms 4x per jaar gerepareerd moeten worden (een PC is altijd zelf te fixen, een console meestal niet), schijfjes die gemold worden of onverklaarbare problemen met online play etc etc. Dergelijke problemen komen misschien meer voor op de PC, maar ook op de console is er ook echt geen zekerheid. Bovendien is het voor mij ook wel een beetje een hobby om iets dan zelf te repareren, of zelf te tweaken zoals ik het wil.
xbox360 was idd wel even een probleem, maar dat is nu grotendeels opgelost. Een pc kan je wel zelf reperaren, maar in veel gevallen kost je dat veel tijd en geld. Bij een xbox360 is het belletje naar ms doen, ze komen hem zelf ophalen en je moet een week wachten totdat hij het weer doet. Bij een comp moet je backups doen, hardware testen (wat nou kapot is), vervangen, soms reinstall van windows, alles opnieuw installeren. Ik ben vaak met een reinstall meerdere middagen bezig (ik weet het, het kan sneller met een goede backup).

Natuurlijk is het wel een voordeel dat je wat zelf kan doen, maar maak het niet te mooi :P
ph34r my [OGR-25] Cows

Waarom wordt hier altijd beweerd dat een PC o zo duur is ??
Juist op dit moment zijn PC's super goedkoop als je ziet hoeveel performance je ervoor terug krijgt !!
ATI 3870 ergens rond de 130 ¤
2 GB RAM zal iets van 70 ¤ zijn.
Moederbord en CPU kan je voor 300 ¤ regelen of minder zelfs.
HD'tje die super presteert a 70 ¤ ofzo.
Kast+Voeding kan ook wel voor minder dan 100 ¤ geregeld worden.

Totaal : 670 ¤ laten we zeggen 700 ¤ voor een top systeem wat mij betreft !!

En dan blijft alleen een monitor over die de meesten wel hebben dacht ik zo of je moet echt persee ook die weer willen kopen ...

Wat ik trouwens echt niet begrijp is bijvoorbeeld dit soort berichten :
nieuws: Burnout Paradise meer dan miljoen keer verkocht

Waarom zijn console gamers o zo dol op deel 346584 van een spel ?? Vooral zo'n hersenloos spel als de Burnout reeks bijvoorbeeld. Ik heb het wel gezien na een half uur met dat soort spellen ... kan me niet voorstellen dat je die blijft kopen elke keer voor de volle 60 ¤ :?

Dat je elke keer een nieuw spel koopt, omdat er iets van een verhaal in zit (Metal Gear Solid ofzoiets) en je alle delen eigenlijk gespeeld moet hebben om een totaal beeld te hebben begrijp ik volledig, maar spellen die elke keer amper vernieuwend zijn en eigenlijk hetzelfde bieden snap ik echt niet dat je daar je geld aan wil verspillen.

Wat verder ook niet helpt op de PC is een game uitbrengen die vol met bugs zit of totaal niet vernieuwend is.
Nog erger zijn dingen zoals een UT/Quake III community die door het nieuwste deel teleurgesteld wordt :X

Verder blijf ik bij het volgende rijtje :

PC :

- FPS Games
- RTS Games
- RPG / MMORPG
- Simulatie Racing
- Simulatie Vliegen
- Gezellig lullen op TeamSpeak en dergelijke
- Combinatie van bovenstaande

Consoles :

- Scheur spellen die intelligenter zijn dan de Burnout reeks, zoals Gran Turismo, Project Gotham Racing, forza reeks, andere...
- Platform Games
- Sommige vliegspellen zoals Crimson Skies @ X-Box 1 ( _O_ ) Of Ace Combat die totaal r-u-k speelt zonder joystick die erbij hoort : Moge die game gauw op de PC verschijnen O-)
- Trage puzzelspellen zoals de Myst reeks
- Vechtspellen
- Sport spellen (Ook Tony Hawk enzo ...)
- Ehh hoe noem je games zoals Metal Gear Solid ?? Ook platform? Nee toch?
- Van die coole games die je op je handheld ook wil spelen stiekem of al speelt ;)

Excuses als ik wat vergeten ben :P

* nero355 is een PC Gamer wiens Wii te weinig doet na het uitspelen van Zelda Twilight Princess :)

HELP GoT TO THE TOP
Gij zult met mij uw CD's branden NERO B)
Hoe houdt een netwerkbeheerder zijn conditie op peil op het werk :?
Touwtje springen met een UTP kabel

Wat sta je nou te kijken!
Reg. datum: 17 januari 2001

quote:
Miles Teg schreef op maandag 07 april 2008 @ 11:00:
[...]

Als pc-gaming al aan het dood gaan is, ligt dat m.i. puur aan de gebrekkige creativiteit en innovatie van de game-ontwikkelaars. Of denken ze echt dat spellen als Need for Speed 28 en FIFA 2034 iedere versie weer die 60 euro waard zijn? Blizzard (bijvoorbeeld) laat in ieder geval zien dat je, als je het goed doet, bakken met geld kunt verdienen op de pc.
nieuws: EA brengt minder sportgames naar de pc

Dat denken ze inderdaad niet. Daarom stoppen ze er ook maar mee om ze op de PC uit te geven.

"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."//PSN: Shiver23.

Reg. datum: 23 mei 2007

quote:
nero355 schreef op maandag 07 april 2008 @ 16:24:
Waarom wordt hier altijd beweerd dat een PC o zo duur is ??
Juist op dit moment zijn PC's super goedkoop als je ziet hoeveel performance je ervoor terug krijgt !!
ATI 3870 ergens rond de 130 ¤
2 GB RAM zal iets van 70 ¤ zijn.
Moederbord en CPU kan je voor 300 ¤ regelen of minder zelfs.
HD'tje die super presteert a 70 ¤ ofzo.
Kast+Voeding kan ook wel voor minder dan 100 ¤ geregeld worden.

Totaal : 670 ¤ laten we zeggen 700 ¤ voor een top systeem wat mij betreft !!
Nou:

HD3870 140,-
2GB DDR2 35,-
E4500 90,-
P35-DS3 90,-
500GB T166 65,-
Sonata III 105,-
DVD 25,-

Totaal: 550,-

Maar alsnog is de console goedkoper.. Als je al kijkt naar de Xbox 360, die aangeprezen wordt als beste hardcore gameconsole, die kost al 250 euro inclusief 20gb hdd, 1 controller en 2 spellen. Dan is een PC veel en veel duurder. En de PC is gewoon voor mensen die er tijd in willen steken en zelf voor zichzelf willen aanpassen. De console is er gewoon voor de kleintjes, die eventjes op een knopje drukken, de CD erin doen en zo al kunnen beginnen.

[Sonata III] - [Gigabyte P35C-DS3R] - [Intel Core 2 Duo E6300 @ 450x7, 1.275V] - [TakeMS 2x2GB Value PC6400 @ 900Mhz, 5-5-5-15 1.8V] - [Asus EAH3850/G/HTDI 256M] - [Samsung F1 1TB, Samsung T166 320GB] - [NEC-AD 7173S] - [Samsung Syncmaster 206BW]

Reg. datum: 21 januari 2008

Nou dan kom ik er maar even tussendoor met mijn beredenering

PC gaming, wat is dat nou, inderdaad gamen op iets wat iedereen in huis heeft. Of hij of zij dat wilt of niet want iedereen heeft het en gebruikt het voor verschillende doeleinden. Het is iets wat oorspronkelijk niet is gebouwd voor spellen, en kan dus nooit optimaal zijn.

Console gaming, en wat is dat dan, gamen op iets wat je speciaal koopt om spellen op te spelen, iets wat er speciaal voor is gebouwd maar niks meer kan dan wat een PC doet.

Nu komt het hoor: PC gaming gaat waarschijnlijk dood maar op een andere manier dat je denkt waarschijnlijk. Want als de PC op sterven na dood ligt te gaan door het gebrek aan games is de Console al zo ver gevorderd dat de Console op een PC gaat lijken en krijg je dus het omgekeerde wereld van wat je nu hebt.

Een console die iedereen heeft, oorspronkelijk gebouwd voor gaming maar het is zo ver gevorderd dat een PC nutteloos is en dat er zelfs dingen mogelijk zijn die nooit met een PC mogelijk waren.

Nu is het maar de vraag of dit een beetje klopt, maar zo denk ik er wel een beetje over. Nu is het natuurlijk wel een groot probleem dat juist iemand als Microsoft in de Console en PC markt gewoon domineert, (ook al heb je Apple en Sony) en zij op dit moment veel touwtjes in handen hebben om de toekomst van dit gebeuren kunnen veranderen.

Another Day Another Chapter

quote:
Gamesua schreef op maandag 07 april 2008 @ 16:56:
[...]

Nou:

HD3870 140,-
2GB DDR2 35,-
E4500 90,-
P35-DS3 90,-
500GB T166 65,-
Sonata III 105,-
DVD 25,-

Totaal: 550,-

Maar alsnog is de console goedkoper.. Als je al kijkt naar de Xbox 360, die aangeprezen wordt als beste hardcore gameconsole, die kost al 250 euro inclusief 20gb hdd, 1 controller en 2 spellen. Dan is een PC veel en veel duurder. En de PC is gewoon voor mensen die er tijd in willen steken en zelf voor zichzelf willen aanpassen. De console is er gewoon voor de kleintjes, die eventjes op een knopje drukken, de CD erin doen en zo al kunnen beginnen.
Hmm. Een PC heeft veel meer mogelijk heden dus je kan moeilijk een console met een PC vergelijken. En als je spellen voor de PC wilt zijn die makkelijk te downloaden/te cracken. En voor de XBOX ben je zo ie zo altijd geld kwijt voor een spel.
Als je voor de XBOX een spel koopt, ben je veel geld kwijt dan kan je wel je xbox om laten bouwen, maar het sloopt je console en 't is nog eens hartstikke duur. Als je dat er bij optelt kom je denk ik wel ongeveer op hetzelfde bedrag uit. En de PC heeft ook nog is veel meer mogelijkheden.

Another Day Another Chapter

!Dolf is rechtvaardig!

Dit topic gaat over het dood gaan van gaming op de pc en jij noemt een voordeel van een pc dat je games niet hoeft te kopen.

AMD3500+ / X1900XT / A8N-E / 1024MBKingstone / 300GB Sata HDD.

Nu met Sony Alpha 300
Reg. datum: 04 oktober 2000

quote:
MrVegeta schreef op maandag 07 april 2008 @ 19:19:
Dit topic gaat over het dood gaan van gaming op de pc en jij noemt een voordeel van een pc dat je games niet hoeft te kopen.
_O-

On a side note: Met de overname van Take Two door EA (eventueel, er is nog niets doorheen), zou bijvoorbeeld een PC versie van GTA4 ook op de tocht kunnen komen te staan. Ben erg benieuwd hoe dit uitpakt.

XBOX 360 Gamertag NES/GameBoy/SNES/Gamecube/DS Lite/Wii Xbox/Xbox 360 PS1

Google addict
Reg. datum: 03 november 2001

quote:
Chainebuster schreef op maandag 07 april 2008 @ 19:13:
[...]

Hmm. Een PC heeft veel meer mogelijk heden dus je kan moeilijk een console met een PC vergelijken. En als je spellen voor de PC wilt zijn die makkelijk te downloaden/te cracken. En voor de XBOX ben je zo ie zo altijd geld kwijt voor een spel.
Als je voor de XBOX een spel koopt, ben je veel geld kwijt dan kan je wel je xbox om laten bouwen, maar het sloopt je console en 't is nog eens hartstikke duur. Als je dat er bij optelt kom je denk ik wel ongeveer op hetzelfde bedrag uit. En de PC heeft ook nog is veel meer mogelijkheden.
En je moet voor je pc geen game kopen zeker 8)7

Ik blijf er gewoon bij dat consolegaming vele malen goedkoper is. Hoe goedkoop je je pc configureerd hoe vaker je zult moeten upgraden. Ps. vergeet je windows licentie ook niet bij de raming a ¤80,- (pc gebonden) of ¤250 (retail) ;)

People would make far better pictures if they spent time learning how to make great photos with what they already own instead of worrying about their tools

Reg. datum: 22 augustus 2006

quote:
PWM schreef op maandag 07 april 2008 @ 19:22:
[...]

_O-

On a side note: Met de overname van Take Two door EA (eventueel, er is nog niets doorheen), zou bijvoorbeeld een PC versie van GTA4 ook op de tocht kunnen komen te staan. Ben erg benieuwd hoe dit uitpakt.
Dit is dezelfde EA die ook Mass Effect zo snel mogelijk naar de PC poort nadat het spel een hele 3 maanden Xbox360 exlusive is geweest? EA is niet anti PC, zij zijn wel zakelijk ingesteld. Ik kan me dus ook goed voorstellen dat de markt voor sport spellen op de console veel groter is dan op de PC. GTAIV is een dusdanig AA+ titel dat het zonder al te veel moeilijke voorspellingen ook best rendabel zal zijn op de PC

In the beginning he created a mountain, trees and a midget. RAmen! Specs1 http://specs.tweak.to/16238 Specs 2 http://specs.tweak.to/16239

Nu met Sony Alpha 300

quote:
Zarkov schreef op maandag 07 april 2008 @ 19:33:
[...]

Dit is dezelfde EA die ook Mass Effect zo snel mogelijk naar de PC poort nadat het spel een hele 3 maanden Xbox360 exlusive is geweest? EA is niet anti PC, zij zijn wel zakelijk ingesteld. Ik kan me dus ook goed voorstellen dat de markt voor sport spellen op de console veel groter is dan op de PC. GTAIV is een dusdanig AA+ titel dat het zonder al te veel moeilijke voorspellingen ook best rendabel zal zijn op de PC
EA deed daar niets in ;) EA is alleen de uitgever van Mass Effect voor de PC. Bioware is degene die besloten heeft een PC versie te maken.

Ik zeg ook niet dat het logisch zou zijn, of dat ik het verwacht. Aan de andere kant, ondanks dat mensen vaak anders denken, de marges bij EA zijn laag. Als je een team kan zetten op nog meer DLC voor GTA (als dat aanslaat), of een volledige poort op de PC, dan vraag ik me nog af waar je meer aan verdiend.

Reg. datum: 12 maart 2008

haha wat een gedoe..
Ik heb ook een aantal puntjes
Leuk man Assassins Crees op je PS3 als je een donderse FPS leak hebt als je op het dak in je Jeruzalem staat.. En zo heb je meerdere dingen bij meerdere games..
Ik heb zelf een Redelijke High-End pc.. maar daar kan je ook alles mee.. (niet dat het nix kost)
Gamen op een Res van 1680x1050 en alles vol open wat er vele malen beter uitziet als op de Game Consoles is geen probleem.. Spellen downloaden is Gratis en niet Illegaal mits het voor eigen gebruik is!
Ook full HD Films kijken en je pc aansluiten op je Plasma 104cm Full-HD.. Is mogelijk
Ik heb zelf ook een aantal game Consoles maar ik heb nog niks gevonden wat ik beter vind als het om Die-Hard gamen gaat.. (Alleen de games die niet bechikbaar zijn voor de pc dan) Vooral Online UT 3, Cod4 enz.. En je wilt snel kunnen reageren om te schieten vooral als je in de top clans wilt mee functioneren is dat niet erg succes vol op je console..
Verder zijn de meer geavanceerde Graphics op je pc (veel special effects) mooier en je mist er veel op je console.. Dat sommige spellen niet uitkomen op de pc heeft ook een beetje temaken met de Developers die weten dat er voor de pc minder te verdienen valt want de meeste Die hard gamers gaan eerst downloaden om te kijken of het wat is.. En dan pas kopen.. Voor de Meeste consoles word er toch wel gekocht.. En het kost de Developers meer werk om de Game voor de pc te Avanceren.

quote:
Elwood86 schreef op maandag 07 april 2008 @ 19:51:
Spellen downloaden is Gratis en niet Illegaal mits het voor eigen gebruik is!
Fout! Bij muziek, films en boeken is dat idd zo, echter bij software niet!
Je mag alleen een kopie van software maken als je zelf de rechtmatige verkrijger van het origineel bent.
quote:
Vooral Online UT 3, Cod4 enz.. Dat sommige spellen niet uitkomen op de pc heeft ook een beetje temaken met de Developers die weten dat er voor de pc minder te verdienen valt want de meeste Die hard gamers gaan eerst downloaden om te kijken of het wat is.. En dan pas kopen..
Ach ja die zelfde die hard gamers die zo massaal CoD4 voor de PC kochten?

M1lamb3r wijzigde dit bericht 07-04-2008 20:00 (7%)

"Want an Orange?"
- Nakor, Prince of the Blood

Sikklebell--Lvl 63 Mage--Trollbane

Nu met Sony Alpha 300

quote:
M1lamb3r schreef op maandag 07 april 2008 @ 19:56:
Dan doen ze als hij voor 10,- in de budgetbak ligt om het geweten te sussen
quote:
Elwood86 schreef op maandag 07 april 2008 @ 19:51:
En je wilt snel kunnen reageren om te schieten vooral als je in de top clans wilt mee functioneren is dat niet erg succes vol op je console..
99% van de gamers wil helemaal niet dermate veel en goed spelen om in een "top clan" te spelen. Wat dat betreft zullen die 1% het verschil niet gaan uitmaken.

PWM wijzigde dit bericht 07-04-2008 20:00 (44%)

Reg. datum: 26 november 2007

Ikzelf heb niet echt het gevoel dat pc gaming dood aan het gaan is, maar eerder dat console gamign aan het groeien is :) Maar FPS'es MMO's etc. houden pc gaming zeker in leven, vergelijk X360 COD4 een met de pc versie, de pc versie is iets mooier, en de multiplayer, xbox360, met z'n 12'en team deathmatch, dat is toch geen oorlog?

Nu met Sony Alpha 300

quote:
Zamorakk schreef op maandag 07 april 2008 @ 19:58:
Ikzelf heb niet echt het gevoel dat pc gaming dood aan het gaan is, maar eerder dat console gamign aan het groeien is :) Maar FPS'es MMO's etc. houden pc gaming zeker in leven, vergelijk X360 COD4 een met de pc versie, de pc versie is iets mooier, en de multiplayer, xbox360, met z'n 12'en team deathmatch, dat is toch geen oorlog?
18 ;)

Het werkt over het algemeen prima hoor. De maps in CoD4 zijn over het algemeen ook echt niet groot genoeg om met heel veel meer spelers te spelen. Ik heb CoD4 ook met 30 man gespeeld op de PC, en ik noem dat Chaos ;)

Ik zag in het CoD4 topic ook mensen klagen dat die maps zo klein zijn, maar dat krijg je als een dev met de console in het achterhoofd ontwikkelt.

Overigens heeft een Frontlines op de 360 (50 spelers) en RFOM op de PS3 (30+ spelers) wel de mogelijkheid om met veel mensen te spelen.

quote:
M1lamb3r schreef op maandag 07 april 2008 @ 19:56:
[...]

Fout! Bij muziek, films en boeken is dat idd zo, echter bij software niet!

[...]

Oke daar heb je dan wel gelijk in maar wij gamers doen dat toch..

Cod4 was enkel een voorbeeld er zijn genoeg online games die erg hard gaan en waar liever een pc voor vereist word dan een console.. Als je meer bent van ik speel liever een keer een spelletje en het boeit me niet zo tot in de high-end details ga dan voor een console.. (ik ben er geen tegenstander van) maar toch liever een pc, ik zie meer nadelen in een game console.

Nu met Sony Alpha 300

quote:
Elwood86 schreef op maandag 07 april 2008 @ 20:02:
[...]

Oke daar heb je dan wel gelijk in maar wij gamers doen dat toch..
d:)b

Dan zijn we er er uit. (je bent de eerste die het zo hard stelt, maar ongetwijfeld 1 van de velen die zo denkt).

Ik ga overigens wel weer een videokaart kopen om RA3 te spelen op de PC :) Wat mij betreft het enige PC only genre.

PWM wijzigde dit bericht 07-04-2008 20:09 (33%)

quote:
Elwood86 schreef op maandag 07 april 2008 @ 20:02:
[...]

Cod4 was enkel een voorbeeld er zijn genoeg online games die erg hard gaan en waar liever een pc voor vereist word dan een console.. Als je meer bent van ik speel liever een keer een spelletje en het boeit me niet zo tot in de high-end details ga dan voor een console.. (ik ben er geen tegenstander van) maar toch liever een pc, ik zie meer nadelen in een game console.
Maar hoezo liever een PC vereist wordt? Dat is enorm subjectief. En gezien de aantallen denk ik dat een hoop mensen het niet met je eens zijn.

"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."//PSN: Shiver23.

quote:
Shiver23 schreef op maandag 07 april 2008 @ 20:13:
[...]

Maar hoezo liever een PC vereist wordt? Dat is enorm subjectief. En gezien de aantallen denk ik dat een hoop mensen het niet met je eens zijn.
Haha ja ik snap wel wat je hier mee bedoelt, Maar ik zie dit als samenhang van een aantal dingen.. Het is natuurlijk ook maar net aan wat je je preoriteiten steld.. Zoals full Graphics gaming.. Online gamen.. Veel gamers spelen online in clans en wil je in zo een clan dan moet je toch kunnen presteren.. (ik vind dat muis, toetsenbord hier toch meer geschikt voor is). Maar inderdaad meningen verschil.

Reg. datum: 22 augustus 2006

quote:
PWM schreef op maandag 07 april 2008 @ 19:48:
[...]

EA deed daar niets in ;) EA is alleen de uitgever van Mass Effect voor de PC. Bioware is degene die besloten heeft een PC versie te maken.

Ik zeg ook niet dat het logisch zou zijn, of dat ik het verwacht. Aan de andere kant, ondanks dat mensen vaak anders denken, de marges bij EA zijn laag. Als je een team kan zetten op nog meer DLC voor GTA (als dat aanslaat), of een volledige poort op de PC, dan vraag ik me nog af waar je meer aan verdiend.
Juist ja, een developer die bepaald op welk platform hij lanceerd in tegenstelling tot de partij die het kapitaal moet leveren voor de ontwikkeling. Lijkt me een bijzonder vreemde en onverstandige gang van zaken. Het lijkt me dus ook dat EA in dit geval er geld in ziet.

Het lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat er meer geld zit in DLC dan een port maar ik kan het mis hebben. Ik vermoed dat er zoiezo heel weinig marge op DLC zit in ieder geval voor de ontwerpers, voor microsoft/sony misschien wel, maar dat weet ik niet zeker. Heeft iemand hier cijfers van?

In the beginning he created a mountain, trees and a midget. RAmen! Specs1 http://specs.tweak.to/16238 Specs 2 http://specs.tweak.to/16239

quote:
Elwood86 schreef op maandag 07 april 2008 @ 20:20:
[...]

Haha ja ik snap wel wat je hier mee bedoelt, Maar ik zie dit als samenhang van een aantal dingen.. Het is natuurlijk ook maar net aan wat je je preoriteiten steld.. Zoals full Graphics gaming.. Online gamen.. Veel gamers spelen online in clans en wil je in zo een clan dan moet je toch kunnen presteren.. (ik vind dat muis, toetsenbord hier toch meer geschikt voor is). Maar inderdaad meningen verschil.
Als iedereen hetzelfde materiaal heeft blijft 'presteren' tegen andere consolespelers natuurlijk hetzelfde. Ik denk dat het nog wel eerlijker is omdat iedereen met hetzelfde materiaal en dezelfde framerate en settings speelt. Dus geen POV-hacks, 16/9-4/3 gezeur.

Mbt tot 'full Graphics gaming' kun je op de PS3/360 prima uit de voeten. De games worden uitvoerig getest zodat je het beste resultaat krijgt voor de beschikbare hardware. Dat de resolutie iets lager is, soit. Op de PC is het toch pielen met de settings om het goed lopend te krijgen. En je moet maar net weten wat het allemaal inhoud om het beste resultaat te krijgen.

Maar goed, ik dwaal af van het onderwerp :)
quote:
Zarkov schreef op maandag 07 april 2008 @ 20:32:
[...]

Het lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat er meer geld zit in DLC dan een port maar ik kan het mis hebben. Ik vermoed dat er zoiezo heel weinig marge op DLC zit in ieder geval voor de ontwerpers, voor microsoft/sony misschien wel, maar dat weet ik niet zeker. Heeft iemand hier cijfers van?
Sommige DLC van EA zit denk ik een hele dikke marge op omdat het dingen unlockt die al in games zitten (NFS:PS bijvoorbeeld). Bij DLC heb je vooral vaste kosten van het maken. Variabele kosten lijken me vrij laag, omdat de distributie online gebeurt. Natuurlijk zullen Sony en MS het nodige afsnoepen, maar als je een beetje aantallen haalt kan DLC zeer lucratief zijn.

Shiver23 wijzigde dit bericht 07-04-2008 20:37 (24%)

Pagina: 1 2 3 4 ... 31 32 33 34 35 36 37 38 39 ... 54 55 56 57 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: